PDA

Bekijk Volledige Versie : interview el Aissati



tonannink
03-11-03, 15:16
Ik wil alleen maar even laten weten dat ik het interview met Mohamed el Aissati in de Volkskrant van zaterdag j.l. heel goed vond, zijn boosheid begrijp en veel waardering heb voor de wijze waarop hij daar mee omgaat.

Mill
03-11-03, 15:24
Geplaatst door tonannink
Ik wil alleen maar even laten weten dat ik het interview met Mohamed el Aissati in de Volkskrant van zaterdag j.l. heel goed vond, zijn boosheid begrijp en veel waardering heb voor de wijze waarop hij daar mee omgaat.

Mee eens. Welke nick hoort er bij Aissati? (knappe vent trouwens.)

jaja
03-11-03, 15:51
Geplaatst door Mill
Mee eens. Welke nick hoort er bij Aissati? (knappe vent trouwens.) zie Interview met Maroc.NL! bij de toppers hierboven ... gaat over juist dat interview ..

Mill
03-11-03, 16:10
Geplaatst door jaja
zie Interview met Maroc.NL! bij de toppers hierboven ... gaat over juist dat interview ..

Hmmm, ik kan uit die thread niet opmaken wie het is. Doet er ook niet zoveel toe.

Mark
03-11-03, 16:14
Geplaatst door Mill
Mee eens. Welke nick hoort er bij Aissati? (knappe vent trouwens.)

MO_NL








duh :rolleyes:

plexus
03-11-03, 16:39
Geplaatst door Mark
MO_NL








duh :rolleyes:

bij de 7K hoort een traktatie..ik zeg het maar even... :fpiraat:

houda_indahouse
03-11-03, 17:08
Hij al bezet en getrouwd met Nickname Rivella :)

Mark
03-11-03, 19:28
Geplaatst door plexus
bij de 7K hoort een traktatie..ik zeg het maar even... :fpiraat:

bericht 10.000 wordt een spannende foto van mijzelf :wow:

Mark
03-11-03, 19:29
Geplaatst door houda_indahouse
Hij al bezet en getrouwd met Nickname Rivella :)

Latifah bedoel je...

plexus
03-11-03, 19:50
Geplaatst door Mark
bericht 10.000 wordt een spannende foto van mijzelf :wow:

op naar de 10K dan..traktatie voor alle dames :p

taouanza
03-11-03, 20:20
Geplaatst door Mark
bericht 10.000 wordt een spannende foto van mijzelf :wow:

Zeg, Noorse god!:moe:


Als je zo blijft opscheppen over je uiterlijk kan je uiteindelijk alleen maar tegenvallen! :lekpuh:

Mark
03-11-03, 20:25
Geplaatst door taouanza
Zeg, Noorse god!:moe:


Als je zo blijft opscheppen over je uiterlijk kan je uiteindelijk alleen maar tegenvallen! :lekpuh:

Ik opscheppen? :knipoog:

vergeleken bij MO_NL val ik natuurlijk tegen ja :aanwal:

taouanza
03-11-03, 20:27
Geplaatst door Mark
Ik opscheppen? :knipoog:

vergeleken bij MO_NL val ik natuurlijk tegen ja :aanwal:

Nou dat is dan hartikke leuk voor zijn vrouw
Maar wie is MO_NL?:nerveus:

Mark
03-11-03, 21:10
Geplaatst door taouanza
Nou dat is dan hartikke leuk voor zijn vrouw
Maar wie is MO_NL?:nerveus:

na 2500+ berichten weet je dat nog niet? :confused:

taouanza
03-11-03, 21:11
Geplaatst door Mark
na 2500+ berichten weet je dat nog niet? :confused:



Moet dat?! :argwaan:

Mark
04-11-03, 06:41
Geplaatst door taouanza
Moet dat?! :argwaan:

:maf2:

MO_NL is de capo di tutti capo hier!

taouanza
04-11-03, 08:28
Geplaatst door Mark
:maf2:

MO_NL is de capo di tutti capo hier!


Thanks!








Wat is capo di tutti?:strik:

Mark
04-11-03, 08:40
Geplaatst door taouanza
Thanks!








Wat is capo di tutti?:strik:

Je zit mij gewoon op te naaien he? :duivels:

taouanza
04-11-03, 08:43
Geplaatst door Mark
Je zit mij gewoon op te naaien he? :duivels:


We hebben verbinding! :stout:

Mark
04-11-03, 08:45
Geplaatst door taouanza
We hebben verbinding! :stout:

:watte?:

Ik moet echt minder feesten in het weekend, ik ben seniel aan het worden.

taouanza
04-11-03, 08:47
Geplaatst door Mark
:watte?:

Ik moet echt minder feesten in het weekend, ik ben seniel aan het worden.


Inderdaad! Dat je me nog steeds zo onderschat.:jammer:

Mark
04-11-03, 08:51
Geplaatst door taouanza
Inderdaad! Dat je me nog steeds zo onderschat.:jammer:

Ik probeer mijn racistische en sexistische neigingen te onderdrukken maar soms lukt het niet. :boeps:

taouanza
04-11-03, 08:54
Geplaatst door Mark
Ik probeer mijn racistische en sexistische neigingen te onderdrukken maar soms lukt het niet. :boeps:


Volgens mij begin je echt in die topic van Fillestiene te geloven.:rolleyes:

nl-x
04-11-03, 08:54
Geplaatst door Mark
Ik probeer mijn racistische en sexistische neigingen te onderdrukken maar soms lukt het niet. :boeps:

Dit is dus post Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interview el Aissati

taouanza
04-11-03, 08:59
Geplaatst door nl-x
Dit is dus post Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interview el Aissati


Hey als zelfs zijn eigen vrouw het alleen heeft over een jasje en haarkapsel wat verwacht je dan van de rest?!
Maar we houden het wel ondertussen op de voorkant. :cool:

Up:nerveus:

Mark
04-11-03, 09:06
ontopic dan.

Weet je, ik baal nog steeds dat ik die beruchte zomer hier zonder beheer heb gemist.

taouanza
04-11-03, 09:09
Geplaatst door Mark
ontopic dan.

Weet je, ik baal nog steeds dat ik die beruchte zomer hier zonder beheer heb gemist.


Had je dan een kalachnikov gekocht? :fpimp:

Donna
04-11-03, 09:15
Ik was er wel bij! :lole:

Het was een lange hete zomer...... en iedereen had ruzie met elkaar... :droef:

taouanza
04-11-03, 09:17
Geplaatst door Donna
Ik was er wel bij! :lole:

Het was een lange hete zomer...... en iedereen had ruzie met elkaar... :droef:

HOI!
Leuk dat je er nu ook bent.:lole:

Donna
04-11-03, 09:23
Geplaatst door taouanza
HOI!
Leuk dat je er nu ook bent.:lole:


Jaah! :lole: :D

Dat was de zomer van de cyberintifadah. Tegen joods.nl. Maar hullie waren begonnen :ego: Want ze zeiden lelijke dingen over ons op die site...


Alles goed Taouanza?

Mark
04-11-03, 09:25
Geplaatst door Donna
Jaah! :lole: :D

Dat was de zomer van de cyberintifadah. Tegen joods.nl. Maar hullie waren begonnen :ego: Want ze zeiden lelijke dingen over ons op die site...


Alles goed Taouanza?

Dat jij en Simon antisemieten zijn? Hmmm ja ik zat toen ff op joods.nl, sorry dat ik die topic had gestart toen :D

taouanza
04-11-03, 09:29
Ja hoor prima!
Met jou?

Hey Mark op WSDB is een topic over SpongeBob.

Donna
04-11-03, 09:29
Geplaatst door Mark
Dat jij en Simon antisemieten zijn? Hmmm ja ik zat toen ff op joods.nl, sorry dat ik die topic had gestart toen :D


Ook, maar nog meer. Magden david was bezig een 'spam kamerleden' actie te coordineren op joods.nl over maroc .nl (ook niet zo lief) en ze zaten elkaar tips te geven over hoe ze boze Marokkaanse prikkers uit de tent konden lokken (om dan meteen het MDI in te seinen). Het was echt errug genant allemaal.

Maargoed, ik neem aan dat jouw vrouw je nog elke avond straft voor je wangedrag? ;)

Donna
04-11-03, 09:30
Geplaatst door taouanza
Ja hoor prima!
Met jou?

Hey Mark op WSDB is een topic over SpongeBob.


Jaja..... hier ook allesh goet. Beetje druk op het werk zoals je ziet :D

000NobelPrizes
04-11-03, 09:35
Geplaatst door Donna
Jaah! :lole: :D

Dat was de zomer van de cyberintifadah. Tegen joods.nl. Maar hullie waren begonnen :ego: Want ze zeiden lelijke dingen over ons op die site...


Oh ja, ZIJ hebben het gedaan.

Was dat die zomer waarin er constant grappen werden gemaakt over joodjes en gaskamers en hoe ze er te veel vergeten waren en hoe de gaskamers weer terug zouden komen en zo? Ik heb er ook plenty voor mijn voeten geworpen gekregen.
Nou ja... grappen. Zoals gewoonlijk was het niveau zozo, en de strekking was al helemaal not done natuurlijk.

taouanza
04-11-03, 09:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh ja, ZIJ hebben het gedaan.

Was dat die zomer waarin er constant grappen werden gemaakt over joodjes en gaskamers en hoe ze er te veel vergeten waren en hoe de gaskamers weer terug zouden komen en zo? Ik heb er ook plenty voor mijn voeten geworpen gekregen.
Nou ja... grappen. Zoals gewoonlijk was het niveau zozo, en de strekking was al helemaal not done natuurlijk.

Je was er toch pas sinds November 2002? :verrassin

Donna
04-11-03, 09:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh ja, ZIJ hebben het gedaan.

Was dat die zomer waarin er constant grappen werden gemaakt over joodjes en gaskamers en hoe ze er te veel vergeten waren en hoe de gaskamers weer terug zouden komen en zo? Ik heb er ook plenty voor mijn voeten geworpen gekregen.
Nou ja... grappen. Zoals gewoonlijk was het niveau zozo, en de strekking was al helemaal not done natuurlijk.


De reacties die op joods.nl werden gezet waren echt afschuwelijk. Daar ga ik niets op afdoen. Maar ze kwamen een hoop mensen daar erg goed uit. Want de aanleiding was een korte handleiding 'hoe ontlok ik met mijn bijdragen antisemitische texten aan jonge marokkanen die ik vervolgens bij het MDI en Camiel Eurlings kan melden zodat Maroc.nl verboden wordt'.

En dat is geen grap.

000NobelPrizes
04-11-03, 09:43
Geplaatst door Donna
De reacties die op joods.nl werden gezet waren echt afschuwelijk. Daar ga ik niets op afdoen. Maar ze kwamen een hoop mensen daar erg goed uit. Want de aanleiding was een korte handleiding 'hoe ontlok ik met mijn bijdragen antisemitische texten aan jonge marokkanen die ik vervolgens bij het MDI en Camiel Eurlings kan melden zodat Maroc.nl verboden wordt'.

En dat is geen grap.
Uitlokken? je bedoelt in de zin van 'zij doen het' dus de reacties zijn verder onschuldig? Jij leert het ook werkelijk nooit om de mensen verantwoordelijk te houden voor wat zij doen. Daarbij ga je erg selectief te werk.
Nu houd je duidelijk de mensen van joods.nl weer verantwoordelijk, terwijl de smerigste zooi door de maroc.nl-ers zijn geplant. "maar die kunnen er niks aan doen"
Wat een kul.

Voor jouw info: als er opmerkingen van dubieuze aard over mocro's op het joodse forum worden gezet, wordt die persoon daar direct op aangesproken. Niet omdat er een MDI in de lucht hangt, maar omdat de mensen daar zelf zo in elkaar steken. Zoiets doe je namelijk gewoon niet.

Donna
04-11-03, 09:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Uitlokken? je bedoelt in de zin van 'zij doen het' dus de reacties zijn verder onschuldig? Jij leert het ook werkelijk nooit om de mensen verantwoordelijk te houden voor wat zij doen. Daarbij ga je erg selectief te werk.
Nu houd je duidelijk de mensen van joods.nl weer verantwoordelijk, terwijl de smerigste zooi door de maroc.nl-ers zijn geplant. "maar die kunnen er niks aan doen"
Wat een kul.

Voor jouw info: als er opmerkingen van dubieuze aard over mocro's op het joodse forum worden gezet, wordt die persoon daar direct op aangesproken. Niet omdat er een MDI in de lucht hangt, maar omdat de mensen daar zelf zo in elkaar steken. Zoiets doe je namelijk gewoon niet.

Luister.

Ik weet niet wat in godsnaam jouw probleem is maar je begint me eerlijk gezegd een beetje op mijn zenuwen te werken. Heb je toendertijd gelezen wat er op joods.nl stond? Het ging letterlijk om een oproep hier en masse te gaan prikken, de jonge marokkanen zodanig te tergen dat ze antisemitisceh taal uit zouden kramen, om daar vervolgens mee naar de instanties te stappen. Dat verzin ik niet, dat is wat er letterlijk stond! Prikkers werden met naam en toenaam genoemd. Over Simon en mijzelf schreef men dat wij onze antisemitische trekjes verbergen achter kritiek op Israel. En dat er met ons dus iets anders moest worden omgegaan om ons antisemitische texten te ontlokken. Een prikker (Shirioner) heeft mij zelfs maandenlang op 3 fora tegelijk gestalkt. En dat allemaal om ervoor te zorgen dat maroc.nl geen subsidie meer zou krijgen. Dat was, om het nog maar eens te herhalen, wat er letterlijk stond! Dus hou op met je typisch klierderige manier mij woorden in de mond te leggen, want het enige dat ik hier doe is een weergave geven van hetgeen er op joods.nl gebeurde. De reacties die daarop kwamen van een aantal prikkers hier waren inderdaad te genant voor woorden. Butagas, gasbedrijf, de nicks alleen al. Maar ik zeg daar heel cynisch bij dat dat ook exact was waar sommige prikkers op joods.nl op uit waren. Maroc.nl de subsidie, die maroc.nl nooit had, af proberen te nemen.

000NobelPrizes
04-11-03, 09:57
Ik heb geen probleem Donna: ik houd mensen verantwoordelijk voor wat ze doen, ongeacht waar ze vandaan komen of welke kleur ze hebben. Sorry dat ik iedereen als volwaardig beschouw en dus ook zo behandel.
Dat hele Shirioner-verhaal zegt me niks, maar ik ga ervan uit dat je niet overdrijft. Is dat terecht? Hm? Het is blijkbaar erg genoeg om te rechtvaardigen dat al die gaskamer- en jodenvernietigingsjokes uit de kast worden gehaald. Tsja, het is een mening van je om dat terecht te vinden.
Verder werk je mij al lang op m'n zenuwen, vooral als je grapjes probeert te maken (lieve help) of als links geaard mens loopt te pochen over je dure laptopje (haha, zo lullig, dat gegraai voor spulletjes).
Dus negeer ik je meestal, en laten we dat vice versa doen.

jaja
04-11-03, 09:58
Geplaatst door Donna
Luister.

Ik weet niet wat in godsnaam jouw probleem is maar je begint me eerlijk gezegd een beetje op mijn zenuwen te werken. Heb je toendertijd gelezen wat er op joods.nl stond? Het ging letterlijk om een oproep hier en masse te gaan prikken, de jonge marokkanen zodanig te tergen dat ze antisemitisceh taal uit zouden kramen, om daar vervolgens mee naar de instanties te stappen. Dat verzin ik niet, dat is wat er letterlijk stond! Prikkers werden met naam en toenaam genoemd. Over Simon en mijzelf schreef men dat wij onze antisemitische trekjes verbergen achter kritiek op Israel. En dat er met ons dus iets anders moest worden omgegaan om ons antisemitische texten te ontlokken. Een prikker (Shirioner) heeft mij zelfs maandenlang op 3 fora tegelijk gestalkt. En dat allemaal om ervoor te zorgen dat maroc.nl geen subsidie meer zou krijgen. Dat was, om het nog maar eens te herhalen, wat er letterlijk stond! Dus hou op met je typisch klierderige manier mij woorden in de mond te leggen, want het enige dat ik hier doe is een weergave geven van hetgeen er op joods.nl gebeurde. De reacties die daarop kwamen van een aantal prikkers hier waren inderdaad te genant voor woorden. Butagas, gasbedrijf, de nicks alleen al. Maar ik zeg daar heel cynisch bij dat dat ook exact was waar sommige prikkers op joods.nl op uit waren. Maroc.nl de subsidie, die maroc.nl nooit had, af proberen te nemen. klopt. Op joods.nl was er iemand heel fout bezig. Hij kreeg weinig tegengas ... maar hij kreeg weldegelijk tegengas! In die tijd waren er enkele andere lieden op joods.nl die "met vuur in het hart" ook hier hun zaak bepleiten ... op een manier die absoluut hun zaak meer schade deed dan hielp. Dat was echter niet een onderdeel van die actie.
Daar staat tegenover dat de uitbarstingen hier op maroc.nl toen wel breder gingen dan de threads waarin die lieden bezig waren. En wie hier begonnen is is mij niet meer duidelijk ... wat mij opviel toen was dat het eerst met een kleine stap ging en toen er door beheer niet gereageerd werd met een werkelijke lawine de afgrond (van de wansmakelijkheid) in ging ... En iedereen die hier op Maroc.nl probeerde tegengas te geven kreeg ook de volle lading ... en nee, dan refereer ik niet naar mij zelf, maar naar anderen. Zoals MO-NL al zei, dat was niet maroc.nl's finest hour en het is een les dat het beheer blijkbaar het forum niet te lang zonder toezicht kan laten.
Nogmaals de uitlokking was een onderdeel van het probleem, maar het was niet HET probleem die zomer.

Mark
04-11-03, 09:59
Ik heb hier eigenlijk alleen een prikker die steeds een heleboel sssssssss'en in zjin naam gebruikte totaal over de schreef zien gaan.

En Yehi is een keer ook helemaal doorgeslagen.

Magen David vond ik persoonlijk altijd erg redelijk......

En die subsidie bestaat toch helemaal niet???


Maar goed, was niet de bedoeling die ellende weer op te rakelen

Donna
04-11-03, 10:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik heb geen probleem Donna: ik houd mensen verantwoordelijk voor wat ze doen, ongeacht waar ze vandaan komen of welke kleur ze hebben. Sorry dat ik iedereen als volwaardig beschouw en dus ook zo behandel.
Dat hele Shirioner-verhaal zegt me niks, maar ik ga ervan uit dat je niet overdrijft. Is dat terecht? Hm? Het is blijkbaar erg genoeg om te rechtvaardigen dat al die gaskamer- en jodenvernietigingsjokes uit de kast worden gehaald. Tsja, het is een mening van je om dat terecht te vinden.
Verder werk je mij al lang op m'n zenuwen, vooral als je grapjes probeert te maken (lieve help) of als links geaard mens loopt te pochen over je dure laptopje (haha, zo lullig, dat gegraai voor spulletjes).
Dus negeer ik je meestal, en laten we dat vice versa doen.

Waar staat dat ik dat terecht vind? Waar schrijf ik dat? Je moet je vooroordelen een beetje beter proberen te verbergen. Natuurlijk is dat niet terecht. Dat is zelfs schandalig. Ik rechtvaardig niets. Maar ik zeg wel dat die texten een aantal mensen daar heel goed uitkwamen en dat er voor die bewuste rel die heel lang doorginge en duidelijke aanleiding was.

Verder ben ik eerlijk gezegd niet van plan om jou te negeren. Wat jij verder doet moet je zelf weten.

taouanza
04-11-03, 10:03
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik heb geen probleem Donna: ik houd mensen verantwoordelijk voor wat ze doen, ongeacht waar ze vandaan komen of welke kleur ze hebben. Sorry dat ik iedereen als volwaardig beschouw en dus ook zo behandel.
Dat hele Shirioner-verhaal zegt me niks, maar ik ga ervan uit dat je niet overdrijft. Is dat terecht? Hm? Het is blijkbaar erg genoeg om te rechtvaardigen dat al die gaskamer- en jodenvernietigingsjokes uit de kast worden gehaald. Tsja, het is een mening van je om dat terecht te vinden.
Verder werk je mij al lang op m'n zenuwen, vooral als je grapjes probeert te maken (lieve help) of als links geaard mens loopt te pochen over je dure laptopje (haha, zo lullig, dat gegraai voor spulletjes).
Dus negeer ik je meestal, en laten we dat vice versa doen.

:haha:









:zegniets:

000NobelPrizes
04-11-03, 10:05
Geplaatst door jaja
klopt. Op joods.nl was er iemand heel fout bezig. Hij kreeg weinig tegengas ... maar hij kreeg weldegelijk tegengas! In die tijd waren er enkele andere lieden op joods.nl die "met vuur in het hart" ook hier hun zaak bepleiten ... op een manier die absoluut hun zaak meer schade deed dan hielp. Dat was echter niet een onderdeel van die actie.
Daar staat tegenover dat de uitbarstingen hier op maroc.nl toen wel breder gingen dan de threads waarin die lieden bezig waren. En wie hier begonnen is is mij niet meer duidelijk ... wat mij opviel toen was dat het eerst met een kleine stap ging en toen er door beheer niet gereageerd werd met een werkelijke lawine de afgrond (van de wansmakelijkheid) in ging ... En iedereen die hier op Maroc.nl probeerde tegengas te geven kreeg ook de volle lading ... en nee, dan refereer ik niet naar mij zelf, maar naar anderen. Zoals MO-NL al zei, dat was niet maroc.nl's finest hour en het is een les dat het beheer blijkbaar het forum niet te lang zonder toezicht kan laten.
Nogmaals de uitlokking was een onderdeel van het probleem, maar het was niet HET probleem die zomer.
Ik ken alleen Kneidelach en Tallesman, en dat zijn mensen die werkelijk niets maar dan ook niets hebben met foute uitspraken, racisme of dat soort smeerboel.
Zij zijn ook degenen die onvertogen uitspraken op hun eigen site direct bekritiseren, maar gelukkig hoeft dat nauwelijks.

000NobelPrizes
04-11-03, 10:06
Geplaatst door Donna
Waar staat dat ik dat terecht vind? Waar schrijf ik dat? Je moet je vooroordelen een beetje beter proberen te verbergen. Natuurlijk is dat niet terecht. Dat is zelfs schandalig. Ik rechtvaardig niets. Maar ik zeg wel dat die texten een aantal mensen daar heel goed uitkwamen en dat er voor die bewuste rel die heel lang doorginge en duidelijke aanleiding was.
En daar ga je weer, hahahaha. Ongelooflijk ben je.


Verder ben ik eerlijk gezegd niet van plan om jou te negeren.
Damn.

jaja
04-11-03, 10:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik ken alleen Kneidelach en Tallesman, en dat zijn mensen die werkelijk niets maar dan ook niets hebben met foute uitspraken, racisme of dat soort smeerboel.
Zij zijn ook degenen die onvertogen uitspraken op hun eigen site direct bekritiseren, maar gelukkig hoeft dat nauwelijks. tijdens die zomer heeft iemand een link naar een thread op joods.nl op dit forum neergezet en in die thread stond expliciet de oproep waar Donna het over had. Er waren twee of drie mensen in diezelfde thread die zeiden dat toch eigenlijk zo niet kon .. uitlokken en dan melden ... maar veel meer tegengas kwam er niet.
In die tijd werden soms op maroc.nl dingen geplaatst op een manier dat je wist dat er gedonder van zou komen. Dat kwam dan ook.
Echter, - en dat kan niet verdonkermaand worden - ook zonder die bijdrages gingen verschillende lieden op dit forum over de schreef, inclusief de beroemde Yehi ... maar hij zeker niet alleen. Na terugkomst heeft het beheer een hele opruiming in het archief moeten uitvoeren en zijn ook straffen uitgedeeld.

Donna
04-11-03, 10:12
Geplaatst door jaja
klopt. Op joods.nl was er iemand heel fout bezig. Hij kreeg weinig tegengas ... maar hij kreeg weldegelijk tegengas! In die tijd waren er enkele andere lieden op joods.nl die "met vuur in het hart" ook hier hun zaak bepleiten ... op een manier die absoluut hun zaak meer schade deed dan hielp. Dat was echter niet een onderdeel van die actie.
Daar staat tegenover dat de uitbarstingen hier op maroc.nl toen wel breder gingen dan de threads waarin die lieden bezig waren. En wie hier begonnen is is mij niet meer duidelijk ... wat mij opviel toen was dat het eerst met een kleine stap ging en toen er door beheer niet gereageerd werd met een werkelijke lawine de afgrond (van de wansmakelijkheid) in ging ... En iedereen die hier op Maroc.nl probeerde tegengas te geven kreeg ook de volle lading ... en nee, dan refereer ik niet naar mij zelf, maar naar anderen. Zoals MO-NL al zei, dat was niet maroc.nl's finest hour en het is een les dat het beheer blijkbaar het forum niet te lang zonder toezicht kan laten.
Nogmaals de uitlokking was een onderdeel van het probleem, maar het was niet HET probleem die zomer.

Dat tegengas heb ik op joods.nl eerlijk gezegd niet gezien. Integendeel eigenlijk, eerder een 'waar rook is is vuur' houding. Maakt mij verder niet uit, een ieder is verantwoordelijk voor wat hij zelf schrijft. Het was wel goed geweest als dat tegengas er wel geweest was ja. En hier op maroc.nl werd toen veel breder over joden tekeer gegaan, veel antisemitische texten. Maar die rel duurde wekenlang en in de context daarvan is de zaak vele malen erger geworden. Beheer modereerde toen nog niet erg actief, had meer een houding 'je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft'. Dat dat niet kan is toen wel gebleken en het is nu ook verbeterd.

Maroc.nl wordt nog steeds door het MDI telkens weer geconfronteerd met die ene zomer, terwijl het MDI zelfs niet eens genoeg interesse voor beheer heeft om met ze te praten. Als dat verhaal telkens weer opnieuw wordt opgerakeld vind ik het nodig om ook te zeggen wat de aanleiding was. En dat is niet hetzelfse als iets goedpraten of ontkennen dat antisemitisme bestaat.

Maar zo zie je maar weer. Je hoeft hier maar een opmerking te plaatsen die misschien een klein boekje opendoet over een aantal etterbakken die toevallig joods zijn en actief zijn op een forum dat zich richt op joden en je krijgt meteen de volle lading van het politiek correcte gepeupel. 'Je praat het goed', 'je vind het terecht'. Nobelmutsen, misschien moet je mijn post bij het CIDI melden. Voor de statistieken.

000NobelPrizes
04-11-03, 10:16
Geplaatst door jaja
tijdens die zomer heeft iemand een link naar een thread op joods.nl op dit forum neergezet en in die thread stond expliciet de oproep waar Donna het over had. Er waren twee of drie mensen in diezelfde thread die zeiden dat toch eigenlijk zo kon .. uitlokken en dan melden ... maar veel meer tegengas kwam er niet.
In die tijd werden soms op maroc.nl dingen geplaatst op een manier dat je wist dat er gedonder van zou komen. Dat kwam dan ook.
Echter, - en dat kan niet verdonkermaand worden - ook zonder die bijdrages gingen verschillende lieden op dit forum over de schreef, inclusief de beroemde Yehi ... maar hij zeker niet alleen. Na terugkomst heeft het beheer een hele opruiming in het archief moeten uitvoeren en zijn ook straffen uitgedeeld.
rare zaak, was voor mijn tijd.
ik spreek gewoon uit eigen ervaring. een normale kiftpartij met iemand hier was al voldoende om de gaskamers er weer bij te halen (en dat in lollig bedoelde context) en allerlei opmerkingen over joden neer te zetten, hoe hard ik ook riep dat ik niet eens jodin ben. toen was de mod er trouwens wel snel bij om die opmerkingen te verwijderen.
whoa, maar grof was het wel, ik bloosde er gewoon van, dat er zulke mensen hier rondliepen.

Donna
04-11-03, 10:18
Geplaatst door 151 NobelPrizes
rare zaak, was voor mijn tijd.
ik spreek gewoon uit eigen ervaring. een normale kiftpartij met iemand hier was al voldoende om de gaskamers er weer bij te halen (en dat in lollig bedoelde context) en allerlei opmerkingen over joden neer te zetten, hoe hard ik ook riep dat ik niet eens jodin ben. toen was de mod er trouwens wel snel bij om die opmerkingen te verwijderen.
whoa, maar grof was het wel, ik bloosde er gewoon van, dat er zulke mensen hier rondliepen.


Een excuus zou wel op zijn plaats zijn, maar dat zal er wel niet vanaf kunnen. Dat je regelmatig zit te blozen achter je scherm was al wat langer duidelijk.

taouanza
04-11-03, 10:19
Geplaatst door Donna
Dat tegengas heb ik op joods.nl eerlijk gezegd niet gezien. Integendeel eigenlijk, eerder een 'waar rook is is vuur' houding. Maakt mij verder niet uit, een ieder is verantwoordelijk voor wat hij zelf schrijft. Het was wel goed geweest als dat tegengas er wel geweest was ja. En hier op maroc.nl werd toen veel breder over joden tekeer gegaan, veel antisemitische texten. Maar die rel duurde wekenlang en in de context daarvan is de zaak vele malen erger geworden. Beheer modereerde toen nog niet erg actief, had meer een houding 'je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft'. Dat dat niet kan is toen wel gebleken en het is nu ook verbeterd.

Maroc.nl wordt nog steeds door het MDI telkens weer geconfronteerd met die ene zomer, terwijl het MDI zelfs niet eens genoeg interesse voor beheer heeft om met ze te praten. Als dat verhaal telkens weer opnieuw wordt opgerakeld vind ik het nodig om ook te zeggen wat de aanleiding was. En dat is niet hetzelfse als iets goedpraten of ontkennen dat antisemitisme bestaat.

Maar zo zie je maar weer. Je hoeft hier maar een opmerking te plaatsen die misschien een klein boekje opendoet over een aantal etterbakken die toevallig joods zijn en actief zijn op een forum dat zich richt op joden en je krijgt meteen de volle lading van het politiek correcte gepeupel. 'Je praat het goed', 'je vind het terecht'. Nobelmutsen, misschien moet je mijn post bij het CIDI melden. Voor de statistieken.



En je had nog zo'n goede bui.:cheefbek:

000NobelPrizes
04-11-03, 10:21
Geplaatst door Donna
Een excuus zou wel op zijn plaats zijn, maar dat zal er wel niet vanaf kunnen. Dat je regelmatig zit te blozen achter je scherm was al wat langer duidelijk.
zucht. nou geen woorden in de mond leggen en zo, doe het met de info die je hebt. jouw interpretaties slaan nog geen deuk in een pakkie boter.

taouanza
04-11-03, 10:26
Geplaatst door 151 NobelPrizes
zucht. nou geen woorden in de mond leggen en zo, doe het met de info die je hebt. jouw interpretaties slaan nog geen deuk in een pakkie boter.


Geen pm's gehad vandaag? :confused:

000NobelPrizes
04-11-03, 10:36
Geplaatst door taouanza
Geen pm's gehad vandaag? :confused:
jawel. Hoezo?

000NobelPrizes
04-11-03, 10:44
Geplaatst door Gerrit Jan
Zeer Foute Opmerking!
Zoals veel reacties van Donna op de man, in dit geval op de vrouw, gespeeld.
Thanks, maar 1. laat het me Siberisch en 2. doe ik dat zelf ook wel.
Die interpretatietjes alleen, daar word ik zo moe van. Men zuigt iets uit de duim, hoe idioot ook, maar als je het niet tegenspreekt gaat het zijn eigen leven leiden en wordt het binnen no-time voor waarheid aangezien. Da's een heel gek fenomeen op dit forum.

taouanza
04-11-03, 10:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Thanks, maar 1. laat het me Siberisch en 2. doe ik dat zelf ook wel.
Die interpretatietjes alleen, daar word ik zo moe van. Men zuigt iets uit de duim, hoe idioot ook, maar als je het niet tegenspreekt gaat het zijn eigen leven leiden en wordt het binnen no-time voor waarheid aangezien. Da's een heel gek fenomeen op dit forum.


Je zelfkennis is bewonderingswaardig.