PDA

Bekijk Volledige Versie : wat vinde jullie van de geplannde aanslag in Mekka



zohraasilah
05-11-03, 18:02
GISTEREN HEBBEN ZE 2 MANNEN OPGEPAKT, OMDAT ZE EEN AANSLAG WOUDEN PLEGEN IN MEKKA. ZOVER IK ZIJN ER DAARBIJ 2 MENSEN OMGEKOMEN.



HOE KUNNEN ZE DAT DOEN IS TOCH ONVOORSTELBAAR

taouanza
05-11-03, 18:04
Geplaatst door zohraasilah
GISTEREN HEBBEN ZE 2 MANNEN OPGEPAKT, OMDAT ZE EEN AANSLAG WOUDEN PLEGEN IN MEKKA. ZOVER IK ZIJN ER DAARBIJ 2 MENSEN OMGEKOMEN.



HOE KUNNEN ZE DAT DOEN IS TOCH ONVOORSTELBAAR

Bron?

Mafkees
05-11-03, 18:05
Geplaatst door taouanza
Bron?

Metro.

barfly
05-11-03, 18:07
Geplaatst door taouanza
Bron?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=76582

:)

taouanza
05-11-03, 18:10
Geplaatst door Al3arbi
Metro.


Well it's good enough for my.:rolleyes:

taouanza
05-11-03, 18:11
Geplaatst door barfly
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=76582

:)



http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=76732


:strik:

barfly
05-11-03, 18:13
Geplaatst door taouanza
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=76732


:strik:

Die complot theorieen van Lennart ook :hihi:

taouanza
05-11-03, 18:16
Geplaatst door barfly
Die complot theorieen van Lennart ook :hihi:

Nou ik heb iemand gekend die zo hard werd geslagen dat stukken er letterlijk van afvlogen omdat er een zonnepaneel in het dorp was gestolen.:strik:
Das pas hihi.

barfly
05-11-03, 18:18
Geplaatst door taouanza
Nou ik heb iemand gekend die zo hard werd geslagen dat stukken er letterlijk van afvlogen omdat er een zonnepaneel in het dorp was gestolen.:strik:
Das pas hihi.

De stukken eraf? Hoe krijgen ze dat voor mekaar?

taouanza
05-11-03, 18:26
Geplaatst door barfly
De stukken eraf? Hoe krijgen ze dat voor mekaar?


Nou dat zal ik je uitleggen:
Je legt een stok op de schouders van de schuldige in wording en bind daar zijn armen aan vast.
Vervolgens bind een ander stok tussen ze knieen zodat hij blijft staan en dan sla je er met z'n tweeen de hele nacht op los.
Hij was bruin na dat logeerpartijtje bij de politie was hij roze.:strik:

barfly
05-11-03, 18:52
Geplaatst door taouanza
Nou dat zal ik je uitleggen:
Je legt een stok op de schouders van de schuldige in wording en bind daar zijn armen aan vast.
Vervolgens bind een ander stok tussen ze knieen zodat hij blijft staan en dan sla je er met z'n tweeen de hele nacht op los.
Hij was bruin na dat logeerpartijtje bij de politie was hij roze.:strik:

En heeft ie bekent? :maf:

lennart
05-11-03, 18:58
Geplaatst door barfly
Die complot theorieen van Lennart ook :hihi:

Dit leest niet echt als een complottheorie hoor...:
http://www.canada.com/national/story.asp?id=46cd9a7e-bd89-4d6d-8312-b98107e60828

:fplet:

taouanza
05-11-03, 18:59
Geplaatst door barfly
En heeft ie bekent? :maf:

Zou ik echt niet weten.Maar zou je het dan geloven dat hij de dader was?
:strik:

barfly
05-11-03, 19:34
Geplaatst door taouanza
Zou ik echt niet weten.Maar zou je het dan geloven dat hij de dader was?
:strik:

Nee natuurlijk niet waarom denk je dat er een :maf: bij staat?

Hay Jouhara
05-11-03, 21:56
iedereen die dat van plan is moeten ze publiekelijk ter dood veroordelen
ik ben in feite een tegen stander van det soort maatregelen maar als iemand dat van plan is in onze heilige steden dan moet je ze laten zien wat de gevolgen zijn en

taouanza
06-11-03, 10:05
Geplaatst door Gerrit Jan
Waarom vind je een aanslag in Mekka erger dan een aanslag in New York?


Dat kan ik andersom ook aan jou vragen.

taouanza
06-11-03, 10:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Waaruit maak je op dat ik een aanslag op New York erger vind dan een aanslag op Mekka?

Nou heel gek dat denk ik zomaar.:wink:

taouanza
06-11-03, 11:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat zegt iets over je zelf maar niets over mij.


Ach vast wel maar ondertussen heb je niet mijn vraag beantwoordt.

mulan
06-11-03, 11:33
Ja en dat moet ik geloven.........waarschijnlijk is dit nieuws gewoon verspreid door de Saudische autoriteiten aangezien die guerilla persoontjes die het tegen hen op hebben genomen toch meer aanhang lijken te hebben dan ze dachten .Geen journalisten in dat land die nieuws naar buiten kunnen brengen over wat daar nu daadwerkelijk gebeurd want volgens mij zijn die gevechten al maanden bezig daar.
Dat ze tegen het koningshuis zijn in SA is genoeg voor hun om een propaganda campagne op te zetten,ze hebben immers al vaker dit soort nieuws naar buiten gebracht maar waarschijnlijk wilde ze het dit keer toch wat groter aanpakken dan voorheen en ja wat is nu erger dan de meest heilige plek voor moslims aan te vallen............en aan de reacties te lezen van degene die het geplaatst heeft en sommige anderen lijkt de opzet geslaagd.........de mensen in SA weten denk ik beter.

taouanza
06-11-03, 11:41
Geplaatst door mulan
Ja en dat moet ik geloven.........waarschijnlijk is dit nieuws gewoon verspreid door de Saudische autoriteiten aangezien die guerilla persoontjes die het tegen hen op hebben genomen toch meer aanhang lijken te hebben dan ze dachten .Geen journalisten in dat land die nieuws naar buiten kunnen brengen over wat daar nu daadwerkelijk gebeurd want volgens mij zijn die gevechten al maanden bezig daar.
Dat ze tegen het koningshuis zijn in SA is genoeg voor hun om een propaganda campagne op te zetten,ze hebben immers al vaker dit soort nieuws naar buiten gebracht maar waarschijnlijk wilde ze het dit keer toch wat groter aanpakken dan voorheen en ja wat is nu erger dan de meest heilige plek voor moslims aan te vallen............en aan de reacties te lezen van degene die het geplaatst heeft en sommige anderen lijkt de opzet geslaagd.........de mensen in SA weten denk ik beter.


Ik heb je gemist:verveeld:


Palestijnen doen aan propaganda de rest moet je gewoon geloven.
Je mag aan de ene kant klagen over de mensenrechten in het midden-oosten maar ondertussen moet je alles geloven wat je uitkomt.

mulan
06-11-03, 11:55
Geplaatst door taouanza
Ik heb je gemist:verveeld:


Palestijnen doen aan propaganda de rest moet je gewoon geloven.
Je mag aan de ene kant klagen over de mensenrechten in het midden-oosten maar ondertussen moet je alles geloven wat je uitkomt.

Oh....wat leuk om te horen....someone missed me :D


Juist en dat is precies wat mij irriteert.......die hypocrisie :rolleyes: maarre ik zie dat je je handjes vol hebt aan Gerrit Jan :o

taouanza
06-11-03, 11:57
Geplaatst door mulan
Oh....wat leuk om te horen....someone missed me :D


Juist en dat is precies wat mij irriteert.......die hypocrisie :rolleyes: maarre ik zie dat je je handjes vol hebt aan Gerrit Jan :o

Ja de Gerritsjans en de Andriesen willen zo graag dat moslimas een eigen mening hebben, als ze het ermee eens zijn.:rolleyes:

Hay Jouhara
06-11-03, 12:19
he gerrit jan ik weet niet waar jij de conclusie vandaan trekt dat ik dat zo vindt 11-9 was natuurlijk ook vreselijk voor de mensen die dat hebben meegemaakt maar daar heb ik niks over gezegd ik hoop voor jou dat je in de dagelijkse leven ook niet overal iets achter zoekt,maar ik zou het in feite wel erger vinden als zo iets in mekka zou gebeuren
want stel je eens voor als iemand een bom plaatst bij een van de toespraken van de paus waar duizende mensen op af komen die twee dingen kan je absoluut niet vergelijken voor mij weegt het ene zwaarder dan de anderen en voor jou ook zo te lezen

Blade20
06-11-03, 13:21
Sommige mensen sluiten hun ogen voor de waarheid, triest hoor.
En kom nou niet aan met de vraag hoe ik weet dat het de waarheid is.

lennart
06-11-03, 14:28
Blade vertel eens... wat is de waarheid ;)

GroteWolf
06-11-03, 14:48
Nogal vaag. Wat voor aanslag was dat dan, en tegen wie, en waarom?

lennart
06-11-03, 14:51
Grotewolf: Ik denk dat de SA overheid de indruk wil geven dat het om een aanslag draait, het eigenlijke doel is geen aanslag maar het overnemen van Mecca. Als de SA de greep op allereerst de Grote Moskee en tweeds de greep op Mecca verliest, dan kan je er vanuit gaan dat het Saudisch koningrijk geen lang leven meer zal hebben.

taouanza
06-11-03, 17:43
Geplaatst door Gerrit Jan
Je bent eerlijk, dus heb je ook recht op een eerlijk antwoord van mij. 11/9 vond ik meer dan verschrikkelijk.
Om een combinatie van redenen: New York is het symbool van vrijheid en vooruitgang. Bovendien de mensen die daar stierven werden op een gewetenloze manier omgebracht.
Zou ik een dergelijke gebeurtenis in Mekka ook zo erg vinden? Ik weet het niet. Voor mijn gevoel staat het veel verder van mij af dan New York. Bovendien, het zouden waarschijnlijk moslims zijn die een dergelijke aanslag zouden plegen, dus zou ik denken, laat ze het mooi met elkaar uitzoeken. Als er veel Nederlandse moslims getroffen zouden worden, bijvoorbeeld mensen die ik ken, zou het weer minder ver mij afstaan.

:moe:
Selectieve verontwaardiging noemen ze dat,held!


En ik had toch gelijk.

Al Sawt
06-11-03, 18:00
Geplaatst door Gerrit Jan
Waarom vind je een aanslag in Mekka erger dan een aanslag in New York? Ze zijn even erg!

Want ze zijn niet gericht tegen een onderdrukkende of een bezettende macht.

Een aanslag op een Israelische doelwit, is daar tegen harstikke legitiem!

Al Sawt
06-11-03, 18:02
Geplaatst door taouanza
:moe:
Selectieve verontwaardiging noemen ze dat,held!


En ik had toch gelijk. Mee eens.
En geheel gebasseerd op anti-Islamitische gevoelens!

Al Sawt
06-11-03, 18:06
Geplaatst door Gerrit Jan

Zou ik een dergelijke gebeurtenis in Mekka ook zo erg vinden? Ik weet het niet. Voor mijn gevoel staat het veel verder van mij af dan New York. Bovendien, het zouden waarschijnlijk moslims zijn die een dergelijke aanslag zouden plegen, dus zou ik denken, laat ze het mooi met elkaar uitzoeken. Als er veel Nederlandse moslims getroffen zouden worden, bijvoorbeeld mensen die ik ken, zou het weer minder ver mij afstaan. Een vraagje, staan de mensen in Israel voor je gevoel ook ver? Aangezien de geografische afstand even zo groot is en dat het een andere wereld op zich is met een andere godsdienst.

Al Sawt
06-11-03, 18:08
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb geen anti-islamitische gevoelens!


Geplaatst door Gerrit Jan
het zouden waarschijnlijk moslims zijn die een dergelijke aanslag zouden plegen, dus zou ik denken, laat ze het mooi met elkaar uitzoeken.Met andere woorden, laat ze elkaar maar als beesten vermoorden!

Al Sawt
06-11-03, 18:41
Geplaatst door Gerrit Jan


Met Israël voel ik een verwantschap waar de afstand in kilometers bij in het niet valt. Waarom? Moeilijk in het kort uit te leggen. Misschien is het de joods-christelijke traditie wel! Kom mij niet vertellen, dat het alleen op de myhte van Judeo-Christelijke tradities gebasseerd is?


En als de verwantschap daadwerkelijk gebasseerd is op Judeo-Christelijke traditie, dan moet je een nog grotere verwantschap hebben met de Islam. Als we de grote bijdrage van de Islam in Europese beschaving, die de Joodse bijdrage in schaduw stelt, gaan analyseren.

Mafkees
06-11-03, 18:46
Geplaatst door Gerrit Jan

Met Israël voel ik een verwantschap waar de afstand in kilometers bij in het niet valt. Waarom? Moeilijk in het kort uit te leggen. Misschien is het de joods-christelijke traditie wel!


Misplaatst schuldgevoel?!

000NobelPrizes
06-11-03, 18:47
Geplaatst door Al Sawt
Als we de grote bijdrage van de Islam in Europese beschaving, die de Joodse bijdrage in schaduw stelt, gaan analyseren.

:haha: :haha:

Last van frustratietjes, amice?

Mafkees
06-11-03, 18:58
Geplaatst door Gerrit Jan
Niet om mijn twee strafpunten!


Daar kunnen zo weer tig bij, maar daar doelde ik niet op..;)

Al Sawt
06-11-03, 18:59
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:haha: :haha:

Last van frustratietjes, amice? Nee hoor!

Volgens mij, zijn de frustraties bij jou een factor van betekenis!