PDA

Bekijk Volledige Versie : Turken vinden gemengde wijken niet leefbaar genoeg



jaja
04-11-03, 09:49
Turken vinden gemengde wijken niet leefbaar genoeg
door Kustaw Bessems
Trouw,2003-11-04

UTRECHT - De meeste Marokkanen in de zwarte wijken van de grote steden wonen graag tussen allerlei verschillende etnische groepen. Nogal wat Turken willen echter verhuizen omdat zij de buurten niet leefbaar genoeg vinden. Hierop wijst de uitkomst van een enquête die het Utrechtse bureau MCA Communicatie in opdracht van Trouw hield onder ruim 200 Turken, 223 Marokkanen en 200 Surinamers. Het onderzoek vond plaats in Amsterdam (Bijlmer en Bos en Lommer), Rotterdam (Afrikaanderbuurt), Den Haag (Schilderswijk) en Utrecht (Lombok).

De meeste ondervraagden hebben het idee dat hun wijk nu vooral bewoners van buitenlandse komaf telt of dat er in ieder geval niet méér Nederlanders dan buitenlanders wonen. Dat klopt. In het Utrechtse Lombok houden autochtonen en allochtonen elkaar zo'n beetje in evenwicht, de overige wijken zijn overwegend allochtoon. Een meerderheid, 57 procent, van de Marokkanen woont het liefst in een buurt met ongeveer evenveel allochtonen als autochtonen. Zij vinden het belangrijk dat andere Marokkanen in de buurt wonen, maar ook overige allochtone groepen én de autochtone Nederlanders zijn welkom. Marokkanen verhuizen niet graag, onder meer vanwege de 'gezelligheid' in de buurt.

Turken en Surinamers hebben minder vaak behoefte aan een gemêleerde woonomgeving. Surinamers zitten, voor zover ze al een voorkeur hebben, het liefst tussen andere Surinamers en Nederlanders. Veruit de meeste Surinamers hebben geen behoefte aan verhuizen. Opvallend is dat maar liefst een kwart van de Turken de voorkeur geeft aan een buurt met voornamelijk autochtone Nederlanders. Het aantal Turken dat belang hecht aan de nabijheid van autochtone Nederlanders is zelfs groter dan het aantal dat andere Turken om zich heen wil. Meer dan de helft van de Turken wil verhuizen, veel meer dan Marokkanen en Surinamers; zij vinden hun buurt niet 'leefbaar' genoeg.

ZbaqZbaq
04-11-03, 09:52
vreemd onderzoek....mij ervaring is juist dat Turken graag bij elkaar zitten.

taouanza
04-11-03, 10:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
vreemd onderzoek....mij ervaring is juist dat Turken graag bij elkaar zitten.


Nou ik zag gister drie op een bankje ze spraken Nederlands en ze hadden een hond.
Ik zie dat vaker in Delfshaven, Turken met honden.
Maar weet je wat ik gister zag en vreemd vond?Drie Turken en een Marokkaan.:verward:

Waar gaat het heen?? :huil:

Mark
04-11-03, 10:11
Geplaatst door taouanza
Nou ik zag gister drie op een bankje ze spraken Nederlands en ze hadden een hond.
Ik zie dat vaker in Delfshaven, Turken met honden.
Maar weet je wat ik gister zag en vreemd vond?Drie Turken en een Marokkaan.:verward:

Waar gaat het heen?? :huil:

Hmmmm er woont in mijn straat een turks stel, tussen alleen maar autochtonen. Dus het kan wel kloppen.

Aan de andere kant hebben ze wel een mega schotel opgehangen biraat

taouanza
04-11-03, 10:14
Geplaatst door Mark
Hmmmm er woont in mijn straat een turks stel, tussen alleen maar autochtonen. Dus het kan wel kloppen.

Aan de andere kant hebben ze wel een mega schotel opgehangen biraat

Kijk, op de schotel kan je met de hele familie naar bloedmooie vrouwen kijken.Mooi en volslank.
Op westerse zenders lukt dat niet te veel genante vertoningen.

Mark
04-11-03, 10:17
Geplaatst door taouanza
Kijk, op de schotel kan je met de hele familie naar bloedmooie vrouwen kijken.Mooi en volslank.
Op westerse zenders lukt dat niet te veel genante vertoningen.

Dat kan wel zijn, maar dat ding is echt GROOT en lelijk :) (ik bedoel de schotel, niet de vrouwen)

Bloedmooie volslanke dames zijn ook te downloaden als je dat leuk vindt :)

Mark
04-11-03, 10:18
Ik vraag me dat altijd af, die probleemwijken.... zijn de huizen echt zoveel goedkoper? Als ik er zou wonen, zou ik verhuizen... al die ellende...

taouanza
04-11-03, 10:24
Geplaatst door Mark
Dat kan wel zijn, maar dat ding is echt GROOT en lelijk :) (ik bedoel de schotel, niet de vrouwen)

Bloedmooie volslanke dames zijn ook te downloaden als je dat leuk vindt :)


Ik vind het ook lelijk daarom heb ik er ook geen.


En nee je begrijpt het niet!
Men kijkt naar soaps,films en series zonder naaktheid en sex.
Dan kan gewoon met de familie kijken.Probeer dat met MTV eens.
Was ik een keertje serieus is het weer niet goed. :ego:

Ik zette het zo neer omdat er van die mensen zijn die denken dat buitenlanders een schotel hebben om naar boze schreeuwende mannetjes te kijken.Dat gebeurt ook maar je hebt meer te vrezen voor de invloed van Mexicaanse soaps.

Waterval
04-11-03, 10:26
Geplaatst door taouanza

Maar weet je wat ik gister zag en vreemd vond?Drie Turken en een Marokkaan.:verward:

Waar gaat het heen?? :huil:


Dat noem je getuige zijn van een deal..

taouanza
04-11-03, 10:30
Geplaatst door Waterval
Dat noem je getuige zijn van een deal..

Ze zaten op de trein te wachten en stapten samen in.:argwaan:

ZbaqZbaq
04-11-03, 10:46
Ik heb 2 schotels.....

100cm :D :boogie:

2 receivers... Humax 5400...en..Xtreme......beiden met Diseq1.2...een een 2 vette Funcards natuurlijk bandiet

kabeltelevisie ? ben je helemaal gek geworden......wie eens een schotel heeft gehad wil nooit meer anders.

Mark
04-11-03, 10:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb 2 schotels.....

100cm :D :boogie:

2 receivers... Humax 5400...en..Xtreme......beiden met Diseq1.2...een een 2 vette Funcards natuurlijk bandiet

kabeltelevisie ? ben je helemaal gek geworden......wie eens een schotel heeft gehad wil nooit meer anders.

ik vertrouw erop dat je je schotels niet misbruikt om Haramme zenders te bekijken als je vrouw niet thuis is :rolleyes:

taouanza
04-11-03, 10:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb 2 schotels.....

100cm :D :boogie:

2 receivers... Humax 5400...en..Xtreme......beiden met Diseq1.2...een een 2 vette Funcards natuurlijk bandiet

kabeltelevisie ? ben je helemaal gek geworden......wie eens een schotel heeft gehad wil nooit meer anders.

En wat kijk je dan zo de hele dag?
Nickelodeon?

Puk
04-11-03, 10:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb 2 schotels.....

100cm :D :boogie:

2 receivers... Humax 5400...en..Xtreme......beiden met Diseq1.2...een een 2 vette Funcards natuurlijk bandiet

kabeltelevisie ? ben je helemaal gek geworden......wie eens een schotel heeft gehad wil nooit meer anders.

Je vraagt je af... waar doet ie 't van...

Mark
04-11-03, 10:52
Geplaatst door taouanza
Ik vind het ook lelijk daarom heb ik er ook geen.


En nee je begrijpt het niet!
Men kijkt naar soaps,films en series zonder naaktheid en sex.
Dan kan gewoon met de familie kijken.Probeer dat met MTV eens.
Was ik een keertje serieus is het weer niet goed. :ego:

Ik zette het zo neer omdat er van die mensen zijn die denken dat buitenlanders een schotel hebben om naar boze schreeuwende mannetjes te kijken.Dat gebeurt ook maar je hebt meer te vrezen voor de invloed van Mexicaanse soaps.

Tja je moet ook niet de hele dag r&B clips op tmf kijken, dan wordt je vanzelf hersendood. Er zijn ook dingen op de Nederlandse tv zonder sex.

Zowiezo ongebrijpelijk dat juist hip hop en R&B zo populair zijn onder allochtonen, die wereld staat juist zo ver af van het islamitisch ideaal.

ZbaqZbaq
04-11-03, 10:52
Geplaatst door taouanza
En wat kijk je dan zo de hele dag?
Nickelodeon?

"de hele dag" ??....nehh...is meer een hobby....hoe meer gehackte betaalzenders hoe leuker.

ZbaqZbaq
04-11-03, 10:53
Geplaatst door Mark
ik vertrouw erop dat je je schotels niet misbruikt om Haramme zenders te bekijken als je vrouw niet thuis is :rolleyes:

je bedoelt CNN ?

Mark
04-11-03, 10:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
"de hele dag" ??....nehh...is meer een hobby....hoe meer gehackte betaalzenders hoe leuker.

Je weet dat an3sje dit tegen je gaat gebruiken.............

Puk
04-11-03, 10:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
"de hele dag" ??....nehh...is meer een hobby....hoe meer gehackte betaalzenders hoe leuker.

Is dat haram Nabil... betaalzenders hacken?

taouanza
04-11-03, 10:55
Geplaatst door Mark
Tja je moet ook niet de hele dag r&B clips op tmf kijken, dan wordt je vanzelf hersendood. Er zijn ook dingen op de Nederlandse tv zonder sex.

Zowiezo ongebrijpelijk dat juist hip hop en R&B zo populair zijn onder allochtonen, die wereld staat juist zo ver af van het islamitisch ideaal.

Vreemd inderdaad mij zegt het niks.Geef mij maar degelijke en vrouwvriendelijke Insane Clown Posse.

Mark
04-11-03, 10:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
je bedoelt CNN ?

Die zit gewoon op Casema ;)

Mark
04-11-03, 10:56
Geplaatst door taouanza
Vreemd inderdaad mij zegt het niks.Geef mij maar degelijke en vrouwvriendelijke Insane Clown Posse.

ik ben blank en luister dus alleen naar gabber, metal, trance en frans bauer.

ZbaqZbaq
04-11-03, 10:57
Geplaatst door Mark
Tja je moet ook niet de hele dag r&B clips op tmf kijken, dan wordt je vanzelf hersendood. Er zijn ook dingen op de Nederlandse tv zonder sex.

Zowiezo ongebrijpelijk dat juist hip hop en R&B zo populair zijn onder allochtonen, die wereld staat juist zo ver af van het islamitisch ideaal.

schotelbezitters hebben de beschikking over "MTV Base" of het franse "ZIK". Hele dag door "booty shaking clips" R&B, HipHop en Soul totdat je erbij neer valt. :wohaa:

taouanza
04-11-03, 11:00
Geplaatst door Mark
ik ben blank en luister dus alleen naar gabber, metal, trance en frans bauer.


Nou dan ben ik ook blank behalve de laatste.
Ben jij ook zo blij dat gabber helemaal weer terug is?:wohaa:
Die kapsels mogen wegblijven.

ZbaqZbaq
04-11-03, 11:01
Geplaatst door Mark
Die zit gewoon op Casema ;)

ah...jij bedoelt dan zeker anal+...uhhh...bedoel canal+

Mark
04-11-03, 11:41
Geplaatst door taouanza
Nou dan ben ik ook blank behalve de laatste.
Ben jij ook zo blij dat gabber helemaal weer terug is?:wohaa:
Die kapsels mogen wegblijven.

Hmmm is dat terug? Ik zie nog geen massale run op trainingspakken, of bedoel je die snel gedraaide skihut onzin van mental theo...

ik geef toe, ik hou ook niet van frans Bauer, vast de slechte invloed van mijn vrouw verveeld

Waterval
04-11-03, 11:50
Geplaatst door Mark
Hmmm is dat terug? Ik zie nog geen massale run op trainingspakken, of bedoel je die snel gedraaide skihut onzin van mental theo...

ik geef toe, ik hou ook niet van frans Bauer, vast de slechte invloed van mijn vrouw verveeld

Lijkt ze op hem ? :boeps:

Zagora
04-11-03, 11:50
Geplaatst door Mark


Zowiezo ongebrijpelijk dat juist hip hop en R&B zo populair zijn onder allochtonen, die wereld staat juist zo ver af van het islamitisch ideaal.

Ik heb nooit begrepen wat Marokkanen met Tupac hebben. Ik begrijp het gewoon niet. Wat jij?

GroteWolf
04-11-03, 11:51
Ik vraag me dat altijd af, die probleemwijken.... zijn de huizen echt zoveel goedkoper? Als ik er zou wonen, zou ik verhuizen... al die ellende...


Er is niks om naar toe te verhuizen. Bijna alle huur woningen worden 'toegewezen'. Alleen huur boven de €1500 (in Amsterdam,) is soms nog redelijk qua opp en buurt. En koop is voor de meeste tweeverdieners al moeilijk. Omdat de hypotheekrente aftrek nu al in de koopprijs verdisconteerd zit. Absoluut enorm stom geweest, die rente aftrek. Dat heeft alleen de prijzen maar opgedreven.

ZbaqZbaq
04-11-03, 11:54
Geplaatst door Zagora
Ik heb nooit begrepen wat Marokkanen met Tupac hebben. Ik begrijp het gewoon niet. Wat jij?

"All Eyezz On Me"........zo voelt elke marokkaan zich toch ook ?

:melig2:

Zagora
04-11-03, 11:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
"All Eyezz On Me"........zo voelt elke marokkaan zich toch ook ?

:melig2:

Er gaat wel een psychologische reden achter schuil. Net zoals het gedweep met Scarface. Dat was ook zo'n fatalist. Zijn Marokkaanse jongeren gewoon levensmoe?

taouanza
04-11-03, 11:56
Geplaatst door Mark
Hmmm is dat terug? Ik zie nog geen massale run op trainingspakken, of bedoel je die snel gedraaide skihut onzin van mental theo...

ik geef toe, ik hou ook niet van frans Bauer, vast de slechte invloed van mijn vrouw verveeld

scooter:argwaan:

Maria believe me i like it loud.
En traffic van dj whats his name(kan er ff echt niet op komen)

ZbaqZbaq
04-11-03, 11:59
Geplaatst door Zagora
Er gaat wel een psychologische reden achter schuil. Net zoals het gedweep met Scarface. Dat was ook zo'n fatalist. Zijn Marokkaanse jongeren gewoon levensmoe?


neee...das weer wat anders...

"If you fuck with me...you fuckin with tha best"

Mark
04-11-03, 12:01
Geplaatst door taouanza
scooter:argwaan:

Maria believe me i like it loud.
En traffic van dj whats his name(kan er ff echt niet op komen)

Tiesto heet ie.

I like it loud was toen ie voor het eerst uitkwam al een beetje een tweederangs nummer ;)

Mark
04-11-03, 12:02
Geplaatst door Zagora
Er gaat wel een psychologische reden achter schuil. Net zoals het gedweep met Scarface. Dat was ook zo'n fatalist. Zijn Marokkaanse jongeren gewoon levensmoe?

Tupac is blijkbaar ook een held voor veel autochtone jongeren.

En scarface ook, ik ken genoeg mensen die gek zijn van Scarface.

taouanza
04-11-03, 12:06
Geplaatst door Mark
Tiesto heet ie.

I like it loud was toen ie voor het eerst uitkwam al een beetje een tweederangs nummer ;)

Ik vind het nu wel leuk hoor.
Ik heb de oude versie, ik heb best wel veel gabber.:strik:

Mark
04-11-03, 12:12
Geplaatst door taouanza
Ik vind het nu wel leuk hoor.
Ik heb de oude versie, ik heb best wel veel gabber.:strik:

he bah ;)

die versie van Marshal masters bedoel je? "Stereo Murderer" is beter :duim:

taouanza
04-11-03, 12:18
Geplaatst door Mark
he bah ;)

die versie van Marshal masters bedoel je? "Stereo Murderer" is beter :duim:


Ik vind die van Scooter leuk.

Mark
04-11-03, 12:35
Geplaatst door taouanza
Ik vind die van Scooter leuk.

Dat zeg je alleen omdat ie altijd topless blondines in zijn clips heeft :)

taouanza
04-11-03, 12:44
Geplaatst door Mark
Dat zeg je alleen omdat ie altijd topless blondines in zijn clips heeft :)


Teletekst.:nerveus:

Mark
04-11-03, 12:58
Geplaatst door taouanza
Teletekst.:nerveus:

:haha:


Ik vind scooter meestal niet zo leuk, hoewel ik altijd dubbel lig als ik "how much is the fish" hoor.

Zwarte Schaap
04-11-03, 13:28
Geplaatst door Zagora
Er gaat wel een psychologische reden achter schuil. Net zoals het gedweep met Scarface. Dat was ook zo'n fatalist. Zijn Marokkaanse jongeren gewoon levensmoe?

Tupac en scarface zijn natuurlijk zo enorm succesvol omdat alleen marokkanen er graag naar luisteren en/of kijken. Daarom hebben ze zulke goede verkoopresultaten bereikt.

Waar een paar tienduizend marokkaanse jongeren goed voor kunnen zijn.

Zagora
04-11-03, 13:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tupac en scarface zijn natuurlijk zo enorm succesvol omdat alleen marokkanen er graag naar luisteren en/of kijken. Daarom hebben ze zulke goede verkoopresultaten bereikt.

Waar een paar tienduizend marokkaanse jongeren goed voor kunnen zijn.

Dat heb ik toch niet gezegd? Wel begrijpen wat je leest, Schaapje.

Zwarte Schaap
04-11-03, 13:30
Geplaatst door Zagora
Dat heb ik toch niet gezegd? Wel begrijpen wat je leest, Schaapje.

Gewoon beter doordenken dan snap je wat ik bedoel.

Zagora
04-11-03, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon beter doordenken dan snap je wat ik bedoel.

Hahahaha... je bent me er toch eentje. Hoe jij je stommiteiten denkt recht te breien is een kunstvorm op zich.

Zwarte Schaap
04-11-03, 13:41
Geplaatst door Zagora
Hahahaha... je bent me er toch eentje. Hoe jij je stommiteiten denkt recht te breien is een kunstvorm op zich.

Jij bent geweldig en ik ben dom.

Zagora
04-11-03, 13:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij bent geweldig en ik ben dom.

Nee, je bent niet dom. Af en toe dan begrijp je de dingen niet zo goed en dan hou je er een onwrikbare logica op na om niet toe te geven dat je fout zit. Maar dom ben je niet. :zwaai:

Zwarte Schaap
04-11-03, 13:46
Geplaatst door Zagora
Nee, je bent niet dom. Af en toe dan begrijp je de dingen niet zo goed en dan hou je er een onwrikbare logica op na om niet toe te geven dat je fout zit. Maar dom ben je niet. :zwaai:

Wat doe je nu moeilijk gozertje? Je gaat zo graag de baricades op terwijl het nergens voor nodig is.

Wat moet ik nu toegeven in deze discussie?

Zagora
04-11-03, 13:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat doe je nu moeilijk gozertje? Je gaat zo graag de baricades op terwijl het nergens voor nodig is.

Wat moet ik nu toegeven in deze discussie?

Dat je geen schaap bent maar een kameel. Dan vind ik rust in dit leven.

Zwarte Schaap
04-11-03, 13:51
Geplaatst door Zagora
Dat je geen schaap bent maar een kameel. Dan vind ik rust in dit leven.

Sterker nog; Ik ben noch schaap, noch kameel.

Dutchguy
04-11-03, 14:38
Geplaatst door taouanza
Nou ik zag gister drie op een bankje ze spraken Nederlands en ze hadden een hond.
Ik zie dat vaker in Delfshaven, Turken met honden.
Maar weet je wat ik gister zag en vreemd vond?Drie Turken en een Marokkaan.:verward:

Waar gaat het heen?? :huil:

Ik reed gisteren mijn wijk uit en zag een vrouw met een hoofddoek een hond uitlaten. Kwam toch even vreemd over. Dacht ff dat het aan de altijd beslagen ramen van mijn Vochtwagen Golf lag maar nee dus.

barfly
04-11-03, 18:18
Zit ik hier een beetje op de verkeerde te reageren :corcky:

~Panthera~
04-11-03, 18:31
Geplaatst door barfly
Zit ik hier een beetje op de verkeerde te reageren :corcky:
--------------------------

:zweep: wel wakker blijven he?!

barfly
04-11-03, 19:02
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

:zweep: wel wakker blijven he?!

Ik heb te hard gewerkt vandaag dan krijg je dat :eek:

Zagora
04-11-03, 19:29
Turken wonen prima aan Turk

Bron: Algemeen Dagblad

Nederlandse Turken wonen prima aan de straat Turk in Zwijndrecht en snappen niet waar de Marokkaanse schrijver Mohammed Benzakour zich mee bemoeit. Benzakour haalde gisteren het nieuws met het bericht dat Zwijndrecht de straatnaam, vernoemd naar een oude tuinderij, zou moeten veranderen. Volgens de schrijver gaat er van de naam een beledigende, aanstootgevende werking uit naar de Turkse gemeenschap als geheel. Vooral jonge Turken die er wonen zouden er last van hebben, bijvoorbeeld als ze bij een sollicitatie opgeven waar ze wonen.

Turk is nog geen 50 meter lang. De straat telt zeven eengezinshuizen en 24 flatwoningen. De meeste bewoners zijn van Turkse afkomst, maar hebben nog nooit hinder ondervonden van de straatnaam. Wel eens lollige opmerkingen als ze ergens wat kochten wat afgeleverd moest worden: ''Een Turk op Turk!''.

Hassan Arslan, bewoner van de Turk, snapt niet waar Benzakour zich druk over maakt: ''Hij moet zich met serieuze problemen bezighouden. Bijvoorbeeld met speelplekken voor kinderen''.

Een andere bewoner van Turk, Marco van Boxtel, heeft nog wel een tip, mocht de gemeente in de toekomst toch zwichten voor Benzakour: ''Noem de straat dan maar Marokkaan''.

Maarten
05-11-03, 04:27
Geplaatst door Puk
Is dat haram Nabil... betaalzenders hacken?

Vind ik eigenlijk een hele goede vraag..
Volgens mij mag het.. Wat zij er ether in flikkeren, mag jij er best uithalen. Contract heb je niet, dus zou het Onrechtmatige Daad moeten zijn. Volgens mij strandt dat altijd, omdat er geen schade is.
Of het wenselijk is, is een ander verhaal.

Maar de jongens die de software maken waarmee je kunt hacken, die kunnen volgens mij wél een fikse claim krijgen. Misschien geen straf maar wel schadevergoeding.
En als je er aan meewerkt om die codes te verspreiden, zit je mogelijk ook fout..

Ik ken zo iemand met schotel, zonder decoder, maar wel met TV kaart van 250 euro, en de foute software.. Maar die moet wel voortdurend bezig zijn met de nieuwste kraakmethoden.. gek worden doe ik hier wel..