PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed Nieuws voor je opa en oma



~Panthera~
07-11-03, 12:20
Ouderen depressiever dan gedacht

Uitgegeven: 7 november 2003 08:47

AMSTERDAM - Ouderen hebben vaker te maken met depressiviteit dan tot nu toe werd aangenomen. Er overlijden vier tot vijf keer zoveel depressieve mensen dan mensen die een andere chronische aandoening hebben. Dat blijkt uit een tienjarige studie naar depressieve ouderen, die vrijdag gepresenteerd wordt tijdens een congres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Depressieve ouderen hebben niet alleen meer kans op hart- en vaatziekten, maar kampen ook vaker met andere chronische aandoeningen, functioneren slechter en hebben een lagere kans langer te leven dan hun niet-depressieve leeftijdgenoten.

Momenteel is een kwart van de ouderen in verpleegtehuizen chronisch depressief. Ouderen die op zichzelf wonen, zijn in 15 procent van de gevallen depressief. Uit de studie is gebleken dat de klachten niet voldoende herkend worden, waardoor het aantal sterftegevallen relatief hoog is.
--------------------------


Onder BakEllende een NIET erkende chronische aandoening. :kotsen:
MAW: krepeer maar, oudjes ! :duim:
Griiiiistelijke normen en waarden. :aftel:

nefertiti
07-11-03, 12:23
och! nu dacht ik dat je het over die opa's en oma's hadden die op hun oude dag nog uit marokko werden geimporteerd omdat ze hier dan een bijstandsuitkering zouden krijgen....

ZbaqZbaq
07-11-03, 12:24
Geplaatst door nefertiti
och! nu dacht ik dat je het over die opa's en oma's hadden die op hun oude dag nog uit marokko werden geimporteerd omdat ze hier dan een bijstandsuitkering zouden krijgen....

joh ? vertel eens ?

taouanza
07-11-03, 12:27
Geplaatst door ~Panthera~
Ouderen depressiever dan gedacht

Uitgegeven: 7 november 2003 08:47

AMSTERDAM - Ouderen hebben vaker te maken met depressiviteit dan tot nu toe werd aangenomen. Er overlijden vier tot vijf keer zoveel depressieve mensen dan mensen die een andere chronische aandoening hebben. Dat blijkt uit een tienjarige studie naar depressieve ouderen, die vrijdag gepresenteerd wordt tijdens een congres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Depressieve ouderen hebben niet alleen meer kans op hart- en vaatziekten, maar kampen ook vaker met andere chronische aandoeningen, functioneren slechter en hebben een lagere kans langer te leven dan hun niet-depressieve leeftijdgenoten.

Momenteel is een kwart van de ouderen in verpleegtehuizen chronisch depressief. Ouderen die op zichzelf wonen, zijn in 15 procent van de gevallen depressief. Uit de studie is gebleken dat de klachten niet voldoende herkend worden, waardoor het aantal sterftegevallen relatief hoog is.
--------------------------


Onder BakEllende een NIET erkende chronische aandoening. :kotsen:
MAW: krepeer maar, oudjes ! :duim:
Griiiiistelijke normen en waarden. :aftel:


Maar als je oud ben dan is het toch ook de bedoeling dat je doodgaat?
Er gaat toch juist minder bejaarden dood dan vroeger?

plexus
07-11-03, 12:28
Geplaatst door ~Panthera~
Ouderen depressiever dan gedacht

Uitgegeven: 7 november 2003 08:47

AMSTERDAM - Ouderen hebben vaker te maken met depressiviteit dan tot nu toe werd aangenomen. Er overlijden vier tot vijf keer zoveel depressieve mensen dan mensen die een andere chronische aandoening hebben. Dat blijkt uit een tienjarige studie naar depressieve ouderen, die vrijdag gepresenteerd wordt tijdens een congres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Depressieve ouderen hebben niet alleen meer kans op hart- en vaatziekten, maar kampen ook vaker met andere chronische aandoeningen, functioneren slechter en hebben een lagere kans langer te leven dan hun niet-depressieve leeftijdgenoten.

Momenteel is een kwart van de ouderen in verpleegtehuizen chronisch depressief. Ouderen die op zichzelf wonen, zijn in 15 procent van de gevallen depressief. Uit de studie is gebleken dat de klachten niet voldoende herkend worden, waardoor het aantal sterftegevallen relatief hoog is.
--------------------------


Onder BakEllende een NIET erkende chronische aandoening. :kotsen:
MAW: krepeer maar, oudjes ! :duim:
Griiiiistelijke normen en waarden. :aftel:

..ik moet toegeven nu ik het zo lees, ik zie bijna nooit veel oudjes die een brede glimlach op hun gezicht hebben...altijd zo chaggie..

ps dacht dat het altijd aan mij lag :lekpuh:

~Panthera~
07-11-03, 12:53
Geplaatst door taouanza
Maar als je oud ben dan is het toch ook de bedoeling dat je doodgaat?
Er gaat toch juist minder bejaarden dood dan vroeger?
-------------

Je zal maar 10 jaar depressief zijn VOOR je doodgaat.
En dan ook nog te horen krijgen dat "het tussen je oren zit."
Lekkere oude dag. :droef:

~Panthera~
07-11-03, 12:55
Geplaatst door plexus

ps dacht dat het altijd aan mij lag :lekpuh:
-------------

Ligt het ook. :moe:



:hihi: inkoppertje. :haha:

http://www.kurts-smilies.de/nono.gif En nee.......dit..

taouanza
07-11-03, 13:01
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Je zal maar 10 jaar depressief zijn VOOR je doodgaat.
En dan ook nog te horen krijgen dat "het tussen je oren zit."
Lekkere oude dag. :droef:

Maar wat is tien jaar leven als je tien jaar depressief bent?
Wat is de oorzaak van die depressie?

plexus
07-11-03, 13:03
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Ligt het ook. :moe:



:hihi: inkoppertje. :haha:

http://www.kurts-smilies.de/nono.gif En nee.......dit..
:hihi: ...ja ja zeg het maar anti-semiconducters http://www.kurts-smilies.de/nono.gif

Onno26
07-11-03, 13:05
Maar als je oud ben dan is het toch ook de bedoeling dat je doodgaat?

:hihi:


Er gaat toch juist minder bejaarden dood dan vroeger?

Hhhm, ik gok net zoveel als vroeger, ik denk zelfs allemaal.


Wat is de oorzaak van die depressie?

Oud zijn en weten dat je doodgaat?

~Panthera~
07-11-03, 13:06
Geplaatst door taouanza
1.Maar wat is tien jaar leven als je tien jaar depressief bent?
2.Wat is de oorzaak van die depressie?
---------------------

1.gewoon kut. believe me.
2.Dat staat er niet bij, maar kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk.

~Panthera~
07-11-03, 13:08
Geplaatst door Onno26


Oud zijn en weten dat je doodgaat?
---------

Dan zouden ALLE bejaarden depressief zijn. :moe:

taouanza
07-11-03, 13:11
Geplaatst door Onno26
:hihi:

Oud zijn en weten dat je doodgaat?

Als je jong bent weet je ook dat je doodgaat.:moe:

Onno26
07-11-03, 13:15
Dan zouden ALLE bejaarden depressief zijn.

Uitgezonderd de bejaarden die tevreden zijn over het leven wat ze geleden hebben, religieuze bejaarden etc.

Ik noem de mogelijke extra reden, voorderest zullen er wel bejaarden zijn die depressief zijn om redenen die gelijk zijn aan redenen van niet-bejaarden (jongeren?)

Arvid
07-11-03, 13:28
Bejaarden in Nederland zijn depressief omdat ze in bejaardentehuizen worden gestopt waar ze verzorgd worden door chagrijnige brutale verpleegstertjes. Familie komt nooit een kijkje nemen.
Echt sad, ik ga liever later eerder dood dan als een kasplantje in zo'n tehuis worden gestopt.

Tomas
07-11-03, 13:31
In de jaren 60 ofzo zijn we begonnen om onze ouders massaal onder te brengen in concentratie kampen die we toen verzorgingshuizen noemen.

Dee behoeft had verschillende redenen:
- Ouderen konden zo langer onafhankelijk en zelfstandig blijven wonen.
- Ouderen zijn neit graag afhankelij kvan hun kinderen.
- Kinderen hebben ook graag hun onafhankelijkheid en vrijheid.

En vooral de misstanden waren een goede reden om het te promoten. Misstanden dat ouderen slecht verzorgd werden door hun kinderen of helemaal geen verzorgen hadden. Of kinderen die misbruik maakten van hun ouders geld.

Alleen is het nu zo gewoon geworden om je ouders in een bejaarden tehuis te dumpen dat veel kinderen ook echt geen enkele verantwoordelijkheid meer ervaren. Die beperkt zich tot het ******en op het tehuis als het ze niet bevalt.

Ik denk dat ook deze trent weer zal keren en dat kinderen weer meer verantwoording krijgen voor de zorg van hun ouders. Gelukkig zijn mijn opa en oma allang dood.

Maar wat Balkenende er mee te maken heeft ontgaat mij volledig.