PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden brief vandaag in Parool geplaatst !



angkor
04-11-03, 15:22
De ingezonden brief die we naar aanleiding van het artikel in Het Parool hebben gestuurd is vandaag onverkort in Het Parool gepubliceerd onder de titel:

Onzin over maroc.nl in de kranten

Waarschijnlijk zijn ze bij Het Parool toch beducht voor de gevolgen.

Stichting Maroc.NL

lennart
04-11-03, 15:24
:lole:

Waterval
04-11-03, 15:26
Die dua's hebben dus wel geholpen.... :p


:duim:



ps: Ik zal mijn pak kranten gewoon weer bezorgen ;)

Mark
04-11-03, 16:33
Zozo

helaas lees ik die krant niet.

GroteWolf
05-11-03, 14:14
Kijk eens aan, het modereren lukt wel!! [mod.].

sadeeQ
05-11-03, 19:59
Geplaatst door GroteWolf


:zwaai:

:boeps: :boeps: goh ,ik krijg bijna tranen in mijn ogen, iemand die nogal generaliseert.

Qwertyno
05-11-03, 20:21
Grotewolf,

Verklaar waarom het grootste gedeelte van de Europeanen vindt dat Israel een bedreiging voor de wereld vormt.
Bekijk dan in het bijzonder Nederland met zijn 74%.
Als je dit hebt gedaan ben je al een heel eind op weg om de zaken in een juiste context te plaatsen.

Verder:
Wanneer is er sprake van Jodenhaat?
Wanneer is er sprake van Moslimhaat?
Wanneer is er sprake van Christenhaat?
Wanneer is er sprake van homohaat?
Wanneer is er sprake van vrouwen haat?

Pas wanneer dit duidelijk is, dan pas is het mogelijk om deze zaken aan te wijzen.
Wanneer deze zaken niet duidelijk zijn, maar toch dit soort zaken probeert aan te wijzen, kom je gewoon niet ver.

Voorbeeldje:
Als Ik zeg: Ik vind dat er een oorlog tegen het jodendom gevoerd moet worden.
Voldoe ik dan aan de criteria van een Jodenhater?

Als ik zeg: Ik vind dat er een oorlog tegen de Islam gevoerd moet worden.
Voldoe ik dan aan de criteria van een moslimhater?

?

Ik ga namelijk een boek schrijven waarin ik oproep om een oorlog te voeren tegen het jodendom…































....Geintje...ga ik niet doen...

sadeeQ
05-11-03, 20:24
Geplaatst door WATERMELOEN
:zwaai:

:boeps: :boeps: goh ,ik krijg bijna tranen in mijn ogen, iemand die nogal generaliseert.


:slapen: watje

Waterval
05-11-03, 20:27
Geplaatst door sadeeQ
:slapen: watje


Met watjes kun je heel goed desinfecteren...


ps: :zwaai: :D

GroteWolf
06-11-03, 13:57
Verklaar waarom het grootste gedeelte van de Europeanen vindt dat Israel een bedreiging voor de wereld vormt.
Bekijk dan in het bijzonder Nederland met zijn 74%.
Als je dit hebt gedaan ben je al een heel eind op weg om de zaken in een juiste context te plaatsen.


Altijd moeilijk om te reageren op reacties op een oorspronkelijk stuk dat weggemodereerd is. Deze reactie staat er betrekkelijk los van.
Ik kan je de verklaring geven (al zul je er niet voor open staan):
Landen als Israel, Afghanistan, Iran, Irak, Noord Korea en de VS worden, lijkt mij, terecht gezien als de grootste bedreigingen van de wereldvrede. Daarbij is bij mijn weten niet gevraagd waarom, wie gelijk heeft, of aan welke kant men staat, of eigenlijk...niks. Gewoon, dat ze een grotere bedreiging vormen voor de wereldvrede dan Belgie, Chili of Ivoorkust. Dat lijkt mij ook wel duidelijk. Andere landen die wel een bedreiging kunnen vormen maar niet genoemd zijn zijn Pakistan, India, Rusland, China en Taiwan. Landen die op gespannen voet met hun buren leven en waar de hele wereld mee verbonden is. Maar dat komt denk ik omdat de spanningen daar de laatste tijd niet in het nieuws zijn geweest.

Jodenhaat begint daar waar je een heel volk gaat beschuldigen van niet te bewijzen misdaden of misdragingen. De meeste Joden wonen niet in Israel. Die hebben dus ook met de Palestijnen niks te maken. De Joden die er wel wonen zijn trouwens ook niet voor hun lol in deze vreselijke situatie beland. Iets waar anti-semieten geen enkel begrip voor hebben. Die zeggen: Het is hun land niet dus oprotten.
Maar wat moeten Europeanen dan wel niet tegen geïmmigreerde Moslims zeggen die in hun eigen land antidemocratische of antisemitische onzin uitkramen? Dan kunnen ze toch ook tegen die Moslims zeggen dat maar weer moeten vertrekken naar waar ze vandaan kwamen? Want het bevalt niet zo. Of gaat dat dan opeens niet op? Moeten die dan opeens wel met begrip en medemenselijkheid worden behandeld. Let wel, de situatie in Israel is in al die jaren steeds meer uit de hand gelopen. Dat was ook niet opeens zo als nu. Volgens mij was er oospronkelijk best een kans op dat alle inwoners er vreedzaam hadden kunnen samenleven.

Ik denk dus dat het voor Moslims niet slim (lees dom) is om zich zo op te stellen. Als je zelf discrimineert vraag je er eigenlijk om.

Gaat dit nu ook weggemodereerd worden? Ik ben benieuwd. Lijkt mij overdreven.

lennart
06-11-03, 15:09
Jodenhaat begint daar waar je een heel volk gaat beschuldigen van niet te bewijzen misdaden of misdragingen.


Dus toen moslims in Nederland de daden van OBL expliciet moesten afwijzen, liep jij over van woede over het moslimhaat in Nederland?

GroteWolf
06-11-03, 15:59
Dus toen moslims in Nederland de daden van OBL expliciet moesten afwijzen, liep jij over van woede over het moslimhaat in Nederland?


Deze zin moet ik in teween breken omdat hij nogal vreemd in elkaar zit.

1) Toen de Moslims expliciet de daden van OBL moesten afwijzen.

Dat moesten ze van niemand. Wie zijn de Moslims van Nederland? Turken blijken over het algemeen al niks van de Ummah, Osama en Al Qaeda en Arabieren in het algemeen te moeten hebben. Is er dan een Moslimwoordvoerder? Ik ken 'm niet.
Het zou diverse organistaie gesierd hebben als ze onomwonden verklaard zouden hebben dat ze tegen dergelijke moorddadige actie waren, wellicht zelfs op basis van hun geloof. Volgens mij deden sommigen dat ook.
En het zou, voor de toekomst, leuk zijn geweest als niet zo duidelijk bleek dat veel inwoners van Nederland op basis van hun origine eigenlijk heulen met een vijand van Nederland. Met moslimhaat heeft dat niet meer te maken dan met Westerlingenhaat. Als je ons zo duidelijk haat, wat wil je dan nog van ons?

2) ...liep jij over van woede over het (de) moslimhaat in Nederland.

Zoals je leest maak ik al onderscheid tussen Turkse en Noord Afrikaanse Moslims. Ik zou dus niet iedereen over één kam willen scheren.
Ja, ik kon mij wel opwinden over een nogal ongenuanceerd onderzoek onder Moslims dat vrijwel meteen in de krant moest verschijnen. Van mij hoefden en hoeven niet al die gewone en vriendelijke Moslims vereenzelvigd te worden met fanatici met baarden. Dat vind ik inderdaad dom en onredelijk.

Anderszijds vind ik nu wel dat de Jodenhaat onder Moslims belachelijke vormen aanneemt en hen zeker kwalijk genomen mag worden. Maar ook daarbij maak ik onderscheid tussen domme misleide mensen, die misbruikt worden door slimme slechte mensen en heel veel goede mensen met een redelijk oordeel die te slim zijn om zich te laten misleiden.
Mensen zijn mensen en of je nu Jood of Palestijn bent, een afgerukte arm doet evenveel pijn, of een verminkte dochter of een vermoorde zoon. Ik wens het alleen die mensen toe die het andere mensen willen aandoen.

Qwertyno
06-11-03, 17:00
Geplaatst door GroteWolf
Altijd moeilijk om te reageren op reacties op een oorspronkelijk stuk dat weggemodereerd is. Deze reactie staat er betrekkelijk los van.
Ik kan je de verklaring geven (al zul je er niet voor open staan):
Landen als Israel, Afghanistan, Iran, Irak, Noord Korea en de VS worden, lijkt mij, terecht gezien als de grootste bedreigingen van de wereldvrede. Daarbij is bij mijn weten niet gevraagd waarom, wie gelijk heeft, of aan welke kant men staat, of eigenlijk...niks. Gewoon, dat ze een grotere bedreiging vormen voor de wereldvrede dan Belgie, Chili of Ivoorkust. Dat lijkt mij ook wel duidelijk. Andere landen die wel een bedreiging kunnen vormen maar niet genoemd zijn zijn Pakistan, India, Rusland, China en Taiwan. Landen die op gespannen voet met hun buren leven en waar de hele wereld mee verbonden is. Maar dat komt denk ik omdat de spanningen daar de laatste tijd niet in het nieuws zijn geweest.

Jodenhaat begint daar waar je een heel volk gaat beschuldigen van niet te bewijzen misdaden of misdragingen. De meeste Joden wonen niet in Israel. Die hebben dus ook met de Palestijnen niks te maken. De Joden die er wel wonen zijn trouwens ook niet voor hun lol in deze vreselijke situatie beland. Iets waar anti-semieten geen enkel begrip voor hebben. Die zeggen: Het is hun land niet dus oprotten.
Maar wat moeten Europeanen dan wel niet tegen geïmmigreerde Moslims zeggen die in hun eigen land antidemocratische of antisemitische onzin uitkramen? Dan kunnen ze toch ook tegen die Moslims zeggen dat maar weer moeten vertrekken naar waar ze vandaan kwamen? Want het bevalt niet zo. Of gaat dat dan opeens niet op? Moeten die dan opeens wel met begrip en medemenselijkheid worden behandeld. Let wel, de situatie in Israel is in al die jaren steeds meer uit de hand gelopen. Dat was ook niet opeens zo als nu. Volgens mij was er oospronkelijk best een kans op dat alle inwoners er vreedzaam hadden kunnen samenleven.

Ik denk dus dat het voor Moslims niet slim (lees dom) is om zich zo op te stellen. Als je zelf discrimineert vraag je er eigenlijk om.

Gaat dit nu ook weggemodereerd worden? Ik ben benieuwd. Lijkt mij overdreven.

Leuk en aardig allemaal…
Maar je hebt nog niet verklaart waarom Israel door de Europeanen als het gevaarlijkste land wordt gezien.
Dus waarom krijgt Israel de meeste stemmen als ze kunnen kiezen uit meerdere landen?
En waarom vindt driekwart van de Nederlanders dat Israel een bedreiging voor de wereldvrede vormt?
Ik heb het hier dus over Israel en niet over Noord Korea of dergelijke.

Ik zou zeggen probeer het nog een keer…. Rara waar zou het aan kunnen liggen…
Ik kan je wel een paar tips geven:
De vredelievendheid van de Israeliers
De onschuldigheid van de Israeliers
Het antiracistische beleid van de Israeliers.
Enz….


Verder:
“De Joden die er wel wonen zijn trouwens ook niet voor hun lol in deze vreselijke situatie beland.”

Hier ben ik het niet mee eens.
De meeste joden die in Israel wonen hebben daar heel duidelijk voor gekozen.
Velen met de reden om Israel bij te staan, om te helpen aan de opbouw of om in het leger te dienen.
Hier kan je niet omheen.

“anti-semieten….. Die zeggen: Het is hun land niet dus oprotten.”

Iemand die zegt dat het niet hun land is en vervolgens zegt dat ze daarom moeten oprotten is volgens jou dus een anti-semiet. (dit is in mijn ogen een goed bewijs dat veel kritiek op Israel wordt gezien als anti-semitisch)
Dan ben ik mischien wel een anti-semiet, ik vindt namelijk dat ze letterlijk moeten OPROTTEN uit Palestijns gebied.

Maar als ik naar jou definitie ga kijken….
“Jodenhaat begint daar waar je een heel volk gaat beschuldigen van niet te bewijzen misdaden of misdragingen.”
Dan ben ik opeens geen anti-semiet…

Kortom de criteria voor een jodenhater zijn onduidelijk. Dit geef je zelf heel goed aan.
(voor jou natuurlijk heel duidelijk, iedereen met kritiek…)

Veder heb je geen antwoord gegeven op:
Als Ik vind dat er een oorlog tegen het jodendom gevoerd moet worden.
Ben ik dan een antisemiet.?

Kom op je komt er wel…

Waterval
06-11-03, 17:04
Gaat dit nu ook weggemodereerd worden? Ik ben benieuwd. Lijkt mij overdreven.


Je onderschat mijn redelijkheid... Even kijken hoeveel strafpunten daarop staan .... :p

Donna
06-11-03, 17:11
Geplaatst door GroteWolf
Dat
2) ...liep jij over van woede over het (de) moslimhaat in Nederland.

Zoals je leest maak ik al onderscheid tussen Turkse en Noord Afrikaanse Moslims. Ik zou dus niet iedereen over één kam willen scheren.
*knip*

Anderszijds vind ik nu wel dat de Jodenhaat onder Moslims belachelijke vormen aanneemt en hen zeker kwalijk genomen mag worden.


Dat noem ik geen onderscheid. Met andere woorden je klassificeert mensen niet op basis van geloof maar op basis van afkomst?

In reactie op je eerdere bijdrage: als je een een heel volk beschuldigt. Wat nou als ik zou zeggen 'Anderzijds vind ik nu wel dat het rascisme onder joden belachelijke vormen aanneemt en dat mag ze kwalijk genomen worden'. Is dat antisemitisme? Volgens zeer velen wel. Laat ik het zo formuleren. Als dat uit EU onderzoek was gebleken, dat de meerderheid van de europeanen dat vindt, dan had Israel liever geen sinasappels meer naar Europa geexporteerd ben ik bang....

Dus ik vind dat je met twee maten meet. Enerzijds kun je een heel volk niet laten opdraaien voor de daden van enkelingen, maar bij moslims kan dat wel?