PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Militanten wilden pelgrims in Mekka doden'



barfly
04-11-03, 15:02
RIYAD (ANP/AFP/RTR) - De twee militante moslims die maandag in
Mekka in Saudi-Arabië zijn doodgeschoten, wilden een aanslag op
pelgrims naar de heilige islamitische stad plegen. Zes andere
militanten zijn opgepakt. Dat heeft de Saudische minister van
Binnenlandse Zaken prins Nayef bin Abdul Aziz dinsdag gezegd.
Volgens hem maakten de militanten ,,zonder twijfel'' deel uit van
het terreurnetwerk al-Qaeda.
,,Ze wilden het hele land in een plaats van terreur veranderen,
zelfs de heiligste stad op aarde'', aldus de prins in het dagblad
al-Riyadh. Ze waren van plan aanslagen te plegen op ,,gebouwen,
installaties en mensen''. Alle wapens die in beslag zijn genomen,
wijzen hierop volgens de minister. In de auto's van de militanten
troffen politiemensen granaatwerpers, automatische geweren en
explosieven aan.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken maakte maandag al bekend
een terreurdaad te hebben voorkomen. Tijdens een
veiligheidsoperatie in Mekka schoot de politie twee militanten
dood. Vier anderen werden opgepakt en later gaven zich nog twee man
vrijwillig over aan de autoriteiten. Door de schietpartij raakte
een agent lichtgewond. De operatie had 's ochtends vroeg plaats in
de wijk al-Sharia, aldus het ministerie.
Washington en Londen hebben hun staatsburgers in het koninkrijk
al eerder gewaarschuwd voor mogelijke aanslagen tijdens de
islamitische vastenmaand ramadan die vorige week is begonnen. De
Saudische regering staat sinds 11 september 2001 onder zware druk
van de Amerikanen om op te treden tegen moslimmilitanten. Pas na
zelfmoordaanslagen in Riyad in mei waardoor 35 doden vielen, hebben
de Saudiërs actie ondernomen. Zij hebben al meer dan 600 radicale
moslims opgepakt

Ik vind het een vaag verhaal, die AlQaida lui waren toch zelf zo vroom als gemalen poppestront? :maf2:

lennart
04-11-03, 15:10
Niet als je mijn complottheorie had gevolgd. In dat geval had je geweten dat Al-Qa'ida een 'asset' is van enkele geheime diensten, om terreur te creeeren wanneer noodzakelijk. Je begrijpt natuurlijk wel wie de schuld hadden gekregen als er daadwerkelijk een bomaanslag was gepleegd... the Jews and the Americans... hetgeen tot oorlog kan leiden.

Maslov
04-11-03, 15:14
Lennart, je bent echt gek ...........

lennart
04-11-03, 15:17
Kinderen en dwazen spreken de waarheid!

000NobelPrizes
04-11-03, 15:21
Geplaatst door lennart
Kinderen en dwazen spreken de waarheid!
Het zijn dronken mensen en kinderen die de waarheid spreken.

Dwazen raaskallen. Lennart.

lennart
04-11-03, 15:28
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het zijn dronken mensen en kinderen die de waarheid spreken.

Dwazen raaskallen. Lennart.

Als jij het zegt moet het wel waar zijn :rolleyes:

barfly
04-11-03, 15:31
Geplaatst door lennart
Niet als je mijn complottheorie had gevolgd. In dat geval had je geweten dat Al-Qa'ida een 'asset' is van enkele geheime diensten, om terreur te creeeren wanneer noodzakelijk. Je begrijpt natuurlijk wel wie de schuld hadden gekregen als er daadwerkelijk een bomaanslag was gepleegd... the Jews and the Americans... hetgeen tot oorlog kan leiden.

Nou ik volg veel van je complottheorien maar sommige gaan zover dat ik er zelf paranoide van wordt en dat kan natuurlijk niet... :D

observer
05-11-03, 08:03
Ik vind het een vaag verhaal, die AlQaida lui waren toch zelf zo vroom als gemalen poppestront?

zegt niets in de jaren 80 meen ik heeft een heel legertje van die leipo's zic zelfs in de grote moskee verschanst

zoals koning complot beter bekend als lennart je mischien wel kan bevestigen is 1 van de dingen die de saudi's toen en nu liever niet publiekelijk aan herrinderd worden het feit dat toen special forces uit diverse europese landen ze geholpen hebben ze eruit te blazen oa gsg-9 uit duitsland en de sas uit UK ook franse troepen hebben gevochten in de moskee. Dit terwijl christenen normaal niet eens i n de buurt mogen komen....

vroom ja maar machtsbelust zeker

lennart
05-11-03, 18:21
In 1979... Dat was naar aanleiding van de Iraanse revolutie. Het westen zal inderdaad wat nerveus geweest zijn, toen hun bezittingen in SA ook nog eens bedreigd werden. Vandaar ook dat ze daarna Saddam hebben overtuigd om Iran aan te vallen. Om de lont uit het kruitvat te halen...

barfly
05-11-03, 19:33
Geplaatst door splijtstof
Ik heb altijd al gezegd dat OBL een Israelier is
kijk maar hoe hij een aanslag op de islam heeft gepleegd
op 9/11.

zijn video cassetes kunnen de AlJazeera studio in Qatar
problemeloos bereiken,dat terwijl de grootste Zamerikaanse
luchtmacht basis maar 400 meter afstand is van de Aljazeera ligt.

En wat betreft de bestorming van de Moskee in Mekka,
dat is god zij dank door de Egyptische Syrische en Pakistaanse
special forces gebeurt,
maar toevalig is het altijd die Zwesterse media die er met
de kredieten van door wil gaan,
zo dat de alleenstaande naar kleuterdromende geile smeerlappen
die dank zij deze website een ietsie pietsie storm in het leven
hebben gevonden zo dat onze kleuters veilig naar school
kunnen gaan er verder over kunnen Ka..keren dat het
Christen special forces waren die Mekka moesten bevrijden
en etc etc.

stelletje Leletjes Rezeweter.

Maar het mooste van Allemaal is dat ik de gecontroleerde media
nooit van mijn leven heb geloofd.

Ben jij met Mrz op stap geweest? :haha:

Simon
05-11-03, 20:02
Zo'n verhaal komt de autoriteiten in Saoedie Arabië natuurlijk wel goed uit .... Ik weet steeds minder wat ik moet denken als de autoriteiten iets beweren. En als het volk spreekt zoals onlangs in een enquete van de EU dan biedt de EU gelijk excuses aan.

Simon

lennart
06-11-03, 01:15
Geplaatst door Simon
Zo'n verhaal komt de autoriteiten in Saoedie Arabië natuurlijk wel goed uit .... Ik weet steeds minder wat ik moet denken als de autoriteiten iets beweren. En als het volk spreekt zoals onlangs in een enquete van de EU dan biedt de EU gelijk excuses aan.

Simon

Het terrorisme verhaal is natuurlijk verzonnen. Wat meer waarschijnlijk is, is dat ze de Grote Moskee in Mecca overnemen. De Saudische koning heeft als een van zijn de titels de beschermer van de Grote Moskee. Als die moskee wordt overgenomen is dat natuurlijk een grote vernedering voor de koning. Maar als ze de Grote Moskee willen overnemen dan hebben ze wel meer dan 2 aanhangers daar in Mecca.

Simon
06-11-03, 08:26
Geplaatst door lennart
Wat meer waarschijnlijk is, is dat ze de Grote Moskee in Mecca overnemen. De Saudische koning heeft als een van zijn de titels de beschermer van de Grote Moskee. Als die moskee wordt overgenomen is dat natuurlijk een grote vernedering voor de koning. Maar als ze de Grote Moskee willen overnemen dan hebben ze wel meer dan 2 aanhangers daar in Mecca.

Wat moet ik mij concreet bij zo'n actie voorstellen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Simon

lennart
06-11-03, 15:03
Geplaatst door Simon
Wat moet ik mij concreet bij zo'n actie voorstellen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Simon

Het is ook al een keer getoond in Iraq... Ik meen enkele weken geleden probeerden aanhangers van Moqtada al-Sadr een moskee over te nemen in Karbala, dat is niet gelukt overigens. Het komt er op neer dat er met groot machtsvertoon de bewakers worden weggejaagd en vervolgens wordt de Moskee gebruikt om de gelovigen te bereiken met hun boodschap. Het effectiever in de moslimwereld om je boodschap uit te dragen in een belangrijke moskee. Het is in feite hetzelfde als hier in Nederland het parlement bestormd zou worden door mensen die het niet eens zijn het beleid dat wordt gevoerd in het land.

Dezelfde taktieken als in 1979 worden nu eigenlijk ook gebruikt, terroristen dit en dat. Dat ze waarschijnlijk wat dingen gezegd hebben die de Saudisch aan het denken hebben gezet blijkt wel uit het feit dat 1 jaar nadat die moskee werd bestormd door "terroristen", SA de oliefirma in het land, Aramco, nationaliseerde.

ps. Splijtstof heeft ongelijk, Franse commandos hebben samen met Saudische troepen destijds de moskee bestormd.

observer
06-11-03, 15:09
En wat betreft de bestorming van de Moskee in Mekka,
dat is god zij dank door de Egyptische Syrische en Pakistaanse
special forces gebeurt,, nee hoor er zijn mensen die blonde blanken hebben gezien de uitrusting die ze beschreven is typisch die van sas/gsg-9, zowel de wapens als sensor uitrusting (sommige met duits opschrift)

de egyptenaren ed hebben dat soort spullen nu niet laat staan toen en maken ook niet van de wapens die ze bij zich hadden gebruik

voor iemand die alle complotten in de wereld kent heb je toch wat gemist

het is logisch dat de SA dat niet toegeven dat zou de reputatie van de koning door toilet trekken

lennart
06-11-03, 15:19
Het inzetten van Europese troepen door de koning heeft waarschijnlijk een Islamistische revolutie in SA destijds tegenhouden. In het oostlijke Shi'itische gedeelte van SA waren namelijk ook rellen tussen overheidstroepen en de Shia. Waarschijnlijk had Saddam nu niet eens bestaan als destijds de Europeanen niet hadden ingegrepen.

GroteWolf
06-11-03, 16:35
Niet als je mijn complottheorie had gevolgd. In dat geval had je geweten dat Al-Qa'ida een 'asset' is van enkele geheime diensten, om terreur te creeeren wanneer noodzakelijk. Je begrijpt natuurlijk wel wie de schuld hadden gekregen als er daadwerkelijk een bomaanslag was gepleegd... the Jews and the Americans... hetgeen tot oorlog kan leiden.


De banden met het ISI zijn volgens mij al aangetoond.

lennart
06-11-03, 16:38
Geplaatst door GroteWolf
De banden met het ISI zijn volgens mij al aangetoond.

Wel aangetoond, maar er gebeurt maar weinig met die informatie. ISI heeft trouwens ook de Taliban opgezet... Met steun van de Amerikanen trouwens!

lennart
06-11-03, 16:55
Oh en Abu Sayyef, de Filipijnse groep die verbonden zou zijn met Al-Qa'ida, is opgezet door de Filipijnen en Amerikanen!

De oprichter Edwin Angeles van de Abu Sayyef, die zelf dus beweerde een uncover agent te zijn, had bovendien contacten met Timothy McVeigh.. de knakker die in 1995 een bomaanslag had gepleegd op een FBI buro in Oklahoma.. Bovendien zouden Iraki's hierbij betrokken zijn. Die Edwin Angeles is in 1998 omgelegd door onbekenden.

Dit verhaal heeft destijds uitgebreid gespeeld... In 2002 is de vierde vrouw van Edwin Angeles te overlijden en zij heeft voor haar dood (hoe handig) een uitgebreid interview gegeven aan de Manila Times in april 2002.
http://www.manilatimes.net/national/2002/apr/02/top_stories/20020402top9.html

Het verhaal over de rol van Edwin Angeles en Abu Sayyaf kwam trouwens weer uitgebreid in de pers 1998, net ook toen hij werd omgelegd, precies rond de tijd van operatie Desert Fox!

Opmerkelijk allemaal he.

Ook is bekend dat begin jaren 70 het Indonesische leger terreurcellen onder de naam van Jemmah Islamiah in het leven heeft geroepen, om zo moslim leiders die tegen Suharto waren te kunnen beschuldigen van terrorisme.
http://www.intellnet.org/news/2002/08/12/10862-1.html