PDA

Bekijk Volledige Versie : Enkele uren gelden grootste uitbarsting op zon ooit!!



Mark
05-11-03, 08:55
Zojuist n.a.w. recorduitbarsting op de zon

- Bron: Spaceweather.com

Zonnevlek 486 heeft enkele uren geleden opnieuw een krachtige zonnevlam uitgespuwd. Deze is naar alle waarschijnlijkeid historisch in kracht. De uitbarsting verzadigde röntgenstraaldetectors op GOES satellieten voor 11 minuten.



De laatste keer dat zoiets gebeurde was in 2001. De vlam werd toen geclassificeerd als een X20 op de schaal van Richter. Dit was de grootste vlam ooit gemeten. De uitbarsting die nu gebeurd is, is naar alle waarschijnlijkheid nog heviger. Hierover volgt later meer.

Geïoniseerde straling bereikte vlak na de explosie de aarde, waardoor Noord Amerika korte tijd zonder radio-ontvangst zat. De "coronal mass ejection" heeft ook deeltjes in de ruimte geslingerd. Hoewel de vlam niet naar de aarde gericht is, kan deze 5 november glanzende aurora's teweeg brengen.

De zonnevlekken 486 en 488 draaien nu uit het zicht. Dit betekent dat de explosies zichtbaar op aarde tijdelijk zullen stoppen. Zonnevlekken blijven echter vele weken bestaan. Verwacht wordt dat de zonnevlekken over twee weken weer zichtbaar zijn, en hun vlammen weer naar de aarde toespuwen.

~Panthera~
05-11-03, 11:01
Nou mensen, het WAS prettig prikken hier met zijn allen.
alvast Vaarwel ! :droef: :zwaai:

Wizdom
05-11-03, 12:16
De grootste explosie op de zon ooit precies in de Heilige maand Ramadan.... Zou het toeval zijn... :denk:

Wizdom
05-11-03, 12:17
De grootse brand in Californie ooit in de Heilige maand Ramadan.... Zou het toeval zijn.... :denk:

Wizdom
05-11-03, 12:19
De grootste ijskap breuk in Antartica ooit in de Heilige maand Ramadan.... Zou het toeval zijn... :denk:

Puk
05-11-03, 12:20
Geplaatst door Wizdom
De grootste explosie op de zon ooit precies in de Heilige maand Ramadan.... Zou het toeval zijn... :denk:

Dat maakt me niks uit.

Waar ik mee zit is of ik nu mijn zwembroek dan wel mijn schaatsen uit het vet moet halen. Zegt de Koran daar iets over?

Wizdom
05-11-03, 12:24
Geplaatst door Puk
Dat maakt me niks uit.

Waar ik mee zit is of ik nu mijn zwembroek dan wel mijn schaatsen uit het vet moet halen. Zegt de Koran daar iets over?

Een miljoenen graden hitte bestendig kostuum is dat niets...?

Puk
05-11-03, 12:26
Geplaatst door Wizdom
Een miljoenen graden hitte bestendig kostuum is dat niets...?

In welk vers staat dat? Opdat ik het zeker weet.

Wizdom
05-11-03, 12:28
Geplaatst door Puk
In welk vers staat dat? Opdat ik het zeker weet.

Het is maar een dwaze tip... op een dwaze vraag...

Puk
05-11-03, 12:30
Geplaatst door Wizdom
Het is maar een dwaze tip... op een dwaze vraag...

Je weet het dus ook niet...

Terwijl ik op jou mijn hoop gevestigd had.

Wat nu Wizdom??

Mark
05-11-03, 12:40
Ik gun het Wizdom wel dat de magnetische polen ook tijdens de Ramadan omdraaien, wat zal ie dan blij zijn :haha:

Puk
05-11-03, 12:42
Geplaatst door Mark
Ik gun het Wizdom wel dat de magnetische polen ook tijdens de Ramadan omdraaien, wat zal ie dan blij zijn :haha:

Ik hoop dat die Ramadan snel voorbij is. Is alles weer normaal. Heerlijk!

observer
05-11-03, 13:10
De grootste explosie op de zon ooit precies in de Heilige maand Ramadan.... Zou het toeval zijn... dus volgens jou is het de schuld vna de moslims?

:verrassin

mrz
05-11-03, 18:58
Hmm. Ik zeg niks.

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99994350

nl-x
05-11-03, 19:03
Geplaatst door Mark
Ik gun het Wizdom wel dat de magnetische polen ook tijdens de Ramadan omdraaien, wat zal ie dan blij zijn :haha:

Hoezo zeg je dit eigenlijk?

Ik kan me nl herinneren dat er iets in de Koran staat, van dat het einde nabij is wanneer de zon uit het westen begint op te komen.

En als nou de polen zouden omdraaien......

Dutchguy
05-11-03, 19:06
Aan de andere kant, wel lekker goedkoop naar Nieuw-Zeeland! Of daait dat dan ook weer door?

Mark
05-11-03, 21:00
Geplaatst door nl-x
Hoezo zeg je dit eigenlijk?

Ik kan me nl herinneren dat er iets in de Koran staat, van dat het einde nabij is wanneer de zon uit het westen begint op te komen.

En als nou de polen zouden omdraaien......

Ik zeg dit omdat hij altijd graag zijn geloof toetst aan gebeurtenissen van moeder natuur, dit zou daar mooi in passen.

Overigens is de magnetische noordpool iets anders dan de topografische noordpool, maar iemand die iets wil zien daarin kan dit ongetwijfeld met de koran verklaren (en met nostradamus, de mayas, de incas, yomanda etc etc :rolleyes: )