PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn naaktstranden racistisch?



nefertiti
08-11-03, 12:19
In de Belgische samenleving moet je je primaire geslachtsorganen bedekt houden, dat is voor de mannen het kruis en voor de vrouwen het kruis en de borsten, voor beiden ook de aars. Het is een fatsoensnorm maar wordt door de wet afgedwongen.

Naaktstranden... ... zijn uitzonderingen daarop en vaak zijn er ook naaktclubs met als huisregel dat men alle kleding dient af te leggen. Ik verwacht dan ook elk moment een rechtszaak van het AEL tegen de kustgemeenten met naaktstranden omdat Moslima's op zo'n naaktstrand hun hoofddoek moeten afdoen, en omdat elk stukje strand toegankelijk moet zijn voor de deugdzame Moslima die haar kroost een gezond uitstapje aan de zee gunt.

nl-x
08-11-03, 12:35
Geplaatst door nefertiti
In de Belgische samenleving moet je je primaire geslachtsorganen bedekt houden, dat is voor de mannen het kruis en voor de vrouwen het kruis en de borsten, voor beiden ook de aars. Het is een fatsoensnorm maar wordt door de wet afgedwongen.

Naaktstranden... ... zijn uitzonderingen daarop en vaak zijn er ook naaktclubs met als huisregel dat men alle kleding dient af te leggen. Ik verwacht dan ook elk moment een rechtszaak van het AEL tegen de kustgemeenten met naaktstranden omdat Moslima's op zo'n naaktstrand hun hoofddoek moeten afdoen, en omdat elk stukje strand toegankelijk moet zijn voor de deugdzame Moslima die haar kroost een gezond uitstapje aan de zee gunt.

Naaktstranden zijn in het algemeen geen openbare plekken. Het is meestal opgekocht door een club/bar/cafe die het exploiteert. Maar kan me vergissen.

Magoed, je probeert nu dus dingen te verzinnen om de AEL er op aan te spreken... Voel je je nu een grote jongen?

Ik denk trouwens dat de AEL dat nooit zal lukken... Omdat al die christelijke fanatieken het al zouden hebben gedaan, als ze dat konden.

Simon
08-11-03, 12:40
Geplaatst door nl-x
Naaktstranden zijn in het algemeen geen openbare plekken. Het is meestal opgekocht door een club/bar/cafe die het exploiteert. Maar kan me vergissen.

Nee hoor, in Zandvoort is het een stukje strand dat begint ten zuiden van de boulevard. Er staan alleen maar borden dat hier het naakstrand begint maar het maakt verder gewoon onderdeel uit van het openbare strand.

Overigens als je daar langs de kustlijn wandelt hoef je echt niet je kleding uit te doen na dat bordje.

Simon

nefertiti
08-11-03, 12:45
Nee, in België is het weldegelijk VERBODEN zich aangekleed op het naakstrand te begeven.
Wat dus een probleem oplevert voor mensen die een hoofddoek wensen op te houden......

Ik zoek niets speciaals hoor, ik zoek enkel vergelijkingen ivm met de klacht van het AEL.

Daaronder vallen dus naaktstranden en moskeeën vb. ik vermoed dat er nog andere voorbeelden te vinden zijn.

Simon
08-11-03, 13:01
Geplaatst door nefertiti
Nee, in België is het weldegelijk VERBODEN zich aangekleed op het naakstrand te begeven.
Wat dus een probleem oplevert voor mensen die een hoofddoek wensen op te houden......


Tja dan gaan ze toch niet naar die naaktstranden. Je kan ook wel in een moskee willen met schoenen aan !?

nefertiti
08-11-03, 13:49
Zo dacht ik er ook over.... tot na die heisa bij Moeders voor Moeders, waar zelfs de politie aan te pas moest komen!

Blijkbaar mocht het daar niet gevraagd worden voor sommige mensen.

Ik zie het verschil totaal niet in.

~Panthera~
08-11-03, 14:08
Geplaatst door nefertiti
Nee, in België is het weldegelijk VERBODEN zich aangekleed op het naakstrand te begeven.
Wat dus een probleem oplevert voor mensen die een hoofddoek wensen op te houden......

Ik zoek niets speciaals hoor, ik zoek enkel vergelijkingen ivm met de klacht van het AEL.

Daaronder vallen dus naaktstranden en moskeeën vb. ik vermoed dat er nog andere voorbeelden te vinden zijn.
---------------


Ooit iemand met een hoofddoek gezien op een naaktstrand ? :moe:

Tomas
08-11-03, 14:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------------


Ooit iemand met een hoofddoek gezien op een naaktstrand ? :moe:

Ja, ik wel.

Puk
08-11-03, 14:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------------


Ooit iemand met een hoofddoek gezien op een naaktstrand ? :moe:

Nee, omdat de bewuste moslims die eronder zit dan naakt moet.
Dat is nu juist het probleem, Slimpie!

~Panthera~
08-11-03, 14:29
Geplaatst door Puk
Nee, omdat de bewuste moslims die eronder zit dan naakt moet.
Dat is nu juist het probleem, Slimpie!
------------------

Dat is nou juist helemaal het probleem niet.
NIEMAND MOET iets hier op het naaktstrand. :wohaa:
Jammer voor jou.
En wat ze in Belgie doen, zoeken ze daar maar zelf uit.

lennart
08-11-03, 14:30
Ik zag laatst op de TV dat in Brazilie er nu ook een naaktstrand is... echter de vrouwen mogen niet helemaal naakt... Neferiti... tijd om in actie te komen!!! Laat dat vrouwenhart van je spreken...

Puk
08-11-03, 14:31
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Dat is nou juist helemaal het probleem niet.
NIEMAND MOET iets. :wohaa:
Jammer voor jou.

Als je nou wat beter had opgelet tijdens Begrijpend Lezen dan had je inmiddels geweten dat op die Belgische naaktstranden iedereen z'n kleren MOET uittrekken.

Kan ik ook niet helpen.

~Panthera~
08-11-03, 14:32
Geplaatst door Puk
Als je nou wat beter had opgelet tijdens Begrijpend Lezen dan had je inmiddels geweten dat op die Belgische naaktstranden iedereen z'n kleren MOET uittrekken.

Kan ik ook niet helpen.
------------

Dat had ik ook al aangepast, als je het had gelezen. :moe:

nefertiti
08-11-03, 14:37
Nou, dan wordt de vraag: "zijn BELGISCHE naaktstranden racistisch" natuurlijk!

Bovendien: Is de judoclub racistisch (geen hoofddoeken toegestaan)
Is de zwemclub racistisch (geen hoofddoeken toegestaan)

Puk
08-11-03, 14:41
Geplaatst door nefertiti
Nou, dan wordt de vraag: "zijn BELGISCHE naaktstranden racistisch" natuurlijk!

Bovendien: Is de judoclub racistisch (geen hoofddoeken toegestaan)
Is de zwemclub racistisch (geen hoofddoeken toegestaan)

Kortom, is België racistisch?
Volgens de Arabische Europese Hezbollah wel, dacht ik.