PDA

Bekijk Volledige Versie : Discriminatie van palestijnen door Arabieren



Afrux
04-11-03, 16:57
We weten allemaal dat de Palestijnen de Honderduizenden Palestijnen in Lebanon, waar van een derde generatie waarvan de ouders ook in Lebanon zijn geboren, geen recht hebben of een definitieve verblijsvergunning of Lebanees paspoort.
Zij zijn gedoemd te leven in kampen zonder riolering, noch enige voorzienning. Zij mogen niet alle opleidingen volgen en ookniet alle ambten bekleden., etc, etc,

In Syrie en Jordanje of andere Arabische landen is het ook niet beter gesteld met die arme Palestijnen. twee voorbeelden: Koning Hussayn gheeft in een dag meer Palestijnen vermoord dan Sharon in 10 jaar. De Sheikhs (lafaards) van Kuwait hebben alle Palestijnse gastarbeiders weggestuurd omdat de gek Arafat d ekant van Saddam koos.

Maar deze week heb ik het meest belachelijke gelezen:

Sinds kort mogen de kinderen van Egyptische vrouwen die met een buitenlander getrouwd zijn de Egyptische nationaliteit hebben, behalve als het gaat om een Palestijn.

Dus als een egyptische vrouw met een isralier, chinees, etc trouwt, dan krijgen haar kinderen de Egyptische nationaliteit, maar niet niet als het een Palestijn is...

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:00
correctie van de titel:

Discriminatie van Palestijnen door dictaturen

Puk
04-11-03, 17:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
correctie van de titel:

Discriminatie van Palestijnen door dictaturen

Arabische dictaturen.

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:05
Geplaatst door Puk
Arabische dictaturen.

inderdaad...zelfs een cockroach als jou schijnt het nog beter de weten dan die drol Afroks.

Afrux
04-11-03, 17:08
het blijven Arabieren..

natuurlijk weten mensen met verstand, dat ik de de dicaturen en hun Arabische achterlijke nationalisme bedoel.

Je hebt ook over de Amerikaanse bezetting, al zijn niet alle Amerikanen niet bezetters.

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:10
Amerikanen hebben democratisch voor hun regering gekozen.....dat maakt ze toch al wat verantwoordelijker.

Puk
04-11-03, 17:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
inderdaad...zelfs een cockroach als jou schijnt het nog beter de weten dan die drol Afroks.

Ik weet het zelfs nog beter dan jij!

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:41
Geplaatst door Puk
Ik weet het zelfs nog beter dan jij!

dat weet je niet

Puk
04-11-03, 17:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat weet je niet

Bij Allah Nabil! D'r wel een beetje bijblijven nu. Kan je het niet meer volgen? Te moeilijk?

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:55
Geplaatst door Puk
Bij Allah Nabil! D'r wel een beetje bijblijven nu. Kan je het niet meer volgen? Te moeilijk?

voor jou een vraag ....voor mij een weet :stout:

Puk
04-11-03, 17:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
voor jou een vraag ....voor mij een weet :stout:

En de kleur is.... groen! :melig:

al qalam
04-11-03, 18:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Amerikanen hebben democratisch voor hun regering gekozen.....dat maakt ze toch al wat verantwoordelijker.
Een min,derheid van de mensen die gaan stemmen heeft had voor de huidige regering gestemd, Gore had in absolute cijfers een stuk meer stemmen.
Dan is er nog het feit dan in florida een reeks mensen onterrecht van de kieslijsten geschrapt werden (uit de groep die traditioneel democraat stemden) en dus niet konnen stemmen. Dan zijn er nog de vreemde gebeurtenissen ivm de electronische stemmachines waar op afstand mee geknoeid kan worden.

nl-x
04-11-03, 18:43
Geplaatst door Afrux
We weten allemaal dat de Palestijnen de Honderduizenden Palestijnen in Lebanon, waar van een derde generatie waarvan de ouders ook in Lebanon zijn geboren, geen recht hebben of een definitieve verblijsvergunning of Lebanees paspoort.
Zij zijn gedoemd te leven in kampen zonder riolering, noch enige voorzienning. Zij mogen niet alle opleidingen volgen en ookniet alle ambten bekleden., etc, etc,

In Syrie en Jordanje of andere Arabische landen is het ook niet beter gesteld met die arme Palestijnen. twee voorbeelden: Koning Hussayn gheeft in een dag meer Palestijnen vermoord dan Sharon in 10 jaar. De Sheikhs (lafaards) van Kuwait hebben alle Palestijnse gastarbeiders weggestuurd omdat de gek Arafat d ekant van Saddam koos.

Maar deze week heb ik het meest belachelijke gelezen:

Sinds kort mogen de kinderen van Egyptische vrouwen die met een buitenlander getrouwd zijn de Egyptische nationaliteit hebben, behalve als het gaat om een Palestijn.

Dus als een egyptische vrouw met een isralier, chinees, etc trouwt, dan krijgen haar kinderen de Egyptische nationaliteit, maar niet niet als het een Palestijn is...
Jij heb natuurlijk liever gehad dat al die Palestijnen maar opdonderden naar een ander land, en daar het nationaliteit van namen. Zodat Israel lekker alle grond zelf kan houden. toch?

Of moet ik nou echt geloven dat jij om die palestijnen geeft, dat je deze topic plaatst?

ZbaqZbaq
04-11-03, 18:47
Geplaatst door al qalam
Een min,derheid van de mensen die gaan stemmen heeft had voor de huidige regering gestemd, Gore had in absolute cijfers een stuk meer stemmen.
Dan is er nog het feit dan in florida een reeks mensen onterrecht van de kieslijsten geschrapt werden (uit de groep die traditioneel democraat stemden) en dus niet konnen stemmen. Dan zijn er nog de vreemde gebeurtenissen ivm de electronische stemmachines waar op afstand mee geknoeid kan worden.

Ik heb ook niet gezegd dat ze absoluut verantwoordelijk zijn.....maar wel meer verantwoordlijk dan dat arabieren zijn voor hun regering.

Arvid
04-11-03, 19:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb ook niet gezegd dat ze absoluut verantwoordelijk zijn.....maar wel meer verantwoordlijk dan dat arabieren zijn voor hun regering.

Dat is vette onzin.
Kiezers stemmen op de partij omdat ze het eens zijn met de DAN uitgesproken plannen. Weten zij veel wat over een paar jaar voor plannen worden gemaakt en uitgevoerd. In Amerika heb je geen referenda waar ze mogen stemmen of een oorlog moet worden gestart.
Bovendien hebben ze keus uit maar 2 partijen.
Je zou eigenlijk een puntensysteem moeten invoeren, bijvoorbeeld verdeel 10 punten over die 2 partijen. Dan kun je zodanig stemmen dat het precies overeenkomt met je voorkeur voor een partij.

Bovendien, waarom komen ze in Arabische landen niet in opstand tegen de dictatuur? Het is toch geen Noord-Korea waar ze die kans niet eens hebben?

Hay Jouhara
04-11-03, 22:00
vette schande mag niet gebeuren maar wat doe je er aan

ZbaqZbaq
04-11-03, 22:07
Geplaatst door Arvid

Bovendien, waarom komen ze in Arabische landen niet in opstand tegen de dictatuur? Het is toch geen Noord-Korea waar ze die kans niet eens hebben?

Dan ben jij niet goed op de hoogte van die arabische dicaturen

Hay Jouhara
04-11-03, 22:31
de hoofd schuldige van deze situatie is de Israëlische staat en daar na
komen de schijnheilige Amerikanen want iedereen kan zeggen wat hij of zij wil maar als die boven genoemde landen blijven tegen werken tegen elk eerlijk voorstel dan zullen die vluchtelingen nooit kunnen terug keren

Arvid
04-11-03, 22:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dan ben jij niet goed op de hoogte van die arabische dicaturen

beter op de hoogte dan jij denk ik.
Veel Arabieren hebben tv en weten dondersgoed hoe het in democratische landen aan toe gaat. Dom zijn ze niet.
Waarom geen revolutie starten? Zelfs in repressieve regimes als Rusland en China heeft het vroeger gewerkt. Of na de revolutie alles beter is, is natuurlijk een andere vraag.....

ronald
05-11-03, 03:22
Geplaatst door hay jouhara
de hoofd schuldige van deze situatie is de Israëlische staat en daar na
komen de schijnheilige Amerikanen want iedereen kan zeggen wat hij of zij wil maar als die boven genoemde landen blijven tegen werken tegen elk eerlijk voorstel dan zullen die vluchtelingen nooit kunnen terug keren


Ja ja ja ,....dat verhaal kennen we wel. Hebben we al zo vaak gehoord de laatste tijd. Allles is de schuld van Israël.

Het feit blijft bestaan dat de omringende Arabische staten het Palestijse probleem in stand hebben gehouden. Als ze dat anders hadden gedaan , dan zou Israël de Westbank en Gaza nooit bezet hebben moeten houden.

Afrux
05-11-03, 15:55
Geplaatst door splijtstof
Hallo AFgeRUXte:

dankje NL-X je hebt me de worden van de mond geplukt.

waarom voeg je de marokaanen of algerijnen of saudische
of pakistanen of etc etc etc niet aan je israelische chinezen lijstje
die om de Egyptische nationaliteit staan te trappelen,
ja want als zij een Egyptische trouwen krijgen ze allemaal
die fel begeerde nationaliteit behalve de phalestijnen
lekker puh voor ze hadden ze hun land maar niet
aan de Israeliers kwijt moeten raken.

wat is het leven toch mooi
he AFgeRUXte alle arabieren hebben recht op de
Egyptische nationaliteit behalve de Phalus.

Of je bent een Israelie of je leest te veel Israelische boeken.

Leletje rezeweter.

haha wat een onzin, chinees en israelisch waren maar twee voorbeelden, ik kan ook heel de wereld afgaan..
Of nou pakistaans, marokkanen, etc graag de Egyptische nationaliteit zouden willen hebben betwijfel ik. Ik zou niet weten waarom, ten slotte wil meer dan 80% van de jongeren het land juist verlkaten (om aan de ellende te ontsnappen), netzoals in de rest van de islamitische wereld overgines, de Hollandse, franse, engelse en Amerikaanse nationaliteit zijn wel erg in trek, maar dat het egyptische ook in trek is, is nieuw> Hoe kom je erbij dumbotje?


Kijk het feit dat ik d eNederlandse nationaliteit bezit en trots op ben, wil niet zeggen dat ik geen Marokkaan of liever gezegd Amazigh ben. Mijn marokkanse nationaliteit heb ik al lang geleden niet meer verlengd, al blijf ik voor de marokkanse wet wel een marokkaan, Ik zal pas trots erop zijn en het terug nemen als ik en volwaardig Marokkaan ben en het als in Marokko iedereen dezelfde rechten heeft. En tweederangs burgers niet meer bestaan, als d erechters niet naar afkomst en rang kijken, etc, etc

Om een lang verhaal kort te maken, een Palestijn met een Egyptisch, Libanees, of ander Nationaliteit wil niet zeggen dat je geen Palestijn meer bent, maar ebkel dat Palestijnen door hun ARabische broeders als echte broeders gezien en behandeld worden. Feit is dat ze tweederrangsburgers zijn zonder einige rechten. De Palstijnen in Amerika krijgen geen lijstje van beroepen die ze niet mogen uitoefnen (zoals in je ARabische nationalisme het gebeurt), zij krijgen ook geen lijstje waarop staat welke opleidingen die ze allemaal niet mogen volgen, etc, etc,

De Natinalisten hebben altijd baat gehad bij d ePalestijnse conflict, het is een handelsobject geworden voor hun. Zij hebben belang dat het niet opgelost is, kunnen ze hun volkeren van de binnelandse ellende afleiden om het over palestina te hebben die ze al meer dan 50 in de steek laten..

Ik heb die wet in Egypte niet verzonnen, maar ik vind het zoals de Egyptische vrouwen (en d ePalstijnse mannen en vrouwen) al aangegeven hebben daar pure discriminatie.

Angeldust
05-11-03, 16:16
Geplaatst door hay jouhara
de hoofd schuldige van deze situatie is de Israëlische staat en daar na
komen de schijnheilige Amerikanen want iedereen kan zeggen wat hij of zij wil maar als die boven genoemde landen blijven tegen werken tegen elk eerlijk voorstel dan zullen die vluchtelingen nooit kunnen terug keren

Ja hoor alle verantwoordelijkheid resoluut van de hand wijzen door retorisch te brallen dat het de schuld is van Israel en niet te vergeten de VS... Gut o gut,.. wat een hoogvlieger is dat zeg...
Het gaat toch echt om de situatie van de vluchtelingen daar ter plekke, of zit Israel daar ook al weer achter en zijn de Arabische dwingelandjes bijgevolg daarvan sowieso niet ter verantwoording te roepen volgens jouw onvolprezen logica?

an3sdej
05-11-03, 18:09
nee ze krijgen alleen veto achter veto van Zamerika,

hihih, die 'Z' voor Amerika komt me bekend voor hihih

Hay Jouhara
06-11-03, 13:36
ANGEL DUST
Ja hoor alle verantwoordelijkheid resoluut van de hand wijzen door retorisch te brallen dat het de schuld is van Israel en niet te vergeten de VS... Gut o gut,.. wat een hoogvlieger is dat zeg...
Het gaat toch echt om de situatie van de vluchtelingen daar ter plekke, of zit Israel daar ook al weer achter en zijn de Arabische dwingelandjes bijgevolg daarvan sowieso niet ter verantwoording te roepen volgens jouw onvolprezen logica?

---------------------------------------------------------------------------------
HAY JOUHARA
NOU ZAL IK JOU EENS VERTELLEN DAT ISRAEL NA DE LAATSTE OORLOG 2 TOT DRIE KEER ZO GROOT WAS GEWORDEN,NOU MAG JIJ MIJ EENS VERTELLEN AAN WIE DIE LAND TOEBEHOORT VINDT JIJ HET
DAN GEK DAT IK ISRAEL ALS HOOFDSCHULDIGE ZIE
VAN DEZE KWESTIE EN JA EN ALS ZIE AL DIE LAND NIET TERUG GEVEN
DAN KUNNEN DIE VLUCHTELINGEN OOK NERGENS HEEN

Onno26
06-11-03, 13:47
NOU ZAL IK JOU EENS VERTELLEN DAT ISRAEL NA DE LAATSTE OORLOG 2 TOT DRIE KEER ZO GROOT WAS GEWORDEN,NOU MAG JIJ MIJ EENS VERTELLEN AAN WIE DIE LAND TOEBEHOORT VINDT JIJ HET DAN GEK DAT IK ISRAEL ALS HOOFDSCHULDIGE ZIE

Das inderdaad wat vreemd ja. Overal het algemeen geld de gouden regel, wie een oorlog begint en verliest, verliest grondgebied. Nu begrijp ik dat moslims graag zien dat dat overal geld behalve als moslims verliezen, maar echt redelijk is dat niet.

Hay Jouhara
06-11-03, 14:09
Geplaatst door Onno26
Das inderdaad wat vreemd ja. Overal het algemeen geld de gouden regel, wie een oorlog begint en verliest, verliest grondgebied. Nu begrijp ik dat moslims graag zien dat dat overal geld behalve als moslims verliezen, maar echt redelijk is dat niet.


dat is jouw mening maar dat is een van de hoofd redenen van de
vluchtelingen probleem je kan het ontkennen of toegeven maar zo lang het zo blijft zal israel altijd last hebben van aanslagen zo te zien vinden ze het wel de moeite waard maar aangezien ze nu een muur aan het bouwen zijn en nog meer land van de palestijnen af pakken vraag ik me eigenlijk wel eens af waar houdt op

Onno26
06-11-03, 14:23
maar dat is een van de hoofd redenen van de vluchtelingen probleem je kan het ontkennen of toegeven maar zo lang het zo blijft zal israel altijd last hebben van aanslagen zo te zien vinden ze het wel de moeite waard maar aangezien ze nu een muur aan het bouwen zijn en nog meer land van de palestijnen af pakken vraag ik me eigenlijk wel eens af waar houdt op

Als je je afvraagt waar het op gaat houden kan je je misschien het beste even richten op de ontwikkelingen van de laatste zestig jaar.
In 1948 was Palestina nog zo'n 54% van het hele gebied, daarna werd dat 48%, en tegenwoordig vechten ze voor zo'n 23%, dus als het zo door gaat houden de Palestijnen waarschijnlijk niets over.

Hadden de Palestijnen niet naar Libanon, Irak, Jordanie en Egypte geluisterd en hun staat gewoon geaccepteerd dan waren ze nu al 60 jaar een stuk beter afgeweest. Leuk detail is dat precies die landen die het voor de Palestijnen vernaaid hebben de landen zijn die wetten tegen Palestijnen hebben en in het geval van Libanon en Syrie zelfs verantwoordelijk zijn voor massaslachtingen onder de Palestijnen.

Hay Jouhara
06-11-03, 14:37
Geplaatst door Onno26
Als je je afvraagt waar het op gaat houden kan je je misschien het beste even richten op de ontwikkelingen van de laatste zestig jaar.
In 1948 was Palestina nog zo'n 54% van het hele gebied, daarna werd dat 48%, en tegenwoordig vechten ze voor zo'n 23%, dus als het zo door gaat houden de Palestijnen waarschijnlijk niets over.

Hadden de Palestijnen niet naar Libanon, Irak, Jordanie en Egypte geluisterd en hun staat gewoon geaccepteerd dan waren ze nu al 60 jaar een stuk beter afgeweest. Leuk detail is dat precies die landen die het voor de Palestijnen vernaaid hebben de landen zijn die wetten tegen Palestijnen hebben en in het geval van Libanon en Syrie zelfs verantwoordelijk zijn voor massaslachtingen onder de Palestijnen.

oh ja ik weet niet of je het hebt opgezocht of deze details al kende
maar dat doet er niet toe hoe is israel dan in handen gekomen aan die eerdere 46% land in 1948 van wie was die land voor die tijd ik neem aan van de palestijnen toch maar waren ze toevallig niet onder het gezag van de britten (gekoloniseert) en na de tweede oorlog ze de joodse bevolking hun beloofde land hebben geschonken

Onno26
06-11-03, 14:46
van wie was die land voor die tijd ik neem aan van de palestijnen

Vlak ervoor van de Britten en daarvoor van de Ottomanen. Het was nog nooit van de Palestijnen geweest. Toen in '48 over de oprichting van een Palestijnse staat gesproken werd was dat de eerste keer in de geschiedenis dat er zelfbestuur aan de Palestijnen gegeven zou worden.

Hay Jouhara
07-11-03, 02:39
Geplaatst door Onno26
Vlak ervoor van de Britten en daarvoor van de Ottomanen. Het was nog nooit van de Palestijnen geweest. Toen in '48 over de oprichting van een Palestijnse staat gesproken werd was dat de eerste keer in de geschiedenis dat er zelfbestuur aan de Palestijnen gegeven zou worden.

Je gaat me niet vertellen dat de huidige grond gebied van de Israel en de Palestijnen legaal toebehoorden aan de britten in die tijd ,want in die tijd was Engeland een machtig wereldmacht met een nare gewoonte landen die ze hadden gekoloniseert tot hun eigen bezit te beschouwen en volgens mij woonden er in die tijd in dat gebied voornamelijk alleen Arabieren die we nu en toen der tijd Palestijnen noemen ,en ik weet niet hoe jij er over denkt dat een aantal westerse landen dachten het recht te hebben om zomaar land aan een bevolking toe te eigenen (joodse) dat oorspronkelijk niet aan hun toebehoort.................

Heloui
07-11-03, 09:53
Geplaatst door nl-x
Jij heb natuurlijk liever gehad dat al die Palestijnen maar opdonderden naar een ander land, en daar het nationaliteit van namen. Zodat Israel lekker alle grond zelf kan houden. toch?

Of moet ik nou echt geloven dat jij om die palestijnen geeft, dat je deze topic plaatst?

Israel pesten over de rug van duizenden palestijnen vindt ik eigenlijk ook niet getuigen van "geven om de palestijnen". Een beetje onmenselijk en hypocriet eigenlijk. Laat die honden maar dat rot land houden! De palestijnen hebben net als wij ook recht om hun leven op te bouwen.

ZbaqZbaq
07-11-03, 11:04
Geplaatst door Gerrit Jan
Engeland had een mandaat van de Volkenbond (voorloper van de VN), net zoals Frankrijk dat had voor Syrië en Libanon.

Je bedoelt die club die nu in de VN zit en ze van mij allang hadden mogen opdoeken ?

Die zelfde club die eigenlijk niets doet dan machtsverhoudingen formaliseren en bevestigen ?

Wil je met deze uiterst domme opmerking zeggen dat het correct was om Frankrijk en Engeland een mandaat over dat gebied te geven ?

an3sdej
07-11-03, 11:09
Je gaat me niet vertellen dat de huidige grond gebied van de Israel en de Palestijnen legaal toebehoorden aan de britten in die tijd ,want in die tijd was Engeland een machtig wereldmacht met een nare gewoonte landen die ze hadden gekoloniseert tot hun eigen bezit te beschouwen

Vergeten wordt dat al dat gebied veroverd was op het Ottomaanse rijk, na een oorlog. En daar elke oorlog verliezers en winnaars heeft, verliest of verkrijgt elke van hen gebied.

En de voorloper van de VN, de volkerenbond was daar een middel toe. En natuurlijk valt daar op af te dingen, maar het Ottomaanse rijk werd ook gehaat.

Dus Zbaqzbaq, schreeuw weer eens niet te hard, lees je geschidenisboekjes weer eens.

ZbaqZbaq
07-11-03, 11:30
Geplaatst door an3sdej


Dus Zbaqzbaq, schreeuw weer eens niet te hard, lees je geschidenisboekjes weer eens.

ik schreeuw helemaal niet...mogelijk iest mis met je braille monitor


....wat was er dan mis met mijn post ?

klopt het niet dat de VN (volkenbond) niet meer is dan een afspiegeling van de huidige machtsverhoudingen ?

Klopt het niet als ik zeg dat Frankrijk en Engeland geen F*ck te zoeken hadden in het MO laat staan een mandaat over het gebied mogen hebben ??

Onno26
07-11-03, 11:36
Klopt het niet als ik zeg dat Frankrijk en Engeland geen F*ck te zoeken hadden in het MO laat staan een mandaat over het gebied mogen hebben ??

Yep ZBZB, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Nou hadden de Ottomanen natuurlijk ook geen ene F*CK te zoeken in dat gedeelte van het Midden Oosten. Wat ons al weer terug brengt naar de 15e eeuw. Als we nog FF terug gaan dan blijken de Joden opeens wel de rechtmatige eigenaars te zijn!!!!!

(Of geld een overheersing van een ander Moslimvolk niet als overheersing en is het alleen een probleem als blanke Christenen en Joden dat doen?????????)

ZbaqZbaq
07-11-03, 11:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Leg eens uit wat er zo dom aan die opmerking is? Hoe kan een feitelijke constatering nu dom zijn?

Na de ineenstorting van het Turkse rijk in WO I moest er iets geregeld worden tav het voormalige grondgebied van dat rijk. De overwinnaars in die oorlog probeerden dit te realiseren in samenwerking met de nieuw opgerichte Volkenbond. Het was onvermijdelijk dat de overwinnaars Engeland en Frankrijk flink veel invloed kregen.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het dom is als je de uitspraak van de volkenbond zou gebruiken om het moreel en ethisch goed te keuren dat Frankrijk en Engeland de baas mogen spelen over een ander volk.

an3sdej
07-11-03, 11:42
precies

ZbaqZbaq
07-11-03, 12:17
Geplaatst door Gerrit Jan
Ze (vooral Engeland) hadden het gebied de facto in handen omdat de oorlog (waarmee Duitsland en zijn bondgenoten, oa Turkije, weet je nog van de geschiedenislessen, begonnen waren) gewonnen werd door de geallieerden.
Wat moesten ze ermee?
Het is nog mooi dat ze een Volkenbond oprichtten om eea te regelen.

og og og ...en wat hebben die toch een mooi werk verricht sinds die tijd

Onno26
07-11-03, 12:30
Wat hebben de Arabieren zelf dan gedaan sinds WO II toen ze zelfstandig werden?

Zoals het echte Arabieren betaamt, of als leiders hun bevolking met repressie genaaid, of als onderdrukten leidzaam zitten toekijken.

Hay Jouhara
07-11-03, 12:33
http://www.israa.nl/geschiedenis.htm


1917 De Geallieerden onder bevel van generaal Allenby veroveren Palestina in de eerste wereldoorlog. Dit is het jaar van de Balfour-declaratie voor een Joods Nationaal Tehuis in Palestina.
1922 Het Britse Mandaat over Palestina wordt bevestigd door de Volkenbond.
1947 De Verenigde Naties nemen een plan aan ter verdeling van Palestina tussen Israël en Jordanië.
1948 Beëindiging van het Britse Mandaat. Op 14 mei wordt door de Joodse Nationale Raad de Staat Israël uitgeroepen. De eerste oorlog tussen Joden en Arabieren breekt uit.
1949 De oorlog eindigt met een wapenstilstand tussen Israël, Egypte, Syrië, Jordanië, en Libanon. Palestina wordt verdeeld tussen Israël en Jordanië.
5 juni 1967 Opnieuw breekt een oorlog uit tussen de Arabische landen en Israël. Na 6 dagen is de oorlog beëindigd en heeft Israël het gehele schiereiland Sinaï, de Golan-hoogten (van Syrië) en de westelijke Jordaanoever (van Jordanië) bezet.
6 oktober 1973 Onverwacht breekt een nieuwe oorlog uit tussen Israël, Egypte en Syrië. Na 16 dagen wordt een overeenkomst van "staakt-het-vuren" bereikt.
14 mei 1998 50 Jaar onafhankelijkheid staat Israël

In januari 1948 breekt onder gezag van de leider David Ben Goerion een oorlog tegen de Palestijnse bevolking uit.


De Palestijnse bevolking vluchtten weg uit hun dorpen en steden. Haifa en Jaffa worden verovert. In mei 1948 zijn er zo’n 400.000 Palestijnen uit hun dorpen en woongebieden weggevlucht. Op 14 mei 1948 trekken de laatste Britse troepen weg die sinds 1923 het mandaat over Palestina, Irak en Jordanië hebben verkregen van de Volkenbond. De Britten beschouwden Palestina toentertijd als hun kolonie.



Op 15 mei roept David Ben Goerion de Joodse staat Israël uit. Dit deed hij zonder aan te geven wat de grenzen ervan zijn, noch wie tot de burgers van die staat gerekend zullen worden.

Sinds die dag is het de Palestijnse bevolking erg moeilijk gemaakt: dorpen werden verwoest, landbouw werd onmogelijk gemaakt en er kwamen steeds meer Joden die zich vestigden op Palestijns grondgebied.



Legers van de Arabische buurstaten probeerden ondertussen Israël’s agressie te weren, maar lijden een nederlaag. Intussen zijn er nog eens 800.000 Palestijnen uit hun dorpen en steden gevlucht. Ook de Palestijnen komen in opstand en vormen een Palestijnse verzetsbeweging.



In juni 1967 breekt de Zesdaagse Oorlog uit: Israël valt aan en bezet de rest van het historische Palestina: de Gaza-strook, de Westbank, de Golanhoogte van Syrië en de Sinaïwoestijn van Egypte. Weer vluchtten honderdduizenden Palestijnen. Voor de Palestijnen betekent het dat de laatste 22 % van hun land werd bezet. Oost-Jeruzalem wordt geannexeerd.


Vanaf de allereerste oorlog heeft Palestina nooit meer vrede gekend. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen vrede. Diverse omringende landen zoals: Jordanië, Syrië, Egypte, Libanon en Irak zijn betrokken geweest bij deze oorlogen.


dit klinkt toch meer naar de waarheid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Arvid
07-11-03, 12:33
Geplaatst door Onno26
Zoals het echte Arabieren betaamt, of als leiders hun bevolking met repressie genaaid, of als onderdrukten leidzaam zitten toekijken.

En alle schuld geven aan Amerika en Israel. Lekker makkelijk.

nefertiti
07-11-03, 12:48
het ondertussen - dank zij de zelf uitgelokte oorlogen door dearabieren - bezette gebied, is in feite gewoon JORDANIE!

Het zijn dus de Jordaniers die de palestijnen niet als gelijkberechtigden beschouwen!
Waarom houden Jordaniers hun eigen landgenoten vast in kampen? Heeft iemand daar een antwoord op?

die kampen liggen toch niet in Israel? NEE ze liggen in arabische landen!

bovendien zijn er een evenredig aantal arabische joden naar israel gevlucht als er israelische palestijen zijn buitengevlucht.
Waarom zittendie arabische joden niet in kampen in Israel? Waarom werden zij WEL opgenomen inde maatschappij terwijl de arabische Jordaniers hun eigen palestijnse broeders niet wensten op te nemen?

Heeft iemand daar een ernstig antwoord op?
Nee! liever met een grote beschuldigende vinger blijven wijzen naar "grote boeman westen"! maar dan wèl ook met z'n allen nog liever verdrinken om er te geraken dan ervoor tezorgen dat je eigen land enige vorm van welvaart kent!

DAT zijn de arabieren!

Suiker
07-11-03, 12:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
Amerikanen hebben democratisch voor hun regering gekozen.....dat maakt ze toch al wat verantwoordelijker.

Wie maakt dat verantwoordelijker? De regering of het volk?

ZbaqZbaq
07-11-03, 12:59
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat hebben de Arabieren zelf dan gedaan sinds WO II toen ze zelfstandig werden?

zelfstandig ??

Afrux
07-11-03, 13:49
Kijk dat is jouw probleem, i.p.v. de zaken objectief te bekijken en met argumenten te komen, beschuldig je mij van een jood zijn.

Je hoeft niemand te beschuldigen omdat hij een jood is, het is geen misdrijf. Nog maals ik ben geen jood maar moslim. Je vraagt steeds hoe ik heet: Wel ik heet Hussain.

Mijn vader aan het woord:
In de jaren vijftig van de vorig eeuw, kwam eens in de twee maanden van mijn joodse vriend langs bij ons dorp ergens in de bergen van Arif. Hij bleef meestal 3 dagen en vertrok daarna door andere dorpen om handel te drijven. Hij was niet de enige, joden woonden overal in Arif en waren volledige burgers.