PDA

Bekijk Volledige Versie : Man redt karper met mond-op-mondbeademing



taouanza
05-11-03, 10:17
Man redt karper met mond-op-mondbeademing

ANTWERPEN (ANP) - Een voormalige ambulancechauffeur uit België heeft zijn kennis van eerste hulp nuttig kunnen gebruiken. Hij redde zijn sierkarper van een wisse dood door het dier te beademen en hartmassage te geven.

Antwerpenaar Leo van Aert (57) gaf een feestje in zijn huis nabij de haven van de Vlaamse stad, toen zijn vrouw merkte dat er iets mis was met de koi-karper. Het beest maakte rare bewegingen en bleef toen doodstil drijven in de vijver achter het huis.

Van Aert vermoedde dat de vis een hartaanval had gehad en nam het dier uit de vijver. Hij gaf het beest hartmassage in de hoop zijn geliefde huisdier weer bij positieven te kunnen brengen.

,,Na vijftien minuten begon de vis weer te bewegen en heb ik hem teruggezet in het water'', vertelde de man aan de krant De Gazet van Antwerpen. ,,De vis bleef na een tijdje weer stil liggen. Toen ben ik hem maar gaan beademen.'' Die aanpak slaagde kennelijk wel: het beest herstelde.

barfly
05-11-03, 10:18
Wat zal die man uit z'n mond stinken nu :melig2:

Puk
05-11-03, 11:56
Bij Allah! Ik las laatst een bericht over karpers met herpes! :eek:

Joesoef
05-11-03, 12:18
Hoeveel :maf2: tripeltjes :maf2: had die Belg op voordat hij deze "stervende" vis ontdekte?

observer
05-11-03, 13:08
nu maar hopen dat de familie geen eerwraak neemt omdat er geen huwelijk is