PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen doen het goed op school



Zagora
08-11-03, 15:33
Allochtonen doen het goed op school


Uit een onderzoek onder 42.000 Amsterdamse leerlingen in het voortgezet onderwijs blijkt dat Marokkaanse leerlingen het goed doen op het HAVO en het VWO. Dit meldt het Parool.
Vaak doen deze jongeren het zelfs beter dan hun klasgenoten, het enige probleem is dat hun deelname nog steeds achter blijft. De meerderheid van allochtone leerlingen volgt het VMBO. Dit zou komen doordat zij een te laag advies krijgen bij het verlaten van de basisschool.
Van de allochtone jeugd krijgt 60% een vmbo-advies tegenover 28% van de Nederlandse leerlingen.


at5.nl

MocroStyle
08-11-03, 15:40
Vaak doen deze jongeren het zelfs beter dan hun klasgenoten, het enige probleem is dat hun deelname nog steeds achter blijft.

Deelname waaraan?

Zagora
08-11-03, 15:41
Geplaatst door MocroStyle
Deelname waaraan?

Ik denk deelname aan die twee onderwijsniveau's (HAVO&VWO).

MocroStyle
08-11-03, 15:51
Geplaatst door Zagora
Ik denk deelname aan die twee onderwijsniveau's (HAVO&VWO).

Ik betwijfel dat. Of het artikel laat taalkundig gezien te wensen over. hun deelname slaat namelijk op de Marokkaanse leerlingen die het goed doen op de HAVO/VWO.

an3sdej
08-11-03, 16:05
Na het verlaten van het basisonderwijs hebben veel Marokkanen nog steeds een taal en begrippenachterstand. Daardoor lijkt het dat ze minder intelligent zijn.
Tevens wordt in de tests ook de sociale achtergrond meegenomen, bijv. de 'drive' vanuit de thuissituatie.

aliabab
08-11-03, 17:15
Ze doen het zo goed op school dat ze zelfs onderdelen uit de geschiedenis les overslaan zoals... ik noem maar wat, de jodenvervolging e.d zaken.