PDA

Bekijk Volledige Versie : Dj roept op tot boycot Thailand



Waterval
04-11-03, 12:26
Dj roept op tot boycot Thailand



HILVERSUM - Rick van Velthuysen, dj bij Radio 538, roept op zijn weblog Nederlanders op om niet meer naar Thailand op vakantie te gaan. Op die manier laten " mede-Nederlanders zien achter Machiel Kuijt te staan", aldus de presentator dinsdag.

Kuijt zit vast in een Thaise cel wegens drugshandel. Vrijdag werd hij door de rechter in hoger beroep veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Van Velthuysen vindt dat de rechtsgang in Thailand niet goed is verlopen. " Wat Machiel Kuijt nu is overkomen tart iedere vorm van fatsoen. Ik stel voor dat alle eigenaren van sites en weblogs gaan oproepen om Thailand als vakantieland te mijden, totdat het land fatsoenlijk omgaat met onze landgenoot", schrijft de radio-dj op zijn internetdagboek.

Radio 538 laat dinsdag weten dat het een individuele actie van Van Velthuysen betreft en niet van het gehele radiostation.


De Telegraaf 04-11-2003


Ok, levenslang is misschien overdreven. Maar ik walg toch van dit soort acties...

ps: Al zal de sex-industrie zo misschien wel instorten.... :denk:

Simon
04-11-03, 12:30
Goede actie. Het tart inderdaad het rechtsgevoel hoe deze procedure is verlopen.

Waterval
04-11-03, 12:33
Geplaatst door Simon
Goede actie. Het tart inderdaad het rechtsgevoel hoe deze procedure is verlopen.



Yep, jammer dat ie zijn drugs niet lekker kon verspreiden..




ps: Ik ken nog een paar rechtsgangen die het rechtsgevoel aantasten.

Mark
04-11-03, 12:33
Hmmmm en ik was net geinspireerd door een boek om er heen te gaan :(

Waterval
04-11-03, 12:37
Geplaatst door Mark
Hmmmm en ik was net geinspireerd door een boek om er heen te gaan :(

Rick van Velthuysen is beter voor je dan boeken...

Simon
04-11-03, 12:45
Geplaatst door Waterval
Yep, jammer dat ie zijn drugs niet lekker kon verspreiden..

ps: Ik ken nog een paar rechtsgangen die het rechtsgevoel aantasten.

Nou daar was hij eerder voor vrij gesproken. En nu heeft men hem zonder verdere rechtsprocedure in hoger beroep tot levenslang veroordeeld. De zaak is niet opnieuw doorgenomen. Er zijn geen nieuwe feiten aangedragen. Hij heeft ter zitting geen hulp kunnen krijgen van een advocaat. Dat vind ik een schandalige rechtsgang.

Simon

nl-x
04-11-03, 12:45
Ik zat vanochten naar een gesprek te luisteren van die Rick en een ander. Het was juist die ander die 'insinueerde' dat Thailand geboycot zou worden, maar vanwege zijn positie dat net niet zo zei. Best vies die Rick dan gaat doen alsof hij het verzonnen heeft.

ps. If you can't do the crime, don't do the time - of iets in die geest :)

Waterval
04-11-03, 12:51
Geplaatst door nl-x
Ik zat vanochten naar een gesprek te luisteren van die Rick en een ander. Het was juist die ander die 'insinueerde' dat Thailand geboycot zou worden, maar vanwege zijn positie dat net niet zo zei. Best vies die Rick dan gaat doen alsof hij het verzonnen heeft.

ps. If you can't do the time, don't do the crime - of iets in die geest :)

[mod.] ;)

Mark
04-11-03, 12:56
Geplaatst door Waterval
Rick van Velthuysen is beter voor je dan boeken...

Ik ken de goeie man niet.

Hoerenlopen in Thailand voor weinig is best een leuk boek hoor :D