PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden brief Stichting Maroc.NL aan Het Parool + Reactie van MDI!



angkor
02-11-03, 22:20
Hieronder een ingezonden brief aan Het Parool die we stuurden naar aanleiding van het artikel in die krant van afgelopen zaterdag. (zie het betreffende deel van het artikel direct hieronder).


Inzet in het artikel “Respect” in het Parool van 1 november 2003 pag 2.

Bij het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI), dat klachten over discriminatie op internet registreert, neemt het aantal meldingen van anti-semitisme ook toe. In 2000 was eenderde van het totaal aantal klachten nog antisemitisch, vorig jaar de helft. “De grote omslag vond plaats na de tweede intifada die in het najaar van 2000 werd uitgeroepen,” zegt directeur Ronald Eissens van het MDI.
“Het grootste deel van de anti-semitische uitingen komt niet uit de moslimgemeenschap, maar uit de Marokkaanse gemeenschap. Het gaat vooral om de sites maroc.nl, maghreb.nl en maghrebonline.nl. De Marokkaanse webforums staan er vol mee. Omstreden documenten als de protocollen van de wijzen van Zion staan erop. De holocaust wordt ontkend. Dan heb je nog uitingen als ‘Joden hebben de macht’. Het is een vieze modderpoel.”
Het MDI vraagt de eigenaren van de sites via standaardbrieven de uitingen van de sites te halen. “Het is strafbaar. We vragen of ze het binnen 48 uur willen verwijderen. Anders doen we aangifte. 78 procent wordt verwijderd. De rest blijft staan. Vooral de stichting maroc.nl laat de boel slabakken.”
Justitie onderzoekt of maatregelen nodig zijn. “We hebben aangifte gedaan omdat het de spuigaten uitliep. Binnen een paar maanden stonden er tachtig antisemitische uitingen op hun net. Het gaat om 22 uitingen waarvan sommige behoorlijk zwaar zijn. Die roepen op joden te doden”.
Woordvoerder Mohammed El Aissati van het door de overheid gesubsidieerde Maroc.nl erkent dat ‘tussen de 1500 mailtjes die per dag op het forum worden gepost, een vieze zooi gepruttel zit’, “We halen teksten als ‘****** heeft zijn werk niet afgemaakt’ en ‘Alle joden tegen de muur’ er zo snel mogelijk af. Maar we zijn vrijwilligers, soms duurt het een uur.
We vinden het zorgwekkend, maar proberen die teksten snel te verwijderen.”


Geachte redactie.


Hierbij namens de Stichting Maroc.NL een reactie op het door Hanneloes Pen en Paul Vugts in het Parool van zaterdag 1 november j.l. geschreven artikel in de serie "Respect", waarin onze stichting onder het hoofd: 'Antisemitische uitingen lopen de spuigaten uit' uitgebreid aan de orde komt.


We hopen dat U het fatsoen kunt opbrengen deze reactie zo spoedig mogelijk in Uw krant te plaatsen.


Stichting Maroc.NL. Amsterdam.


Onzin over maroc.nl in kranten.

De grijze inzet in het tweede artikel van de serie “Respect” van afgelopen zaterdag getuigt van wel uitermate weinig respect. Hier is de door de redactie zo gewenste signalering alreeds lang in dienst van stigmatisering.
De feiten.
In de zomer van 2002 zijn inderdaad binnen enkele weken een aantal niet te tolereren berichten over joden op onze website www.maroc.nl verschenen. Oorzaak hiervan was een uit de hand gelopen ruzie tussen een bezoeker van de website joods.nl en een van onze bezoekers. Die zomer waren alle bestuursleden van onze stichting op vakantie in Marokko en het plan was om, net als in voorgaande jaren, de forums vanuit Marokko te modereren. Er was dat jaar echter sprake van een zodanig slechte internetverbinding vanuit diverse plaatsen dat de berichten zowel niet gelezen als ook niet gemodereerd konden worden. Onmiddellijk na terugkomst zijn alle gewraakte berichten verwijderd. Inmiddels had het MDI (Meldpunt Discriminatie Internet), waarmee we tot dan toe een zeer redelijke verstandhouding hadden, de berichten uiteraard bij ons ter verwijdering gemeld. We hebben meteen kontakt met het MDI opgenomen om te overleggen hoe we dit soort ontsporingen in de toekomst konden voorkomen. Aanvankelijk hadden we een afspraak voor 11 oktober 2002 die door het MDI zonder duidelijke opgaaf van redenen werd afgezegd. Onze site zou “geevalueerd” worden. Een maand later vernamen we via diverse media dat er aangifte was gedaan bij justitie, zonder hierover vooraf ook maar een enkel bericht van het MDI te hebben ontvangen. In de tussentijd is van onze kant regelmatig zowel telefonisch als schriftelijk geprobeerd kontakt te krijgen met het MDI, wat tot op heden systematisch afgehouden is. Vanaf die tijd heeft het MDI een niet aflatende stroom pogingen ondernomen om onze website in een kwaad daglicht te stellen. Van De Gelderlander via De Volkskrant, Metro, NRC en Parool regende het negatieve quotes, waarin steeds weer bovengenoemd incident werd uitgebaat om het eigen gelijk te halen. En dat steeds allemaal zonder het recht op wederhoor van de betrokken journalisten. Wat het MDI uitkraamt wordt kennelijk klakkeloos in de krant overgenomen.
In de tussentijd schijnt niemand zich af te vragen hoe dat eigenlijk zit met anti-semitisme. Het lijkt er veel op dat iedere kritiek op de staat Israel onmiddellijk vertaald wordt als anti-semitisme
Nu in dit artikel opnieuw.
Het Parool citeert de woordvoerder van onze stichting aantoonbaar fout. Overduidelijk blijkt dat het oude incident met het MDI door de redactie zonder enige actuele aanleiding, en ten gerieve van het MDI, gebruikt is om onze website opnieuw in een kwaad daglicht te stellen. Dit alles ter illustratie van het zo vroom beleden “signaleren” van misstanden in de Marokkaanse gemeenschap.

We zijn het meer dan zat om op deze manier steeds weer beklad te worden. Het wordt tijd dat het MDI stopt met valse verdachtmakingen in de media. Hun handelwijze is opruiend, uitermate stigmatiserend en ontkent het feit dat onze stichting zeer veel heeft geinvesteerd in een goed beheer van de website. Tevens ondermijnt het MDI hiermee stelselmatig op grove wijze de hoofddoelstelling van onze stichting op het gebied van integratie, informatie en beeldvorming van allochtonen in de Nederlandse samenleving, waaraan veel vrijwilligers een belangeloze bijdrage leveren.
Voor alle duidelijkheid nog: de Stichting Maroc.NL ontvangt geen enkele directe subsidie van de overheid.

Stichting Maroc.NL. Amsterdam.


Prompt reageerde, zoals te verwachten was, het MDI in Het Parool van 6 november met het volgende stuk.

Maroc.nl moet niet zeuren

Na een artikel in Het Parool van zaterdag reageerde Dick Sipkes, bestuurslid van Maroc.nl, dinsdag met allerlei beschuldigingen aan het adres van het Meldpunt Discriminatie Internet. Jammer hoor. Zoals wij hem en zijn collega’s al vele malen duidelijk hebben proberen te maken, zijn wij geen publieke schoonmaakdienst. Beheerders van een webforum-of dat nu een Marokkaans of een ander forum is-dienen dit vrij te houden van strafbare uitingen.
Na vorig jaar gedurende zeven maanden (en niet zoals Sipkes beweert alleen in de zomer) meer dan tachtig keer voor Maroc.nl het werk opgeknapt te hebben en diverse malen telefonisch en schriftelijk overleg vonden wij het mooi geweest en deden we aangifte. Deze aangifte loopt nog en de situatie op het webforum van Maroc.nl is er niet beter op geworden. Uitingen als ‘van die zes miljoen mensen die omkwamen in de oorlog, was de meerderheid echt geen jood, maar wie durft het in het openbaar te zeggen’, ‘sorry hoor, maar ik ken geen volk dat zo hardleers is als de joden’ en ‘grappig dat de zogenaamde slachtoffers van concentratiekampen nu zelf concentratiekampen aan het bouwen zijn’ worden geplaatst en de beheerders laten deze gewoon staan.
Ook is het niet zo dat wij een hetze voeren tegen Maroc.nl, de website in een kwaad daglicht willen stellen of met valse verdachtmakingen komen. Aan discriminatie op andere sites (Polinco, Stormfront, nieuw rechts, NNP, NVU, etc.) en de islamofobie die sinds 11 september 2001 hoogtij viert, geven wij evenredig veel aandacht en publiciteit.
Door niet consequent tegen alle vormen van discriminatie op zijn forum op te treden, stelt Maroc.nl zichzelf in een kwaad daglicht. Dat de beheerders het verschil niet kunnen (of willen) zien tussen kritiek op Israel (niet strafbaar) en antisemitisme (wel strafbaar), is een slechte zaak, die niet wordt opgelost door in een slachtofferrol te kruipen. Telefonische en schriftelijke contacten met Sipkes zijn van dien aard geweest dat wij het zinloos vinden met hem aan tafel te zitten. Zijn bizarre insinuaties (‘bij melders gaat het om een kleine groep mensen met een joodse achtergrond’) deden ons daarvan afzien.
Volgens Sipkes ligt de hoofddoelstelling van Maroc.nl op het terrein van integratie, informatie en beeldvorming van allochtonen in de Nederlandse samenleving. Door uitingen te tolereren waarin joden worden betiteld als ‘******lakken’ en autochtonen als ‘kafirs’, ‘kazen’, ‘kruisvaarders’ of ‘varkens’, wordt die doelstelling absoluut niet gediend.

Ronald Eissens, directeur
Meldpunt Discriminatie Internet.

Too Bold
02-11-03, 22:23
Ik vrees dat ze deze brief onder 't mom van 'ingezonden brieven horen kort te zijn' niet gaan plaatsen. :cheefbek:

an3sdej
02-11-03, 22:27
Tevens ondermijnt het MDI hiermee stelselmatig op grove wijze de hoofddoelstelling van onze stichting op het gebied van integratie, informatie en beeldvorming van allochtonen in de Nederlandse samenleving, waaraan veel vrijwilligers een belangeloze bijdrage leveren.

Kan het beheer mij uitleggen wat integratie te maken heeft met klachten die het MDI heeft t.o.v. nare uitlatingen in bepaalde teksten alhier? Ik ben blond vandaar....... :hihi:

ZbaqZbaq
03-11-03, 16:37
Geplaatst door an3sdej
Ik ben blond vandaar....... :hihi:

volgens mij ben jij grijs :blowen:

an3sdej
03-11-03, 17:56
Nee Zbaqzbaq/Nabil, niet grijs, wel kalend :moe:

Maar waarom komt er geen antwoord op mijn vraag?

sadeeQ
03-11-03, 19:06
Geplaatst door an3sdej
Nee Zbaqzbaq/Nabil, niet grijs, wel kalend :moe:

Maar waarom komt er geen antwoord op mijn vraag?

goh ,dat laatste klein beetje hersens wat je nog had ,is dus ook al weg :verward: nog ff en je kan alleen nog maar knorren :schok:

an3sdej
03-11-03, 21:21
Een knorrende maag moet zelfs jij kennen. Of vast jij niet?

Maar dat jij in ieder geval niet inhoudelijk op mijn vraag reageert, verbaast me niets :lol:

Mafkees
03-11-03, 21:23
Geplaatst door an3sdej
Kan het beheer mij uitleggen wat integratie te maken heeft met klachten die het MDI heeft t.o.v. nare uitlatingen in bepaalde teksten alhier? Ik ben blond vandaar....... :hihi:


Ik meen me `n post te herinneren van jou op de site van de concullegas. Dat sites als deze bijdragen aan de integratie. Als MarocNL uit de ether zou verdwijnen heb je gelijk `n antwoord op je vraag.

Donna
04-11-03, 09:36
Ach ja... het MDI....

Ik heb zelf een keer een melding gedaan bij het MDI. Ik wilde wat advies over hoe om te gaan met een cyberstalker die mij uit naam van het jodendom overal op internet achterna zat met valse beschuldigingen en leugens. Ik heb nooit een reactie gehad.

Later kwam ik Meneer Eigens of hoe hij ook heet in een andere hoedanigheid tegen, ik heb hem gevraagd waarom ik geen antwoord kreeg. Hij zou er alsnog naar kijken maar ik heb er helaas nooit meer iets van gehoord.

nl-x
04-11-03, 11:46
Geplaatst door Donna
Ach ja... het MDI....

Ik heb zelf een keer een melding gedaan bij het MDI. Ik wilde wat advies over hoe om te gaan met een cyberstalker die mij uit naam van het jodendom overal op internet achterna zat met valse beschuldigingen en leugens. Ik heb nooit een reactie gehad.

Later kwam ik Meneer Eigens of hoe hij ook heet in een andere hoedanigheid tegen, ik heb hem gevraagd waarom ik geen antwoord kreeg. Hij zou er alsnog naar kijken maar ik heb er helaas nooit meer iets van gehoord.
Het zou eigenlijk ook Meldpunt Antisemitisme Internet moeten heten. Wil je dat ze reageren, meld dan antisemitisme en niet discriminatie. Zo af en toe doen ze wel wat met 'discriminatie', maar ze happen veel eerder als het antisemitisme betreft.

Maarten
04-11-03, 18:30
En ik deed mijn huiswerk ook, en stuurde ze vandaag dit. (Waterval, de Groeten!)

Aan de redactie van het Parool.

Betreft: Klacht maroc.nl over Parool-artikel inzake antisemitisme.
Commentaar van een maroc.nl-forumdeelnemer, namens velen daar.

4 november 03.

Geachte Heer / Mevrouw,

De meeste deelnemers van het Nieuws-van-de-Dag forum op maroc.nl kunnen zich ongetwijfeld in het volgende vinden. Zelf ben in autochtoon, academicus, katholiek, en 50 jaar, en heb ik me indertijd intensief bemoeid met zaken rond antisemitisme en het MDI.

Vele forumdeelnemers vinden uw artikel zeer demoniserend, en vooral feitelijk onjuist. Er wordt zelfs gelachen, omdat het eigenlijk om een oude geschiedenis van zomer 2002 gaat.

Allereerst: antisemitisme is redelijk zeldzaam op maroc.nl. De site is wel behoorlijk kritisch over Israël. En er wordt ook behoorlijk wat geroepen. Sommige deelnemers plaatsen wel eens dingen, die als antisemitisch uitgelegd zouden kunnen worden (zoals het algemene gebruik van het woord Joden), maar die bij nadere bestudering van zo’n deelnemer vrijwel allemaal betrekking blijken te hebben op de misdadigheid rond Israël, of de Nederlandse steun daarin.
Slechts een enkeling lijkt echt antisemiet te zijn, en dat pikken de overige deelnemers meestal niet. Dan volgen stevige commentaren, en krijgt zo’n vent ook snel een ban.
Probleem is wel dat het onderscheid niet altijd makkelijk te maken is tussen antisemitisme, en uitingen van frustratie over Israël. Dat kan wel eens een beoordelingsverschil geven. Teksten kunnen geïsoleerd ook antisemitisch lijken, terwijl uit de context van een topic kan blijken dat iets anders bedoeld is.

Maar maroc.nl is op geen enkele manier een antisemitische site te noemen, tenzij men de veelgehoorde visie volgt – zelfs van gezaghebbende Nederlandse joden – dat élke kritiek op Israël een vorm van antisemitisme is. Voor díe joden is maroc.nl absoluut een antisemitisch bolwerk. Persoonlijk heb ik een behoorlijk joodsvriendelijke achtergrond, maar heb geen probleem met die site.
Spaarzame inzendingen maken echter wél duidelijk, dat er antisemitisme leeft onder Marokkanen, maar in welke mate, dat is erg onduidelijk. Het is verre van een hoofdstroom. En op de site zelf verdenk ik hooguit een enkeling van echt antisemitisme. Het beheer van de site is verder totaal niet antisemitisch.


Maar de geschiedenis van zomer 2002 beschouw ik als het resultaat van zeer onsmakelijk optreden, van zowel joodse deelnemers, als van het MDI. Het betrof en kleine schrijfoorlog tussen deelnemers van joods.nl en maroc.nl. Een paar deelnemers van maroc.nl schreven opruiende zaken op joods.nl, maar werden daar snel gebanned.
Maar een aantal joodse verscheen op maroc.nl, en die bléven! Het beheer van maroc.nl is zeer ruimhartig, en vind de discussies tussen partijen interessant. Maroc.nl is dan ook een bonte verzameling van moslims, joden, autochtonen, links en rechts, oud en jong.

(joods.nl is daarentegen een toonbeeld van intolerantie. Een artikel van de Israëlisch-joodse vredesactivist Avnery werd bijvoorbeeld in no-time verwijderd. Discussie wordt maar in beperkte mate toegelaten. Het wordt vooral beschouwd als forum voor eigen kring, en elk kritisch geluid wordt snel gevolgd door beschuldigingen van antisemitisme. Er wordt ook nauwelijks inhoudelijk gereageerd op kritische opmerkingen, aldus mijn ervaring. Ik kreeg een ban door het plaatsen van het artikel van Avnery, en anderen zijn eveneens onthutst van de snelheid waarmee ze gebanned worden.)

Maar de joodse deelnemers op maroc.nl waren bijzonder provocatief. Er verschenen grote Israëlische vlaggen. Er werd smalend gedaan over alles. Inhoudelijk discussiëren over Israël deden ze nauwelijks. Respect voor moslims of arabieren, of de doelstellingen van de site, waren vaak ver te zoeken. Enig begrip voor Arabische visies ontbrak totaal. Stukken over mensenrechten en de misdaden werden vooral becommentarieerd door smilies enz.. Verder werd iedereen voortdurend voor antisemiet uitgemaakt, en dat bleef ook zo.. het maakte niet uit hoe je daar op reageerde. (na een half jaar was op joods.nl te lezen dat deze praktijk de zaak niet diende, en werd de praktijk tot aanvaardbare proporties teruggebracht.)

Na enige tijd bleek, dat die joden er vooral zaten om antisemitisme bij het MDI te rapporteren (begrijpelijk, want sommigen hadden persoonlijk ervaringen met antisemitisme. Maar bedenk dat maroc.nl ook een aantrekkingskracht uitoefent op rechtsere figuren en allochtonenhaters.)
Nou viel er niet zo gek veel te rapporteren, en dus werd er driftig uitgelokt door allerlei provocerend gedrag. En met name jongere Marokkaanse heethoofden reageerden daar fel op, en dat leverde dan soms teksten op, die rijp voor het MDI waren. Ik noem dat vissen!

Er zijn duizenden inzendingen op die site, en dus is het aantal meldingen van 80 niet eens veel. Het gaat ook slechts om meldingen, kortom om beoordelingen door de aangever, níet door het MDI. Het MDI is verder niet overgegaan tot aanpak van die inzenders! En ook niet van de site! Er werd geen aangifte bij justitie gedaan, of die leidden niet tot vervolging. Intussen gebruikte het MDI wel dreigende taal richting beheer van de site, en dat veroorzaakte ook bij de deelnemers commotie.

Minstens twee forum-deelnemers zochten daarop contact met het MDI, en die zijn daar allebei uiterst negatief over.
Ik stuurde 2 stukken met uitgebreide uitleg en vragen, en ontving daarop éen nietszeggend zinnetje terug.
Een andere deelneemster, eveneens autochtoon met goede opleiding, is zelfs bij het MDI geweest voor bemiddeling, maar noemde de houding daar zeer gereserveerd en afhoudend. Ze vond eigenlijk dat er nauwelijks te praten was.
Het beheer van maroc.nl zelf heeft dezelfde ervaringen.. Het MDI dreigde dus wel voortdurend, maar reageerde niet adequaat, en was niet tot behoorlijk overleg bereid.

Deze onwaarachtige houding deed me napluizingen doen over het MDI. Het blijkt een prive-initiatief, en de initiatiefnemer ervan blijkt joods! Dan mag je verwachten dat antisemitisme de grootste drijfveer is. En het spijt me, maar opgeteld weet ik dan genoeg! En dat bleek ook.

Nafthaniel heeft de stofwolk vanuit het MDI inmiddels overal gebruikt voor demonisering van maroc.nl. In de Volkskrant bv.noemde hij maroc.nl de grootste rotte appel inzake het antisemitisme! Dat is een ongelofelijk demonisering. Normaal denk ik echt niet snel aan “joodse complotten”, maar in dit geval is er duidelijk een samenwerking geweest van diverse joodse groeperingen, die een aantal kruimels in de media tot ongekende hoogte hebben weten op te blazen!

En dan het Parool?! Dat presteert het nog om een jaar na dato nog een flauwe echo van deze flauwe kul te plaatsen!
Ik hoop niet dat u hiermee aan de gang blijft, want dan moet misschien wel uitgezocht worden wie er bij u precies joods is van de redactie of de journalisten, en wordt het tijd voor een aardig artikel over deze onsmakelijke kwestie, waar het Parool dan onderdeel van zal zijn.
Voorlopig zie ik daar nog geen aanleiding toe.
En persoonlijk vind ik het al erg genoeg, dat je tegenwoordig zelfs gedwongen wordt om te achterhalen wie er precies jóods is, maar de propaganda geeft er helaas alle aanleiding toe!

Wel is duidelijk dat er bij de redactie en journalisten mensen zijn, die graag inhappen op de anti-marokkaanse trend, en klakkeloos allerlei demonisering vreten, zonder behoorlijk feiten te staven. Dat mag uitermate onwenselijk genoemd worden. Marokkanen worden overspoeld door negatieve berichtgeving. En ook al zijn vele zaken misschien terecht, het totaal ervan treft de héle gemeenschap. Hier is absoluut geen ruimte meer voor fantastische vertelsels!

U deed er beter aan om maroc.nl te steunen! Maroc.nl is namelijk erg stimulerend voor de communicatie tussen verschillende groeperingen. En daar is een enorme behoefte aan. Maroc.nl functioneert in dat opzicht veel beter dan bijvoorbeeld joods.nl. Vrijheid van meningsuiting wordt er zéer op prijs gesteld. Dat betekent bijvoorbeeld, dat de joodse deelnemers óok toegelaten worden, ook al produceren die bedenkelijke geluiden, maar dat anderzijds de frustraties inzake Israël óok toegelaten worden. Dat resulteert vaak in stevige taal, maar dat wordt door de deelnemers veel meer gewaardeerd dan de politieke correctheid, die de werkelijke meningen verhult. Gelooft u me: veel deelnemers zijn trots op hun site, en zijn niet van plan zich dat te laten afnemen.

Ik mag hopen, dat u de klachten van het bestuur van maroc.nl uiterst serieus neemt, en ingaat op de gevraagde rectificaties e.a. die zij vragen. Zij hebben meer dan gelijk. En doet u dat graag ruiterlijk, dat bespaart me ook een artikel over de misselijk makende praktijk van de joodse pro-Israël aanhang. Het is beslist de enige niet. Het kan geen kwaad als uw krant daar wat meer op bedacht is.

Met Vriendelijke Groet!

...... (Maarten)

PS: U mag deze reactie plaatsen, maar het hoeft niet, en hij is te lang. Bewerken of herschrijven en plaatsen mag, maar mailt u dan even op welke dag.

Maarten
04-11-03, 18:41
PS: ik schreef hier méde namens de forumdeelnemers. Eigenlijk kan dat niet, maar ik meen dat ik het hier kon doen. De zaak is eigenlijk volstrekt duidelijk. En dan probeer in toch de grootste gemene deler van de meningen neer te zetten, waarbij ik wat meer gewicht toeken aan de Marokkaanse visie, zoals ik die meen te zien, omdat het in de basis toch een Marokkaanse site is.
(het is natuurlijk ook Puk’s site, maar die zit er opdat we hem kunnen martelen! :hihi: Geintje Puk.)
En aangezien ik ooit als persvoorlichter genomineerd was hier, dacht ik van AANPAKKE!!..

Waterval
04-11-03, 18:54
Moge dit het begin zijn...



Klasse Maarten... :duim:

Mark
04-11-03, 19:52
Ik ga ook een stukje naar Parool schrijven, met een geheel andere visie op deze zaken. Met als rode draad mijn fantastisch hoge aantal posts hier :)

lennart
04-11-03, 20:43
Geplaatst door Mark
Ik ga ook een stukje naar Parool schrijven, met een geheel andere visie op deze zaken. Met als rode draad mijn fantastisch hoge aantal posts hier :)

En het stelselmatig topicverkrachten door jou! Zelfs zeer jonge topics worden door jou verkracht :mad:

Maarten
04-11-03, 21:23
Geplaatst door Mark
Ik ga ook een stukje naar Parool schrijven, met een geheel andere visie op deze zaken. Met als rode draad mijn fantastisch hoge aantal posts hier :)

:hihi: Geacht Parool, de gemiddelde vaste deelnemer hier heeft oorklachten na minstens 6939 keer krabben daar aan?

Nee, maar serieus: heb je en andere visie op dat antisemitisme hier? Kan hoor.. Ik kijk ook maar met mijn eigen ogen. Wie weet ontgaan me dingen, of verdring ik die, of neem ik dingen niet erg serieus, die dat wel moeten worden.. Antisemitisme is er, maar hier?

Maar ik zocht laatst iets bij joods.nl, en toen viel mijn oog op het volgende:
http://www.joods.nl/forum/viewtopic.php?t=3759&start=0&sid=1f968ce746174f30f533636e366f935f

het kan een lulverhaal zijn maar ook kloppen. Ene sababA schrijft daar:

Dit bericht kreeg ik in mijn PM inbox op Maroc.NL:

vrede zijt met u,

Ik ben Abdessamad en heb een paar vragen voor je als Joodse meisje?
Zo niet, ga er dan achteraan en vertel het me alsnog.

1)Ik wil even weten wat jij van de joden over de hele wereld vindt?
2)Vertel mij waarom de joden zo zijn geintegrieerd in maatschappijen waardoor het makkelijk is te spioneren voor Israel?
3)Vertel mij wie achter de aanslagen van WTC zitten?Waarom er acht joden van tevoren zijn opgepakt omdat ze aan de overkant van WTC hadden zitten opnemen?
4)Vertel mij waarom Israel doorgaat met het vermoorden van onschuldige burgers, en vooral kleine kinderen?
5)Vertel mij waarom de thora zo ongelooflijk discrimineert?
6)Waarom zouden de joden de uitverkorenen zijn en de anderen onderdadig?
Laatste vraag:
7)Waarom hebben de joden veel van onze profeten vermoord, en waarom erkennen jullie niet de macht van Allah?

------------
kijk, dít geeft wel te denken over het mileu waar iemand in zit..
Maar klopt het verhaal??
Wie is die sababa hier?
En die Abdessamad? (nick bestaat hier niet! Kan zijn eigen naam zijn.)
Zou die zitten op het WSDB of Girlsboard?
Marocs, wat denken jullie ervan?

Maarten
04-11-03, 21:30
Geplaatst door lennart
Zelfs zeer jonge topics worden door jou verkracht :mad:

HAHAHAHA!!!.. :hihi:
De enige seksuele afwijking waar Mark nog níet over gepost heeft!!
MOET waar zijn!!..

(mark, kweek ff een échte afwijking, dan hebben we tenminste wat om over te zeiken..)

Puk
04-11-03, 21:35
Geplaatst door Maarten
PS: ik schreef hier méde namens de forumdeelnemers. Eigenlijk kan dat niet, maar ik meen dat ik het hier kon doen. De zaak is eigenlijk volstrekt duidelijk. En dan probeer in toch de grootste gemene deler van de meningen neer te zetten, waarbij ik wat meer gewicht toeken aan de Marokkaanse visie, zoals ik die meen te zien, omdat het in de basis toch een Marokkaanse site is.
(het is natuurlijk ook Puk’s site, maar die zit er opdat we hem kunnen martelen! :hihi: Geintje Puk.)
En aangezien ik ooit als persvoorlichter genomineerd was hier, dacht ik van AANPAKKE!!..

Verdomme! Ik ga ze ook een brief schrijven. Dat die half gare Maarten de grootste anti-semiet is van maroc.nl en bovendien alleen maar voor zichzelf spreekt!

Persvoorlichter...

your ass <-- :motorzaag

Mafkees
04-11-03, 21:36
Geplaatst door Puk
Verdomme! Ik ga ze ook een brief schrijven. Dat die half gare Maarten de grootste anti-semiet is van maroc.nl en bovendien alleen maar voor zichzelf spreekt!

Persvoorlichter...

your ass <-- :motorzaag


Dat gaat `n rel veroorzaken. `n brief over MarocNL schrijven en dan tekenen met M. Smit. Go Puk!

Puk
04-11-03, 21:42
Geplaatst door Al3arbi
Dat gaat `n rel veroorzaken. `n brief over MarocNL schrijven en dan tekenen met M. Smit. Go Puk!

Waarlijk... een idee! :nijn:

Maar ik onderteken met SadeeQ. Snappen ze er bij het Parool helemáál niks meer van. :maf:

Mafkees
04-11-03, 21:44
Geplaatst door Puk
Waarlijk... een idee! :nijn:

Maar ik onderteken met SadeeQ. Snappen ze er bij het Parool helemáál niks meer van. :maf:


Zou wel `n stunt zijn. Ik denk er trouwens over na om je nick te veranderen. Puk veranderen in M. Smit. Media mag best weten dat je hier prikt.

Puk
04-11-03, 21:49
Geplaatst door Al3arbi
Zou wel `n stunt zijn. Ik denk er trouwens over na om je nick te veranderen. Puk veranderen in M. Smit. Media mag best weten dat je hier prikt.

Dan stuur ik het Parool een brief en onderteken ik met Al3arbi! :fpuh:

Mafkees
04-11-03, 21:52
Geplaatst door Puk
Dan stuur ik het Parool een brief en onderteken ik met Al3arbi! :fpuh:


Dan zal je vervroegd gebanned worden, No big loss.

lennart
04-11-03, 21:53
Wie is die sababa hier?


fyi er zit een Sababa op joods.nl, maar die sababa lijkt mij niet iemand die zoiets zou pm'n..

ps. Dat verhaal van de Israeliers die de WTC filmde heeft onlangs de krant gehaald van een grote Schotse krant.

Five Israelis were seen filming as jet liners ploughed into the Twin Towers on September 11, 2001 ... (http://www.sundayherald.com/37707)

Puk
04-11-03, 21:57
Geplaatst door Al3arbi
Dan zal je vervroegd gebanned worden, No big loss.

Vervroegd? Vervroegd? Dat ben je dus allang van plan?! Eikel...

Mafkees
04-11-03, 21:57
Geplaatst door Puk
Vervroegd? Vervroegd? Dat ben je dus allang van plan?! Eikel...


Jep. Rot naar je eigen site..:hihi:

Puk
04-11-03, 21:59
Geplaatst door Al3arbi
Jep. Rot naar je eigen site..:hihi:

Ga toch eens dood Bibberlip!! :kalasniko

Mafkees
04-11-03, 22:01
Geplaatst door Puk
Ga toch eens dood Bibberlip!! :kalasniko


Bibberen? Dat doen toh bange mensen? Die bang zijn in bepaalde wijken enzo?

Puk
04-11-03, 22:09
Geplaatst door Al3arbi
Bibberen? Dat doen toh bange mensen? Die bang zijn in bepaalde wijken enzo?

Bang... voor wat? Voor jou? Whoehahahahaha!

Mafkees
04-11-03, 22:11
Geplaatst door Puk
Bang... voor wat? Voor jou? Whoehahahahaha!


Je begint nu al te ijlen. Rustig aan Michiel. Ik ban niet zomaar. Tenzij je Ron heet. :vreemd:

Puk
04-11-03, 22:13
Geplaatst door Al3arbi
Je begint nu al te ijlen. Rustig aan Michiel. Ik ban niet zomaar. Tenzij je Ron heet. :vreemd:

Je zeurt maar een eind weg, moderatortje.

:zwaai:

Mafkees
04-11-03, 22:18
Geplaatst door Puk
Je zeurt maar een eind weg, moderatortje.

:zwaai:


Administratortje tegenwoordig ;). Jammer dat we dat kaartensysteem niet gebruiken, was Cool. Paarse kaart, vuile flikker :hihi:,niet jij hoor Michiel, maar Pim. Jij krijgt `n ponskaartje voor de tandheelkunde-afdeling van `t AMC. Nag Nag Nag.. :wijs:

Maarten
05-11-03, 01:30
Geplaatst door Puk
Verdomme! Ik ga ze ook een brief schrijven. Dat die half gare Maarten ... en bovendien alleen maar voor zichzelf spreekt!
Persvoorlichter...

your ass <-- :motorzaag

HA Púk! Ik wou alleen even weten of je er nog was? :D


de grootste anti-semiet is van maroc.nl

Tsja.. ik mocht er s'nachts niet meer op uit, gewoon om een paar liter bloed te zuigen. Een of ander normen-en waarden verhaal.. Nou, dán dus dít maar.. afgekeken van het methadon-principe. Het is wat slapper maar het gaat wel, dank je..

Maarten
05-11-03, 01:54
Geplaatst door lennart
fyi er zit een Sababa op joods.nl, maar die sababa lijkt mij niet iemand die zoiets zou pm'n..


Ja, wach effe.. Die sababa zit op joods.nl. Maar die zit ook hier! Die zegt namelijk via haar PM-box hier het bericht ontvangen te hebben, dus van iemand die hier prikt. Kortom, hoe noemt sababa zich hier? En van wie kreeg ze de PM? (die jongen noemt zijn naam, maar als nick bestaat die niet op maroc.nl) En sababa maakte het openbaar op joods.nl.

Tikkie Fishy aan de bewering dat ze het per PM kreeg, is dat de inhoud ervan helemaal niet zo persoonlijk is, en zich eigenlijk veel meer leende voor het prikbord.
Ook doet ze zich als meisje voor op WSDB of het Girlsboard, om vervolgens op de antisemitisme-site van joods.nl te rapporteren..
(ik steek er trouwens niet m'n handen voor in het vuur, wat zich daar als meisje uitgeeft.. :hihi: )


Geplaatst door lennart

ps. Dat verhaal van de Israeliers die de WTC filmde heeft onlangs de krant gehaald van een grote Schotse krant.

Five Israelis were seen filming as jet liners ploughed into the Twin Towers on September 11, 2001 ... (http://www.sundayherald.com/37707)

Erg interessant verhaal! De israeli's zijn dus de meest beruchte spionnen in de VS, begrijp ik.. En Mohammed Atta kenden ze. En ze stonden precies op tijd het WTC te filmen, en te lachen.. En de rest. En als het waar is, dan is het "classified information".. Ik geloof het gelijk: Dat is meteen het einde van de miljardensteun aan Israel. Maar goed, we zullen het nooit weten..

Ron Haleber
05-11-03, 07:56
Geplaatst door Maarten


Tsja.. ik mocht er s'nachts niet meer op uit, gewoon om een paar liter bloed te zuigen. Een of ander normen-en waarden verhaal.. Nou, dán dus dít maar.. afgekeken van het methadon-principe. Het is wat slapper maar het gaat wel, dank je..

Maarten, dat valt me erg van je tegen...! Ik dacht dat je je leven allang gebeterd had nadat ik uit mijn analyse van je postings tot de conclusie was gekomen dat jij met je Oosteuropese roots idd nazaat van Graaf Vlad was... Dit tot grote ontzetting van Aqua...

Vanuit mijn huidige professie als geestelijk verzorger besteedde ik daarna bijzondere aandacht aan je en schreef je een dieet voor van garnalen in verse knoflook gesudderd...! Ik herinner me nog dat je het water uit de mond liep...

Knoflook is ook een probaat middel tegen de Marokkaanse geesten - jenoun- die jou kwellen.

Maar ja, het heeft niet geholpen. Nog steeds sluip jij 's nachts rond op zoek naar prooi... En nog wel zoals je hier erkent - op het Girlsbord als je daar joods bloed ruikt. Je gaat er toch geen hosties van bakken naar oud rooms recept, hoop ik...?

Blijkt die Puk toch weer gelijk te hebben!

Mark
05-11-03, 08:52
Maarten,

Ik hou me niet zo bezig met het conflict in het midden Oosten.

Wat betreft dat verhaal op joods.nl, ik ken die namen ook niet, ook niet op WSDB. Ik ken eigenlijk maar 1 joods meisje dat hier prikt, die Israelgirly ofzo.

Ik wilde het op joods.nl vragen, maar blijkbaar is mijn profiel daar gewist.

jaja
05-11-03, 13:24
Even een reactie op Maartens brief ...

Maarten schrijft blijkbaar graag brieven, hoewel mij nog steeds niet duidelijk is wat er geworden is van die eerdere brieven die hij geschreven heeft.

Allereerst, zoals je zelf zegt, "namens" iemand schrijven en dat achteraf melden is niet handig. Een eerdere brief heb je ook eerst een poosje in een thread gezet zodat mensen konden reageren voordat je hem verstuurde. Lijkt me een nettere procedure... maar dat zei je zelf ook al.

Vervolgens inhoudelijk. Allereerst, de site is in mijn ogen niet antisemitisch en het beheer doet over het algemeen goed zijn best te voorkomen dat er antisemitisme blijft "plakken" op het forum. Er is zeer zeker een discussie mogelijk over wat een antisemitische uiting is en wat niet - vindt ook bij herhaling hier plaats. Ik ben niet altijd gelukkig met de grenzen die men hier daarvoor gebruikt, maar - zoals gezegd - over het algemeen doet beheer goed werk.
Een discussie over de terminologie is ook nooit weg en helpt misschien mensen aan beide zijden van het debat beter te begrijpen wat de terminologie en het taalgebruik voor de ander betekent. (Helaas heeft het ook tot gevolg dat sommigen hieruit afleiden waar precies de grens zou kunnen liggen en die vervolgens proberen zoveel mogelijk provocatief langs die grens te paraderen.... maar waar hier de grens ligt tussen provocatie en oprecht een mening uiten is ook iets dat weldegelijk te "bediscussieren" valt.)

Verder is deze brief vooral JOUW visie op wat antisemitisme is, inclusief het wel erg gemakkelijke "het zal wel anti-Israel wezen met wat slordig taalgebruik" (vrij vertaald). Als "slordig taalgebruik" bij andere vormen van racisme wordt geconstateerd ben (waarschijnlijk) jij en zeker een heleboel andere mensen heel wat minder bereid om "slordigheid" te "vergeven".

Een reëel probleem is dat door het Parool maroc.nl, maghreb.nl en maghrebonline.nl op één hoop worden gegooid terwijl het beleid nav dit soort zaken nogal verschilt. Dat is nadelig voor maroc.nl.

Echter, dat wil niet zeggen dat er niet dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, ook NA die beruchte zomer. Ter illustratie: ook nu nog kun je in het archief zowel verdedigers van documenten als de Protocollen van Zion als zelfs verwijzingen naar websites met die documenten terug vinden (woensdag 12.00u.). De discussie over dit soort documenten keert met een zekere regelmaat terug. Dus wat er in die inzet staat over de protocollen is wel degelijk waar!

Verder is het absoluut een versimpeling om de zomer van 2002 voor te stellen als alleen veroorzaakt door "joodse prikkers". Sommige uitbarstingen, zeer zeker! Maar andere werden gewoon opgezet door niet-joodse lieden - die deels nu geband zijn (NB: niet allen!). Toen eerste uitingen niet de kop in werden gedrukt werden door verschillende prikkers "grenzen verlegd" op een manier die niet anders dan onsmakelijk genoemd kan worden. (NB: Beheer heeft dat ook weken later aangegeven door dat materiaal te verwijderen.)

Wat mij heel erg stoort aan jouw brief - en waarom hij zeer zeker niet namens mij verstuurd is - zijn opmerkingen als "dat die joden er vooral zaten om antisemitisme bij het MDI te rapporteren". Dat klopt ZO niet, omdat de meeste joden die toen en nu op het forum zijn dat niet gedaan hebben. Het betrof slechts enkele lieden, waarvan één er een speciale actie van gemaakt had. Enerzijds mag men de mensen van maroc.nl niet gelijkstellen aan enkelen die dingen doen die niet deugen, maar blijkbaar mag JIJ wel alle joodse prikkers op één hoop vegen en zeggen dat ze allemaal deden wat enkelen deden.

Verdere opmerkingen die wat commentaar verdienen:
Argumenten als ... "Persoonlijk heb ik een behoorlijk joodsvriendelijke achtergrond, maar heb geen probleem met die site." vind ik tenenkrommend en inhoudelijk nietszeggend.

Verwijzingen naar joods.nl hebben een hoog "maar zij doen het ook"-gehalte. Het is nooit een bewijs dat je zelf iets niet doet. (eerder omgekeerd) Waarbij verder opgemerkt moet worden dat dat hele verhaal over jouw ervaringen op joods.nl NIETS met het artikel van het Parool te maken heeft.

Een opmerking als: "Deze onwaarachtige houding deed me napluizingen doen over het MDI. Het blijkt een prive-initiatief, en de initiatiefnemer ervan blijkt joods! Dan mag je verwachten dat antisemitisme de grootste drijfveer is. En het spijt me, maar opgeteld weet ik dan genoeg! En dat bleek ook." is ook niet erg "handig".
Als je de inzet had gelezen had je gezien dat het MDI vanaf het begin zich bezig houdt met alle vormen van discriminatie op het internet bezig. Als het doel van de instelling alleen zou zijn om jacht te maken gezegd op antisemitisme, dan is het toch erg opvallend dat in de eerste rapportage antisemitisme helemaal NIET zo groot was. Het is allengs gegroeid naar nummer 1. (NB: verder is niet elke organisatie die door een jood opgezet, maar waar vooral niet-joden werken, joods.) Ik vermoed dat deze alinea daarom op het parool vooral voor een zekere hilariteit zal zorgen.
(NB: en formuleringen als deze zal die hilariteit niet verminderen: "Normaal denk ik echt niet snel aan “joodse complotten”, maar in dit geval is er duidelijk een samenwerking geweest van diverse joodse groeperingen, die een aantal kruimels in de media tot ongekende hoogte hebben weten op te blazen!")

Die hilariteit zal niet minder worden vanwege:
"Vrijheid van meningsuiting wordt er zéer op prijs gesteld. Dat betekent bijvoorbeeld, dat de joodse deelnemers óok toegelaten worden, ook al produceren die bedenkelijke geluiden, maar dat anderzijds de frustraties inzake Israël óok toegelaten worden. Dat resulteert vaak in stevige taal, maar dat wordt door de deelnemers veel meer gewaardeerd dan de politieke correctheid, die de werkelijke meningen verhult. Gelooft u me: veel deelnemers zijn trots op hun site, en zijn niet van plan zich dat te laten afnemen."{mijn accentuering} ... ach kijk ons eens aardig zijn. Wij laten DE joden toe, maar natuurlijk misdragen ze zich en geven bedenkelijke uitingen van zich. Sorry dit soort algemeenheden zouden misselijkmakend zijn als ze niet zo zot waren.

Mijn grootste probleem echter heb ik met de laatste alinea. Dit is een poging tot pure intimidatie. "Ik hoop niet dat u hiermee aan de gang blijft, want dan moet misschien wel uitgezocht worden wie er bij u precies joods is van de redactie of de journalisten, en wordt het tijd voor een aardig artikel over deze onsmakelijke kwestie, waar het Parool dan onderdeel van zal zijn. Voorlopig zie ik daar nog geen aanleiding toe. En persoonlijk vind ik het al erg genoeg, dat je tegenwoordig zelfs gedwongen wordt om te achterhalen wie er precies jóods is, maar de propaganda geeft er helaas alle aanleiding toe!"
Gaan we weer terug naar het aanleggen van lijsten waar Joden werken en we gaan ze in de gaten houden. De implicatie van een jood is niet te vertrouwen en het is allemaal één groot complot om Israel te verdedigen druipt er van af. (En kom nou niet met "maar ik ken ook nog een goede jood ..." want dit is echt te zot voor woorden.) Dit kan gewoon niet ... en als ik het beheer van maroc.nl was zou ik bij het Parool proberen duidelijk te maken dat zij hier niets mee te maken hebben, want anders staat in de volgende inzet dat maroc.nl zich ook tot dit soort intimidaties heeft laten verleiden. Het helpt de stichting absoluut niet!

Kortom, als je weer eens zo'n idee hebt om een brief te sturen, zet hem dan eerst op het forum, zodat dit soort schadelijke elementen er uit gehaald kunnen worden. Dit soort brieven beschadigen - volgens mij - alleen maar de reputatie van Maroc.nl.

PS: smilies na stukken over mensenrechten vind je afschuwlijk, maar dat er hier op het forum ook smilies na een plaatje over een aanslag worden geplaatst ... daar hoor ik je niet over ... kortom, ook dit soort argumentatie ....

lennart
05-11-03, 13:33
Ja, wach effe.. Die sababa zit op joods.nl. Maar die zit ook hier!


Ah, ok ik had het een beetje verkeerd begrepen.. Maar dat heeft ermee te maken dat ik gebanned ben op joods.nl voor onbegrijpelijke redenen, met als gevolg dat ik de link niet kon volgen.

lennart
05-11-03, 13:35
Als je de inzet had gelezen had je gezien dat het MDI vanaf het begin zich bezig houdt met alle vormen van discriminatie op het internet bezig.


Ik heb eens een klacht ingediend bij het MDI over discriminatie op joods.nl... Ik heb niet eens een reactie teruggehad.

jaja
05-11-03, 13:51
Geplaatst door lennart
Ik heb eens een klacht ingediend bij het MDI over discriminatie op joods.nl... Ik heb niet eens een reactie teruggehad. hint het woord inzet heb ik uit de erste bijdrage van maroc.nl over dit onderwerp. De "inzet" was een klein stuk tekst dat bij het artikel van het Parool stond met achtergrond gegevens ....
Dat het MDI niet goed functioneert ... kan best ... maar te doen alsof het een pro-joodse pressie-organisatie is verdient "iets meer" bewijzen . Nogmaals alles wat door "een jood" wordt opgericht is nog niet direct een persoonlijke pr-organisatie van Sharon.

lennart
05-11-03, 14:01
Het was ook alleen maar een bijdrage aan de discussie. Ik heb wel het idee dat het MDI anti-semistisme belangrijker vind dan andere vormen van discriminatie op het internet.

GroteWolf
05-11-03, 15:04
Modereren gaat een stuk makkelijker uit A'dam-West [mod.].

lennart
05-11-03, 16:42
Wat is er mis met samenzweringstheorieën over Zionisten...? Er zijn namelijk ook zat samenzweringstheorieën over moslims, waar ik grotewolf dan weer niet over hoor.

Maarten
05-11-03, 17:47
Over mijn schrijven "namens" deelnemers van maroc.nl (puk en jaja)

Het maroc.nl persbureau kwam niet van de grond.
Daarom stelde ik een simpeler systeem voor: plaats een concept als topic, en schrijf dan een defnitief stuk n.a.v. de reacties.
Dit is ook wat jaja een betere methode geleken had.
Ik was ook vastbesloten me aan die methode te houden, maar deed het in dit geval niet om volgende reden.

Destijds is er al ontzettend veel geschreven over de zaak, en was er grote consensus over. En ik weet nog hoe dat toen zat, en heb dus gepoogd dat weer te geven.
Verder is de brief ten dele persoonlijk, maar is dat voor de lezer grotendeels duidelijk.
Verder hebben media-zaken soms haast, en is een paar dagen te laat gewoon te laat. En dat leek me hier het geval te kunnen zijn.
Verder vroeg Waterval - als mede beheerder - er om. Dat is niet meteen vrijbrief voor "namens", maar toch wel een beetje..

Maar men blijkt zich ook redelijk te kunnen vinden in de inhoud, zeker in de hoofdlijn. Sommige dingen hadden er inderdaad misschien beter anders of niet kunnen staan. Dat voorkom je door de topic-methode. Perfect was het misschien niet, maar slecht bepaald ook niet..
Jaja krijgt nog even uitgebreid antwoord..

Maarten
05-11-03, 19:02
Geplaatst door GroteWolf


Wolf, zonder de Palestijnse kwestie had geen moslim het hier over joden. En zenders als Al Jazeera staan niet zozeer bol van onzin over joden, maar van dagelijks nieuws over Israëlische misdaden!
Besef je wel, dat Israël al tientallen járen vrijwel wekelijks het nieuws haalt? Wat doet dat denk je??
Zoiets veroorzaakt eerst een steeds sterker wordende kritiek, dan een haat tegen Israël, en geeft vervolgens voeding aan een steeds breder wordende jodenhaat.
Maar hoe breed is dat?
In de Arabische landen is er onmiskenbaar antisemitisme. Allerlei zaken wijzen daarop, maar zeer onduidelijk zijn de proporties. Neem als voorbeeld Marokko. Daar zijn ze fel tegen Israël. Maar joden schijnen er geen problemen te hebben, zo zeggen ze daar zelf. Blijkbaar gaat het daar om Israël-haat, en niet om algemene jodenhaat (= antisemitisme.)
Verder zijn er 100 miljoen moslims. Wat zegt het proportioneel nou precies, als je daar 100 duidelijk antisemitische zaken in aantreft?

Maar vele zionisten doen niets anders dan optelsommen maken van de incidenten, om vervolgens te stellen dat de hele Arabische wereld verziekt is door het antisemitisme, en dat enkel dáar de kritiek op rust. Zoiets is duidelijk ofwel een leugen, ofwel een uit angst gecreëerd wereldbeeld. Arabieren zijn vooral mensen zoals wij, en oordelen zoals wij. Ze gillen wel harder als wij, maar het grootste deel is vergelijkbaar met hoe wij over de Duitsers gillen. Maakte ons dat al tot racist? Dacht het niet. Geldt voor die Arabieren ook. Maar echt antisemitisme bestaat er zeker ook.

Ongetwijfeld zaait er antisemitisme uit naar Nederland. En vermoedelijk wordt dat hier versterkt door de pro-Israëlische politiek en media, en de redelijk flauwe aandacht voor het lijden van de Palestijnen, dat als factor weinig meegewogen wordt. Maar hoe erg het hier is, dat is alweer de vraag. De media dragen absoluut bij aan de veronderstelling dat het onder Marokkanen inmiddels een probleem aan het worden is, terwijl het grootste deel van de marokkanen daar absoluut door beledigd en gedemoniseerd wordt. Onderzoek is er niet, en er wordt héel veel geroepen, met name door joden.

Sorry hoor, maar het beschuldigen van hele groepen van racisme – of suggesties in die richting - daar mag je echt wel wat bij aandragen! Dat mag je eisen! En dat gebeurt m.b.t. bijvoorbeeld Nafthaniel helemaal niet! En dat getuigt níet van normen en waarden.

Maroc.nl? Ik kan me voorstellen dat je het schijnheilig noemt, en dat is misschien een bétje waar. Maar als ik je voorbeelden bekijk, dan vind ik die niet sterk.
De bijval voor die Maleisiër? Dat is net zoiets als de Protocollen van Zion. De joden regeren de wereld, ja ja.. Een idioot idee, maar wel rechtstreeks het gevolg van de bijval die Israël maar steeds weet te krijgen, ondanks de vele resoluties plus pogingen tot resoluties van de VN. Het westen domineert de wereld. En daarbinnen hebben de joodse lobbies inzake Israël meer invloed dan wie dan ook m.b.t. Israël. Duiden die idiote ideeën dan op antisemitisme? Sorry, maar dan moeten er echt nog veel meer zaken blijken.
Samenzweringsideeen? Nou op maroc.nl zélf hebben we dus die MDI-zaak gehad, en die gaat toch aardig die kant op.

Dan som je aardig wat haat bij (sommige) moslims op: vrouwen, homo’s, christenen, joden enz.. Maar dat is juist een indicatie dat het in die kringen helemaal niet speciaal om op joden gericht antisemitisme gaat. Maar verder is duidelijk dat er allerlei rotzooi in het denken van (een aantal) Marokkanen zit. Vertel me niks, ik heb me te barste geschreven tegen allerlei troep hier. Soms zoveel, dat ik al een paar keer bijna vertrokken was. Naief ben ik niet hier.
En over tolerantie bij de fundies hoor je me ook geen lofzang zingen wel?

Echt onzin is, dat joden het hier altijd gedaan zouden hebben. Nagenoeg alles hier gaat over Israël of de steun van buitenlandse joden ervoor! En er is zó veel misdaad, dat je voorlopig echt politiek-menselijke motieven daarvoor moet aannemen. Antisemitisme veronderstellen, dat is onder deze omstandigheden absoluut een ongenuanceerde demonisering! Dat moet eerst maar eens áangetoond worden, óok qua omvang. Geroep over racisme bij politie vreten we ook niet zomaar, en dat moet bij dit ook niet.

Gelijk heb je, dat niet problemen bij het modereren het probleem zijn, maar het feit dat er foute inzendingen zijn. Díe zijn indicatief! Maar daargelaten de joodse provocaties hier, die ze mede veroorzaakten, is nog niet duidelijk hoezeer ze op antisemitisme wezen, en hebben ze niet tot vervolging geleid. En proportioneel gezien vonden ze niet eens zoveel, ook al is er wel degelijk antisemitisme hier. Vertel me maar wie je een antisemiet vind hier en waarom..

Je schrijft nog dat de Palestijnen een voortdurend excuus zijn, maar dat maak je absoluut niet hard! Als er al autochtonen zoals ik zijn, die daargelaten Israël enkel positieve ervaringen en gedachten over joden hebben, maar echt laaiend zijn over Israël, waarom moet je dan bij die laaiende Arabieren antisemitisme veronderstellen?? Hoe komt het denk je, dat maar liefst 74% van de Nederlanders Israël als de grote bedreiger van de wereldvrede ziet? Allemaal antisemiet aan het worden?..

Verder schreef ik echt, dat maroc.nl duidelijk maakt, dat er antisemitisme onder marokkanen bestaat. Maar maak jij maar duidelijk in welke mate..

Zwarte Schaap
05-11-03, 20:10
Geplaatst door Maarten

Verder zijn er 100 miljoen moslims. Wat zegt het proportioneel nou precies, als je daar 100 duidelijk antisemitische zaken in aantreft?

Maar vele zionisten doen niets anders dan optelsommen maken van de incidenten

Zeg maar gerust dat er 1,5 miljard moslims zijn i.p.v. 100 miljoen.

Maarten
05-11-03, 23:45
Geplaatst door jaja

Prima reactie jaja ! Toch even het volgende..


Maarten schrijft blijkbaar graag brieven, hoewel mij nog steeds niet duidelijk is wat er geworden is van die eerdere brieven die hij geschreven heeft.


Meestal plaatste ik hier de reacties. Het kan er eens bij ingeschoten zijn. Maar brieven aan het MDI bijvoorbeeld :hihi: daar weet je wat ervan geworden is.


Allereerst, de site is in mijn ogen niet antisemitisch en het beheer doet over het algemeen goed zijn best te voorkomen dat er antisemitisme blijft "plakken" op het forum. Er is zeer zeker een discussie mogelijk over wat een antisemitische uiting is en wat niet - vindt ook bij herhaling hier plaats. Ik ben niet altijd gelukkig met de grenzen die men hier daarvoor gebruikt, maar - zoals gezegd - over het algemeen doet beheer goed werk.
Een discussie over de terminologie is ook nooit weg en helpt misschien mensen aan beide zijden van het debat beter te begrijpen wat de terminologie en het taalgebruik voor de ander betekent. (Helaas heeft het ook tot gevolg dat sommigen hieruit afleiden waar precies de grens zou kunnen liggen en die vervolgens proberen zoveel mogelijk provocatief langs die grens te paraderen.... maar waar hier de grens ligt tussen provocatie en oprecht een mening uiten is ook iets dat weldegelijk te "bediscussieren" valt.)


Helemaal mee eens !


Verder is deze brief vooral JOUW visie op wat antisemitisme is, inclusief het wel erg gemakkelijke "het zal wel anti-Israel wezen met wat slordig taalgebruik" (vrij vertaald). Als "slordig taalgebruik" bij andere vormen van racisme wordt geconstateerd ben (waarschijnlijk) jij en zeker een heleboel andere mensen heel wat minder bereid om "slordigheid" te "vergeven".


Antisemitisme definieer ik als ínherente jodenhaat, dus als species van racisme. En dat is in Nederland de gangbare opvating. Ik geef meteen toe dat daar marges in zitten, en dat ook een iets minder duidelijke racistische haat als antisemitisme aangemerkt kan worden.

Maar wat ik niet accepteer, dat is die Israëlische goocheldoos – die ook door veel Nederlandse joden gesteund wordt - volgens welke alles en iedereen tot antisemiet verklaard wordt, ook al heb ik enig begrip voor die herzl-achtige opvattingen daar over.

Maar met reden ben ik wat makkelijk over “slordig taalgebruik” in dit geval. Het valt gewoon niet te ontkennen, dat er een zware morele verontwaardiging onder Marokkanen bestaat over Israël – net zoals bij vele autochtonen – en dat die menselijk gezien uitstekend te begrijpen is, en zelfs als teken van beschaving aangemerkt kan worden. (vergelijk de overeenkomstige houding bij de VN.)
Er is dus alle reden, om uitingen, ook de onbeschaafdere, vooral dáar op terug te voeren, ténzij iets anders blijkt! Racisme mág niet verondersteld worden, en zeker onder deze omstandigheden niet.

Normaal hoor je me niet snel over uitlokken. Zeker bij verkrachtingen e.a. niet. Maar Israël lokt behoorlijk wat uit. En de geluiden onder Nederlandse joden ook. En de eerder provocerende joden op deze site ook.

Verder is allang duidelijk geworden, ook door Avnery en hacohen, dat de vele beschuldigingen vooral een politiek middel zijn.
Tel het maar op, dan mag je intussen een behoorlijke eis aan het bewijs van antisemitisme stellen. Veronderstellingen moeten dan niet eens meer getolereerd worden.
Een ander verhaal is, dat agressieve benadering van joden natuurlijk hoogst onwenselijk is, of het motief nou antisemitisme is of iets anders.


Een reëel probleem is dat door het Parool maroc.nl, maghreb.nl en maghrebonline.nl op één hoop worden gegooid terwijl het beleid nav dit soort zaken nogal verschilt. Dat is nadelig voor maroc.nl.


Op Maghreb wordt nauweljks meer gepost zag ik. Maghrebonline heb ik éen keer nageplozen, en het lijkt wat agressiever, maar een ramp was het daar beslist niet.. Is Farid antisemiet? Als hij joden in het algemeen haat, en Israël slechts het excuus is, dan valt toch wel op hoe ontzettend gedetailleerd hij met dat hele Israël bezig is, en níet met allerlei “joodse ondeugden”.


Ter illustratie: ook nu nog kun je in het archief zowel verdedigers van documenten als de Protocollen van Zion als zelfs verwijzingen naar websites met die documenten terug vinden (woensdag 12.00u.). De discussie over dit soort documenten keert met een zekere regelmaat terug. Dus wat er in die inzet staat over de protocollen is wel degelijk waar!


Ik ken de inhoud van die Protocollen niet, maar het zou gaan over de wereldhegemonie door joden. Gericht tegen alle joden, en dus een typisch antisemitisch geschrift. Maar de aanhang ervoor ontstaat natuurlijk door de langdurige internationale steun voor Israël, dwars tegen de VN in. Irak krijgen ze wel opgelost, maar Sharon niet? Die vreten die Arabieren (terecht) niet. Ik weet ook nog niet of die aanhangers van de protocollen ook meteen antisemiet worden. In feite gaat het wéer over Israël, en moet ik eerst méer zien hoor.. Maar die protocol-jongens láten ook nogal eens wat meer zien..


Verder is het absoluut een versimpeling om de zomer van 2002 voor te stellen als alleen veroorzaakt door "joodse prikkers". Sommige uitbarstingen, zeer zeker! Maar andere werden gewoon opgezet door niet-joodse lieden - die deels nu geband zijn (NB: niet allen!). Toen eerste uitingen niet de kop in werden gedrukt werden door verschillende prikkers "grenzen verlegd" op een manier die niet anders dan onsmakelijk genoemd kan worden. (NB: Beheer heeft dat ook weken later aangegeven door dat materiaal te verwijderen.)


Zo’n brief vraagt om hoofdlijnen, en ook wel om aanscherping van standpunten. De ruimte is beperkt. De provocerenden waren niet alleen joods nee, maar wel hoofdzakenlijk. Dan reken ik een beetje mee, het feit dat het joods-zijn niet altijd erkend wordt, en vaak verborgen blijft. Daar wordt een beetje een sport van gemaakt.
Verder waardeer ik de provocaties waarschijnlijk anders dan jij. Jij vind nogal eens vele meningen respectabel, die ik van de gekken vind. Jij vind dat objectief en tolerant, en ik vind dat onbetrokken en normloos. Maar ik sta wat dichter bij hoe de marocs dat ervaren, en schat dus ook het effect van de provocaties hoger is. Ze zijn zeer ergerniswekkend.

Die onsmakelijke reacties van marocs waren er zéker. Maar later werd duidelijk dat het minstens ten dele om een trend ging, om juist bewust te provoceren met antisemitische uitlatingen. Maar voor een deel moet je het zeker serieus nemen.


Wat mij heel erg stoort aan jouw brief - en waarom hij zeer zeker niet namens mij verstuurd is - zijn opmerkingen als "dat die joden er vooral zaten om antisemitisme bij het MDI te rapporteren". Dat klopt ZO niet, omdat de meeste joden die toen en nu op het forum zijn dat niet gedaan hebben. Het betrof slechts enkele lieden, waarvan één er een speciale actie van gemaakt had. Enerzijds mag men de mensen van maroc.nl niet gelijkstellen aan enkelen die dingen doen die niet deugen, maar blijkbaar mag JIJ wel alle joodse prikkers op één hoop vegen en zeggen dat ze allemaal deden wat enkelen deden.


Dit schat je niet goed in. Het was opvallend, hoe weinig de aanwezige joden soms participeerden, hoewel ze veel lazen. En er bleek een enorme gereserveerdheid. Ze lieten duidelijk het achterste van hun tong niet zien, terwijl de andere deelnemers juist veel moeite deden om die te laten zien. Dat deed de vraag rijzen wat ze hier nu eigenlijk kwamen doen?
En na enig getrek bleek dan ook, dat ze hier enkel antisemitisme zaten te turven, om het bij het MDI te melden (toegegeven door waiting en magden_david. Maar er waren ook een paar anderen met hetzelfde doel.) De praktijk werd ook gemeldt op joods.nl, óok door andere nicks als waiting (daar shirioner) of magden_david (daar magen_david)!
Overigens schreef ik hopen reacties op inzendingen van joden, maar daar kwam zelden een reactie op! Maakte niet uit of mijn reactie genuanceerd was of niet. Kortom die kwamen hier níet om te discussiëren!

Interessant, dat jij weet wie er gerapporteerd heeft bij het MDI en wie niet!!
Eissens? Nafthaniel? Haha.. mij maakt het niet uit. Het gaat om de inhoud nietwaar?

Bedenk dat er mogelijk niets door anderen gerapporteerd werd, doordat er niets te rapporteren víel! Mogelijk waren die mensen er niet in de periode waarin er niet gemodereerd en wel geprovoceerd werd. Ik heb nog wel eens gelachen hoor! Dan wist je waar die mensen naar keken, en dat er langere tijd niets te vinden was.


Argumenten als ... "Persoonlijk heb ik een behoorlijk joodsvriendelijke achtergrond, maar heb geen probleem met die site." vind ik tenenkrommend en inhoudelijk nietszeggend.


Wij hebben hier Oost-Europese joden opgevangen, vriend! En dat schreef ik al in discussies waar jij bij was! Die mensen werden geholpen en begeleid. Lang geluisterd hier naar verhalen over antisemitisme daar, en dat is daar niet weinig. Ik beschreef wel meer van die dingen, waar joden dan weer van zeiden dat het “niets zei”! Van mij mag je dat vinden. Maar ik kom van een zeer anti-racistische familie, en dat ik het hier dan goed vol hou, dat zegt wel degelijk iets. Maar goed, iedereen kan het wel beweren.


Verwijzingen naar joods.nl hebben een hoog "maar zij doen het ook"-gehalte. Het is nooit een bewijs dat je zelf iets niet doet. (eerder omgekeerd) Waarbij verder opgemerkt moet worden dat dat hele verhaal over jouw ervaringen op joods.nl NIETS met het artikel van het Parool te maken heeft.


Er heeft nog NOOIT iets negatiefs over een joodse site de media gehaald, terwijl het Ból staat over de Marokkaanse!! Nou, dan maak ik even een vergelijking hoor! Zeer op zijn plaats, omdat het hier gaat over acties tegen maroc.nl ivm antisemitisme!


Een opmerking als: "Deze onwaarachtige houding deed me napluizingen doen over het MDI. Het blijkt een prive-initiatief, en de initiatiefnemer ervan blijkt joods! Dan mag je verwachten dat antisemitisme de grootste drijfveer is. En het spijt me, maar opgeteld weet ik dan genoeg! En dat bleek ook." is ook niet erg "handig".
[/QUOTE

dat had wel anders gemogen, ja.

[QUOTE] Als je de inzet had gelezen had je gezien dat het MDI vanaf het begin zich bezig houdt met alle vormen van discriminatie op het internet bezig. Als het doel van de instelling alleen zou zijn om jacht te maken gezegd op antisemitisme, dan is het toch erg opvallend dat in de eerste rapportage antisemitisme helemaal NIET zo groot was. Het is allengs gegroeid naar nummer 1.

Correctie! Het aantal méldingen is gestegen! Dat zegt dus niet, dat de gemelde zaken ook inderdaad antisemitisch waren, of door het MDI inderdaad als antisemitisch aangemerkt zijn! En voor zover ze dat (impliciet!) wél deden, is hoogst onduidelijk hóe zij dat deden! Objectief is her voorlopig enkel het gegeven, dat er geen vervolgingen hebben plaats gehad! Niet éen!
Intussen loopt die nafthaniel-club er wel over te gillen he? En maar verontwaardigd wezen! Terwijl er totáal niets duidelijk is! Misleiding jaja! Pure propaganda!

En 80 meldingen? Kortom de stijging is het resultaat van waiting en m_d na hun provocaties?? Knap hoor! Waar lullen we over??

Maar dan dit: Het MDI doet meer dan alleen meldingen ontvangen en aangiften doen. Blijkens de druk die op maroc.nl uitgeoefend werd, was het duidelijk de bedoeling om de medewerking van sites te krijgen. Daar staken ze dus energie in! Dan is het dus heel merkwaardig, dat wanneer zo’n site aangeeft daarbij te willen meewerken, en zelfs deelnemers aangeven er overleg over te willen, dat het MDI de boot dan volstrekt af houdt!!
Ik geloof dat ze niet eens antwoord gaven op de vraag wat ze nou als antisemitisch beschouwen! (typisch joods probleem trouwens.) Wat moeten die moderators dan??

Verder is het volstrekt duidelijk dat het MDI er formeel voor alle discriminatie is, dus waarom noem je dat? En dat de eerste rapportage niet veel antisemitisme bevatte, zegt enkel iets over het aantal meldingen! Nou blijkbaar was er niet veel, of werd het niet gemeld.


(NB: verder is niet elke organisatie die door een jood opgezet, maar waar vooral niet-joden werken, joods.) Ik vermoed dat deze alinea daarom op het parool vooral voor een zekere hilariteit zal zorgen.

Het joods zijn van een organisatie zegt op zich niets. Maar het zegt wel wat, als het om joodse belangen gaat, en er gebeuren ineens wat rare dingen.. Dat was hier zeker het geval, en dat beschrijft de brief juist.


NB: en formuleringen als deze zal die hilariteit niet verminderen: "Normaal denk ik echt niet snel aan “joodse complotten”, maar in dit geval is er duidelijk een samenwerking geweest van diverse joodse groeperingen, die een aantal kruimels in de media tot ongekende hoogte hebben weten op te blazen!"


Ik zie niet in wat daar mis mee is. Een aantal prikkers / joods.nl / MDI, plus bedenkelijke werkwijzen en bedenkelijke uitkomsten.


Maarten: "Vrijheid van meningsuiting wordt er zéer op prijs gesteld. Dat betekent bijvoorbeeld, dat de joodse deelnemers óok toegelaten worden, ook al produceren die bedenkelijke geluiden, maar dat anderzijds de frustraties inzake Israël óok toegelaten worden. Dat resulteert vaak in stevige taal……

jaja: ach kijk ons eens aardig zijn. Wij laten DE joden toe, maar natuurlijk misdragen ze zich en geven bedenkelijke uitingen van zich. Sorry dit soort algemeenheden zouden misselijkmakend zijn als ze niet zo zot waren.


Bedoeld waren DE beschreven joden, die de bedenkelijke geluiden produceren! Als ik DE had weggelaten, dan kun je het lezen, alsof álle joden bedenkelijke geluiden maken. Helaas kun je dat nu ook. Tussen DE en Joden had het woord “agressieve” moeten staan.
Overigens is het niet vanzelfsprekend dat niet-Marokkanen op een Marokkaans forum toegelaten worden. In dat licht is mijn zin niet eens erg. Bovendien zegt die zin helemaal niet dat al die joden ook rotzooi maken.

Maarten
05-11-03, 23:47
Geplaatst door jaja Mijn grootste probleem echter heb ik met de laatste alinea. Dit is een poging tot pure intimidatie.
"Ik hoop niet dat u hiermee aan de gang blijft, want dan moet misschien wel uitgezocht worden wie er bij u precies joods is van de redactie of de journalisten, en wordt het tijd voor een aardig artikel over deze onsmakelijke kwestie, waar het Parool dan onderdeel van zal zijn. Voorlopig zie ik daar nog geen aanleiding toe. En persoonlijk vind ik het al erg genoeg, dat je tegenwoordig zelfs gedwongen wordt om te achterhalen wie er precies jóods is, maar de propaganda geeft er helaas alle aanleiding toe!"

Gaan we weer terug naar het aanleggen van lijsten waar Joden werken en we gaan ze in de gaten houden.
De implicatie van een jood is niet te vertrouwen en het is allemaal één groot complot om Israel te verdedigen druipt er van af.
(En kom nou niet met "maar ik ken ook nog een goede jood ..." want dit is echt te zot voor woorden.) Dit kan gewoon niet ...

en als ik het beheer van maroc.nl was zou ik bij het Parool proberen duidelijk te maken dat zij hier niets mee te maken hebben, want anders staat in de volgende inzet dat maroc.nl zich ook tot dit soort intimidaties heeft laten verleiden. Het helpt de stichting absoluut niet!

HOOG tijd dat jij een keer wakker wordt, jaja !

Wij hebben hier dít!:

1. Joodse prikkers die doelbewust door provocatie en intimidatie proberen om antisemitische uitspraken los te krijgen, of zaken die daar op lijken! (en die natuurlijk rapporteren zonder die context!)
2. Een joodse site joods.nl van waaruit het nodige beraamd wordt, en blijkbaar toegelaten wordt. Daaronder ook voorstellen om de politiek te bestoken i.v.m. maroc.nl, eventuele subsidie voor maroc.nl ingetrokken te krijgen enz.. Er wordt daar zelfs gevraagd om een forum waar ze die plannen verder kunnen smeden, dat niet openbaar via het internet te zien is!
3. Dan het MDI dat communicatie weigert, en geen antwoord geeft op het probleem van die bewuste provocaties! En het MDI dat maar met “Meldingen” blijft zwaaien, zonder te stellen wat serieus was, en zonder angifte te doen, of te verzwijgen dat helemaal niet vervolgd wordt, en die zelfs na een verzoek om info daar geen mededelingen over wil verstrekken! Antwoord van de joodse initiatiefnemer..
4. Nafthaniel en de joodse Antisemitisme-conferentie, die deze mist gewoon de mist laten, maar wel voortdurend over de rotte appel lopen roepen, die wij hier zouden zijn, onder verwijzing naar de “MDI resultaten”!
5. En dan het Parool met zijn belachelijke stuk, maanden na dato!! Nou nog kijken of de journalist van het Parool óok joods was, en zo já, dan is de maat hier VOL jaja! Méer dan VOL!

Hoezo intimidatie?? Alleen doordat ik dan een lekker pittig stukje over de zaak ga schrijven??
Geen “joods complot”, jaja? :hihi:

Lijsten met joden? Ik schrijf nota bene dat ik dat persoonlijk al erg genoeg vind (overduidelijk vanwege de geschiedenis), maar dat er helaas aanleiding toe is!
Ik hoor regelmatig van mensen, dat ze kritische stukken niet meer geplaatst krijgen, en dat het erg van de redactie afhankelijk is. En dat het daarbij uitmaakt of degene die daar zit joods is. Of dacht jij dat dat allemaal niet uitmaakte in de media??

Het gaat niet om hun jóods zijn maar om hun houding in het joods/Palestijnse probleem áls jood!!! Mag je misschien “enige partijdigheid” van joden verwachten?? Nou, daar stikt het van! Ik vind de gangbare verhalen er over door joden vrijwel allemáal behoorlijk eenzijdig! (en vergelijk die Poll van 74%, ben ik bepaald de enige niet!)
Schrik maar niet van lijsten, jaja.. Joodse organisaties hier blijken behoorlijk gedocumenteerd inzake de critici van Israël, en organiseren heel doelmatig middelen daartegen. Lijsten? Ze zijn er al lang! Ik kan het ook niet helpen, dat ik voor steun aan die misdadige politiek en propaganda vooral naar joden moet kijken. Of verwijt je de AIVD ook, dat ze voor terorisme vooral naar Arabieren kijken?



Kortom, als je weer eens zo'n idee hebt om een brief te sturen, zet hem dan eerst op het forum, zodat dit soort schadelijke elementen er uit gehaald kunnen worden. Dit soort brieven beschadigen - volgens mij - alleen maar de reputatie van Maroc.nl.


Bedankt! Het is maar hoe je het leest. En wie de verkeerde dingen erin wíl zien, die hou je toch niet tegen. Maar op kleine dingen had je wel gelijk. En zo mogelijk zal ik iets zéker eerst als topic plaatsen.


PS: smilies na stukken over mensenrechten vind je afschuwlijk, maar dat er hier op het forum ook smilies na een plaatje over een aanslag worden geplaatst ...

Heb ik nooit gezien. Zullen er best geweest zijn. Maar ook weer niet zoveel, anders viel het me wel op. Maar die joodse smilies (vooral waiting, maar ook anderen) die waren er volop! En veel reacties die op hetzelfde neerkwamen! Kritische opmerkingen over Sharon kun je ook met een loep zoeken!

Maarten
05-11-03, 23:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zeg maar gerust dat er 1,5 miljard moslims zijn i.p.v. 100 miljoen.

Oeps, was een nulletje vergeten. 1,2 miljard meen ik. Maar het niet te bont, want ik ben een tikkie edgy momenteel, en ga vragen stellen over fokken als konijnen, als er binnen een paar maanden 300 miljoen moslims bijgekomen zijn..
:nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn:

Binnenkort zit ik toch zonder proces in die antisemitisme-gevangenis, dus wat kan het me nog schelen?.. :hihi:

jaja
06-11-03, 08:26
Geplaatst door Maarten
[B]Prima reactie jaja ! Toch even het volgende..


....
Maarten,

Je begrijpt het niet. Jij schrijft naar een krant een brief om een beschuldiging van antisemitisme te weerleggen. Deze brief is jouw enige weg van communicatie met die krant. Als je brief niet overtuigt is het verhaal over. Het is geen discussie waar je 20x kunt uitleggen wat je eigenlijk bedoelt.

Met dat gegeven in je hoofd is het gewoon weg dom en schadelijk om een brief te schrijven vol van slordig taalgebruik - en je geeft toe dat het er vol mee zit! Je hebt twee berichten nodig om mij uit te leggen wat je in een paar alinea's in de brief had verwoord en dat je natuurlijk weet dat je chargeert! Deze tweede uitleg ziet het Parool niet. Die zien alleen jouw eerste brief. Je hebt één kans om je mening en je argumenten zo goed mogelijk te presenteren. Dan moet je dus elk woord op een goudschaaltje leggen en kijken naar wat werkt en niet werkt. Kiezen voor "slordig taalgebruik en argumentatie techniek" is echt dom.
Probeer je voor te stellen hoe jouw brief overkomt op iemand die jou en je vrienden van jodenhaat heeft beschuldigd. Ze kennen jou niet, ze kennen niet je 5000 andere bijdrages, ze kennen alleen deze brief. Denk je echt dat dreigementen als "we zullen eens gaan kijken welke joden bij jullie werken" echt "overtuigen" dat jij en kompanen geen jodenhaat in je hart hebben. Let wel, de ontvanger weet niet beter dan dat jij antisemiet bent en JIJ moet hem overtuigen dat je het niet bent.

Voor mij is heel duidelijk dat jouw brief een tegengesteld effect zal hebben. Derhalve schadelijk voor maroc.nl.

Ron Haleber
06-11-03, 10:16
Geplaatst door jaja
Maarten,

Let wel, de ontvanger weet niet beter dan dat jij antisemiet bent en JIJ moet hem overtuigen dat je het niet bent.

Voor mij is heel duidelijk dat jouw brief een tegengesteld effect zal hebben. Derhalve schadelijk voor maroc.nl.

Ik twijfel geen moment aan de uiterst goede bedoelingen van Maarten en aan de vele energie die hij daarin steekt...

Maar het moet mij toch wel van het hart dat ik mij als Amsterdammer doodschrok van onderstaande passage...!

Ik vond een reactie op mijn trouwe vriend al te genant, Maar nu Jaja het durft constateren, wil ik graag de reden noemen waarom dit helemaal verkeerd valt:

Het Parool is een Amsterdamse krant die uit het Verzet 40-45 is voorgekomen en die traditie springlevend wil houden. Vandaaruit is hun aggressieve reactie op elke vorm van anti-semitisme te verklaren.


Bij het onderstaande springen echt alle seinen van de redactie op rood. Dit ruikt dermate op een jacht naar joden met gele sterren - waaruit deze krant juist als protest voortkomt, dat geen enkele verslaggever dat kan pruimen...!

Jammer dat Maarten die zich zo wil uitsloven voor Maroc.NL, zich bij Links Amsterdam - ik hoop enkel maar bij de redactie van Het Parool - onsterfelijk maakt als anti-semiet.... Zo erg zou de door en door Amsterdamse Gretta het nooit gemaakt hebben - al laat ze ook wel eens een 'slip of the tongue' vallen...!

De schade zal beperkt blijven want dit wordt toch nooit afgedrukt...




"Ik hoop niet dat u hiermee aan de gang blijft, want dan moet misschien wel uitgezocht worden wie er bij u precies joods is van de redactie of de journalisten, en wordt het tijd voor een aardig artikel over deze onsmakelijke kwestie, waar het Parool dan onderdeel van zal zijn.
Voorlopig zie ik daar nog geen aanleiding toe. En persoonlijk vind ik het al erg genoeg, dat je tegenwoordig zelfs gedwongen wordt om te achterhalen wie er precies jóods is, maar de propaganda geeft er helaas alle aanleiding toe!"




Maarten nog ff snel een inburgeringscursus inhalen, geen Limburgse maar wél een Amsterdamse cursus uitkiezen!

Ron.

GroteWolf
06-11-03, 12:59
Modereren gaat een stuk makkelijker uit A'dam-West [m

Modereren zou ik het niet willen noemen. En ook nogal overtrokken.


In het algemeen even, maar in het bijzonder tav een opmerking van Maarten:
Ik vind het bijzonder naief om het in de Moslim wereld wijdverspreide anti-semitisme zo 1 op 1 te koppelen aan de Palestijnen. Ik zie veel meer overeenkomsten met samenzweringstheorieën die Herr H er op na hield.

Waterval
06-11-03, 16:35
:kotsen2:

Waterval
06-11-03, 16:37
:jammer:

lennart
06-11-03, 17:06
Ik kan mij herinneren dat Amerikanen ook als k.akkerlakken werden bestempeld... :rolleyes:

En



Aan discriminatie op andere sites (Polinco, Stormfront, nieuw rechts, NNP, NVU, etc.) en de islamofobie die sinds 11 september 2001 hoogtij viert, geven wij evenredig veel aandacht en publiciteit.


Klopt niet... ik kan mij in elk geval geen krantenkoppen herinneren.

Ook wordt joods.nl niet genoemd... terwijl daar ook klachten bij het MDI binnen moeten gerold zijn. Ik kan het weten, want ik heb er zelf een gestuurd.. Overigens heb ik daar GEEN reactie opgehad.

Qwertyno
06-11-03, 17:21
ff een expiriment...

Lees voor mijn nickname Ali100.
(het doet denken dat ik een moslim of marokkaan ben, maar in het echt ben ik een joods...oke)

Dan zeg ik:
'van die zes miljoen mensen die omkwamen in de oorlog, was de meerderheid echt geen jood, maar wie durft het in het openbaar te zeggen'

‘sorry hoor, maar ik ken geen volk dat zo hardleers is als de joden’

'grappig dat de zogenaamde slachtoffers van concentratiekampen nu zelf concentratiekampen aan het bouwen zijn’

En maroc.nl is de klos...

Toets deze uitspraken aan de definitie van Grotewolf.
“Jodenhaat begint daar waar je een heel volk gaat beschuldigen van niet te bewijzen misdaden of misdragingen.”

ik vind het maar allemaal onduidelijk.
Wie kan mij vertellen wat je nou wel en niet kan zeggen.

lennart
06-11-03, 17:23
‘van die zes miljoen mensen die omkwamen in de oorlog, was de meerderheid echt geen jood, maar wie durft het in het openbaar te zeggen’,


Als het MDI dit aanvoert als een vorm van anti-semitisme, dan kan je wel nagaan wat voor sletjes het daar zijn. Ik heb toevallig deze opmerking gezien... behalve dat er geen enkel reactie opkwam(!), behalve de mijne:

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=75381

Is het duidelijk dat degene die de opmerking maakte, overigens in een veel langer verhaal, waarbij dus duidelijk is dat de opmerking uit context wordt gehaald, gewoon helemaal niets van de geschiedenis weet! Hij denkt namelijk dat er in de tweede wereldoorlog 6 miljoen slachtoffers in totaal zijn gevallen... Eerder lijkt mij dus dat geschiedenisles op school heeft gefaald voor deze jongen. Magoed..

Een andere opmerking die later volgt in hetzelfde verhaal door dezelfde persoon... maakt duidelijk dat de schrijver juist geen anti-semitisme boodschap wil overdragen:



Er is geen volk op aarde die zoveel heeft geleden door moorden, vervolgingen en waanideeën dan de joden, nu hebben zij een land bezet met steun en erkend door de (VN) en ook heel voorbarig door veel Arabische landen.

Orakel
06-11-03, 18:38
Wat kunnen die kaffirs zeiken sjeg, zeker als het kazen zijn. :argwaan:

sadeeQ
06-11-03, 19:22
Ronald Eissens


http://www.politiekincorrect.com/images/stockholm8.jpg

Ronald Eissens (1963) is een buitengewoon actief baasje in het professionele, gesubsidieerde "anti"-racisme wereldje. Hij is de man achter een keur van websites van de multiculti-lobby, zoals www.icare.to, www.auschwitz.nl, meldpunt.nl, kafka.nl, magenta.nl enz enz.
Een uitspraak in een interview van de Volkskrant: 'Mensen hebben steeds meer het idee dat je op Internet alles mag en kan zeggen' (Volkskrant, 19-06-99)

Rechtzaak om domeinnaam
Het kort geding was aangespannen n.a.v. het feit dat Eissens de domeinnaam ariel.nl bezet hield, terwijl wasmiddelen-multinational Procter & Gamble daar plannen mee had.

uit de nutulen van de rechtszitting:
Medio juli 1999 heeft Eissens alle pagina's van zijn website verwijderd. Vervolgens was op de site enige tijd de tekst te lezen: "No homepage here, I got bored with it. So sue me, huh :P". Sinds september 1999 staat er op de homepage van Eissens alleen een plaatje van een luipaard met de mededeling "Ari's home is under re-rereconstruction. Eissens gebruikt het Internet-emoticon :P als gulle lach, niet als uitgestoken tong, zoals Procter beweert. Ariel is een joodse naam die in het Hebreeuws "leeuw van god" betekent. Eissens is zelf van joodse afkomst en de leeuw is een van zijn lievelingsdieren.

Sappig detail is dat Eissens tijdens de zitting heeft verzwegen dat hij in de klachtencommissie van de SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) zit en zich daarmee schuldig maakte aan belangenverstrengeling. Eissens won daardoor het kort geding dat multinational Procter & Gamble tegen hem had aangespannen om de door Eissens geclaimde domeinnaam www.ariel.nl te verkrijgen. Aangezien deze domeinnaam heden toch in het bezit is van Procter & Gamble, wordt vermoed dat Ronald Eissens hier heel veel geld voor heeft gevangen.

Nieuw Israelisch Weekblad
Meneer Eissens is tevens co-auteur van het Nieuw Israelietisch Weekblad. informatie over het weekblad: Het Nieuw Israelietisch Weekblad, opgericht 4 augustus 1865, is het oudste nieuws-opinieblad in Nederland. Het beoogt informatie te verschaffen aan en de spreekbuis te zijn van de joodse gemeenschap. Het NIW wordt uitgegeven door de Stichting Nieuw Israelietisch Weekblad.
http://www.xs4all.nl/~niw/
nieuwenationalepartij.nl
Deze domeinnaam stond geregistreerd op naam van Ronald Eissens. De enige reden om deze domeinnaam te registreren was om te voorkomen dat de Nieuwe Nationale Partij deze Nederlandse domeinnaam, waar ze overigens recht op hebben, konden registreren. Op het moment van schrijven is de domeinnaam weer vrij.

Anti-racisme conferentie in Durban SA
Klik hier voor een foto-impressie van een snoepreisje naar Z.A. dat hij in ‘97 maakte, samen met zijn vriendin Suzette Bronkhorst plus hun 2 kinderen. Ronald Eissens is de man met de baard en het ziekenfondsbrilletje, Suzette Bronkhorst de dame met het zwart geverfde haar en "anti"-racisme T-shirt in "ban de bom"-stijl.

Eissens beticht van racisme
Meindert Fennema, politicoloog aan de universiteit van Amsterdam en auteur van verschillende gezaghebbende boeken op het terrein van racisme, heeft op maandag 21 augustus 1995, op een antiracistische bijeenkomst op de Dam te Amsterdam, verklaard dat een uitspraak van Ronald Eissens, bestuurslid van de stichting Magenta, ondubbelzinnig racistisch is. De gewraakte uitsprrak was: `Het Duitse volk is het meest efficient-moorddadige ter wereld'. Eissens deed deze uitsprrak in de internet-nieuwsgroep dds.multcult, alwaar een discussie gaande is over racisme en vrijheid van meningsuiting. Dezelfde Eissens heeft onlangs een deelnemer aan die discussie, Rinus V. uit Rotterdam, aangegeven bij de hoofdstedelijke politie wegens een -in de ogen van Eissens- ontoelaatbare racistische uiting tijdens het electronische debat.

Adresgegevens


http://www.politiekincorrect.com/index.php?action=personen&show=1


:maf2: :maf2:

sadeeQ
06-11-03, 19:26
Een loop jongentje van ronny ? :lachu:

Zwarte Schaap
06-11-03, 20:35
Geplaatst door angkor
Hetgeen te verwachten was ligt er: een prompte reactie van de directeur van het MDI in Het Parool van vandaag.

Maroc.nl moet niet zeuren

‘grappig dat de zogenaamde slachtoffers van concentratiekampen nu zelf concentratiekampen aan het bouwen zijn’ worden geplaatst en de beheerders laten deze gewoon staan.

Ronald Eissens, directeur
Meldpunt Discriminatie Internet.

Ik denk dat ik dit gezegd heb. Bij deze ronald stel ik mijn persoonsgegevens ter beschikking dan mag je mij persoonlijk aanklagen.

Ik raad je aan om nog eens goed achter je oren te krabben voordat je iets als antisemitisch te bestempelt. Ik geef je als tip om de woorden zogenaamd en concentratiekamp nader te bestuderen en de context niet uit het oog te verliezen.

Oow ja als je nog geintresseerd bent in screenshots van vaste bezoekers van joods.nl waar ze oproepen om de jongeren van maroc.nl hier tot antisemitische uitspraken te verleiden en die dan door te geven aan politieke partijen, kan ik het ze je wel leveren.

Marokkanen zijn nog niet zo goed geintegreerd in het systematisch verzamelen van dat soort zaken en dat door te geven daardoor groeit er een verkeerde voorsdtelling van zaken ronald! Ik hoop dat je dat wilt inzien.

groetjes,

Zwarte Schaap

Waterval
06-11-03, 20:42
toevoeging: Als 1 van de beheerders zie ik nog steeds geen reden deze uitspraak te verwijderen.

sadeeQ
06-11-03, 20:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat ik dit gezegd heb. Bij deze ronald stel ik mijn persoonsgegevens ter beschikking dan mag je mij persoonlijk aanklagen.

Zwarte Schaap

:jeweetog: was mijn postje


Geplaatst door sadeeQ
:hihi: :hihi:


grappig dat de zogenaamde slachtoffers van concentratiekampen van toen ,nu zelf concentratie kampen aan het bouwen zijn.enige verschil met de nazi is dat de palestijnen nu niet vergast worden worden ,maar uitgehongerd en afgeschoten.

Je kan niet zeggen dat de israelische joden niets geleerd hebben van de nazi's :wijs:

:hihi: Nazi ******laken :giechel:


http://www.maroc.nl/photopost/data/500/4731sharon_1.jpg

:maf2: klaag me aan zionist :haha: :haha:

Zwarte Schaap
06-11-03, 20:56
Geplaatst door sadeeQ
:jeweetog: was mijn postje



:maf2: klaag me aan zionist :haha: :haha:

Lullo ! Nu weten ze dat ik jou ben !

Nee maar zonder gekheid, ik meen precies hetzelfde gezegd te hebben zonder ooit je stuk gelezen te hebben.

Qwertyno
06-11-03, 20:58
Blijft nog de laatste uitspraak over.

Wie heeft ‘sorry hoor, maar ik ken geen volk dat zo hardleers is als de joden’ gezegd?





































Mozes?

Zwarte Schaap
06-11-03, 21:11
Geplaatst door Qwertyno
Blijft nog de laatste uitspraak over.

Wie heeft ‘sorry hoor, maar ik ken geen volk dat zo hardleers is als de joden’ gezegd?

Mozes?

Nee, iemand die zichzelf respect noemt. Daarvoor noemde zij zichzelf Jezus.

Het was een reactie op een uitspraak van 151 prijzen die het volgende zei: ''Het steekt Yehi dat joden zo goed kunnen leren en hard studeren''.

zie: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1030250#post1030250

RinC
06-11-03, 21:18
Is die Ronald die hier prikt ook Ronald Eissens? :cheefbek:

lennart
06-11-03, 21:19
Maar begrijp ik nu goed dat Ronald die Ronald Eissens is? Ik ken hem namelijk al een dagje langer dan vandaag en ik heb die jongen ook op www.freepalestina.nl, begin vorig jaar, zien prikken en toen beweerde hij een religieuze fanaticus te zijn... Ala Jan-Willem van den Hoeven.

Mark
06-11-03, 21:29
In principe is het een nobel doel om racisme proberen te voorkomen op het internet.

Helaas zal het een verloren strijd zijn aangezien internet niet aan een bepaald land en dus bepaalde wetgeving gebonden is.

Ik denk dat de uitlatingen hier best meevallen, zeker als ik het vergelijk met wat ik vaak lees op de "mainstream" site fok.nl.

Anyway ik ben nog wat wantrouwig naar meneer Eissens nadat ik las over zijn blauw-ogen experimenten die blijkbaar toch wel wat schade hebben aangericht :vreemd:

Qwertyno
06-11-03, 21:29
Geplaatst door RinCoonie
Is die Ronald die hier prikt ook Ronald Eissens? :cheefbek:

Ja, zoiets dacht ik ook.

Is Ronald de uitlokker hier?

Als dat zo is dan worden er dezelfde tactieken gebruikt als in palestina.
Geweld uitlokken om geweld toe te passen.

Zwarte Schaap
06-11-03, 21:32
Kan iemand zich dit nog herrineren? Van onze oude maroc.nl prikker magden david.



Geplaatst: Zo Jan 12, 2003 7:30 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

het enig nut dat er zit in het participeren op dergelijke sites is het melden van ontoelaatbare uitingen bij de desbetreffende instanties, in dit geval het MDI.
Ik heb niet de illusie dat je iemand van gedachten kan doen veranderen doe wat je doet of zegt, het is in mijn ogen belangrijker om je correct te gedragen en tevens de misstanden te melden zodat die in kaart kunnen worden gebracht. Je kan wel moord en brand schreeuwen maar als op het eind van het jaar blijkt dat zeg 70% van het internet racisme in nederland van zeg marokkaanse kant komt is dat een sterker signaal dat oeverloos meepraten in zo'n forum.

Laatst aangepast door magen_david op Wo Jan 15, 2003 2:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt


We zouden bijvoorbeeld collums kunnen schrijven en naar kranten sturen alle discussie mbt tot Israel bijwonen/bezoeken.
Laat je stem horen confronteer alles en iedereen met de waarheid.
Het domeinadres van de tweedekamer mailserver is @tk.parlement.nl (bv. F.Halsema@ of G.Zalm@) vul de naam in van een volksvertegenwoordiger die je wilt benaderen en vertel hem hoe geweldig hij wel niet is bla bla bla, en dat je op diegene heb gestemt etc etc maar dat je ook wat dwars zit (Het werkt echt geloof me). En geloof me 9 van de 10 antwoord. en bedenk als je Zalm of Balkenende of iemand dergelijks il bereiken bespaar je moeite die hebben het iets te druk voor die dingen. Maar er zijn zat kamerleden die op een wat lagere verkiesbare plaatsen staan en die wel aanspreekbaar zijn en die tevens diegene die je daadwerkelijk wil bereiken ook kunnen aanspreken.
Als Maroc.nl overheidssubsidie krijgt dan kunnen er daar vragen over gesteld worden in de kamer, met alle mogelijke gevolgen van dien.

De VS heeft AIPAC ( www.aipac.com) Wij kunnen ook wel zoiets gebruiken. Geld is hier niet eens voor nodig met het internet kom je dan ver genoeg.
Het heeft geen zin om geweldadig te worden of iets dergelijks want daarmee breng je ons precies waar ze ons willen hebben nl: in een kwaad daglicht. Houd de taal netjes en maak ze duidelijk wie er de beschaafde zijn en wie niet. Deze strijd is makkelijker te voeren en minder frustrerend immers kan je met mensen spreken die wat genuanceerder zijn en met wie nog te praten valt. Via dit forum zouden we elkaar kunnen assisteren en adviseren of het een en ander klaar spelen. Succes en ik hoor/merk het wel.

zie hele discussie: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=753254#post753254

Al Sawt
06-11-03, 22:09
Geplaatst door GroteWolf

Ik vind het bijzonder naief om het in de Moslim wereld wijdverspreide anti-semitisme zo 1 op 1 te koppelen aan de Palestijnen. Ik zie veel meer overeenkomsten met samenzweringstheorieën die Herr H er op na hield. Jouw probleem, is dat je teveel gefixeert bent op dingen die zijdelings een rol spelen. Ook handel je puur uit vooroordelen en waanideeen(zie jouw aangedikte gevaar van Whabisme).

Anti-Semitisme in MO, heeft alles te maken met de Joodse aanspraken op Palestina, Joods karakter van k.ankergezwel Israel, Joodse bodem van het zionisme, etc etc etc etc etc.

En niet met een kwaadaardig-ideologie, die nooit binnen de Islamitische wereld grondgeslagen heeft. Niet met een kwaadaardig-ideologie, die alleen kan aarden in een Westerse/Christelijke maatschappij, waar het ook voortgebracht is!


Nee anti-Semitisme, komt alleen in een redelijk onschuldige manier voor. Het wordt bedrijven door idioten die geen verschil kennen tussen een Joodse ingezetene van een Islamitische land of de surrogaat staat Israel. Je kan ze vergelijken met de Nederlandse idioten, die een apathie hebben voor hun Islamitische medelanders, die van Nederland een Islamitische samenleving zullen maken, met het Whabisme als belangrijke leer.

freya
06-11-03, 22:47
Geplaatst door Qwertyno
Ja, zoiets dacht ik ook.

Is Ronald de uitlokker hier?

Als dat zo is dan worden er dezelfde tactieken gebruikt als in palestina.
Geweld uitlokken om geweld toe te passen.

Ronald doet hier idd z'n uiterste best om anti-semitische uitspraken uit te lokken.

GroteWolf
07-11-03, 09:11
Nee anti-Semitisme, komt alleen in een redelijk onschuldige manier voor. Het wordt bedrijven door idioten die geen verschil kennen tussen een Joodse ingezetene van een Islamitische land of de surrogaat staat Israel. Je kan ze vergelijken met de Nederlandse idioten, die een apathie hebben voor hun Islamitische medelanders, die van Nederland een Islamitische samenleving zullen maken, met het Whabisme als belangrijke leer.


Ik neem aan dat ik mij dan aangesproken moet voelen. Ik maak echter duidelijk onderscheid tussen gewone vreedzame Moslims en (bijvoorbeeld) die drie Pakistaanse (voormalig hooggeplaatste) extremisten die laatst in een interview het achterste van hun tong lieten zien. Hoe je het noemt (wahabisme of moslim extremisme) maakt niet uit, maar ze deden niet geheimzinnig over hun intenties. Het westen afslachten met atoomwapens en de groene vlag hijsen. Jammer genoeg liggen er ook atoombommen in Pakistan, dus een beetje er om lachen is misschien wat naief.

Ik vind niet dat de Jodenhaat onder Marokkanen erg onschuldig is. Deels zie ik het als afreageren van de eigen positie, maar verder lijkt met mij voldoende reden om ze die positie van harte te gunnen! Als je anderen discrimineert, verdien je het om gediscrimineerd te worden.

Je kunt overigens de staat Israel wel een surrogaat staat noemen maar dat gaat dan voor alle staten op. Die zijn niet door de natuur bepaald, mensen hebben wat grenzen getrokken en niet zelden anderen verdreven (Germanen, Hunnebeddebouwers, Batavieren, Kanninefaten en weet ik veel). Ik zie ook niet wat je oplossing dan is maar nogmaals: met de hersenloze pure Jodenhaat die ik hier vaak lees heeft de staat Israel alleen wat te maken als mooi excuus. Ik heb toevallig wel begrip voor de mensen die er ooit zijn komen wonen omdat ze niks meer hadden en die nooit waren gegaan als ze wisten in wat voor hel ze zouden belanden. Nu is het voor hen en hun kinderen te laat: Waar moeten zij dan heen?

Maar zelfs als je geen begrip voor ze hebt heeft dat met Joden in Europa niks te maken. Die verwijten maken is inderdaad hetzelfde als dat ik jouw persoonlijk voor 911 verantwoordelijk hou. En dat doe ik dus niet.

lennart
07-11-03, 15:28
Misschien moest je eens gaan uit zoeken wie die Wahabistische stroming steunt... echt niet alleen moslims namelijk... Landen als SA, UAE en Pakistan dienen als thuisbasis voor deze beweging.. maar steun komt ook het Westen.. mensen die graag oorlog willen, want met oorlog is namelijk geld te verdienen... De rol van de oude BCCI bank is interessant in deze. Die bank is mede opgezet door Pa Bush.. Die bank werd voor alles en nog wat gebruikt, van het wit wassen van drugsgeld tot het kopen van wapens voor rechts-extremistische bewegingen in Midden Amerika tot moslim extremisten in Pakistan en Afghanistan. Dat financiele netwerk is echt niet opgedoekt toen de BCCI bank werd opgedoekt. Grappig is trouwens dat de man die het BCCI schandaal heeft onderzocht, nu hoofd van de FBI is en verantwoordelijk voor het 11 September onderzoek..

Al Sawt
07-11-03, 19:39
Geplaatst door GroteWolf
Ik neem aan dat ik mij dan aangesproken moet voelen
Klopt. Aangezien ik jou inzending qoute.



Geplaatst door GroteWolf
Ik maak echter duidelijk onderscheid tussen gewone vreedzame Moslims en (bijvoorbeeld) die drie Pakistaanse (voormalig hooggeplaatste) extremisten die laatst in een interview het achterste van hun tong lieten zien. Vaak als ik je reacties lees, krijg ik het gevoel dat je alles over een kam scheert.


Geplaatst door GroteWolf
Hoe je het noemt (wahabisme of moslim extremisme) maakt niet uit, maar ze deden niet geheimzinnig over hun intenties. Het westen afslachten met atoomwapens en de groene vlag hijsen. Jammer genoeg liggen er ook atoombommen in Pakistan, dus een beetje er om lachen is misschien wat naief. Om het als realiteit, te gaan benaderen, is misschien te naief en te veel eer voor de drie heren.
De meeste Fundamentalisten hebben geen hekel aan Europa of wat Europa uit draagt. Na 11 Sept. werd er maar al te vaak geroepen, dat Europa een doelwit van de moslimterrorisme zal worden. Maar 2 jaar na dato, valt het gelukkig reuze mee.

Maar ze hebben wel een hekel aan de VS, die met haar bemoeizucht in interne aangelegenheiden van soevereine staten en haar heers en verdeelpolitiek in regionale gebieden, niets anders dan oorlogen en onderdrukkingen steunt. Maar dan nog, zijn er maar nauwelijks organisaties die daadwerkelijk streven naar een vernietiging van het westen.

Het is net alsof ik een programma zie, waarin twee extreem-rechtse personen hun intenties over het afslachten van inferieure volkeren, en van uit ga dat het een algemeen heersende opvatting is binnen Europa.

Het is maar dat ik in Europa leef en woon, om het niet zwart-wit te geloven.



Geplaatst door GroteWolf
Ik vind niet dat de Jodenhaat onder Marokkanen erg onschuldig is. Deels zie ik het als afreageren van de eigen positie, maar verder lijkt met mij voldoende reden om ze die positie van harte te gunnen! Als je anderen discrimineert, verdien je het om gediscrimineerd te worden. Jij, vergelijk het met samenzweringstheorien van H.itler. Dan suggereer je indirect dat de haat tegen Joden, gestoeld is op meer dan alleen de positie die ze bekleden. Het is geen anti-semitisme, maar haat tegen Israel (niet meer niet minder), die op Nederlandse Joden wordt geprojecteerd. Het is inderdaad niet onschuldig maar zeker niet kwaadaardig.


Geplaatst door GroteWolf
Je kunt overigens de staat Israel wel een surrogaat staat noemen maar dat gaat dan voor alle staten op. Die zijn niet door de natuur bepaald, Dus niet! Geen enkele staat, -zelf de koloniale staten als VS en Australie- zijn op zo`n misdadige en onlegitieme manier tot stand gekomen als Israel. Alle staten zijn tot stand gekomen op basis van volksvorming, geografische afbakeningen, autonome ontwikkeling op demografische en culturele gebied. Geen enkel staat, heeft een bij elkaar aangeharkte 'volk' dat uit tientallen rassen en nationaliteiten bestaat. En geen enkele staat is op basis van zeer twijfelachtig 'historische' gegeven opgericht, met een schaamteloze groot gapende historische gat! En dan praat ik niet meer over de ideologie waarmee het gesticht is.


Geplaatst door GroteWolf
mensen hebben wat grenzen getrokken en niet zelden anderen verdreven (Germanen, Hunnebeddebouwers, Batavieren, Kanninefaten en weet ik veel). Het is tekenend, dat je alleen voorbeelden uit het oudheid kan vinden. Trouwens, de creatie van Israel is in een 'beschaafde' tijd gebeurt. Tenminste, voor ons was het wel een beschaafd tijd, geen genocides en dergelijke.


Geplaatst door GroteWolf
Ik zie ook niet wat je oplossing dan is Terug nemen wat van ons is! Als sommige denken dat ze na 2000 jaar nog recht op hebben, wie zijn wij dan om het na 50 jaar op te geven?


Geplaatst door GroteWolf
maar nogmaals: met de hersenloze pure Jodenhaat die ik hier vaak lees heeft de staat Israel alleen wat te maken als mooi excuus. En kun je mij uitleggen,op welke redenen die 'hersensloze pure Jodenhaat' gebasseerd is? En hoe zit het met de hersenloze pure moslimhaat van sommige?


Geplaatst door GroteWolf
Ik heb toevallig wel begrip voor de mensen die er ooit zijn komen wonen omdat ze niks meer hadden Heb je ook begrip voor Marokkanen, Turken, etc etc die naar Nederland zijn gekomen? Moet wel, aangezien ze uitgenodigd zijn en met vredelievend motieven. dat in schril contrast met die mensen waar je het over hebt.

Trouwens, ze hebben al hun kostbare bezittingen achter gelaten in hun moederland. Alleen al in Marokko, zijn er talloze gebouwen, synegoges, winkels en andere bezittingen die door de Marokkaanse joden zijn achtergelaten. Ondanks het feit, dat ze het nog steeds in hun bezit hebben.


Geplaatst door GroteWolf
en die nooit waren gegaan als ze wisten in wat voor hel ze zouden belanden. Nu is het voor hen en hun kinderen te laat: Waar moeten zij dan heen? Is niet mijn zorg! Hebben zei nagedacht waar de door hun uitgejaagde Palestijnen naar toe moeten??


Geplaatst door GroteWolf
Maar zelfs als je geen begrip voor ze hebt heeft dat met Joden in Europa niks te maken. Die verwijten maken is inderdaad hetzelfde als dat ik jouw persoonlijk voor 911 verantwoordelijk hou. En dat doe ik dus niet. Wat je wel doet, is dat je de Islam verantwoordelijk houdt voor alles wat verkeerd is, jodenhaat incluis.

GroteWolf
11-11-03, 12:20
Jij, vergelijk het met samenzweringstheorien van H.itler. Dan suggereer je indirect dat de haat tegen Joden, gestoeld is op meer dan alleen de positie die ze bekleden. Het is geen anti-semitisme, maar haat tegen Israel (niet meer niet minder), die op Nederlandse Joden wordt geprojecteerd. Het is inderdaad niet onschuldig maar zeker niet kwaadaardig.


Dat geloof ik dus niet. Het probleem is dat dat nu nog moeilijk aantoonbaar is: De staat Israel bestaat dus je kunt er nu mooi alle Jodenhaat aan ophangen. Wat overigens wel aantoonbaar is is dat vele opmerkingen over Joden op Maroc.nl en elders in de Moslim wereld (tsja, sorry hoor...) niks met die staat te maken hebben maar wel met het vermeende karakter van 'alle joden' en een wereldwijde samenzwering van deze booswichten. Ik ben nooit in Saoedie Arabie of Iran geweest maar het is mij wel duidelijk gemaakt dat het daar heel gewoon is de Joden voor alles uit te maken wat verkeerd is (op de voet gevolgd door de overige Koefaar). Op een Pakistaanse site ervaarde ik hetzelfde (alhoewel Hindoes nog meer gehaat werden).

Voor wat betreft je aanspraken op de grond van Israel: Wie zijn die 'wij' van wie dat land dan is? Van Moslims? Kun je dus een stuk grond claimen op grond van je religie? Als jij geen Palestijn bent heb je er niks mee te maken. Dat je je op grond van je Moslim zijn verbonden voelt met je Moslim broeders maakt des te meer dat alle Koefaar zich ook met elkaar verbonden voelen. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling op zoek naar een oplossing voor de ellende daar. Maar voor mijn gevoel ben jij daar ook niet naar op zoek. Dat vind ik nogal egoïstisch: om jouw mannelijke trots vind je het best dat er miljoenen onschuldige mensen in de ellende leven omdat hun leiders maar geen vrede willen sluiten. Want dat is echt de enige oplossing (met een twee erkende staten). Jouw oplossing (al het land terug) leidt hooguit tot een krater ter grote van het gehele midden oosten en fall out tot de Noordpool. Maar wie weet vind je dat beter dan vrede. Daar kan ik dan weinig tegenin brengen.

Boushanss
12-11-03, 01:14
HE MAARTEN MAN.. ik wou alleen ff zeggen keep up the good work.
Jij hebt ZEKERSS namens ons, de mocro's, gesproken. GROOT gelijk geef ik je. Je hebt goed verwoord hoe het eigenlijk allemaal in mekaar zit. PUK of Tuk of luk of wie dan ook mag jou aanvallen, wij staan meer dan achter jou. Kijk en dat bedoel we nu dus met dat er mensen zijn die het leuk vinden om ons in een kwaad daglicht te stellen. Alles wordt meteen opgeblazen en tegen ons gebruikt. Dan nog met mooie woorden zodat elke boer, die zelf geen negatieve beelden over marokkanen heeft gezien of heeft meegemaakt, ook gaat denken; die marokkanen weer hoor.
Hoe, hoe, hoe ik vraag me af HOE bevorder je dan de totale gemeenschap, Turks, Marokkaans, Nederlands of wat dan ook tot een geheel te maken. En de mensen willen maar niet inzien dat er een ruime meerderheid bezig is met iets nuttigs in zijn leven. Studie, werk normaal functionerende mensen, ik ken er GENOEG van. En wij gaan echt niet de dupe worden van een kleine groep die niet wil aanpassen, crimineel bezig is etc. Wij gaan niet de dupe worden omdat de media elk negatief iets over ons dolgraag wil laten zien aan de rest van Nederland, zodat er meer mensen zullen zijn die lekker een hekel krijgen aan MArokkanen. Dit pikken wij niet meer. Dit moet eens ophouden.

Ik begrijp dus dat wij niemand mogen beledigen. Ok, ben ik het mee eens. MAAAR, waarom wordt de uitspraak van Hirsi Aly over de Islam niet zo streng beoordeeld door ook de nederlanders. Als iemand alleen zijn mening geeft over de Israelieten die zomaar andermans land bezetten is het gelijk ANTISEMITISME. En dan wordt er een aanklacht gedaan bij Justitie omdat wij niet alleen beledigen maar veeeeeel te ver gaan. Ja hoor hallo...... Mevrouw Hirsi Aly, heeft niet enkele maar de hele moslimgemeenschap beledigd. En dat moet zomaar kunnen. Ook heb ik niemand een aanklacht zien doen. Tuurlijk mag ze haar mening geven, maar je weet toch dat je op die manier nog meer haat naar je toetrekt en nog meer onrust veroorzaakt. Ok, als ik zeg; Het Jodendom is een achterlijk geloof... En dan........... JA inderdaaad ja, je kunt het zelf invullen. Dan ben ik verkeerd bezig, ben ik weer zo een K*U*T* Marokkan. Dan moet ik respect tonen voor andermans geloof en hem/haar dus niet beledigen met zo'n uitspraak. Ik heb zeker respect voor elk geloof, jodendom, christendom, boeddhisme weet ik veel allemaal. Dat is mijn plicht ook in mijn geloof, de ISLAM. ELke moslim moet een andermans geloof respecteren. En mag zichzelf alleen verdedigen bij aanval op zijn geloof.

Ik vind het gewoon jammer dat vooral de laatste paar jaren de mensen heeel snel negatief denken. Uitlatingen over ons, over de Islam daar wordt niet op afgerekend en wordt snel vergeten. Maar o wee, alleen een uitspraak over Joden in Israel die andermans grond inpikken en zelfs bijna Palestina willen opsluiten, dat is niet alleen een belediging maar zelfs een vorm van ANTISEMITISME.
Een marokkaan die evoor zorgt dat marokkanen beter communiceren met elkaar en met anderen en wat zeker voor een betere integratie heeft gezorgd door de website Maroc.nl op te richten,( Super van jullie allemaal die hier aan meegewerkt hebben)wordt niet op de voorpagina van een dagblad gezet. Maar een mening over Israelieten, haalt de Voorpagina moeiteloos.

Zo zie je maar weer dat het niet allemaal rechtvaardig is.. maar wie het laatst lacht, lacht het.......................

Puk
12-11-03, 02:01
Tsjah... er zijn goede Marokkanen en ook goede Joden in Nederland.

Probeer de dingen een beetje in perspectief te zien, vraag ik je.

De uitspraken van Hirsi Ali over jouw profeet hebben niks te maken met het conflict in het Midden-Oosten, begrijp je?

Probeer die zaken van elkaar te scheiden.

Maarten lukt dat dus niet. Ik hoop dat jij wat intelligenter bent.

Fijn dat je begaan bent met je broeders en zusters waar ook ter wereld. Maar probeer je zusjes en broertjes in Nederland eens in het gareel te krijgen, zou ik zeggen.

Want hoe je het ook went of keert: er is een groep Marokkanen in Nederland die er een zooitje van maakt... zoals je zelf stelt.

Daar kan je Hirsi Ali en Sharon de schuld van geven. Maar dat is slachtofferdenken.

Probeer die zaken eerst eens te scheiden van elkaar.

GroteWolf
12-11-03, 09:52
Ok, als ik zeg; Het Jodendom is een achterlijk geloof... En dan........... JA inderdaaad ja, je kunt het zelf invullen. Dan ben ik verkeerd bezig, ben ik weer zo een K*U*T* Marokkan.

Dat is dus niet zo. Je mag best zeggen dat je het Joodse geloof (het Jodendom, ik weet niet wat dat is) een achterlijk geloof vindt. Je mag ook vinden dat de Israeli in een land wonen wat niet van hun is (Hadden de Engelsen ze het toen maar niet moeten geven maar goed, dat is een andere discussie). Maar wat je dus niet mag doen is "de joden" over een kan scheren met de Israeli. Heel wat Joden (qua ras) hebben niet eens een religie. Jullie denken meteen aan mensen met keppeltjes en krulletjes maar dat is net zo'n minderheid onder de Europese en Amerikaanse Joden als Wahabieten in de Islam.
Van die orthodoxe groep is een groot deel trouwens tegen Israel (om het nog ingewikkelder te maken) omdat in de Tora staat dat het volk pas mag terugkeren nadat de Messias is gekomen (of zo iets, het fijne weet ik er niet van).

Volgens de redenatie van de meesten hier zou Europa, als Pakistan een atoomoorlog begint tegen India, vervolgens Pakistan plat moeten bombarderen. Want wij zijn Koefaar en zij Moslim. Dat vind ik trouwens wel degelijk iets wat leeft in de islam: Een Molsim is meer waard dan een Koefaar. In Pakistan haat men Hindoes, in Indonesie de Chinezeen, op de Fillippijnen de Christenen, op Ambon de Christenen, en in Arabie de Joden. Dat vind ik weer achterlijk.

Maar goed: Als je tegen de aanwezigheid van Israeli in Isreal bent, ga er dan heen en vecht tegen ze. Maar laat de andere Joden er lekker buiten. Want dan ben je gewoon racist.

ronald
14-11-03, 02:05
Geplaatst door RinCoonie
Is die Ronald die hier prikt ook Ronald Eissens? :cheefbek:

Als je mij bedoelt?

Nee hoor.

ronald
14-11-03, 02:06
Geplaatst door lennart
Maar begrijp ik nu goed dat Ronald die Ronald Eissens is? Ik ken hem namelijk al een dagje langer dan vandaag en ik heb die jongen ook op www.freepalestina.nl, begin vorig jaar, zien prikken en toen beweerde hij een religieuze fanaticus te zijn... Ala Jan-Willem van den Hoeven.


Als je aan mij dacht?

Sorry hoor, was ik ook niet.

ronald
14-11-03, 02:13
Geplaatst door Qwertyno
Ja, zoiets dacht ik ook.

Is Ronald de uitlokker hier?

Als dat zo is dan worden er dezelfde tactieken gebruikt als in palestina.
Geweld uitlokken om geweld toe te passen.

Alweer....sorry hoor....mis.

Wanneer ik op een geweldadige reactie van mn marokkaanse jongeren hier bericht,
dan wordt het eerst ontkend
dan wordt in voor Islamfoob uitgemaakt
dan wordt door hén Israel erbij gesleept
dan reageer ik dat Israël hier niets te maken heeft (anti-sem)
.... en dan wordt ik als prikker beschouwd die UITLOKT nou ja.....

Dit zou ik ook gewoon arabiche uitloktactieken kunnen noemen...eerst ff lekker omdraaien.

ronald
14-11-03, 02:18
Geplaatst door freya
Ronald doet hier idd z'n uiterste best om anti-semitische uitspraken uit te lokken.

Je kunt nog steeds niet goed lezen zie ik....en dan heb ik het niet eens over het vermogen om deductief te denken.

Krijg maar eerst in beeld wat anti-semitisme betekent.

freya
14-11-03, 08:03
Geplaatst door ronald


Krijg maar eerst in beeld wat anti-semitisme betekent.

Dat troebele beeld van jou ken ik heel goed, maar zal ik zeker niet over nemen.

De leus van de JDL is:

Classic antisemitism = the world free of jews

New antisemitism = the world free of a jewish state

Dat is een eenzijdige oprekking van een begrip, waarmee men de hele discussie rond Israel probeert te frustreren.

Daar doe ik dus niet aan mee :)



Erg slap van je overigens dat je nu ik jouw leugens steeds blijf weerleggen, maar gewoon gaat roepen dat ik van niks weet.
Vervelend he, als mensen er niet intrappen.
Ik zou maar gauw hulp halen bij het CIDI en joods.nl als ik jou was:hihi:


Met jou ben ik uitgesproken :moe:

daaaaaag

ronald
15-11-03, 18:23
Geplaatst door freya
Dat troebele beeld van jou ken ik heel goed, maar zal ik zeker niet over nemen.

De leus van de JDL is:

Classic antisemitism = the world free of jews

New antisemitism = the world free of a jewish state

Dat is een eenzijdige oprekking van een begrip, waarmee men de hele discussie rond Israel probeert te frustreren.

Daar doe ik dus niet aan mee :)



Erg slap van je overigens dat je nu ik jouw leugens steeds blijf weerleggen, maar gewoon gaat roepen dat ik van niks weet.
Vervelend he, als mensen er niet intrappen.
Ik zou maar gauw hulp halen bij het CIDI en joods.nl als ik jou was:hihi:


Met jou ben ik uitgesproken :moe:

daaaaaag


Kijk het begon over incidenten van anti-semitisme dat ik waarnam. Je had er grote twijfels over. Nu is het mij zeker duidelijk.

Je bent een soort Maarten aanhanger ( zie mijn onderschrift ) diegeen oog en oor heeft voor onze Nederlandse werkelijkheid. Wie is nu degene die zich aan leuzen blindstaart? Je bevestigt dus heel duidelijk dat zodra anti-semitisme ter sprake komt, jíj zelf Israël erbij haalt en het daarvan anti-ziomisme mnaakt. In je gedachtengang is duidelijk een reversibiliteit waarneembaar.

Ik ben niet uitgesproken.

Veel plezier in je eigen omgeving.

Maarten
16-11-03, 12:27
Geplaatst door Puk Tsjah... er zijn goede Marokkanen en ook goede Joden in Nederland.
Probeer de dingen een beetje in perspectief te zien, vraag ik je.


Aha, en dat snapt Boushanss niet?? :hihi: Ga je hem alvast wat bijleren omdat hij Marokkaan is?? :hihi: Ga je elke neger ook vertellen, dat het leven niet alleen om neuken draait?



De uitspraken van Hirsi Ali over jouw profeet hebben niks te maken met het conflict in het Midden-Oosten, begrijp je? Probeer die zaken van elkaar te scheiden.


In beide gevallen vind een demonisering van Marokkanen plaats, die je naar Nederlandse normen en waarden terecht ontoelaatbaar kunt noemen. Er zijn nog veel meer van die voorbeelden. Dat is het hele probleem, man! Hoe lang loop jij hier nou al rond??! Snap je het nou nóg niet?? Dan voor jou in een paar zinnen:

1. Sinds een jaar of twee drie, stikt het ven het negatieve nieuws over Marokkanen, bijna wekelijks, terwijl 90% van die mensen absoluut niets mankeren!
2. Ze krijgen hópen kritiek, die véel te ongenuanceerd is! Ze krijgen bijvoorbeeld verwijten over integratie, terwijl het overgrote deel daar juist héel hard aan gewekt heeft (ze willen meestal ook dolgraag, omdat het de enige manier is om in dit land vooruit te komen!!) Het is inmiddels al zó idioot, dat Balkenende, die op alles fel bezuinigt, centen wil uittrekken voor herintegratie van alle oude Marokkanen, terwijl die mensen hun leven lang het kutwerk hebben staan doen soms 12-16 uur per dag, en zich uit de naad gewerkt hebben om hier in het systeem in te groeien, terwijl ze vaak aan alle kanten uitgebuit en besodemieterd werden. Ze hebben alles geprobeerd te overbruggen: taal, cultuur, godsdienst, allerlei achterstanden. En Nederland heeft graag goedkope (halve) analfabeten in huis gehaald, maar Balkenende heeft nog niet het benul, dat je er daarom niet komt met zijn zijn betweterige verplichte cursusjes.
3. Bij recessie worden ze nogal eens als eerste ontslagen. Zeer velen zitten aan de onderkant van de samenleving, Financieel gaat het bij velen slecht, en ze voelen vooral een gebrek aan kansen, en dus aan perspectief. Mt velen gat het vrij goed, maar er is toch een grote groep, die tamelijk stuk zit, en niet weet waar het heen moet.
4. Ze hebben intern nogal wat problemen. Cultuurverschillen, generatiekloven, gevoel van onderwaardering onbegrip.. Hopen dingen.. krijg ik hier niet zo op papier.

De meesten willen gewoon heel graag aansluiten, en gelijkheid, Puk. En vooral serieus genomen worden in wat ze te melden hebben. En wat Nederland momenteel doet, dat is zo ongeveer het omgekeerde.
Weet je wat zou helpen Puk? Als meer Nederlanders deden wat ik doe: af en toe een praatje maken bij een Marokkaanse familie.. Gewoon effe naar kijken, effe wat lullen en luisteren, en een hand geven bij het gaan! Vinden ze prachtig, want dat doet geen kip. En het blijken waarempel mensen, net als jij en ik. Doe wat voor ze en je wordt meteen uitgenodigd voor het eten, hoe weinig ze ook hebben. En ze maken heel lekkere dingen. Die vrouwen sjouwen niet voor niks met die tassen, weet je..



Maarten lukt dat dus niet. Ik hoop dat jij wat intelligenter bent.
:hihi: had je me al ooit eerder hirsi ali en israel in éen adem horen noemen?


Fijn dat je begaan bent met je broeders en zusters waar ook ter wereld. Maar probeer je zusjes en broertjes in Nederland eens in het gareel te krijgen, zou ik zeggen.

Want hoe je het ook went of keert: er is een groep Marokkanen in Nederland die er een zooitje van maakt... zoals je zelf stelt.


O, is meneer medeverantwoordelijk voor rasgenoten ?? Hoog tijd, dat meneer van zijn stoel komt om “zijn eigen soort” tot de orde te roepen? Hihi.. hoe blij dacht je dat Marokkanen waren, dat ze als groep voortdurend een slechte naam krijgen door die **********antjes? Kunnen die veel doen? Vertel jij dan maar eens even wát!! :hihi:

Toch leuk ter vergelijking. Hopen Nederlandse joden steunen Israël, no matter what, dus ook die misdadige politiek van Sharon. Ze werken mee aan allerlei betrekkingen met Israël, lobbyen hier in de politiek, maken veel kabaal over elke kritiek op Israël, roepen de duidelijk misleidende propaganda na, beschuldigen veel teveel mensen van Antisemitisme enz enz.. Maar in Nederland bestaat totaal geen neiging om ze daar op aan te spreken. De enige geluiden zijn de moralistische tégengeluiden: Zijn Nederlandse joden soms verantwoordelijk voor Israël? Nou, dat zijn ze misschien niet, maar het verband wat er wél is blijft totaal onbesproken! Zo niet wanneer het om Marokkanen gaat. Dan is een raciaal verband al genoeg.. Hypocriet? Absoluut!


Daar kan je Hirsi Ali en Sharon de schuld van geven.


Hoezo doet hij dat ?? Sorry Puk, jij bent weer degene die alles op een hoop staat te gooien! Probeer wat te leren van deze site.

ronald
16-11-03, 12:36
[QUOTE]Geplaatst door Maarten

__________________
En die Ronald blijft maar rondlopen met dat citaat van mij in zijn onderschrift, zonder dat ie daar ooit op reageert of zegt wat hij daar allemaal bij denkt. Het schiet niet op met al die genuanceerde jongens, die hier in de barbarij komen neerdalen, en vervolgens met hun mond vol tanden staan, zodra het ergens over gaat..


Leuk geprobeerd Maarten....

Lees je niet mijn reacties voor en na je berichtgevingen bij dat topic? Ik weet niet hoe ik het je duidelijker kon uitleggen. Misschien n.a.v. de gebeurtenissen in Istanboel en Frankrijk? Of vind je dat alleen maar Israëlische propagande?

Puk
16-11-03, 13:33
Geplaatst door Maarten
Aha, en dat snapt Boushanss niet?? :hihi: Ga je hem alvast wat bijleren omdat hij Marokkaan is?? :hihi: Ga je elke neger ook vertellen, dat het leven niet alleen om neuken draait?

etcetera... en zo verder... het houdt niet op...

Hoezo doet hij dat ?? Sorry Puk, jij bent weer degene die alles op een hoop staat te gooien! Probeer wat te leren van deze site.

Ik heb al genoeg geleerd van deze site. Misschien wel teveel.

Een overdenking.

Gisteren was ik toeschouwer bij schaatswedstrijden voor kinderen die daar hun eerste wedstrijdervaring gingen op doen. Ik was er speciaal voor mijn nichtje van 12. Ook zij droeg zo'n schaatspakje. Zoals het nu eenmaal hoort. Een ijsbaan vol met blanke kindertjes in schaatspakjes. De meeste kindertjes nog bleker dan normaal vanwege de zenuwen.

Er stond een weinig wind. Het was tamelijk fris. Maar hoe heerlijk is het de wind over je gezicht te voelen, door je haren te voelen gaan. Ondertussen trekt de kou al wat op. Je begint koude voeten te krijgen. Niet erg... zo meteen even naar binnen voor een kop warme chocolade melk met een flinke toef slagroom.

Hier werd een ode gebracht aan het menselijk lichaam; het geschenk van God. Jongens en meisjes die al jaren keihard getraind hebben. En nu voluit gaan om een goede prestatie neer te zetten. Mijn nichtje had dezelfde dag nog, om 7 uur 's-morgens haar laatste training gedaan.

Ik zag ze zo bezig aan de start. Sommigen gek van de zenuwen. Dus valse starts bij de vleet. Maar de starter was niet streng. We doen het over, zei hij dan. En probeer nu stil te staan. De opluchting op zo'n gezichtje en de verontschuldigende glimlach. Fantastisch... ontroerend.

Plotseling drong zich bij mij het beeld op van islamitische kindertjes op de schaats. Met hoofddoek en al. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Dat kost veel kostbare seconden. En die wijde, flapperende kleren halen de snelheid er ook behoorlijk uit. Ik realiseerde me dat Echte Moslimkindertjes zoiets nooit zouden mogen doen. Allah heeft niks met de schaatssport. Het laat teveel de contouren zien van het menselijk lichaam. En dat is verboden.

Ik probeerde dit beeld kwijt te raken. Ik werd er bijkans somber van.

Mijn nichtje trok zich er allemaal niks van aan. Zij was aan het schaatsen. En hoe!! Wat een prachtige techniek! Wat een mooi afgemaakte slagen. En hard dat ze ging! Met die dunne beentjes.

Leve het Leven!!

Maarten
17-11-03, 03:34
Geplaatst door Puk

Ik probeerde dit beeld kwijt te raken. Ik werd er bijkans somber van.


Het siert je in elk geval, dat je betrokkenheid zit bij de kwaliteit van opvoedingen en ondersteunig van kinderen.
Ik ken die ervaring die je beschrijft ook wel.. Ineens dat contrast. En zeker bij ijs! (en al helemaal als het buiten is.) Dat ademt een sfeer van vrijheid, en van het positieve. En van kinderen, die kiezen waar ze gedreven voor zijn. Kan het nog mooier?..

Toch is het een beetje lachen.. Marokkaanse kindertjes die geld hebben om schaatsen te kopen? Lidmaatschap van een vereniging? Is al snel een probleem hoor. Verder is schaatsen typisch Nederlands, en ingebed in de Nederlandse cultuur (-structuur).

Ik zie hier regelmatig van die kutschoffes rondlopen.. De eerste impressie die ik vaak krijg is van: hij kan geen kant uit. Hij zit stuk, gevangen binnen de beperkte kansen en mogelijkheden die hij heeft. Isolatie..
De grote vraag is dan, waar lígt dat dan allemaal aan? Het antwoord blijkt dan best complex te zijn, met echt heel veel factoren. Sommige liggen in de Marokkaanse sfeer, andere in de concurrentieslag die groot is onder de jeugd, of in allerlei vormen van (on)bedoelde discriminatie.

Een voorbeeldje zijn bijvoorbeeld de geluiden uit de gevangenis die ik hoor, waarbij begeleiders zeggen: die Marokkanen hebben een veel te strenge opvoeding gehad, en daar komen veel problemen van. Geinig dat jij dus aan Boushanss opmerkt, dat er nodige schoffies op te voeden zijn, terwijl het probleem van die groep juist vaak mede is, dat ze daar meer dan genoeg van hebben, en dat niet meer lukt.
Maar voor een veel grotere groep geldt, dat ze veel teveel onder druk staan, van van alles en nog wat. En dat ze voortdurend gestuurd en bekritiseerd worden. En dat er voortdurend eisen gesteld worden, waar ze niet aan kunnen of willen voldoen. En de algemene klacht, dat het ook nooit goed is, wát je ook doet.
Soms schrijven marokkanen daar hier over. Maar voor de rest wordt dat duidelijk uit hel veel opmerkingen en cynisme hier.

Het stuk van Boushanss bevat ook weer van die elementen. Maar jij ziet dat niet, en komt weer met een moralistisch druk-verhaal, waar hij ongetwijfeld geen kant mee op kan. Ik doe dat niet. Als hier een Marokkaan iets schrijft, dan ga ik allereerst kijken waar hij het over heeft. Ik kan er ook wel meteen een blok beton tegenaan gooien, omdat ik zelf met wat zit, maar dat is niet fair, en niet adequaat, en niet productef. Ik kjk gewoon naar: waarin heeft ie nou gelijk, en waarin niet. We zitten hier ook op hun site, dus dat vind ik het meest minimale.
Ik heb net zo goed kritiek, en lever die ook vaak, maar dat heeft allemaal totaal geen zin of waarde, als je niet laat zien wat er wél deugt aan iemands schrijven. Als je niet laat zien, dat je iets snápt, dan heeft je kritiek ook geen zin: dan zeg je in feite alleen maar: ik heb geen boodschap aan je verhaal..

De Nederlandse is momenteel echt bespottelijk.
velen beginnen dat blijkbaar ook te vinden:
Ik zag net "Dit was het Nieuws.." (de Nederlandse variant van "Have I got news for you".. (helaas zal Angus Dayton wegens ontslag daar nou wel permanent in het bordeel zitten :hih:)

Ze hadden een krantenkop met iets over macht en angst er in. De forumdeelnemers moesten dan raden haar het over ging. Een deelnemer zei meteen: Marokkanen! Want, zo zei hij: als je tegenwoordig nieuws wil maken, dan pak je een probleem, en daar zet je dan het woord Marokkaan voor! (de hele zaal lag plat) De deelnemer ging er ook maar een tijdje over door hoe e.e.a. in zijn werk gng, en de zaal bléef plat! Blijkbaar begint iedereen nou wel in de gaten te krijgen, dat het een beetje de spuigaten begint uit te lopen. Ze zijn té vaak op een ongenuanceerde manier de lul..

En zoals jij op B reageerde, dat vind ik van hetzelfde laken een pak. Die zet hier zijn éerste posting neer, en jij weet verder geen donder van 'm, en zit alweer belerend te doen, en vooroderstellingen te hebben, waar je geen idee van hebt of die deugen, en gaat niet in op zijn punt. Daarmee ben je dan deel van het probleem en niet van de oplossing.

Nou heb ieder nadeel z'n voordeel, en vanwege die eerdere posting van jou ben ik vanmiddag bij een marokkaanse familie de computer gaan repareren! Dat doe ik regelmatig als ik me weer eens dood erger aan autochtone geluiden, of kutnieuws.

Ik snap je beeld echt wel van die vrije opvoeding versus hoofddoekjes, die voortdurend in eigen systeem onderdrukt worden, maar in werkelijkheid zitten de dingen toch wel een beetje anders is elkaar.
De familie waar ik heen ging heeft een verdomd strenge pa. Maar die vind het prima dat ik met zijn dochters achter de PC zit, en alles wat ik ze leer. Dat geeft ook een sfeer van vrjheid en positiviteit, en daar heeft echt helemaal niemand bezwaar tegen..

Maarten
17-11-03, 04:26
Geplaatst door ronald
[QUOTE]Geplaatst door Maarten

Leuk geprobeerd Maarten....

Lees je niet mijn reacties voor en na je berichtgevingen bij dat topic? Ik weet niet hoe ik het je duidelijker kon uitleggen. Misschien n.a.v. de gebeurtenissen in Istanboel en Frankrijk? Of vind je dat alleen maar Israëlische propagande?

Ik hou alles bij!
Niettemin kan er wel eens een reactie aan de aandacht ontsnappen, vooral omdat het hier erg druk is.
Maar je zegt gereageerd te hebben, dus heb ik mijn onderschrift over je weer weggehaald.
Maar erg snel was je daar niet, meen ik.
Vertel even welk topic het was.

Maar gezien je verwijzing naar istanbul en Frankrijk hier heb ik weinig hoop daar iets zinnigs aan te treffen.. Arabieren zijn net mensen weet je? net als overal ter wereld komen volkeren in opstand, als ze jaren onder bezetting/onderdrukking leven. Het gaat toch écht om palestijns land volgans alle internationale beginselen die er daarvoor bestaan. En israel kan daar op geen énkele manier rechten aan ontlenen. Er zijn geen historische rechten, geen afspraken, strijd met VN-regels en resoluties, en zefs de joodse godsdienst (talmud) verzet zich tegen het complete zionisme. Nou mag Israel bestaan, maar die bezetting en het egime zijn aan ale kanten foute boel! En die bezetting gedijt enkel door westerse steun!

En daar komt rotzooi van Ronald!
Ze schieten daar dagelijks Palestijnen door hun kop op hun eigen land.
En denk jij dat ze dat pikken? Ga jij daar morele vingertjes tegen opheffen? Knappe jongen hoor! Fijn dat jij zo'n goede inborst hebt! Maar als een volk al tientallen jaren geen enkele toekomst heeft door bezetting, bereid je er dan maar op voor, dat de duivel los breekt!

Waarom dacht je dat de Paus bij zijn medeleven ook over de muur begon? Die muur is zó neergezet, dat maar liefst 700.000 Palestijnen daar behoorlijk last van hebben! Dat is éen derde van de Westbankbevolking! Noem het een kunststuktje om zoiets voor elkaar te krijgen. Het zoveelste staatje van israelische misdadigheid!
Er is maar éen oplossing:

Israel, get the Fuck out of there!!

En pas dán kan er geklaagd worden over aanslagen!
O, of ik ze goedkeur of z? Nee natuurlijk niet. Elk gezond mens is tegen. Maar zolang die Israelische misdaadmachine maar door kan gaan, mede door westerse steun, hoef je je nérgens over te verbazen! Niet voor niets wordt israel bij ons aangemerkt als grootste bedreiging voor de wereldvrede.

Hebben de joden daar dan helemáal niets geleerd van Egypte en de uittocht uit Egypte? Of zullen we maar meteen concluderen, dat de meerderheid daar meent, dat de leerstukken over menselijkheid en vrijheid alleen voorbehouden zijn aan joden, c.q. niet aan Arabieren, en er dus sprake is van een weergaloos racisme daar? Geinig he? Dat de discussie al dáar over kan gaan! Of dat Israel al kan concureren met Iran en Noord-Korea! O, O, wat is de zaak verworden daar! En 36 jaar bezetting + Sharonbeleid, wat levert dat een stapel prijskaartjes op! Laat israel maar bidden, dat die niet nog een keer ingewisseld gaan worden. Nog even, en dan helpt zelfs ontruiming niet meer.
Jij pleit enkel voor dweilen met de kraan open. Met je hand aan die kraan!

Maarten
18-11-03, 09:35
Kleine wanhoop.. (voor Freya. Bedoeld voor het muur-topic, maar dat zit al dicht.)

Ik had het topic “de Muur” ook maar een tijdje gemeden.. Je wordt echt doodmoe van sommige jongens, die maar niet beter willen weten..

Neem Ronald, die maar staat te betogen, dat het geen donder uitmaakt, of die muur nou op de grens staat of niet.. Inmiddels is duidelijk dat maar liefst 700.000 Palestijnen (dat is een dérde van de hele Westbankbevolking!) echt zeer ernstige hinder van de muur heeft, door de manier waarop die er werd neergezet. Noem het gerust een kunststuk hoe ze met een paar kilometer rotzooien zó veel ellende weten te veroorzaken. Dit is zo ingenieus, dat verdient bijna een Nobelprijs voor de Valsigheid of zoiets.. Maar wat moet je dan met die Ronald? Loont het de moeite om daar echt iets serieus op terug te schrijven? Ik meen eigenlijk van niet..

Mika doet het net wat beter, maar dat is net zo goed zuchten. Mijn verhaal over zelfbeschikkingsrechten werd weer getorpedeerd door een verhaal over de ondemocratische activiteiten van de PA.. compleet met smalend gedoe over hoe heilig ik die Palestijnen zou vinden. Nou, dat zijn ze niet, maar dat doet er weer geen ene fuck toe. Elk volk mag zijn eigen blunders maken, maar hebben intussen alle recht om van onderdrukking en illegale bezetting af te komen. Ja sorry hoor, maar heeft hier discussieren dan nog enige zin? Het schiet niet op zo.

Van Jaja wil ik eigenlijk niks slechts zeggen. Maar hij negeert wel voortdurend alles dat met de Palestijnse optiek of met een adequate oplossing te maken heeft. En vele misverstanden geven een hoop schrijfwerk..Interessant is het allemaal wel, en hij dwingt tot het formuleren van antwoorden op vragen, die op zich de moeite zijn. Constructief is het wel maar erg opschieten doet het niet. Straks toch nog even kijken, met respect.. Maar de tijd ervoor hebben we waarschijnlijk allebei niet..

En bij Thijs lees ik net dat Amsterdam inmiddels gevaarlijker is voor joden dan Israël.. Ik bedoel, móet je nog reageren op zoiets? In Israël zeggen ze dat ze de gevaarssituatie zodanig vinden, dat ze daar al 36 jaar de Westbank voor bezetten, een complete muur bouwen, zich geen donder aantrekken van VN-resoluties enz enz enz.. Thijs, wordt het niet de hoogste tijd, dat het Nederlandse leger Amsterdam gaat bezetten, roadblocks gaat opwerpen, avondklokken gaat instellen, en enorme hekken rond joodse huizen gaat neerzetten, liefst in de tuin van de buren?

Laat ik Kachol nog even zitten.
Hoeveel pro-Israëlische idioten trekt maroc.nl eigenlijk aan? Waarom lees je bij die jongens hoogst zelden een goed antwoord in hun reacties? Is het dan de taak van maroc.nl om al die idioten op te voeden? En degenen die zich hier uitdrukkelijk als jood presenteerden in de afgelopen 2 jaar?.. Ik geloof niet dat ik daar ook maar éen discussie van gezien heb, waarin hun standpunt inzake Israël goed duidelijk gemaakt werd. Hopen nagepraat van die bekende propaganda, hopen geneuzel over bijzaken, en beschuldigen en afreageren, maar een goed verhaal, ho maar.. Over de oplossing natuurlijk helemaal niks. Wat moet je met al die lui? Noem het hautain, maar ik zie het zo. Moet maroc.nl subsidie gaan aanvragen, zodat ik hier voor dompteur kan gaan spelen, om die ontwortelden in wat goede banen te krijgen?

(OK jaja, schrijf maar een nijdig stuk terug over mijn gebrek aan respect voor wat jij respectabele meningen noemt.. Ik ben geen leraar en kan dat geduld niet opbrengen. Hier niet.)