PDA

Bekijk Volledige Versie : Open brief aan NOVA over antisemitisme.



Hoerriya
07-11-03, 16:19
(door Astrid)



Aan de Redactie van NOVA

Geachte Redactie,

Ik heb uw uitzending betreffende het onderwerp ''discriminatie tegen Joden'' met zeer veel interesse bekeken en ik neem bij dezen de vrijheid hierop een aantal kritische kanttekeningen te maken.
Hoewel ik zeker het belang van een zo ernstig fenomeen als anti-semitisme niet wil bagatelliseren en eveneens van mening ben, dat hieraan ruim aandacht besteed moet worden, ben ik van mening, dat het van het grootste belang is een en ander in een juist kader te plaatsen.

Anti-semitisme en kritiek op het Israelisch militair-politieke optreden in het Midden-Oostenconflict:

Wat mij in het byzonder bij uw uitzending over anti-semitisme is opgevallen en wat ik in dezen zeer laakbaar vind, is dat u geen duidelijk onderscheid maakt tussen echt anti-semitisme, dat geworteld is in racisme en de kritische houding van met name een groot aantal Marokkaanse jongeren, maar ook andere allochtonen en Nederlanders tegen het politiek-militaire optreden van Israel in het Midden-Oostenconflict.

In de meeste gevallen is er in de houding van met name de Marokkaanse jongeren geen sprake van anti-semitisme in de echte zin van het woord.

Zoals u ongetwijfeld bekend is is de definitie van anti-semitisme:
''afkeer en negatieve gevoelens tegenover Joodse mensen, hun sociaal-culturele en religieuze
gebruiken vanwege het pure feit, dat ze tot een andere ''groep'' zouden horen en daarom ''anders'' zouden zijn, waarbij hen daarenboven allerlei negatieve kwalificaties als gierigheid, doortraptheid, sluwheid, wreedheid, geldzucht en de wil via de door hun ''geld'' opgebouwde machtspositie een soort wereldtyrannie te willen doorvoeren, worden toegeschreven.

Zelden spelen echter dergelijke gevoelens echter bij de opstelling van met name Marokkaanse jongeren een rol.


Israel:

Zoals u ongetwijfeld bekend is is een van de ernstigste componenten van het Midden-Oostenconflict de reeds 36 jaar durende Israelische bezetting met de daaraan inherente onderdrukking, vernederingen en gepleegde mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden.
Zeker vanaf vorig jaar [tijdens de 2 grote Israelische militaire offensieven en daarna] zijn er met grote regelmaat in het nieuws beelden van ernstige tot zeer ernstige schendingen van mensenrechten, gepleegd door het Israelische leger tegen de Palestijnse burgerbevolking.

Het moge dan geen toeval zijn, dat Marokkaanse jongeren en het Nederlands televisiekijkend publiek in het algemeen, steeds afwijzender tegenover het Israelische optreden staat, met name vanwege het feit, dat Israel deze politiek de facto ongestraft kan voortzetten vanwege de onvoorwaardelijke steun van de VS en het weinig daadkrachtige optreden van de EU in dezen.

Antisemitisme en kritiek op Israel:

Hoewel het duidelijk moge zijn, dat een en ander onder geen enkele omstandigheid als excuus voor echt anti-semitisme gebruikt mag worden, dat net als iedere andere vorm van racisme ten enenmale onacceptabel is, valt het mij op, dat u geen enkel onderscheid maakt tussen de terechte kritiek op het Israelische optreden en het echte anti-semitisme.

Wie echt de moeite neemt met met name Marokkaanse jongeren te praten, zal tot de conclusie komen, dat van echte haat tegen mensen van Joodse komaf nauwelijks sprake is, maar dat zij voornamelijk geleid worden door verontwaardiging over het Israelische optreden, hetgeen tot een heel andere catergorie behoort dan het op racisme gebaseerde anti-semitisme, zoals u als redactie ongetwijfeld zult weten.

Ik zal niet ontkennen dat een kleine groep Marokkaanse jongeren zich schuldig maakt en in het verleden heeft gemaakt aan het intimideren en fysiek bedreigen van Joodse mensen, maar in dezen is moraliseren alleen, hoe terecht ook, niet voldoende, maar is dit een zaak voor de strafrechter, die hiertegen in dezen streng moet optreden.

Demonstratie:

Verder viel het in uw uitzending op, dat er in uw uitzending door een Marokkaanse man werd opgeroepen toch vooral deel te nemen aan de aanstaande zondag te houden demonstratie tegen anti-semitisme

Hoewel ik op zich iedere demonstratie tegen racisme en dus anti-semitisme
toejuich, is mij bij de initiatiefnemers/ondertekenaars opgevallen, dat daaronder eveneens het CIDI aangetroffen wordt.
Van het CIDI is bekend, dat zij niet alleen uitgesproken pro-Israel zijn [hetgeen uiteraard hun goed recht is], maar tevens geneigd zijn iedere kritiek op Israel als anti-semitisme te bestempelen, hetgeen niet alleen apert onjuist is, maar kan leiden tot de zelfde simplificering als betracht wordt door mensen, die hun kritiek op Israel uitbouwen tot anti-semitisme, hetgeen in een aantal gevallen [maar nogmaals, in zeer beperkte mate] gebeurt.

Door impliciet propaganda te maken voor deze demonstratie die door een dergelijke organisatie wordt ondersteund, onderstreept u uw gebrek aan onderscheid tussen echt anti-semitisme en terechte kritiek op Israel, hetgeen voor de redactie van een nieuwsmedium als de uwe een ernstig falen is.

Bovendien zal het niet aan uw aandacht ontsnapt zijn, dat deze herdenking van de in 1938 plaatsgevonden Kristallnacht [zeer opvallend is, dat er in Nederland een dergelijke herdenking niet eerder heeft plaatsgevonden, tenminste niet in de vorm van een demonstratie] samenvalt met de manifestatie tegen de bouw van de Israelische Muur als afsluiting van de protestactieweek daartegen.

Ik kan dat dan ook niet anders opvatten als een poging de aandacht van deze manifestatie af te leiden in de vorm van een tegendemonstratie.

Door uw sympathie voor deze demonstratie uit te spreken, dient u dus niet de rechtvaardige zaak van het bestrijden van het anti-semitisme, maar geeft u impliciet uw steun/goedkeuring aan deze tegendemonstratie, hetgeen een steun aan pro-Israelkrachten inhoudt.

Ik hoop dat u bij een volgende uitzending over dit onderwerp het onderscheid tussen echt anti-semitisme en kritiek op Israel duidelijker zult maken, door bijvoorbeeld tevens enkele beelden betreffende het Israelische optreden te laten zien.

Dit zal leiden tot een eerlijker, duidelijker en objectiever beeld betreffende het verschil tussen anti-semitisme en kritiek op het Israelische militair-politieke optreden in het Midden-Oosten.

Onno26
07-11-03, 16:25
Errug leuk zo'n brief, maar zolang willekeurig iedere Jood in Amsterdam nog persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor het beleid van Israel en niet meer als Jood herkenbaar over straat kan is er zeker WEL sprake van Anti-Semitisme.

lennart
07-11-03, 16:30
Geplaatst door Onno26

Ergo er is ook sprake van grote anti-Islamisme in de Nederlandse en Europese samenleving.

an3sdej
07-11-03, 16:33
Wat ben je weer wakker en alert Lennart :)

TonH
07-11-03, 16:38
Geplaatst door Onno26
Errug leuk zo'n brief, maar zolang willekeurig iedere Jood in Amsterdam nog persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor het beleid van Israel en niet meer als Jood herkenbaar over straat kan is er zeker WEL sprake van Anti-Semitisme.

Goh, en wie zie ik hier in de buurt dan allemaal met keppeltjes lopen of van die zwarte hoeden?!

Hoerriya
07-11-03, 17:20
Wat mij vooral zorgen baart in deze kwestie(s), is de selectieve verontwaardiging. Al twee jaar lang worden we doodgegooid met racistische propaganda tegen Marokkanen, maar ik hoor bijna niemand over het toenemende anti-marokkanisme en -islamisme, wat mij in de huidige context een veel groter gevaar lijkt, ja, een groter gevaar ís dan de antisemitische incidenten die op de vinger van één hand te tellen zijn en meestal direct verband houdt met de dagelijkse portie zionistische staatsterreur die we op tv voorgeschoteld krijgen, en de steun van zionisten wereldwijd, joden én niet-joden, daaraan. Ik heb mij weleens afgevraagd hoe het komt dat er iets meer dan een halve eeuw geleden in dit land 120.000 joodse Nederlanders als lammeren naar de slachtbank zijn afgevoerd, met nauwelijks enig protest van de kant van de rest van de Nederlanders. Het antwoord is stuitend in al zijn simpelheid en voor de hand liggendheid: Namelijk het proces van dehumanisering dat reeds jaren daarvoor in gang was gezet, de propaganda in de kranten, die maar één doen dienden: de mensen hersenspoelen en hen overtuigen van het feit dat joden geen mensen waren en dus gedood mochten worden. Dit proces speelt zich vandaag de dag ook af, alleen nu met de Marokkanen. Aangezien iedere massamoord, ieder slachtoffer van racisme er één te veel is, lijkt het me van het grootste belang om diep adem te halen, de geschiedenis in herinnering te brengen en de balans op te maken. Diyab Abou Jahjah zei het, Marcel van Dam zei het: Vervang het woord "Marrokkaan" in de pulp die er vandaag de dag in de krant staat, en je krijgt betogen van H.i.t.l.e.r. Want we willen toch niet nog een keer in zestig jaar moeten zeggen: "Wir haben es nicht gewusst....."

Ma'asalama,

Hoerriya.

an3sdej
07-11-03, 17:27
maar ik hoor bijna niemand over het toenemende anti-marokkanisme en -islamisme, wat mij in de huidige context een veel groter gevaar lijkt

Enig idee hoe het komt dat dit minder aandacht krijgt?

freya
07-11-03, 17:28
:lole: :lole: :lole:

GO GO GO Hoerriya (en Astrid)!!!

an3sdej
07-11-03, 17:30
Waarom denk je dat alleen de Marokkanen minder positieve aandacht krijgen?

nl-x
07-11-03, 19:57
Geplaatst door Onno26
Errug leuk zo'n brief, maar zolang willekeurig iedere Jood in Amsterdam nog persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor het beleid van Israel en niet meer als Jood herkenbaar over straat kan is er zeker WEL sprake van Anti-Semitisme.
Maar dat komt ook gewoon doordat de joden daar Israel zo zeer openlijk, en onomstotelijk steunen, en tegen iedereen zeggen dat ze dat moeten doen. Niet (gewoon) omdat ze joods zijn.

Er zijn ook een heleboel joden die in Marokko wonen. Die hebben daar niets te vresen. En toevallig... je hoort ze ook nooit zo erg Israel verheerlijken.

jaja
08-11-03, 15:43
Geplaatst door nl-x
Maar dat komt ook gewoon doordat de joden daar Israel zo zeer openlijk, en onomstotelijk steunen, en tegen iedereen zeggen dat ze dat moeten doen. Niet (gewoon) omdat ze joods zijn.

Er zijn ook een heleboel joden die in Marokko wonen. Die hebben daar niets te vresen. En toevallig... je hoort ze ook nooit zo erg Israel verheerlijken. eeh er zijn de laatste tijd weldegelijk aanslagen tegen joden in marokko geweest, dus helemaal vreeslood is men daar niet.

Verder wil ik nog zeggen dat ik de brief van Hoerriya een goede vind. Ik ben niet met alles eens - meningen verschillen -, maar dat neemt niet weg dat het een ZEER goede, zeer goed geformuleerde brief is.

PS: de vergelijking met marokkanen en de jaren dertig in H.'s tweede bijdrage blijf ik te ver gezocht vinden. Als je de beeldvorming van toen met die van nu vergelijkt zie je dat de maatschappij veel meer informatiebronnen heeft en veel diverser geinformeerd wordt. Verder is de gedachte dat er iets ala woII volgt toch ook niet erg waarschijnlijk omdat er nu (itt tot de jaren 30) geen staat is die de wereld wil domineren (en daartoe in staat is) met een vergelijkbare als Nazi-Duitsland.

Hoerriya
08-11-03, 20:06
eeh er zijn de laatste tijd weldegelijk aanslagen tegen joden in marokko geweest, dus helemaal vreeslood is men daar niet.

Klopt, maar virulent antisemitisme is in de Arabische wereld een tot de stichting van de apartheidsstaat Israël een bijna totaal onbekend verschijnsel. Lees er de geschiedenisboeken van serieuze historici maar op na.




Verder wil ik nog zeggen dat ik de brief van Hoerriya een goede vind. Ik ben niet met alles eens - meningen verschillen -, maar dat neemt niet weg dat het een ZEER goede, zeer goed geformuleerde brief is.

Soukran/dankjewel!!!!! :melig2: :melig2: (Alleen.......ik heb 'm niet zelf geschreven hoor; staat er ook boven vermeld.....)



PS: de vergelijking met marokkanen en de jaren dertig in H.'s tweede bijdrage blijf ik te ver gezocht vinden. Als je de beeldvorming van toen met die van nu vergelijkt zie je dat de maatschappij veel meer informatiebronnen heeft en veel diverser geinformeerd wordt. Verder is de gedachte dat er iets ala woII volgt toch ook niet erg waarschijnlijk omdat er nu (itt tot de jaren 30) geen staat is die de wereld wil domineren (en daartoe in staat is) met een vergelijkbare als Nazi-Duitsland.

Ook in die tijd waren er tegengeluiden, maar die werden gemarginaliseerd en gecriminaliseerd, net zoals nu met de AEL is gebeurd. Er zijn diversere informatiebronnen ja, maar wat btreft Marokkanen zijn "links" en rechts, conservatief en "progressief" en zowat alle opiniemakers het eens, lijkt het wel........Trouwens, ooit gehoord van de agressieve militair-economisch-culturele grootmacht de V.S. van Amerika, die sinds 2001 een propaganda- en militaire oorlog voert tegen de islamitische wereld? Al die nonsens over Marokkanen is gewoon de polderlandse vertaling van Bush' oorlogspropaganda tegen moslims.

Ma3salama,

Hoerriya.

P.S.

Nog bedankt voor het compliment over de brief, ik zal het zeker doorgeven!

Hay Jouhara
08-11-03, 20:19
Geplaatst door Onno26
Errug leuk zo'n brief, maar zolang willekeurig iedere Jood in Amsterdam nog persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor het beleid van Israel en niet meer als Jood herkenbaar over straat kan is er zeker WEL sprake van Anti-Semitisme.

Is het probleem dan daadwerkelijk zo groot dat elk persoon die toonbaar kenmerken heeft van de joodse geloof wordt lastig gevallen verantwoordelijk wordt gehouden voor de situatie in de palestijnse gebieden ik geloof dat je een beetje overdrijft onno

dat zou de zelfde zijn als alle moslims verantwoordelijk worden gehouden voor 09-11 klinkt bizar toch

ronald
08-11-03, 22:05
Geplaatst door lennart
Ergo er is ook sprake van grote anti-Islamisme in de Nederlandse en Europese samenleving.

Pech. Steek je energie daar waar het effect heeft. Ga naar die rechtsextremisten, café-houders, uitgaansgelegenheden, zwembaden, treinen, voetbalvelden, bejaardentehuizen, markten, scholen zelfs de straat. Kondig daar je grote verhaal. Voor zowel autochtonen als allochtonen.

Maar deze discussie op NOVA gaat heel ergens anders over. Een gotspe van zo'n brief. Je merkt wel heel snel waar het stinkt.
Zíj zijn juist diegenen die het Israël-conflict hier naar de Nederlandse Joden hebben gebracht.
Zíj zijn juist diegenen die van anti-zionisme anti-semitisme hebben gemaakt. Volgens mij zijn zij van mening dat zij de "semieten" zijn die hier worden bedoeld. Ze zijn er tegen maar tegelijkertijd zijn ze van mening dat dat MO-conflict zonder enige nuanche geïnporteerd kan worden.

ronald
08-11-03, 22:06
Geplaatst door TonH
Goh, en wie zie ik hier in de buurt dan allemaal met keppeltjes lopen of van die zwarte hoeden?!

Waar woon jij dan?

ronald
08-11-03, 22:16
Geplaatst door Hoerriya
Wat mij vooral zorgen baart in deze kwestie(s), is de selectieve verontwaardiging. Al twee jaar lang worden we doodgegooid met racistische propaganda tegen Marokkanen, maar ik hoor bijna niemand over het toenemende anti-marokkanisme en -islamisme, wat mij in de huidige context een veel groter gevaar lijkt, ja, een groter gevaar ís dan de antisemitische incidenten die op de vinger van één hand te tellen zijn en meestal direct verband houdt met de dagelijkse portie zionistische staatsterreur die we op tv voorgeschoteld krijgen, en de steun van zionisten wereldwijd, joden én niet-joden, daaraan. Ik heb mij weleens afgevraagd hoe het komt dat er iets meer dan een halve eeuw geleden in dit land 120.000 joodse Nederlanders als lammeren naar de slachtbank zijn afgevoerd, met nauwelijks enig protest van de kant van de rest van de Nederlanders. Het antwoord is stuitend in al zijn simpelheid en voor de hand liggendheid: Namelijk het proces van dehumanisering dat reeds jaren daarvoor in gang was gezet, de propaganda in de kranten, die maar één doen dienden: de mensen hersenspoelen en hen overtuigen van het feit dat joden geen mensen waren en dus gedood mochten worden. Dit proces speelt zich vandaag de dag ook af, alleen nu met de Marokkanen. Aangezien iedere massamoord, ieder slachtoffer van racisme er één te veel is, lijkt het me van het grootste belang om diep adem te halen, de geschiedenis in herinnering te brengen en de balans op te maken. Diyab Abou Jahjah zei het, Marcel van Dam zei het: Vervang het woord "Marrokkaan" in de pulp die er vandaag de dag in de krant staat, en je krijgt betogen van H.i.t.l.e.r. Want we willen toch niet nog een keer in zestig jaar moeten zeggen: "Wir haben es nicht gewusst....."

Ma'asalama,

Hoerriya.


De situatie van de Marokkanen hier zijn in geen enkel vewrband te vergelijken met die van de Joden 60 jaar geleden.
Het toont een zekere mate van ongevoeligheid, weinig historische bewustzijn en snel een slachtoffersrol willen innemen ten koste van het leed van de Joden. Een beetje luguber. Er was sprake van een heel andere drijfveer die jij nu aan het verwarren bent.

Marcel van Dam en Jahjah zijn volksmenners. Een beetje een zwakte van jouw kant je door zulke mensen te laten bepalen. Vertrouw wat meer op je eigen intellectueel vermogen, eerlijkheid en waarnemeningen naar meer dan één kant.

lennart
08-11-03, 22:18
Marcel van Dam en Jahjah zijn volksmenners


Lol... jij bent ook een volksmenner... zijn we achtergekomen...

Hoerriya
08-11-03, 22:20
Pech. Steek je energie daar waar het effect heeft. Ga naar die rechtsextremisten, café-houders, uitgaansgelegenheden, zwembaden, treinen, voetbalvelden, bejaardentehuizen, markten, scholen zelfs de straat. Kondig daar je grote verhaal. Voor zowel autochtonen als allochtonen.

Maar deze discussie op NOVA gaat heel ergens anders over. Een gotspe van zo'n brief. Je merkt wel heel snel waar het stinkt.
Zíj zijn juist diegenen die het Israël-conflict hier naar de Nederlandse Joden hebben gebracht.
Zíj zijn juist diegenen die van anti-zionisme anti-semitisme hebben gemaakt. Volgens mij zijn zij van mening dat zij de "semieten" zijn die hier worden bedoeld. Ze zijn er tegen maar tegelijkertijd zijn ze van mening dat dat MO-conflict zonder enige nuanche geïnporteerd kan worden.

Beste Ronald, wij weten allemaal dat jij Ronald Eissens bent van de "Magenta foundation", dat je een rabiate zionist bent die iemand om middernacht uit zijn bed heeft laten lichten omdat hij een analytisch artikel had geschreven waarin hij verschillende antisemitische leuzen besprak, dat jij jezelf "Ariël" noemt (goh wat toevallig, de oorlogsmisdadiger die nu aan het hoofd van de racistische schurkenstaat Israel staat heet ook zo), dat jij ook het leven van Peter Edel zuur hebt gemaakt en dat je hier de discussie verziekt met je bewuste door elkaar halen van termen en dat jij inspeelt op het levende anti-marokkanisme. Jouw voortdurende provocaties dienen duidelijk maar één doel: het uitlokken van een uitspraak die als antisemitisch te interpreteren is en dan vervolgens gaan roepen hoe antisemitisch de Marokkaanse prikkers op www.maroc.nl zijn. Maar guess what: Game's over, ik zal je blijven ontmaskeren, ook al moet ik iedere dag een nieuwe topic over jou posten. Houd alsjeblieft op met je zieke spelletjes en ga terug naar je zionistische bazen; die zullen waarschijnlijk wél op je zitten te wachten.

Met fel antizionistische groeten,

Hoerriya.

jaja
08-11-03, 22:23
Geplaatst door Hoerriya
[B]Klopt, maar virulent antisemitisme is in de Arabische wereld een tot de stichting van de apartheidsstaat Israël een bijna totaal onbekend verschijnsel. Lees er de geschiedenisboeken van serieuze historici maar op na. ik heb er redelijk wat over gelezen .. en het hangt er van af wat jij onder "virulent" berstaat. Totaal verbod van de religie voldoende? Dan even lezen over de religieuse politiek van de berberdynastieën in noordafrika en spanje ... die dwongen christenen en joden tot bekering of verbanning in hun rijk. Al-Hakim, Fatimidisch khalief deed hetzelfde in zijn rijk (hoewel hij eerst alleen voor de christenen ging) en zijn brede "ideëen" gelukkig niet in heel zijn rijk ook werkelijk toepaste ... maar hiij heeft toch redelijk wat slachtoffers gemaakt (en de Grafkerk in Jerusalem gesloopt) ... om maar eens een paar voorbeelden te geven.



Soukran/dankjewel!!!!! :melig2: :melig2: (Alleen.......ik heb 'm niet zelf geschreven hoor; staat er ook boven vermeld.....) oeps sorry, nou geef de complimenten dan maar door ... :)



Ook in die tijd waren er tegengeluiden, maar die werden gemarginaliseerd en gecriminaliseerd, net zoals nu met de AEL is gebeurd. Er zijn diversere informatiebronnen ja, maar wat btreft Marokkanen zijn "links" en rechts, conservatief en "progressief" en zowat alle opiniemakers het eens, lijkt het wel........Trouwens, ooit gehoord van de agressieve militair-economisch-culturele grootmacht de V.S. van Amerika, die sinds 2001 een propaganda- en militaire oorlog voert tegen de islamitische wereld? Al die nonsens over Marokkanen is gewoon de polderlandse vertaling van Bush' oorlogspropaganda tegen moslims.[/quote] nou, ik zie hier nog geen kampen zoals men inde jaren dertig voor de joden heeft opgericht. Onze asielzoekerscentra verschillen toch duidelijk van westerbork ... en het aantal marokkanen dat daar in zit is ook "beperkt". Je zult sowieso met iets meer gedetailleerde overeenkomsten moeten komen om mij te overtuigen dat de positie van marokkanen nu ook maar in de verste verte lijkt op die van de joden in de jaren 30 in nederland.

ronald
08-11-03, 22:26
Geplaatst door hay jouhara
Is het probleem dan daadwerkelijk zo groot dat elk persoon die toonbaar kenmerken heeft van de joodse geloof wordt lastig gevallen verantwoordelijk wordt gehouden voor de situatie in de palestijnse gebieden ik geloof dat je een beetje overdrijft onno

dat zou de zelfde zijn als alle moslims verantwoordelijk worden gehouden voor 09-11 klinkt bizar toch


Jij bent van mening dat de graad van emotionele uitingen van moslims en nederlanders of joden reciprook is. Joden uiten zich niet zoals marokkanen tegen joden doen. Elke als Jood herkenbaar persoon in Nederland die zich in het openbaar begeeft heeft last van anrti-semietische uitingen. Het merendeel begaaan door Marokkanen. Daar hoef je je niet door gediscrimineerd te voelen, het is gewoon zo. Laat jij, als jij je daaraan niet schuldig maakt, deze feiten jouw verdedigingsmeganisme werken door gedwongen te moeten voelen alsof het jou treft, dan ben je onrechtmatig solidair en de daders zijn diegenen die op jouw integriteit meeliften.

ronald
08-11-03, 22:30
Geplaatst door lennart
Lol... jij bent ook een volksmenner... zijn we achtergekomen...

Ha ha ha ha jij leeft nog in de veronderstelling dat maroc.nl door duiozende wordt gelezen. Zoals ik al zei: steek je energie ergens anders in.

ronald
08-11-03, 22:37
Geplaatst door Hoerriya
Beste Ronald, wij weten allemaal dat jij Ronald Eissens bent van de "Magenta foundation", dat je een rabiate zionist bent die iemand om middernacht uit zijn bed heeft laten lichten omdat hij een analytisch artikel had geschreven waarin hij verschillende antisemitische leuzen besprak, dat jij jezelf "Ariël" noemt (goh wat toevallig, de oorlogsmisdadiger die nu aan het hoofd van de racistische schurkenstaat Israel staat heet ook zo), dat jij ook het leven van Peter Edel zuur hebt gemaakt en dat je hier de discussie verziekt met je bewuste door elkaar halen van termen en dat jij inspeelt op het levende anti-marokkanisme. Jouw voortdurende provocaties dienen duidelijk maar één doel: het uitlokken van een uitspraak die als antisemitisch te interpreteren is en dan vervolgens gaan roepen hoe antisemitisch de Marokkaanse prikkers op www.maroc.nl zijn. Maar guess what: Game's over, ik zal je blijven ontmaskeren, ook al moet ik iedere dag een nieuwe topic over jou posten. Houd alsjeblieft op met je zieke spelletjes en ga terug naar je zionistische bazen; die zullen waarschijnlijk wél op je zitten te wachten.

Met fel antizionistische groeten,

Hoerriya.



oeiiiii, nu komt de ware aard van dat "lieve" muisje naar boven.....

Zoals je het goed hebt opgemerkt reageer ik alleen op deze .nl Eén keer heb ik er zelf iets op geplaatst. Maar ja, jouw autoritaire houding van een beroeps zielepoot brengt jou zelfs zo ver dat je bereid bent terrorist te worden waarschijklijk...

Ik wens je veel succes met je ontmaskeringsactiviteiten, maar één advies....lees niet te veel in 1001 Nacht...je fatamorganiseert er te veel door. M.a.w. je wordt er psychotisch van.

Hoerriya
08-11-03, 22:57
oeiiiii, nu komt de ware aard van dat "lieve" muisje naar boven.....

Lief? Heb ik ooit gezegd dat ik lief was? Jouw woorden, niet de mijne. Ik ben alleen lief voor mensen die het verdienen, niet voor zionisten die nog achterbaks en schijnheilig zijn ook.


Zoals je het goed hebt opgemerkt reageer ik alleen op deze .nl Eén keer heb ik er zelf iets op geplaatst. Maar ja, jouw autoritaire houding van een beroeps zielepoot brengt jou zelfs zo ver dat je bereid bent terrorist te worden waarschijklijk...

O God Ronald je raakt helemaal in de war he, nu je spelletje uitkomt........Je gaat er zelfs wartaal van uitslaan...... :zozo: :zozo: Gaat het wel? :engel: Wat wordt je volgende move, een nieuwe nick? Ah gossie Ronaldje, ik heb zo'n medelijden met jou en je zionistische broeders, want jullie spel is namelijk uit, jullie hebben je "krediet" verspeeld, de wereld komt in opstand tegen de al 55 jaar durende, facistische oorlog tegen de Palestijnse burgerbevolking, alhamdolillah al Rabb al alameen!!!!!!!!!!!


Ik wens je veel succes met je ontmaskeringsactiviteiten, maar één advies....lees niet te veel in 1001 Nacht...je fatamorganiseert er te veel door. M.a.w. je wordt er psychotisch van.

Ronald, waarom wens je me succes terwijl je het nier meent? Wees dan tenminste genoeg man om door te gaan met je trieste scheldpartijen...... :engel: :engel: :cool: :cool: :knipoog: :knipoog:
Oja en nog één ding, een mooi oud-Hollands spreekwoord luidt: Zoals de waard is...........en vul maar aan.

Groeten,

Hoerriya.

an3sdej
08-11-03, 23:01
Is dat Eissens van het MDI?

ronald
09-11-03, 00:26
Geplaatst door Hoerriya
Lief? Heb ik ooit gezegd dat ik lief was? Jouw woorden, niet de mijne. Ik ben alleen lief voor mensen die het verdienen, niet voor zionisten die nog achterbaks en schijnheilig zijn ook.



O God Ronald je raakt helemaal in de war he, nu je spelletje uitkomt........Je gaat er zelfs wartaal van uitslaan...... :zozo: :zozo: Gaat het wel? :engel: Wat wordt je volgende move, een nieuwe nick? Ah gossie Ronaldje, ik heb zo'n medelijden met jou en je zionistische broeders, want jullie spel is namelijk uit, jullie hebben je "krediet" verspeeld, de wereld komt in opstand tegen de al 55 jaar durende, facistische oorlog tegen de Palestijnse burgerbevolking, alhamdolillah al Rabb al alameen!!!!!!!!!!!



Ronald, waarom wens je me succes terwijl je het nier meent? Wees dan tenminste genoeg man om door te gaan met je trieste scheldpartijen...... :engel: :engel: :cool: :cool: :knipoog: :knipoog:
Oja en nog één ding, een mooi oud-Hollands spreekwoord luidt: Zoals de waard is...........en vul maar aan.

Groeten,

Hoerriya.

Zoals je hebt kunnen opmerken staat lief tussen aanhalingstekens. Kijk in je schoolboeken wat de functie daarvan is.

Als je ook maar enigszins in een psychose geraakt, dan zie je de werkelijkheid een beetje verwrongen. Dat is voor jou wel erg. Voor een ander niet; tenzij jij jouw wereld en jouw waarheid bij diegene opdringt. Je zou bij jezelf een zekere achtervolgingsdrang danwel een achtervolgingsangst teweeg brengen. Zie in 2 mailtjes het resultaat.

Op jouw medelijden staat geen zionist te wachten. Ik ook niet. Die is toch al zo blind als een mol dus ik zou er niet op vertrouwen.
Jouw 55 jarige oorlog is het directe gevolg van al die weigeringen van arabische zijde om het vredesprobleem af te houden of te torpederen. De schrijnende toestanden worden door jou wel heel gemakkelijk naar Israëlische zijde geschoven. Opeens staan al die torpoderende groepen niet in beeld. Erg goedkoop om die mythe van Israëls onwil in stand te houden. Het probleem bekijken op twee niveaus (Keuze: die voor jou voordelig is) doet het werkelijk kijken naar twee kanten verblinden. Weer last van mollisch gedrag.

Ik wens je oprecht succes met je ontmantelingspogingen. Dat jij mijn tegenargumenten als scheldpartijen zie.....".......is éénoog koning."




Ps. Mijn excusses aan die mensen die werkelijk lijden an psychoses.

Hay Jouhara
09-11-03, 01:45
Geplaatst door ronald
Jij bent van mening dat de graad van emotionele uitingen van moslims en nederlanders of joden reciprook is. Joden uiten zich niet zoals marokkanen tegen joden doen. Elke als Jood herkenbaar persoon in Nederland die zich in het openbaar begeeft heeft last van anrti-semietische uitingen. Het merendeel begaaan door Marokkanen. Daar hoef je je niet door gediscrimineerd te voelen, het is gewoon zo. Laat jij, als jij je daaraan niet schuldig maakt, deze feiten jouw verdedigingsmeganisme werken door gedwongen te moeten voelen alsof het jou treft, dan ben je onrechtmatig solidair en de daders zijn diegenen die op jouw integriteit meeliften.

enigste wat ik hier uit cocludeer is een persoon die over mensen kennis denkt te beschikken al die veronderstellingen die jij denkt te beweren ik vraag me eigenlijk af waarom dan die joodse personen zo para zijn want ik ben nog steeds van mening dat dit weer eens een overdreven iets is want al die duizende joden die hier in nederland herkenbaar als jood lopen moeten dit wel eens hebben meegemaakt dat wil jij beweren en je verondersteld dan ook nog dat ik me gediscrimineerd voel waar pluk je ze vandaan vraag ik me af maar ach ja dat zijn jouw meningen

ronald
09-11-03, 11:52
Geplaatst door hay jouhara
enigste wat ik hier uit cocludeer is een persoon die over mensen kennis denkt te beschikken al die veronderstellingen die jij denkt te beweren ik vraag me eigenlijk af waarom dan die joodse personen zo para zijn want ik ben nog steeds van mening dat dit weer eens een overdreven iets is want al die duizende joden die hier in nederland herkenbaar als jood lopen moeten dit wel eens hebben meegemaakt dat wil jij beweren en je verondersteld dan ook nog dat ik me gediscrimineerd voel waar pluk je ze vandaan vraag ik me af maar ach ja dat zijn jouw meningen

Al je goede gedachtes en wensen ten spijt; herkenbare Joden worden hier nageroepen, uitgescholden door merendeels Marokkaanse personen. Onderzoek dat maar terdege als je het niet gelooft.
Para mag je zeker niet zijn als je hier op je joods zijn negatief wordt bejegend. Dat noemen we hier in Europa een vorm van anti-semitisme. Misschien bij jullie een manier van volksvermaak; dan botsen de culturen ook op dit vlak.
Je gedwongen voelen in een uitzonderings positie, ten goede of ten kwade is een vorm van discriminatie. Wil jij je van deze gevoelens vrijwaren?

Gelukkig wonen we hier niet in een of ander dictatuur waar alleen één mening geldt. Op deze gronden berust ik mij een eigen mening te hebben, deze kenbaar te maken als ik voel dat meningen en feiten worden verkracht.Door jouw stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische tendens naar éénduidigheid kan ik me jouw onacceptatie van mij wel begrijpen.

Succes met je ontmantelingskruistocht.

Hay Jouhara
09-11-03, 13:49
[QUOTE]Geplaatst door ronald
Gelukkig wonen we hier niet in een of ander dictatuur waar alleen één mening geldt. Op deze gronden berust ik mij een eigen mening te hebben, deze kenbaar te maken als ik voel dat meningen en feiten worden verkracht.Door jouw stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische tendens naar éénduidigheid kan ik me jouw onacceptatie van mij wel begrijpen.

Succes met je ontmantelingskruistocht.


Dat noemen we hier in Europa een vorm van stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische . Misschien bij jullie een manier van volksvermaak; dan botsen de culturen ook op dit vlak.
----------------------------------------------------------------------------------
de enigste die hier de waarheid verkracht dat ben jij volksvermaak is het zeker niet maar jij maakt mij wel aan het lachen met je zielige beredeneringen en je zielige eeuwige slachtoffer rol ik zie hier in deze discussie geen feiten worden neer gelegt allen maar meningen mischien ben jij wel een aanhanger van een van deze groeperingen stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische en verkeer je nog in een ontkennings fase en jouw conclusie dat ik jouw mening niet accepteer is weer absoluut een dekmantel van jouw eeuwige slachtoffer zijn doe iets nuttigers met je leven dan mensen beschuldigen van stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische meningen

veel succes met je zoek naar de waarheid

ronald
09-11-03, 17:51
Geplaatst door hay jouhara
[QUOTE]Geplaatst door ronald
Gelukkig wonen we hier niet in een of ander dictatuur waar alleen één mening geldt. Op deze gronden berust ik mij een eigen mening te hebben, deze kenbaar te maken als ik voel dat meningen en feiten worden verkracht.Door jouw stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische tendens naar éénduidigheid kan ik me jouw onacceptatie van mij wel begrijpen.

Succes met je ontmantelingskruistocht.


Dat noemen we hier in Europa een vorm van stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische . Misschien bij jullie een manier van volksvermaak; dan botsen de culturen ook op dit vlak.
----------------------------------------------------------------------------------
de enigste die hier de waarheid verkracht dat ben jij volksvermaak is het zeker niet maar jij maakt mij wel aan het lachen met je zielige beredeneringen en je zielige eeuwige slachtoffer rol ik zie hier in deze discussie geen feiten worden neer gelegt allen maar meningen mischien ben jij wel een aanhanger van een van deze groeperingen stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische en verkeer je nog in een ontkennings fase en jouw conclusie dat ik jouw mening niet accepteer is weer absoluut een dekmantel van jouw eeuwige slachtoffer zijn doe iets nuttigers met je leven dan mensen beschuldigen van stalinistische/Ayatolistische/Sadamistische meningen

veel succes met je zoek naar de waarheid


Feiten....Ja dat is precies een moeilijk punt. Wat de wereld feiten noemt noemen jullie niet voorgekomen; zo blijf je maar tegen die dictatoriale geest van jou aanpraten. Je accepteert maar of niet. Het helpt inderdaad niet. Alles wordt gewoon ontkend of omgedraaid. Dat je daar niet duizelig van wordt.
Wel jammer dat het niet zo gemakkelijk is om die "slachtofferrol" op je te krijgen hé?

Succes met je ontmantelingskruistocht.

freya
09-11-03, 22:51
Elke als Jood herkenbaar persoon in Nederland die zich in het openbaar begeeft heeft last van anrti-semietische uitingen.

Als dat echt zo is waarom waren er dan maar 1000 mensen bij de speciale kristalnachtherdenking?
Waarvan een groot deel ook nog eens uit politici en hun hielenlikkers bestond?

Hoeveel Joden woner er eigenlijk in Amsterdam?
Waar waren die dan allemaal?

ronald
09-11-03, 23:36
Geplaatst door freya
Als dat echt zo is waarom waren er dan maar 1000 mensen bij de speciale kristalnachtherdenking?
Waarvan een groot deel ook nog eens uit politici en hun hielenlikkers bestond?

Hoeveel Joden woner er eigenlijk in Amsterdam?
Waar waren die dan allemaal?

Ten eerste is het percentage vromen niet groot.
Ten tweede laat men kinderen (die heel veel last hebben) thuis.
Ten derde weten vrome joden als geen ander dat zij juist degenen zijn die als eersten erop worden aangekeken omdat zij zo herkenbaar zijn, beter dat het uiteindelijk niet veel helpt. Haat zit van binnen. Dan zal het een tijdje wat stiller zijn. En dan...? Het probleem ligt bij de anti-semiet. Religieus gezien hebben ze wel wat beters te doen. Het klint inderdaad heel raar dat als zij slachtoffer zijn zij niet protesteren; maar als er iets met de Palestijnen aan de hand is de halve Marokkaaanse bevolking ( overdreven) op straat de vreselijkste dingen gillen. Je ziet dat gedrag ook terug in Israël. Heb je ooit een protestmars gezien van vromen tegen de Intifada? Daarentegen is er na elke Israëlische reactie de halve palestijnse bevolking op de been.
Verdiep je enigszins in het fenomeen "protestmars".
Dit alles doet echter niets aan de ernst van de zaak van een tendens van een zeker opkomend anti-semitisme afkomstig vanuit anti-Israëlische houding. De demonstratie moet nodig zijn voor diegenen die met het probleem zitten. Waar waren die?

Ik ben meer voor een verfijnde protest.
Ik woon dicht bij de Vechtstraat in de Rivierenbuurt. De speelplaats daar was in de oorlogsjaren de markt voor de Joden. "Alleen voor Joden" herinnert een bord nog. Nu observeer ik dat als er een groepje joodse kinderen (v.a. 3 tot 12 jaar) daar speelt, zij binnen de korste keren met duwen trekken, zand gooien, stenen gooien, slaan door m.n. (ik kan er ook niets aan doen) marokkaanse kinderen worden weggepest. Met welk een vanzelfsprekend recht deze kinderen dit allemaal doen! Zo'n joods kind van 6 zegt ook nog eens in zijn onschuld: "Ja maar daar staat toch Alleen voor Joden!" Hoe wrang keert het zich tegen hen.
Op 4 mei komen kinderen uit de buurt om daar een krans te leggen. Allemaal uitgestreken smoelen. Wat verfijnd zou het zijn als dat groepje joodse kinderen met een gele ster naast dat zo duidelijk monument (joodse kinderen staan apart van andere spelende kinderen) gingen staan. Ook die schoolkinderen accepteren waarschijnlijk geen sjoa-geschiedenis lessen.

Goodnight
09-11-03, 23:57
Ronald,
ik wordt een beetje misselijk van die stemmingmakerij die er momenteel heerst in Amsterdam.
Als ik jou ( en nog vele anderen) moet geloven schuilt er in iedere marokkaan een anti-semite die als het even kon een zelfmoordaanslag zou plegen midden in een joodse wijk in Amsterdam.
Ik snap dat jij jouw belang probeert te verdedigen met allerlei argumenten en jammer genoeg heb je een aantal voorbeelden ( incidenten) die je kan aandragen als bewijs.

Men roept telkens dat orthodoxe joden niet veillig meer over straat kunnen, ze worden lastiggevallen door met name marokkaanse jongeren.
Men roept dat synagoge's doelwit wijn van aanslagen en die worden streng beveiligd.
Ok, dat zal wel waar zijn, er zijn misschien een aantal mensen lastig gevallen.

Maar vergeet niet: er worden ook dagelijks moslim vrouwen en mannen die islamitisch gekleed gaan beledigd en beschimpt ( om maar een paar voorbeelden te noemen: osama bin laden, ninja en spook zijn maar een greep uit de beledigingen die men hoort nu is daar ook het woord kut marokkaan bij gekomen wat te pas en te onpas gebruikt wordt)
Ook zijn er moskeeen het doelwit van aanslagen zeker na 11-9.
En dan heb ik het alleen over de mensen die het nederlands goed beheersen.Laat staan de eerste generatie marokkanen die niet voldoende nederlands spreekt dus ook bepaalde beledigingen niet verstaat of begrijpt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat men dan maar lekker aan joodje pesten moet gaan doen.Maar ik vind dat gewijs naar de Marokkanen en de beschuldigingen van anti-semitisme ronduit misselijkmakend.

Ik wil hier niet op allerlei historische gebeurtenissen ingaan maar wil toch even opmerken dat het wel Nederland was die achter de ruggen om van joden waar zij la eeuwen mee leefden, die zelfde joodse mensen verraden.
De Marokkaanse koning daar en tegen weigerde iedere medewerking aan ******.Toen die om uitlevering van joden vroeg zei de koning: Jews?
We don't have Jews here, we only have Moroccans.

Dus om nu het antisemitisme op de marokkanen of moslims af te schuiven vind ik walgelijk en van weinig besef van historische feiten typeren.

Daar en tegen vind ik dat onze marokkaanse jeugd moet leren om een onderscheid te maken tussen de joods als religie en de staat israel.

Ik haat geen joden,maar ben en felle tegen stander van de regering van Israel en de manier waarop die te werk gaat.En zodoende ben ik ook tegen iedere persoon ( jood, atheist, christen of moslim) die de werkwijze van de regering van Israel steunt.

Moge dat duidelijk zijn!

Hoerriya
10-11-03, 13:55
[QUOTE]Ronald,
ik wordt een beetje misselijk van die stemmingmakerij die er momenteel heerst in Amsterdam.
Als ik jou ( en nog vele anderen) moet geloven schuilt er in iedere marokkaan een anti-semite die als het even kon een zelfmoordaanslag zou plegen midden in een joodse wijk in Amsterdam.
Ik snap dat jij jouw belang probeert te verdedigen met allerlei argumenten en jammer genoeg heb je een aantal voorbeelden ( incidenten) die je kan aandragen als bewijs.

Men roept telkens dat orthodoxe joden niet veillig meer over straat kunnen, ze worden lastiggevallen door met name marokkaanse jongeren.
Men roept dat synagoge's doelwit wijn van aanslagen en die worden streng beveiligd.
Ok, dat zal wel waar zijn, er zijn misschien een aantal mensen lastig gevallen.

Maar vergeet niet: er worden ook dagelijks moslim vrouwen en mannen die islamitisch gekleed gaan beledigd en beschimpt ( om maar een paar voorbeelden te noemen: osama bin laden, ninja en spook zijn maar een greep uit de beledigingen die men hoort nu is daar ook het woord kut marokkaan bij gekomen wat te pas en te onpas gebruikt wordt)
Ook zijn er moskeeen het doelwit van aanslagen zeker na 11-9.
En dan heb ik het alleen over de mensen die het nederlands goed beheersen.Laat staan de eerste generatie marokkanen die niet voldoende nederlands spreekt dus ook bepaalde beledigingen niet verstaat of begrijpt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat men dan maar lekker aan joodje pesten moet gaan doen.Maar ik vind dat gewijs naar de Marokkanen en de beschuldigingen van anti-semitisme ronduit misselijkmakend.

Ik wil hier niet op allerlei historische gebeurtenissen ingaan maar wil toch even opmerken dat het wel Nederland was die achter de ruggen om van joden waar zij la eeuwen mee leefden, die zelfde joodse mensen verraden.
De Marokkaanse koning daar en tegen weigerde iedere medewerking aan ******.Toen die om uitlevering van joden vroeg zei de koning: Jews?
We don't have Jews here, we only have Moroccans.

Dus om nu het antisemitisme op de marokkanen of moslims af te schuiven vind ik walgelijk en van weinig besef van historische feiten typeren.

Daar en tegen vind ik dat onze marokkaanse jeugd moet leren om een onderscheid te maken tussen de joods als religie en de staat israel.

Ik haat geen joden,maar ben en felle tegen stander van de regering van Israel en de manier waarop die te werk gaat.En zodoende ben ik ook tegen iedere persoon ( jood, atheist, christen of moslim) die de werkwijze van de regering van Israel steunt.

Moge dat duidelijk zijn! [QUOTE]


Helemaal mee eens, Goodnight! Je neemt me de woorden uit de mond; :Iluvu: :duim: :boogie: .

ronald
10-11-03, 19:18
Geplaatst door Goodnight
Ronald,
ik wordt een beetje misselijk van die stemmingmakerij die er momenteel heerst in Amsterdam.
Als ik jou ( en nog vele anderen) moet geloven schuilt er in iedere marokkaan een anti-semite die als het even kon een zelfmoordaanslag zou plegen midden in een joodse wijk in Amsterdam.
Ik snap dat jij jouw belang probeert te verdedigen met allerlei argumenten en jammer genoeg heb je een aantal voorbeelden ( incidenten) die je kan aandragen als bewijs.

Men roept telkens dat orthodoxe joden niet veillig meer over straat kunnen, ze worden lastiggevallen door met name marokkaanse jongeren.
Men roept dat synagoge's doelwit wijn van aanslagen en die worden streng beveiligd.
Ok, dat zal wel waar zijn, er zijn misschien een aantal mensen lastig gevallen.

Maar vergeet niet: er worden ook dagelijks moslim vrouwen en mannen die islamitisch gekleed gaan beledigd en beschimpt ( om maar een paar voorbeelden te noemen: osama bin laden, ninja en spook zijn maar een greep uit de beledigingen die men hoort nu is daar ook het woord kut marokkaan bij gekomen wat te pas en te onpas gebruikt wordt)
Ook zijn er moskeeen het doelwit van aanslagen zeker na 11-9.
En dan heb ik het alleen over de mensen die het nederlands goed beheersen.Laat staan de eerste generatie marokkanen die niet voldoende nederlands spreekt dus ook bepaalde beledigingen niet verstaat of begrijpt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat men dan maar lekker aan joodje pesten moet gaan doen.Maar ik vind dat gewijs naar de Marokkanen en de beschuldigingen van anti-semitisme ronduit misselijkmakend.

Ik wil hier niet op allerlei historische gebeurtenissen ingaan maar wil toch even opmerken dat het wel Nederland was die achter de ruggen om van joden waar zij la eeuwen mee leefden, die zelfde joodse mensen verraden.
De Marokkaanse koning daar en tegen weigerde iedere medewerking aan ******.Toen die om uitlevering van joden vroeg zei de koning: Jews?
We don't have Jews here, we only have Moroccans.

Dus om nu het antisemitisme op de marokkanen of moslims af te schuiven vind ik walgelijk en van weinig besef van historische feiten typeren.

Daar en tegen vind ik dat onze marokkaanse jeugd moet leren om een onderscheid te maken tussen de joods als religie en de staat israel.

Ik haat geen joden,maar ben en felle tegen stander van de regering van Israel en de manier waarop die te werk gaat.En zodoende ben ik ook tegen iedere persoon ( jood, atheist, christen of moslim) die de werkwijze van de regering van Israel steunt.

Moge dat duidelijk zijn!


De je een beetje misselijk wordt van stemmingmakerijis bij lange na niet zo erg als die Joden erveren na hoongedrag. Dat het overwegend marokkaanse jeugd (v.a. 5 tot in de 20) is die zich daaraan schuldig maakt daar kan ik niets aan doen. Misschien jij meer. Geef daar over, misschien komt djouw boodschap dan over.
Ik ben blij dat je snapt dat ik dit naar voren brengt. Tegelijker tijd bachetaliseer je het door te zeggen "Ok, dat zal wel waar zijn, er zijn misschien een aantal mensen lastig gevallen." Je bent zodoende niet serieus te nemen. Je lijkt je ogen voor het probleem te (willen) sluiten.

Dat er Moslims worden uitgescholden: Pak dat probleem aan. Dat je suggereert dat Joden dat zouden doen is niet waar. Want waarom zou je dat nu hier naar voren moeten brengen. Het is een ander probleem. Je lijkt er de Jopden erven te beschuldigen dat dat gebeurt.
Nogmaals, je kunt het misselijkmakend vinden, als het niet wordt gedaanis en niets misselijk te maken.Dat is iets waar jij wat aan kunt doen. Het is toch niet de bedoeling dat we de Koning van Marokko hiervoor uit nodigen? Je hebt gelijk dat dat het antwoord van de Koning was. Misschien behandel je daarvanuit de WO II geschiedenis. Dit was echter geen verzekering dat (ex-)ingezetenen van Marokko dat andere gedrag niet vertonen.
Nederlanders maken zich ook schuldig aan deze barbaarse manier van uiten. Het feit blijft dat dat merendeels door moslimjeugd wordt gedaan. Kun jij mij verzekeren dat een herkenbare Jood zo maar in Oost of West kan lopen? Zij hebben de ervaringen in ieder geval niet.
Wat je laatste opmerkingen betreft: het zij zo, dat moet jij weten. Alleen begrijp ik wederom niet : Waarom dat gefixeer op Joden en in dit geval op Israël.
Jij brengt nu het idee van zelfmoordaanslag hier naar voren. Waarom? Dan verbind jij toch well die Israëlische politicus met de Joden hier?

Moge dit duidelijk zijn geweest.

freya
10-11-03, 19:44
Geplaatst door ronald
Ten eerste is het percentage vromen niet groot.
Ten tweede laat men kinderen (die heel veel last hebben) thuis.
Ten derde weten vrome joden als geen ander dat zij juist degenen zijn die als eersten erop worden aangekeken omdat zij zo herkenbaar zijn, beter dat het uiteindelijk niet veel helpt. Haat zit van binnen. Dan zal het een tijdje wat stiller zijn. En dan...? Het probleem ligt bij de anti-semiet. Religieus gezien hebben ze wel wat beters te doen. Het klint inderdaad heel raar dat als zij slachtoffer zijn zij niet protesteren; maar als er iets met de Palestijnen aan de hand is de halve Marokkaaanse bevolking ( overdreven) op straat de vreselijkste dingen gillen. Je ziet dat gedrag ook terug in Israël. Heb je ooit een protestmars gezien van vromen tegen de Intifada? Daarentegen is er na elke Israëlische reactie de halve palestijnse bevolking op de been.
Verdiep je enigszins in het fenomeen "protestmars".
Dit alles doet echter niets aan de ernst van de zaak van een tendens van een zeker opkomend anti-semitisme afkomstig vanuit anti-Israëlische houding. De demonstratie moet nodig zijn voor diegenen die met het probleem zitten. Waar waren die?


Ik kan hier geen touw aan vastknopen :loens:



Ik ben meer voor een verfijnde protest.
Ik woon dicht bij de Vechtstraat in de Rivierenbuurt. De speelplaats daar was in de oorlogsjaren de markt voor de Joden. "Alleen voor Joden" herinnert een bord nog. Nu observeer ik dat als er een groepje joodse kinderen (v.a. 3 tot 12 jaar) daar speelt, zij binnen de korste keren met duwen trekken, zand gooien, stenen gooien, slaan door m.n. (ik kan er ook niets aan doen) marokkaanse kinderen worden weggepest. Met welk een vanzelfsprekend recht deze kinderen dit allemaal doen! Zo'n joods kind van 6 zegt ook nog eens in zijn onschuld: "Ja maar daar staat toch Alleen voor Joden!" Hoe wrang keert het zich tegen hen.

Zoiets heeft helemaal niets met antisemitisme te maken.
overal in Amsterdam worden kinderen weggepest door andere groepen kinderen.

Mijn zoontje heeft ook nooit op 'ons' speelpleintje kunnen spelen zonder 'bewaking'.
Werd ook altijd weggepest (geslagen, zand gooien enz) door het tuig van de buurt. En in deze tijd in Amsterdam is een groot deel van het straattuig van Marokkaanse afkomst. Wij hebben geen druppel joods bloed voor zover ik weet.


Op 4 mei komen kinderen uit de buurt om daar een krans te leggen. Allemaal uitgestreken smoelen . Wat verfijnd zou het zijn als dat groepje joodse kinderen met een gele ster naast dat zo duidelijk monument (joodse kinderen staan apart van andere spelende kinderen) gingen staan. Ook die schoolkinderen accepteren waarschijnlijk geen sjoa-geschiedenis lessen.

Wat een walchelijke stemmingmakerij.
Dus kinderen die naar een herdenking komen, zijn per definitie huichelaars?
Zo'n opmerking zegt heel veel over jou :hihi:

ronald
10-11-03, 20:31
Geplaatst door freya
Ik kan hier geen touw aan vastknopen :loens:




Zoiets heeft helemaal niets met antisemitisme te maken.
overal in Amsterdam worden kinderen weggepest door andere groepen kinderen.

Mijn zoontje heeft ook nooit op 'ons' speelpleintje kunnen spelen zonder 'bewaking'.
Werd ook altijd weggepest (geslagen, zand gooien enz) door het tuig van de buurt. En in deze tijd in Amsterdam is een groot deel van het straattuig van Marokkaanse afkomst. Wij hebben geen druppel joods bloed voor zover ik weet.



Wat een walchelijke stemmingmakerij.
Dus kinderen die naar een herdenking komen, zijn per definitie huichelaars?
Zo'n opmerking zegt heel veel over jou :hihi:



Dat je er geen touw aan kunt vast maken; het zij zo. Lees nog eens over.

Jouw zoontje is nooit weggehoond door een groep met dezelfde drijfveer, : omdat hij joods is. Als iemand wordt aangesproken op een vervelende manier of nog erger enkel en alleen omdat hij joods is, dan is dat anti-semitisch. Dan kan hij zwart, wit, bruin russisch, marokkaans, lief of stout zijn, of weet ik veel wat; dan is die ene factor alleen maar van belang geweest: hij is jood. Waarom? Vraag het hen.
Het is een beetje naief te denken , en discriminerend, dat marokkaanse jeugd alléén joodse jongeren pakken.
Dit heeft niets met het zogenaamde nieuwehotitem "stemmingmakerij" te maken. Dit is de harde realiteit.
Als je je ogen wilt sluiten, ga je gang. Als jij dit overdreven piepen vindt: ga je gang. Maar probeer niet iemand anders dan voor huichelarij te beschuldigen. Ik wou ook dat de werkelijkheid anders was.

Ten eerste heb je inderdaad en probleem met lezen. Geen enkel joods kind was daar ooit bij een herdenking. Dit was alleen MIJN idee om dat ooit maar eens op deze confronterende wijze spreekbaar te maken. Nogmaals: de realiteit is dat zij daar niet kunnen spelen. Niet zoals jouw zoontje vandaag niet en morgen wel; nee nooit, in ieder geval nooit zonder vader ( want moeders heb ik ook zien belagen).

Allemaal met uitgestreken smoelen ja....was jij erbij? Nee, ik wel.

Dit zegt op jouw beurt weer veel van jou.

Zagora
11-11-03, 17:11
Geplaatst door ronald
De je een beetje misselijk wordt van stemmingmakerijis bij lange na niet zo erg als die Joden erveren na hoongedrag. Dat het overwegend marokkaanse jeugd (v.a. 5 tot in de 20) is die zich daaraan schuldig maakt daar kan ik niets aan doen. Misschien jij meer. Geef daar over, misschien komt djouw boodschap dan over.
Ik ben blij dat je snapt dat ik dit naar voren brengt. Tegelijker tijd bachetaliseer je het door te zeggen "Ok, dat zal wel waar zijn, er zijn misschien een aantal mensen lastig gevallen." Je bent zodoende niet serieus te nemen. Je lijkt je ogen voor het probleem te (willen) sluiten.

Dat er Moslims worden uitgescholden: Pak dat probleem aan. Dat je suggereert dat Joden dat zouden doen is niet waar. Want waarom zou je dat nu hier naar voren moeten brengen. Het is een ander probleem. Je lijkt er de Jopden erven te beschuldigen dat dat gebeurt.
Nogmaals, je kunt het misselijkmakend vinden, als het niet wordt gedaanis en niets misselijk te maken.Dat is iets waar jij wat aan kunt doen. Het is toch niet de bedoeling dat we de Koning van Marokko hiervoor uit nodigen? Je hebt gelijk dat dat het antwoord van de Koning was. Misschien behandel je daarvanuit de WO II geschiedenis. Dit was echter geen verzekering dat (ex-)ingezetenen van Marokko dat andere gedrag niet vertonen.
Nederlanders maken zich ook schuldig aan deze barbaarse manier van uiten. Het feit blijft dat dat merendeels door moslimjeugd wordt gedaan. Kun jij mij verzekeren dat een herkenbare Jood zo maar in Oost of West kan lopen? Zij hebben de ervaringen in ieder geval niet.
Wat je laatste opmerkingen betreft: het zij zo, dat moet jij weten. Alleen begrijp ik wederom niet : Waarom dat gefixeer op Joden en in dit geval op Israël.
Jij brengt nu het idee van zelfmoordaanslag hier naar voren. Waarom? Dan verbind jij toch well die Israëlische politicus met de Joden hier?

Moge dit duidelijk zijn geweest.

Beste Ronald,

Ik had het erover dat ik er misselijk van werd,niet dat ik braakneigingen had....dus dat van dat overgeven had je beter achterwege kunnen laten.
Om terug te keren naar de discussie:Ik snap jouw belang bij deze discussie....dat ik dat vervolgens volgens jou baggataliseer is jouw interpretatie...want ik neem het zeer ernstig op anders nam ik geen deel aan deze discussie....
Ik heb zelf geen incidenten meegemaakt, zie joods mensen gewoon met keppeltjes lopen en ze worden zowaar niet lastig gevallen.
De gevallen waar dit wel gebeurt, moeten aangepakt worden.Net als de gevallen waarbij een moslim vrouw of man uitgelachen of weggehoond wordt.....waarschijnlijk ken jij die gevallen weer niet.Maar ik al te goed...maak het vaak genoeg mee dat moslima's met niqaab op dusdanige manier behandeld en benaderd wordt alsof ze een melaatse is.
dat jij vervolgens zegt dat de manier waarop dit bij joden gebeurt dat vind ik echt baggataliseren....op een dusdanige manier alsof het leed van de praktizerende joden erger is dan dat van de praktizerende moslim.
Maar goed we zijn hier om te discussieren niet om te bekijken wie het zieligste is.......beide groepen worden onheus bejegend.
Jouw advies om het probleem aan te pakken ( dus dat moslim uitgescholden worden) is zeker een goed advies...alleen helaas is het momenteel zo dat men meer oren heeft naar anti-semitisme dan naar anti-islamisme...
Dat ik volgens jou suggereer dat dit door joden gebeurt....ik zou dan graag even die zin willen lezen waar jij dat uit leest....ik denk dat je even in de war bent.
Ik heb namelijk nooit beweerd dat het door een bepaalde groep gebeurde....feit is het gebeurt!

wat ik jou probeerde duidelijk te maken met dat voorbeeld van de koning ( die overigens al tientalle jaren dood is dus die kan je helaas niet uitnodigen) is dat anti-semitisme nu in de schoenen wordt geschoven van Marokkanen.Ik denk dat je meer te vrezen hebt van diegenen die zwijgen dan diegenen die schreeuwen en roepen.....
De geschiedenis heeft de bewijzen geleverd.....
Ik ken zelfs joden die in west wonen en die niets te vrezen hebben...ik ken ook marokkaanse joden die gewoon omgaan met marokkanen en die geen haar gekrenkt wordt.Hoe jij het nu doet voorkomen is dat er geen enkele jood in west of oost kan lopen zonder negatief aangesproken te worden.
En dat sluit ook weer mooi aan bij mijn voorbeeldje van de zelfmoordaanslagen....dat was ter illustraie...dat zal je denk ook niet ontgaan zijn.Maar je legt graag linken.

dat gefixeer op Israel???
Ik kan niet tegen onrecht....is dat een antwoord op jouw vraag?
En iedere normale mens niet...

freya
11-11-03, 17:59
Geplaatst door ronald
Jouw zoontje is nooit weggehoond door een groep met dezelfde drijfveer, : omdat hij joods is.

En hoe weet jij zo zeker dat dat wel de drijfveer is bij jou op het pleintje?
Ik lees in jouw beschrijving helemaal niets dat daar op wijst, gewoon wegpesten, zolas dat overal elders in de stad ook gebeurd.



Als iemand wordt aangesproken op een vervelende manier of nog erger enkel en alleen omdat hij joods is, dan is dat anti-semitisch.
Dan kan hij zwart, wit, bruin russisch, marokkaans, lief of stout zijn, of weet ik veel wat; dan is die ene factor alleen maar van belang geweest: hij is jood. Waarom? Vraag het hen.

Als dat zo is dan is dat op geen enkele manier goed te praten.

Maar als ik sommige incidenten in het CIDI jaarverslag lees dan zie ik dat er ook vaak ruzie over iets heel anders is en dat dan uiteindelijk iemand ook voor jood wordt uitgescholden. Is dat ook anti-semitisch? of is dat gewoon iemand raken waar je hem/haar goed mee kan raken? net als iemand die slecht loopt, voor kreupele gek uitschelden bv.


Het is een beetje naief te denken , en discriminerend, dat marokkaanse jeugd alléén joodse jongeren pakken.
Dit heeft niets met het zogenaamde nieuwehotitem "stemmingmakerij" te maken. Dit is de harde realiteit.
Als je je ogen wilt sluiten, ga je gang. Als jij dit overdreven piepen vindt: ga je gang. Maar probeer niet iemand anders dan voor huichelarij te beschuldigen. Ik wou ook dat de werkelijkheid anders was.

Het is een beetje paranoia om telkens als er iets gebeurt waar toevallig joden bij betrokken zijn te denken dat dat allemaal door anti-semitisme komt.


Ten eerste heb je inderdaad en probleem met lezen. Geen enkel joods kind was daar ooit bij een herdenking. Dit was alleen MIJN idee om dat ooit maar eens op deze confronterende wijze spreekbaar te maken. Nogmaals: de realiteit is dat zij daar niet kunnen spelen. Niet zoals jouw zoontje vandaag niet en morgen wel; nee nooit, in ieder geval nooit zonder vader ( want moeders heb ik ook zien belagen).

Mijn zoon kon toen hij klein was ook nooit zonder toezicht op het pleintje spelen.
Die joodse kinderen bij jou in de buurt zijn helemaal geen uitzondering in Amsterdam


Allemaal met uitgestreken smoelen ja....was jij erbij? Nee, ik wel.

De haat zit erg diep zo te merken, aan jouw kant dan. :moe:

Simon
11-11-03, 18:16
Geplaatst door freya
Als dat echt zo is waarom waren er dan maar 1000 mensen bij de speciale kristalnachtherdenking?
Waarvan een groot deel ook nog eens uit politici en hun hielenlikkers bestond?

En als die moslims zich echt zo druk maken om de toestand in Palestina waaom waren er dan maar honderd demonstranten tegen DE muur. Waarvan velen joods.

Simon

freya
11-11-03, 18:29
Geplaatst door Simon
En als die moslims zich echt zo druk maken om de toestand in Palestina waaom waren er dan maar honderd demonstranten tegen DE muur. Waarvan velen joods.

Simon

Het ANP spreekt van honderden.
En de samenstelling van deze honderden wisselde steeds, dus vermenigvuldig dat aantal maar. :)

Niet gek in aanmerking nemend dat alle media-aandacht naar de kristalnachtherdenking ging



Het was BTW geen demonstratie, maar een manifestatie ter informatie van langslopend publiek, dat veelal niets weet over de Israelische terreur.

De meeste moslims in Nederland zijn veel beter op de hoogte en behoorden dus niet tot de doelgroep :strik:

Er was een handjevol joodse jongeren, die wel zeer nadrukkelijk aanwezig waren.

Simon
11-11-03, 20:00
Geplaatst door freya
De meeste moslims in Nederland zijn veel beter op de hoogte en behoorden dus niet tot de doelgroep :strik:

Er was een handjevol joodse jongeren, die wel zeer nadrukkelijk aanwezig waren.

Ja hoor, leuke smoes ...

000NobelPrizes
11-11-03, 20:05
Geplaatst door freya


Er was een handjevol joodse jongeren, die wel zeer nadrukkelijk aanwezig waren.

Hoezo nadrukkelijk aanwezig? Waren ze aan het voetballen met kransen?

Qwertyno
11-11-03, 20:09
Ronald,

Hier nog een antisemiet..



`Kritiek op Israël geen antisemitisme' - Hajo Meyer laakt reacties op EU-enquête



Israël is volgens 74 procent van de Nederlanders een gevaar voor de wereldvrede. ,,Een discussie is onmogelijk want kritiek op Israël wordt gelijk gesteld aan antisemitisme'', zegt Hajo Meyer, secretaris van `Een ander Joods geluid'.

HEILOO, 8 NOV.

De reacties uit Israël op de uitslag van de enquête van de Europese Commissie vond hij een ,,deceptie''. ,,Direct de reflex van antisemitisme, in plaats van een poging tot zelfonderzoek'', verzucht de bijna 80-jarige Hajo Meyer.

In opdracht van de Europese Commissie peilde een onderzoeksbureau de mening van de Europeanen over de gevaren voor de wereldvrede. Van de ondervraagde Europeanen noemde deze week 59 procent Israël een gevaar. Onder de Nederlanders is dat 74 procent. ,,Ik behoor daar ook toe'', bekent Meyer. ,,Op het moment dat de oorlogsmisdadiger Slobodan Milosevic terecht staat voor het Joegoslavië-tribunaal, kiezen de Israëliers een oorlogsmisdadiger als Ariel Sharon tot premier. Dan moet je niet raar opkijken van dergelijke enquêteresultaten.''

Meyer (1924) is een uit Duitsland afkomstige jood die in 1939 naar Nederland vluchtte. Hij ziet duidelijke parallellen tussen het Duitsland tussen 1928 en 1939 en Israël onder leiding van Sharon. ,,Landen met een omsingelingscomplex, dus ga je land inpikken. De Israëliers zoeken het in oostelijk richting en gebruiken een historisch religieuze rechtvaardiging.'' En in zowel het vooroorlogse Duitsland als in Israël wordt een deel van de bevolking als paria behandeld. ,,Ik ben een ervaringsdeskundige, ik weet wat een Palestijn doormaakt als tweederangsburger. De vernederingen die ik tijdens het nazi-regime moest ondergaan zal ik nooit vergeten. Maar des te meer pijn doet het besef dat mijn volk nu de Palestijnen op volkomen soortgelijke wijze onnodig en met averechtse uitwerking keer op keer vernedert.''

Het gesprek vindt plaats in de woonkamer van Meyer in Heiloo. Op de salontafel liggen de drukproeven van zijn boek Het einde van het jodendom dat over twee weken uitkomt. Ruim driehonderd pagina's over jodendom, holocaust en Israël. Het boek geeft een pessimistisch beeld van de toekomst van het jodendom. Meyer is teleurgesteld over de wijze waarop het jodendom als drager van een cultuur en moraal zich de afgelopen decennia heeft ontwikkeld.

Meyer: ,,Ik vind het onwaarschijnlijk dat het door hoopvolle en idealistische pioniers opgebouwde Israël kan worden gered. Er moet een wonder gebeuren opdat Israëli's en Palestijnen op basis van wederzijds vertrouwen een duurzame vrede zullen sluiten.''
De negatieve krachten die volgens hem sinds de uitroeping van Israël in 1948 aanwezig waren, en met name de minachting voor de Palestijnen, hebben de overhand gekregen op het humanistische idealisme en de sociale ethiek. Meyer meent dat de Palestijnen medeverantwoordelijk zijn voor de huidige _ voor beide volken _ uitzichtloze situatie, maar gegeven het enorme verschil in militaire en economische macht tussen beide partijen ,,kan de vicieuze cirkel alleen op initiatief van de sterkere partij _ Israël _ worden doorbroken.''

,,Theoretisch'' is het mogelijk dat er in Israël een charismatische leider opstaat die het typisch joodse concept tesjoeva (terugkeer naar het goede pad, red.) nieuw leven in zou moeten blazen. Het streven naar een duurzame vrede zou, volgens Meyer, moeten beginnen met een excuus aan de Palestijnen waarop ze de afgelopen zesendertig jaar zijn behandeld. ,,Zesendertig jaar'', zegt Meyer een paar keer hoofdschuddend. ,,Ik kon de oorlog en Auschwitz overleven, want ik zag licht aan het eind van de tunnel.''

Meyer staat op, loopt naar zijn kantoor, en komt terug met een grafiek over de periode 1993-2002. Op de tijdlijn staan de verschillende premiers en het aantal zelfmoord- en bomaanslagen. Premier Sharon `scoort' het hoogst. ,,Kijk dan'', zegt Meyer met overslaande stem. ,,Dat is toch het bewijs dat geweld geweld uitlokt.''
Hij is teleurgesteld dat de internationale gemeenschap zich niet mengt in het conflict. ,,Alleen een derde partij kan de vechtende honden uit elkaar halen.'' De pro-Israëllobby in de Verenigde Staten is volgens Meyer zo invloedrijk dat ze tot gevolg heeft dat Israël met ,,fluwelen handschoenen'' door de VS wordt behandeld. En Europa zwijgt omdat iedere kritische opstelling tegenover Israël afgedaan wordt als antisemitisme. Meyer: ,,Neem de enquête van de Europese Unie. Het is schofferend dat de Israëlische regering de resultaten bagatelliseert door direct, bij monde van minister Sharanski, te zeggen dat de uitkomst wordt veroorzaakt door het Europees antisemitisme.''

Meyer is secretaris van `Een ander Joods geluid' een beweging die bijna drie jaar geleden is ontstaan uit onvrede over de wijze waarop debat en meningsvorming over Israël in joodse kring plaatsvinden. Kritiek op Israël wordt volgens Meyer vertaald als: tegen Israël. En elke vorm van begrip voor de Palestijnen betekent per definitie: tegen Israël. ,,Wij willen het taboe doorbreken dat kritiek op Israël gelijk wordt gesteld aan antisemitisme. Want ook anno 2003 wordt iedere discussie in de kiem gesmoord met het verwijt: antisemitisme. De reactie op zo'n Europa-enquête is daarvan een voorbeeld.''
Copyright: NRC Handelsblad



Bestelinfo:
Paperback 175 blz.
ISBN 90 5000 515 2
NUR 301

Uitgeverij Vassallucci
Herengracht 505
1017 BV Amsterdam
tel. 020 521 83 22 / fax. 020 623 67 61
[email protected]

Goodnight
11-11-03, 20:38
Simon,
om even te reageren op jouw opmerking dat er weinig moslims aanwezig waren:
Ik weet geen aantallen.
Ik zelf was niet aanwezig,maar het feit dat ik niet aanwezig was betekent niet dat ik het niet belangerijk vind.
Ik denk dat veel moslim het idee hebben dat hun gedemonstreer geen ruk uitmaakt...
Ik zelf doe nooit mee aan demonstratie's....heb er geen behoefte aan.
Maar de richting die deze discussie nu opgaat is die van: wij zijn lekker goed en jullie lekker niet!
Men moet gewoon eens de feiten onder ogen zien en niet allerlei dwaalweggetjes lopen zoeken.
israel wordt nu aangesproken op het huidige bewind,dus israel niet de het jodendom.Dat moet gewoon voor iedereen even duidelijk zijn.

laten we de rollen omdraaien:
Ik was tegen het bewind van Saddam, maar niet tegen de islam ( nou ben ik natuurlijk zelf ook moslim).
Ik denk dat men moet leren die scheiding te maken.
Zoals joodse mensen het niet prettig vinden op hun joods zijn aangesproken te worden en zonder dat daarme gelijk de link met de huidige regering in Israel wordt gelegd, zon vinden moslims het ook niet prettig dat de niet islamitische wereld gelijk de link legt tussen misdaden gepleegd door enkele labiele dictators en de islam.....en feit is dat dat gewoon zo is op dit moment.
Maar ja daar mag je niets over zeggen want dan schiet je gelijk als moslim in de slachtoffer rol.
Ik vraag mij af wanneer ze het woordje anti-islamisme nou eens gaan toevoegen in het woordenboek bij anti-semitisme.......

Goodnight
11-11-03, 20:40
RESPECT voor Meyer.....dat meen ik echt.

ronald
11-11-03, 21:29
Geplaatst door freya
En hoe weet jij zo zeker dat dat wel de drijfveer is bij jou op het pleintje?
Ik lees in jouw beschrijving helemaal niets dat daar op wijst, gewoon wegpesten, zolas dat overal elders in de stad ook gebeurd.




Als dat zo is dan is dat op geen enkele manier goed te praten.

Maar als ik sommige incidenten in het CIDI jaarverslag lees dan zie ik dat er ook vaak ruzie over iets heel anders is en dat dan uiteindelijk iemand ook voor jood wordt uitgescholden. Is dat ook anti-semitisch? of is dat gewoon iemand raken waar je hem/haar goed mee kan raken? net als iemand die slecht loopt, voor kreupele gek uitschelden bv.



Het is een beetje paranoia om telkens als er iets gebeurt waar toevallig joden bij betrokken zijn te denken dat dat allemaal door anti-semitisme komt.



Mijn zoon kon toen hij klein was ook nooit zonder toezicht op het pleintje spelen.
Die joodse kinderen bij jou in de buurt zijn helemaal geen uitzondering in Amsterdam



De haat zit erg diep zo te merken, aan jouw kant dan. :moe:


Wegpesten en wegpesten is twee. Als dit stelselmatig gebeurt om redenen dat deze kinderen joods zijn, dan noem ik dat anti-semietisch. Dat heb ik geschreven, maar alweer lees je er over heen. Dit gebeurt nier éen keer, niet twee, maar gewoon altijd. Vraag het de "beheerders" die ook niet weten op te treden. Vraag het de politie van de Kenedylaan; ik kijk uit op het plein. Wil je soms dat ik het een keer film? En dan nog zul je het een gefakete productie vinden. Welke getuigenissen wil je nog meer? Vraag het zelfs die jongeren die dat doen. Zij zullen er geen doekjes om binden. Hoe wou jij dat noemen anders dan anti-semietisch? Of ben je van de oude stempel van eerst doden zien?

Als iemand om zijn joods-zijn wordt uitgescholden of nageouwd, dan is dat anti-semietisch. Zijn joods-zijn is wederom de doorslaggevende factor.Of wou jij dat pubergedrag noemen?
Het zijn geen incidenten waar "toevallig" joden bij betrokken zijn. Het zijn incidenten die gebeuren omdat er joden zijn.

Die joodse kinderen zijn in geen velden of wegen met jouw zoontje te vergelijken. Zíj worden weggepest omdat zij JOODS zijn. Jouw zoontje omdat hij rood is of een snotneus had of blond was, of constant om zijn moeder blerde; nu hij groter is kan hij daar wel spelen; zíj niet! Jouw zoontje doet niets af van het feit dat er antimietische daden tegen joodse kinderen worden gepleegd. Nederlandse, turkse, surinaamse, chinese kinderen kunnen daar spelen. Joodse niet!
Als jouw zoontje ergens niet kan spelen en je hebt er vrede mee; dan bedank ik je voor het meehelpen aan het welzijn van de leefbaarheid van onze stad.

Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit. Ik constateer alleen ná hun daden en begrijp oprecht niet waarom die haat bij hen zo diep zit.
Maar goed, je wilt natuurlijk suggereren dat ik me haatdragend, zeurderig, stemmingmakend en demoniserend opstel en dat je diep in je hart hoopt dat ik mijn bek houd.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

et_2000nl
11-11-03, 21:33
Ik word echt kotsmisselijk van deze hele discussie. Mensen beargumenteren anti-semitisme met andere discrimenterende groepen. Alsof het dan in ene minder erg is. En een reden geeft om elke vorm van discriminatie te nuanceren. Ik blijf er bij:

"Twee keer fout is niet gelijk aan een keer goed"....

Ik veroordeel ook Israel, maar ben (bescheiden) intelectueel genoeg om dat niet door te trekken naar alle Joden. Ik veroordeel een ieder die bloed aan zijn handen heeft, onafhankelijk van ras kleur en religie.

Ik hoef niet met stukken uit de geschiedenis te komen, om mijzelf te versterken in de argumenten. Ik leer van de geschiedenis, ik propageer hem niet.
En de Koran houd ik al helemaal buiten de discussie, dan verzand het alleen maar in een welles nietus discussie.

We jagen de spoken na die we zelf creeren, ik voel me helemaal niet gediscrimineerd. Ik lach me de pleuris in nederland, weg onder het islamitische totalitaire regime van Marokko, wat nog niet eens de ergste is (op dit moment althans). Dat spreekt de nederlandse gespannen situatie niet goed. Maar ik heb voldoende geloof in de demoncratie en het debat. Ik zal mijzelf altijd verzetten tegen onderdrukking, met een charme offensief. Daar geloof ik in.... En voor mensen die er aan twijfelen, try me....

Ik word zo kotsmisselijk van al die propaganda, van al die zielige joden en zielige autochtonen/Marokkanen. Sta op man spreek het tegen. Haal de spanning en vooroordelen uit de discussie. Spreek zachtjes en geduldig. De meeste mensen die je tegen komt zijn heel gematigd, en die ene fanatiekeling, die ontwijk je, die zullen er altijd zijn.... Je moet wel goed kunnen rennen natuurlijk..... :hihi:

Alle groepen jagen op spoken, kinderen die elkaar pesten om discriminerende redenen? Kom nou toch. We zijn niet allemaal rascist, sterker nog de meerderheid niet. Maar de geschiedenis zal zich herhalen, (en toen trapte ik er zelf in.) Als we gvd niet eerst beginnen te luisteren, zonder ons te verbijten op al onze bekrompen vooroordelen en geimporteerde problemen van landen waarvan de meeste niet eens weten waar het ligt als je ze een wereldbol geeft....

Amien.....

et_2000nl
11-11-03, 21:41
Geplaatst door ronald
Wegpesten en wegpesten is twee. Als dit stelselmatig gebeurt om redenen dat deze kinderen joods zijn, dan noem ik dat anti-semietisch. Dat heb ik geschreven, maar alweer lees je er over heen. Dit gebeurt nier éen keer, niet twee, maar gewoon altijd. Vraag het de "beheerders" die ook niet weten op te treden. Vraag het de politie van de Kenedylaan; ik kijk uit op het plein. Wil je soms dat ik het een keer film? En dan nog zul je het een gefakete productie vinden. Welke getuigenissen wil je nog meer? Vraag het zelfs die jongeren die dat doen. Zij zullen er geen doekjes om binden. Hoe wou jij dat noemen anders dan anti-semietisch? Of ben je van de oude stempel van eerst doden zien?

Als iemand om zijn joods-zijn wordt uitgescholden of nageouwd, dan is dat anti-semietisch. Zijn joods-zijn is wederom de doorslaggevende factor.Of wou jij dat pubergedrag noemen?
Het zijn geen incidenten waar "toevallig" joden bij betrokken zijn. Het zijn incidenten die gebeuren omdat er joden zijn.

Die joodse kinderen zijn in geen velden of wegen met jouw zoontje te vergelijken. Zíj worden weggepest omdat zij JOODS zijn. Jouw zoontje omdat hij rood is of een snotneus had of blond was, of constant om zijn moeder blerde; nu hij groter is kan hij daar wel spelen; zíj niet! Jouw zoontje doet niets af van het feit dat er antimietische daden tegen joodse kinderen worden gepleegd. Nederlandse, turkse, surinaamse, chinese kinderen kunnen daar spelen. Joodse niet!
Als jouw zoontje ergens niet kan spelen en je hebt er vrede mee; dan bedank ik je voor het meehelpen aan het welzijn van de leefbaarheid van onze stad.

Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit. Ik constateer alleen ná hun daden en begrijp oprecht niet waarom die haat bij hen zo diep zit.
Maar goed, je wilt natuurlijk suggereren dat ik me haatdragend, zeurderig, stemmingmakend en demoniserend opstel en dat je diep in je hart hoopt dat ik mijn bek houd.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Als kinderen onder de tien zulke dingen zeggen betekent het niets. Het is niets anders als ze elkaar roodkapje noemen (rood haar), ijzerboer (beugeltje), brilsmurf (brildragend). Dat spreekt treiteren niet goed.

Maar het is de emotie van de ouderen, die het antisemitisme noemen en vertellen dat dat heel erg. En daarmee plaats je die kinderen in een slachtoffer rol en bevestig je de situatie die er niet eens was in eerste instantie. Dat komt door de ouderen niet door de kinderen.

Ik zeg niet dat het een gemakkelijk probleem is. En ik weet ook niet bij welke leeftijd je de empathy van kinderen hun eigen daden mag verwachten. Maar opnieuw, het is niet onschuldig, maar ook niet heet begin van een niuwe rascist/anti-semiet.... Dan ren je die spreekwoordelijke spoken na....

Simon
11-11-03, 21:41
Geplaatst door Goodnight
Simon,
om even te reageren op jouw opmerking dat er weinig moslims aanwezig waren

Nou dat was dus een reactie op Freya's goedkope opmerking ....

Als dat echt zo is waarom waren er dan maar 1000 mensen bij de speciale kristalnachtherdenking

Qwertyno
11-11-03, 21:41
Geplaatst door ronald
Wegpesten en wegpesten is twee. Als dit stelselmatig gebeurt om redenen dat deze kinderen joods zijn, dan noem ik dat anti-semietisch. Dat heb ik geschreven, maar alweer lees je er over heen. Dit gebeurt nier éen keer, niet twee, maar gewoon altijd. Vraag het de "beheerders" die ook niet weten op te treden. Vraag het de politie van de Kenedylaan; ik kijk uit op het plein. Wil je soms dat ik het een keer film? En dan nog zul je het een gefakete productie vinden. Welke getuigenissen wil je nog meer? Vraag het zelfs die jongeren die dat doen. Zij zullen er geen doekjes om binden. Hoe wou jij dat noemen anders dan anti-semietisch? Of ben je van de oude stempel van eerst doden zien?

Als iemand om zijn joods-zijn wordt uitgescholden of nageouwd, dan is dat anti-semietisch. Zijn joods-zijn is wederom de doorslaggevende factor.Of wou jij dat pubergedrag noemen?
Het zijn geen incidenten waar "toevallig" joden bij betrokken zijn. Het zijn incidenten die gebeuren omdat er joden zijn.

Die joodse kinderen zijn in geen velden of wegen met jouw zoontje te vergelijken. Zíj worden weggepest omdat zij JOODS zijn. Jouw zoontje omdat hij rood is of een snotneus had of blond was, of constant om zijn moeder blerde; nu hij groter is kan hij daar wel spelen; zíj niet! Jouw zoontje doet niets af van het feit dat er antimietische daden tegen joodse kinderen worden gepleegd. Nederlandse, turkse, surinaamse, chinese kinderen kunnen daar spelen. Joodse niet!
Als jouw zoontje ergens niet kan spelen en je hebt er vrede mee; dan bedank ik je voor het meehelpen aan het welzijn van de leefbaarheid van onze stad.

Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit. Ik constateer alleen ná hun daden en begrijp oprecht niet waarom die haat bij hen zo diep zit.
Maar goed, je wilt natuurlijk suggereren dat ik me haatdragend, zeurderig, stemmingmakend en demoniserend opstel en dat je diep in je hart hoopt dat ik mijn bek houd.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Ronald,

Wat loop je hier nou zielig te doen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat er iemand wordt gediscrimineerd.
Probleem is alleen wanneer een marokkaan gaat discrimineren.
Er gesproken gaat worden over diepe haat bij marokkanen.

daarom wil ik weten van jou wie je met met 'hen' bedoelt.
"Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit."

Sta niet zo zielig te bleren, of doe ook zielig wanneer andere worden gediscrimineerd.

ronald
11-11-03, 21:55
Geplaatst door Zagora
Beste Ronald,


Ik heb zelf geen incidenten meegemaakt, zie joods mensen gewoon met keppeltjes lopen en ze worden zowaar niet lastig gevallen.
De gevallen waar dit wel gebeurt, moeten aangepakt worden.Net als de gevallen waarbij een moslim vrouw of man uitgelachen of weggehoond wordt.....waarschijnlijk ken jij die gevallen weer niet.Maar ik al te goed...maak het vaak genoeg mee dat moslima's met niqaab op dusdanige manier behandeld en benaderd wordt alsof ze een melaatse is.
dat jij vervolgens zegt dat de manier waarop dit bij joden gebeurt dat vind ik echt baggataliseren....op een dusdanige manier alsof het leed van de praktizerende joden erger is dan dat van de praktizerende moslim.
Maar goed we zijn hier om te discussieren niet om te bekijken wie het zieligste is.......beide groepen worden onheus bejegend.
Jouw advies om het probleem aan te pakken ( dus dat moslim uitgescholden worden) is zeker een goed advies...alleen helaas is het momenteel zo dat men meer oren heeft naar anti-semitisme dan naar anti-islamisme...
Dat ik volgens jou suggereer dat dit door joden gebeurt....ik zou dan graag even die zin willen lezen waar jij dat uit leest....ik denk dat je even in de war bent.
Ik heb namelijk nooit beweerd dat het door een bepaalde groep gebeurde....feit is het gebeurt!

wat ik jou probeerde duidelijk te maken met dat voorbeeld van de koning ( die overigens al tientalle jaren dood is dus die kan je helaas niet uitnodigen) is dat anti-semitisme nu in de schoenen wordt geschoven van Marokkanen.Ik denk dat je meer te vrezen hebt van diegenen die zwijgen dan diegenen die schreeuwen en roepen.....
De geschiedenis heeft de bewijzen geleverd.....
Ik ken zelfs joden die in west wonen en die niets te vrezen hebben...ik ken ook marokkaanse joden die gewoon omgaan met marokkanen en die geen haar gekrenkt wordt.Hoe jij het nu doet voorkomen is dat er geen enkele jood in west of oost kan lopen zonder negatief aangesproken te worden.

dat gefixeer op Israel???
Ik kan niet tegen onrecht....is dat een antwoord op jouw vraag?
En iedere normale mens niet...

Ik heb vaak genoeg én meegemaakt én gehoord van Joden dat zij bedreigd en gehoond werden enkel om hun joods zijn. Herkenbare joden wonen niet in West. Zouden zij daar lopen, en die verhalen zijn er, dan worden ze nagescholden.
Ik ben er falikant op tegen dat mensen'"uberhaupt worden nagescholden om welke redenen dan ook. Ik heb de hele immigratie van Marokkanen en Turken meegemaakt. In de jaren '70 begonnen lessen organiseren en gegeven aan deze arbeiders en hun kinderen. Me kwaad gemaakt over de achterstelling die de Nederlandse samenleving jegens hen voorstond. Nederlandse jeugd én ouderen aangesproken als men zich tegen hen denigrerend uitte. Ik heb totaal geen bezwaar tegen wele vorm van lichaamsbedekking dan ook.
Bachetaliserend? Ik neem me dit mijn hele leven al serieus. Ik kan het ook zeker niet hebben dat moslims op zo'n denigrerende mnanier kunnen uiten, tegen wie dan ook. Ik haat het gedrag om tegen een andere minderheid te schoppen omdat dat tegen jou gebeurt.

Ik heb dat eens tegen een groepje marokkaanse jongeren (ook meisjes) gezegd; dat de koning van Marokko zich dood zou schamen als hij hen zo bezig zag. Ja, dat kwam wel aan. Ik begrijp de lakse reactie van binnenuit niet.
Je hebt gelijk denk ik dat je uiteindelijk van schreeuwers minder te vrezen hebt dan een bepaalde groep zijgenden of ja-knikkers. Kijk zo'n sadeeQ hier vind ik ok. Het zij zo. Maar die schijnheilige hollanders die achter hem gaan staan zo van : "toe maar jongen....gil maar..."Zij staan met hun beschouwende smoelen aan de kant, maar zijn meer de daders. Je ziet het in Marokko zelf. Ik ken mensen die gerelateerd zijn aan de familie Aboechatzera, een welbekende joodse familie in Marokko. Dáár hadden ze inderdaad geen last van brulapen; hier wel.

Israël vind ik een heel andere kwestie. Het is moeilijk los te maken van de rest van de Joden die over de wereld wonen. Ik spreek hier in Nederland ook geen Marokkaan aan over het beleid van Marokko tegen de Polisario's. Om maar over tegen-onrecht-kunnen gesproken. Maar zodra jij (zij) ze gelijk gaan stellen aan beleidmakende politici in Israël, dan roep je over jezelf dat anti-zionisme hetzelfde is als anti-semietisme.

ronald
11-11-03, 22:00
Geplaatst door Qwertyno
Ronald,

Wat loop je hier nou zielig te doen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat er iemand wordt gediscrimineerd.
Probleem is alleen wanneer een marokkaan gaat discrimineren.
Er gesproken gaat worden over diepe haat bij marokkanen.

daarom wil ik weten van jou wie je met met 'hen' bedoelt.
"Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit."

Sta niet zo zielig te bleren, of doe ook zielig wanneer andere worden gediscrimineerd.



Ik loop, nogmaals niet zielig te doen. Ik constateer dat marokaanse jongeren joodse jngeren wegpesten/honen/stenen gooien slaan. Verklaar mij waarom zij dat dan doen. Het gaat niet over "iemand"door "iemand " gediscrimineerd.
Het zijn díe marokkaanse jongeren die beginnen; niet die joodse. Wie begint zich hier haatdragend te uiten? Die joden omdat ze er niet tegen kunnen; mocht er dan al haat door zijn ontstaan?

Over je laatse zwakke opmerking: lees mijn hierboven geschreven reactie.

ronald
11-11-03, 22:12
Geplaatst door et_2000nl
Als kinderen onder de tien zulke dingen zeggen betekent het niets. Het is niets anders als ze elkaar roodkapje noemen (rood haar), ijzerboer (beugeltje), brilsmurf (brildragend). Dat spreekt treiteren niet goed.

Maar het is de emotie van de ouderen, die het antisemitisme noemen en vertellen dat dat heel erg. En daarmee plaats je die kinderen in een slachtoffer rol en bevestig je de situatie die er niet eens was in eerste instantie. Dat komt door de ouderen niet door de kinderen.

Ik zeg niet dat het een gemakkelijk probleem is. En ik weet ook niet bij welke leeftijd je de empathy van kinderen hun eigen daden mag verwachten. Maar opnieuw, het is niet onschuldig, maar ook niet heet begin van een niuwe rascist/anti-semiet.... Dan ren je die spreekwoordelijke spoken na....



Kinderen onder de 10 zijn oud genoeg om bepaalde normen en waarden te leren. Moeten zij anders dan maar ook slachtoffer worden? Als jij dat afschilder met ach...het is hetzelfde als iemand roodkapje noemen....dan ben je erg bezig je kop in het zand te steken. Dan zie je geen spoken maar ook geen werkelijkheid. Ik plaats deze berichten over gebeurtenissen die plaatsvinden en die niet plaats mogen vinden, de hele zaak in een notendop waar het om gaat. Jij wil de discussie aan, maar torpedeer dit helemaal de grond in. Je wordt er ook nog een misselijk van. Je lijkt me dan niet de juiste persoon om dit aan te vechten en er iets tegen te kunnen ondernemen.
Het is zeker niet de emotie vasn opuderen die dat zop noemen. Ten eerste ondervraag die slachtoffers; ten tweede het is duidelijk de emoties van ouderen waar hun kinderen mee naar buiten komen.

et_2000nl
11-11-03, 22:18
Geplaatst door ronald
Ik loop, nogmaals niet zielig te doen. Ik constateer dat marokaanse jongeren joodse jngeren wegpesten/honen/stenen gooien slaan. Verklaar mij waarom zij dat dan doen. Het gaat niet over "iemand"door "iemand " gediscrimineerd.
Het zijn díe marokkaanse jongeren die beginnen; niet die joodse. Wie begint zich hier haatdragend te uiten? Die joden omdat ze er niet tegen kunnen; mocht er dan al haat door zijn ontstaan?

Over je laatse zwakke opmerking: lees mijn hierboven geschreven reactie.

Ik ben niet in Amsterdam geboren maar nog westelijker. Tot de leeftijd twaalf, van wat ik mij kan herinneren, werden wij als een van de eerste Marokkanen ook continue gepest, door alles wat niet marokkaans was. Het was echt verschrikkelijk, maar als ik sommige van die jongens nu nog tegen kom, kijken ze nog naar hun schoenen van schaamte.

En natuurlijk, de situatie toen was heel anders dan nu, de gezellige 70-er jaren. Ik wil het huidige probleem niet bagataliseren, maar ik geloof toch echt, dat er een bepaalde overgevoeligheid heerst.

En dat geld niet alleen voor Joden, ook voor Marokkanen....

et_2000nl
11-11-03, 22:32
Geplaatst door ronald
Kinderen onder de 10 zijn oud genoeg om bepaalde normen en waarden te leren. Moeten zij anders dan maar ook slachtoffer worden? Als jij dat afschilder met ach...het is hetzelfde als iemand roodkapje noemen....dan ben je erg bezig je kop in het zand te steken. Dan zie je geen spoken maar ook geen werkelijkheid. Ik plaats deze berichten over gebeurtenissen die plaatsvinden en die niet plaats mogen vinden, de hele zaak in een notendop waar het om gaat. Jij wil de discussie aan, maar torpedeer dit helemaal de grond in. Je wordt er ook nog een misselijk van. Je lijkt me dan niet de juiste persoon om dit aan te vechten en er iets tegen te kunnen ondernemen.
Het is zeker niet de emotie vasn opuderen die dat zop noemen. Ten eerste ondervraag die slachtoffers; ten tweede het is duidelijk de emoties van ouderen waar hun kinderen mee naar buiten komen.

Je trekt mijn verhaal uit zijn verband, en dat zegt veel over je klaarblijkelijke emotie.... Ik zeg geen ach.... Laat maar gaan, ik zeg alleen maar dat de haat/emotie/gevoeligheid, van de ouders op de kinderen overbrengt. Mijn kinderen zijn ook marokkaan. We maken het allemaal zelf mee. Maar als ik er over emotioneel op reageer zullen zij dat ook doen. Dat is alles wat ik zeg....
En door mijn eigen houding, halen ze hun schouders op. Dat wil niet zeggen dat je het accepteert of goedspreekt. Dat wil alleen maar zeggen dat ik bij hun ongevoeligheid creer. En weet je wat er dan gebeurd.... Dan worden ze wipneusje genoemd....

Houd alsjeblieft op over die zielige kindertjes.....

En inderdaad ik word van racisme misselijk. En die hele hetze van discriminatie en anti-semitisme. Ik steek me kop niet in het zand. Maar hoe extremer mijn reaktie, hoe extremer de tegenreaktie. Die ketting reaktie probeer ik te voorkomen, al vrees ik dat ik daar niet veel medestanders in heb....

Ik ben nog wel in staat om de hoofdzaken van de bijzaken te scheidden....

ronald
11-11-03, 22:35
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben niet in Amsterdam geboren maar nog westelijker. Tot de leeftijd twaalf, van wat ik mij kan herinneren, werden wij als een van de eerste Marokkanen ook continue gepest, door alles wat niet marokkaans was. Het was echt verschrikkelijk, maar als ik sommige van die jongens nu nog tegen kom, kijken ze nog naar hun schoenen van schaamte.

En natuurlijk, de situatie toen was heel anders dan nu, de gezellige 70-er jaren. Ik wil het huidige probleem niet bagataliseren, maar ik geloof toch echt, dat er een bepaalde overgevoeligheid heerst.

En dat geld niet alleen voor Joden, ook voor Marokkanen....

Die jaren '70 waren voor de "gastarbeiders"helemaal niet gezellig. Géén famili hier, met z'n 10-nen op een kamer voor veel te hoge huur, lange werkdagen, geen extra dagen vrij i.v.m. feestdagen. Ik weet precies war er gaande was en heb er midden in geleefd.

Dat het ooit verschrikkelijk voor je was moet en mag geen reden zijn een ander slachtoffer uit te zoeken. Slachtoffers worden vaak gevonden in minderheden.Surinamers b.v. werden nooit als als minderheid aangegrepen; ook al werden ze door een aantal marokkanen als afstammeling van slaven beschouwd. Enkel en alleen on het quotum.
Na al die eeuwen vervolgingsgeschiedenid en na zo'n sjoa...hoe ongevoelig kun je zijn geworden? Dit heeft niets met zxielig doen te maken, maar met pikgedrag van de daders. Joden hebben in wezen geen probleem met antisemitisme; anti-semieten hebben daarentegen een probleem met Joden. Het verhard en vertrapt een bepaalde beschaving wel.

Qwertyno
11-11-03, 22:42
Geplaatst door ronald
Ik loop, nogmaals niet zielig te doen. Ik constateer dat marokaanse jongeren joodse jngeren wegpesten/honen/stenen gooien slaan. Verklaar mij waarom zij dat dan doen. Het gaat niet over "iemand"door "iemand " gediscrimineerd.
Het zijn díe marokkaanse jongeren die beginnen; niet die joodse. Wie begint zich hier haatdragend te uiten? Die joden omdat ze er niet tegen kunnen; mocht er dan al haat door zijn ontstaan?

Over je laatse zwakke opmerking: lees mijn hierboven geschreven reactie.

Ronald,
Ik wil iemand zijn van logica.
Ik hoop ook dat jij in staat bent om logica te begrijpen.

Het volgende:
Het is duidelijk dat kinderen van 10 geen mensen moeten gaan pesten om hun joods zijn of om hun link met Israel.
Het is duidelijk dat volwassen zeker ook niet hetzelfde mogen doen.
Het is duidelijk dat er de laatste tijd wordt gesproken over een toename van dit soort zaken. (bijvoorbeeld door jou)

En nu de logica.
De logica zit hem in het woord toename.
Waarom zouden dit soort zaken zijn toegenomen?
Uit de lucht komen vallen?
Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel.
Niet alle mensen zijn in staat om zaken in juiste verhoudingen te zien. (algemeen bekend bij de mensheid)
Dus heeft deze toename meer met ani-israel of anti-zionisme gevoelens te maken dan met met pure anti-semitisme!.
Waarom? Heel simpel anders zou het anti-semitisme een constante in de tijd vertonen.
Wat op dit moment volgens jou geen constante is maar een toename.

Dus wat moet je doen om weer een afname te bewerkstelligen?
Juist…! Iets aan de oorzaak doen..en wat vonden we net als oorzaak?
Juist..! Iets aan de problemen in het Israel doen.
Het zou voor de mensen die zaken niet in de juiste verhoudingen kunnen zien bevredigend werken.
Ze zouden dan geen reden meer hebben om tot zulk gedrag te komen. (net als voor de toename).
Logisch allemaal he?

Ik heb geprobeerd de zogenaamde toename van etterende jochies te verklaren.

Ik weet zeker dat Hajo Meyer mij kan begrijpen en zelfs het met mij eens is.
Ik hoop dat jij hetzelfde kan doen.

ronald
11-11-03, 22:46
Geplaatst door et_2000nl
Je trekt mijn verhaal uit zijn verband, en dat zegt veel over je klaarblijkelijke emotie.... Ik zeg geen ach.... Laat maar gaan, ik zeg alleen maar dat de haat/emotie/gevoeligheid, van de ouders op de kinderen overbrengt. Mijn kinderen zijn ook marokkaan. We maken het allemaal zelf mee. Maar als ik er over emotioneel op reageer zullen zij dat ook doen. Dat is alles wat ik zeg....
En door mijn eigen houding, halen ze hun schouders op. Dat wil niet zeggen dat je het accepteert of goedspreekt. Dat wil alleen maar zeggen dat ik bij hun ongevoeligheid creer. En weet je wat er dan gebeurd.... Dan worden ze wipneusje genoemd....

Houd alsjeblieft op over die zielige kindertjes.....

En inderdaad ik word van racisme misselijk. En die hele hetze van discriminatie en anti-semitisme. Ik steek me kop niet in het zand. Maar hoe extremer mijn reaktie, hoe extremer de tegenreaktie. Die ketting reaktie probeer ik te voorkomen, al vrees ik dat ik daar niet veel medestanders in heb....

Ik ben nog wel in staat om de hoofdzaken van de bijzaken te scheidden....

Ik houd zeker NIET op om over die kinderen te spreken. Zielig zijn ze zeker niet, want ze komen gewoon weer terug naar het speelplein. Ik zou ze eerder moedig willen noemen. Zíj zijn de slachtoffers hier. Daar gaat het nu om en als we daar niet ons afkeur over uiten dan zijn we zelf bezig de samenleving langzaamaan om zeep te helpen.
Ik denk dat je als ouder beter vrede moet nemen dat je kinderen wipeuzen worden genoemd, dan te moeten consateren dat zij zich met zulke praktijken bezig houden of gewoon vinden of zelfs gepermiteerd.

Het is niet genoeg hoofd- en bijzaken te weten te scheiden. Standpunt inname en dat gedrag veroordelen lijkt me een volgende stap.

Kinderen zeggen op straat wat ze thuis horen. Als dat ook nog eens door de peers wordt bevestigd, dan creëer je zonder daarbij de bedoelingen te hebben gehad een klimaar van pik en gepikt worden. Pas als dat omgekeerd wordt voelt men dat het te laat is.

et_2000nl
11-11-03, 22:47
Geplaatst door ronald
Die jaren '70 waren voor de "gastarbeiders"helemaal niet gezellig. Géén famili hier, met z'n 10-nen op een kamer voor veel te hoge huur, lange werkdagen, geen extra dagen vrij i.v.m. feestdagen. Ik weet precies war er gaande was en heb er midden in geleefd.

Dat het ooit verschrikkelijk voor je was moet en mag geen reden zijn een ander slachtoffer uit te zoeken. Slachtoffers worden vaak gevonden in minderheden.Surinamers b.v. werden nooit als als minderheid aangegrepen; ook al werden ze door een aantal marokkanen als afstammeling van slaven beschouwd. Enkel en alleen on het quotum.
Na al die eeuwen vervolgingsgeschiedenid en na zo'n sjoa...hoe ongevoelig kun je zijn geworden? Dit heeft niets met zxielig doen te maken, maar met pikgedrag van de daders. Joden hebben in wezen geen probleem met antisemitisme; anti-semieten hebben daarentegen een probleem met Joden. Het verhard en vertrapt een bepaalde beschaving wel.

Hallo, wij woonde niet met zijn tienen op een kamer.... Ahum....
Zo verschrikkelijk was het nou ook weer niet. Alsjeblieft zeg....

En nogmaals ik heb nooit gezegd dat ik ongevoelig ben. Maar met mijn gevoeligheid los ik niets op..... Zaols ik reeds in een andere thread geschreven heb, ik heb me dit jaar verbaasd. Autochtonen die soekran en beslama zeiden tijdens Sint Maarten.... Daar focus ik me dus op.... Die krijgen extra snoep.... :hihi: Die groep is nog steeds de meerderheid.

Maar ik vrees dat we in een lange academische discussie terecht zijn gekomen.... En dat we het meer eens zijn dan we eigenlijk denken/zeggen..... :hihi:

et_2000nl
11-11-03, 23:00
Geplaatst door Qwertyno
Ronald,
Ik wil iemand zijn van logica.
Ik hoop ook dat jij in staat bent om logica te begrijpen.

Het volgende:
Het is duidelijk dat kinderen van 10 geen mensen moeten gaan pesten om hun joods zijn of om hun link met Israel.
Het is duidelijk dat volwassen zeker ook niet hetzelfde mogen doen.
Het is duidelijk dat er de laatste tijd wordt gesproken over een toename van dit soort zaken. (bijvoorbeeld door jou)

En nu de logica.
De logica zit hem in het woord toename.
Waarom zouden dit soort zaken zijn toegenomen?
Uit de lucht komen vallen?
Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel.
Niet alle mensen zijn in staat om zaken in juiste verhoudingen te zien. (algemeen bekend bij de mensheid)
Dus heeft deze toename meer met ani-israel of anti-zionisme gevoelens te maken dan met met pure anti-semitisme!.
Waarom? Heel simpel anders zou het anti-semitisme een constante in de tijd vertonen.
Wat op dit moment volgens jou geen constante is maar een toename.

Dus wat moet je doen om weer een afname te bewerkstelligen?
Juist…! Iets aan de oorzaak doen..en wat vonden we net als oorzaak?
Juist..! Iets aan de problemen in het Israel doen.
Het zou voor de mensen die zaken niet in de juiste verhoudingen kunnen zien bevredigend werken.
Ze zouden dan geen reden meer hebben om tot zulk gedrag te komen. (net als voor de toename).
Logisch allemaal he?

Ik heb geprobeerd de zogenaamde toename van etterende jochies te verklaren.

Ik weet zeker dat Hajo Meyer mij kan begrijpen en zelfs het met mij eens is.
Ik hoop dat jij hetzelfde kan doen.

Ik ben het eens dat het conflict in het MO bijdraagt aan het probleem en een gedeelte van de verklaring van de toename zijn. Maar er is een totale verharding van de maatschappij gaande, ik denk dat we die toch echt niet "alleen" aan de situatie aan het MO kunnen wijten.

Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat een oplossing van het probleem in het MO, automatisch tot een afname zou leidden.

Ik denk bijv dat de anti-islam stemming in nederland slechts ten dele is beinvloed door de situatie in Israel/Palestina. Ik vind het nou eenmaal te kort door de bocht dat alle conflicten tussen moslims-arabieren en Israel-westen zijn te herleidden tot dit fenomeen....

Het verklaard wel het anti-semitisme in Nederland. Niet dat ik dat goed praat. Maar ik kan het ook niet over mijn lippen krijgen om te zeggen, "Hou nou eens op met je gemekker Jood, moet je maar stoppen in Palestina." Het geeft eens te meer aan hoe misselijk het is....

Qwertyno
11-11-03, 23:11
Geplaatst door et_2000nl
[B]Ik ben het eens dat het conflict in het MO bijdraagt aan het probleem en een gedeelte van de verklaring van de toename zijn. Maar er is een totale verharding van de maatschappij gaande, ik denk dat we die toch echt niet "alleen" aan de situatie aan het MO kunnen wijten.

Ik ben het met je eens.
Wat dacht je van een totale verharding in de hele wereld.
Zie de wereld politiek en bijbehorende conflicten.



Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat een oplossing van het probleem in het MO, automatisch tot een afname zou leidden.
Ik denk ook niet in zijn geheel..wat ik wel denk is een groot gedeelte.
De lijn zou weer richting constant lopen.


Ik denk bijv dat de anti-islam stemming in nederland slechts ten dele is beinvloed door de situatie in Israel/Palestina. Ik vind het nou eenmaal te kort door de bocht dat alle conflicten tussen moslims-arabieren en Israel-westen zijn te herleidden tot dit fenomeen....

Ben ik met je eens.
Ik probeerde meer het gedrag te verklaren van die mensen die zaken niet in de juiste verhoudingen kunnen zien.
Om dit te doen moet je je soms in hun verplaatsen, om ze te kunnen begrijpen. vandaar mijn soort reactie..een andere verklaring kon ik niet bedenken..


Het verklaard wel het anti-semitisme in Nederland. Niet dat ik dat goed praat. Maar ik kan het ook niet over mijn lippen krijgen om te zeggen, "Hou nou eens op met je gemekker Jood, moet je maar stoppen in Palestina." Het geeft eens te meer aan hoe misselijk het is....

Ik vind dat je moet ophouden over HET anti-semitisme.
Ik ben 100% overtuigd dat de zaken die deze tijden spelen weinig, heel weinig met gewone jodenhaat te maken hebben.
Ik ben 100% overtuigd dat ongeveer driekwart van de Nederlanders mij kan begrijpen.

ronald
11-11-03, 23:12
Geplaatst door Qwertyno
Ronald,
Ik wil iemand zijn van logica.
Ik hoop ook dat jij in staat bent om logica te begrijpen.

Het volgende:
Het is duidelijk dat kinderen van 10 geen mensen moeten gaan pesten om hun joods zijn of om hun link met Israel.
Het is duidelijk dat volwassen zeker ook niet hetzelfde mogen doen.
Het is duidelijk dat er de laatste tijd wordt gesproken over een toename van dit soort zaken. (bijvoorbeeld door jou)

En nu de logica.
De logica zit hem in het woord toename.
Waarom zouden dit soort zaken zijn toegenomen?
Uit de lucht komen vallen?
Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel.
Niet alle mensen zijn in staat om zaken in juiste verhoudingen te zien. (algemeen bekend bij de mensheid)
Dus heeft deze toename meer met ani-israel of anti-zionisme gevoelens te maken dan met met pure anti-semitisme!.
Waarom? Heel simpel anders zou het anti-semitisme een constante in de tijd vertonen.
Wat op dit moment volgens jou geen constante is maar een toename.

Dus wat moet je doen om weer een afname te bewerkstelligen?
Juist…! Iets aan de oorzaak doen..en wat vonden we net als oorzaak?
Juist..! Iets aan de problemen in het Israel doen.
Het zou voor de mensen die zaken niet in de juiste verhoudingen kunnen zien bevredigend werken.
Ze zouden dan geen reden meer hebben om tot zulk gedrag te komen. (net als voor de toename).
Logisch allemaal he?

Ik heb geprobeerd de zogenaamde toename van etterende jochies te verklaren.

Ik weet zeker dat Hajo Meyer mij kan begrijpen en zelfs het met mij eens is.
Ik hoop dat jij hetzelfde kan doen.


Nu leg jij zelf de link met Israël: "Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel."

Je constateert dat dat niet juist is. Je constateer dat er een toename is. Anti-semitisme heeft inderdaad nooit opgehouden. Devraag is waardoor? Alsof er überhaupt een reden gepermiteerd zou zijn.

Je oplossingssuggesties lijken me meer overeenkomsten hebben met de manier die terroristen gebruiken om hun wil op te leggen. "Laat Israël maar verdwijnen en dan is alles in vrede in de wereld". Ik dacht het niet hé? Dáár heb ik het wel en niet over in deze discussie. Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving. Géén enkele reden is daarvoor aan te pakken. Uiteindelijk moet politiek met politiek bedreven worden. Dat heet beschaafd te zijn.
Zeker is het gedrag van die etterjochies niet te begrijpen als het om deze politieke kwestie gaat. Als ze al niet weten dat je niet mag schelden, weten ze dan wel wat die ingewikkelde kwestie in het MO is? Van wie horen zij dit? Hadden we niet geschreven : "van hun ouders"?

Het spijt me dat ik het zeg. Als Hajo Meyer er zó over denkt, dan valt hij voor mij onder de categorie k-tjood. Hoe ver kun je je broeders afvallen door de schuld van het conflict van het MO alleen bij Israël te leggen, te vinden dat anti-zionisme mag leiden tot anti-semitisme, en zogenaamd de rechtvaardige bij de buitenwereld te spelen. Als hij werkelijk integer was dan zou hij bij de regering in Israël moeten aankloppen en niet hier over de hoofden van de Nederlandse Joden "het maar begrijpelijk te vinden".

Simon
11-11-03, 23:18
Geplaatst door Qwertyno
Logisch allemaal he?


Nou nee want juist door die opmerking praat je het goed en zoals Ronald al aangaf ... Marokkanen worden ook niet aangesproken op de repressie in de westelijike sahara.

ronald
11-11-03, 23:23
Geplaatst door et_2000nl
Hallo, wij woonde niet met zijn tienen op een kamer.... Ahum....
Zo verschrikkelijk was het nou ook weer niet. Alsjeblieft zeg....

En nogmaals ik heb nooit gezegd dat ik ongevoelig ben. Maar met mijn gevoeligheid los ik niets op..... Zaols ik reeds in een andere thread geschreven heb, ik heb me dit jaar verbaasd. Autochtonen die soekran en beslama zeiden tijdens Sint Maarten.... Daar focus ik me dus op.... Die krijgen extra snoep.... :hihi: Die groep is nog steeds de meerderheid.

Maar ik vrees dat we in een lange academische discussie terecht zijn gekomen.... En dat we het meer eens zijn dan we eigenlijk denken/zeggen..... :hihi:


Ik had het nog over de tijd dat er hier geen kinderen waren. Mocht niet van Nederland. Tien volwassenen op één kamer met 5 stapelbedden! Alsjeblieft....is het dan al zo lang geleden?
Ik zou je toch suggereren om wel met gevoeligheid de zaken op te lossen. Anders loop je maar achter "iets" aan of handelt dierlijk/robotachtig. Een mens is een gevoelsbeest.

Wat je laatste opmerking betreft weet ik wel zeker. Mijn voorouders hebben generaties lang in een Islamitisch land geleefd, nog steeds is een deel van mijn familie moslim en is één van mijn voorouders een sultan. Ik weet ook zeker dat ik in eerste instantie meer van doen heb met moslims dan met westerlingen zal ik maar zeggen. Op één punt na.

et_2000nl
11-11-03, 23:33
Geplaatst door Qwertyno


Ik vind dat je moet ophouden over HET anti-semitisme.
Ik ben 100% overtuigd dat de zaken die deze tijden spelen weinig, heel weinig met gewone jodenhaat te maken hebben.
Ik ben 100% overtuigd dat ongeveer driekwart van de Nederlanders mij kan begrijpen.

We zijn het bijna eens..... En dat deed niet eens pijn.....

De reden mag anders zijn, ik ben verre van het classificeren van anti semitisme. Je kunt namelijk nooit als ontvanger inschatten wat de daadwerkelijke oorzaak is. En daar is ook geen reden toe....

Ik ben ook verre van het accepteren, dat als de siuatie in Israel en Palestina onoplosbaar is, we het hier in nederland nog maar verder gaan escaleren. Ik ben bang dat de repressie van overheids wegen, niet tegen Joden zal zijn gericht maar tegen de Marokkanen waar we het net over hadden. En dat verergert de situatie dan alleen maar weer....

God ik had vandaag bijna drie dates met prikkers..... En nu voel ik me in eens heel droevig.... Snik....

et_2000nl
11-11-03, 23:37
Geplaatst door ronald
Ik had het nog over de tijd dat er hier geen kinderen waren. Mocht niet van Nederland. Tien volwassenen op één kamer met 5 stapelbedden! Alsjeblieft....is het dan al zo lang geleden?
Ik zou je toch suggereren om wel met gevoeligheid de zaken op te lossen. Anders loop je maar achter "iets" aan of handelt dierlijk/robotachtig. Een mens is een gevoelsbeest.

Wat je laatste opmerking betreft weet ik wel zeker. Mijn voorouders hebben generaties lang in een Islamitisch land geleefd, nog steeds is een deel van mijn familie moslim en is één van mijn voorouders een sultan. Ik weet ook zeker dat ik in eerste instantie meer van doen heb met moslims dan met westerlingen zal ik maar zeggen. Op één punt na.

Inderdaad, begin 70-er jaren.... Nogmaals, ik zeg niet dat ik geen gevoel heb, alleen een enorm relativerings gevoel, da's wat anders....


Op één punt na

Maak daar dan niet zo'n punt van.... :hihi:

Qwertyno
11-11-03, 23:37
Geplaatst door ronald
Nu leg jij zelf de link met Israël: "Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel."

Meneer Ronald,
Ik begin geen zin meer te krijgen om met jou verder te praten.
Ik probeer het nog een keer:
Die eterende jochies zien zo de zaken, anders zouden ze niet gaan etteren. begrijp jij dit?
Wanneer jij dit kan begrijpen, ben je ook in staat om te begrijpen dat het dus geen gewone anti-semitisme is maar meer anti-israel of anti-zionisme. Ze zijn pist om de gebeurtenissen in Israel niet omdat iemand joods is!
Het is een zogenaamd toename, weet je nog? Een toename komt niet uit de lucht vallen! Deze soort mensen zien de wereld inderdaad wat simpel!


Je constateert dat dat niet juist is. Je constateer dat er een toename is. Anti-semitisme heeft inderdaad nooit opgehouden. Devraag is waardoor? Alsof er überhaupt een reden gepermiteerd zou zijn.
Zo zit de mensheid in elkaar!
Er zullen altijd mensen zijn die andere om de een of andere reden haten!
Vandaar dat ik het had over een constante!


Je oplossingssuggesties lijken me meer overeenkomsten hebben met de manier die terroristen gebruiken om hun wil op te leggen. "Laat Israël maar verdwijnen en dan is alles in vrede in de wereld". Ik dacht het niet hé? Dáár heb ik het wel en niet over in deze discussie.

Laat Israel maar verdwijnen...achh...als je probeert mij woorden in de mond te leggen...ga ik niet meer in discussie met je!


Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving. Géén enkele reden is daarvoor aan te pakken.
Waar heb je het over....?


Uiteindelijk moet politiek met politiek bedreven worden. Dat heet beschaafd te zijn.

Ben ik met je eens


Zeker is het gedrag van die etterjochies niet te begrijpen als het om deze politieke kwestie gaat. Als ze al niet weten dat je niet mag schelden, weten ze dan wel wat die ingewikkelde kwestie in het MO is? Van wie horen zij dit? Hadden we niet geschreven : "van hun ouders"?

Ik heb je net ongeveer gezegd dat er altijd mensen, gewone mensen zullen bestaan die zaken in simpele vormen zullen zien.


Het spijt me dat ik het zeg. Als Hajo Meyer er zó over denkt, dan valt hij voor mij onder de categorie k-tjood.
Hij maakt er geen geheim van te vertellen dat hij weleens wordt uitgescholden door mensen, mischien wel jou soort.


Hoe ver kun je je broeders afvallen door de schuld van het conflict van het MO alleen bij Israël te leggen, te vinden dat anti-zionisme mag leiden tot anti-semitisme,
Waar heb je het over...?


en zogenaamd de rechtvaardige bij de buitenwereld te spelen. Als hij werkelijk integer was dan zou hij bij de regering in Israël moeten aankloppen en niet hier over de hoofden van de Nederlandse Joden "het maar begrijpelijk te vinden".

Je bent dus duidelijk een tegenstander van het andere joodse geluid.
Zo'n vermoeden had ik eigenlijk wel.
Jammer... Juist deze organisatie streeft naar vrede tussen beide groepen. Daarom hebben ze ook mijn stem.



In het kort:
Ik probeerde de gedachtes van die etterjochies te verklaren.
Ik probeerde het gedrag van die etterjochies te verklaren.
Ik probeerde de toename van dit soort etterjochies te verklaren.

Probeer voortaan aub geen mij geen woorden in de mond te leggen.
zoals:
"Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel."
en
"Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving"
en
"te vinden dat anti-zionisme mag leiden tot anti-semitisme"

Dit zijn namelijk de spoken die jij ziet.

Ik neem jou anders niet meer serieus en zal jou daarom negeren.

Nog een vriendelijke nachtrust...Ik hoop op beterschap

Qwertyno
11-11-03, 23:42
Geplaatst door Simon
Nou nee want juist door die opmerking praat je het goed en zoals Ronald al aangaf ... Marokkanen worden ook niet aangesproken op de repressie in de westelijike sahara.

Simon,
Ik denk dat jij wel beter weet...
Lees rustig de rest van mijn replies..

Qwertyno
11-11-03, 23:45
Geplaatst door et_2000nl
We zijn het bijna eens..... En dat deed niet eens pijn.....

De reden mag anders zijn, ik ben verre van het classificeren van anti semitisme. Je kunt namelijk nooit als ontvanger inschatten wat de daadwerkelijke oorzaak is. En daar is ook geen reden toe....

Ik ben ook verre van het accepteren, dat als de siuatie in Israel en Palestina onoplosbaar is, we het hier in nederland nog maar verder gaan escaleren. Ik ben bang dat de repressie van overheids wegen, niet tegen Joden zal zijn gericht maar tegen de Marokkanen waar we het net over hadden. En dat verergert de situatie dan alleen maar weer....

God ik had vandaag bijna drie dates met prikkers..... En nu voel ik me in eens heel droevig.... Snik....

Nee, nee, verkeerd begrepen... ik wil ook een date, ik ben de vierde..
lees je disclaimer maar nog een keer (ik heb ergens gezegd dat ik hem voor het moment wou lenen.ook voor dit moment..) :)

et_2000nl
11-11-03, 23:50
Geplaatst door Qwertyno
Nee, nee, verkeerd begrepen... ik wil ook een date, ik ben de vierde..
lees je disclaimer maar nog een keer (ik heb ergens gezegd dat ik hem voor het moment wou lenen.ook voor dit moment..) :)

Euhhhh raadseltjes.... Die van mijn moeder?

Qwertyno
11-11-03, 23:56
Geplaatst door et_2000nl
Euhhhh raadseltjes.... Die van mijn moeder?

Nee, niet echt.
Meer om deze zin.
"Ik vind dat je moet ophouden over HET anti-semitisme."

Kan een beetje hard klinken, maar ik bedoel het niet hard.
Had alleen op het moment geen andere woorden..
Dus niet al te serieus nemen..
en dan slaat het weer op je disclaimer, onderdeel:
"Neem het alsjeblieft ook niet al te serieus, dat doe ik ook niet."

et_2000nl
12-11-03, 00:11
Geplaatst door Qwertyno
Nee, niet echt.
Meer om deze zin.
"Ik vind dat je moet ophouden over HET anti-semitisme."

Kan een beetje hard klinken, maar ik bedoel het niet hard.
Had alleen op het moment geen andere woorden..
Dus niet al te serieus nemen..
en dan slaat het weer op je disclaimer, onderdeel:
"Neem het alsjeblieft ook niet al te serieus, dat doe ik ook niet."

Dat had ik ook niet..... En je niet gaan verontschuldigen over de hitte van de discussie.... Daar hebben we al watjes genoeg voor.....

Sorry.... :ego: :hihi:

Qwertyno
12-11-03, 00:19
Sorry.... :ego: :hihi:
:haha: grappig....

ronald
12-11-03, 00:24
Geplaatst door Qwertyno
Meneer Ronald,
Ik begin geen zin meer te krijgen om met jou verder te praten.
Ik probeer het nog een keer:
Die eterende jochies zien zo de zaken, anders zouden ze niet gaan etteren. begrijp jij dit?
Wanneer jij dit kan begrijpen, ben je ook in staat om te begrijpen dat het dus geen gewone anti-semitisme is maar meer anti-israel of anti-zionisme. Ze zijn pist om de gebeurtenissen in Israel niet omdat iemand joods is!
Het is een zogenaamd toename, weet je nog? Een toename komt niet uit de lucht vallen! Deze soort mensen zien de wereld inderdaad wat simpel!


Zo zit de mensheid in elkaar!
Er zullen altijd mensen zijn die andere om de een of andere reden haten!
Vandaar dat ik het had over een constante!



Laat Israel maar verdwijnen...achh...als je probeert mij woorden in de mond te leggen...ga ik niet meer in discussie met je!


Waar heb je het over....?



Ben ik met je eens



Ik heb je net ongeveer gezegd dat er altijd mensen, gewone mensen zullen bestaan die zaken in simpele vormen zullen zien.


Hij maakt er geen geheim van te vertellen dat hij weleens wordt uitgescholden door mensen, mischien wel jou soort.


Waar heb je het over...?



Je bent dus duidelijk een tegenstander van het andere joodse geluid.
Zo'n vermoeden had ik eigenlijk wel.
Jammer... Juist deze organisatie streeft naar vrede tussen beide groepen. Daarom hebben ze ook mijn stem.



In het kort:
Ik probeerde de gedachtes van die etterjochies te verklaren.
Ik probeerde het gedrag van die etterjochies te verklaren.
Ik probeerde de toename van dit soort etterjochies te verklaren.

Probeer voortaan aub geen mij geen woorden in de mond te leggen.
zoals:
"Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel."
en
"Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving"
en
"te vinden dat anti-zionisme mag leiden tot anti-semitisme"

Dit zijn namelijk de spoken die jij ziet.

Ik neem jou anders niet meer serieus en zal jou daarom negeren.

Nog een vriendelijke nachtrust...Ik hoop op beterschap


Je hoeft niet met mij te praten. Ik reageer ook alleen maar.

Eerst zeg je dat die ettejochies etterjochies zijn.
Dan hebben ze een reden etterig te zij: Israël.
Dan zijn ze nog te jong; maar niet zo jong dat ze de situatie in het MO eerbij halen.

Ik zeg dat anti-zionisme hier in Nederland dan is afgegleden naar anti-semitisme; want die Joden hier, en zeker die kinderen, hebben niets met Israël te maken. En dan vraag jij aan mi": "Waar heb je het over? "DAAR dus OVER!. Zie je het meganisme niet werken? Die etterjochies hebben toch niets tegen die joodse kinderen te zeggen? Die staan toch helemaal los van de politieke situatie in het MO? Zíj maken van anti-zionisme ( mochten zij nu al zo politiekbewust zijn) anti-semitisme?
Dat er altijd anti-semitisme heeft bestaan is het nog geen excuus om de vlam maar aan te houden? Waar komt het anti-semitisme al eeuwen vandaan? Toch niet van Israël? En dat mensen de wereld wat simpel zien is ook geen excuus om hier maar één of andere zondebok te vinden? Laat maar?? Laat dan ook maar dat Marokkanen hier worden gediscrimineerd? Want het was altijd al zo? Als iemand mij voor gore zwartjoekel uitscheldt, dan heb ik zoiets van: hou je gore teringbek bleekscheet! Ik heb niks met zijn achterlijke geest van hem te maken en al helemaal niet om één of ander excuus die hij zou hebben. Hij heeft zijn bek te houden.Waar is je verbeteringsgezindheid?

Nogmaals Ik breng Israël hier niet ter sprake. Dat doe jij als aangedragen excuus voor rotjochies gedrag.
Evenzo laat ik Hajo erbuiten. Ook jij kwam met hem aandragen.Mijn conflict met hem moet tegen hem gericht zijn; niet tegen jou. Ik heb naar de kant van Israël geen enkel vredesvoorstel van deze club gehoord die enigszind reëel aanvaardbaar voor Israël is. Het enige wat ze doen is hun verbazing uiten. Daar kan Israël in ieder geval niets mee.

Ik leg jou niets in de mond. Het ligt er in ieder geval dik bovenop wat uit jou woorden te lezen is. Jij draagt zelf aan dat dat gedrag van die jochies met Israël te maken heeft. Als je dat begrijpt, er niets aan doet, dan laat je anti-zionisme afglijden in anti-semitisme. Aan verklaren alleen hebben we niets.

Goodnight
12-11-03, 05:58
Even een berichtje op de zeer vroege ochtend:

Ik kan helaas niet op alle berichtjes reageren.Las dingen waar ik het mee eens was en andere dngen weer niet.
Ronald en Simon, wat mij tegen staat van de hele discussie die nu gaande is, zowel op dit forum als daarbuiten, is het feit dat het begrip anti-semitisme nu op dit moment buiten proportie's wordt geblazen.....

Laten we even duidelijk maken: discrimineren, denigreren van welke bevolkingsgroep op basis van geloof of ras of wat dan ook door een andere is hoe dan ook fout.
Dus hiermee wil ik aangeven dat ik anti-semitisme maar ook anti-islamisme ZEER afkeur.

Wat mij alleen tegen de borst stuit is het volgende: mensen met een joodse achtergrond hebben met name in Marokko altijd relatief in vrede geleefd.Ik zeg relatief omdat er daar ook vervolgingen waren etc.(wat hiervan de achtergrond is heb ik mij eerlijk gezegd niet in verdiept,wellicht dat ik dat in de toekomst ga doen).Maar in vergelijking met Europa had het joodse volk hoe dan ook beter en genoten ze toch een zeker bescherming van de machthebbers van dat moment onder de Islam.Nog maar 60 jaar geleden werden joden in jawel het tegenwoordige democratische oog van Europeese machthebbers massaal afgeslacht.Niet in moslim landen niet in Marokko...nee in Europa met name in Nederland.
Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik weer de geschiedenis er bij halen, we leven immers in het hier en nu...
Dat is zo,maar ik geloof dat mensen niet van de geschiedenis leren.

In mijn eerder berichten gaf ik aan dat onze Marokkaanse jongeren moeten leren een onderscheid te maken tussen zionisme en het jodendom als religie.
Op dit moment doen sommigen ( dit geldt zeker niet voor alle Marokkaanse jongeren) precies wat niet moslims doen: namelijk alles op 1 hoop gooien.
Dat is verkeerd...we moeten anderen behandelen zoals wij ook behandeld willen worden.Niet dat men dan maar over zich heen moeten laten lopen nee....Maar met de juiste inzicht voor de situatie bereik je meer.
Maar ik blijf er bij dat ik anti-semitisme een zware beschuldiging vind.
Bij anti-semitisme moet ik denken aan H....r de N.S.B...Auschwitz en al die andere gruwelijke zaken.

Zoals iemand al eerder aangaf toen de eerste Marokkanen in Nederland waren, werd je voor alles en nog wat uitgemaakt.
En nog steeds zie en hoor ik dingen waar mijn haren recht overeind van gaan staan.
Ik heb het wel eens aangekaart maar dan werd het afgedaan als dat Marokkanen zich zo snel gediscrimineerd voelen en in de slachtoffer rol schieten.
Wel Ronald, ik denk dat jij als geen ander weet hoe frustrerend het is als je gevoelens tot nul gereduceerd worden.

Dat mensen de link leggen tussen joodse mensen in Nederland ( of elders) en de situatie in Israel...ja ik denk dat je dat toch kan vergelijken met het feit dat moslims gerelateerd worden aan de gebeurtenissen
van 11-9.
En ga alstjeblieft niet ontkennen dat dit zo is, want na 11-9 werden er in heel Europa moslims beledigd, bedreigd en in elkaar geslagen en talloze moskee-en de rame ingeslagen en brandbommen naar binnen gegooid.
Bovendien is het zo dat na 11-9 de spanning duidelijk voelbaar is tussen moslims en niet moslims.
Europa wil graag af van zijn gruwelijke geschiedenis ( want men schuift wel heel fijn alles op H...r af, maar hij had toch wel ontzettend veel volgelingen die maar al te graag het werk voor hem opknapten) dus waarom niet een nieuwe bedreiging aanwijzen.

freya
12-11-03, 07:31
Geplaatst door ronald
Wegpesten en wegpesten is twee. Als dit stelselmatig gebeurt om redenen dat deze kinderen joods zijn, dan noem ik dat anti-semietisch. Dat heb ik geschreven, maar alweer lees je er over heen. Dit gebeurt nier éen keer, niet twee, maar gewoon altijd. Vraag het de "beheerders" die ook niet weten op te treden. Vraag het de politie van de Kenedylaan; ik kijk uit op het plein. Wil je soms dat ik het een keer film? En dan nog zul je het een gefakete productie vinden. Welke getuigenissen wil je nog meer? Vraag het zelfs die jongeren die dat doen. Zij zullen er geen doekjes om binden. Hoe wou jij dat noemen anders dan anti-semietisch? Of ben je van de oude stempel van eerst doden zien?

Als iemand om zijn joods-zijn wordt uitgescholden of nageouwd, dan is dat anti-semietisch. Zijn joods-zijn is wederom de doorslaggevende factor.Of wou jij dat pubergedrag noemen?
Het zijn geen incidenten waar "toevallig" joden bij betrokken zijn. Het zijn incidenten die gebeuren omdat er joden zijn.

Die joodse kinderen zijn in geen velden of wegen met jouw zoontje te vergelijken. Zíj worden weggepest omdat zij JOODS zijn. Jouw zoontje omdat hij rood is of een snotneus had of blond was, of constant om zijn moeder blerde; nu hij groter is kan hij daar wel spelen; zíj niet! Jouw zoontje doet niets af van het feit dat er antimietische daden tegen joodse kinderen worden gepleegd. Nederlandse, turkse, surinaamse, chinese kinderen kunnen daar spelen. Joodse niet!
Als jouw zoontje ergens niet kan spelen en je hebt er vrede mee; dan bedank ik je voor het meehelpen aan het welzijn van de leefbaarheid van onze stad.

Als jij vindt dat de haat bij mij erg diep zit, dan begrijp je niets van een marokkaanse-joodse discussie. Je vraagt jezelf nog steeds niet af waarom die haat bij hén zo diep zit. Ik constateer alleen ná hun daden en begrijp oprecht niet waarom die haat bij hen zo diep zit.
Maar goed, je wilt natuurlijk suggereren dat ik me haatdragend, zeurderig, stemmingmakend en demoniserend opstel en dat je diep in je hart hoopt dat ik mijn bek houd.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."

Je maakt op geen enkele manier duidelijk hoe jij zo zeker weet dat de joodse kinderen worden gepest omdat ze joods zijn.

Wordt dat geroepen? 'oprotten stelletje joden'? door kleine kinderen?
Dan heb je een punt, maar waarom heb je dat dan niet in je verhaal genoemd.

Mijn zoon kan nu buiten spelen omdat omdat hij 16 is en nu een stuk groter dan die ettertjes.:D


Ik vind idd dat je op een hele polariserende manier aan het zeuren bent, waarmee een nieuwe bevolkingsgroep gedemoniseerd wordt.

Het Marokkaans/joods probleem noem je het nu.
Alles om de aandacht van de werkelijke oorzaak van het probleem af te leiden, nl de terreur daden van Israel, dat zichzelf een joodse staat noemt.

freya
12-11-03, 07:43
Geplaatst door ronald

Israël vind ik een heel andere kwestie. Het is moeilijk los te maken van de rest van de Joden die over de wereld wonen. Ik spreek hier in Nederland ook geen Marokkaan aan over het beleid van Marokko tegen de Polisario's. Om maar over tegen-onrecht-kunnen gesproken. Maar zodra jij (zij) ze gelijk gaan stellen aan beleidmakende politici in Israël, dan roep je over jezelf dat anti-zionisme hetzelfde is als anti-semietisme.

Zodra joden het zionistisch streven naar een exclusief joodse staat in het M-O ondersteunen, dan zijn het zionisten en dan heeft kritiek op hen niets, helemaal niets met anti-semitisme te maken.

Dat jerimierende gelijkstellen van anti-zionisme aan anti-semitisme is alleen maar een trucje waarmee men de discussie over de terreur van Israel probeert te dimmen.

Anti-zionistische joden uitschelden voor anti-semiet is natuurlijk te belachelijk voor woorden. En zij staan toch op hetzelfde standpunt als anti-zionistische ik.

Simon
12-11-03, 08:48
Geplaatst door Goodnight

Dat mensen de link leggen tussen joodse mensen in Nederland ( of elders) en de situatie in Israel...ja ik denk dat je dat toch kan vergelijken met het feit dat moslims gerelateerd worden aan de gebeurtenissen van 11-9.

Nu ja ik vind er wel enig verschil in daar aanslagen zoals 11/9 ook hier mogelijk zijn. Maar zelfs als ik de vergelijking onderschrijf: ik zal nooit het lastig vallen van moslims, hen uitschelden etc. afdoen als 'logisch' of suggereren dat dit normaal is zolang Al Qaeda aanslagen blijft plegen. Ik zal ook niet proberen te doen - bij protest van moslims tegen deze bejegening - alsof men hiermee kritiek op Al Qaeda verwart met kritiek op moslims. Met andere woorden, ik zal niet doen zoals veel moslims op dit Forum doen.

Simon

jaja
12-11-03, 09:41
Geplaatst door freya
Zodra joden het zionistisch streven naar een exclusief joodse staat in het M-O ondersteunen, dan zijn het zionisten en dan heeft kritiek op hen niets, helemaal niets met anti-semitisme te maken.

Dat jerimierende gelijkstellen van anti-zionisme aan anti-semitisme is alleen maar een trucje waarmee men de discussie over de terreur van Israel probeert te dimmen.

Anti-zionistische joden uitschelden voor anti-semiet is natuurlijk te belachelijk voor woorden. En zij staan toch op hetzelfde standpunt als anti-zionistische ik. anti-zionisme en antisemitisme zijn niet hetzelfde, maar je kunt anti-zionisme of anti-Israel-opmerkingen wel op een antisemitische wijze verwoorden. Als je bijvoorbeeld je anti-zionisme verwoordt door de Protocollen van Zion of het bloed-matzes-verhaal als bron van je kritiek te gebruiken dan ben je weldegelijk antisemitisch bezig. Dat is een duidelijk voorbeeld.
Er zijn ook andere voorbeelden waarbij men de haat op Israel of Israelisch beleid (die wellicht oprecht voortkomt uit een gevoelen van gekwetst zijn) "afreageert" op de joden als groep zonder onderscheid des persoons of de mening van de betrokkene. Dan is er ook sprake van jodenhaat.

Zoals jij over islamhaat of islamfobie praat als mensen uit terechte woede of haat op sommige moslims alle moslims deelgenoot maken van die haat, zo geldt die zelfde redenering ook voor andere groepen, inclusief de joden.

Kortom, niet alle kritiek op Israel / antizionisme is antisemitisch, maar soms neemt die kritiek weldegelijk antisemitische vormen aan.
De stelling dat als men tegen Israel is men per definitie geen antisemitische uitlatingen kan doen is onzinnig - zoals je zelf toch ook wel zal in zien.

PS: recentelijk heeft zelfs Maarten deze stelling onderschreven! :)

freya
12-11-03, 10:31
Geplaatst door jaja

Kortom, niet alle kritiek op Israel / antizionisme is antisemitisch, maar soms neemt die kritiek weldegelijk antisemitische vormen aan.
De stelling dat als men tegen Israel is men per definitie geen antisemitische uitlatingen kan doen is onzinnig - zoals je zelf toch ook wel zal in zien.

PS: recentelijk heeft zelfs Maarten deze stelling onderschreven! :)

Met deze stelling kan ik ook wel leven hoor.

Maar net als met islamfobie worden een paar excessen uitvergroot tot demonische proporties en daar worden weer heel veel onschuldigen slachtoffer van.

De stelling dat anti-zionisme gelijk is aan antisemitisme is ook onzinnig, kan jij dat met mij eens zijn?

jaja
12-11-03, 11:43
Geplaatst door freya
Met deze stelling kan ik ook wel leven hoor.

Maar net als met islamfobie worden een paar excessen uitvergroot tot demonische proporties en daar worden weer heel veel onschuldigen slachtoffer van.

De stelling dat anti-zionisme gelijk is aan antisemitisme is ook onzinnig, kan jij dat met mij eens zijn? dat zeg ik toch de hele tijd .... :rolleyes:

Working Gir
12-11-03, 12:14
Geplaatst door Simon
Nu ja ik vind er wel enig verschil in daar aanslagen zoals 11/9 ook hier mogelijk zijn. Maar zelfs als ik de vergelijking onderschrijf: ik zal nooit het lastig vallen van moslims, hen uitschelden etc. afdoen als 'logisch' of suggereren dat dit normaal is zolang Al Qaeda aanslagen blijft plegen. Ik zal ook niet proberen te doen - bij protest van moslims tegen deze bejegening - alsof men hiermee kritiek op Al Qaeda verwart met kritiek op moslims. Met andere woorden, ik zal niet doen zoals veel moslims op dit Forum doen.

Simon

Simon het gaat er ook niet om wat jij doet of wat de forummers op dit forum doen.Want ik heb ook persoonlijk niets tegen joden als ras of als godsdienst.Maar wel tegen de handelingen van de regering van Israel.
Ik zal in die zin ook joden niet lastig gaan vallen.
Ik heb dus antisemitisme nooit als ``logisch`` afgedaan.

En dat de aanslagen van 11/9 ook hier mogelijk zijn ( wat ik trouwens betwijfel want die was duidelijk gericht tegen Amerika ) geeft men nog niet het recht om de hier wonende moslims daar mee lastig te vallen en dat gebeurt wel.....

Qwertyno
12-11-03, 13:56
Ronald,
Ik word echt zo moe van jou...
Ik zal daarom af en toe mijn caps gebruiken.


Je hoeft niet met mij te praten. Ik reageer ook alleen maar.

Eerst zeg je dat die ettejochies etterjochies zijn.
Dan hebben ze een reden etterig te zij: Israël.

Juist, In hun ogen is Israel de reden.


Dan zijn ze nog te jong; maar niet zo jong dat ze de situatie in het MO eerbij halen.

Ik vraag je mij te quoten, kan me niet herinneren dat ik zoiets heb gezegd. (of probeer je me weer woorden in de mond te leggen)


k zeg dat anti-zionisme hier in Nederland dan is afgegleden naar anti-semitisme; want die Joden hier, en zeker die kinderen, hebben niets met Israël te maken. En dan vraag jij aan mi": "Waar heb je het over? "DAAR dus OVER!. Zie je het meganisme niet werken? Die etterjochies hebben toch niets tegen die joodse kinderen te zeggen? Die staan toch helemaal los van de politieke situatie in het MO? Zíj maken van anti-zionisme ( mochten zij nu al zo politiekbewust zijn) anti-semitisme?

NEE, jij zegt dit:

Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving

RONALD, IK MAAK NERGENS EEN EXCUUS VAN.
Je probeert me hier weer woorden in de mond te leggen.
Daarom vroeg ik aan jou, WAAR HEB JE HET OVER?
Ik heb sterk het vermoeden dat jij maar al te graag ziet dat anti-zionisme/anti-israel afglijdt naar anti-semitisme.
Dat komt omdat jij alle kritiek op Israel ziet als anti-semitisch.
Maar Ronald niet iedereen ziet kritiek op Israel als anti-semitisch. IK ZEKER NIET.


Dat er altijd anti-semitisme heeft bestaan is het nog geen excuus om de vlam maar aan te houden?
Waar komt het anti-semitisme al eeuwen vandaan? Toch niet van Israël? En dat mensen de wereld wat simpel zien is ook geen excuus om hier maar één of andere zondebok te vinden? Laat maar?? Laat dan ook maar dat Marokkanen hier worden gediscrimineerd? Want het was altijd al zo? Als iemand mij voor gore zwartjoekel uitscheldt, dan heb ik zoiets van: hou je gore teringbek bleekscheet! Ik heb niks met zijn achterlijke geest van hem te maken en al helemaal niet om één of ander excuus die hij zou hebben. Hij heeft zijn bek te houden.Waar is je verbeteringsgezindheid?

DOE niet alsof je me niet begrepen hebt,
DOE niet zo zielig,
LEES wat beter,
PRAAT mij geen dingen niet in de mond.

Dit heb ik gezegd:

Zo zit de mensheid in elkaar!
Er zullen altijd mensen zijn die andere om de een of andere reden haten!
Vandaar dat ik het had over een constante!
ER ZULLEN ALTIJD MENSEN ZIJN DIE ANDERE OM DE EEN OF ANDERE REDEN HATEN!
BEN JE HET MET MIJ ONEENS??





Nogmaals Ik breng Israël hier niet ter sprake. Dat doe jij als aangedragen excuus voor rotjochies gedrag.
Evenzo laat ik Hajo erbuiten. Ook jij kwam met hem aandragen.Mijn conflict met hem moet tegen hem gericht zijn; niet tegen jou. Ik heb naar de kant van Israël geen enkel vredesvoorstel van deze club gehoord die enigszind reëel aanvaardbaar voor Israël is. Het enige wat ze doen is hun verbazing uiten. Daar kan Israël in ieder geval niets mee.

WIL JIJ ONTKENNEN DAT DE ZOGENAAMDE TOENAME NIETS MET ISRAEL TE MAKEN HEEFT??


Ik leg jou niets in de mond. Het ligt er in ieder geval dik bovenop wat uit jou woorden te lezen is. Jij draagt zelf aan dat dat gedrag van die jochies met Israël te maken heeft. Als je dat begrijpt, er niets aan doet, dan laat je anti-zionisme afglijden in anti-semitisme. Aan verklaren alleen hebben we niets.

DAT DOE JIJ WEL, IK ZAL JE VOOR DE DUIDELIJKHEID MAAR QUOTEN.

"Laat Israël maar verdwijnen en dan is alles in vrede in de wereld".
Heb ik niet gezegd.

Maak geen excuus om van anti-zionisme naar anti-semitisme af te glijden in de Nederlandse samenleving.
Ik maak nergens een excuus van gemaakt.

Dan zijn ze nog te jong; maar niet zo jong dat ze de situatie in het MO eerbij halen
Heb ik niet gezegd

te vinden dat anti-zionisme mag leiden tot anti-semitisme,
Ik of Hajo Meyer vinden dit absoluut niet en hebben dit nooit beweerd of gezegd.

Deze punten geven aan dat JIJ maar al te graag ziet dat anti-zionisme of anti-Israel gevoelens afglijden naar antisemitisme. Deze punten zeggen zoveel over jou. Vuile anti-semiet die je bent!

Qwertyno
12-11-03, 14:00
Geplaatst door Simon
Nu ja ik vind er wel enig verschil in daar aanslagen zoals 11/9 ook hier mogelijk zijn. Maar zelfs als ik de vergelijking onderschrijf: ik zal nooit het lastig vallen van moslims, hen uitschelden etc. afdoen als 'logisch' of suggereren dat dit normaal is zolang Al Qaeda aanslagen blijft plegen. Ik zal ook niet proberen te doen - bij protest van moslims tegen deze bejegening - alsof men hiermee kritiek op Al Qaeda verwart met kritiek op moslims. Met andere woorden, ik zal niet doen zoals veel moslims op dit Forum doen.

Simon

Simon,
Even voor de duidelijkheid hieronder nog mijn reactie.
Let goed op de vetgedrukte woorden.


Geplaatst door Qwertyno
Ronald,
Ik wil iemand zijn van logica.
Ik hoop ook dat jij in staat bent om logica te begrijpen.

Het volgende:
Het is duidelijk dat kinderen van 10 geen mensen moeten gaan pesten om hun joods zijn of om hun link met Israel.
Het is duidelijk dat volwassen zeker ook niet hetzelfde mogen doen.
Het is duidelijk dat er de laatste tijd wordt gesproken over een toename van dit soort zaken. (bijvoorbeeld door jou)

En nu de logica.
De logica zit hem in het woord toename.
Waarom zouden dit soort zaken zijn toegenomen?
Uit de lucht komen vallen?
Nee, dit alles heeft te maken met de politiek in Israel.
Niet alle mensen zijn in staat om zaken in juiste verhoudingen te zien. (algemeen bekend bij de mensheid)
Dus heeft deze toename meer met ani-israel of anti-zionisme gevoelens te maken dan met met pure anti-semitisme!.
Waarom? Heel simpel anders zou het anti-semitisme een constante in de tijd vertonen.
Wat op dit moment volgens jou geen constante is maar een toename.

Dus wat moet je doen om weer een afname te bewerkstelligen?
Juist…! Iets aan de oorzaak doen..en wat vonden we net als oorzaak?
Juist..! Iets aan de problemen in het Israel doen.
Het zou voor de mensen die zaken niet in de juiste verhoudingen kunnen zien bevredigend werken.
Ze zouden dan geen reden meer hebben om tot zulk gedrag te komen. (net als voor de toename).
Logisch allemaal he?

[B]Ik heb geprobeerd de zogenaamde toename van etterende jochies te verklaren.[B]

Ik weet zeker dat Hajo Meyer mij kan begrijpen en zelfs het met mij eens is.
Ik hoop dat jij hetzelfde kan doen.

Simon,
Dacht je soms dat ik mijzelf een persoon ga noemen die zaken niet in de juiste verhoudingen kan zien.
Dacht je soms dat met etterende jochies mezelf bedoelde?
Daarom zei ik je al eerder:


Geplaatst door Qwertyno
Simon,
Ik denk dat jij wel beter weet...
Lees rustig de rest van mijn replies..

Maar nee, je blijft dom DOEN.

Je suggereert dat ik (voel me aangesproken) het uitschelden van joden maar logisch of normaal vind.

Nogmaals voor de duidelijkheid
Ik vind dat gedrag NIET normaal of logisch.

Wat ik wel LOGISCH vind is dat de zogenaamde toename, hoofdzakelijk de Israel problematiek als oorzaak heeft. Anders valt simpelweg de toename niet te verklaren!! Deze komt niet uit de lucht vallen!!
Dit is een LOGISCHE VERKLARING.

Zo nu genoeg caps gebruikt.
Dit was dan hoop ik ook mijn laatste reactie op dit topic.

Simon
12-11-03, 15:33
Geplaatst door Qwertyno
Wat ik wel LOGISCH vind is dat de zogenaamde toename, hoofdzakelijk de Israel problematiek als oorzaak heeft. Anders valt simpelweg de toename niet te verklaren!!

Nou ik ben ook tegen de bezettingspolitiek van Israel en ben toch echt niet anti-semitisch en heb ook niet de neiging willekeurige Joden op straat uit te schelden. Dus ik vind het maar een klein gedeelte van de verklaring. Er zijn nog andere oorzaken zoals slechte opvoeding en indoctrinatie en hufterigheid.

Simon

ronald
12-11-03, 16:57
Geplaatst door Qwertyno
Ronald,
Ik word echt zo moe van jou...
Ik zal daarom af en toe mijn caps gebruiken.

Juist, In hun ogen is Israel de reden.

Ik vraag je mij te quoten, kan me niet herinneren dat ik zoiets heb gezegd. (of probeer je me weer woorden in de mond te leggen)

NEE, jij zegt dit:

RONALD, IK MAAK NERGENS EEN EXCUUS VAN.
Je probeert me hier weer woorden in de mond te leggen.
Daarom vroeg ik aan jou, WAAR HEB JE HET OVER?
Ik heb sterk het vermoeden dat jij maar al te graag ziet dat anti-zionisme/anti-israel afglijdt naar anti-semitisme.
Dat komt omdat jij alle kritiek op Israel ziet als anti-semitisch.
Maar Ronald niet iedereen ziet kritiek op Israel als anti-semitisch. IK ZEKER NIET.

DOE niet alsof je me niet begrepen hebt,
DOE niet zo zielig,
LEES wat beter,
PRAAT mij geen dingen niet in de mond.

Dit heb ik gezegd:

ER ZULLEN ALTIJD MENSEN ZIJN DIE ANDERE OM DE EEN OF ANDERE REDEN HATEN!
BEN JE HET MET MIJ ONEENS??

WIL JIJ ONTKENNEN DAT DE ZOGENAAMDE TOENAME NIETS MET ISRAEL TE MAKEN HEEFT??

DAT DOE JIJ WEL, IK ZAL JE VOOR DE DUIDELIJKHEID MAAR QUOTEN.

Heb ik niet gezegd.

Ik maak nergens een excuus van gemaakt.

Heb ik niet gezegd

Ik of Hajo Meyer vinden dit absoluut niet en hebben dit nooit beweerd of gezegd.

Deze punten geven aan dat JIJ maar al te graag ziet dat anti-zionisme of anti-Israel gevoelens afglijden naar antisemitisme. Deze punten zeggen zoveel over jou. Vuile anti-semiet die je bent!




Kijk Quertino de topic van deze site is Open brief aan NOVA over antisemitisme.
Ik reageer dat er weldegelijk antisemitisme bestaat en dat ik met mijn eigen ogen en oren antisemitische uitingen van jongeren én ouderen heb geconstateerd. Níet één keer maar! Herhaaldelijk. Van Joden zelf weet ik hoe, wanneer en door wie anti-semitische leuzen worden geroepen. Géén twijfel mogelijk.

Wordt hier gesuggereerd "dat het allemaal wel mee valt" en "het zijn maar schoffies". Dat "Ja, gezien de politiek van Israël begrijpen we dat wel." ......

Man neem stelling in.

DIT GEDRAG KAN NIET! Geen enkele excuus. Als je echte naaste familielid wordt gedood dan mag je zéker uitgaan op bloedwraak? Zo is de maatschappij hier niet ingericht. Dat slappe gedoe van .....ah, het is niet zo erg....Als je zo redeneert dan is het toch maar een heel klein stapje om te stellen....ach.....die palestijnen.....het zijn er maar niet zo veel....nog geen honderden per week.....wat zeuren ze nou?...
Dat sommige regeringen inderdaad dit soort meningen erop na houden is ons ook wel duidelijk.

Nogmaals, ik spreek hier alleen over Israël omdat dat als excuus naar voren wordt gebracht voor anti-semitisch gedrag. Dit KAN NIET. In wezen heeft Israël hier niets mee te maken. Natuurlijk weet ik wel dat "men" dat wel doet en denkt. Dáár gaat het juist om. Voedt dat kind, die mens op. Dit gedrag in Nederland is ontoelaatbaar gedrag. Ga bij regeringen demonstreren. Je zit gewoon fout als je dit denkt, en goed vindt. Zelfs het "begrijpen " is al héél dubieus. In zoverre draagt jouw begrip bij in mijn beoordeling en dan hoef ik geen harde woorden te hebben gelezen.

Ik wil Hayo nog wel eens duidelijk horen over dit "begrip" t.a.v. anti-semitisch gedrag naar Joden in Nederland toe.

QUOTE:
Deze punten geven aan dat JIJ maar al te graag ziet dat anti-zionisme of anti-Israel gevoelens afglijden naar antisemitisme. Deze punten zeggen zoveel over jou. Vuile anti-semiet die je bent! [/B][/QUOTE]

Ik wíl dat niet. Daarom veroordeel ik dit zg. "link-gedrag"dat wel erg kort door de bocht gaat. Ik constateer het, jij constateert het, de daders zeggen het....welk bewiojs mis je nog? Dat ik het niet mag zeggen? Zo'n meeloper naar geen enkele kant ben ik niet, en mijn kop steek ik ook niet in het zand.
Hayo voelt zich zg. verantwoordelijk voor zijn Israëlische broeders. Woont hij er? Gaat hij naar Israël om de boel dáár aan te pakken dan alleen hie zo'n beetje dat excuus-gedrag te ondersteunen. Kamp of geen kamp, hij heeft het recht gewoon niet om te oordelen over zijn Israëlische broeders, want dan moet hij daar naar toe. Wat dat betreft kan hij heel wat van zijn arabische neven leren want die veroordelen hun broeders nooit.

Kijk zo'n opmerking: "Vuile anti-semiet" van jou. Dit spreekt toch al boekdelen.

Als Naturei Karta of Hayo door Joden voor anti-semiet worden uitgemaakt, dan gebeurt dat van de andere kant ook. Om nu op deze manier hier te reageren spreekt eigenlijk al boekdelen.

ronald
12-11-03, 17:45
Geplaatst door freya
Zodra joden het zionistisch streven naar een exclusief joodse staat in het M-O ondersteunen, dan zijn het zionisten en dan heeft kritiek op hen niets, helemaal niets met anti-semitisme te maken.

Dat jerimierende gelijkstellen van anti-zionisme aan anti-semitisme is alleen maar een trucje waarmee men de discussie over de terreur van Israel probeert te dimmen.

Anti-zionistische joden uitschelden voor anti-semiet is natuurlijk te belachelijk voor woorden. En zij staan toch op hetzelfde standpunt als anti-zionistische ik.

Joden streven al 2000 jaar naar de berg ZIon. Ontneem jij hen dit recht? Voor mij is het zo logisch als wat dat Joden in Israël willen wonen. En masse hebben ze 3 x per dag 2000 jaar lang voor gebeden. Na veel wikken en wegen is in 1948 een seculiere Joodse Staat gecreëerd. Welke andere staat in de wereld is niet exclusief? Moet je zien hoe men hier met "vreemdelingen" om gaat. Kritiek op een regering hebben mag. Ik zou me met mijn eigen regering bezighouden en daarnaast met andere regeringen omdat ik me een wereldburger voel. Heb je kritiek op Israël, dan mag je dit hebben. Anti-zionisme gaat een stapje verder. Het woord zegt het al. Er zou bijna níets goeds aan de regering zijn. Als ik het Marokkaanse beleid m.b.t. het zuidelijk deel van Marokko afkeur, dan keur ik nog niet de kongs, alle Marokkanen al hun andere beleiden, religie of weet ik veel wat meer, af.

Als je nu nog over"jerimierende" gelijkstellingen spreek, dan begrijp je dus nog steeds niet wat er wordt bedoeld. Het probleem ligt dáár en niet in Nederland. Uit je hier je frustraties tegenover Israëlische geloofsgenoten hier, dan is er één ding duidelijk: Je gaat té ver! Door jouw anti-zionistisch zijn (als je het goed beschouwd gaat het steeds om het bestaansrecht van Israël) uit jij je hier anti-semitisc wanneer je Joden híer op bepaalde Israëlische politieke stappen aanspreekt/ kwaad bejegend. Punt. Geen enkele trucje wordt hier opgevoerd.

Mijn laatste opmerking heb je fout gelezen. Wanneer je door je anti-zionstisch zijn hier op Joden gaat "afreageren" , dan roep je opzelf af anti-semiet te zijn.

Qwertyno
12-11-03, 18:01
Geplaatst door Simon
Nou ik ben ook tegen de bezettingspolitiek van Israel en ben toch echt niet anti-semitisch en heb ook niet de neiging willekeurige Joden op straat uit te schelden.

Maar Simon, niemand zegt dat jij een antisemiet bent omdat jij kritiek op Israel hebt.
Ik heb ook kritiek op Israel, maar ben geen antisemiet.
Hetzelfde geldt voor 74% van de Nederlanders.
Men is geen antisemiet wanneer hij kritiek op Israel heeft.
Verder vind ik het beschaafd van jou geen Joden op straat uit te schelden.
Hier zijn we het met elkaar eens.


Dus ik vind het maar een klein gedeelte van de verklaring. Er zijn nog andere oorzaken zoals slechte opvoeding en indoctrinatie en hufterigheid.

Jij en ik zijn het net eens geworden dat je geen antisemiet bent, wanneer je kritiek op Israel hebt.
Maar hiernaast zullen er altijd mensen zijn die zaken in simpele vormen zien. (etterjochies)
Waardoor deze soort mensen zich soms als antisemitisch kunnen gedragen.
Maar dit gedrag komt dan voort uit de problemen in Israel.
Het is dus niet zomaar simpele of gewone antisemitisme.
Het is meer anti-Israel of anti-zionisme gedrag.
Anders hadden deze personen ook dit gedrag vertoond voor de problemen in Israel bekend werden.
En over het algemeen vertoonde zij dit gedrag hiervoor niet.
Dit om de simpele reden dat het gaat om een zogenaamde toename.
Dus Ik ben het met je eens dat sommigen zich niet kunnen gedragen.
Waarom sommige mensen dingen zien in simpele vormen, is weer een andere discussie.

Qwertyno
12-11-03, 18:06
Geplaatst door Ronald
Kijk Quertino de topic van deze site is Open brief aan NOVA over antisemitisme.
Ik reageer dat er weldegelijk antisemitisme bestaat en dat ik met mijn eigen ogen en oren antisemitische uitingen van jongeren én ouderen heb geconstateerd. Níet één keer maar! Herhaaldelijk. Van Joden zelf weet ik hoe, wanneer en door wie anti-semitische leuzen worden geroepen. Géén twijfel mogelijk.

Ten eerste het is QwertYno. Maar geen probleem, het is maar een nickname.
Verder ben ik het met je eens dat antisemitisme bestaat.


Wordt hier gesuggereerd "dat het allemaal wel mee valt" en "het zijn maar schoffies". Dat "Ja, gezien de politiek van Israël begrijpen we dat wel."......
Ik vind inderdaad dat het anti-semitisme op dit moment wel meevalt.
Ik vind inderdaad dat het wordt overdreven. (Dit kan verschillende redenen hebben)
Ik vind het anti-islamisme veel ergere vormen aannemen.
Het blijven mensen die zaken in simpele vormen zien.
Het zelfde geldt niet altijd voor anti-islamisme,
Pim of Bolkenstein, Hirsi, Wilders, Theo enzz. Zijn bijvoorbeeld geen mensen die zaken in simpele vormen zien. Zij weten over het algemeen precies wat zij zeggen of doen. Dit in tegenstelling tot etterende jochies.


Man neem stelling in.

DIT GEDRAG KAN NIET! Geen enkele excuus. Als je echte naaste familielid wordt gedood dan mag je zéker uitgaan op bloedwraak?

Ben ik met je eens. Dit gedrag is geen gezond gedrag.


Zo is de maatschappij hier niet ingericht. Dat slappe gedoe van .....ah, het is niet zo erg....Als je zo redeneert dan is het toch maar een heel klein stapje om te stellen....ach.....die palestijnen.....het zijn er maar niet zo veel....nog geen honderden per week.....wat zeuren ze nou?...
Dat sommige regeringen inderdaad dit soort meningen erop na houden is ons ook wel duidelijk.

RONALD, Ik heb je toch al eerder gezegd dat je niet moet proberen mij zaken in mond te praten.
WAAR heb ik dit gezegd “Dat slappe gedoe van .....ah, het is niet zo erg....”.
Wat ben jij een gemeen persoon in deze discussie!
Wel vind ik dat er soms wordt overdreven. Jij bent hier een goed voorbeeld van!


Nogmaals, ik spreek hier alleen over Israël omdat dat als excuus naar voren wordt gebracht voor anti-semitisch gedrag. Dit KAN NIET. In wezen heeft Israël hier niets mee te maken. Natuurlijk weet ik wel dat "men" dat wel doet en denkt. Dáár gaat het juist om. Voedt dat kind, die mens op. Dit gedrag in Nederland is ontoelaatbaar gedrag. Ga bij regeringen demonstreren. Je zit gewoon fout als je dit denkt, en goed vindt. Zelfs het "begrijpen " is al héél dubieus. In zoverre draagt jouw begrip bij in mijn beoordeling en dan hoef ik geen harde woorden te hebben gelezen.

Gedrag begrijpen is heel wat anders als gedrag verklaren!
Ontken jij dat de door jou naar voren gebrachte toename niets met Israel te maken heeft?


Ik wil Hayo nog wel eens duidelijk horen over dit "begrip" t.a.v. anti-semitisch gedrag naar Joden in Nederland toe.
Ja, waarom niet…


QUOTE:
Deze punten geven aan dat JIJ maar al te graag ziet dat anti-zionisme of anti-Israel gevoelens afglijden naar antisemitisme. Deze punten zeggen zoveel over jou. Vuile anti-semiet die je bent! [/B]

[quote]Ik wíl dat niet. Daarom veroordeel ik dit zg. "link-gedrag"dat wel erg kort door de bocht gaat. Ik constateer het, jij constateert het, de daders zeggen het....welk bewiojs mis je nog? Dat ik het niet mag zeggen? Zo'n meeloper naar geen enkele kant ben ik niet, en mijn kop steek ik ook niet in het zand.

Wanneer gedrag voorkomt wat niet kan, zal ik het ook veroordelen.


Hayo voelt zich zg. verantwoordelijk voor zijn Israëlische broeders. Woont hij er? Gaat hij naar Israël om de boel dáár aan te pakken dan alleen hie zo'n beetje dat excuus-gedrag te ondersteunen. Kamp of geen kamp, hij heeft het recht gewoon niet om te oordelen over zijn Israëlische broeders, want dan moet hij daar naar toe. Wat dat betreft kan hij heel wat van zijn arabische neven leren want die veroordelen hun broeders nooit.

Ik zal je eens wat vertellen…. Het is zelfs zo erg met Israel (in het speciaal de Likoed) dat zij hier een afdeling van Likoed in Nederland hebben.
Nou moet ieder logisch nadenkend persoon zich afvragen wat een Israelische politieke partij hier in Nederland komt doen. Net zoiets als de VVD in Israel of de VVD in Frankrijk.
Dus jou tekst hierboven moet je melden bij Sharon, want Sharon woont hier ook niet!


Kijk zo'n opmerking: "Vuile anti-semiet" van jou. Dit spreekt toch al boekdelen.
Ik vind dat jij een soort antisemiet bent, om de reden dat jij graag wilt zien dat anti-israel of anti-zionisme uitingen gezien worden als anti-semitisme. Jij draagt dan als het ware een steentje bij.
Ik blijf erbij, jij bent een vreemd soort antisemiet!


Als Naturei Karta of Hayo door Joden voor anti-semiet worden uitgemaakt, dan gebeurt dat van de andere kant ook. Om nu op deze manier hier te reageren spreekt eigenlijk al boekdelen.

Ik vermoed dat jij Hayo Meyer of Naturei Karta als een antisemitische persoon of organisatie ziet.
Deze mensen streven naar vrede en hebben kritiek op Israel. (zelfs Simon heeft kritiek op Israel)
Wanneer deze soort als antisemiet wordt bestempeld, draagt men negatief bij aan de beeldvorming van Israeliers of Joden in het algemeen. Vooral bij de mensen die zaken in simpele vormen zien.
Ik hoop dat je dit kunt begrijpen.

ronald
12-11-03, 18:09
Geplaatst door freya
Je maakt op geen enkele manier duidelijk hoe jij zo zeker weet dat de joodse kinderen worden gepest omdat ze joods zijn.

Wordt dat geroepen? 'oprotten stelletje joden'? door kleine kinderen?
Dan heb je een punt, maar waarom heb je dat dan niet in je verhaal genoemd.

Mijn zoon kan nu buiten spelen omdat omdat hij 16 is en nu een stuk groter dan die ettertjes.:D


Ik vind idd dat je op een hele polariserende manier aan het zeuren bent, waarmee een nieuwe bevolkingsgroep gedemoniseerd wordt.

Het Marokkaans/joods probleem noem je het nu.
Alles om de aandacht van de werkelijke oorzaak van het probleem af te leiden, nl de terreur daden van Israel, dat zichzelf een joodse staat noemt.

Mijn Hemel! Ik post al een aantal keren wát dáár gebeurt. Zodra zij, die joodse kinderen (keppels op) daar komen, dan worden ze uitgescholden voor k-nkerjoden, vieze vuilerikken, joodse varkens, Hamas Hamas, Arafat, Jezus, Jahud, H-tler,......enz. Kleine kinderen van 5 tot ongeveer 17/18? Klein. Juist omdat het kinderen onder de 13 die dit soort dingen roepen is meer ernstig. Of zijn het maar "kleintjes" en daarna maar "pubers" en daarna maar "werklozen" en daarna "onderdrukten"?
Als je kinderen met zand gooit en met stenen, met stokken probeert te slaan, (dat heb ik wel gemeld) dan is het toch wel duidelijk dat er op zijn minst gescholden wordt!
Ik polariseer niets. Ik constateer. Ik constateer dat het een beetje wrang is dat uitgerekend daar, de verzamelplaats voor Joden voor het op transport stellen, zoiets te moeten zien en horen. Zíj zijn diegenen die polariseren. Ik demoniseer niemand. Dat er een bepaalde groep mensen bezig is dit op zichzelf af te roepen is wel iets wat terecht gezet moet worden. Of denk je dat mijn klanken alle Marokkanen demoniseren? Wel een beetje hoge dunkt van mij heb je dan. Bovendien is dit niet van de laatste jaren. Ik hoor deze geluiden al minstens 20 jaar.

Jouw zoon is 16; zij blijven altijd "Joods". Dit is geen zielig gedoe. Voor zover de situatie zich nu voordoet, zie ik het zomber in.


Ik had het niet over een Marokkaans-Joods probleem, maar discussie.

Je eindigt weer om te zeggen dat het werkelijke probleem, anti-semitisme was de topic, veroorzaakt wordt door Israël. Ik weiger te accepteren dat Israël ooit een oorzaak van anti-semitisme mag gelden. Over demonisering gesproken; en de groep die zich zo uit is vele malen groter.

freya
12-11-03, 18:25
Geplaatst door ronald
Joden streven al 2000 jaar naar de berg ZIon. Ontneem jij hen dit recht?

Ja, belachelijk om na 2000 jaar terug te willen, dan hadden ze gewoon niet weg moeten gaan.
Dat principe wordt wel in Israel toegepast als het om 'verlaten' huizen en grond gaat. Je bent weggegaan dus heb je er geen recht meer op
:kotsen2:


Welke andere staat in de wereld is niet exclusief?

Geen enkele ander staat streeft er van staatswege naar om 1 bepaalde bevolkingsgroep koste wat het kost in de meerderheid te houden.
Geen enkele ander staat heeft in de (grond?)wet staan dat elk lid een bepaald volk dat waar op de wereld dan ook woont het recht heeft zich in die staat te vestigen. Terwijl de grenzen voor anderen gesloten zijn.


Moet je zien hoe men hier met "vreemdelingen" om gaat.
Die vergelijking gaat in geen enkel opzicht op :moe:


Heb je kritiek op Israël, dan mag je dit hebben. Anti-zionisme gaat een stapje verder. Het woord zegt het al. Er zou bijna níets goeds aan de regering zijn.

Dat klopt, dat is er ook niet. Israel is een onnatuurlijke staat met geimporteerde inwoners dat is gesticht op het grondgebied van een ander volk dat daar is weggejaagd.


Als ik het Marokkaanse beleid m.b.t. het zuidelijk deel van Marokko afkeur, dan keur ik nog niet de kongs, alle Marokkanen al hun andere beleiden, religie of weet ik veel wat meer, af.

Die conflicten zijn niet met elkaar te vergelijken.



Als je nu nog over"jerimierende" gelijkstellingen spreek, dan begrijp je dus nog steeds niet wat er wordt bedoeld. Het probleem ligt dáár en niet in Nederland.

Het probleem wordt mede hier in stand gehouden door de onvoorwaardelijke steun die Israel vanuit Nederland krijgt.



Uit je hier je frustraties tegenover Israëlische geloofsgenoten hier, dan is er één ding duidelijk: Je gaat té ver! Door jouw anti-zionistisch zijn (als je het goed beschouwd gaat het steeds om het bestaansrecht van Israël) uit jij je hier anti-semitisc wanneer je Joden híer op bepaalde Israëlische politieke stappen aanspreekt/ kwaad bejegend. Punt. Geen enkele trucje wordt hier opgevoerd.

Veel Israelische geloofsgenoten hier zijn anders niet te beroerd om steeds weer Israel door dik en dun te verdedigen.
Soms op een heel opdringerige manier, zoals de jongeren van Cijo die tijdens de anti-apartheidsmuur manifestatie met iedereen begonnen te discussieren.

ronald
12-11-03, 18:37
Geplaatst door Qwertyno



Ik vind inderdaad dat het anti-semitisme op dit moment wel meevalt.
Ik vind inderdaad dat het wordt overdreven. (Dit kan verschillende redenen hebben)
Ik vind het anti-islamisme veel ergere vormen aannemen.
Het blijven mensen die zaken in simpele vormen zien.
Het zelfde geldt niet altijd voor anti-islamisme,
Pim of Bolkenstein, Hirsi, Wilders, Theo enzz. Zijn bijvoorbeeld geen mensen die zaken in simpele vormen zien. Zij weten over het algemeen precies wat zij zeggen of doen. Dit in tegenstelling tot etterende jochies.

Ben ik met je eens. Dit gedrag is geen gezond gedrag.

RONALD, Ik heb je toch al eerder gezegd dat je niet moet proberen mij zaken in mond te praten.
WAAR heb ik dit gezegd “Dat slappe gedoe van .....ah, het is niet zo erg....”.
Wat ben jij een gemeen persoon in deze discussie!
Wel vind ik dat er soms wordt overdreven. Jij bent hier een goed voorbeeld van!



Gedrag begrijpen is heel wat anders als gedrag verklaren!
Ontken jij dat de door jou naar voren gebrachte toename niets met Israel te maken heeft?


Ja, waarom niet…



Wanneer gedrag voorkomt wat niet kan, zal ik het ook veroordelen.



Ik zal je eens wat vertellen…. Het is zelfs zo erg met Israel (in het speciaal de Likoed) dat zij hier een afdeling van Likoed in Nederland hebben.
Nou moet ieder logisch nadenkend persoon zich afvragen wat een Israelische politieke partij hier in Nederland komt doen. Net zoiets als de VVD in Israel of de VVD in Frankrijk.
Dus jou tekst hierboven moet je melden bij Sharon, want Sharon woont hier ook niet!


Ik vind dat jij een soort antisemiet bent, om de reden dat jij graag wilt zien dat anti-israel of anti-zionisme uitingen gezien worden als anti-semitisme. Jij draagt dan als het ware een steentje bij.
Ik blijf erbij, jij bent een vreemd soort antisemiet!



Ik vermoed dat jij Hayo Meyer of Naturei Karta als een antisemitische persoon of organisatie ziet.
Deze mensen streven naar vrede en hebben kritiek op Israel. (zelfs Simon heeft kritiek op Israel)
Wanneer deze soort als antisemiet wordt bestempeld, draagt men negatief bij aan de beeldvorming van Israeliers of Joden in het algemeen. Vooral bij de mensen die zaken in simpele vormen zien.
Ik hoop dat je dit kunt begrijpen. [/B]

Alleen al het feit dat je zegt dat "anti-semitisme vandaag de dag wel meevalt" getuigt toch van een grote vorm van bachetalisren van het probleem. Díe Joden maken wel uit of "het wel meevalt". Stel je voor dat morgen iemand zegt: Ach die Marokkanen moeten niet zo zeuren , ze worden helemaal niet gediscrimineerd; het valt reuze mee...ze klagen alleen zoveel? Dat is toch wat jij nu over Joden aan het doen bent? Moeten er dan doden vallen. Je zegt het nu wel over anti-islamisme. Wat jij nu over Joden zegt kan iemand anders toch over Islamisme zeggen? Zijn er doden gevallen dan?

Alleen al het feit dat je spreekt over etterende jochies zegt voldoende. Jongeren zijn geen jochies. Discrimineren uiten is geen etterig gedrag. Dan zouden alle leeftijdsgenoten hetzelfde moeten doen. Dan hoef je ze niet te vermanen want het zouden dat allemaal etterige jochies moeten zijn. DFit heeft niets met gemeen-zijn te maken maar met evenredig vergelijken.

Natuurlijk heeft toename iets met Israël te maken. Dat is wat ik steeds zeg. Het mág er gewoon niet mee te maken hebben. Dáár moeten we wat aan doen.

Likoed Nederland bepaalt totaal geen beleid in Israël. Het verklaart alleen hier wat Likoed daar doet. Bekijk het als een soort Internationale.
De communistische partij hier had ook geen enkel invloed in Communistische Rusland.

QUOTE:
Ik vind dat jij een soort antisemiet bent, om de reden dat jij graag wilt zien dat anti-israel of anti-zionisme uitingen gezien worden als anti-semitisme. Jij draagt dan als het ware een steentje bij.
Ik blijf erbij, jij bent een vreemd soort antisemiet!

Dit snap ik niet. Je zou me hooguit een soort semiet kunnen vinden of een anti-anti-zionist?

Hayo en Naturei Karte zijn helemaal geen vrede toebijdragende entiteiten. Zij nemen geen deel aan een politiek debat/wandel voor een eventueen nieuw Israëlisch beleid. Zij houden zich juist afzijdig van Israël en schreeuwen alleen van de zijkant allerlei dingen in de lucht die in wezen niets bijdraagt tot de Israëlische politiek. Het is net als mensen hier die allerlei voor- of tegen argumenten voor Cuba gillen. Maar zoals we zien heeft dat gegil wel een aantal oren/publiek gevonden.

Wie ooit denkt dat het MO probleem simpel is, houde zijn mond. Als niet-arts ga ik ook niet lopen gillen dat k-nker maar genezen moet worden.

nefertiti
12-11-03, 18:47
Ja, belachelijk om na 2000 jaar terug te willen, dan hadden ze gewoon niet weg moeten gaan.
Dat principe wordt wel in Israel toegepast als het om 'verlaten' huizen en grond gaat. Je bent weggegaan dus heb je er geen recht meer op

Ik neem aan dat je hierbij ook de honderdduizenden arabische joden bedoelt? Degenen die uit de arabische landen gevlucht zijn en daar hun huizen en gronden hebben zien inpikken door hun arabische buren?

Qwertyno
12-11-03, 18:47
Ronald,

:zwaai: Nog een prettige dag meneer Ronald.
Ik heb geen zin meer om op jou laatste bericht te reageren.
Ik ben naar mijn mening duidelijk genoeg geweest.
Lees alles maar nog een keer na.

ronald
12-11-03, 19:04
Geplaatst door freya
Ja, belachelijk om na 2000 jaar terug te willen, dan hadden ze gewoon niet weg moeten gaan.
Dat principe wordt wel in Israel toegepast als het om 'verlaten' huizen en grond gaat. Je bent weggegaan dus heb je er geen recht meer op
:kotsen2:



Geen enkele ander staat streeft er van staatswege naar om 1 bepaalde bevolkingsgroep koste wat het kost in de meerderheid te houden.
Geen enkele ander staat heeft in de (grond?)wet staan dat elk lid een bepaald volk dat waar op de wereld dan ook woont het recht heeft zich in die staat te vestigen. Terwijl de grenzen voor anderen gesloten zijn.


Die vergelijking gaat in geen enkel opzicht op :moe:


Dat klopt, dat is er ook niet. Israel is een onnatuurlijke staat met geimporteerde inwoners dat is gesticht op het grondgebied van een ander volk dat daar is weggejaagd.


Die conflicten zijn niet met elkaar te vergelijken.


Het probleem wordt mede hier in stand gehouden door de onvoorwaardelijke steun die Israel vanuit Nederland krijgt.


Veel Israelische geloofsgenoten hier zijn anders niet te beroerd om steeds weer Israel door dik en dun te verdedigen.
Soms op een heel opdringerige manier, zoals de jongeren van Cijo die tijdens de anti-apartheidsmuur manifestatie met iedereen begonnen te discussieren.

De verdrijving van de Romeinen van de Joden 2000 jaar geleden was vele malen erger dan de Sjoa ( mocht je ooit willen vergelijken).
Je gebrek aan kennis over geschiedkundige feiten komt nu wel erg bloot te liggen.

Bekijk nog maar eens alle landen of men niet tenkoste van een bepaalde bevolkingsgroep haar beleid voert.
Israël heeft aan Joden die 2000 jaar last hebben gehad van vervolging, een bepaalde terugkeer clausule opgenomen. Israël/na-oorlogse Joden weten wel hoe gastvrij hun brieders naar de kampen werden gestuurd; of hoe gastvrij zij toegang werden geweigerd maar ook nog werden teruggestuurd. We hebben het wel over het grootste asielzoekers probleem van de eeuw.

Hoe men hier mert vreemdelingen/assielzoekers omgaat doet mij schamen Nederlander te zijn.

Israël is de meest natuurlijke staat voor Joden. Zij kennen geen ander "heilig" land. Dat in 1948 door de VN daartoe is besloten geeft dat ook enigszins aan. Dat de Joden nu eeenmaal door allerlei vervolgingen toch nog een volk zijn gebleven, daar heb jij geen invloed op. Dat is iets wat door hen is en werd bepaald. Vele volkeren zijn "verdwenen" zij niet. Zo is de realiteit. Je lijkt te zeggen dat ze geen bestaansrecht hebben. Let op ik zeg "lijkt" ik leg je niets in de mond.

Ik vind het wel erg frappant dat jij zo goed weet wat wel en wat niet te vergelijken valt. Ik vergelijk die conflicten niet met elkaar. Ik schreef dat ik heel Marokko en alle Marokkanen door dat conflict afwijs. Het gaat om het mechanisme denken en beoordelen.

Vertel door wie/waar en wanneer hier onvoorwaarlijke steun wordt gegeven. Jij lijkt de Nederlandse geschiedenis ook niet te kennen. Nederland was altijd uit op een "eigen belang".

Die Israëlische geloofsgenoten daar bedoel ik de Nederlandse Joden mee. Er is gge volk dat meer kritischer is naar zichzelf dan het joodse. Kijk maar in hun heiligste geschriften. Niets wordt er verbloemd. Ook nu niet.; alleen weet jij dat waarschijnlijk niet.
Ik vind discussieren nou niet de meest agressieve vorm van uiten.
De toon is helaas zoiets van: laten ze hun bek houden; ik hoef je standpunten niet te kennen. (Let op, dit bedenk ik me alleen maar. Jij zei niets).

Simon
12-11-03, 19:14
Geplaatst door Qwertyno

Maar dit gedrag komt dan voort uit de problemen in Israel.
Het is dus niet zomaar simpele of gewone antisemitisme.
Het is meer anti-Israel of anti-zionisme gedrag.

Dit is begin van een "Ich habe es nicht gewusst" redenering. Laat ik maar eens duidelijk zijn: er is geen enkel excuus voor anti-semitisch gedrag. Al blijf jij het vergoeilijken met je drogredeneringen. Als morgen een jood op straat in elkaar wordt geslagen dan zal jij beweren dat het door de politiek van Israel komt. Daarmee maak JIJ geen onderscheid tussen zinloos geweld in amsterdam zuid en de situatie in het Midden Oosten. En nu hou ik er over op want ik geloof eigenlijk dat je het niet wil snappen. Ja als overmorgen een moslim in elkaar wordt geslagen omdat morgen in Irak een aanslag plaats vindt op een Dutch compound. Dan snap je het plotseling .....
Eigenlijk denk ik dat door dit soort drogredeneringen van ouders hun kinderen zich gesteund voelen als ze zich te buiten gaan aan wangedrag.

Simon

freya
12-11-03, 19:49
Geplaatst door ronald
De verdrijving van de Romeinen van de Joden 2000 jaar geleden was vele malen erger dan de Sjoa ( mocht je ooit willen vergelijken).
Je gebrek aan kennis over geschiedkundige feiten komt nu wel erg bloot te liggen.

Kom nou zeg!
Ik verdacht je al eerder van overdrijven, maar nu maak je het wel heel erg bont.

Ik geloof niet dat verder discussieren met jou enige zin heeft als jij je argumenten alleen maar steeds meer aandikt.

Wil jij met droge ogen beweren dat er toen meer mensen zijn omgekomen? Zoveel mensen woonden er toen niet eens in Israel!



Bekijk nog maar eens alle landen of men niet tenkoste van een bepaalde bevolkingsgroep haar beleid voert.

Nergens op zo'n grove wijze als in Israel


Israël heeft aan Joden die 2000 jaar last hebben gehad van vervolging, een bepaalde terugkeer clausule opgenomen. Israël/na-oorlogse Joden weten wel hoe gastvrij hun brieders naar de kampen werden gestuurd; of hoe gastvrij zij toegang werden geweigerd maar ook nog werden teruggestuurd. We hebben het wel over het grootste asielzoekers probleem van de eeuw.

Daar hebben we de zionistische troefkaart weer.


Hoe men hier mert vreemdelingen/assielzoekers omgaat doet mij schamen Nederlander te zijn.

Dan zou je je helemaal moeten schamen om hier Israel te zitten verdedigen.


Israël is de meest natuurlijke staat voor Joden. Zij kennen geen ander "heilig" land. Dat in 1948 door de VN daartoe is besloten geeft dat ook enigszins aan. Dat de Joden nu eeenmaal door allerlei vervolgingen toch nog een volk zijn gebleven, daar heb jij geen invloed op. Dat is iets wat door hen is en werd bepaald. Vele volkeren zijn "verdwenen" zij niet. Zo is de realiteit. Je lijkt te zeggen dat ze geen bestaansrecht hebben. Let op ik zeg "lijkt" ik leg je niets in de mond.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het joodse volk niet mag bestaan.
De joden hebben een onschatbare bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de westerse cultuur en maken hier een onlosmakelijk deel van uit. Anti-semitisme vind ik een zieke gedachtengang.



Vertel door wie/waar en wanneer hier onvoorwaarlijke steun wordt gegeven. Jij lijkt de Nederlandse geschiedenis ook niet te kennen. Nederland was altijd uit op een "eigen belang".

Doe niet zo kortzichtig.
Nederland staat altijd pal achter Israel en een bedrijf als EL AL bv heeft allerlei privileges waar andere bedrijven alleen van kunnen dromen.


Die Israëlische geloofsgenoten daar bedoel ik de Nederlandse Joden mee. Er is gge volk dat meer kritischer is naar zichzelf dan het joodse. Kijk maar in hun heiligste geschriften. Niets wordt er verbloemd. Ook nu niet.; alleen weet jij dat waarschijnlijk niet.

Ja hoor dat weet ik wel. Ik weet ook dat er veel, juist streng-gelovige joden zijn die fel antizionistisch zijn.


Ik vind discussieren nou niet de meest agressieve vorm van uiten.
De toon is helaas zoiets van: laten ze hun bek houden; ik hoef je standpunten niet te kennen.

Ik wilde aantonen dat er ook veel joden zijn, hier in Nederland, die te pas en te onpas Israel lopen te verdedigen.


Ik volg qwertyno's voorbeeld, discussieren met jou is pure tijdverspilling

:zwaai: Ronald

Qwertyno
12-11-03, 19:55
Geplaatst door Simon
[quote]Dit is begin van een "Ich habe es nicht gewusst" redenering. Laat ik maar eens duidelijk zijn: er is geen enkel excuus voor anti-semitisch gedrag.

Ik ben het met je eens dat er geen excuus is te vinden voor antisemitisch gedrag.


Al blijf jij het vergoeilijken met je drogredeneringen. Als morgen een jood op straat in elkaar wordt geslagen dan zal jij beweren dat het door de politiek van Israel komt. Daarmee maak JIJ geen onderscheid tussen zinloos geweld in amsterdam zuid en de situatie in het Midden Oosten.

Ik VERGOEILIJK niets, Ik probeer een bepaald gedrag te VERKLAREN!


En nu hou ik er over op want ik geloof eigenlijk dat je het niet wil snappen. Ja als overmorgen een moslim in elkaar wordt geslagen omdat morgen in Irak een aanslag plaats vindt op een Dutch compound. Dan snap je het plotseling .....
Eigenlijk denk ik dat door dit soort drogredeneringen van ouders hun kinderen zich gesteund voelen als ze zich te buiten gaan aan wangedrag.


Ja, ik vind het een goed idee als je nou eens ophoudt met mij dingen toe te schrijven waar ik het niet eens mee ben!

Simon,
LEZEN LEZEN, BEGRIJPEN BEGRIJPEN!


Geplaatst door Qwertyno

[quote]Maar dit gedrag komt dan voort uit de problemen in Israel.
Het is dus niet zomaar simpele of gewone antisemitisme.
Het is meer anti-Israel of anti-zionisme gedrag.

Ik ben van mening dat het soort antisemisme van deze tijden niet het soort antisemitisme is wat nazi's bijvoorbeeld vertonen.
Hier is sprake van een diepgewortelde haat tegen Joden.
Nee! ik ben van mening dat het zogenaamde toegenome antisemitisme van deze tijd een mengsel is van uitingen voortkomend uit de misdaden in Israel en het zionistische politieke spel.
Het is niet zomaar Jodenhaat!
Jij moet nodig de zaken genuanceerd bekijken en niet in SIMPELE VORMEN...Simon.

IK VERGOEILIJK HELEMAAL NIETS, IK PROBEER TE VERKLAREN!

Dus Ik ben het met je eens dat sommigen zich niet kunnen gedragen.

LEZEN SIMON LEZEN!

Zo dan heb ik toch nog die caps moeten gebruiken.

Qwertyno
12-11-03, 19:59
.

ronald
13-11-03, 00:23
Geplaatst door freya
Kom nou zeg!
Ik verdacht je al eerder van overdrijven, maar nu maak je het wel heel erg bont.

Ik geloof niet dat verder discussieren met jou enige zin heeft als jij je argumenten alleen maar steeds meer aandikt.

Wil jij met droge ogen beweren dat er toen meer mensen zijn omgekomen? Zoveel mensen woonden er toen niet eens in Israel!


Nergens op zo'n grove wijze als in Israel


Daar hebben we de zionistische troefkaart weer.


Dan zou je je helemaal moeten schamen om hier Israel te zitten verdedigen.


Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het joodse volk niet mag bestaan.
De joden hebben een onschatbare bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de westerse cultuur en maken hier een onlosmakelijk deel van uit. Anti-semitisme vind ik een zieke gedachtengang.


Doe niet zo kortzichtig.
Nederland staat altijd pal achter Israel en een bedrijf als EL AL bv heeft allerlei privileges waar andere bedrijven alleen van kunnen dromen.


Ja hoor dat weet ik wel. Ik weet ook dat er veel, juist streng-gelovige joden zijn die fel antizionistisch zijn.


Ik wilde aantonen dat er ook veel joden zijn, hier in Nederland, die te pas en te onpas Israel lopen te verdedigen.


Ik volg qwertyno's voorbeeld, discussieren met jou is pure tijdverspilling

:zwaai: Ronald

Dat je weinig van de geschiedenis en de geschiedschrijving weet was me ook al duidelijk. Maar ja, ik ga je niet alles voorkouwen. Straks beticht je me nog voor indoctrinatie. In het jaar 0 is de hele bevolking of weggevaagd, uitgehongerd, verkocht als slaven, in de zee tot zinken gebracht, gedood ....Lees het erop na. Het hele land was leeggeplunderd. Of wilde je per sé die 6 milj. horen overtreffen. Natuurlijk was de bevolking van toen meer.

Als je nergens op een grovere wijze dat hebt opgemerkt, dan doe ik hier voor jou als mede Nederlander een excuus aan al die bij 10.000 uitgemoorden in de wereld.

"Troefkaart" noem jij dit? Bij deze mijn excuus voor jou aan 6 miljoen.

Een Israëliër heeft zich ten opzicht van een Nederlander al helemaal niets te schamen . Laat staan ik.

Als je het een zieke gedachtengang vindt, ga dan maar eens na waar die op gebaseerd is.

Je bent echt naïef om te denken dat Nederland niet eerst zijn eigen belang in beeld heeft. Maar goed. Ik proef hieruit dat wat Israël ook doet, het was en is toch nooit goed geweest en is. De rol van Nederland hieromtrent is me dan ook wel duidelijk in jouw ogen.

Hoeveel Joden ken jij eigenlijk om weer te vervallen in een voor jou goed uitkomende overtreffende trap.

Doe dat maar. Ten eerst was de discussie over anti-semitisme. Jij vertrouwt mijn waarnemingen niet. Jij vindt het allemaal overdreven. Jij begrijpt het excuus Israël. Daar hedden we het in deze discussie in eerste instantie niet over. Als ik je aantoon dat dat in wezen er niets toe zou moeten doen dat dat dan naar anti-semitisme overglijdt, dan hoor jij mij niet. Wat voor een discussie is dat? Ja een veel geschreeuw, te kort aan feitenkennis wegloop discussie. Bij mij valt dat onder de categorie tegen dovemans oren.
Je zou je tijd misschien inderdaad beter kunnen gebruiken om wat meer objectieve feitenkennis op te doen van het gehele conflict dan zomaar iets of iemand na te blaten.

ronald
13-11-03, 00:30
Geplaatst door Qwertyno


Ik ben van mening dat het soort antisemisme van deze tijden niet het soort antisemitisme is wat nazi's bijvoorbeeld vertonen.
Hier is sprake van een diepgewortelde haat tegen Joden.
Nee! ik ben van mening dat het zogenaamde toegenome antisemitisme van deze tijd een mengsel is van uitingen voortkomend uit de misdaden in Israel en het zionistische politieke spel.
Het is niet zomaar Jodenhaat!
Jij moet nodig de zaken genuanceerd bekijken en niet in SIMPELE VORMEN...Simon.

IK VERGOEILIJK HELEMAAL NIETS, IK PROBEER TE VERKLAREN!
. [/B]


Ja leuk bedankt...en dan moeten de Joden hier in Nederland of in Frankrijk of weet ik veel waar er maar aan wennen en er onder lijden.
We hebben al genoeg verklarende toeschouwers.

Ik wens je op deze manier dan maar ook om in jouw weg van denken te blijven veel moslimslijdensplezier. Kijken hoe lang je aan de kant blijft observeren. Ik niet!!

freya
13-11-03, 08:04
Geplaatst door ronald
Je zou je tijd misschien inderdaad beter kunnen gebruiken om wat meer objectieve feitenkennis op te doen van het gehele conflict dan zomaar iets of iemand na te blaten.

http://www.click-smilie.de/sammlung0903/grinser/grinning-smiley-014.gif

ronald
15-11-03, 19:56
Geplaatst door freya
http://www.click-smilie.de/sammlung0903/grinser/grinning-smiley-014.gif



Geslacht: Man
Registratie: Oct 2002
Leeftijd: 26
Locatie: on a road to nowhere
Berichten: 6642
Strafpunten: 0

1)
Status: Offline
Joodse school in Parijs platgebrand (#)
Fire gutted the Merkaz HaTorah Jewish secondary school in the Paris suburb of Gagny in the Seine-Saint-Denis region Saturday morning at 3am. There were no injuries.

Fire started simultaneously in two separate places on the first floor of the school where works were under way. A primary school and a kindergarten for 200 children were to be inaugurated there in January 2004. The arsonist or arsonists broke into the building through a ground floor window.



2)
The explosion happened saturday morning about a meter from the Neve Shalom synagogue in the Kuledibi district, sources told CNN Turk. Police were investigating the possibility that it was an attack but have not confirmed the cause of the blast.

Video of the scene showed several injured people being loaded into ambulances. Debris covered nearby cars and at least one body could be seen lying in the street.

Injured people covered in blood were carried on stretchers from the synagogue, Reuters reported.

Shattered glass littered the streets near the synagogue, the news agency reported. The fronts of buildings were damaged, and cars were covered with debris.

A local hospital was already full to capacity with wounded, CNN Turk said.

"It was a huge bang, my windows are full of debris. It shook my stomach," one witness living nearby told Reuters.

Turkish television network NTV reported a second blast near another synagogue, but it appeared to be caused by natural gas. "One explanation is it was simply an accident," said journalist Andrew Finkel.

The Neve Shalom synagogue was the site of a 1986 attack by the Abu Nidal terror organization, killing 22 people during Sabbath services.





Ja....In Frankrijk zijn al wel doden gevallen...Nu in Istamboel.

Maar ja,...je hoeft je door mij niet te laten beïnvloeden. Mijn waarnemingen zijn toch van geen belang en er zijn hier nog geen doden gevallen, dus zie ik dat allemaal verkeerd.

ronald
16-11-03, 00:46
Geplaatst door freya
http://www.click-smilie.de/sammlung0903/grinser/grinning-smiley-014.gif

Freya



Geregistreerd op: 6-11-2003
Berichten: 63


Geplaatst: Za, 15 Nov 2003, 00:19 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Vanavond was er een TELEAC aflevering over nazi-jagers voor TV. Er werden allerlei filmopnames getoont van Auschwitz. Over de lijken die uit de verbrandingsovens werden gehaald. Over kinderen die massaal de ovens ingingen.

Vreselijk weer om te zien. Als dan mensen als de joden in Nederland zich beangstigd voelen als ze bedreigd worden, is dat voor mij zeer begrijpelijk. Zoiets als die holocaust, als die genocide van miljoenen voorouders van de huidige joodse mensen, is volgens mij niet verdwenen na drie of vier generaties.
Het proces tegen Eichman werd ook nog even vertoont, met details over hoe fabrieksmatig die uitroeiing plaatsvond, elke keer als ik dat zie lopen de bibbers over mijn rug.



Is dit dezelfde freya van boven?
Je probeert je kennis al snel bij te werken. Nou kijk, daarom vond ik het zo wrang; op diezelfde speelterein aan de Vechtstraat stonden een deel van die kinderen roerloos af te wachten op de dingen die komen gingen.
En nu mogen ze er nog niet komen.

ronald
16-11-03, 23:35
Geplaatst door ronald
Ja leuk bedankt...en dan moeten de Joden hier in Nederland of in Frankrijk of weet ik veel waar er maar aan wennen en er onder lijden.
We hebben al genoeg verklarende toeschouwers.

Ik wens je op deze manier dan maar ook om in jouw weg van denken te blijven veel moslimslijdensplezier. Kijken hoe lang je aan de kant blijft observeren. Ik niet!!


Ik bedoel maar, Qwertino....



QUOTE:
freya
Senior Member

Geslacht: Vrouw :

Ja hoor, hoeveel joden zijn er al vermoord in Amsterdam -west?
Doe niet zo belachelijk.




Vraag:
Bedoel je misschien Istanboel-West?