PDA

Bekijk Volledige Versie : Mein Kampf ----- maroc.nl gevoeliger dan Ronny. N wat dat betreft !!!



ZbaqZbaq
04-11-03, 16:59
Heruitgave Mein Kampf moet mogelijk zijn
Ronny Naftaniel

Onorthodoxe voorstellen roepen altijd weerstand op. Dat gebeurde ook vorige week, toen het Eerste Kamerlid van de PvdA, Erik Jurgens in een artikel in de Volkskrant een lans brak voor het in Nederland heruitgeven van het boek Mein Kampf. De auteursrechten van dit noodlottige geschrift berusten niet bij de nazaten - voorzover aanwezig - van Adolf ******, maar bij de Staat der Nederlanden. Op grond hiervan kan de regering ingrijpen als neonazi's het boek opnieuw op de markt willen brengen.Tot dusverre heeft dit een heruitgave in Nederland (niet in Vlaanderen) tegengehouden. Jurgens wil nu het roer omgooien en pleit ervoor dat de staat der Nederlanden zelf de publicatie van het boek, in een geannoteerde versie, ter hand neemt. Ik ben het in grote lijnen met Jurgens eens.

Mein Kampf is een vrijwel onleesbaar geschrift vol met persoonlijke frustraties van de auteur. De afschuwelijke "waarde" van het boek is, dat ****** zo'n tien jaar voordat hij aan de macht kwam op duivelse wijze beschreef wat er volgens hem met de Joden moest gebeuren. Indertijd geloofden velen, dat het zo'n vaart niet zou lopen. Ook de Duitse Joden niet, totdat het te laat was. Een "kale" heruitgave zal alleen een handvol neonazi's bevredigen, maar van een educatief verantwoorde, geannoteerde versie zal een krachtige waarschuwende werking kunnen uitgaan. We zijn nu drie generaties na de Tweede Wereldoorlog. De meeste jongeren weten nauwelijks wat ****** op zijn kerfstok had en hoe hij aan de macht kwam. Mein Kampf, voorzien van een voorwoord dat verklaart hoe ****** zijn verwerpelijke ideeën in de praktijk bracht en hoe weinig de wereld ertegen deed en voorts uitgerust is met een illustratief notenapparaat, kan een impuls geven aan de strijd tegen het hedendaagse antisemitisme.

Laten we niet vergeten, dat er momenteel in Europa groepen Arabische jongeren zijn, die weer schreeuwen dat "Joden dood moeten". De kreet "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" is in sommige straten in Amsterdam tot de hoogste wijsheid verheven. Sommigen vertikken het lessen te volgen over de Shoa en terroriseren leraren die toch een poging hiertoe doen. In de Arabische landen en ook in Europa komt de eeuwenoude complottheorie weer op. Joden zouden aan de touwtjes in Washington trekken en de wereldpolitiek naar hun hand zetten. Het krachtige Amerikaanse optreden tegen het Islamitisch terrorisme zou georkestreerd worden door de Joodse lobby. Vorige week nog kreeg op de Islamitische topconferentie in Maleisië, de Maleisische premier Mahathir Mohammed, een staande ovatie toe hij zei: " De Joden heersen over de wereld per volmacht. Ze ronselen anderen om voor hen te vechten en te sterven." De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Achmed Maher, prees de toespraak door te zeggen dat Mahathir Mohammed de spijker op de kop had geslagen. Ook ****** geloofde in de complottheorie. Hij zag "de Joodse economische en politieke macht" als het grootste beletsel om zijn territoriale expansiedrift te bevredigen.

Het kan zeker geen kwaad om thans in Nederland op de meest indringende wijze duidelijk te maken hoe noodlottig zijn visie was. Overigens zou het beter zijn zo'n geannoteerde heruitgave niet door de overheid te laten doen. Dat is te veel eer voor massamoordenaar ******. Beter zou het zijn, als de regering een geschikte particuliere uitgever zoekt en pas vergunning tot publicatie geeft na zekerheid te hebben verkregen, dat de toelichtingen een educatief doel dienen.

Critici zullen toch nog angst hebben dat de Nederlandse versie van Mein Kampf misbruikt zal worden door neonazi's . Dat is evenwel onaannemelijk, omdat het boek in België te verkrijgen is en te downloaden valt via Internet. Bovendien is de verkoop van de originele versie - anders dan Jurgens stelt - wel degelijk verboden op grond van artikel 137d W.v.Str. Enige jaren geleden werd een marktkoopman op het Waterlooplein veroordeeld voor het verkopen van een oud-Duitse versie van Mein Kampf.

Tot slot geldt nog een belangrijk argument om nu te beginnen met publicatie van een geannoteerde versie. In 2015 vervallen de auteursrechten op het boek. Dan is iedereen vrij deze perfide lectuur op geheel eigen wijze uit te geven. Je kan dit moment beter voor zijn door, zo lang het nog kan, de geschiedenis op een verantwoorde wijze zelf aan het woord te laten.

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:04
wel lachwekkend dat maroc.nl waarlijk nog krampachtiger reageert op een topic die over "Mien Kampf"gaat dan dat zionisten zelf doen.

angkor
04-11-03, 17:21
Ik kan absoluut niet volgen waar je het over hebt.

Waar heeft maroc.nl gereageerd?
Dit is een volkomen normaal bericht.

angkor.

Mark
04-11-03, 17:25
Geplaatst door angkor
Ik kan absoluut niet volgen waar je het over hebt.

Waar heeft maroc.nl gereageerd?
Dit is een volkomen normaal bericht.

angkor.

Hij refereert aan het andere topic over Mein Kampf waar een slotje op zit.

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:25
er is een andere post verwijdert die ook over dat boek ging...iemand zei graag dat boek te willen lezen....nou...ik ook.......Ronny schijnt m ook gelezen te hebben.

Ik vind het dus erg paniekerig van beheer om die post te verijderen.

Mark
04-11-03, 17:26
Oh wacht hij is helemaal weg, ik zei alleen dat ie het kon bestellen bij amazon.com of dat het wel op een nazi site te vinden was....

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:29
nou...binnekort dus ook in de betere boekhandel verkrijgbaar bij jou op de hoek

Mark
04-11-03, 17:31
Tja, ik begin er niet aan want voor je het weet ligt ie op mijn stapel niet te lezen boeken (samen met "Dune" en "het proces" van Kafka).

Waterval
04-11-03, 17:49
Fcuk kon ook gewoon naar www.google.nl en daar de titel van het boek intypen...

Je wordt daar sowieso doodgeslagen met aanbiedingen van amazone.com. Ik vind het prima als hij dat boek wil lezen, maar ik vind niet dat maroc.nl zal moeten dienen als het medium dat hem de informatie verschaft waar hij het tot nog toe verboden boek kan verkrijgen.

ZbaqZbaq
04-11-03, 17:56
Boek is helemaal niet verboden.

Je mag het alleen niet verkopen. In de Bieb kan je m gewoon krijgen hoor.

Puk
04-11-03, 17:59
Ik heb een elektronische uitgave van internet gepukt... ergens.

Edit! Geplukt! :maf2:

Waterval
04-11-03, 17:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
Boek is helemaal niet verboden.

Je mag het alleen niet verkopen. In de Bieb kan je m gewoon krijgen hoor.

Dat weet ik heus wel! :ego:


Fcuk nu ook..

~Panthera~
04-11-03, 19:30
Heeft ook een nieuwe titel nu: Mein gezwam in de roimte. :moe:

Maslov
04-11-03, 19:59
Laat iedereen het maar lezen, net zo warrig als de Koran!

Dat het niet te koop is, komt omdat de Nederlandse staat de rechten heeft opgekocht!

Tanzaoui1
04-11-03, 20:54
Geplaatst door Arvid
Voor de moslimfundamentalisten is het boek een ware inspiratiebron en lesboek...Kijk maar naar het nieuws en het leed wat ze onschuldige mensen aandoen, je herkent er zo stukken uit


Hé Arvid is een anti-semiet :fuckit:

Maarten
05-11-03, 04:56
Geplaatst door Tanzaoui1
Hé Arvid is een anti-semiet :fuckit:

Lijkt me ook..
Onschuldige mensen iets aandoen? Aangezien die Palestijnen minstens voor 99% onschuldig zijn, en hen collectief veel meer aangedaan wordt dan israeli's, semieten zijn, terwijl Arvid ze tóch niet opmerkt, dan zijn het dus géen mensen! (voor Arvid) :D
En dát kennen we uit mein kampf!
Ik wil het niet lezen.

Mark, Duin leest goed bij 2 weken griep..