PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkse rechter: voor een verkrachte vrouw beter om met de dader te trouwen



mrz
03-11-03, 07:36
Justitie-woordvoerder schokt Turkse natie
Gepost door Rob (R@b) - zondag 2 november 2003 @ 23:14 - Bron: BN/De Stem
De Turkse natie heeft geschokt gereageerd op woordvoerder Dogan Soyaslan van het Turkse ministerie van Justitie. De professor stelt dat, omdat alle Turkse mannen met een maagd willen trouwen, het voor een verkrachte vrouw beter is om met de dader te trouwen; dan heeft ze tenminste een man, en ''tijd heelt alle wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden''. Volgens Soyaslan moeten Turkse mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht.

De uitspraken van Soyaslan zorgden voor veel ophef in Turkije: Turkse vrouwen zeiden dat Soyaslan een zieke geest heeft, en politici vinden het verkeerd dat Turkije regeringswoordvoerders zoals Soyaslan in dienst heeft.

Soyaslan kwamt tot zijn uitspraken omdat hij het niet eens is met de mogelijke hervorming van artikel 372 van het wetboek van strafrecht. Daarin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: ''Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer''.

Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende islamitische AK-partij, is het totaal oneens met de professor. Zij zegt dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een gedwongen huwelijk tot doel hebben. ''Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn''. Een vrouw die is verkracht en gedwongen moet trouwen, zal systematisch worden verkracht door haar echtgenoot, zo meent Cubukcu.

Soyaslan trok zich overigens weinig aan van de kritiek en zette er zelfs een tandje bij: ''Een man die mijn zusje ontvoerd en niet met haar wil trouwen, die schiet ik dood''.

http://www.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=22663&abbr=fokzine

Soooo dat is gemeen!!! Lekker foknieuws weer...

Mark
03-11-03, 07:49
:haha:

wat een heerlijk bericht om de dag mee te beginnen

Maslov
03-11-03, 09:41
Die man heeft natuurlijk ook een venauwde horizon, en een beperkt mannelijk denkkader, met als extra handicap de religieuse achtergrond in zijn oordelingsvermogen.

taouanza
03-11-03, 10:19
Geplaatst door Maslov
Die man heeft natuurlijk ook een venauwde horizon, en een beperkt mannelijk denkkader, met als extra handicap de religieuse achtergrond in zijn oordelingsvermogen.


En hoe verklaar je het laatste?:moe:

Mark
03-11-03, 10:20
Geplaatst door taouanza
En hoe verklaar je het laatste?:moe:

Iedereen weet dat gelovigen potentiele verkrachters zijn, zie ook mijn post over de SGP :duim:

taouanza
03-11-03, 10:44
Geplaatst door Mark
Iedereen weet dat gelovigen potentiele verkrachters zijn, zie ook mijn post over de SGP :duim:


Ja die heb ik gelezen ja, leuke manier om de dag te beginnen.:moe:


En die duim slaat nergens op!:mad:

Mark
03-11-03, 10:59
Geplaatst door taouanza
Ja die heb ik gelezen ja, leuke manier om de dag te beginnen.:moe:


En die duim slaat nergens op!:mad:

Moeten ze ook maar een omgekeerde duim als smiley geven.....

:ego:




:rolleyes:



:wink:

mrz
03-11-03, 11:00
Hmm maar dan ben ik wel benieuwd hoe in godesnaam classificeert jouw oordelingsvermogen dan gelovige vrouwen beste Mark?

Mark
03-11-03, 11:39
Geplaatst door mrz
Hmm maar dan ben ik wel benieuwd hoe in godesnaam classificeert jouw oordelingsvermogen dan gelovige vrouwen beste Mark?

Die zijn getrouwd met hun verkrachter, zie artikel bovenaan :)

Mill
03-11-03, 11:47
Wat een paradijs voor lelijke kerels wordt het op deze manier. Die kunnen zo de prachtigste vrouwen als echtgenote krijgen.

Mark
03-11-03, 11:51
Geplaatst door Mill
Wat een paradijs voor lelijke kerels wordt het op deze manier. Die kunnen zo de prachtigste vrouwen als echtgenote krijgen.

Ja kom nou Mill, als je een meisje verkracht dan wil je er wel wat voor terug!

Mill
03-11-03, 11:58
Geplaatst door Mark
Ja kom nou Mill, als je een meisje verkracht dan wil je er wel wat voor terug!

Eerlijk is eerlijk.

000NobelPrizes
03-11-03, 12:14
Geplaatst door Mark
Ja kom nou Mill, als je een meisje verkracht dan wil je er wel wat voor terug!

:haha: :haha:

:zegniets:


Wat me een handige zet lijkt, is om deze professor professioneel te laten nemen door 12 uit de kluiten gewassen leatherguys, voor wie hij daarna gedurende 5 jaar moet poetsen, hun kleren wassen, koken en sokken stoppen. Uiteraard alleen gekleed in een wit schortje.

Mark
03-11-03, 12:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:haha: :haha:

:zegniets:


Wat me een handige zet lijkt, is om deze professor professioneel te laten nemen door 12 uit de kluiten gewassen leatherguys, voor wie hij daarna gedurende 5 jaar moet poetsen, hun kleren wassen, koken en sokken stoppen. Uiteraard alleen gekleed in een wit schortje.

Ze kunnen samen gelukkig worden en zijn eer is gered.

Geldt deze regel ook als een niet-moslim een moslima verkracht ;)

000NobelPrizes
03-11-03, 12:17
Maar het kan niet eens, wat deze professor voor prachtigs voorstelt, jammer. Want de Turken die de Hollandse meiden hebben verkracht in Alanya (of zoiets) hebben gegangbangd (dus wie trouwt er daarna met wie) en ze hebben hun toekomstige bruiden daarna de keel afgesneden.

Goh, en nu. Iemand een betere oplossing?

Mark
03-11-03, 12:19
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goh, en nu. Iemand een betere oplossing?

Pfffff ik zou het echt niet weten.... nee ik ben bang dat dit de enige wijze is om deze sletten weer aan een man te helpen.

barfly
03-11-03, 12:22
Vanavond in het nieuws: Golf van verkrachtingen in Turkije... :rolleyes:

000NobelPrizes
03-11-03, 12:26
Geplaatst door Mark
Pfffff ik zou het echt niet weten.... nee ik ben bang dat dit de enige wijze is om deze sletten weer aan een man te helpen.

Alle gaten dichtkitten met stopverf bij die meiden. Kom nou. Ik bedoel: Het idee alleen al dat ze die hebben; dan vraag je erom natuurlijk.

Mark
03-11-03, 12:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Alle gaten dichtkitten met stopverf bij die meiden. Kom nou. Ik bedoel: Het idee alleen al dat ze die hebben; dan vraag je erom natuurlijk.

Dan kan je ze net zo goed Hirschi Ali-style dichtnaaien!

000NobelPrizes
03-11-03, 12:38
Geplaatst door Mark
Dan kan je ze net zo goed Hirschi Ali-style dichtnaaien!

Maar... dat is toch niet zo lekker voor de verkrachter?
Ik bedoel: hij moet al zoveel moeite doen en zo.

Mark
03-11-03, 12:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar... dat is toch niet zo lekker voor de verkrachter?
Ik bedoel: hij moet al zoveel moeite doen en zo.

Dan moet ie maar een ander gaatje zoeken of er eentje boren. :moe:

nefertiti
03-11-03, 12:59
nou ja, een beetje moeite doen om aan een vrouw te geraken is toch ook niet het einde van de wereld nietwaar?

Mark
03-11-03, 13:05
In navolging van pedo's naar Thailand kunnen we nu verkrachters naar Turkije op vakantie sturen (hier moeten ze minstens 100 uur dienstverlening doen, dat is ook zo vervelend).

000NobelPrizes
03-11-03, 13:11
Geplaatst door Mark
In navolging van pedo's naar Thailand kunnen we nu verkrachters naar Turkije op vakantie sturen (hier moeten ze minstens 100 uur dienstverlening doen, dat is ook zo vervelend).
Een gat in de markt (pun intended)? Turkije heeft namelijk nog niet genoeg verkrachters in huis.

observer
03-11-03, 13:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:haha: :haha:

:zegniets:


Wat me een handige zet lijkt, is om deze professor professioneel te laten nemen door 12 uit de kluiten gewassen leatherguys, voor wie hij daarna gedurende 5 jaar moet poetsen, hun kleren wassen, koken en sokken stoppen. Uiteraard alleen gekleed in een wit schortje. we geven hem dan een verblijfsvergunning voor nederland kan hij met 1 van zijn verkrachters trouwen

000NobelPrizes
03-11-03, 13:54
Geplaatst door observer
we geven hem dan een verblijfsvergunning voor nederland kan hij met 1 van zijn verkrachters trouwen
Geen sprake van. Na 3 weken voorover buigen wil zo'n slapjanus al de WAO in.