PDA

Bekijk Volledige Versie : Oude Marokkaan ter verantwoording bij nova voor antisemitisme.



Zwarte Schaap
04-11-03, 21:27
Check Nova.

De Zionistische lobby zet alle zeilen bij !

an3sdej
04-11-03, 21:57
Hij loopt in ieder geval mee zondag!

Maar leek ook een aardige man, echt een oompie!

Shaheed
04-11-03, 22:01
Jammer dat die marokkaan er niet bij heeft gezegd dat er veel meer marokkanen op die dag net als alle andere rechtvaardige/gewone mensen gaan demonsteren tegen de racisistische apartheidsmuur die de joden hebben gebouwd.

Wizdom
05-11-03, 05:56
Het word hoog tijd voor een ZIONISTEN sympathisanten enquete onder de NOVA directie, beleid makers en reporters.... krijgen we teminste een objectief beeld van hoe of wat...

Simon
05-11-03, 08:38
Het was wel een aandoenlijke man. Maar ik vond dat hij het wel goed deed. Jeroen Pauw doet een beetje kribbig en kortaf. Dat doet hij altijd maar als hij het over Marokkaanse jongeren heeft nog eens extra. Ach ja, wat moet je ook zeggen op die vragen. Een Jood met een keppeltje op krijgt van alles naar zijn hoofd in Amsterdam tegenwoordig. En die man moet zeggen wat hij er aan gaat doen. Hij kan er ook niks aan doen behalve gaan naar de demonstratie.

Simon

ZbaqZbaq
05-11-03, 09:42
Geplaatst door Shaheed
Jammer dat die marokkaan er niet bij heeft gezegd dat er veel meer marokkanen op die dag net als alle andere rechtvaardige/gewone mensen gaan demonsteren tegen de racisistische apartheidsmuur die de joden hebben gebouwd.

Je hebt 100% gelijk.


Stelletje idioten laten zich voor het karretje van die manipulerende zionisten spannen om zo hun valse aantijgingen bevestigd te krijgen.


VERRADERS !!

taouanza
05-11-03, 09:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
Je hebt 100% gelijk.


Stelletje idioten laten zich voor het karretje van die manipulerende zionisten spannen om zo hun valse aantijgingen bevestigd te krijgen.


VERRADERS !!

Ik denk niet meer aan kleine kinderen in te grote schoenen bij jou nick.
Ik denk nu aan Gnawa.:strik:

ZbaqZbaq
05-11-03, 10:16
Die UMMON is ook niet meer dan een stelletje huichelaars !!

Waar waren ze al die weken toen er zuivere marokkanen-haat werd gepredikt in de kranten ?

Waar waren ze toen Wilders riep dat hij persoonlijk moskeen dicht wilde metselen ?

Waar waren ze met hun oproep om de straat op te gaan toen het ging om de oorlog tegen Irak ? En waar is hun oproep nu om mee te doen aan de demo tegen de muur ???

1 ding voor die hele huichelachtige stink UMMON.....

TFOEOEOEOEOEO...3la kemertkoem ya 'l mounafiqoun !!

ZbaqZbaq
05-11-03, 10:28
Die mafkees haalde het zelfs in zijn hoofd om te zeggen dat de club van de verrader M. Sini (Islam&burgerschap) goed werk leverde en dat daar meer in geinvesteerd moest worden ....woahahahahahahahahaha


Zoals bekend is de subsidie van die stelletje hypocrieten vanaf 1 Januari 2004 stopgezet. Dus op deze manier heeft hij nog een poging willen wagen om zijn broeder in verraad uit de brand te helpen.

Trouwens...ook zo'n Kruistochten-snol die voor het behoud van Islam&Burgerschap is heet Miryam Sterk van het CDA.

Hoe kan het dat een soulmate van Wilders en Eurlings pleit voor behoud van Islam&Burgerschap ??? hahahahahah.....

genoeg gezegd hierover !

Zwarte Schaap
05-11-03, 10:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
TFOEOEOEOEOEO...3la kemertkoem ya 'l mounafiqoun !!

Hier ga je te ver !

Ik vind dat je te ver gaat als je hem mounafiqoun noemt.

Puk
05-11-03, 10:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die mafkees haalde het zelfs in zijn hoofd om te zeggen dat de club van de verrader M. Sini (Islam&burgerschap) goed werk leverde en dat daar meer in geinvesteerd moest worden ....woahahahahahahahahaha


Zoals bekend is de subsidie van die stelletje hypocrieten vanaf 1 Januari 2004 stopgezet. Dus op deze manier heeft hij nog een poging willen wagen om zijn broeder in verraad uit de brand te helpen.

Trouwens...ook zo'n Kruistochten-snol die voor het behoud van Islam&Burgerschap is heet Miryam Sterk van het CDA.

Hoe kan het dat een soulmate van Wilders en Eurlings pleit voor behoud van Islam&Burgerschap ??? hahahahahah.....

genoeg gezegd hierover !

In een Arabische dictatuur zou het allemaal heel ánders geregeld zijn!!

:wohaa:

ZbaqZbaq
05-11-03, 10:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hier ga je te ver !

Ik vind dat je te ver gaat als je hem mounafiqoun noemt.

Ik noem het beestje bij de naam.

Als zij zich hypocriet gedragen dan noem ik ze ook hypocriet.

fcuk
05-11-03, 11:08
ZbaqZbaq, weet je wat het is met scheldende mensen zonder nuance? Die worden vaak niet serieus genomen en overgeslagen in een discussie. In jouw geval vind ik dat jammer, want je hebt tussen de lijnen door best veel zinnigs te melden. Enerzijds begrijpelijk als je in de discussie-arena al bij voorbaat willens en wetens wordt genegeerd door hen die de welbekende dialoog zoeken (erg frustrerend), anderzijds bevuil je de waarheid - als je gelijk hebt - waardoor het weinig uitnodigd wordt voor hen, die WEL willen luisteren. En ik als Marokkaan/moslim heb er weer op mijn beurt last van als ik hetzelfde wil verkondigen als jij. Je weet, het slechte van een mens wordt onthouden, ....

fcuk

Zwarte Schaap
05-11-03, 11:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik noem het beestje bij de naam.

Als zij zich hypocriet gedragen dan noem ik ze ook hypocriet.




By Sheikh Dr. Muhammad al-Mâni`
Professor at Umm al-Qura University

A Muslim may not call his brother a hypocrite (Munafiq) . It is authenticated in Bukhâri from the hadîth related by Abu Hurayrah that "if a man called his brother as disbeliever then one of them should receive this title"( which means if the person who has been called a disbeliever is not so then the first man (the caller) will deserve the description of disbeliever) which is a serious warning for the Muslim against calling his brother by the characteristics of the people of Hell.

For what you said that we have to distinguish between the Muslim and the hypocrite, I tell you this is only determined by Allah because He knows the innermost heart of every person. No one can determine a believer or a hypocrite among people, for what you can see from people deeds cannot be used to judge because you do not know their inner intention or aim.

You should put in mind that hypocrisy is a contradiction between the innermost feelings and the exposed ones. If this was in belief then the hypocrisy amounts to unbelief; otherwise, it will be practical hypocrisy. So beware of describing your sisters with any claim of a disbelief or hypocrisy due to what you see of their outward deeds, while only Allah knows their intentions, in order to avoid such characteristics being reflected upon you.

Puk
05-11-03, 11:13
Geplaatst door Zwarte Schaap


Betekent dit dat een moslim nooit hypocriet kán zijn?

Als wél, dan vind ik het behoorlijk hypocriet.

fcuk
05-11-03, 11:17
Geplaatst door Puk
Betekent dit dat een moslim nooit hypocriet kán zijn?

Als wél, dan vind ik het behoorlijk hypocriet.

Zeer zeker wel. Ik denk alleen, dat hier nu twee zaken door elkaar worden gehaald:

een hypocriet is iemand, die a zegt en naar b handelt.

Een mounafiqin = hetzelfde, maar in de Arabische taal en cultuur hangt dit meer samen met het geloof. Geloof je wel of geloof je niet in een God. Ergo, een atheist is geen mounafiqin, maar een Kafir (ook maar een Arabisch woordje, dat een zeer negatieve bijklank heeft gekregen).

fcuk

ZbaqZbaq
05-11-03, 11:19
het is roze...het knort....en heeft een krulstaart......

noem jij het maar een koe.....


ik noem het een varken !

fcuk
05-11-03, 11:21
Nu snap ik waarom je altijd op de kade staat als er wordt bericht over ***********nen: je bent er een. Leer nuanceren knecht.

fcuk

Puk
05-11-03, 11:24
Geplaatst door fcuk
Zeer zeker wel. Ik denk alleen, dat hier nu twee zaken door elkaar worden gehaald:

een hypocriet is iemand, die a zegt en naar b handelt.

Een mounafiqin = hetzelfde, maar in de Arabische taal en cultuur hangt dit meer samen met het geloof. Geloof je wel of geloof je niet in een God. Ergo, een atheist is geen mounafiqin, maar een Kafir (ook maar een Arabisch woordje, dat een zeer negatieve bijklank heeft gekregen).

fcuk

Aha. En een moslim mag een andere moslim nooit een mounafiqin noemen. De ene moslim mag dus nooit van de andere moslim zeggen dat ie niet gelooft.

Ik kan nooit een mounafiqin zijn maar wel een Kafir.

Een mounafiqin is een ongelovige moslim, maar dat mag je nooit zeggen. Dat mag je alleen van niet-moslims zeggen. Maar dan heet het Kafir.

Juist.

ZbaqZbaq
05-11-03, 11:24
ach flikker toch op man.....

ik zeg waar ik zin in heb......ik laat het nuanceren wel aan jou over.....(voorzover mijn teksten nuance nodig hebben)


go for it fcuk

fcuk
05-11-03, 11:27
Juist Puk. Of je wel of niet gelooft, wel of geen goede moslim bent is een zaak tussen jou en je God. Hieruit volgend: ik mag geen enkel ander mens (ver)oordelen over zijn mate en kwalitieit van belijdenis.

fcuk

Puk
05-11-03, 11:28
Geplaatst door Puk
Aha. En een moslim mag een andere moslim nooit een mounafiqin noemen. De ene moslim mag dus nooit van de andere moslim zeggen dat ie niet gelooft.

Ik kan nooit een mounafiqin zijn maar wel een Kafir.

Een mounafiqin is een ongelovige moslim, maar dat mag je nooit zeggen. Dat mag je alleen van niet-moslims zeggen. Maar dan heet het Kafir.

Juist.

Blijf ik nog met 1 vraag zitten:

Hoe noem je nou een ongelovige moslim? Is daar ook een Arabisch woord voor?

fcuk
05-11-03, 11:32
Puk, een ongelovige. Een Kafir dus. Let wel: je bent pas een Kafir als je er zelf voor kiest de Islaam de rug te keren omdat je niet gelooft in een God.

Overigens ben ik geen moslimgeleerde, dus kan ik er naast zitten.

fcuk

ZbaqZbaq
05-11-03, 11:39
Geplaatst door fcuk
Puk, een ongelovige. Een Kafir dus. Let wel: je bent pas een Kafir als je er zelf voor kiest de Islaam de rug te keren omdat je niet gelooft in een God.

Overigens ben ik geen moslimgeleerde, dus kan ik er naast zitten.

fcuk

uhhh...dus je bent geen Kafir als je zegt dat er 5 goden bestaan en jezelf toch Moslim noemt ?

Je noemt jezelf dus Moslim...maar gedraagt je als een kafir....je bent dus hypocriet....maar dat mag ik niet tegen je zeggen omdat je jezelf moslim noemt ?

yeh right.

Puk
05-11-03, 11:41
Geplaatst door fcuk
Puk, een ongelovige. Een Kafir dus. Let wel: je bent pas een Kafir als je er zelf voor kiest de Islaam de rug te keren omdat je niet gelooft in een God.

Overigens ben ik geen moslimgeleerde, dus kan ik er naast zitten.

fcuk

Ik ook niet, dus nóg maar een vraagje. :wink:

Ik geloof niet in God, dus ben ik een Kafir. Okay.
Betekent dit nu dat ik de Islam de rug toe heb gekeerd?
Ben nooit moslim geweest overigens.

Dit vraag ik omdat afvalligen gedood dienen te worden, als ik het wel heb.

Puk
05-11-03, 11:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
uhhh...dus je bent geen Kafir als je zegt dat er 5 goden bestaan en jezelf toch Moslim noemt ?

Je noemt jezelf dus Moslim...maar gedraagt je als een kafir....je bent dus hypocriet....maar dat mag ik niet tegen je zeggen omdat je jezelf moslim noemt ?

yeh right.

Die moet je dus een Kafir noemen maar geen mounafiqin! :student:

Let toch eens wat beter op Nabil!

fcuk
05-11-03, 11:51
Geplaatst door Puk
Ik ook niet, dus nóg maar een vraagje. :wink:

Ik geloof niet in God, dus ben ik een Kafir. Okay.
Betekent dit nu dat ik de Islam de rug toe heb gekeerd?
Ben nooit moslim geweest overigens.

Dit vraag ik omdat afvalligen gedood dienen te worden, als ik het wel heb.

Puk, jij ook opletten: een ongelovige is een Kafir. Geloof je niet meer, dan mag je dan wel ooit geloofd hebben, je bent ook een Kafir. Een afvallige dus. Of je als afvallige gedood dient te worden weet ik niet. Wat ik wel weet, en dat blijft mijn sterkste argument, is dat wetten die voorzien in problemen zoals deze (van godsdienstige aard) alleen geldig zijn in een sharia-staat. Een afvallige krijgt, als ik het wel heb, drie dagen de tijd een moslimstaat te verlaten omdat zijn ideeen zogezegd een bedreiging vormen voor de sharia-staat. Of dit in de praktijk zo wordt toegepast en of het praktisch haalbaar is een land binnen drie dagen te verlaten, weet ik niet. Wat ik ook weer wel weet is dat ik nog nooit heb gehoord van berechting van een afvallige. Kennelijk zijn hieraan heel erg strenge eisen verbonden.

fcuk

Puk
05-11-03, 11:54
Geplaatst door fcuk
Puk, jij ook opletten: een ongelovige is een Kafir. Geloof je niet meer, dan mag je dan wel ooit geloofd hebben, je bent ook een Kafir. Een afvallige dus. Of je als afvallige gedood dient te worden weet ik niet. Wat ik wel weet, en dat blijft mijn sterkste argument, is dat wetten die voorzien in problemen zoals deze (van godsdienstige aard) alleen geldig zijn in een sharia-staat. Een afvallige krijgt, als ik het wel heb, drie dagen de tijd een moslimstaat te verlaten omdat zijn ideeen zogezegd een bedreiging vormen voor de sharia-staat. Of dit in de praktijk zo wordt toegepast en of het praktisch haalbaar is een land binnen drie dagen te verlaten, weet ik niet. Wat ik ook weer wel weet is dat ik nog nooit heb gehoord van berechting van een afvallige. Kennelijk zijn hieraan heel erg strenge eisen verbonden.

fcuk

Daarom ben ik dus Kafir; ik heb niks met een theocratie.

fcuk
05-11-03, 12:03
Dat kan Puk. Voor jou de theoretisch aan alle kanten haperende democratie, voor een moslim de theoretisch aan minder kanten haperende sharia. Waarom minder haperend als de democratie? Daar zouden we over kunnen discussieren (een ander keertje). Belangrijkste punt nu: een goede (!!) moslim zou je als ongelovige niet anders moeten behandelen als zijn moslimbroeder. Als jij daarbij op jouw beurt weer rekening houdt met en respect hebt voor zijn religie en gebruiken. Is toch allemaal zo fijn geregeld, vind ik.

fcuk

Puk
05-11-03, 12:06
Geplaatst door fcuk
Dat kan Puk. Voor jou de theoretisch aan alle kanten haperende democratie, voor een moslim de theoretisch aan minder kanten haperende sharia. Waarom minder haperend als de democratie? Daar zouden we over kunnen discussieren (een ander keertje). Belangrijkste punt nu: een goede (!!) moslim zou je als ongelovige niet anders moeten behandelen als zijn moslimbroeder. Als jij daarbij op jouw beurt weer rekening houdt met en respect hebt voor zijn religie en gebruiken. Is toch allemaal zo fijn geregeld, vind ik.

fcuk

Ideaal!!

fcuk
05-11-03, 12:12
Ideaal: als goede, oprechte moslims bij elkaar worden gezet bij oprechte anders-denkenden.

fcuk

ZbaqZbaq
05-11-03, 12:21
Geplaatst door Puk

Dit vraag ik omdat afvalligen gedood dienen te worden, als ik het wel heb.

Is bullshit. Geen vers in de Koran die dat voorschrijft.

Puk
05-11-03, 12:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
Is bullshit. Geen vers in de Koran die dat voorschrijft.

Bullshit zeg je. Toch hoor je het de laatste tijd vaak. Hoe komt dat?

Puk
05-11-03, 12:24
Geplaatst door fcuk
Ideaal: als goede, oprechte moslims bij elkaar worden gezet bij oprechte anders-denkenden.

fcuk

In een seculiere staat bedoel je?

ZbaqZbaq
05-11-03, 12:25
Geplaatst door Puk
Bullshit zeg je. Toch hoor je het de laatste tijd vaak. Hoe komt dat?

Ik hoor het niet hoor......

wacht...misschien batterijen op......

Puk
05-11-03, 12:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik hoor het niet hoor......

wacht...misschien batterijen op......

Ik zoek het wel op in mijn Koran Online!! :moe:

fcuk
05-11-03, 12:42
Puk, waarom je het wel vaak hoort, maar waarom het niet in de Koran staat (zoals Nabil zegt) heeft de volgende oorzaak:

Een goede (!) moslim gelooft in de Qoran en in de wijsheid in de uitspraken van de profeet (de hadiets). Ik ben niet van vandaag en ik kan me herinneren dat Nabil alleen in de Qoran gelooft en de hadiets (welke een meters-brede verzameling van boeken beslaan) links laat liggen en zelfs vrijelijk voor onzin verklaart. Ik zeg je alleen dat er van de 72 groepen moslims maar weinig zijn die NIET in die hadiets (uitleg bij de Qoran) geloven (het feit, dat je over deze kwestie vaak hoort, geeft hiervan blijk). Nabil is er een van en het is zijn goed recht. De Islaam is evenwel geloven in de Qoran en in de hadiets van onze profeet. Zonder deze hadiets, welke door vele zogenaamde godsdienstdeskundigen van Nederlands komaf over 't hoofd worden gezien, is de Qoraan een moeilijk te begrijpen boek. Zo komt het ook, dat men er zogenaamde tegenstrijdigheden in zegt te vinden.

Heb ik het mis over Nabil, dan heb ik een andere Nabil voor me. Nogmaals discussieren met hem over godsdienst doe ik niet. Zeker niet op NvdD als er een apart Islaam-forum voor is.

Fcuk

Puk
05-11-03, 12:45
Geplaatst door fcuk
Puk, waarom je het wel vaak hoort, maar waarom het niet in de Koran staat (zoals Nabil zegt) heeft de volgende oorzaak:

Een goede (!) moslim gelooft in de Qoran en in de wijsheid in de uitspraken van de profeet (de hadiets). Ik ben niet van vandaag en ik kan me herinneren dat Nabil alleen in de Qoran gelooft en de hadiets (welke een meters-brede verzameling van boeken beslaan) links laat liggen en zelfs vrijelijk voor onzin verklaart. Ik zeg je alleen dat er van de 72 groepen moslims maar weinig zijn die NIET in die hadiets (uitleg bij de Qoran) geloven (het feit, dat je over deze kwestie vaak hoort, geeft hiervan blijk). Nabil is er een van en het is zijn goed recht. De Islaam is evenwel geloven in de Qoran en in de hadiets van onze profeet. Zonder deze hadiets, welke door vele zogenaamde godsdienstdeskundigen van Nederlands komaf over 't hoofd worden gezien, is de Qoraan een moeilijk te begrijpen boek. Zo komt het ook, dat men er zogenaamde tegenstrijdigheden in zegt te vinden.

Heb ik het mis over Nabil, dan heb ik een andere Nabil voor me. Nogmaals discussieren met hem over godsdienst doe ik niet. Zeker niet op NvdD als er een apart Islaam-forum voor is.

Fcuk

Zo dement ben ik dus nog niet. Ik heb ook geen gehoorapparaat nodig. :ego:

fcuk
05-11-03, 12:48
Sorry, ik doe ook maar mijn best een medemens iets uit te leggen zonder hem te bedreigen enof uit te schelden:).

Misschien is het handiger als je antwoord geeft op je eigen vragen.

Fcuk weg

Puk
05-11-03, 12:50
Geplaatst door fcuk
Sorry, ik doe ook maar mijn best een medemens iets uit te leggen zonder hem te bedreigen enof uit te schelden:).

Misschien is het handiger als je antwoord geeft op je eigen vragen.

Fcuk weg

Fuck zeg! Jij bent snel op je teentjes getrapt!

Thanks anyway...

ZbaqZbaq
05-11-03, 13:02
Geplaatst door fcuk
Puk, waarom je het wel vaak hoort, maar waarom het niet in de Koran staat (zoals Nabil zegt) heeft de volgende oorzaak:

Een goede (!) moslim gelooft .........

uhhhh....sinds wanneer ben jij degene die beplaalt wie een goede of een slechte moslim is ??


ga je mond spoelen !

Puk
05-11-03, 13:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
uhhhh....sinds wanneer ben jij degene die beplaalt wie een goede of een slechte moslim is ??


ga je mond spoelen !

Uhhh... begon deze discussie daar nu juist niet mee?

Dat jij iemand een mounafiqin noemde? :p

Zijn je batterijtjes inmiddels alweer opgeladen?

ZbaqZbaq
05-11-03, 13:35
Geplaatst door Puk
Uhhh... begon deze discussie daar nu juist niet mee?

Dat jij iemand een mounafiqin noemde? :p

Zijn je batterijtjes inmiddels alweer opgeladen?

all systems functioning......


Ik stel de regels niet op over het wel of niet zijn van een "goede moslim"...... fcuk daarin tegen denkt hier te mogen bepalen aan welke criteria voldaan moeten worden.

vandaar dat ik ook zei..."sinds wanneer ben jij degene die beplaalt wie een goede of een slechte moslim is ??"

Ik daarintgen maak mijn beoordeling louter en alleen op basis van hetgeen God als criterium heeft gesteld.

Ik heb ook niemand ongelovige genoemd....maar hypocriet. Hypocrisie kan je namelijk anders dan geloof wel als mens vast stellen door simpel naar woorden en daden te kijken.

jaja
05-11-03, 13:47
Geplaatst door fcuk
Dat kan Puk. Voor jou de theoretisch aan alle kanten haperende democratie, voor een moslim de theoretisch aan minder kanten haperende sharia. Waarom minder haperend als de democratie? Daar zouden we over kunnen discussieren (een ander keertje). Belangrijkste punt nu: een goede (!!) moslim zou je als ongelovige niet anders moeten behandelen als zijn moslimbroeder. Als jij daarbij op jouw beurt weer rekening houdt met en respect hebt voor zijn religie en gebruiken. Is toch allemaal zo fijn geregeld, vind ik.

fcuk hallo ... dus je kijkt naar de democratie in de praktijk en constateert dat daar zo nu en dan wat hapert. Vervolgens ga je naar se shariah-staat en dan opeens kijk je niet naar de praktijk (want je weet dat die herhaaldelijk heeft gehaperd want je gebruikt "zou moeten" etc) maar naar een theoretisch model.

Dat is dus een oneerlijke vergelijking. Je moet naar de praktijk kijken van beide systemen of naar de theorie van beide systemen. Niet de theorie van een islam-staat tegenover de praktijk van de democratie.

Hoerriya
05-11-03, 13:48
TFOEOEOEOEOEO...3la kemertkoem ya 'l mounafiqoun !

Hmz. Heb de uitzending niet gezien. Maar schelden is natuurlijk geen oplossing he.... (En bevordert ook niet bepaald de zo verlangde eenheid in de Marokkaanse gemeenschap, en, op hoger niveau, de Umma)


Ik heb ook niemand ongelovige genoemd....maar hypocriet. Hypocrisie kan je namelijk anders dan geloof wel als mens vast stellen door simpel naar woorden en daden te kijken.

Helemaal mee eens.


Is bullshit. Geen vers in de Koran die dat voorschrijft.

Klopt.



By Sheikh Dr. Muhammad al-Mâni`
Professor at Umm al-Qura University

A Muslim may not call his brother a hypocrite (Munafiq) . It is authenticated in Bukhâri from the hadîth related by Abu Hurayrah that "if a man called his brother as disbeliever then one of them should receive this title"( which means if the person who has been called a disbeliever is not so then the first man (the caller) will deserve the description of disbeliever) which is a serious warning for the Muslim against calling his brother by the characteristics of the people of Hell.

Dankjewel Schaap! Eindelijk eens weer een verhaaltje uit het saaiste sprookjesboek ever, nl. de "hadith" Joepie!!!!!!!! :engel: :p :fparty: :melig2: ;)

Dus op basis van boeken die Boechari geschreven zou hebben die zich weer gebaseerd heeft op verhalen die overgeleverd zouden zijn over wat de profeet Mohammed (as) gedaan en gezegd zou hebben, denk je nu een argument tegen de al dan niet terechte stelling van ZbaqZbaq te hebben? Weet je dan niet dat een theorie die te veel "als"-en bevat, per definitie minder betrouwbaar is dan een rechtstreekse theorie?

Groetjes,

Hoerriya.

Puk
05-11-03, 13:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
all systems functioning......


Ik stel de regels niet op over het wel of niet zijn van een "goede moslim"...... fcuk daarin tegen denkt hier te mogen bepalen aan welke criteria voldaan moeten worden.

vandaar dat ik ook zei..."sinds wanneer ben jij degene die beplaalt wie een goede of een slechte moslim is ??"

Ik daarintgen maak mijn beoordeling louter en alleen op basis van hetgeen God als criterium heeft gesteld.

Ik heb ook niemand ongelovige genoemd....maar hypocriet. Hypocrisie kan je namelijk anders dan geloof wel als mens vast stellen door simpel naar woorden en daden te kijken.

Ha! Mooi! Hoef ik niet meer te schreeuwen.

Maar ik dacht nu juist dat je sowieso niet voor God mocht spelen... toch?

Islam... blijft moeilijk.

ZbaqZbaq
05-11-03, 13:53
Geplaatst door Hoerriya
Hmz. Heb de uitzending niet gezien. Maar schelden is natuurlijk geen oplossing he.... (En bevordert ook niet bepaald de zo verlangde eenheid in de Marokkaanse gemeenschap, en, op hoger niveau, de Umma)


Nee dat zij daar gaan staan en een leugen gaan bekrachtigen i.p.v. naar de demo tegen de muur tegaan is goed voor de Umma ?? deze figuren hebben nooit iets fatsoenlijks gedaan voor de Umma...integendeel...als zei een keer op zouden hoepelen dan zou er voor jongeren en meer progressieven eindelijk plaats zijn om te werken naar eenheid.





Dankjewel Schaap! Eindelijk eens weer een verhaaltje uit het saaiste sprookjesboek ever, nl. de "hadith" Joepie!!!!!!!! :engel: :p :fparty: :melig2: ;)

Dus op basis van boeken die Boechari geschreven zou hebben die zich weer gebaseerd heeft op verhalen die overgeleverd zouden zijn over wat de profeet Mohammed (as) gedaan en gezegd zou hebben, denk je nu een argument tegen de al dan niet terechte stelling van ZbaqZbaq te hebben? Weet je dan niet dat een theorie die te veel "als"-en bevat, per definitie minder betrouwbaar is dan een rechtstreekse theorie?

Groetjes,

Hoerriya.

soulmate ?

Puk
05-11-03, 13:55
Geplaatst door Hoerriya
Dankjewel Schaap! Eindelijk eens weer een verhaaltje uit het saaiste sprookjesboek ever, nl. de "hadith" Joepie!!!!!!!! :engel: :p :fparty: :melig2: ;)

Dus op basis van boeken die Boechari geschreven zou hebben die zich weer gebaseerd heeft op verhalen die overgeleverd zouden zijn over wat de profeet Mohammed (as) gedaan en gezegd zou hebben, denk je nu een argument tegen de al dan niet terechte stelling van ZbaqZbaq te hebben? Weet je dan niet dat een theorie die te veel "als"-en bevat, per definitie minder betrouwbaar is dan een rechtstreekse theorie?

Groetjes,

Hoerriya.

"Als" het allemaal klopt wat jij daar eventueel, al dan niet correct, zegt.

Maar jij vindt die hadith ook niks, net als Nabil?

Zwarte Schaap
05-11-03, 13:59
Geplaatst door Hoerriya
Dankjewel Schaap! Eindelijk eens weer een verhaaltje uit het saaiste sprookjesboek ever, nl. de "hadith" Joepie!!!!!!!! :engel: :p :fparty: :melig2: ;)

Dus op basis van boeken die Boechari geschreven zou hebben die zich weer gebaseerd heeft op verhalen die overgeleverd zouden zijn over wat de profeet Mohammed (as) gedaan en gezegd zou hebben, denk je nu een argument tegen de al dan niet terechte stelling van ZbaqZbaq te hebben? Weet je dan niet dat een theorie die te veel "als"-en bevat, per definitie minder betrouwbaar is dan een rechtstreekse theorie?

Groetjes,

Hoerriya.

Dat je de hadith het saaiste sprookjesboek ever noemt is voor jouw rekening, maar besef je wel wat je zegt?

Maar wat wil je nu met je commentaar zeggen ? Dat je je broeder in het geloof wel een mounafiq mag noemen?

ZbaqZbaq
05-11-03, 14:06
nogmaals....

als zij gisterenavond in NOVA een oproep doen aan marokkanen om deel te nemen aan de herdenking van de kristalnacht (met daarbij het valse verwijt van anti-semitisme naar marokkaanse jongeren).....

terwijl zei niet oproepen om mee te doen aan herdenkingen voor Sabra en Shatilla........de intifada.........demo tegen de muur........demo tegen Irak........uitspraken Wilders........enz enz enz....

dan ben je HYPOCRIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

MONAFIQ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tomas
05-11-03, 14:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
nogmaals....

als zij gisterenavond in NOVA een oproep doen aan marokkanen om deel te nemen aan de herdenking van de kristalnacht (met daarbij het valse verwijt van anti-semitisme naar marokkaanse jongeren).....

terwijl zei niet oproepen om mee te doen aan herdenkingen voor Sabra en Shatilla........de intifada.........demo tegen de muur........demo tegen Irak........uitspraken Wilders........enz enz enz....

dan ben je HYPOCRIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

MONAFIQ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ah! Dat is het dus. Ik vroeg me al af waarom is die man toch hypocriet. Niet dat ik alles heb gezien, want zodra ik een Marokkaan in beeld zie, dan is het * zap *. Maargoed, hij is dus hypocriet omdat ie niet iedereen oproept om naar alle denkbare herdenkingen te gaan, al dan niet bestaand.

Dan is het dus ook hypocriet om op te roepen voor een demo tegen de muur, als je niet ook oproept om naar de kristalnacht herdenking te gaan. ZZ je bent dus een hypocriet.

Mark
05-11-03, 14:12
Hmmm zo te zien zijn de meningen verdeeld over meneer Boechari!

Verdeeldheid in de Umma, wederom een grootse overwinning voor wij Kafirs :rolleyes:

Hoerriya
05-11-03, 14:12
soulmate ?

you bett! :fpetaf: :wink: :ninja2:


Maar wat wil je nu met je commentaar zeggen ? Dat je je broeder in het geloof wel een mounafiq mag noemen?

Dat het schelden van ZbaqZbaq het probleem van gebrek aan eenheid onder de moslims eerder zou vereergeren dan oplossen, dat de ahadith verhaaltjes zonder enige historische basis zijn en dat een moslim een andere moslim een munafiq mag noemen.

Groetjes,

Hoerriya.

Hoerriya
05-11-03, 14:20
Niet dat ik alles heb gezien, want zodra ik een Marokkaan in beeld zie, dan is het * zap *.

Goh..........Je zou bijna gaan denken dat jij iets tegen Marokkanen hebt, Tomas....... En weet je wat nou zo grappig is? Diezelfde neging als jij hebt, heb ik ook als ik weer één of andere kwijlerige zionist met een gelikt kletsverhaaltje over "vrede" hoor...... :kotsen: :kotsen:

Cheers :cola: (maar dan wel Mekka-cola en ná zonsondergang),


Hoerriya.

P.S.

:hihi: :hihi:

ZbaqZbaq
05-11-03, 14:23
Geplaatst door Tomas
Ah! Dat is het dus. Ik vroeg me al af waarom is die man toch hypocriet. Niet dat ik alles heb gezien, want zodra ik een Marokkaan in beeld zie, dan is het * zap *. Maargoed, hij is dus hypocriet omdat ie niet iedereen oproept om naar alle denkbare herdenkingen te gaan, al dan niet bestaand.

Dan is het dus ook hypocriet om op te roepen voor een demo tegen de muur, als je niet ook oproept om naar de kristalnacht herdenking te gaan. ZZ je bent dus een hypocriet.

die herdenking van de kristallnacht is louter een schijnvertoning om meer moslim-haat te kweken...

NOVA....

Achtergrond van de manifestatie is de zorg van de joodse gemeenschap over het toenemend antisemitisme onder met name islamitische jongeren. Uit woede over de houding van Israël in het conflict met de Palestijnen zouden vooral Marokkaanse jongeren steeds agressiever antisemitisch optreden. Joden met keppels worden nageroepen en met de dood bedreigd en de holocaust wordt gebagatelliseerd.


Het gaat hier louter en alleen om het nog verder demoniseren van arabieren en moslims.....net zoals die holocaustlessen die verstoord zouden worden....bleek allemaal bulshit te zijn !

Tomas
05-11-03, 14:27
Geplaatst door Hoerriya
Goh..........Je zou bijna gaan denken dat jij iets tegen Marokkanen hebt, Tomas....... En weet je wat nou zo grappig is? Diezelfde neging als jij hebt, heb ik ook als ik weer één of andere kwijlerige zionist met een gelikt kletsverhaaltje over "vrede" hoor...... :kotsen: :kotsen:

Cheers :cola: (maar dan wel Mekka-cola en ná zonsondergang),


Hoerriya.

P.S.

:hihi: :hihi:

Ik heb niks gezegd over een kwijlerig gelikt kletsverhaaltje. Dan * zap * ik ongeacht de nationaliteit, religieuze achtergrond, geslacht of sexuele geaardheid. Conform artikel 1 zeg maar.

Nee, bij Marokkanen maakt me dat niet uit. Die hebben de maximale toegestane media-aandacht per etniciteit allang verspild.

Tomas
05-11-03, 14:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
die herdenking van de kristallnacht is louter een schijnvertoning om meer moslim-haat te kweken...


Oh, dat wist ik niet. Kan...

Maar dat komt dan toch weer overeen met al die anti-Israel demo's waarbij flaggen worden verbrand en joden-aan-het-gas wordt geroepen? Die zijn louter en alleen om Joden-haat te kweken. Toch?

Of komt hier dan opeens weer het woordje Zionist tevoorschijn?

Zwarte Schaap
05-11-03, 14:38
Geplaatst door Tomas
Nee, bij Marokkanen maakt me dat niet uit. Die hebben de maximale toegestane media-aandacht per etniciteit allang verspild.

De Marokkanen hebben heelmaal niets verspild het zijn de autochtonen die vrijwel alleen negatieve aandacht aan Marokkanen besteden.

Hoerriya
05-11-03, 15:15
Zionist=aanhanger van een racistische ideologie die streeft naar een zuiver joodse of door joden overheerste staat in het Arabische land Palestina.

Jood=iemand die in het jodendom gelooft.

De meeste anti-Israëldemonstraties zijn niet eens principieel antizionistisch, en ook niet antisemitisch. Het verbranden van Israëlische vlaggen staat symbool voor een totale afwijzing van het walgelijke zionistische gedachtegoed en heeft niets te maken met antisemitisme. En als er een paar individuele antisemieten meelopen in een demo, kan de organisatie daar ook niets aan doen. Bovendien is het enkel roepen van antisemitische leuzen stukken onschadelijker dan de constante terreur van Israël tegenover de Palestijnse burgerbevolking. Dus graag zuiver zijn in je redenaties en geen begrippen door elkaar halen, Tomas. Dat komt de discussie niet ten goede.

Groetjes,


Hoerriya.

Hoerriya
05-11-03, 15:18
De Marokkanen hebben heelmaal niets verspild het zijn de autochtonen die vrijwel alleen negatieve aandacht aan Marokkanen besteden.

Klopt. De Marokkanen hebben inderdaad niet gevraagd om een racistische media-hetze.

Groetjes,


Hoerriya.

Tomas
05-11-03, 15:37
Geplaatst door Hoerriya
Zionist=aanhanger van een racistische ideologie die streeft naar een zuiver joodse of door joden overheerste staat in het Arabische land Palestina.


Is ook een definitie... Anti-Zionist is dan een racistische ideologie die streeft naar een van zionisten gezuiverde arabische staat in het huidige Palestina?

Dus iemand die vindt dat Zion het beloofde land van de Joden is, is ie niet perse een Zionist? Alleen als ie naar een raszuivere Joodse staat streeft? Nou, dan valt eigenlijk dat zionisme qua aantallen aanhangers nog wel mee. Dat is zeer zeker geen substantieel deel van de Israelische bevolking volgens mij.


Jood=iemand die in het jodendom gelooft.

Ook een definitie... Dan ben ik dus ook Jood? Ik geloof namelijk ook in het Jodendom. En in het christendom en ja, zelfs in de Islam. Maar geloven in de boodschap die ze uitdragen doe ik natuurlijk niet. Wel dat ze bestaan.

Volgens mij is de definitie van Jood ook niet echt makkelijk. Het is namelijk zo dat je jezelf alijd Jood kunt noemen, want er rust geen copyright op. Je kunt zelfs zover gan dat je ook door andere Jood genoemd wordt, omdat je bepaalde tests hebt afgelegd. Maar je hebt ook nog het fenomeen, dat je Jood genoemd wordt terwijl je dat zelf niet interesseert, maar omdat iemand vind dat je dat bent omdat je moeder Joods was. Gedoe man.


De meeste anti-Israëldemonstraties zijn niet eens principieel antizionistisch, en ook niet antisemitisch. Het verbranden van Israëlische vlaggen staat symbool voor een totale afwijzing van het walgelijke zionistische gedachtegoed en heeft niets te maken met antisemitisme.

Deze tegenstrijdigheid kan ik niet volgen. Niet principieel antizionistisch, maar wel een afwijzing van het walgelijke zionistische gedachtengoed...

Te diep voor mij.

Anti-semitisme heb ik verder niet genoemd. Die sprong kan ik ook niet volgen.


En als er een paar individuele antisemieten meelopen in een demo, kan de organisatie daar ook niets aan doen. Bovendien is het enkel roepen van antisemitische leuzen stukken onschadelijker dan de constante terreur van Israël tegenover de Palestijnse burgerbevolking.

Waaraom vergelijk je nou die anti-Joodse leuzen met de terreur in het m-o? Het ging er toch om dat je niet mag oproepen voor een herdenking van de krisalnacht zonder ook op te roepen voor een demo tegen de muur, maar wel voor een demo tegen de muur mag oproepen, zonder oproep voor de herdenking van de kristalnacht.

Zo kan je toch ook weer stellen dat wat de Duitsers de Joden hebben aangedaan toch veel erger is dan het herdenken van de Kristalnacht?

Je bent erg ingewikkeld.


Dus graag zuiver zijn in je redenaties en geen begrippen door elkaar halen, Tomas. Dat komt de discussie niet ten goede.

Oh. Sorry. Maar dat komt dan echt omdat ik niet zo slim ben als jij.