PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtbank wijst Joodse eis tot sex af !



KB75
06-11-03, 19:36
Een Isralische man heeft tevergeefs
via de rechter sex met zijn vrouw
proberen af te dwingen. De rechter
toonde zich niet ontvankelijk voor zijn
eis, 'elke morgen en avond sex'.

:handbang::handbang::handbang:

freya
06-11-03, 19:40
bron?

KB75
06-11-03, 19:44
RTL4 TXT :boer:

000NobelPrizes
06-11-03, 19:55
Tsja, dat zijn de gevolgen als de man niet op elk gewenst moment en op elke gewenste manier het akkertje van zijn vrouw mag besproeien.

Mark
06-11-03, 20:06
geheel terecht als ie nu vreemdgaat, frigide koe.

freya
06-11-03, 20:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tsja, dat zijn de gevolgen als de man niet op elk gewenst moment en op elke gewenste manier het akkertje van mijn vrouw mag besproeien.


Pardon?!

KB75
06-11-03, 20:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tsja, dat zijn de gevolgen als de man niet op elk gewenst moment en op elke gewenste manier het akkertje van mijn vrouw mag besproeien.

:loog:

:duim:

Victory
06-11-03, 22:52
En dan vragen de westerse vrouwen zich af waarom hun man vreemd gaat. Mannen hebben het nou eenmaal nodig. De vrouw moet dit niet weigeren op geen enkel moment, tenzij het niet kan door geldige redenen.


PS: Wanneer gaan ze nou polygamie toestaan in NL? Je mag zelfs je gescheide moeder trouwen hiero, maar niet meer dan 1 vrouw... pfft.... Ik vind et niks hoor, barbaars!


PPS: Weet iemand of het te regelen is? Dat je meer dan 1 vrouw trouwt? Of is het gewoon verboden(PUNT). ? :) Serieuze vraag....

an3sdej
06-11-03, 22:58
En dan vragen de westerse vrouwen zich af waarom hun man vreemd gaat. Mannen hebben het nou eenmaal nodig. De vrouw moet dit niet weigeren op geen enkel moment, tenzij het niet kan door geldige redenen.

:lole: :lol:

Mill
06-11-03, 23:02
Geplaatst door Victory
En dan vragen de westerse vrouwen zich af waarom hun man vreemd gaat.

Dat vragen ze zich helemaal niet af.

papol
06-11-03, 23:15
Geplaatst door Victory
En dan vragen de westerse vrouwen zich af waarom hun man vreemd gaat. Mannen hebben het nou eenmaal nodig. De vrouw moet dit niet weigeren op geen enkel moment, tenzij het niet kan door geldige redenen.


PS: Wanneer gaan ze nou polygamie toestaan in NL? Je mag zelfs je gescheide moeder trouwen hiero, maar niet meer dan 1 vrouw... pfft.... Ik vind et niks hoor, barbaars!


PPS: Weet iemand of het te regelen is? Dat je meer dan 1 vrouw trouwt? Of is het gewoon verboden(PUNT). ? :) Serieuze vraag....

Wat is dan een geldige reden???

En zolang polygamie niet kan, draai ze eens om !!!!!!!!!! :melig:

Gr.P

Victory
06-11-03, 23:25
pfft, of polyandrie toegestaan is of niet, het zal toch niet door de man geaccepteerd worden, moslim of niet. (met uitzonderingen onder de koffar).




Geldige redenen?

Ziekte.... ongesteld..... that sort of stuff...


PS: Papol, meerdere vrouwen hoeft echt niet alleen voor geslachts gemeenschap te zijn hoor.

Charkiya
06-11-03, 23:32
Geplaatst door Victory
En dan vragen de westerse vrouwen zich af waarom hun man vreemd gaat. Mannen hebben het nou eenmaal nodig. De vrouw moet dit niet weigeren op geen enkel moment, tenzij het niet kan door geldige redenen.

:rolleyes: hypothese: een man verkracht zijn vrouw; wie is de schuldige?
Mag een man zijn vrouw sex weigeren? Zo ja, is dat rechtvaardig?

Shaheed
06-11-03, 23:40
Hier snij je een heel goed punt aan Victory.

Waarom zou een man niet met meerdere vrouwen mogen touwen, in Nederland gaat men uit van de vrijheid van een individu.
Daarom mogen ook mannen met elkaar trouwen en vrouwen met elkaar en er zijn zelfs mensen die het proberen om een wet erdoorheen te jagen zodat ze met hen huisdier kunnen trouwen.

Als er een aantal volwassen vrouwen met hen volle verstand ervoor kiezen om met één man te trouwen waarom zou dat niet mogen?
Waarom moet de nederlandse overheid zo ouderwets doen en het verbieden, wat heeft de overheid met het geluk tussen mensen te maken?
Ze doen toch niemand kwaad?

Op zich heeft het ook praktische voordelen, de kinderen hoeven niet naar een kindercreche, er is dan altijd wel een ouder thuis om de kinderen op te vangen.
Je kunt in een groter huis wonen enz..

Niet dat ik met meerdere vrouwen zou willen trouwen of zo, vind één vrouw meer dan genoeg.
Snap ook niet zo goed hoe die mannen met meerdere vrouwen kunnen trouwen, al dat gezeik van die vrouwen en denk eens aan al die kasten die je moet kopen om hen kleding en schoenen erin te bergen.
Moet je voor stellen dat je met al die vrouwen moet gaan winkelen?
Volgens mij zou ik allang zelfmoord gepleegd hebben.

Maar goed, het gaat erom dat het wettelijk WEL moet kunnen, aangezien het homo-huwelijk ook is gelegaliseerd.

freya
07-11-03, 07:47
Geplaatst door Shaheed
Hier snij je een heel goed punt aan Victory.

Waarom zou een man niet met meerdere vrouwen mogen touwen, in Nederland gaat men uit van de vrijheid van een individu.
Daarom mogen ook mannen met elkaar trouwen en vrouwen met elkaar en er zijn zelfs mensen die het proberen om een wet erdoorheen te jagen zodat ze met hen huisdier kunnen trouwen.

Als er een aantal volwassen vrouwen met hen volle verstand ervoor kiezen om met één man te trouwen waarom zou dat niet mogen?
Waarom moet de nederlandse overheid zo ouderwets doen en het verbieden, wat heeft de overheid met het geluk tussen mensen te maken?
Ze doen toch niemand kwaad?

Op zich heeft het ook praktische voordelen, de kinderen hoeven niet naar een kindercreche, er is dan altijd wel een ouder thuis om de kinderen op te vangen.
Je kunt in een groter huis wonen enz..

Niet dat ik met meerdere vrouwen zou willen trouwen of zo, vind één vrouw meer dan genoeg.
Snap ook niet zo goed hoe die mannen met meerdere vrouwen kunnen trouwen, al dat gezeik van die vrouwen en denk eens aan al die kasten die je moet kopen om hen kleding en schoenen erin te bergen.
Moet je voor stellen dat je met al die vrouwen moet gaan winkelen?
Volgens mij zou ik allang zelfmoord gepleegd hebben.

Maar goed, het gaat erom dat het wettelijk WEL moet kunnen, aangezien het homo-huwelijk ook is gelegaliseerd.

De functie van een huwelijk is volgens mij dat je een speciale relatie aangaat met 1 bepaald persoon. Dat is het verschil met samenwonen. Je verklaart aan elkaar en voor de wet: dit is de persoon met wie ik me voor de rest van mijn leven wil verbinden en met wie ik alles wil delen.

Als dat met meerder personen tegelijk kan, haal je voor mij de essentie eruit.

Samenwonen met meerdere partners kan wel en gebeurd ook wel.(Anton Heyboer) Als mensen daar bewust voor kiezen heb ik daar geen moeite mee, maar noem het dan geen huwelijk, want dat is toch net iets specialer.

Mark
07-11-03, 08:13
Victory: kun je niet gewoon voor de Islam trouwen met meerdere vrouwen? Wat het gemeentehuis daarvan vindt boeit jou toch niet?

Victory
07-11-03, 09:00
Geplaatst door Mark
Victory: kun je niet gewoon voor de Islam trouwen met meerdere vrouwen? Wat het gemeentehuis daarvan vindt boeit jou toch niet?

Je hebt helemaal gelijk. :hihi: Maar hoe zou jij het vinden als alleen je eerste vrouw, als jouw vrouw erkend wordt?

Joesoef
07-11-03, 09:02
Geplaatst door Mark
Victory: kun je niet gewoon voor de Islam trouwen met meerdere vrouwen? Wat het gemeentehuis daarvan vindt boeit jou toch niet?


Het is net wat lastiger Mark. Veel Moslims willen het huwelijk in het land van herkomst laten registreren en in veel (zo niet alle) islamitische landen is dat Islamitische recht wettig. Volgens internationaal recht is een huwelijk dat in het buitenland is gesloten ook geldig in Nederland! Ok, er is geen haan die daar naar kraait, maar ja, tot dat....

Victory
07-11-03, 09:05
Hmmm

Dus als iemand 2-4 meisjes/vrouwen trouwt in Iran, dan is dat geldig in nl?

000NobelPrizes
07-11-03, 09:07
Geplaatst door Victory
Je hebt helemaal gelijk. :hihi: Maar hoe zou jij het vinden als alleen je eerste vrouw, als jouw vrouw erkend wordt?
Een noodzaak, lijkt me.

Er zijn hier wat teksten geplant over 'mannen die het nou eenmaal nodig hebben' en de overbodigheid van creches bij meer dan 1 echtgenote.
Klinkt erg 'modern' allemaal. We hebben gelukkig wetten die vrouwen ervan behoeden bij zo'n hork van een kerel terecht te komen.

Nog afgezien van het feit dat polygamie leidt tot meer verblijfsvergunningen die 1 allochtoon kan regelen, al die gezinsherenigingen die erop volgen, de scheidingen, en alle verblijfstitels en de hele santekraam (want de handel daarin is levendig).

Enfin Vic, roep jij als je op vakantie gaat ook zo uitbundig dat je Nederlander bent en zo? In Nederland zelf weten we ondertussen wel wat voor vlees we in de kuip hebben met jouw soort mensen, maar als je dat elders ook uit gaat lopen kraaien, komt een land als Nederland wel in een merkwaardig daglicht te staan.

papol
07-11-03, 09:56
Geplaatst door Victory

Geldige redenen?

Ziekte.... ongesteld..... that sort of stuff...


PS: Papol, meerdere vrouwen hoeft echt niet alleen voor geslachts gemeenschap te zijn hoor.

Gezien de serieuse reakties reageer ik hier verder niet op.

Algemeen, daar zijn we maatschappelijk gezien niet aan toe. Indien je dit perse wilt, samenwonen met notariele aktes is dan de enige mogelijkheid tot wettelijke verbintenis.

Gr.P

Tomas
07-11-03, 10:01
In het kader van minder wet en regelgeving stel ik voor om het burgerlijk huwlijk af te schaffen. Er zijn geen speciale wetten en regels meer die voor getrouwde mensen zouden gelden. Wil je iets bijzonders dan regel je dat maar met een notaris, wil je iets speciaals dan regel je dat maar met een kerk.

Wil je samen met andere vrouwen diezelfde maloot delen, dan moet je dat vooral doen. Wil je als man diezelfde vrouw delen (wat biologisch gezien ook makkelijker gaat) moet je dat vooral niet laten.

Zo maak je ook de weg vrij voor netwerkrelaties.

Wil je dan nog altijd ouderwets trouwen zonder kerk, dan wordt die behoefte vast wel ingevuld door de een of andere organisatie die daar een gat in de markt in ziet.

Financiele voordelen vanuit de overheid lijken mij niet noodzakelijk op basis van een huwelijksrelatie. Het aantoonbaar zorg geven aan kinderen lijkt mij voldoende om een financiele tegemoetkoming te krijgen, ongeacht de relatievorm waarin die kinderen zijn verwekt.