PDA

Bekijk Volledige Versie : Ronny verwart MAROKKANEN met VOETBALHOOLIGANS



ZbaqZbaq
02-11-03, 20:07
NIW 31 oktober 2003

Heruitgave Mein Kampf moet mogelijk zijn
Ronny Naftaniel

Onorthodoxe voorstellen roepen altijd weerstand op. Dat gebeurde ook vorige week, toen het Eerste Kamerlid van de PvdA, Erik Jurgens in een artikel in de Volkskrant een lans brak voor het in Nederland heruitgeven van het boek Mein Kampf. De auteursrechten van dit noodlottige geschrift berusten niet bij de nazaten - voorzover aanwezig - van Adolf ******, maar bij de Staat der Nederlanden. Op grond hiervan kan de regering ingrijpen als neonazi's het boek opnieuw op de markt willen brengen.Tot dusverre heeft dit een heruitgave in Nederland (niet in Vlaanderen) tegengehouden. Jurgens wil nu het roer omgooien en pleit ervoor dat de staat der Nederlanden zelf de publicatie van het boek, in een geannoteerde versie, ter hand neemt. Ik ben het in grote lijnen met Jurgens eens.

Mein Kampf is een vrijwel onleesbaar geschrift vol met persoonlijke frustraties van de auteur. De afschuwelijke "waarde" van het boek is, dat ****** zo'n tien jaar voordat hij aan de macht kwam op duivelse wijze beschreef wat er volgens hem met de Joden moest gebeuren. Indertijd geloofden velen, dat het zo'n vaart niet zou lopen. Ook de Duitse Joden niet, totdat het te laat was. Een "kale" heruitgave zal alleen een handvol neonazi's bevredigen, maar van een educatief verantwoorde, geannoteerde versie zal een krachtige waarschuwende werking kunnen uitgaan. We zijn nu drie generaties na de Tweede Wereldoorlog. De meeste jongeren weten nauwelijks wat ****** op zijn kerfstok had en hoe hij aan de macht kwam. Mein Kampf, voorzien van een voorwoord dat verklaart hoe ****** zijn verwerpelijke ideeën in de praktijk bracht en hoe weinig de wereld ertegen deed en voorts uitgerust is met een illustratief notenapparaat, kan een impuls geven aan de strijd tegen het hedendaagse antisemitisme.

Laten we niet vergeten, dat er momenteel in Europa groepen Arabische jongeren zijn, die weer schreeuwen dat "Joden dood moeten". De kreet "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" is in sommige straten in Amsterdam tot de hoogste wijsheid verheven. Sommigen vertikken het lessen te volgen over de Shoa en terroriseren leraren die toch een poging hiertoe doen. In de Arabische landen en ook in Europa komt de eeuwenoude complottheorie weer op. Joden zouden aan de touwtjes in Washington trekken en de wereldpolitiek naar hun hand zetten. Het krachtige Amerikaanse optreden tegen het Islamitisch terrorisme zou georkestreerd worden door de Joodse lobby. Vorige week nog kreeg op de Islamitische topconferentie in Maleisië, de Maleisische premier Mahathir Mohammed, een staande ovatie toe hij zei: " De Joden heersen over de wereld per volmacht. Ze ronselen anderen om voor hen te vechten en te sterven." De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Achmed Maher, prees de toespraak door te zeggen dat Mahathir Mohammed de spijker op de kop had geslagen. Ook ****** geloofde in de complottheorie. Hij zag "de Joodse economische en politieke macht" als het grootste beletsel om zijn territoriale expansiedrift te bevredigen.

Het kan zeker geen kwaad om thans in Nederland op de meest indringende wijze duidelijk te maken hoe noodlottig zijn visie was. Overigens zou het beter zijn zo'n geannoteerde heruitgave niet door de overheid te laten doen. Dat is te veel eer voor massamoordenaar ******. Beter zou het zijn, als de regering een geschikte particuliere uitgever zoekt en pas vergunning tot publicatie geeft na zekerheid te hebben verkregen, dat de toelichtingen een educatief doel dienen.

Critici zullen toch nog angst hebben dat de Nederlandse versie van Mein Kampf misbruikt zal worden door neonazi's . Dat is evenwel onaannemelijk, omdat het boek in België te verkrijgen is en te downloaden valt via Internet. Bovendien is de verkoop van de originele versie - anders dan Jurgens stelt - wel degelijk verboden op grond van artikel 137d W.v.Str. Enige jaren geleden werd een marktkoopman op het Waterlooplein veroordeeld voor het verkopen van een oud-Duitse versie van Mein Kampf.

Tot slot geldt nog een belangrijk argument om nu te beginnen met publicatie van een geannoteerde versie. In 2015 vervallen de auteursrechten op het boek. Dan is iedereen vrij deze perfide lectuur op geheel eigen wijze uit te geven. Je kan dit moment beter voor zijn door, zo lang het nog kan, de geschiedenis op een verantwoorde wijze zelf aan het woord te laten.

ronald
02-11-03, 20:29
ZakZak, je begrijpt weer helemaal niet de discussie. Kan ik wel begrijpen want die is afkomstig van een voor-marokkaanse tijd. In de IIe WO zeiden Nederlanders tegen Duitsers (ik zou eigenlijk niet weten welke Nederlanders tegen welke Duitsers) : "Blijf met je rot poten van onze rotjoden af!"
Nederland is aardig Jodenrein gemaakt. Dat Feyenoordsupporters tegen Ajaxsupporters die als joden worden gegeuzd zeggen : "Hamas hamas enz......", dan ligt dat enigszins in het verlengde van dat geuzentaalgebruik. Te tolereren is het niet.
Als Marokkanen dat scanderen dan is er echt wel iets anders aan de hand. Geen enkele reden is dan acceptabel. Niet omdat als Marokkanen dat zeggen zij eventueel gediscrimineerd zouden worden, maar vanwege de totaal andere drijfveer. Uiteindelijk krijgen de Joden de schuld van hun discriminatie. Waar lijkt dat toch op? Zoals al eerder en tegen wie is gezegd: "Blijf met je rotpoten van onze Ajaxjoden af!"

sadeeQ
02-11-03, 20:44
ooh god

zielige joodjes weer worden lastig gevallen door k-mokros :melig2:


:gniffel: waardeloze toneel stukje

ronald
02-11-03, 20:49
Geplaatst door sadeeQ
ooh god

zielige joodjes weer worden lastig gevallen door k-mokros :melig2:


:gniffel: waardeloze toneel stukje


Zie je wel? Het werkt altijd bij een bepaalde groep Marokkanen.

".......draai het wieletje nog eens om klap eens in je handjes."

sadeeQ
02-11-03, 20:55
Geplaatst door ronald
Zie je wel? Het werkt altijd bij een bepaalde groep Marokkanen.

".......draai het wieletje nog eens om klap eens in je handjes."


:huil: :huil: ooh gut wat zielig



het is algemeen bekend dat zionisten en leugens verspreiden hand in hand gaan. alleen debiele zionisten verheven zionistische propaganda en leugens tot waarheid :lekpuh:

ronald
02-11-03, 20:59
Geplaatst door sadeeQ
:huil: :huil: ooh gut wat zielig



het is algemeen bekend dat zionisten en leugens verspreiden hand in hand gaan. alleen debiele zionisten verheven zionistische propaganda en leugens tot waarheid :lekpuh:

Hé hoe gaat ie op je vrije zondag? Morgen weer terug naar de kliniek? Ja ik snap het , je maakt een erg verwarde indruk. Het beste hé?

sadeeQ
02-11-03, 21:04
Geplaatst door ronald
Hé hoe gaat ie op je vrije zondag? Morgen weer terug naar de kliniek? Ja ik snap het , je maakt een erg verwarde indruk. Het beste hé?


:auw2:

wat een verbetering,had eigenlijk verwacht dat je zou beginnen met je gejank en je anti-semetisme gelul :maf3:


:fuckit: je bent bijna genezen

ronald
02-11-03, 21:18
Geplaatst door sadeeQ
:auw2:

wat een verbetering,had eigenlijk verwacht dat je zou beginnen met je gejank en je anti-semetisme gelul :maf3:


:fuckit: je bent bijna genezen

Ach.....mocht je meedoen in de kliniek met doktertje spelen...?
Man je haalt niet eens het niveau van anti-semiet.

sadeeQ
02-11-03, 21:27
Geplaatst door ronald
[B]Ach.....mocht je meedoen in de kliniek met doktertje spelen...? dat spelltje bewaar ik alleen voor je zusje :hihi: ze is gek op inwendige onderzoekjes :lekpuh:



Man je haalt niet eens het niveau van anti-semiet.

:jammer: ach ja volgende keer beter

Shaheed
02-11-03, 21:30
En alweer wordt de hypocrisie van de joden blootgesteld.

De Feijenoorders roepen die leuzen nou al jarenlag, geen mens die de cultuur en of geloof van deze autcohtone blanke nederlanders ter discussie stelt.
Maar nu het marokkanen betreft is het ineens een heel ander verhaal.

Straks krijgen wij nog de schuld dat de joden zijn vergast in de WW2.
Je weet maar nooit met die gasten.

sadeeQ
02-11-03, 21:32
Geplaatst door Shaheed
En alweer wordt de hypocrisie van de joden blootgesteld.

De Feijenoorders roepen die leuzen nou al jarenlag, geen mens die de cultuur en of geloof van deze autcohtone blanke nederlanders ter discussie stelt.
Maar nu het marokkanen betreft is het ineens een heel ander verhaal.

Straks krijgen wij nog de schuld dat de joden zijn vergast in de WW2.
Je weet maar nooit met die gasten.

:nerd: anti semit

maar goed dat simon vandaag niet online is :hihi:

Qwertyno
02-11-03, 21:37
Geplaatst door Shaheed
En alweer wordt de hypocrisie van de joden blootgesteld.

De Feijenoorders roepen die leuzen nou al jarenlag, geen mens die de cultuur en of geloof van deze autcohtone blanke nederlanders ter discussie stelt.
Maar nu het marokkanen betreft is het ineens een heel ander verhaal.

Straks krijgen wij nog de schuld dat de joden zijn vergast in de WW2.
Je weet maar nooit met die gasten.

volgens Kachol Levan hebben palestijnen indirect bijgedragen aan de dood van 100.000de zo niet miljoenen vergaste joden.

an3sdej
02-11-03, 21:41
SadeeQ, je bent echt te min om op te reageren.

En Nabil/Zbaqzbaq, ik hoop voor jou dat het verhaal over die ontvoering was zoals hij in de pers gebracht werd. Zoniet blijf ik je achtervolgen met je eigen geschreeuw.

Shaheed
02-11-03, 21:42
Geplaatst door Qwertyno
volgens Kachol Levan hebben palestijnen indirect bijgedragen aan de dood van 100.000de zo niet miljoenen vergaste joden.


Geloof best dat hij dat gezegd heeft, ik acht die gasten tot alles in staat.

ronald
02-11-03, 21:43
Geplaatst door Shaheed
En alweer wordt de hypocrisie van de joden blootgesteld.

De Feijenoorders roepen die leuzen nou al jarenlag, geen mens die de cultuur en of geloof van deze autcohtone blanke nederlanders ter discussie stelt.
Maar nu het marokkanen betreft is het ineens een heel ander verhaal.

Straks krijgen wij nog de schuld dat de joden zijn vergast in de WW2.
Je weet maar nooit met die gasten.



Trek alles maar in het belachelijke. Daar ben je goed in.
Ja. Het is inderdaad een heel ander verhaal.
Jij snapt nog steeds niet wat het verschil tussen Feyenoorders en Hamas Hamas scanderenden is hé?

Shaheed
02-11-03, 21:49
Geplaatst door ronald
Trek alles maar in het belachelijke. Daar ben je goed in.
Ja. Het is inderdaad een heel ander verhaal.
Jij snapt nog steeds niet wat het verschil tussen Feyenoorders en Hamas Hamas scanderenden is hé?

Yep dit is net zo hypocriet als toen een tijdje geleden de palestijnse vlaggen verboden werden bij voetbalwedstrijden.

Dat terwijl de ajacieden (de ******lakken) jarenlang met een joodse vlag het stadion binnen kwamen.

Shaheed
02-11-03, 22:00
Ik begrijp die marokkanen veel beter die zulke teksten roepen dan die nederlanders.

Dat is precies dezelfde reden als waarom nederlanders de duitsers moffen noemen.
De bezetting van nederland in de tweede wereld oorlog is niks vergeleken bij de bezetting van Palestina.
En nog steeds hebben een grote groep nederlanders een hekel aan de duitsers, dat terwijl de bezetting van NL nou al meer dan een halve eeuw geleden is beeindigd.
De bezetting van Palestina gaat nog steeds door met zulke soort tactieken als de nazi's hadden.

Marokkanen die zulke leuzen scanderen bedoelen daar niet alle joden mee maar de zionisten in de illega rasistische apartheidsstaat van israel.

Dat de autochtone nederlanders zulke leuzen scanderen is juist veel ernstiger.

Maar goed we kunnen natuurlijk geen zelfkritiek van de inhemers verwachten.

ronald
02-11-03, 23:19
Geplaatst door Shaheed
Ik begrijp die marokkanen veel beter die zulke teksten roepen dan die nederlanders.

Dat is precies dezelfde reden als waarom nederlanders de duitsers moffen noemen.
De bezetting van nederland in de tweede wereld oorlog is niks vergeleken bij de bezetting van Palestina.
En nog steeds hebben een grote groep nederlanders een hekel aan de duitsers, dat terwijl de bezetting van NL nou al meer dan een halve eeuw geleden is beeindigd.
De bezetting van Palestina gaat nog steeds door met zulke soort tactieken als de nazi's hadden.

Marokkanen die zulke leuzen scanderen bedoelen daar niet alle joden mee maar de zionisten in de illega rasistische apartheidsstaat van israel.

Dat de autochtone nederlanders zulke leuzen scanderen is juist veel ernstiger.

Maar goed we kunnen natuurlijk geen zelfkritiek van de inhemers verwachten.



Jongen je begrijpt het nog steeds niet. Dat komt mede doordat je gedwongen gefixeerd bent op de pallestijnse slachtofferrol die jij jezelf oplegt want anders ben je geen goede moslim.

Nederlanders hebben Duitsers Moffen genoemd doordat zij Nederland door oorlog hebben afgedwongen. Israël bezet de Westbank om een heel andere reden. Voor Israel kan de Westbank naar de maan vliegen maar voor de Palestijnen Israel niet. Punt.
Nu ga jij techniek van de nazi's, overheersingsdrang van de nazi's, apartheidswetten van de nazi's en weet ik veel wat nog meer van de nazi's erbij halen terwijl die vergelijking van Nederland overheerst door de Duitsers iets heel anders was dan Westbank onder gedwongen controle van Israel gekomen is. Waarom? Om het beeld en de vergelijking van Israël en der Nazi's te doen laten opgaan. De klap die de nazi's in Nederland uitdeelde in een heel andere dan dat Israël uitdeelt. De motieven, overheersingsdrang de tactieken en veel meer is een totaal andere dan dat Isrël van wordt beschuldigd. Het enige waar jij naar kijkt is die klap.
Alleen al het feit dat je zegt dat de bezetting van Nederland door de Nazi's niks is vergeleken bij de bezetting van de Palestijnen geeft toch al aan dat je de situaties totaal niet begrijpt, maar dat je je alleen laat drukken in de hoek van de gedwongen slachtoffer.
Nederlanders zeiden in de oorlog tegen de Duitsers "Blijf met je rotpoten van onze rotjoden al." Voor de Nederlanders waren de Joden een "vreemde " minderheid waar ze eeuwenlang mee hebben leren leven en waarmee een zekere integratie mee is ontstaan. Hún rotjoden waren andere rotjoden dan die van de Duitsers. Voor de Duitsers waren rotjoden mensen die vergast moesten worden. Datzelfde geldt voor Hamas Hamas..... Voor Feyenoorders was deze leus een geuzentaalleus. Palestijse vlaggen vallen in wezen daar ook onder. Niet als ze worden uiitgedragen door Marokkanen want dan heeft de term "rotjood" opeens een heel andere lading. Nogmaals: niets van deze uitingen is te tolereren. Evenzo de Israëlische vlag van Ajax. Voor Marokkanen Is Hamas hamas......en de Palestijse vlag ECHT iets anders.
Dus kom niet met die goedkope retoriek"Hamas....vlag..." het is toch hetzelfde?

Aan m'n reet dat Marokkanen die leuzen exclusiveren voor Israël. Het is je reinste anti-semitisme zoals ik dat eerder hiet op m.nl heb uitgelegd. Kritiek op Israëls beleid hebben is toch iets anders dan je op zo'n barbaars niveau liggende perceptievermogen uiten.
En alweer en nogmaals; autochtone Nederlanders scanderen om een heel andere reden. Behalve die hamasgeilers van een Nederlanders die dezelfde denkfout maken natuurlijk. De zelfkritiek van autochtonen geldt maar voor een laag percentage.

Maarten
03-11-03, 03:26
Geplaatst door Dave20
Je zet deze zin waarschijnlijk in vette letters omdat je het niet gelooft, lees dit dan eens:

Ik heb het nu toch ook echt zelf meegemaakt. Beschamend genoeg, in gezelschap van enkele buitenlandse familieleden, op bezoek in Amsterdam. Buitenlandse familieleden uit Stuttgart, wel te verstaan, niet uit Israël voor het geval iemand dat er nog bij zou willen fantaseren. Tweede gedeelte Clerqstraat, zo´n beetje bij de Betje Wolffstraat, we waren op weg naar de snoepwinkel met 5 volwassenen, 2 man 3 vrouw en 3 kinderen (meisje 10, jongetje 7 en jongetje 4)
Mijn nicht draagt een (dichte oude) gouden Davidsster, haar man een ´keppeltje´ en hun zoontje van 4 heeft ongeknipt haar. De anderen waren alleen van direkt uiterlijk, neuzen enzo, als joods te herkennen.
Wij lopen daar maar we liepen te langzaam voor het tweetal jongens dat achter ons kwam lopen. ´schiet eens op, loop eens door, opzij opzij´ horen wij en kijken om. Twee Marokkaanse jongens van een jaar of 17, 18. Wij trekken de kinderen die in de breedte over de stoep liepen opzij om ze er langs te laten en één blaf ineens in mijn gezicht: Ben je soms bang voor ons dat je je kinderen moet beetpakken als wij voorbij komen? Ik zeg dat ik dacht dat hij er langs moet, hij zei toch opzij?
Antwoord: Niet zo kattig, joodse bitch, hou je maar een beetje koest. Tegen elkaar zeggen ze vanalles tegen elkaar, in het Amazigh was het zeker niet, maar wel in een of ander dialect dat zo weinig op Arabisch leek dat het voor de (sef.) Tunesiër in ons gezelschap maar net voldoende te verstaan was, rottigheid over ons uiterlijk in elk geval.
Komt er van de andere kant nog een man (nat. niet zeker, denk ook Mar., dun, snorretje, gefokte kop) met een jongetje van een jaar of twaalf en die begint gelijk tegen ons te schelden. komen we ´weer´ problemen zoeken () zodat zij () weer in een kwaad daglicht komen te staan. Een grote scheldkannonade op joden in het algemeen waarin centraal stond dat we ons eigenlijk niet in het openbaar dienden te begeven zonder dit te kunnen verwachten en dat het nog wel erger zou worden, ´ga van de straat vuile jodin´ was speciaal voor mij. De eerste types zeiden ook niks meer, maar stonden alleen nog te grinniken. Wij liepen toen gewoon verder, maar voor mijn man het wist had hij de een harde por te pakken, we moesten blijkbaar stil blijven staan om er naar te luisteren. Dit alles waar onze kinderen (en die van de derde persoon dus) wezenloos bij stonden te kijken. Er lopen wat mensen bij de kijken en aan de overkant van de straat blijven ze stilstaan. Niemand zei of deed wat, tot een surinamer uit het reisbureau daar kwam en vroeg wat er aan de hand was, of iemand een probleem met iemand anders had. Toen zei die derde man ´nee´maar dat hij toch wel iets mocht zeggen. Die man uit dat reisburo zei, duwen is geen praten. Toen liepen die eerste jongens weg en liep die vent met dat kind door en wij ook.
Iemand hier iets zinnigs op te zeggen die mij wil vertellen dat wij dit ergens aan verdiend hebben ofzo???

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=9223

Dit is absoluut een heel schrijnend verhaal! Je zult het maar meemaken. En zeker omdat er twee onafhankelijk van elkaar zo anti-joods (lijken te) zijn. Dan lijkt de hele buurt dus antisemiet.. Maar is het zo? Ik denk het niet.. Ik denk het omgekeerde..

Die eerste 2 jongens? Ik ben een keer op de Wallen gaan kijken. Daar waren ook van die groepen Marokkanen. Daar voelde je al van aan van: vooral negeren, want het maakt niet uit wat je doet, maar als je opvalt dan ben je de lul. Maar het verschilde eigenlijk niet veel van de groepen Autochtonen, die er vroeger ook overal waren, en voor wie je moest uitkijken. Ze zijn er nog. Als ik er naar terugkijk? Dan zijn het aso’s of uitgerangeerden, die net zo hard terugtrappen als dat er naar hen getrapt is..
En Nijmegen? De laatste paar jaar valt het mee, maar in de 20 jaar daarvoor moest je s’avonds vaak behoorlijk goed uitkijken op verschillende plaatsen, maar nóoit voor allochtonen. In de buurt van Marokkanen was het relatief veilig, maar voor die wijkjochies moest je uitkijken.
Maar goed, nou heb je de zooi dus in Adam-west.. Grote bek-heibelcultuur bij die schoffies. Er is wel meer grote bek daar.. Velen zoeken aanleiding. Als je pet fout staat kun je de lul zijn.. Of nette kleren.. Maar joods, dat is natuurlijk smullen.. Dat trekt meteen een la open vanwege Israël.. Antisemitisme? Ik weet niet hoor.. In Nijmegen kon je al op je bek geslagen worden als ze vermoedden dat je student was.. Kinderen werden gepakt vanwege rood haar, enz..

Maar die tweede man is interessant. Ik sprak dit weekend 2 wat oudere marokkanen, en die waren dus allebei zíe-dend, he? Zowieso de kutpositie.. allebei werkeloos, en nauwelijks geld om hun gezin te onderhouden. Hun kinderen die voortdurend tekort komen. En dan de discriminatie en de uitsluiting, die ze voortdurend ervaren. En dan dat Israël en Bush.. Heb je enig idee hoe machteloos die mensen zich voelen?? (en Marokkaans is dat niet eens, want ik ken Autochtonen genoeg, die dat ook zo voelen, al is het wat minder) En die Marokkanen zien dus elke dág hoeveel Palestijnen er door hun kop geschoten worden he? Denk maar niet dat het ophoudt, als het Journaal hier even wat anders te doen heeft he?
En waar die marokkanen helemaal van balen, dat zijn die Nederlandse politiek en media, waar ze verdomd goed van weten hoe het zit inzake Israël! En die voelen zich daarbij volkomen in de steek gelaten. Die zien dat juist als een van de grote gaten tussen hen, en de cultuur die zichzelf zo beschaafd noemt. En ze weten ook verdomd goed hoe vele nederlands-joodse organisaties niet alleen Israël steunen, maar óok Sharon! Vervolgens is er ook nog voortdurend negatieve berichtgeving over Marokkanen.. En dan komt het.. Ze weten ook nog, dat allerlei joodse organisaties aardig hun best doen om de marokkaanse visies op Israël onder de mat van het antisemitisme te schuiven, en dat ze dat nog aardig lukt ook! En dát doet de deur dus echt dicht he? Die staan dus stijf van het onrecht dat ze allemaal zien gebeuren. Nederland als het land van het onrecht, en van de demonisering.
En dát veroorzaakt Man Twee..
Man twee is misschien niet erg slim, maar die staat het water al tot aan de lippen, en die ziet de bui alweer hangen, en gaat uit zijn dak!.. Zo werkt dat volgens mij.. Antisemitisme? Groot woord hoor. Het gaat hier om heel wat meer dingen, dan om mensen, die uit vrije wil kiezen om joden te haten.

Zbakzbak heeft hier echt een punt. Mensen als Nafthaniel staan echt regelmatig olie op het vuur te gooien met een behoorlijke demonisering van Marokkanen in het algemeen, en hun houding t.a.v. joden. Luister maar wat er uit zijn mond komt, als het woord Marokkaan valt. En de verwarring van Marokkanen met voetbalsupporters is echt weer een grote misser in diezelfde lijn. En die demonisering in totaal, daar hangen prijskaartjes aan! Het grootste deel daarvan wordt door de Marokkanen betaald, niet door joden..

freya
03-11-03, 07:33
Nederlanders zeiden in de oorlog tegen de Duitsers "Blijf met je rotpoten van onze rotjoden al." Voor de Nederlanders waren de Joden een "vreemde " minderheid waar ze eeuwenlang mee hebben leren leven en waarmee een zekere integratie mee is ontstaan.

Doe niet zo belachelijk.
Als de Nederlanders dat hadden gezegd, dan waren er niet zoveel weggevoerd!

De mensen die Joodse onderduikers hielpen waren zeldzame uitzonderingen, de rest van Nederland vond het wel best, zolang ze er zelf geen last van hadden. De spullen uit de leeggekomen huizen, werden snel door de hele buurt geconfisceerd. En na de oorlog NIET teruggegeven.

En waarom kon dat gebeuren? Omdat de Joden al jaren door de media gedemoniseerd werden en de Duitsers dus weinig moeite hadden ze definitief als minderwaardige zondebok te gebruiken.

Op dit moment wordt er weer een groep gedemoniseerd en Nederlanders kijken weer de andere op of zijn het er gewoon mee eens.
Elke samenleving heeft een pispaal nodig en de les van WO II lijkt ondertussen vergeten. Dus nu is bijna het wachten op de volgende razzia's, als de economie nog verder inzakt en rechts verder blijft groeien.


Incidenten op straat, waarbij Marokkanen en andere moslims worden uitgescholden, komen veel vaker voor dat de incidenten waarbij Joden het slachtoffer zijn. Alleen is de eerste groep niet goed genoeg georganiseerd om hier net zo systematisch melding van te maken.

En Ronald werkt met genoegen mee aan de nieuwe demonisering. Aan welke kant sta jij als de razzia's beginnen?

freya
03-11-03, 07:34
.

Kachol Levan
03-11-03, 11:34
Geplaatst door sadeeQ
:huil: :huil: ooh gut wat zielig



het is algemeen bekend dat zionisten en leugens verspreiden hand in hand gaan. alleen debiele zionisten verheven zionistische propaganda en leugens tot waarheid :lekpuh:

Hoe zionistisch zijn deze JODEN? Ze wonen in Amsterdam, hun familie komt uit Duitsland. Zijn alle joden Zionisten? Je verspreekt je aardig. Je bent dus niet een anti-zionist, je bent een anti-semiet.

Kachol Levan
03-11-03, 11:50
Geplaatst door freya
Doe niet zo belachelijk.
Als de Nederlanders dat hadden gezegd, dan waren er niet zoveel weggevoerd!

De mensen die Joodse onderduikers hielpen waren zeldzame uitzonderingen, de rest van Nederland vond het wel best, zolang ze er zelf geen last van hadden. De spullen uit de leeggekomen huizen, werden snel door de hele buurt geconfisceerd. En na de oorlog NIET teruggegeven.

En waarom kon dat gebeuren? Omdat de Joden al jaren door de media gedemoniseerd werden en de Duitsers dus weinig moeite hadden ze definitief als minderwaardige zondebok te gebruiken.

Op dit moment wordt er weer een groep gedemoniseerd en Nederlanders kijken weer de andere op of zijn het er gewoon mee eens.
Elke samenleving heeft een pispaal nodig en de les van WO II lijkt ondertussen vergeten. Dus nu is bijna het wachten op de volgende razzia's, als de economie nog verder inzakt en rechts verder blijft groeien.


Incidenten op straat, waarbij Marokkanen en andere moslims worden uitgescholden, komen veel vaker voor dat de incidenten waarbij Joden het slachtoffer zijn. Alleen is de eerste groep niet goed genoeg georganiseerd om hier net zo systematisch melding van te maken.

En Ronald werkt met genoegen mee aan de nieuwe demonisering. Aan welke kant sta jij als de razzia's beginnen?

Er zijn dan ook veel minder joden. Maar ik weet zeker dat ze allemaal, zonder uitzondering meerdere keren in een benarde situatie zijn gekomen, alleen omdat ze joods zijn. Het is ook een van de redenen dat ik naar Israel gegaan ben. En ik moet zeggen dat het mij vaker voorkwam dat ik door allochtonen dan door autochtonen werd lastiggevallen.

freya
03-11-03, 12:08
Geplaatst door Kachol Levan
Er zijn dan ook veel minder joden. Maar ik weet zeker dat ze allemaal, zonder uitzondering meerdere keren in een benarde situatie zijn gekomen, alleen omdat ze joods zijn.

Dat zal alleen het geval zijn met mensen die duidelijk als Jood te herkennen zijn, dat is een minderheid van de Joodse bevolking.

Ik weet zeker dat alle Marokkanen en Turken in Nederland zeker eens in hun leven zijn uitgescholden met verwijzing naar hun afkomst.

Voorbeeld:

Amsterdam, bij het Weteringcircuit. 3 Marokkaanse jongetjes ca 10 jaar fietsen voor me. 1 begint te zwabberen en valt vlak voor mijn voorwiel.
Ik weet over zijn en mijn fiets heen te springen maar 2 andere fietsers vallen er overheen.

De weg wordt dus geblokkeerd en achter ons verzamelt een horde andere fietsers. Een oudere "dame" begint uit te varen tegen een van de jongetjes die is teruggefietst om z'n vriendje te helpen. Deze jongen zegt heel terecht: ik heb niks gedaan hoor.
Dan schreeuwt de "dame": Nee jullie hebben het nooit gedaan he, stelletje K*t- Marokkanen! en fiets heel dapper snel door.

Dutchguy
03-11-03, 12:21
De weg wordt dus geblokkeerd en achter ons verzamelt een horde andere fietsers. Een oudere "dame" begint uit te varen tegen een van de jongetjes die is teruggefietst om z'n vriendje te helpen. Deze jongen zegt heel terecht: ik heb niks gedaan hoor.
Dan schreeuwt de "dame": Nee jullie hebben het nooit gedaan he, stelletje K*t- Marokkanen! en fiets heel dapper snel door. [/B]

Dat is dus walchelijk, mensen en vooral kinderen raken getekend door dat soort crap.

Maar het valt me op dat er in deze discussie veel gepolitiseerd wordt en dat staat me tegen. Iedere jood, marokkaan, homo of watdanook moet gewoon over straat kunnen lopen zonder zich te moeten verantwoorden voor een hele bevolkingsgroep. Kan dat niet, dan is dat knetterfout en niet anders.

Kachol Levan
03-11-03, 15:05
Geplaatst door Dutchguy
Dat is dus walchelijk, mensen en vooral kinderen raken getekend door dat soort crap.

Maar het valt me op dat er in deze discussie veel gepolitiseerd wordt en dat staat me tegen. Iedere jood, marokkaan, homo of watdanook moet gewoon over straat kunnen lopen zonder zich te moeten verantwoorden voor een hele bevolkingsgroep. Kan dat niet, dan is dat knetterfout en niet anders.

Amen!

jaja
03-11-03, 15:45
Dit is absoluut een heel schrijnend verhaal! Je zult het maar meemaken. En zeker omdat er twee onafhankelijk van elkaar zo anti-joods (lijken te) zijn. Dan lijkt de hele buurt dus antisemiet.. Maar is het zo? Ik denk het niet.. Ik denk het omgekeerde..[/quote] pardon? Dit is een teken van liefde voor de joden? Vreemde liefde bedrijven jullie daar in het diepe zuiden ...


Die eerste 2 jongens? Ik ben een keer op de Wallen gaan kijken. Daar waren ook van die groepen Marokkanen. Daar voelde je al van aan van: vooral negeren, want het maakt niet uit wat je doet, maar als je opvalt dan ben je de lul. Maar het verschilde eigenlijk niet veel van de groepen Autochtonen, die er vroeger ook overal waren, en voor wie je moest uitkijken. Ze zijn er nog. Als ik er naar terugkijk? Dan zijn het aso’s of uitgerangeerden, die net zo hard terugtrappen als dat er naar hen getrapt is..
En Nijmegen? De laatste paar jaar valt het mee, maar in de 20 jaar daarvoor moest je s’avonds vaak behoorlijk goed uitkijken op verschillende plaatsen, maar nóoit voor allochtonen. In de buurt van Marokkanen was het relatief veilig, maar voor die wijkjochies moest je uitkijken.
Maar goed, nou heb je de zooi dus in Adam-west.. Grote bek-heibelcultuur bij die schoffies. Er is wel meer grote bek daar.. Velen zoeken aanleiding. Als je pet fout staat kun je de lul zijn.. Of nette kleren.. Maar joods, dat is natuurlijk smullen.. Dat trekt meteen een la open vanwege Israël.. Antisemitisme? Ik weet niet hoor.. In Nijmegen kon je al op je bek geslagen worden als ze vermoedden dat je student was.. Kinderen werden gepakt vanwege rood haar, enz.. oohh dus mensen met rood haar mogen ook niet klagen, ghanezen die met racisme te maken krijgen mogen ook niet klagen ... want laten we wel zijn ... het is alleen maar wat lol trappen ...
Wat schoffies ook doen, het is nooit fout, racistisch of wat dan ook, en coorrigeren moet je als maatschappij niet nastreven ..... volgens deze redenatie.
Bij de meeste mensen geldt toch dat wanneer sommige schoffies iets uit "branie" doen wat toch gewoon fout is, men dat dan dat ook gewoon "fout" genoemd wil zien en ook zo bestraft moet worden. Als er een stel autochtoonse jochies een stel marokkanen racistisch uitschelden moeten die jochies blijkbaar ook niet aangepakt worden ... moet ook kunnen. Laten we wel zijn, "er gaat gewoon een la open over allerlei problemen die sommige marokkanen hier veroorzaakt hebben dus ...Gewoon lekker smullen ...."
Lijkt me niet een maatschappij waarin ik zou willen leven ... ik zou liever dat gebakje voor die schoffies onsmakelijk maken zodat ze het niet weer doen. Op de een of andere manier denk ik dat ook een heleboel familieleden van die schoffies zo'n maatschappij aangenamer vinden dan een maatschappij waar schoffies de vrijheid krijgen alles te doen waar ze zin in hebben en niet op "grenzen" gewezen worden.


Maar die tweede man is interessant. Ik sprak dit weekend 2 wat oudere marokkanen, en die waren dus allebei zíe-dend, he? Zowieso de kutpositie.. allebei werkeloos, en nauwelijks geld om hun gezin te onderhouden. Hun kinderen die voortdurend tekort komen. En dan de discriminatie en de uitsluiting, die ze voortdurend ervaren. En dan dat Israël en Bush.. Heb je enig idee hoe machteloos die mensen zich voelen?? (en Marokkaans is dat niet eens, want ik ken Autochtonen genoeg, die dat ook zo voelen, al is het wat minder) En die Marokkanen zien dus elke dág hoeveel Palestijnen er door hun kop geschoten worden he? Denk maar niet dat het ophoudt, als het Journaal hier even wat anders te doen heeft he?
En waar die marokkanen helemaal van balen, dat zijn die Nederlandse politiek en media, waar ze verdomd goed van weten hoe het zit inzake Israël! En die voelen zich daarbij volkomen in de steek gelaten. Die zien dat juist als een van de grote gaten tussen hen, en de cultuur die zichzelf zo beschaafd noemt. En ze weten ook verdomd goed hoe vele nederlands-joodse organisaties niet alleen Israël steunen, maar óok Sharon! Vervolgens is er ook nog voortdurend negatieve berichtgeving over Marokkanen.. En dan komt het.. Ze weten ook nog, dat allerlei joodse organisaties aardig hun best doen om de marokkaanse visies op Israël onder de mat van het antisemitisme te schuiven, en dat ze dat nog aardig lukt ook! En dát doet de deur dus echt dicht he? Die staan dus stijf van het onrecht dat ze allemaal zien gebeuren. Nederland als het land van het onrecht, en van de demonisering.
En dát veroorzaakt Man Twee...
Man twee is misschien niet erg slim, maar die staat het water al tot aan de lippen, en die ziet de bui alweer hangen, en gaat uit zijn dak!.. Zo werkt dat volgens mij.. Antisemitisme? Groot woord hoor. Het gaat hier om heel wat meer dingen, dan om mensen, die uit vrije wil kiezen om joden te haten.
Voor zover ik iets af weet van de rechtspraak - jouw favoriet - geldt dit allemaal als element dat je meeneemt bij de strafbepaling, NIET bij de bepaling of er een vergrijp heeft plaats gevonden. Jij gebruikt het om te doen alsof er geen vergrijp heeft plaatsgevonden. Daarmee zet je de rechtspraak op z'n kop.
Een vergrijp is een vergrijp en dien je ook zo te benoemen. Als het voor groepen mensen bijna onmogelijk wordt gemaakt gewoon over straat te lopen dan is er iets goed mis. Jouw argumentatie leidt tot de conclusie dat die mensen maar niet meer op straat moeten komen. Het is net zoals wanneer je zegt dat een meisje een verkrachting heeft uitgelokt, want ze liep nu eenmaal niet in decente kleren - ergo er heeft geen misdaad plaats gevonden. Zelfs als het meisje een jonge uitgedaagd heeft en ik weet niet wat nog meer, dan is verkrachting nog steeds verkrachting.
In dit geval hebben de betroffenen al helemaal niets met "verzachtende omstandigheden" te maken, dus om tegen hen te zeggen "pech gehad, maar er is hier eigenlijk niets gebeurd en als je het niet weer wilt mee maken dan kom je maar niet meer naar Nederland ..." vind ik de wereld op z'n kop zetten.
Nogmaals, bij de strafbepaling kun je van alles mee wegen, maar ga niet doen alsof er geen vergrijp plaats vond.


Zbakzbak heeft hier echt een punt. Mensen als Nafthaniel staan echt regelmatig olie op het vuur te gooien met een behoorlijke demonisering van Marokkanen in het algemeen, en hun houding t.a.v. joden. Luister maar wat er uit zijn mond komt, als het woord Marokkaan valt. En de verwarring van Marokkanen met voetbalsupporters is echt weer een grote misser in diezelfde lijn. En die demonisering in totaal, daar hangen prijskaartjes aan! Het grootste deel daarvan wordt door de Marokkanen betaald, niet door joden.. recht gaat er dacht ik niet vanuit dat wanneer onrecht de één wedervaart, het dan maar op een ander moet worden overgeheveld, vooral als de individuele betrokkene al helemaal niets met de gebeurtenissen te maken heeft. Of wil je overal weer collectieve schuld gaan invoeren ... dan ben je niet beter als Naftaniel ... (NB: dat ook Naftaniel niet altijd een bijdrage tot een goede verstandhouding levert geef ik gelijk toe ..:))
PS: Naftaniel maakt nergens de vergelijking met voetbalsupporters ... die werd door deelnemers aan deze discussie ingebracht ... dus die verwarring kun je hem niet aanrekenen. De kreet werd enkel in een langere opsomming van anti-joodse uitingen / gedragingen door sommige moslims in Nederland genoemd ... en het kan niet ontkend worden dat ze die soms gebruiken ...
PPS: ook de "schoffies" die als "voetbalsupporters" door het leven gaan mogen best iets vaker leren waar de grenzen liggen ...

lennart
03-11-03, 17:02
Geplaatst door Kachol Levan
Hoe zionistisch zijn deze JODEN? Ze wonen in Amsterdam, hun familie komt uit Duitsland. Zijn alle joden Zionisten? Je verspreekt je aardig. Je bent dus niet een anti-zionist, je bent een anti-semiet.

Zionist zijn is niet voorbehouden aan Joden... Ronald is bijvoorbeeld ook een raszionist. Veel Joden zijn geen Zionist : www.jewsagainstzionism.com

sadeeQ
03-11-03, 18:34
Geplaatst door Kachol Levan
Hoe zionistisch zijn deze JODEN? Ze wonen in Amsterdam, hun familie komt uit Duitsland. Zijn alle joden Zionisten? Je verspreekt je aardig.

pfff :slaap:

Als je denkt dat ik elke slappe gelul of gejank van een of andere k-joodje voor waarheid aan neem zonder getuigen en of bewijzen,ben je nog debieler dan ik je al had ingeschat. :student:


Je bent dus niet een anti-zionist, je bent een anti-semiet.


:dood: ach man duvel lekker op met je anti-semietisme gejank ,enige echte anti-semieten zijn de kut zionistische honden die het leed van vele miljoenen WO ll slachtoffers ,hebben verkracht en misbruikt .

sadeeQ
03-11-03, 18:52
Geplaatst door an3sdej
ach man duvel lekker op met je anti-islamitische gejank ,enige echte anti-islamieten zijn de kut islamistische honden die het leed van vele islamitische Palestijnen hebben verkracht en misbruikt .


je integratie vordert goed zo te zien ,varken,nog heel ff naapen en je slaagt voor je AAP-diploma


nou alleen nog je taal foutjes eruit halen :fuckit: of is dat te veel gevraagd voor een psychische gestoorde WAO-rukker . :verrassin

Maarten
04-11-03, 02:33
Jaja… ahem… je bent weer wat voorbarig.. In termen van recht of moraal zitten die jongens fout. De tweede heeft zelfs een stomp uitgedeeld. De daden zijn zonder meer verwerpelijk tot onrechtmatig. Tuurlijk mag je aan correctie werken. Maar het gewraakte gedrag is in het algemeen niet strafbaar, en het heeft dan weinig zin om er zo over te praten. Het probleem is vooral verbaal, en zeer onwenselijk. Dus moet er open over oplossingen gedacht worden, en is het dus slim om te kijken wat het veroorzaakt. En dat beoogde ik, meer niet. Je concludeert veel te vaak, dat ik meteen iets moreel zou verdedigen, of als definiteive oplossing zie.

De weg van de “morele verontwaardiging” daar geef ik hier niet veel voor. Als Autochtonen dermate ‘stuk’ over iets zitten, als de Marokkanen in dit geval, dan zijn die autochtonen vaak geen haar beter, en mogelijk erger. Wie het via de moraal wil doen, mag zich wel realiseren dat er eisen gesteld worden waar vele autochtonen ook niet aan voldoen (vergelijk de anti-moslim hype na 911 en fortuyn..) En bedenk echt dat de marokkanen echt héel erg met de zaak zitten, vanwege al die factoren die ik noemde. Hier zal vadertje moraal wel iets kunnen doen, maar niet veel.

Maar het blijft belangrijk te kijken wat er precies aan de hand is en hoever dat gaat. Is hier werkelijk al sprake van een racistische haat, waar antisemitisme een species van is? Dat blijkt nog niet. En gezien de heftigheid van met name de politieke motieven en de verontwaardiging over misdaden, kan zeker nog geen echt racisme verondersteld worden.
Voorlopig lijkt het te gaan om een vorm van aversie tegen groepen, waar er sowieso veel van zijn. Heel vervelend, maar geen racisme totdat dat blijkt.

De oplossing zie ik nog steeds in een veel grotere openheid in de meningsvorming over de kwestie Israël, en minder hypocrisie in de politiek en de media. Wat normaal is veroorzaakt ook geen deining. En moet je eens kijken. 74% van de Nederlanders ziet Israël als een bedreiging voor de wereldvrede, maar als een marokkaan zoiets zegt, zit hij al half in het verdachtenbankje, en is hij bijvoorbeeld op joods.nl het slachtoffer van Palestijnse propaganda, plus een antisemiet! Hoeveel zit er wel niet scheef?

Maarten
04-11-03, 02:50
Geplaatst door jaja

Naftaniel maakt nergens de vergelijking met voetbalsupporters ... die werd door deelnemers aan deze discussie ingebracht ... dus die verwarring kun je hem niet aanrekenen. De kreet werd enkel in een langere opsomming van anti-joodse uitingen / gedragingen door sommige moslims in Nederland genoemd ... en het kan niet ontkend worden dat ze die soms gebruiken ...


Nafthaniel maakt een ontzettende blunder, en maakt daarmee meteen duidelijk dat zijn gepretenndeerd kennis van het antisemitisme hier grote gebreken vertoont. De kreet "hamas hamas, alle j. aan het g." is namelijk geen allochtone maar een áutochtone uitvinding, en niet zozeer een probleem bij Marokkanen, als wel bij vóetbalwedstrijden, waar het breed over het hele terrein gescandeerd wordt!!!

Het gaat hier over bijna de énige openlijke vorm van "antisemitische uiting" bij Autochtonen!! En Nafthaniel schuitft dat even fijn door naar de marokkanen!! Wat een giller! Heeft hij dan geen oog voor antisemitisme onder autochtonen? Interessert hem dat niet? Is meneer dan misschien toch racist, of op zijn zachtst gezegd geobscedeerd door marokkanen?? En wat die precies roepen, dat weet hij dus ook niet!

Zbak! Well done! 1-0 of was het al 10-0? Of zullen we :hihi: effe uit de voetbalsfeer blijven?

ronald
04-11-03, 06:34
Geplaatst door freya
Doe niet zo belachelijk.
Als de Nederlanders dat hadden gezegd, dan waren er niet zoveel weggevoerd!

De mensen die Joodse onderduikers hielpen waren zeldzame uitzonderingen, de rest van Nederland vond het wel best, zolang ze er zelf geen last van hadden. De spullen uit de leeggekomen huizen, werden snel door de hele buurt geconfisceerd. En na de oorlog NIET teruggegeven.

En waarom kon dat gebeuren? Omdat de Joden al jaren door de media gedemoniseerd werden en de Duitsers dus weinig moeite hadden ze definitief als minderwaardige zondebok te gebruiken.

Op dit moment wordt er weer een groep gedemoniseerd en Nederlanders kijken weer de andere op of zijn het er gewoon mee eens.
Elke samenleving heeft een pispaal nodig en de les van WO II lijkt ondertussen vergeten. Dus nu is bijna het wachten op de volgende razzia's, als de economie nog verder inzakt en rechts verder blijft groeien.


Incidenten op straat, waarbij Marokkanen en andere moslims worden uitgescholden, komen veel vaker voor dat de incidenten waarbij Joden het slachtoffer zijn. Alleen is de eerste groep niet goed genoeg georganiseerd om hier net zo systematisch melding van te maken.

En Ronald werkt met genoegen mee aan de nieuwe demonisering. Aan welke kant sta jij als de razzia's beginnen?

Waar insinueer ik dat de Nederlanders dat niet deden? Dacht je dat het alleen daar van af hing? Natuurlijk zij er veel te veel Joden weggevoerd en niet alleen door schuld van de nazi's.
Jouw antwoord en jou insinuatie...."een andere groep..." staat buiten alle vormen beschaafdheid. Hoe durf je die vergelijking te maken. Jij bent dus net zo bezig als diegenen tegen wie ik ageer. De boom in met je zielige "we worden op straat uitgescholden verhaaltjes." Gewoon overdreven gelul. Zíj zijn juist diegenen die dat doen en verwachten geen reactie en als die niet uitblijft dan zijn ze uitgescholden.... Overdreven gelul. Dik maar flink aan met je nieuwe woordjes als demonisering, Zielig. Geen woorden voor.
Al met al...... geen vergelijking zus. Lees mijn verhaal maar nog eens.

ronald
04-11-03, 06:47
Geplaatst door Kachol Levan
Hoe zionistisch zijn deze JODEN? Ze wonen in Amsterdam, hun familie komt uit Duitsland. Zijn alle joden Zionisten? Je verspreekt je aardig. Je bent dus niet een anti-zionist, je bent een anti-semiet.

:lole:
Goed begrepen. Die sukkel van een sadeeq begrijpt het nog steeds niet.

ronald
04-11-03, 06:55
Geplaatst door lennart
Zionist zijn is niet voorbehouden aan Joden... Ronald is bijvoorbeeld ook een raszionist. Veel Joden zijn geen Zionist : www.jewsagainstzionism.com


komt ie weer aan met zijn eigen joodje www's Man je wordt oud.

ronald
04-11-03, 06:56
Geplaatst door sadeeQ
pfff :slaap:

Als je denkt dat ik elke slappe gelul of gejank van een of andere k-joodje voor waarheid aan neem zonder getuigen en of bewijzen,ben je nog debieler dan ik je al had ingeschat. :student:




:dood: ach man duvel lekker op met je anti-semietisme gejank ,enige echte anti-semieten zijn de kut zionistische honden die het leed van vele miljoenen WO ll slachtoffers ,hebben verkracht en misbruikt .


Kun je weer niet tegen de waarheid?
Kom maar eens langs....als je je pik maar thuis laat.

freya
04-11-03, 08:23
Geplaatst door ronald
Waar insinueer ik dat de Nederlanders dat niet deden? Dacht je dat het alleen daar van af hing? Natuurlijk zij er veel te veel Joden weggevoerd en niet alleen door schuld van de nazi's.

Wat bedoel je dan met "ze moeten met hun poten van onze rotjoden afblijven"?
Zoiets is nooit in tijdens de WO II gezegd en er is al helemaal niet naar gehandeld.


Jouw antwoord en jou insinuatie...."een andere groep..." staat buiten alle vormen beschaafdheid. Hoe durf je die vergelijking te maken.

Jij maakte die vergelijking ook al mat je referentie naar de uitspraken van Cohen over Marokkanen.

Racisme is van alle tijden, heb je de krantenkoppen van de laatste tijd over Marokkanen gezien? Vergelijk die eens met de krantenkoppen over Joden in nazi-Duitsland.



Jij bent dus net zo bezig als diegenen tegen wie ik ageer. De boom in met je zielige "we worden op straat uitgescholden verhaaltjes." Gewoon overdreven gelul.

Waar woon jij?
Of ben je doof als je op straat loopt?



Zíj zijn juist diegenen die dat doen en verwachten geen reactie en als die niet uitblijft dan zijn ze uitgescholden.... Overdreven gelul. Dik maar flink aan met je nieuwe woordjes als demonisering, Zielig. Geen woorden voor.
Al met al...... geen vergelijking zus. Lees mijn verhaal maar nog eens.

O ja! Dus de Marokkanen verdienen het gewoon om uitgescholden te worden, bedoel je dat?

jaja
04-11-03, 10:44
Geplaatst door Maarten
[B]Jaja… ahem… je bent weer wat voorbarig.. In termen van recht of moraal zitten die jongens fout. De tweede heeft zelfs een stomp uitgedeeld. De daden zijn zonder meer verwerpelijk tot onrechtmatig. Tuurlijk mag je aan correctie werken. Maar het gewraakte gedrag is in het algemeen niet strafbaar, en het heeft dan weinig zin om er zo over te praten. Het probleem is vooral verbaal, en zeer onwenselijk. Dus moet er open over oplossingen gedacht worden, en is het dus slim om te kijken wat het veroorzaakt. En dat beoogde ik, meer niet. Je concludeert veel te vaak, dat ik meteen iets moreel zou verdedigen, of als definiteive oplossing zie. kijk. .. als je dat vindt dan zou je dat er bij kunnen zetten in plaats van "Dit is absoluut een heel schrijnend verhaal! Je zult het maar meemaken. En zeker omdat er twee onafhankelijk van elkaar zo anti-joods (lijken te) zijn. Dan lijkt de hele buurt dus antisemiet.. Maar is het zo? Ik denk het niet.. Ik denk het omgekeerde.."
Kortom, je gebruikt bewust "lijken te zijn" ... implicerend dat dit geen anti-joods gedrag is.
"is de buurt anti-semiet? ... nee het omgekeerde" ... hoe moet het slechtoffer dit lezen ? Als een veroordeling van de dader of het slachtoffer?


De weg van de “morele verontwaardiging” daar geef ik hier niet veel voor.[/quote] excuse me? Je schrijft hele verhalen vol morele verontwaardiging over andere onderwerpen, maar nu telt morele verontwaardiging opeens niet meer?
Als Autochtonen dermate ‘stuk’ over iets zitten, als de Marokkanen in dit geval, dan zijn die autochtonen vaak geen haar beter, en mogelijk erger. Wie het via de moraal wil doen, mag zich wel realiseren dat er eisen gesteld worden waar vele autochtonen ook niet aan voldoen (vergelijk de anti-moslim hype na 911 en fortuyn..) En bedenk echt dat de marokkanen echt héel erg met de zaak zitten, vanwege al die factoren die ik noemde. Hier zal vadertje moraal wel iets kunnen doen, maar niet veel. waar heb ik iets anders gezegd? Maar dat zijn allemaal "verzachtende omstandigheden" bij het bepalen van de "straf", niet van het vaststellen dat er een "onrecht" of "vergrijp" (in de ruime zin des woords) heeft plaats gevonden. Te doen alsof er niets heeft plaats gevonden of dat het slachtoffer het over zichzelf heeft afgeroepen omdat ze nu eenmaal als joodse (wat ze niet bepaald zelf in de hand heeft) en dan niet moet zeuren datz e gelijk gesteld wordt met Israel is gelul.
Als een autochtoon over de grens gaat dan ga ik ook niet zeuren over allerlei zielige omstandigheden wanneer ik zijn daad benoem. Als het om de bestraffing gaat, wil ik het best meenemen, maar NIET als het gaat om het benoemen van de daad! Of dat nu een Fortuynist is of een Marokkaan, of een dronken Fin.
Nogmaals, marokkanen kunnen met alerlei zaken heel erg zitten. Daarmee hebben ze zich nog steeds aan de regels te houden .. en als hun gedrag mensen effectief de toegang tot gebieden in Nederland ontzegt dan is er iets goed mis als dat NIET een zaak voor politie en justitie is.


Maar het blijft belangrijk te kijken wat er precies aan de hand is en hoever dat gaat. Is hier werkelijk al sprake van een racistische haat, waar antisemitisme een species van is? Dat blijkt nog niet. En gezien de heftigheid van met name de politieke motieven en de verontwaardiging over misdaden, kan zeker nog geen echt racisme verondersteld worden.
Voorlopig lijkt het te gaan om een vorm van aversie tegen groepen, waar er sowieso veel van zijn. Heel vervelend, maar geen racisme totdat dat blijkt. bullshit. Allereerst, de motivatie maakt geen donder uit. Niemand heeft het recht iemand om wat voor reden zo te behandelen als daar gebeurd is. Als een stel VVD-aanhangers zo met een Groenlinks aanhanger was omgegaan .. je had het gehuil eens moeten horen. Had je dan ook gezegd, niets aan de hand alleen een wat heftig politiek meningsverschil en GL'ers moeten beter weten en nooit in een gebied komen waar veel VVD'ers wonen?
Verder, wanneer is iets racisme ... ? Tja, deze discussie hebben we al zo vaak gevoerd. Als jij jouw redenatie toepast op andere uitingen van racisme dan blijkt er erg weinig racisme in de wereld te zijn, want er zijn altijd aanleidingen die de uitingen veroorzaken. Als er een aanleiding is, dan kan het volgens jou per definitie geen racisme zijn. Aanleiding: politiek Israel maakt elke handeling (inclusief fysiek geweld) tegen welke jood dan ook in jouw ogen een politieke demonstratie ... misschien een beetje fel.
Sorry, maar dat is niet mijn samenleving. In mijn ogen hoort de politie daar weldegelijk wat aan te doen.
En als zonder verder andenken een lid van een bepaalde groep belaagd wordt omdat andere leden van die groep iets gedaan hebben wat die daders niet aanstaat dan is er volgens mij sprake van discriminitaie op basis van het lidmaatschap van een groep - groepsdiscriminatie ... en daar mag je dan voor het gemak rustig de naam racisme aanhangen als het om een volk gaat.


De oplossing zie ik nog steeds in een veel grotere openheid in de meningsvorming over de kwestie Israël, en minder hypocrisie in de politiek en de media. Wat normaal is veroorzaakt ook geen deining. En moet je eens kijken. 74% van de Nederlanders ziet Israël als een bedreiging voor de wereldvrede, maar als een marokkaan zoiets zegt, zit hij al half in het verdachtenbankje, en is hij bijvoorbeeld op joods.nl het slachtoffer van Palestijnse propaganda, plus een antisemiet! Hoeveel zit er wel niet scheef? Dit is gelul. Deze groep had het niet over Israel als gevaar voor de wereldvrede, maar was gewoon bezig om iemand die hen niet aanstond het leven zuur te maken. Ze waren kwaad om iets en vierden dat bot op de eerste de beste jood die ze tegenkwamen. Als een autochtoon dat doet, is iedereen er over eens dat hij fout is. Als een marokkaan dat doet, jij opeens niet meer ....
Volgens jou hebben de daders niets fout gedaan .. het slachtoffer moet niet zeuren .. Dank je de koekoek.

Nogmaals, in juristenpraterij verwoord ... aanleiding kan gelden als verachtende omstandigheid bij het bepalen wat te doen met de dader, maar het pleit de dader NOOIT vrij van het feit dat hij de regels heeft overtreden. Zelfs ontoerekeningsvatbaarheid - dat is min of meer wat je hier bepleit - wordt niet gebruikt om de daad niet te benoemen. (Of vind jij dat dit soort gedrag op straat mag van iedereen die ergens over is ..?? Zo kun je zo ongeveer elke misdaad vrij pleiten.)

jaja
04-11-03, 10:57
Geplaatst door Maarten
[B]Nafthaniel maakt een ontzettende blunder, en maakt daarmee meteen duidelijk dat zijn gepretenndeerd kennis van het antisemitisme hier grote gebreken vertoont. De kreet "hamas hamas, alle j. aan het g." is namelijk geen allochtone maar een áutochtone uitvinding, en niet zozeer een probleem bij Marokkanen, als wel bij vóetbalwedstrijden, waar het breed over het hele terrein gescandeerd wordt!!!N. zegt nergens dat het een Marokkaanse uitvinding is. (En het Cidi heeft al bij herhaling geklaagd over het gebruik door voetbalsupporters ...) (Overigens is het gebruik in mijn ogen wel anders wanneer het gaat om echte joden bij een politieke demonstratie of om andere voetbalsupporters die schuilgaan onder de geuzennaam "joden", maar verder niets met het joodse volk te maken hebben. Beetje zoals taalgebruik tegen supporters van de Atlanta Braves soms wel kan, terwijl wanneer je dat gebruikt tegen een echte indiaan het niet kan. Waarbij ik wil opmerken dat ik die hamas-kreet sowieso te walgelijk voor woorden vind en van mening ben dat daar tegen opgetreden moet worden wie ook maar hem meent te moeten gebruiken - zelfs wanneer het over ajax-supporters gaat ...)

Verder, nogmaals, deze kreet is maar een detail uit een langere lijst. Door je op dit element te concentreren verlies je de lijst uit het oog.


Het gaat hier over bijna de énige openlijke vorm van "antisemitische uiting" bij Autochtonen!! En Nafthaniel schuitft dat even fijn door naar de marokkanen!! Wat een giller! Heeft hij dan geen oog voor antisemitisme onder autochtonen? Interessert hem dat niet? Is meneer dan misschien toch racist, of op zijn zachtst gezegd geobscedeerd door marokkanen?? En wat die precies roepen, dat weet hij dus ook niet! allereerst, er zijn wel meer antisemitsche uitingen bij sommige autochtonen .. en het Cidi meldt die ook. Echter, de toename van uit (vooral) marokkaanse hoek valt op, vooral ook omdat het ook met fysiek geweld gepaard gaat.


Zbak! Well done! 1-0 of was het al 10-0? Of zullen we :hihi: effe uit de voetbalsfeer blijven? ik geloof dat jij als scheidsrechter niet helemaal aan de eisen van de KNVB voldoet ... :)

Maarten
04-11-03, 22:03
Geplaatst door jaja
N. zegt nergens dat het een Marokkaanse uitvinding is.

Jij blijft je ook maar onder de dingen uitlullen he? Bekijk die alinea nou eens man! Dat begint over Arabische jongeren, en gaat verder alleen nog over arabieren! En daar staat die hamas-kreet gewoon tussen!
En het is totaal irrelevant wie de slogan uitvond, maar wél waar die een probleem is, en wie hem gebruikt!!

Deze scheidsrechter weet wat punten scoort!

mar het stikt ook weer van de ongenuanceerdheid in die kringen: net weer een interview met Jessica Durlacher gezien bij Knevel.. (elfde uur) Werd geinterviewd over die Poll, mar had er nauwelijks wat over te melden, en ook nauwelijks over het antisemitisme.. Maar de nieuwste stelling was dat de globalisten.. "daar hoorde het antisemitisme toch ook weer bij", of zoiets. Ik doe maar geen moeite genuanceerd te zijn, want het was te bespottelijk voor woorden. En dat haalt de TV..


Geplaatst door jaja
allereerst, er zijn wel meer antisemitsche uitingen bij sommige autochtonen

En DAAROM scheef ik: "bijna de énige openlijke vorm van "antisemitische uiting"
Heeft het nog zin om precies te formuleren voor jou, of zal ik voortaan maar met tekst gaan smijten?

Maarten
04-11-03, 23:01
Geplaatst door jaja
Kortom, je gebruikt bewust "lijken te zijn" ... implicerend dat dit geen anti-joods gedrag is.
"is de buurt anti-semiet? ... nee het omgekeerde" ... hoe moet het slechtoffer dit lezen ?

Dat Lijken stond nog tussen haakjes ook! Daarmee benadruk ik hoe het gedrag over kan komen bij het slachtoffer. Maar wat er feitelijk aan de hand was (bij de dader) dat is echt nog niet duidelijk. Er is echt nog wel verschil tussen echt antisemitisme, en bijvoorbeeld afreageren op joden! Voor het slachtoffer maakt het even niet uit, want het is volstrekt vervelend, maar voor de analyse van wat daar aan de hand is natuurlijk wel! Als je een oplossing zoekt, dan moet je naar de dader kijken, en heeft het even geen enkele zin om naar het slachtoffer te kijken.

Maar zelfs Knevel wees vanavond impliciet op dat onderscheid! Durlacher had het over antsisemitisme, maar Knevel vroeg: "ja, maar is dat niet gewoon.." (en maakte daar zo'n zwaaigebaar bij). Ik kan je dat hier niet op papier uitleggen, maar Knevel duidde gewoon op een heel gangbare praktijk waarin tegen velen geroepen en afgereageerd wordt..

Mijn "omgekeerd" was slecht geformuleerd en sloeg op mijn denken, niet op de buurt.

Maar de rest van je verhaal duidt op te grote fixatie.. Hoezo rechter of straf? (afgezien van die stomp, waar gewoon aangifte van gedaan kan worden, en waar helemaal geen "verzachtende omstandigheden" voor gelden!) Ik hou ook geen verhaal over uitlokking of iets van dien aard, waar jij al 2x over schreef!
Punt is, dat het probleem niet door het recht gedekt wordt, omdat er nog niet veel gebeurt! Maar wát er gebeurt, is wél erg vervelend! Als joden merken, dat ze als jood niet gepruimd worden, dan is dat een probléem! (vraag het de allochtonen maar). Er hoeft nog niet eens iets gezégd te worden! Maar als dat wel gebeurt dan is het erger, met name ook vanwege de ángst dat er meer gebeurt. En die kans is er.
Maar in feite is het geen rechtsprobleem, maar een cultureel probleem (bij de "daders"). het is volslagen nutteloos om dat als strafzaak te bekijken. Wat jij doet, is de daad vaststellen, en het leed van het slachtoffer, om het dan te laten bij het morele oordeel. (verontwaardiging) Dit is een soort halverwege ophouden! Je moet echt dóor voor je op iets zinnigs uit komt! Ik bedoel, waar wou je heen met je uitkomst van de morele verontwaardiging?

Weet je wat helpt? Die Poll bijvoorbeeld met die 74%! Die haalt drúk van de ketel! Snap je dat? Die marokkanen moeten zo snel mogelijk weten, dat driekwart van de Nederlanders vind, dat die Israelische politiek zo fout is, dat ze daarmee een bedreiging voor de wereldvrede worden! Eindelijk steun voor wat die Marokkanen ook vinden! Dat lost isolement op! Blijkbaar domineren de joden niet alles. :) En blijkbaar is het qua invloed een minderheid! En als de politiek nou ook nog wat kritischer is, dan herkennen de Marokkanen zich daar ook ineens in. En dan worden in hun ogen de joden ook ineens een beetje zielige minderheidsgroep. En dan krijg je een totaal ander verhaal. Kijk beter naar al die spanningen, die het gedrag oproepen. Momenteel vinden die Marokkanen geen enkele weerklank of erkenning voor meningen waar ze sterk achter staan. Vergis je niet wat dat doet..

ronald
05-11-03, 02:05
Geplaatst door freya
Wat bedoel je dan met "ze moeten met hun poten van onze rotjoden afblijven"?
Zoiets is nooit in tijdens de WO II gezegd en er is al helemaal niet naar gehandeld.

Jij maakte die vergelijking ook al mat je referentie naar de uitspraken van Cohen over Marokkanen.

Racisme is van alle tijden, heb je de krantenkoppen van de laatste tijd over Marokkanen gezien? Vergelijk die eens met de krantenkoppen over Joden in nazi-Duitsland.

Waar woon jij?
Of ben je doof als je op straat loopt?


O ja! Dus de Marokkanen verdienen het gewoon om uitgescholden te worden, bedoel je dat?


Wat bedoel je met "is al helemaal niet naar gehaandeld"?
Zoiets is wel gezegd door de Nederlanders. Heel waarschijnlijk niet tegen de Nazi's, behalve misschien in de vorm van de februaristaking.
Wat de Nederlanders er mee bedoelden was dat ze ook niet 100% gecharmeerd waren van de joodse aanwezigheid in Nederland. De Nazi betekenis is wel duidelijk gebleken. De Nederlanders hadden "last" van joden (versluierde anti-semitisme) maar haatten de Nazi's meer.

Ik refereer niet naar Cohen.

Rascisme is van alle tijden en anti-semitisme is ook van aal tijden. Beiden zijn in essentie niet met elkaar te vergelijken hoewel ze beiden te verwerpen zijn. Je vergelijking van Marokkanen met Joden gaat dus naar essentie 100% niet op, hoewel het wel verwerpelijk is.

Ik woon in Amsterdam en hoor inderdaad veel op straat. Je wilt niet weten.

Nergens zeg ik dat DE Marokkanen het verdienen. Ik schreef dat DEZE, deze criminelen, het wel verdienen.

jaja
05-11-03, 14:41
Geplaatst door Maarten
[B]Jij blijft je ook maar onder de dingen uitlullen he? Bekijk die alinea nou eens man! Dat begint over Arabische jongeren, en gaat verder alleen nog over arabieren! En daar staat die hamas-kreet gewoon tussen! beste Maarten, ... precies!!!! Hij had het over een specifieke groep, dus hoeft hij zich niet bezig te houden met wie die kreet heeft uitgevonden, maar wel dat deze groep deze kreet heeft overgenomen ... nogmaals, jij (en anderen) halen die voetbalsupporters er bij alsof dat wat verklaart ... quod non. Het is een misselijke kreet ... punt uit. En ja, die hoort thuis in een rijtje van uitingen en daden die anti-joods zijn.


En het is totaal irrelevant wie de slogan uitvond, maar wél waar die een probleem is, en wie hem gebruikt!! waarom breng jij dan dat onderwerp ter sprake? Nogmaals noch N. noch ik vonden dat een interessant aspect ... maar als jij er over begint moet ik daarop reageren ...
"Geplaatst door Maarten
Nafthaniel maakt een ontzettende blunder, en maakt daarmee meteen duidelijk dat zijn gepretenndeerd kennis van het antisemitisme hier grote gebreken vertoont. De kreet "hamas hamas, alle j. aan het g." is namelijk geen allochtone maar een áutochtone uitvinding, en niet zozeer een probleem bij Marokkanen, als wel bij vóetbalwedstrijden, waar het breed over het hele terrein gescandeerd wordt!!!" Wie haalt hier de oorsprong van de kreet aan als argument dat N. iets verkeerds zegt ...???


Deze scheidsrechter weet wat punten scoort! sorry, maar scheids ... je weet niet eens maar dat je zelf 5 minuten geleden gefloten hebt ...


mar het stikt ook weer van de ongenuanceerdheid in die kringen: net weer een interview met Jessica Durlacher gezien bij Knevel.. (elfde uur) Werd geinterviewd over die Poll, mar had er nauwelijks wat over te melden, en ook nauwelijks over het antisemitisme.. Maar de nieuwste stelling was dat de globalisten.. "daar hoorde het antisemitisme toch ook weer bij", of zoiets. Ik doe maar geen moeite genuanceerd te zijn, want het was te bespottelijk voor woorden. En dat haalt de TV.. sorry, maar daar gaat de discussie dus niet over ... even bij het thema blijven aub.




En DAAROM scheef ik: "bijna de énige openlijke vorm van "antisemitische uiting"
Heeft het nog zin om precies te formuleren voor jou, of zal ik voortaan maar met tekst gaan smijten? omdat jouw uitspraak in normaal nederlnads betekent dat de hamas kreet "bijna de enige " is die gebruikt wordt ... dat impliceert datd e rest heel, heel erg beperkt is ... quod non..... Als alleen het gebruik van de hamas kreet 80 tot 90 % van het openlijke autochtoonse antisemitisme zou zijn, dan zou ik heel erg blij zijn ...

lennart
05-11-03, 14:43
Geplaatst door ronald
komt ie weer aan met zijn eigen joodje www's Man je wordt oud.

Niet in gaan op de inhoud, maar wel op spelen op de man.. Erg zionistisch. Zeg eens Ronald... ben jij aanhanger van Jan-Willen van den Hoeven?

freya
05-11-03, 15:56
Geplaatst door ronald
Wat bedoel je met "is al helemaal niet naar gehaandeld"?
Zoiets is wel gezegd door de Nederlanders. Heel waarschijnlijk niet tegen de Nazi's, behalve misschien in de vorm van de februaristaking.
Wat de Nederlanders er mee bedoelden was dat ze ook niet 100% gecharmeerd waren van de joodse aanwezigheid in Nederland. De Nazi betekenis is wel duidelijk gebleken. De Nederlanders hadden "last" van joden (versluierde anti-semitisme) maar haatten de Nazi's meer.

Ik bedoel dat de Nederlabders nauwelijks een poot hyebben uitgestoken om de Joden te redden van deportatie, in veel gevallen zelfs in tegendeel.


Rascisme is van alle tijden en anti-semitisme is ook van aal tijden. Beiden zijn in essentie niet met elkaar te vergelijken hoewel ze beiden te verwerpen zijn. Je vergelijking van Marokkanen met Joden gaat dus naar essentie 100% niet op, hoewel het wel verwerpelijk is.

Sinds waneer is anti-semitisme niet een vorm van racisme?
wat is het verschil dan volgen jou?


Ik woon in Amsterdam en hoor inderdaad veel op straat. Je wilt niet weten.

Dan heb je een heel selectief gehoor. oost-Indisch doof noemde je dat vroeger.


Nergens zeg ik dat DE Marokkanen het verdienen. Ik schreef dat DEZE, deze criminelen, het wel verdienen.

Dat is niet waar, je schreef dit:


Geplaatst door ronald
Jouw antwoord en jou insinuatie...."een andere groep..." staat buiten alle vormen beschaafdheid. Hoe durf je die vergelijking te maken. Jij bent dus net zo bezig als diegenen tegen wie ik ageer. De boom in met je zielige "we worden op straat uitgescholden verhaaltjes." Gewoon overdreven gelul. Zíj zijn juist diegenen die dat doen en verwachten geen reactie en als die niet uitblijft dan zijn ze uitgescholden.... Overdreven gelul. Dik maar flink aan met je nieuwe woordjes als demonisering, Zielig.

E je weet heel goed dat ik met een andere groep'de Marokkanen bedoel.

jaja
05-11-03, 16:15
Geplaatst door freya
[B]Ik bedoel dat de Nederlabders nauwelijks een poot hyebben uitgestoken om de Joden te redden van deportatie, in veel gevallen zelfs in tegendeel. hiermee verval je in het tegenover gestelde ... wat ook niet klopt. De inzet voor de joodse nederlanders was veel minder glorieus als men het zich tegenwoordig graag herinnerd, maar het is ook niet zo dat grote massa's nederlanders actief bezig waren de joden op te sporen en te deporteren. Het overgrote deel deed gewoon niets ...

freya
05-11-03, 16:50
Geplaatst door jaja
hiermee verval je in het tegenover gestelde ... wat ook niet klopt. De inzet voor de joodse nederlanders was veel minder glorieus als men het zich tegenwoordig graag herinnerd, maar het is ook niet zo dat grote massa's nederlanders actief bezig waren de joden op te sporen en te deporteren. Het overgrote deel deed gewoon niets ...

Dat is precies wat ik bedoel :moe:

Ghazi
05-11-03, 18:19
Geplaatst door Kachol Levan
Hoe zionistisch zijn deze JODEN? Ze wonen in Amsterdam, hun familie komt uit Duitsland. Zijn alle joden Zionisten? Je verspreekt je aardig. Je bent dus niet een anti-zionist, je bent een anti-semiet.

In beginsel zijn zionisten en joden twee verschillende dingen. Desondanks zijn niet-zionistische joden de uitzondering. Het is niet voor niets dat EAJG het ANDERE joodse geluid is. Er zijn ook veel niet-joodse zionisten, zoals bepaalde kerken op de Veluwe, en daar zou best eens iets tegen gedaan moeten worden.

Maarten
06-11-03, 00:11
Geplaatst door jaja


jaja : uitgevonden + gebruikt, dat zijn TWEE dingen ! Dan mag de lezer uitmaken wélk van de twee hij het belangrijkst vind!
En alsof ik tegen een kléuter moet praten: úitvinden, dat is nog niet zo’n probleem, maar op grote schaal gebrúiken wél!!
En dat niet uitvinden zegt alleen, dat het niet eens van de Marokkanen gekopieerd werd!

En jaja, die H-G kreet is de ENIGE die hier door autochtonen in grote gróepen gescandeerd wordt!!

Gebruiken Marokkanen die kreet ook?? Dacht het niet! Dat is nou net de clou van dit topic!!

jaja
06-11-03, 10:05
Geplaatst door Maarten
jaja : uitgevonden + gebruikt, dat zijn TWEE dingen ! Dan mag de lezer uitmaken wélk van de twee hij het belangrijkst vind!
En alsof ik tegen een kléuter moet praten: úitvinden, dat is nog niet zo’n probleem, maar op grote schaal gebrúiken wél!!
En dat niet uitvinden zegt alleen, dat het niet eens van de Marokkanen gekopieerd werd!

En jaja, die H-G kreet is de ENIGE die hier door autochtonen in grote gróepen gescandeerd wordt!!

Gebruiken Marokkanen die kreet ook?? Dacht het niet! Dat is nou net de clou van dit topic!! maarten je raast weer een beetje ... even diep ademhalen. Je verandert voor de zoveelste keer in deze thread je eigen standpunt ... nu opeens hebben we het over autochtonen die in grote groepen publiekelijk scanderen ... daar had je het in je eerdere bijdrages niet over ... kortom, niet zo draaien aub ...
Oh en ja, marokkanen (nb: niet de marokkanen, maar sommige marokkanen) gebruiken die kreet, soms zelfs bij publieke openbare gelegenheden als demonstraties ... Dat geven zelfs de betrokken marokkanen toe ...

Maarten
06-11-03, 16:04
Geplaatst door jaja
maarten je raast weer een beetje ... even diep ademhalen. Je verandert voor de zoveelste keer in deze thread je eigen standpunt ... nu opeens hebben we het over autochtonen die in grote groepen publiekelijk scanderen ... daar had je het in je eerdere bijdrages niet over ... kortom, niet zo draaien aub ...


Dat was net de kérn van het hele topic!!
Ik heb het helemaal niet "opeens" over wat anders!
Volgens mij heb je niet goed begrepen wat je allemaal las..


Geplaatst door jaja

Oh en ja, marokkanen (nb: niet de marokkanen, maar sommige marokkanen) gebruiken die kreet, soms zelfs bij publieke openbare gelegenheden als demonstraties ... Dat geven zelfs de betrokken marokkanen toe ...

Nou, dat betwijfel ik dus! De doen wel andere dingen.. ze maken sssssst.. geluiden enzo, en hebben ándere slogans over gas.. Maar niet dit, of ik moet me sterk vergissen. Maar dit is niet voor niets een topic er over. De starter ziet het ook zo!
Waar zouden de marokkanen de slogan gebruikt hebben? Bij die demonstratie in Amsterdam?

jaja
06-11-03, 17:12
Geplaatst door Maarten
[B]Dat was net de kérn van het hele topic!!
Ik heb het helemaal niet "opeens" over wat anders!
Volgens mij heb je niet goed begrepen wat je allemaal las.. Het begon allemaal met een verhaal van Naft. over een heruitgave van Mein Kampf. Hij gaf onder andere als argument het toenemend anti-joods gedrag in europa /nederland door wat hij noemde "arabische jongeren". Daarbij gaf hij onder andere een lijst van anti-joodse uitingen en daden in Nederland, waarbij ook de hamas-kreet vermelde. Hij zei niets over herkomst of het gebruik door anderen, enkel dat het EEN vorm was van anti-joods gedrag in Nederland / Amsterdam door die jongeren.
Het hele verhaal over voetbalsupporters en het anti-joodse gedrag van niet-"arabische jongeren" is er door anderen (oa jij) bijgehaald.
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1042307#post1042307

Jij komt vervolgens met : "Nafthaniel maakt een ontzettende blunder, en maakt daarmee meteen duidelijk dat zijn gepretenndeerd kennis van het antisemitisme hier grote gebreken vertoont. De kreet "hamas hamas, alle j. aan het g." is namelijk geen allochtone maar een áutochtone uitvinding, en niet zozeer een probleem bij Marokkanen, als wel bij vóetbalwedstrijden, waar het breed over het hele terrein gescandeerd wordt!!!"

Even later, in een volgende bijdrage, een mooie bocht naar "Bekijk die alinea nou eens man! Dat begint over Arabische jongeren, en gaat verder alleen nog over arabieren! En daar staat die hamas-kreet gewoon tussen! En het is totaal irrelevant wie de slogan uitvond, maar wél waar die een probleem is, en wie hem gebruikt!!" (mijn accentuering)
Eerst haal jij er bij wie de kreet uit vond om vervolgens te zeggen dat dat er niet toe doet.

volgende draai: "uitgevonden + gebruikt, dat zijn TWEE dingen ! Dan mag de lezer uitmaken wélk van de twee hij het belangrijkst vind!
En alsof ik tegen een kléuter moet praten: úitvinden, dat is nog niet zo’n probleem, maar op grote schaal gebrúiken wél!!
En dat niet uitvinden zegt alleen, dat het niet eens van de Marokkanen gekopieerd werd!"
Nu is opeens het verwijt dat N. een uitgebreide uiteenzetting had moeten geven over de geschiedenis van deze kreet ... alsof jij elke uitspraak in een brief of bijdrage van een geschiedenisles voorziet zodat de lezer / toehoorder alles in context ziet / hoort. Nogmaals de h.kreet was een klein detail in een langere lijst van wat jij "onwenselijk" gedrag noemt.
Nu is het argument dat de autochtonen het niet van de alochtonen hebben overgenomen ... Had iemand dat dan beweerd? Niet N. in de bijdrage die deze hthread tot gevolg had ... Kortom, jij gaat weer eens waar verder nog niemand geweest is ... en doet alsof iedereen daar al is.

waarna we uiteindelijk komen bij "Gebruiken Marokkanen die kreet ook?? Dacht het niet! Dat is nou net de clou van dit topic!!" ... opeens blijkt dat het hele betoog van N helemaal niet besproken wordt maar enkel een detail, één aspect van een langere lijst, die volgens jou niet waar is. ooeeeehhhh Dus mogelijkerwijs is één aspect van een lange lijst niet waar ... dan moet alles niet waar zijn!! Dan deugt het hele betoog over Mein Kampf niet meer .. Ronny moet nodig zijn stelling herzien dat MK herdrukt moet worden met historisch commentaar ... :rolleyes:





Nou, dat betwijfel ik dus! De doen wel andere dingen.. ze maken sssssst.. geluiden enzo, en hebben ándere slogans over gas.. Maar niet dit, of ik moet me sterk vergissen. Maar dit is niet voor niets een topic er over. De starter ziet het ook zo!
Waar zouden de marokkanen de slogan gebruikt hebben? Bij die demonstratie in Amsterdam? Volgens de politie rapporten, de journalisten (inclusief geluidsmateriaal) en enkele marokkanen die nav die demonstratie geinterviewd zijn ... JA! In hoeverre het vaker voorkomt in A'dam ... volgens de politie ja, volgens Cidi etc ja :):) ... keiharde bewijzen zijn beperkt aanwezig omdat niet iedereen steedsmet een bandrecorder rondloopt. De uitspraken van die kinderen op radio 1 geven wel aan dat het niet onlogisch is te veronderstellen dat ... bovendien kom je zelf met de opmerking dat die jongens natuurlijk wel steeds "ssstttttt" (stromend gas) doen terwijl ze duidelijk verwijzen naar joden ... alsof dat niet hetzelfde zeggen is op een andere manier ...
:rolleyes: je voegt alleen maar toe aan N's lijst ...)

PS: Verder leuk is hoe je draait om wat antisemitisme is:
"Voorlopig lijkt het te gaan om een vorm van aversie tegen groepen, waar er sowieso veel van zijn. Heel vervelend, maar geen racisme totdat dat blijkt."
"Er is echt nog wel verschil tussen echt antisemitisme, en bijvoorbeeld afreageren op joden!"
... een aversie die zich uit (soms zelfs met fysiek geweld) tegen een lid van de groep, wie ook maar - zelfs leden waarvan men met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat ie NIETS met "de oorzaak van de aversie" te maken heeft, - ... dat noemen we "afreageren" ... moet je niet te veel achter zoeken, is "onwenselijk" ...
Als een individu zo "onwenselijk" reageert wordt ie meestal bij de psychiater afgeleverd of opgepakt door de politie.

Maarten
11-11-03, 13:46
Jaja, je hebt wel gelijk hier!
De bewuste kreet is inderdaad ook door Marokkanen gebruikt! Ik meende dat het vooral een paar andere waren, maar deze in elk geval ook. Ik heb het even uitezocht, en er zijn meldingen genoeg van. Daarom kon Nafthaniel de kreet dus ook legitiem in het rijtje zetten, en mankeert daar verder niets aan. Het fungeert dan als voorbeeld voor de andre kreten die gebruikt zijn.
Het feit, dat de kreet veel prominenter door hooligans gebruikt wordt, doet daar inderdaad niet aan af.
Ik geef graag meteen toe, dat mijn misser voor overwerk in het schrijven gezorgd heeft. Excuses!

De vraag is overigens wel of het om strijdkreten of om antisemitisme gaat. Bekend is bijvorbeeld de ergernis over het misbruik van het holocaust-argument ten bate van Israel. Dat kan ontaarden in een tegenaanval op deze manier, en heeft dan nog steeds een strijdkreet-karakter. Maar anderzijds waren er zoveel verbeten varianten, die opgeteld een zeer serieus karakter hadden, dat je hier zéker mede antisemitisme moet aannemen. Dat is echt onmiskenbaar, ook al is de ware omvang daarvan in verhouding tot het strijdkreet-gehalte me nog niet duidelijk.
Moet je het zorgerlijk noemen? Ja, gewoon omdat joden in Amsterdam zich minder veilig blijken te voelen. Blijkbaar "is het uikijken", en dat kan niet.
Anderzijds is het wél zo, dat het hele verschijnsel zeer direct samenhangt met Israel, en onlosmakelijk. Dan is er dus iets van een legitieme oorzaak, en moet je daar naar kijken. Dan kom je toch uit op een aantal misstanden. Een daarvan is de mate waarin Nederlandse joden blijkens de media Israel blijven steunen, ook wat betreft een aantal zeer controversiele zaken. Ik weet dat jij dat geen misstand vind, maar daar denk ik héel anders over. Laten we die discussie maar in een ander topic houden..

Overigens draaf je weer lekker door, door te concluderen dat de critici blijkbaar vinden dat het hele artikel van N. niet deugt door dat ene dingetje. Dat is niet zo. Dat komt van dat voortdurende morele superioriteitsgevoel bij jou. Gezien de titel van het topic hield ik het bij die hooligans.

Evenmin draai ik rond het begrip antisemitisme. Juist in joodse kringen wordt het begrip voortdurend opgerekt, tot aan het bespottelijke toe in de vorm van: alles wat tegen het joodse belang gericht is. Je weet hoe dat zit, maar hebt toch moeite met onderscheid maken.
Antisemitisme blijft een species van racisme. Aversie komt in deze samenleving echter heel veel voor, en treft heel veel groepen, onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Dat kan ook "joden" treffen, zonder dat meteen sprake is van een racistische haat. De kwestie israel is een grote katalysator voor dit soort gevoelens, en da algemene houding van joden in de zaak, maakt dan van "joden" weer zo'n groep. Nou is het beslist moeilijk de scheidslijnen te trekken, maar in elk geval is niet realistisch om de niet-racistische component volledig te ontkennen, zoals momenteel in joodse kringen lijkt te gebeuren. Dat is hetzelfde soort geroep als van moslims, dat het westen sowieso tegen islam is, en daar opsommingen van eeuwen over tegenaan gooien.

Persoonlijk ben ik tamelijk láuw tegenover die toestanden in Amsterdam. persoonlijk gezien vind ik het erg rot voor wie het meemaakt, en hoor je me absoluut niet zeggen, dat mensen het verdiend hebben. Anderzijds stimuleren nederlandse joden het beleid van de Nederlandse regering inzake israel enorm, en draagt dat zéker bij tot de aanhoudende misdaad daar. Dat lijden van onschuldigen daar is vele vele malen groter, dan dat in Amsterdam.
Er zitten gewoon prijskaartjes aan die steun. Collectieve steun aan onrecht heeft gewoon gevolgen. Ik kan het niet anders zien. Noem dat net zo onrechtvaardig, als die steun zelf. En zelf vind ik dat die steun veel meer onrecht veroorzaakt.

jaja
11-11-03, 14:52
Geplaatst door Maarten
[B]Jaja, je hebt wel gelijk hier!
... Excuses! aanvaard.


....Maar anderzijds waren er zoveel verbeten varianten, die opgeteld een zeer serieus karakter hadden, dat je hier zéker mede antisemitisme moet aannemen. Dat is echt onmiskenbaar, ook al is de ware omvang daarvan in verhouding tot het strijdkreet-gehalte me nog niet duidelijk.
Moet je het zorgerlijk noemen? Ja, gewoon omdat joden in Amsterdam zich minder veilig blijken te voelen. Blijkbaar "is het uikijken", en dat kan niet. he he ... was dat nou zo moeilijk om te zeggen? Dat was nu steeds mijn punt. Je kunt van alles en nog wat over de redenene of aanleidingen zeggen, maar wat er gebeurt dat kan niet.


Anderzijds is het wél zo, dat het hele verschijnsel zeer direct samenhangt met Israel, en onlosmakelijk. Dan is er dus iets van een legitieme oorzaak, en moet je daar naar kijken. Dan kom je toch uit op een aantal misstanden. Een daarvan is de mate waarin Nederlandse joden blijkens de media Israel blijven steunen, ook wat betreft een aantal zeer controversiele zaken. Ik weet dat jij dat geen misstand vind, maar daar denk ik héel anders over. Laten we die discussie maar in een ander topic houden.. allemaal leuk en aardig, maar het gaat om het punt dat hier dingen gebeuren in Nederland die jij nu zelf ook antisemitisme noemt en waarvan je zegt dat het niet kan.
Dat was mijn enige punt!
Over oorzaken en aanleidingen ... allemaal best. Zie ik ook ... en die neem ik ook mee bij het latere "bestraffen" van de daad / uitingen, maar allereerst moet je gewoon bepaalde zaken niet kunnen! Daarna wil ik best zeggen dat ik begrijpen kan dat men opgewonden is etc etc ... maar daarmee blijft de daad / uiting iets dat niet kan, en waartegen iedereen, inclusief de mensen die tegen alle varianten van de Israelische politiek zijn stelling behoren te nemen.
Als je dit soort uitingen alleen maar voorziet van commentaar alsof het nu eenmaal logisch is dat het gebeurt en men er niet over moet zeuren, dan stimuleer daden waarvan je zelf zegt dat ze niet kunnen.


Overigens draaf je weer lekker door, door te concluderen dat de critici blijkbaar vinden dat het hele artikel van N. niet deugt door dat ene dingetje. Dat is niet zo. Dat komt van dat voortdurende morele superioriteitsgevoel bij jou. Gezien de titel van het topic hield ik het bij die hooligans.hoe kom ik op het idee? Er staat een heel artikel en iedereen valt over dit element ... dan zou je denken dat men dat blijkbaar een centraal issue vindt ...
(overigens, als je niet door had dat mijn uitbarsting dat dit ene punt N. tot een heroverweging van zijn standpunt over de heruitgave niet helemaal serieus was ... dan lijk je erg op Balkende en zijn kruistocht tegen satire ..:))

Evenmin draai ik rond het begrip antisemitisme. Juist in joodse kringen wordt het begrip voortdurend opgerekt, tot aan het bespottelijke toe in de vorm van: alles wat tegen het joodse belang gericht is. Je weet hoe dat zit, maar hebt toch moeite met onderscheid maken. [/quote] ik heb er moeite mee als fysiek geweld tegen joodse Nederlandse wordt afgedaan als "afreageren" ... gek he? Lees nog eens wat je hier boven hebt gezegd ... jij zelf zegt dat er sprake is van antisemitisme ... als dat niet een bekering is, dan weet ik het niet. (Ik had bijna eerder verwacht datd e paus zou zeggen dat hij Boeddhist geworden is ...)


Antisemitisme blijft een species van racisme. Aversie komt in deze samenleving echter heel veel voor, en treft heel veel groepen, onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Dat kan ook "joden" treffen, zonder dat meteen sprake is van een racistische haat. dus een beetje aversie tegen marokkanen moet kunnen, tegen surinamers, moet kunnen, tegen chinezen moet kunnen ... ga jij maar eens openlijk in de krant zetten dat jij een aversie hebt tegen chinezen ... ben benieuwd hoe men zo'n uitspraak noemt.


De kwestie israel is een grote katalysator voor dit soort gevoelens, en da algemene houding van joden in de zaak, maakt dan van "joden" weer zo'n groep.nee, dat maakt geen groep van "joden", dat doen de mensen die tegen deze groep tekeer gaan. Zonder die opposanten bestond die groep "joden" niet. Hij bestaat alleen in het hoofd van de lieden die het onderscheid tussen Israeli's (meer specifiek zelfs israeli's die echt schuld dragen) en joden in het algemeen niet kunnen maken. Het onsmakelijke van jouw bijdrages is dat jij dat lijkt goed te praten. Voor mensen die niet heel scherp lezen en elk woordje wegen van jouw betoog komt het over alsof je zegt dat de daad legitiem is ... (waarvan je nu eindelijk expliciet hebt gezegd het kan niet!)

Nou is het beslist moeilijk de scheidslijnen te trekken, maar in elk geval is niet realistisch om de niet-racistische component volledig te ontkennen, zoals momenteel in joodse kringen lijkt te gebeuren. Dat is hetzelfde soort geroep als van moslims, dat het westen sowieso tegen islam is, en daar opsommingen van eeuwen over tegenaan gooien. ik ontken nergens dat er niet andere elementen in de discussie zitten. JIJ ontkende dat er antisemitische elementen inzitten. Nu draai je bij. "de niet-racistische component volledig te ontkennen" betekent dat er dus ook volgens jou een racistische component is!!


Persoonlijk ben ik tamelijk láuw tegenover die toestanden in Amsterdam. persoonlijk gezien vind ik het erg rot voor wie het meemaakt, en hoor je me absoluut niet zeggen, dat mensen het verdiend hebben. je kwam erg erg erg dichtbij.
Anderzijds stimuleren nederlandse joden het beleid van de Nederlandse regering inzake israel enorm, en draagt dat zéker bij tot de aanhoudende misdaad daar. Dat lijden van onschuldigen daar is vele vele malen groter, dan dat in Amsterdam. oh, en dat maakt het goed?

Er zitten gewoon prijskaartjes aan die steun. Collectieve steun aan onrecht heeft gewoon gevolgen. Ik kan het niet anders zien. Noem dat net zo onrechtvaardig, als die steun zelf. En zelf vind ik dat die steun veel meer onrecht veroorzaakt. "hoor je me absoluut niet zeggen, dat mensen het verdiend hebben" en "er zit een prijskaartje aan die steun" ... volgens mij zeg je het hiermee zo ongeveer expliciet. Prijskaartje betekent bij mij "verdienen" ... of hoe wil je je daar uit lullen?