PDA

Bekijk Volledige Versie : Kuiper heeft het gehad met Remkes



Waterval
05-11-03, 19:45
Hoofdcommissaris Kuiper heeft het helemaal gehad met minister Remkes. In Het Parool steekt hij een hevige tirade af tegen de minister. Kuiper wordt gek van de dictaten uit Den Haag. "De minister heeft geen idee waar hij het over heeft", aldus Kuiper.
Volgens Kuiper zadelt Remkes politiekorpsen op met een enorme administratieve rompslomp. De circulaires die Kuiper ontvangt zijn iedere maand weer anders en vaak onderling tegenstrijdig.
"Ik heb vier hoogwaardige beleidsmedewerkers in dienst moeten nemen, die constant zitten te rekenen hoe het met al die zwenkingen nú weer uitpakt."


"Hij komt steeds met iets anders"


Jelle Kuiper komt door alle veranderingen uit Den Haag niet toe aan zijn eigenlijke werk. Kuiper in Het Parool: "Ik heb mijn begroting voor 2004 niet eens kunnen maken. Dankzij de minister, ja. We komen er gewoon niet aan toe."
Kuiper weet bij het opstellen van zijn begroting niet waarmee hij rekening moet houden, omdat de minister steeds weer met iets nieuws aan komt zetten.
Met de wensen van Remkes lopen ook de kosten uit de hand. "Normaal gesproken komen we in 2004 uit op een tekort van zo'n 4 miljoen euro. Als ik zou doen wat hij (Remkes) zegt, zit ik in 2004 meteen tussen de 50 en 60 miljoen.""

Bron: at5 text