PDA

Bekijk Volledige Versie : The Evil Empire: Bush krijgt budget voor onderzoek kleine kernwapens



Wizdom
06-11-03, 07:22
Bush krijgt budget voor onderzoek kleine kernwapens

Uitgegeven: 5 november 2003 23:30

WASHINGTON - Het Amerikaanse Congres gaat in principe akkoord met de plannen van president Bush om onderzoek te doen naar kleine kernwapens. De president krijgt 13,5 miljoen dollar voor dit doel, ongeveer 7,5 miljoen minder dan hij had gevraagd. Zowel het Huis van Afgevaardigden als de Senaat moet overigens nog formeel stemmen over de verstrekking van de gelden.

De mogelijke ontwikkeling van kleinere kernwapens, voor op het slagveld of voor het bestoken van diep onder de grond gelegen doelen, is niet onomstreden in de Verenigde Staten. Vooral de Democraten, die in beide kamers van het Congres geen meerderheid hebben, vrezen een nieuwe wapenwedloop. Er is ook vrees voor een te snelle inzet van dergelijke kernwapens.

Opslag

De gelden vormen onderdeel van een omvangrijke wet waarin ook de komst van een stortplaats voor nucleair afval financieel wordt geregeld. Volgens deze plannen van Bush moet er een permanente opslagplaats komen voor kernafval in de Yucca Mountains in de staat Nevada. De opslagplaats, niet ver van Las Vegas, moet in 2010 gereed zijn en in totaal 77.000 ton aan radioactief afval veilig bergen. De staat Nevada heeft al verscheidene rechtszaken aangespannen tegen de plannen.

Hudhaifa
06-11-03, 15:57
Zelfs kernwapens zullen hun niets baatten..

Blade20
06-11-03, 16:04
Geplaatst door Hudhaifa
Zelfs kernwapens zullen hun niets baatten..

idd, ze kunnen ook wel zonder kernwapens winnen.

lennart
06-11-03, 16:05
Blade: toch niet... Daar heeft de VS de manpower niet voor. Kernbommen dienen als terreurwapen.. dan heb je dus minder mensen op de grond nodig.

Blade20
06-11-03, 16:14
Geplaatst door lennart
Blade: toch niet... Daar heeft de VS de manpower niet voor. Kernbommen dienen als terreurwapen.. dan heb je dus minder mensen op de grond nodig.

vreemd, en als er wordt gesproken over kernwapens voor landen zoals Iran wordt er hier gezegd dat het verdedigingswapens zijn?!

Anyway, ik vindt dit onderzoek zowiezo overbodig. De voormalig USSR heeft destijds al kernwapens vermomd in metalen koffertjes gefabriceerd.
Het aanpassen van dit onstwerp moet slechts een kleine klus zijn.
Daarbij kun je er donder op zeggen dat de VS deze wapens zullen gebruiken. Ze gebruiken nu al munitie gehard met verarmd uranium, de overstap naar kleine kernwapens zullen ze ook maken.
Niet echt eerlijk, maar opzich (puur tactisch en niet humaan gezien) is het wel te begrijpen, desalniet af te keuren. Ze kunnen grotere explosies veroorzeken, maar wat voor de VS waarschijnlijk belangrijker is is de nuclaire straling die ze achter laten. Zo kun je stelselmatig het MO onleefbaar maken.

Om terug te komen op die manpower. Hoe ver denk je dat de VS is met klonen. Wellicht lachen jullie nu nog om een gekloond leger (zoals Star Wars 2) maar ik zie het al gebeuren dat ze een miljoen soldaten klonen.
Denk je maar in; Een miljoen soldaten, geen familie, opgevoed door de staat in combinatie met genetische manipulatie en de recente doorbraken van de neurosynaptische link technologie.
Denk je dat Allah dan nogsteeds het MO beschermd?

Wizdom
06-11-03, 21:05
Geplaatst door Blade20
vreemd, en als er wordt gesproken over kernwapens voor landen zoals Iran wordt er hier gezegd dat het verdedigingswapens zijn?!

Anyway, ik vindt dit onderzoek zowiezo overbodig. De voormalig USSR heeft destijds al kernwapens vermomd in metalen koffertjes gefabriceerd.
Het aanpassen van dit onstwerp moet slechts een kleine klus zijn.
Daarbij kun je er donder op zeggen dat de VS deze wapens zullen gebruiken. Ze gebruiken nu al munitie gehard met verarmd uranium, de overstap naar kleine kernwapens zullen ze ook maken.
Niet echt eerlijk, maar opzich (puur tactisch en niet humaan gezien) is het wel te begrijpen, desalniet af te keuren. Ze kunnen grotere explosies veroorzeken, maar wat voor de VS waarschijnlijk belangrijker is is de nuclaire straling die ze achter laten. Zo kun je stelselmatig het MO onleefbaar maken.

Om terug te komen op die manpower. Hoe ver denk je dat de VS is met klonen. Wellicht lachen jullie nu nog om een gekloond leger (zoals Star Wars 2) maar ik zie het al gebeuren dat ze een miljoen soldaten klonen.
Denk je maar in; Een miljoen soldaten, geen familie, opgevoed door de staat in combinatie met genetische manipulatie en de recente doorbraken van de neurosynaptische link technologie.
Denk je dat Allah dan nogsteeds het MO beschermd?

Volgens mij heeft zelfs een mier meer grijze massa dan jou...

Blade20
06-11-03, 21:15
Geplaatst door Wizdom
Volgens mij heeft zelfs een mier meer grijze massa dan jou...

Hahahaha, ik had niets minder verwacht van de grote Wizdom.
1 mier is zwak en alleen, een miljard kan een mens doden.

Anyway, ik zou als ik jouw was de recente wetenschappelijke vorderingen wat beter volgen. Alles wat je leest zijn openbare vorderingen in de wetenschap, de geheime (zoals die van de VS) zijn ongetwijfeld nog veel verder.

Maar je hoeft me niet te geloven, wacht gewoon nog maar een jaar of tien.

lennart
06-11-03, 21:31
vreemd, en als er wordt gesproken over kernwapens voor landen zoals Iran wordt er hier gezegd dat het verdedigingswapens zijn?!


Iran heeft nooit aangekondigd dat het nucleaire wapens wil ontwikkelen.

De VS hebben aangekondigd dat ze bereid zijn nucleaire wapens in te zetten als eersten tegen "terroristen" of opslag plaatsen van "WMDs". Het handige van een nuke is dat de VS achteraf helemaal niet hoeft te bewijzen dat er "terroristen" of "nukes" op die plaats waren... Het bewijs is immers verdwenen.

lennart
06-11-03, 21:33
Anyway, ik vindt dit onderzoek zowiezo overbodig. De voormalig USSR heeft destijds al kernwapens vermomd in metalen koffertjes gefabriceerd.


Er wordt toch ook maar 10 miljoen dollar voor uitgegeven... Daar kunnen ze waarschijnlijk al een paar bommen van bouwen, als ze die al niet hebben.