PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte zaak-Joos neemt de benen



Simon
06-11-03, 10:13
Verdachte zaak-Joos neemt de benen



AMSTERDAM - Een 19-jarige man die wordt verdacht van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van Anja Joos is sinds dinsdag spoorloos. Dat maakte het Openbaar Ministerie in Amsterdam donderdag bekend. De man kreeg deze week toestemming van de rechter om afscheid te nemen van zijn overleden vader en kwam daarna niet terug.


De voorlopige hechtenis van de man werd voor enkele uren geschorst. Daarna moest hij zich weer melden bij het huis van bewaring, maar hij kwam niet meer opdagen. De vader van de man zal in Marokko worden begraven. Tegen de man is inmiddels een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd. De man mocht dinsdag alleen zijn cel uit omdat er niemand van het huis van bewaring was die hem kon begeleiden.

Anja Joos (43) kwam vorige maand om het leven nadat zij door enkele jongens in elkaar was geschopt. Een aantal van hen werkte bij de Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Medewerkers van die supermarkt meenden dat Joos een blikje bier had gestolen en achtervolgden haar. Van diefstal bleek geen sprake, maar de situatie liep desondanks uit de hand.

Het OM verdenkt tien jongens/mannen van betrokkenheid bij de dood van Joos. Negen van hen zitten in voorlopige hechtenis, van wie er nu dus een is ontsnapt.

Mark
06-11-03, 10:17
Geplaatst door Simon
Verdachte zaak-Joos neemt de benen



AMSTERDAM - Een 19-jarige man die wordt verdacht van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van Anja Joos is sinds dinsdag spoorloos. Dat maakte het Openbaar Ministerie in Amsterdam donderdag bekend. De man kreeg deze week toestemming van de rechter om afscheid te nemen van zijn overleden vader en kwam daarna niet terug.


De voorlopige hechtenis van de man werd voor enkele uren geschorst. Daarna moest hij zich weer melden bij het huis van bewaring, maar hij kwam niet meer opdagen. De vader van de man zal in Marokko worden begraven. Tegen de man is inmiddels een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd. De man mocht dinsdag alleen zijn cel uit omdat er niemand van het huis van bewaring was die hem kon begeleiden.




Hoe kan het nou dat de overlast op straat nog steeds bestaat met zo'n efficient justitieel apparaat vol met intelligente medewerkers?

TonH
06-11-03, 10:18
Geplaatst door Simon
De man mocht dinsdag alleen zijn cel uit omdat er niemand van het huis van bewaring was die hem kon begeleiden.

:kotsen:

an3sdej
06-11-03, 10:29
En maar bezuinigen op politie en justitie.

Maar ze maken mij niet wijs, dat er niet één mannetje/vrouwtje was die op deze jongen kon passen. Toont ook maar weer eens aan dat dit soort jongeren ook niet te vertrouwen zijn. Dan geef je ze een gunst, maken ze er meteen weer misbruik van. Criminele geesten.

Simon
06-11-03, 11:20
Geplaatst door an3sdej
En maar bezuinigen op politie en justitie.

Maar ze maken mij niet wijs, dat er niet één mannetje/vrouwtje was die op deze jongen kon passen. Toont ook maar weer eens aan dat dit soort jongeren ook niet te vertrouwen zijn. Dan geef je ze een gunst, maken ze er meteen weer misbruik van. Criminele geesten.

Ik vermoed dat hij de begrafenis van zijn vader in Marokko wil bijwonen. Wel een tragische samenloop van omstandigheden maar die duikt wel weer op.

Simon

Aselhiej
06-11-03, 11:24
Geplaatst door an3sdej
En maar bezuinigen op politie en justitie.

Maar ze maken mij niet wijs, dat er niet één mannetje/vrouwtje was die op deze jongen kon passen. Toont ook maar weer eens aan dat dit soort jongeren ook niet te vertrouwen zijn. Dan geef je ze een gunst, maken ze er meteen weer misbruik van. Criminele geesten.

Niet oordelen over mensen die je niet kent. Deze jongeman is verdachte, en er is feitelijk geen bewijs om hem langer vast te houden. Maar dan bestaat er nog iets zoals de publieke opinie, die vind dan dat deze jongeman in hechtenis moet worden gehouden.

Deze jongeman heeft zijn vader verloren. Elk mens heeft recht om afscheid te nemen van zijn dierbaren. Deze jongen zit in Groningen vast. Dat duurt dus minimaal 1.5 uur heen en 1.5 terug alleen aan reistijd om in Amsterdam te komen. Deze jongeman heeft 3 uur verlof gekregen. Er klopt dus iets niet in dit verhaal. Toen er gisteren voor zijn vader werd gebeden was zijn verlof dus al verstreken.

Tja.........erg dom dat ze geen begeleider met hem hebben meegestuurd. Ik ben benieuwd hoe Donner dit gaat goed praten.

Aselhiej
06-11-03, 11:24
Geplaatst door Simon
Ik vermoed dat hij de begrafenis van zijn vader in Marokko wil bijwonen. Wel een tragische samenloop van omstandigheden maar die duikt wel weer op.

Simon

kijk jij begint het te begrijpen

ZbaqZbaq
06-11-03, 11:32
Ik geef 'm groot gelijk.

Begrafenis van je vader is wel even wat belangrijker dan op tijd melden in het HVB.

Aselhiej
06-11-03, 11:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik geef 'm groot gelijk.

Begrafenis van je vader is wel even wat belangrijker dan op tijd melden in het HVB.

kijk we beginnen het te begrijpen.

Maar wat verstaat justitie onder ontsnapping? Volgens mij is een ontsnapping als je een aantal witte lakens aan elkaar knoopt en via het raam de benen neemt. Zoiets op z'n minst. Maar niet als je wat later terug komt van de begrafenis van je vader. Het OM stond natuurlijk te popelen om met een persbericht te komen.

an3sdej
06-11-03, 11:40
Justitie heeft het niet over ontsnapping, dat is in de pers zo genoemd. Justitie heeft het erover dat de jongeman niet teruggekomen is van verlof!!

En Zbaqzbaq/Nabil, jij leert het nooit om eens niet zo hard te schreeuwen voor je beurt! De ene domme fout na de andere, en je gaat maar door met je opruiende taal. Jij bent totaal ongeloofwaardig om mensen te willen vertegenwoordigen.

mulan
06-11-03, 11:43
Andries heeft zijn conclusie wee snel getrokken.....dat gaat immers altijd behoorlijk snel als je al een bevooroordeeld geestje hebt.
Misschien is hij mee naar Marokko om hem daar te begraven......gebeurt wel vaker of misschien wilde hij gewoon wat langer bij zijn familie zijn.

Is dat zo raar :moe:

Simon
06-11-03, 11:44
Geplaatst door Aselhiej
Maar niet als je wat later terug komt van de begrafenis van je vader. Het OM stond natuurlijk te popelen om met een persbericht te komen.

Nou ja, "wat" later? Hij had dinsdag al terug moeten zijn.


Simon

Mark
06-11-03, 11:46
Geplaatst door Simon
Verdachte zaak-Joos neemt de benen

AMSTERDAM - Een 19-jarige man die wordt verdacht van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van Anja Joos is sinds dinsdag spoorloos.




Aselhiej
leeftijd: 19
locatie: Amsterdam



;)

Aselhiej
06-11-03, 11:48
Geplaatst door Simon
Nou ja, "wat" later? Hij had dinsdag al terug moeten zijn.


Simon

tja......fout van justitie: drie uur is te weinig zelfs voor reistijd, en hadden ze maar een begeleider mee moeten sturen.

Aselhiej
06-11-03, 11:50
Geplaatst door Mark
;)

ik heb gevoel voor humor met nu moet je even niet spotten

an3sdej
06-11-03, 11:50
Misschien is hij mee naar Marokko om hem daar te begraven......gebeurt wel vaker of misschien wilde hij gewoon wat langer bij zijn familie zijn.

Ja DAT is vreemd. Dan vraag je of dat mag, en loop je niet zomaar weg.
En trouwens, het dragen van consequenties van het eigen gedrag, is ook iets wat hoort bij een opvoeding!
Vraag me af of hij nog weer terugkomt uit Marokko.

ZbaqZbaq
06-11-03, 11:51
19 jaar......verdacht van doodslag in vereniging.........voor het eerst in een gevangenis............vader overlijdt..........je hebt 3 uur om te rouwen en je familie te troosten van alle rampspoed die hen overkomen is............


3 uur my ass.

"hunderd miles and runnin' "

NWA ;)

ZbaqZbaq
06-11-03, 11:54
Geplaatst door an3sdej
Ja DAT is vreemd. Dan vraag je of dat mag, en loop je niet zomaar weg.
En trouwens, het dragen van consequenties van het eigen gedrag, is ook iets wat hoort bij een opvoeding!
Vraag me af of hij nog weer terugkomt uit Marokko.

Wat een walgelijke grote bek heb jij toch altijd. Als oude bejaarde zonder leven net als jou is het natuurlijk veel makkelijk om terug te keren naar de gevangenis....waarschijnlijk heb je het daar nog beter dan buiten.......maar voor deze jongen lag dat anders.

Aselhiej
06-11-03, 11:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
19 jaar......verdacht van doodslag in vereniging.........voor het eerst in een gevangenis............vader overlijdt..........je hebt 3 uur om te rouwen en je familie te troosten van alle rampspoed die hen overkomen is............


3 uur my ass.

"hunderd miles and runnin' "

NWA ;)

tja........in de Nederlands cultuur is het normaal om in drie uur afscheid te nemen van je vader: ''Het was een toffe vent, waar kan ik tekenen voor de erfenis?''




ps. uitzonderigen daar gelaten.

Aselhiej
06-11-03, 11:58
Geplaatst door an3sdej
Ja DAT is vreemd. Dan vraag je of dat mag, en loop je niet zomaar weg.
En trouwens, het dragen van consequenties van het eigen gedrag, is ook iets wat hoort bij een opvoeding!
Vraag me af of hij nog weer terugkomt uit Marokko.

ga jij maar lekker solliciteren bij de Telegraaf. :knife_hea

Simon
06-11-03, 12:03
Geplaatst door Aselhiej
tja........in de Nederlands cultuur is het normaal om in drie uur afscheid te nemen van je vader: ''Het was een toffe vent, waar kan ik tekenen voor de erfenis?''


Wat zijn dat nu voor belachelijke domme vooroordelen?

Simon

Aselhiej
06-11-03, 12:04
Geplaatst door Simon
Wat zijn dat nu voor belachelijke domme vooroordelen?

Simon

wel mn hele bericht lezen vriend

Simon
06-11-03, 12:13
Geplaatst door Aselhiej
wel mn hele bericht lezen vriend

Ja dat deed ik ... maar het slaat nergens op .

an3sdej
06-11-03, 12:14
Wat een walgelijke grote bek heb jij toch altijd. Als oude bejaarde zonder leven net als jou is het natuurlijk veel makkelijk om terug te keren naar de gevangenis.


Kijk zo ken ik de echte Nabil weer :hihi: . Er is hier maar één met een echt grote mond/bek :hihi:

Ten eerste ben ik niet bejaard, en al zou ik dat wel zijn, hoe kom je er dan bij dat het leven van een bejaarde minder waard zou zijn als van een jong mens? DAT is nou weer een typische fascistoïde opmerking.

Elke daad in je leven heeft consequenties. Goed daden EN slechte daden. En als mensen voor consequenties van hun daden weglopen zijn het in mijn ogen slappelingen en nietsnutten.

Aselhiej
06-11-03, 17:52
Hij heeft zich weer gemeld. En hij was dus niet gevlucht of ontsnapt. Wat moeten we nou met die riooljournalsiten hier in Nederland.

an3sdej
06-11-03, 17:55
Hij had verlof van 3 uur tijdens zijn detentie, en na drie dagen nog niet terug, hoe noem jij dat?

Mafkees
06-11-03, 17:57
Debiele idioten van dat HvB. Waarom mag `n persoon zomaar voor 3uur vertrekken.

000NobelPrizes
06-11-03, 18:11
Geplaatst door Al3arbi
Debiele idioten van dat HvB. Waarom mag `n persoon zomaar voor 3uur vertrekken.
Omdat hij zijn woord had gegeven dat hij zou terugkeren. Het was een bezoek voor zijn overleden vader, en ze geloofden dat hij zijn belofte zou nakomen.

Mafkees
06-11-03, 18:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Omdat hij zijn woord had gegeven dat hij zou terugkeren. Het was een bezoek voor zijn overleden vader, en ze geloofden dat hij zijn belofte zou nakomen.


His Word? He aint human!
Vind het alsnog niet kunnen, maakt niet uit wat hij geeft of belooft.

000NobelPrizes
06-11-03, 18:17
Geplaatst door Al3arbi
His Word? He aint human!
Vind het alsnog niet kunnen, maakt niet uit wat hij geeft of belooft.
Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken, gelukkig.
Een beetje vertrouwen moet toch wel kunnen, nietwaar?
Niet alles valt met sancties, contracten of straffen te regelen.
Dat zou wel een erg nare wereld worden.

Mafkees
06-11-03, 18:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken, gelukkig.
Een beetje vertrouwen moet toch wel kunnen, nietwaar?
Niet alles valt met sancties, contracten of straffen te regelen.
Dat zou wel een erg nare wereld worden.


`t is `n gedetineerde. Heeft zn credit verbruikt. Soft zooitje.

jaja
06-11-03, 18:25
Verdachte zaak-Joos weer terecht

Uitgegeven: 6 november 2003 18:00

AMSTERDAM - De 19-jarige verdachte in de zaak-Joos die sinds dinsdag was verdwenen, is weer terecht. Dit maakte persofficier van justitie D. Kruimel donderdag bekend. De man nam via zijn advocaat contact op met justitie en is nu in handen van de politie.

Donderdag werd bekend dat de verdachte dinsdag niet was teruggekomen van enkele uren schorsing van zijn voorlopige hechtenis. De rechter had de man toestemming gegeven om afscheid te nemen van zijn overleden vader. Deze zou in Marokko worden begraven, mede daarom vaardigde justitie een internationaal opsporingsbevel tegen de verdachte uit.

Waar de verdachte zich bevond, wilde de persofficier donderdag niet kwijt. Wel is duidelijk dat de politie hem kort na het telefoontje van de advocaat kon oppakken. Hij zit nu op een politiebureau in Amsterdam en gaat zo snel mogelijk weer naar een huis van bewaring, aldus de persofficier.

Voor de zaak-Joos zitten negen verdachten in voorlopige hechtenis. Justitie verdenkt nog een tiende verdachte van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van Anja Joos, maar hij zit niet vast.

Een groepje jongeren schopte vorige maand Joos (43) dood in de Amsterdamse Pijp. Een vermeende winkeldiefstal van een blikje bier vormde de aanleiding tot het incident.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=228945&c=14

000NobelPrizes
06-11-03, 18:32
Geplaatst door Al3arbi
`t is `n gedetineerde. Heeft zn credit verbruikt. Soft zooitje.
Het heeft altijd redelijk goed gewerkt.
Weet je dat ik er nog steeds aan moet wennen, aan die catharsis van KEIHARD aanpakken en KEIHARDE straffen enzovoorts? Jasses, zeg ik, maar niks anders werkt tegenwoordig.

Mafkees
06-11-03, 18:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het heeft altijd redelijk goed gewerkt.
Weet je dat ik er nog steeds aan moet wennen, aan die catharsis van KEIHARD aanpakken en KEIHARDE straffen enzovoorts? Jasses, zeg ik, maar niks anders werkt tegenwoordig.


Softie. Links mietje dat je bent. Alle criminelen opsluiten in The Matrix.

000NobelPrizes
06-11-03, 18:37
Geplaatst door Al3arbi
Softie. Links mietje dat je bent. Alle criminelen opsluiten in The Matrix.
Ik beschouw me zelf zeker niet als links, maar gewoon als normaal mens, mind you.
KEIHARD aanpakken en straffen, bewakers op school, leraren die als boeman voor de klas moeten staan, beveiligingsdiensten overal, al die patrouilles.

Onlangs werd er hier een topic geopend over het grimmiger worden van de sfeer. Ik onderschrijf dat - het bovenstaande in ogenschouw genomen - maar niet op de manier die werd bedoeld.

Mafkees
06-11-03, 18:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik beschouw me zelf zeker niet als links, maar gewoon als normaal mens, mind you.
KEIHARD aanpakken en straffen, bewakers op school, leraren die als boeman voor de klas moeten staan, beveiligingsdiensten overal, al die patrouilles.

Onlangs werd er hier een topic geopend over het grimmiger worden van de sfeer. Ik onderschrijf dat - het bovenstaande in ogenschouw genomen - maar niet op de manier die werd bedoeld.


Normaal?! :hihi:
Ik ben ook normaal hoor...:D
Ik vind gewoon dat je nog strenger moet aanpakken.
Softe behandeling werkt niet. Iemand neertrappen, 2 wkn cel. Ouwe vent oplichten, 3 dagen cel. Moord, 3uur vrij.

:maf:

000NobelPrizes
06-11-03, 18:41
Geplaatst door Al3arbi
Normaal?! :hihi:
Ik ben ook normaal hoor...:D
Ik vind gewoon dat je nog strenger moet aanpakken.
Softe behandeling werkt niet. Iemand neertrappen, 2 wkn cel. Ouwe vent oplichten, 3 dagen cel. Moord, 3uur vrij.

:maf:
Ja ik weet het, Nederland moet zich hier gaan aanpassen.

Aselhiej
06-11-03, 19:47
Geplaatst door Al3arbi
Normaal?! :hihi:
Ik ben ook normaal hoor...:D
Ik vind gewoon dat je nog strenger moet aanpakken.
Softe behandeling werkt niet. Iemand neertrappen, 2 wkn cel. Ouwe vent oplichten, 3 dagen cel. Moord, 3uur vrij.

:maf:

triest hoe mensen over anderen oordelen zonder de feiten te kennen, en blind afgaan op wat het OM ons ''voorliegt''.

Deze jongen is onschuldig, hij was een aantal dagen na de dood van Joos al vrijgelaten, maar werd snel weer opgepakt na kritiek uit de media en politiek.

Aselhiej
06-11-03, 19:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja ik weet het, Nederland moet zich hier gaan aanpassen.

bedoel je hiermee dat we te maken hebben met marokkaanse problemen?

000NobelPrizes
06-11-03, 19:51
Geplaatst door Aselhiej
bedoel je hiermee dat we te maken hebben met marokkaanse problemen?
Die hebben we niet.
Mazzel.

Aselhiej
06-11-03, 20:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die hebben we niet.
Mazzel. :slaap:

an3sdej
06-11-03, 20:28
triest hoe mensen over anderen oordelen zonder de feiten te kennen, en blind afgaan op wat het OM ons ''voorliegt''.

:moeilijk: :lol:

151 heeft gelijk, er zijn helemaal geen problemen :engel:

papol
06-11-03, 21:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
19 jaar......verdacht van doodslag in vereniging.........voor het eerst in een gevangenis............vader overlijdt..........je hebt 3 uur om te rouwen en je familie te troosten van alle rampspoed die hen overkomen is............


3 uur my ass.

"hunderd miles and runnin' "

NWA ;)

Familie troosten ?! Jawel, 19 jaar en de schande voor zijn familie, ergo zijn vader overlijd met zeer waarschijnlijk de wetenschap dat zijn zoon betrokken is bij crimineel gedrag en daarmee zijn familie blameert.

Indien schuldig en bestraft kan hij nog jaren rouwen in zijn eentje.

Japanners hebben overigens een zeer effectieve traditie voor diegene die de familie te schande brengt.

Gr.P