PDA

Bekijk Volledige Versie : Miss Afghanistan



Waterval
07-11-03, 15:11
Miss Afghanistan: bikini zat niet lekker



MANILA - De 23-jarige Miss Afghanistan, die het hooggerechtshof van haar vaderland op haar nek kreeg omdat ze meedoet aan de Miss Earth-verkiezingen, voelde zich niet prettig toen ze in een rode bikini over de catwalk liep. "Het past gewoon niet in mijn cultuur", zegt Vida Samadzai.


http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00138/afga_jpg_138191g.jpg

Miss Afghanistan voelde zich helemaal niet lekker in haar bikini.
Samadzai, die al jaren in de Verenigde Staten woont, zegt dat ze niet anders kon: ze moest(????) in bikini aantreden om zich te kwalificeren voor de eindronde, die zondag in de Filipijnse hoofdstad Manila plaatsvindt. Het doel heiligt de middelen, vindt de studente. Als Miss Afghanistan kan ze "de mensen vertellen dat de Afghanen grote behoefte hebben aan hulp".

Het hooggerechtshof van Afghanistan sprak zich vorige week uit tegen Samadzais verschijning in bikini. "Het is tegen de sharia, tegen de islam en tegen de cultuur van het Afghaanse volk dat vrouwen hun lichaam zonder kleren aan anderen tonen", aldus de rechters. De Taliban zijn al twee jaar niet meer aan de macht, maar veel Afghaanse vrouwen gaan nog steeds in burqa gehuld.

De meeste Afghanen hebben overigens geen flauw idee dat er een Miss Afghanistan is, laat staan welke kleur bikini ze heeft gedragen. De Afghaanse pers zwijgt Samadzai dood.


Telegraaf


:droef: Van de ene vrouwenvernedering in de andere....

taouanza
07-11-03, 15:15
Geplaatst door Waterval
Miss Afghanistan: bikini zat niet lekker



MANILA - De 23-jarige Miss Afghanistan, die het hooggerechtshof van haar vaderland op haar nek kreeg omdat ze meedoet aan de Miss Earth-verkiezingen, voelde zich niet prettig toen ze in een rode bikini over de catwalk liep. "Het past gewoon niet in mijn cultuur", zegt Vida Samadzai.


http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00138/afga_jpg_138191g.jpg

Miss Afghanistan voelde zich helemaal niet lekker in haar bikini.
Samadzai, die al jaren in de Verenigde Staten woont, zegt dat ze niet anders kon: ze moest(????) in bikini aantreden om zich te kwalificeren voor de eindronde, die zondag in de Filipijnse hoofdstad Manila plaatsvindt. Het doel heiligt de middelen, vindt de studente. Als Miss Afghanistan kan ze "de mensen vertellen dat de Afghanen grote behoefte hebben aan hulp".

Het hooggerechtshof van Afghanistan sprak zich vorige week uit tegen Samadzais verschijning in bikini. "Het is tegen de sharia, tegen de islam en tegen de cultuur van het Afghaanse volk dat vrouwen hun lichaam zonder kleren aan anderen tonen", aldus de rechters. De Taliban zijn al twee jaar niet meer aan de macht, maar veel Afghaanse vrouwen gaan nog steeds in burqa gehuld.

De meeste Afghanen hebben overigens geen flauw idee dat er een Miss Afghanistan is, laat staan welke kleur bikini ze heeft gedragen. De Afghaanse pers zwijgt Samadzai dood.


Telegraaf


:droef: Van de ene vrouwenvernedering in de andere....



Someone give that woman something to eat.
Als mensen haar zo uitgemergeld zien gaan ze zeker voedsel sturen naar Afganistan.

Onno26
07-11-03, 15:18
Someone give that woman something to eat.

My thoughts exactly.

an3sdej
07-11-03, 16:31
Zeer groot en net broekje moet ik zeggen :boer:

Blade20
07-11-03, 17:11
idd, ik vindt het ook vernederend dat ze niet zelf mogen bepalen wat ze dragen.

Overigens is dat moest vette b*llsh*t, je mag je terugtrekken als je iets niet wilt. Daarbij lijkt het me sterk dat je niet zelf de kleur mag bepalen. En verder had ze in het regelement waarschijnlijk kunnen zien wat de eindronde inhield en wat de regels waren.
De reden wat ze opgaf is een standaardreden, of ze het nu meent of niet (ze zal het wel menen), de andere kandidaten komen met vergelijkbare redenen aanzetten.