PDA

Bekijk Volledige Versie : Slapjanussen



Zagora
04-11-03, 13:06
Slapjanussen
RAOUL HEERTJE

Waar zijn ze toch gebleven. Tong verloren? Pennetje kwijt? Jaartje vrij genomen? Pakje sigaretten aan het halen? Moe? Fulltime hond aan het uitlaten? Op survival? Computervirus? Postzegels op? Griep? RSI? Vakantie?

Ik heb het over al die bollebozen die elke tegenstander van de Amerikaanse oorlog tegen Irak als naïeveling, terroristenvriend en slapjanus bestempelden. Irak zou een democratie worden. Dat zou een geweldige invloed op de rest van het Midden-Oosten hebben. Overal zouden democratieën ontstaan. De voedingsbodem voor terrorisme zou worden weggenomen. De hardcore terroristen zouden verslagen worden.

De wereld zou één groot sprookje worden waarin iedereen nog lang en gelukkig zou leven.

Gek hoor, dat dat nog niet gelukt is. Dat die Irakezen, die gewend zijn dat besluiten op basis van een meerderheid van geweld genomen worden, nog steeds geen partijprogramma's geschreven hebben.

Dat er geen leuke buttons met lijst-Allah ontworpen zijn. Dat er nog geen ballonnen zijn besteld voor het partijcongres van Leefbaar Bagdad.

Waarom zijn jullie plotseling zo stil? Jullie applaudisseerden dag in dag uit voor jullie zelf en jullie scherpe analyses. Wie niet voor jullie was, heulde met de vijand.

Weten jullie al dat de Amerikaanse regering allang begrijpt dat het nooit gaat lukken? Zodra de voor wederopbouw bestemde gelden geheel terecht zijn gekomen bij de partijsponsoren en andere relaties van de Bush-regering, worden de koffers gepakt.

Wie zijn nou eigenlijk de naïevelingen en terroristenvrienden? Hé slapjanussen!





© Het Parool, 4-11-2003



Ik geef toe; ik stond in het begin niet geheel afwijzend tegen een invasie omdat ik het moreel niet kon rechtvaardigen dat het Irakese volk onder de dictatuur van Saddam zou blijven leven.

Sama
04-11-03, 15:16
Is dit door Raoul Heertje gezegd?

lennart
04-11-03, 15:20
Ik stond ook niet afwijzend tegenover een invasie in Iraq, maar dan alleen op de voorwaarde dat er allereerst vrede tussen de Palestijnen en Israeli was gesloten.

freya
04-11-03, 15:36
Geplaatst door Zagora
Slapjanussen
RAOUL HEERTJE

Waar zijn ze toch gebleven. Tong verloren? Pennetje kwijt? Jaartje vrij genomen? Pakje sigaretten aan het halen? Moe? Fulltime hond aan het uitlaten? Op survival? Computervirus? Postzegels op? Griep? RSI? Vakantie?

Ik heb het over al die bollebozen die elke tegenstander van de Amerikaanse oorlog tegen Irak als naïeveling, terroristenvriend en slapjanus bestempelden. Irak zou een democratie worden. Dat zou een geweldige invloed op de rest van het Midden-Oosten hebben. Overal zouden democratieën ontstaan. De voedingsbodem voor terrorisme zou worden weggenomen. De hardcore terroristen zouden verslagen worden.

De wereld zou één groot sprookje worden waarin iedereen nog lang en gelukkig zou leven.

Gek hoor, dat dat nog niet gelukt is. Dat die Irakezen, die gewend zijn dat besluiten op basis van een meerderheid van geweld genomen worden, nog steeds geen partijprogramma's geschreven hebben.

Dat er geen leuke buttons met lijst-Allah ontworpen zijn. Dat er nog geen ballonnen zijn besteld voor het partijcongres van Leefbaar Bagdad.

Waarom zijn jullie plotseling zo stil? Jullie applaudisseerden dag in dag uit voor jullie zelf en jullie scherpe analyses. Wie niet voor jullie was, heulde met de vijand.

Weten jullie al dat de Amerikaanse regering allang begrijpt dat het nooit gaat lukken? Zodra de voor wederopbouw bestemde gelden geheel terecht zijn gekomen bij de partijsponsoren en andere relaties van de Bush-regering, worden de koffers gepakt.

Wie zijn nou eigenlijk de naïevelingen en terroristenvrienden? Hé slapjanussen!

© Het Parool, 4-11-2003



:lole:

En dan vooral die types (w.o. journalisten) die na de val van het beeld van Saddam, mensen gingen bellen om te vragen of ze zich nu geen loosers voelden, omdat ze tegen de oorlog hadden gedemonstreerd :kotsen:

TonH
04-11-03, 15:40
Brrr, wel eng dat ik het nu helemaal met Raoul Heertje eens ben. :brozac:

Marsipulami
04-11-03, 16:01
Geplaatst door Zagora
Slapjanussen
RAOUL HEERTJE

Waar zijn ze toch gebleven. Tong verloren? Pennetje kwijt? Jaartje vrij genomen? Pakje sigaretten aan het halen? Moe? Fulltime hond aan het uitlaten? Op survival? Computervirus? Postzegels op? Griep? RSI? Vakantie?

Ik heb het over al die bollebozen die elke tegenstander van de Amerikaanse oorlog tegen Irak als naïeveling, terroristenvriend en slapjanus bestempelden. Irak zou een democratie worden. Dat zou een geweldige invloed op de rest van het Midden-Oosten hebben. Overal zouden democratieën ontstaan. De voedingsbodem voor terrorisme zou worden weggenomen. De hardcore terroristen zouden verslagen worden.

De wereld zou één groot sprookje worden waarin iedereen nog lang en gelukkig zou leven.

Gek hoor, dat dat nog niet gelukt is. Dat die Irakezen, die gewend zijn dat besluiten op basis van een meerderheid van geweld genomen worden, nog steeds geen partijprogramma's geschreven hebben.

Dat er geen leuke buttons met lijst-Allah ontworpen zijn. Dat er nog geen ballonnen zijn besteld voor het partijcongres van Leefbaar Bagdad.

Waarom zijn jullie plotseling zo stil? Jullie applaudisseerden dag in dag uit voor jullie zelf en jullie scherpe analyses. Wie niet voor jullie was, heulde met de vijand.

Weten jullie al dat de Amerikaanse regering allang begrijpt dat het nooit gaat lukken? Zodra de voor wederopbouw bestemde gelden geheel terecht zijn gekomen bij de partijsponsoren en andere relaties van de Bush-regering, worden de koffers gepakt.

Wie zijn nou eigenlijk de naïevelingen en terroristenvrienden? Hé slapjanussen!


© Het Parool, 4-11-2003

:duim: Ze zijn allemaal met stille trom vertrokken, de huichelaars.

Alleen het kleine dappere België was zo moedig om al voor de oorlog begon een grote bek op te zetten tegen oorlogszucht van de Amerikanen en de zinloosheid van deze illegale oorlog. Een oorlog die uiteindelijk is uitgemond in een institutionele anarchie, 13000 doden, de vernietiging van 's lands infrastructuur en de plundering van 's lands olierijkdommen door de Amerkanen.

Maarten
05-11-03, 04:53
Jaja had het verhaal dat het McCarthy wel gelukt was om na de oorlog in japan een democratie te krijgen..
En ik maar verhalen houden, dat overplanten van democratie niet lukt..
Heertje geeft me voorlopig gelijk..
Veraag me toch af wat het verschil met japan is..
Volgens mij veel meer eenheid in Japan, en ook bereidheid om gezag te volgen, amerikaans of niet..
Maar die stormfronters in Irak? mmm..