PDA

Bekijk Volledige Versie : Mirza: Islam mag nooit winnen in Irak en een islamitische regering is geen optie!!



Hudhaifa
04-11-03, 22:37
Wat is er aan de hand in Irak? Elke dag dertig, veertig aanslagen, elke dag moord, en zelfmoord om anderen te doden. Wat is er gebeurd in het Midden Oosten, waarom reden de islamitische terroristen met een ambulance vol explosieven het gebouw van het Rode Kruis binnen? Waarom een aanslag op het kantoor van de VN, waarbij zoveel doden vielen?

Waarom willen mannen alles en iedereen in de naam van Allah kapot maken? Een oude haat is in de regio ontwaakt. Er wordt wraak genomen op alle vreemde mensen die onder de ramen lopen.

We zien dat de Amerikaanse bemoeienis met de Irakese zaken vanaf het begin al fout was. Maar nu is het te laat om de Amerikanen te verwijten. We moeten naar een oplossing zoeken om de rust terug te brengen. Is er nog een uitweg? De Amerikanen kwamen vorige week met een kant en klare oplossing: 'Irak en Israel opnemen in de NAVO'.

Het klinkt mooi, het klinkt modern, en zelfs origineel. Maar deze gedachte kan alleen bij een Amerikaan opkomen. Irak en Israel in de NAVO opnemen? Israel die vrede brengt? Zelfs met een pot honing zou je deze bittere gedachte niet aan de moslims kunnen verkopen. Israel is een vijand. De Amerikanen lopen tussen de Irakezen over de bazaar van Bagdad. Ze zijn aan de ene kant zo dichtbij, aan de andere kant zo vreselijk ver weg.

Toen ik dit schreef, verscheen er rook en vuur op de site van CNN. Twee Amerikaanse helkopters waren neergehaald. Tenminste veertien doden. Beangstigend, als moslims in de heilige maand van de Ramadan mensen doden. Het ultieme geweld.

De Amerikaanse bemoeienis was fout, maar de jonge soldaten waren naar Irak gegaan om democratie te brengen. Ik condoleer de Amerikaanse families met de dood van hun dierbaren.

Eerlijk gezegd brandde er nog een klein lichtje diep in mijn hart. Ik dacht dat de Amerikanen misschien, heel misschien zouden slagen om een democratisch model van Irak te maken.

Ik hoop, ik herhaal het, ik hoop dat de Amerikanen nog orde kunnen scheppen in de chaos, want het zou verschrikkelijk zijn als de Amerikaanse missie mislukt. Als zij de rust niet kunnen laten wederkeren, wie dan wel?

Toen Amerika Duitsland bezette om ****** te verdrijven en de wederopbouw van Duitsland mogelijk te maken, was Duitsland een industriemacht. Het land had al een oude traditie in democratie ervaren. Irak heeft niets, niemand heeft ooit de democratie gekend.

De Duitsers wilden dat Amerika hen overeind hielp, de Irakezen niet. Bagdad brandt van haat. De woede richt zich niet alleen op de Amerikanen, maar op het gehele Midden Oosten.

Is er nog een oplossing? Is het niet al te laat? Nee, het is nog niet te laat. Als Amerika wil, zijn er een paar oplossingen. Hier een die in het Midden-Oosten leeft:

I. Amerikaanse soldaten trekken zich terug naar de kazerne.
II. Een vredesleger uit landen als Egypte, Syrie, Libanon, Jordanie en Palestina komt in Irak om de zaken waar te nemen en verkiezingen mogelijk te maken.
III. Amerika onderhandelt met de gekozen regering over de wederopbouw en de Irakese democratie.

De Amerikanen moeten niet terug naar Amerika. Het kan eigenlijk al niet meer. De terreur mag niet winnen, de islamitische terreur al helemaal niet.

De Volkskrant, 3 nov 2003

Puk
04-11-03, 22:44
Is dat een ingezonden brief van jou aan de Volkskrant, Hudhaifa??

Het wordt een rage! :lachu:

lennart
04-11-03, 22:45
Wie is Mirza?/?

Overigens is dit duidelijk weer anti-Islamistisch stuk...iemand die achter elke aanslag een Islamist ziet. Mooi in de Amerikaanse complottheorie getrapt.

an3sdej
04-11-03, 22:59
De Amerikanen moeten niet terug naar Amerika. Het kan eigenlijk al niet meer. De terreur mag niet winnen, de islamitische terreur al helemaal niet.

DIT een ingezonden brief van Hudhaifa/Farid??? Is er een wonder gebeurd? ;)

Puk
04-11-03, 23:04
Geplaatst door an3sdej
DIT een ingezonden brief van Hudhaifa/Farid??? Is er een wonder gebeurd? ;)

De zon staat op exploderen, maroc.nl wordt overspoeld door pittige moslima's van rond de dertig en nog meer van dat soort shit.

Er zijn nu een hele hoop moslims die, nu het einde der tijden nabij is, zich gaan afvragen of ze wel de goeie kant gekozen hebben. Hudhaifa is al om.