PDA

Bekijk Volledige Versie : Leerlingen geschorst na geweld



Zagora
07-11-03, 11:31
Leerlingen geschorst na geweld
(Van onze verslaggevers)

AMSTERDAM - De vier vmbo-leerlingen van het Sweelinck College, in Zuid, die gisteren zijn opgepakt wegens het mishandelen van een leraar, zijn na verhoor weer vrijgelaten. De leerlingen zijn in afwachting van het politieonderzoek geschorst. De man, een geschiedenisleraar, werd dinsdag na schooltijd in de kantine geslagen en geschopt. Hij liep gekneusde ribben op en zit voorlopig thuis.

De jongens, vijftien en zestien jaar oud, wisten na het incident te ontkomen. De politie arresteerde hen toen ze gisteren gewoon weer naar school kwamen.

Volgens een ooggetuige werd de leraar door één van de leerlingen gepest met een witte muis. ''Bij ons op school is het een rage om witte muizen te kopen op de Albert Cuyp. Die jongen zette zijn muis bij de leraar op de schouder, maar die sloeg het beest ervan af. De muis dreigde te ontsnappen en daar was die jongen heel erg boos over.''

''Later zat hij de leraar opnieuw te treiteren. De man had net een broodje gekocht en de leerling wilde dat de leraar een stuk van dat broodje aan zijn muis voerde. Dat deed die leraar niet en er ontstond een worsteling. De conciërge haalde de twee uit elkaar.''

''Weer later in de kantine zag de leraar dat die jongen met zijn muis achter een paar meisjes aanzat, en toen hij daar iets van zei, werd hij door die leerling en drie vrienden helemaal in elkaar geslagen en geschopt. Ze stonden gewoon bovenop hem te springen.''

Volgens de ooggetuige zijn de vier leerlingen van Marokkaanse afkomst. De schoolleiding wil dit niet bevestigen. Schooldirecteur Marian Konijn is verrast dat het incident naar buiten is gekomen. Met de politie was afgesproken voorlopig totale mediastilte te houden. ''De school stelt zich op het standpunt dat dit een heel vervelend incident is. Wij nemen de zaak heel serieus en we willen niets verbergen. Maar hangende het onderzoek kunnen we verder geen uitspraken doen.''

Konijn weet nog niet wat er dinsdag precies is gebeurd. Welke sancties ze neemt, hangt af van het politieonderzoek. ''We zullen zeer zeker passende maatregelen nemen. Maar welke, dat kunnen we pas beslissen als we de feiten op een rij hebben.''

Het is Konijn nog niet gelukt in contact te komen met alle ouders van de vier verdachten. Vandaag gaat een afdelingsleider bij hen langs. De ouders van de overige leerlingen worden vandaag op de hoogte gebracht. De leerlingen zijn gisteren in de klas geïnformeerd.

Op het schoolplein was vanochtend weinig mededogen met de mishandelde leraar. Sommigen vinden dat de leraar om klappen heeft gevraagd, omdat hij at in het bijzijn van leerlingen die niet mogen eten in verband met de ramadan. Volgens Konijn zal dit soort gevoeligheden in de klas worden besproken.



© Het Parool, 6-11-2003

taouanza
07-11-03, 11:38
Tis te gek om los te lopen!!
Wat moet je hiermee?!
Ik ben benieuwd wat de ouders ervan vinden.

Zagora
07-11-03, 11:40
Die vmbo-leerlingen genieten te veel vrijheden, als je het mij vraagt.

taouanza
07-11-03, 11:40
Geplaatst door Zagora
Die vmbo-leerlingen genieten te veel vrijheden, als je het mij vraagt.


Hoe bedoel je?

Marsipulami
07-11-03, 11:41
Geplaatst door Zagora
Leerlingen geschorst na geweld
(Van onze verslaggevers)

AMSTERDAM - De vier vmbo-leerlingen van het Sweelinck College, in Zuid, die gisteren zijn opgepakt wegens het mishandelen van een leraar, zijn na verhoor weer vrijgelaten. De leerlingen zijn in afwachting van het politieonderzoek geschorst. De man, een geschiedenisleraar, werd dinsdag na schooltijd in de kantine geslagen en geschopt. Hij liep gekneusde ribben op en zit voorlopig thuis.

De jongens, vijftien en zestien jaar oud, wisten na het incident te ontkomen. De politie arresteerde hen toen ze gisteren gewoon weer naar school kwamen.

Volgens een ooggetuige werd de leraar door één van de leerlingen gepest met een witte muis. ''Bij ons op school is het een rage om witte muizen te kopen op de Albert Cuyp. Die jongen zette zijn muis bij de leraar op de schouder, maar die sloeg het beest ervan af. De muis dreigde te ontsnappen en daar was die jongen heel erg boos over.''

''Later zat hij de leraar opnieuw te treiteren. De man had net een broodje gekocht en de leerling wilde dat de leraar een stuk van dat broodje aan zijn muis voerde. Dat deed die leraar niet en er ontstond een worsteling. De conciërge haalde de twee uit elkaar.''

''Weer later in de kantine zag de leraar dat die jongen met zijn muis achter een paar meisjes aanzat, en toen hij daar iets van zei, werd hij door die leerling en drie vrienden helemaal in elkaar geslagen en geschopt. Ze stonden gewoon bovenop hem te springen.''

Volgens de ooggetuige zijn de vier leerlingen van Marokkaanse afkomst. De schoolleiding wil dit niet bevestigen. Schooldirecteur Marian Konijn is verrast dat het incident naar buiten is gekomen. Met de politie was afgesproken voorlopig totale mediastilte te houden. ''De school stelt zich op het standpunt dat dit een heel vervelend incident is. Wij nemen de zaak heel serieus en we willen niets verbergen. Maar hangende het onderzoek kunnen we verder geen uitspraken doen.''

Konijn weet nog niet wat er dinsdag precies is gebeurd. Welke sancties ze neemt, hangt af van het politieonderzoek. ''We zullen zeer zeker passende maatregelen nemen. Maar welke, dat kunnen we pas beslissen als we de feiten op een rij hebben.''

Het is Konijn nog niet gelukt in contact te komen met alle ouders van de vier verdachten. Vandaag gaat een afdelingsleider bij hen langs. De ouders van de overige leerlingen worden vandaag op de hoogte gebracht. De leerlingen zijn gisteren in de klas geïnformeerd.

Op het schoolplein was vanochtend weinig mededogen met de mishandelde leraar. Sommigen vinden dat de leraar om klappen heeft gevraagd, omdat hij at in het bijzijn van leerlingen die niet mogen eten in verband met de ramadan. Volgens Konijn zal dit soort gevoeligheden in de klas worden besproken.



© Het Parool, 6-11-2003

Gewoon onmiddelijk van school sturen die leerlingen, onverminderd verdere gerechtelijke vervolging.

Die leraar zou ik aanbevelen een andere job te kiezen. Is duidelijk niet opgewassen tegen zijn taak.

Zagora
07-11-03, 11:44
Geplaatst door taouanza
Hoe bedoel je?

Dat ze pauzes krijgen, waarin klaarblijkelijk niets anders weten te bedenken dan een leraar in elkaar tremmen, geeft aan dat we te ver doorgeschoten zijn in het verlenen van vrijheid. Ik stel voor dat ze hun pauzes nuttige bezigheden uitvoeren, zoals het vegen van straten of het helpen oversteken van oude vrouwtjes.

taouanza
07-11-03, 11:45
Geplaatst door Marsipulami
Gewoon onmiddelijk van school sturen die leerlingen, onverminderd verdere gerechtelijke vervolging.

Die leraar zou ik aanbevelen een andere job te kiezen. Is duidelijk niet opgewassen tegen zijn taak.


Er is een lerarentekort, je mag al blij zijn als er iemand voor de klas staat als is het de congiërge.

Waterval
07-11-03, 11:46
Geplaatst door Zagora
Dat ze pauzes krijgen, waarin klaarblijkelijk niets anders weten te bedenken dan een leraar in elkaar tremmen, geeft aan dat we te ver doorgeschoten zijn in het verlenen van vrijheid. Ik stel voor dat ze hun pauzes nuttige bezigheden uitvoeren, zoals het vegen van straten of het helpen oversteken van oude vrouwtjes.



:hihi:

taouanza
07-11-03, 11:47
Geplaatst door Zagora
Dat ze pauzes krijgen, waarin klaarblijkelijk niets anders weten te bedenken dan een leraar in elkaar tremmen, geeft aan dat we te ver doorgeschoten zijn in het verlenen van vrijheid. Ik stel voor dat ze hun pauzes nuttige bezigheden uitvoeren, zoals het vegen van straten of het helpen oversteken van oude vrouwtjes.



Nou der zullen ook een paar tussen zitten die de pauze gebruiken om hun boterhammetjes te eten.

Waterval
07-11-03, 11:47
Geplaatst door Marsipulami


Die leraar zou ik aanbevelen een andere job te kiezen. Is duidelijk niet opgewassen tegen zijn taak.

Pardon?? Is het zijn taak om in elkaar getrapt te worden?

Marsipulami
07-11-03, 11:47
Geplaatst door taouanza
Er is een lerarentekort, je mag al blij zijn als er iemand voor de klas staat als is het de congiërge.

Afschaffing van de leerlpicht. Dan heb je minder leerlingen en dus minder leerkrachten nodig. Leerlingen die tegen hun zin naar school gaan, leren daar toch niets bij en doen alleen maar moeilijk.

Marsipulami
07-11-03, 11:48
Geplaatst door Waterval
Pardon?? Is het zijn taak om in elkaar getrapt te worden?

Nee, zijn taak is discipline in de zaak te houden en respect af te dwingen tgo zijn leerlingen.

ZbaqZbaq
07-11-03, 11:49
Geplaatst door Zagora
Leerlingen geschorst na geweld
(Van onze verslaggevers)

Volgens de ooggetuige zijn de vier leerlingen van Marokkaanse afkomst.

Zou de verslaggever hier om gevraagd hebben ?

000NobelPrizes
07-11-03, 11:50
Geplaatst door Marsipulami
Afschaffing van de leerlpicht. Dan heb je minder leerlingen en dus minder leerkrachten nodig. Leerlingen die tegen hun zin naar school gaan, leren daar toch niets bij en doen alleen maar moeilijk.
ze doen niet gewoon 'moeilijk'. Ze slaan leraren in elkaar.

Marsipulami
07-11-03, 11:52
Geplaatst door 151 NobelPrizes
ze doen niet gewoon 'moeilijk'. Ze slaan leraren in elkaar.

Ja, dat is volstrekt ontoelaatbaar. Kordaat ingrijpen vereist. Dat is in de eerste plaats in het belang van die leerlingen zelf.

000NobelPrizes
07-11-03, 11:54
Geplaatst door Marsipulami
Nee, zijn taak is discipline in de zaak te houden en respect af te dwingen tgo zijn leerlingen.
dat werkte altijd prima. maar blijkbaar loopt er volk rond waarop nieuw schoolbeleid gemaakt moet worden, net zoals je pittbulls aan de riem moet houden en muilkorven.

Waterval
07-11-03, 11:54
Geplaatst door Marsipulami
Nee, zijn taak is discipline in de zaak te houden en respect af te dwingen tgo zijn leerlingen.


Over welk onderwijssysteem heb je het ...?

Zagora
07-11-03, 11:55
Beetje vreemd ook dat je een leraar in de ramadan in elkaar trapt. Ging de ramadan niet om mededogen, vergeving etc etc en nog meer van dat soort Disneyworld-praat?

Marsipulami
07-11-03, 11:56
Geplaatst door 151 NobelPrizes
dat werkte altijd prima. maar blijkbaar loopt er volk rond waarop nieuw schoolbeleid gemaakt moet worden, net zoals je pittbulls aan de riem moet houden en muilkorven.

Leerkrachten die hun leerlingen niet de baas kunnen zijn er altijd geweest. Dat heeft niets met Marokkanen te maken, want dat zal je wel bedoelen.

Marsipulami
07-11-03, 11:57
Geplaatst door Waterval
Over welk onderwijssysteem heb je het ...?

Elke normale school.

Marsipulami
07-11-03, 11:58
Geplaatst door Zagora
Beetje vreemd ook dat je een leraar in de ramadan in elkaar trapt. Ging de ramadan niet om mededogen, vergeving etc etc en nog meer van dat soort Disneyworld-praat?

Ja, niet iedereen begrijpt de zin van de ramadan zo goed als jij :p .

Arvid
07-11-03, 13:33
Dat soort leerlingen moet OPGESLOTEN worden in een BOOT CAMP.
Doen ze in Amerika ook, werkt uitstekend :duim:

papol
07-11-03, 13:50
Alle niet oppassende leerlingen verbannen naar Belgie, die weten er wel raad mee !!! Internaten enzo ( :wink: Mars)

Overigens, discipine is ver te zoeken op dit soort scholen. Tsja, en straffen mag tegenwordig niet meer, anders komt justitie. Soms ook de vader met wat vrienden om de zaak te verbouwen. Niet echt aantrekkelijk.

Gr.P

Puk
07-11-03, 13:57
Geplaatst door Marsipulami
Nee, zijn taak is discipline in de zaak te houden en respect af te dwingen tgo zijn leerlingen.

Geef alle leraren een Kalshnikov.

Niet luisteren? Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt.

taouanza
07-11-03, 14:10
Geplaatst door Puk
Geef alle leraren een Kalshnikov.

Niet luisteren? Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt.

dat is een oplossing voor het lerarentekort, maar dan krijg je weer een lerarenoverschot en hebben ze geen baan meer. :cheefbek:

Puk
07-11-03, 14:27
Geplaatst door taouanza
dat is een oplossing voor het lerarentekort, maar dan krijg je weer een lerarenoverschot en hebben ze geen baan meer. :cheefbek:

Het is vooral een oplossing voor een bepaald soort leerlingenoverschot.
En ja... dan moet je je laten omscholen Taouanza. En daar heb je weer leraren voor nodig. En deze zaak is óók weer opgelost! :ego:

Volgende zaak.
Ik ben vandaag in een zaakoplossingsbui.

Simon
07-11-03, 14:40
Geplaatst door Zagora
Sommigen vinden dat de leraar om klappen heeft gevraagd, omdat hij at in het bijzijn van leerlingen die niet mogen eten in verband met de ramadan.

Daar sloeg hij zijn muis toch ook niet om? Die zat hij zelfs te voeren. Rare toestand. Is het onbeleefd om in het bijzijn van iemand te eten die aan de Ramadan doet? Ook in een kantine?

Simon

taouanza
07-11-03, 14:48
Geplaatst door Simon
Daar sloeg hij zijn muis toch ook niet om? Die zat hij zelfs te voeren. Rare toestand. Is het onbeleefd om in het bijzijn van iemand te eten die aan de Ramadan doet? Ook in een kantine?

Simon

Natuurlijk niet!
Als je vast doe je dat voor jezelf alhoewel ik het nut van vasten betwijfel bij dit soort gespuis.
En als je eraan stoort wat doe je dan in een kantine?

taouanza
07-11-03, 14:49
Geplaatst door Puk
Het is vooral een oplossing voor een bepaald soort leerlingenoverschot.
En ja... dan moet je je laten omscholen Taouanza. En daar heb je weer leraren voor nodig. En deze zaak is óók weer opgelost! :ego:

Volgende zaak.
Ik ben vandaag in een zaakoplossingsbui.

Je bent geweldig!:duim:

Zagora
07-11-03, 14:58
Geplaatst door Simon
Daar sloeg hij zijn muis toch ook niet om? Die zat hij zelfs te voeren. Rare toestand. Is het onbeleefd om in het bijzijn van iemand te eten die aan de Ramadan doet? Ook in een kantine?

Simon

Sommige mensen moet je gewoon meer respecteren dan anderen. Dat je dat niet begrijpt. Hoe lang zit je al op maroc.nl?

Simon
07-11-03, 15:05
Geplaatst door Zagora
Sommige mensen moet je gewoon meer respecteren dan anderen. Dat je dat niet begrijpt. Hoe lang zit je al op maroc.nl?

Haha nou ja slaan is natuurlijk nooit goed te praten. Maar ik vind het zo raar dat men dat daar op het schoolplein verkondigt ... dat eten in het bijzijn van iemand die de Ramadan doet onbeleefd zou zijn. Enfin het leven is maar ingewikkeld. Niet zo lang geleden was er iemand die muisjes en sprinkhanen klaarmaakte op TV. Mag je je huisdier mee naar school nemen? Doen muizen ook aan ramadan? Mogen muizen hoofddoekjes dragen? Gelukkig is het bijna weekend ....

GroteWolf
07-11-03, 15:31
Sommigen vinden dat de leraar om klappen heeft gevraagd, omdat hij at in het bijzijn van leerlingen die niet mogen eten in verband met de ramadan.

Vind ik ook. Als je in Marokko bent moet je je wel een beetje aanpassen aan de gebruiken daar. Je bent tenslotte te gast.

Mafkees
07-11-03, 18:12
Leuke acties. Las het vanochtend in de krant, moest ff lachen.
Muizen naar meisjes gooien, So group8 :hihi:

nefertiti
07-11-03, 19:17
Als ik het goed begrijp was die leraar een racist en werd hij in mekaar geslagen omdat de muis aan het eten was terwijl er vastende marokkanen bijstonden?

Zit ik goed zo?

Mafkees
07-11-03, 19:19
Geplaatst door nefertiti
Als ik het goed begrijp was die leraar een racist en werd hij in mekaar geslagen omdat de muis aan het eten was terwijl er vastende marokkanen bijstonden?

Zit ik goed zo?


Nein. De muis was het vriendinnetje van die Marokkaan. Toen kwam er `n lesbisch schoolmeisje langs, zij probeerde de muis te verleiden voor `n hevig intermezzo samen met de desbetreffende leraar. Toen sloegen de stoppen door.

sadeeQ
07-11-03, 19:21
:moe:

eigenlijk had de titel moeten zijn:

JONGEN VOORKOMT DIERENLEED

:schrik: een sympathieke jongentje die zwerfmuizen het leven probeert te redden en een leraar die zo een arme beestje mishandelt en voedsel ontzegt :fucyc:


tfoe ,dierenbeul.afmaken die lul.

sadeeQ
07-11-03, 19:23
Geplaatst door nefertiti
Als ik het goed begrijp was die leraar een racist en werd hij in mekaar geslagen omdat de muis aan het eten was terwijl er vastende marokkanen bijstonden?

Zit ik goed zo?


:fucyc: Ach tietje ,sinds wanneer kun je begrijpen dan . laat staan goed begrijpen. hersenloze varken :eek:

an3sdej
07-11-03, 20:08
Nefer, zo was het wel in de kranten te lezen!

freya
08-11-03, 09:43
Ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat er meer aan de hand was dan alleen het incidenten met de muis en dat broodje.

Sommige leraren weten zich nu eenmaal heel erg inpopulair te maken.

Simon
08-11-03, 09:53
Geplaatst door freya

Sommige leraren weten zich nu eenmaal heel erg inpopulair te maken.

Ja het is maar goed dat er ter compensatie van die lieve leerlingen zijn ...

Puk
08-11-03, 10:14
Geplaatst door Simon
Haha nou ja slaan is natuurlijk nooit goed te praten. Maar ik vind het zo raar dat men dat daar op het schoolplein verkondigt ... dat eten in het bijzijn van iemand die de Ramadan doet onbeleefd zou zijn. Enfin het leven is maar ingewikkeld. Niet zo lang geleden was er iemand die muisjes en sprinkhanen klaarmaakte op TV. Mag je je huisdier mee naar school nemen? Doen muizen ook aan ramadan? Mogen muizen hoofddoekjes dragen? Gelukkig is het bijna weekend ....

Zoals ik altijd zeg: Islam... moeilijk.

Puk
08-11-03, 10:15
Geplaatst door taouanza
Je bent geweldig!:duim:

Ik weet ut. :boogie: