PDA

Bekijk Volledige Versie : Antisemitisme als politieke statement...



Hudhaifa
06-11-03, 16:04
Anti-semitisme als politiek statement

Na het bekend worden van de poll, gehouden door de Europese commissie, komen al snel de eerste veroordelingen/ afwijzingen van het CIDI, Simon Wiesenthal-centrum en Israel naar buiten. De vraag aan de inwoners van de EU was: “Welk land vormt er een bedreiging voor wereldvrede ?” veruit de meeste inwoners hebben tot grote verbazing en schrik van velen Israel gekozen op de lijst van 15. Boven Irak, Noord-Korea en Amerika. In mijn ogen een goede keuze, maar meneer Naftaniel kon het niet weer laten te zeggen dat wij de boodschap van de Israelische staat niet begrepen zouden hebben. Ik vraag me af welke boodschap hebben wij niet begrepen? De boodschap, dat Israel flatgebouwen opblaast waardoor velen onschuldige burgers op straat komen te staan, of de booschap dat apache’s op woonhuizen en auto’s schieten waarbij tientallen omstanders gewond raken, misschien wel de boodschap dat de nederzettingen verder worden uitgebreid ondanks hevige kritiek of is het de boodschap dat met 114 stemmen voor en vier tegen door de VN tegen Israel wordt gezegd dat ze onmiddelijk moet stoppen met de bouw van de muur, maar Israel rustig verder bouwt.
Israel geeft niet thuis wanneer de wereld zegt dat Israel een andere koers moet varen teneinde vrede te bereiken in het Midden Oosten, maar wanneer er kritiek komt op Israel dan volgt de ene persverklaring na de ander elkaar in hoogtempo op. Neen, we zouden het niet begrepen hebben, Europa zou zich schuldig maken aan groeiend anti-semitisme. Als of het niet genoeg is wordt de holocaust nog even uit de kast getrokken als politiek statement.
Het anti-semitisme verliest zijn oorspronkelijke en werkelijke betekenis, en dat is echt een grove belediging en totaal respectloos t.o.v. alle joden die zijn omgekomen tijdens WOII. Het zal niet baten meneer van de CIDI en Likud en andere spreekbuizen van de staat Israel. De publieke opinie is niet langer gevoelig voor de, hè wat een rot woord Joodse lobby, de ogen zijn geopend, de publieke opinie is veranderd. Israel kan niet alle schuld bij de Palestijnen blijven neerleggen, de Europeanen weten wel beter, net als een Ander Joods Geluid en de oppositie die ik van harte steun. Vrede in het MO is haalbaar zonder Arafat en zonder havik Sharon die naar mijn mening uit is op een escalatie, misschien verklaart dat waarom Israel als een “gevaarlijk”land wordt beschouwd.
Israel is terecht bovenaan geeindigd in de wetenschap dat Israel het enige land is in de wereld dat de Westerse wereld en de Arabische/moslimwereld lijnrecht tegenover elkaar kan stellen. De dreiging die vanuit Israel is vele malen groter dan Iran of Noord-Korea. Deze twee landen genieten weinig steun, Israel heeft daarentegen een ruggegraat in het Westen. Europeanen beseffen als nooit te voren dat het niet zinvol is en al helemaal niet verstandig om het ondeuglijke beleid van de staat Israel te steunen en te verdedigen. Het heeft niks met jodenhaat te maken zoals bepaalde groeperingen ons willen doen geloven. Wat mij opvalt is dat wij joden niet mogen aanspreken wat er gebeurt in Israel, omdat zij zich het liefst willen distantieren en afzijdig houden, maar wanneer er kritiek op komt op de staat Israel dan wordt ons anti-semitisme verweten. Wat een ongekend dubbele moraal om critici de monddood te maken daar waar het gaat om kritiek tegen de staat Israel en niet tegen joden. Het is zorgwekkend dat het anti-semitisme groeit maar ik heb sterk de indruk dat alles wordt geschaard onder anti-semitisme ook wat kritiek op Israel betreft. Het bewijs werd direct geleverd door Israel zelf door de kritiek op Israel te verklaren als groeiend anti-semtisme in Europa. De joodse lobby is actief en lang niet alle media zijn gevrijwaard van joodse invloeden. Veel stukken over Israel worden niet geplaatst, de poll die is gehouden wil men zo snel mogelijk vergeten. Waarom? omdat het onderzoek niet deugt of omdat men het te pijnlijk vind dat de vriendschap serieuze scheuren begint te vertonen althans bij de gewone man op straat. Israel heeft alle kritiek aan zich zelf te danken. Ik verzoek mijn joodse medeburgers om eerlijk en open afstand te nemen van het beleid van de staat Israel of niet met beschuldigingen te komen van anti-semitisme daar waar mijn kritiek gericht is tegen Israeli's en niet tegen joden. Er wordt hier een politiek spelletje gespeeld ik wens daar niet aan deel te nemen.

an3sdej
06-11-03, 16:06
Redelijker/eerlijker was geweest wanneer men gevraagd had welk conflict het grootste gevaar voor de wereldvrede was.

Desalnietemin zal Israel veel moeten bijstellen aan de nederzettingenpolitiek.

lennart
06-11-03, 16:11
Bron? Schrijver?

Blade20
06-11-03, 18:43
Geplaatst door lennart
Bron? Schrijver?

Beide Hudhaifa. :D

Hudhaifa
06-11-03, 21:36
:fpetaf:

Maarten
07-11-03, 05:43
Fantastisch stuk Hudhaifa!! :duim:

Zo goed als niets op aan te merken!

En heel erg to the point.

Minpuntje is de layout. Zelf schrijf ik in Word, en plak het resultaat dan hier. Dat layout makkelijker.

Maar ik krijg ook de indruk, dat die Poll graag snél vergeten wordt ja..
Ik heb een paar reacties gezien, maar opvallend is dat de pro-Israellobby totaal met de mond vol tanden staat. Geen enkel zinnig antwoord, vind ik. Het moet ook een zwáre klap zijn, want de "lobby" heeft niet bepaald stil gezeten..

Maar over het antisemitisme als politiek middel moet véel meer duidelijk gaan worden.
Daar is veel over te melden, en het wordt door vélen walgelijk gevonden.

jaja
07-11-03, 08:50
Geplaatst door Maarten
Fantastisch stuk Hudhaifa!! :duim:

Zo goed als niets op aan te merken!

En heel erg to the point.

Minpuntje is de layout. Zelf schrijf ik in Word, en plak het resultaat dan hier. Dat layout makkelijker.

Maar ik krijg ook de indruk, dat die Poll graag snél vergeten wordt ja..
Ik heb een paar reacties gezien, maar opvallend is dat de pro-Israellobby totaal met de mond vol tanden staat. Geen enkel zinnig antwoord, vind ik. Het moet ook een zwáre klap zijn, want de "lobby" heeft niet bepaald stil gezeten..

Maar over het antisemitisme als politiek middel moet véel meer duidelijk gaan worden.
Daar is veel over te melden, en het wordt door vélen walgelijk gevonden. slaat waarschijnlijk oa op mij ... bij deze een verwijzing naar mijn reactie ...
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1043949#post1043949
maar je hebt gelijk ik heb al mijn tanden nog ..:)