PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontploffing in Riyahd



lennart
08-11-03, 23:02
RIYADH, Saudi Arabia (Reuters) - A Western diplomat said a blast was heard near the diplomatic quarter in the Saudi capital Riyadh on Sunday, a day after the United States warned of terrorist attacks and shut its missions in the kingdom.

"I heard an explosion here in the diplomatic quarter. It sounded nearby," the diplomat told Reuters. The diplomat said a thin plume of smoke could be seen rising from a compound nearby and police sirens could also be heard. (http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=KPXUXTN0GV3PACRBAEKSF EY?type=topNews&storyID=3782328)

lennart
08-11-03, 23:16
Heave shooting... volgens CNN... opmaat voor een al-qa'ida takeover van het land?

Dan binnenkort grote aanslagen in europa en de vs..?

Daarna oorlog tegen sa...?

mrz
08-11-03, 23:18
Is dat wat je wilt?

lennart
08-11-03, 23:18
ik heb maar weinig te willen?

wat jij?

ps. ben je psycholoog geworden ofzo?

Mark
08-11-03, 23:19
Ik vind alles wat de aandacht van de bouwfraude afleidt ok :)

an3sdej
08-11-03, 23:24
Een zwartkijker wil ik niet zijn, maar ik heb het gevoel dat er wat gaat escaleren.

De situatie loopt uit de hand lijkt het, maar als dit een opmaat tot een overname is door Al Qaeda in SA, dan is de confrontatie tussen oost en west haast onvermijdelijk.

Maar doemdenken is iets uit de jaren zeventig toch? Of niet ........

Zwarte Schaap
08-11-03, 23:26
Geplaatst door Mark
Ik vind alles wat de aandacht van de bouwfraude afleidt ok :)

Waar gebouwen worden opgeblazen moeten deze ook weer opnieuw opgebouwd worden.

Veel van de hoofdrolspelers in deze blaas en bouwaffaires zijn direct en/of indirect betrokken bij bouwbedrijven en de opblaasprojecten. (bommen, vliegtuigbommen..etc).

De revolutie voor de vrede zou van binnenuit moeten komen, wat belet je Mark?

Ben jij onze hoop in bange dagen?

Mark
08-11-03, 23:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar gebouwen worden opgeblazen moeten deze ook weer opnieuw opgebouwd worden.

Veel van de hoofdrolspelers in deze blaas en bouwaffaires zijn direct en/of indirect betrokken bij bouwbedrijven.

De revolutie voor de vrede zou van binnenuit moeten komen, wat belet je Mark?

Ben jij onze hoop in bange dagen?

Ik zal de barricades opgaan Schaap!!! Mijn sollictatiebrief naar HalleyBurton gaat volgende week de deur uit :student:

Zwarte Schaap
08-11-03, 23:33
Geplaatst door Mark
Ik zal de barricades opgaan Schaap!!! Mijn sollictatiebrief naar HalleyBurton gaat volgende week de deur uit :student:

Prima, een goed begin is het halve werk ! Maar verwacht niet van me dat ik me aansluit bij de Bin laden Bouwgroep.

Mark
08-11-03, 23:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Prima, een goed begin is het halve werk ! Maar verwacht niet van me dat ik me aansluit bij de Bin laden Bouwgroep.

Yep, Bin Laden is een vakgenoot :duim:

Voor hem geldt eigenlijk hetzelfde .... opblazen en bouwen... hij zit gewoon in het complot :fpetaf:

Al Sawt
09-11-03, 00:04
Geplaatst door an3sdej
Een zwartkijker wil ik niet zijn, maar ik heb het gevoel dat er wat gaat escaleren. Hopelijk, zal het de ondergang leiden van de despotische en corrupte Saoed kliek!l

Liever de geestverwanten van Al Qaida(ook al is het alles behalve waar), dan de huis van Saoed!


Geplaatst door an3sdej
De situatie loopt uit de hand lijkt het, maar als dit een opmaat tot een overname is door Al Qaeda in SA, dan is de confrontatie tussen oost en west haast onvermijdelijk.

Maar doemdenken is iets uit de jaren zeventig toch? Of niet ........ Nee Andries, je bent geen doemdenker. Maar een demagoog!

En dat was een trend in de jaren 30 en midden jaren 40!

an3sdej
09-11-03, 00:07
IK een demagoog? Wat ik opschreef was mijn gevoel, mijn gedachten.

Zwarte Schaap
09-11-03, 00:12
Geplaatst door Al Sawt
Hopelijk, zal het de ondergang leiden van de despotische en corrupte Saoed kliek!l

Liever de geestverwanten van Al Qaida(ook al is het alles behalve waar), dan de huis van Saoed!


Een interessante mededeling.

Het zo verfoeide wahabisme is door de Engelsen en de stichter van het huis van saoed misbruikt om aan de macht te komen. De werkelijke wahabisten zijn door de engelsen en door saoed uitgemoord.

lennart
09-11-03, 00:25
Reports are sketchy.. maar blijkbaar waren er drie enorme ontploffingen die een flatgebouw hebben opgeblazen. Het doelwit waren Arabieren. De vraag is nu of die arabieren iets met Saud te maken hebben, anders leidt deze aanslag er alleen maar toe dat de Arabische bevolking zich tegen de daders zullen keren. Er zal natuurlijk naar Al-Qa'ida worden gewezen, hetgeen je doet afvragen wie de aanslag dan daadwerkelijk gepleegd hebben.

MocroStyle
09-11-03, 00:28
Geplaatst door lennart
Reports are sketchy.. maar blijkbaar waren er drie enorme ontploffingen die een flatgebouw hebben opgeblazen. Het doelwit waren Arabieren. De vraag is nu of die arabieren iets met Saud te maken hebben, anders leidt deze aanslag er alleen maar toe dat de Arabische bevolking zich tegen de daders zullen keren. Er zal natuurlijk naar Al-Qa'ida worden gewezen, hetgeen je doet afvragen wie de aanslag dan daadwerkelijk gepleegd hebben.

denk jij wat ik denk :stout:

Victory
09-11-03, 00:41
Ik heb van een broeder(die mensen in S-arabie kent) gehoord dat er veel meer aan de hand is daar dan dat we te zien krijgen op tv. Er zijn volgens hem veel meer gevechten (straatgevechten) aan de gang en er word behoorlijk gelogen door de regering over wat er precies aan de hand is.



PS: Al Sawt..... Wat is het verschil tussen Al-Qaida, Taliban & de Saud familie(zelf ook wahhabi)? Ik snap je antwoord niet..... deze behoren allemaal tot elkaar. Zonder de wahhabis (met hun engelse vrienden) was de Saud familie nooit aan de macht gekomen in Arabie (Ja, want so heette het vroeger...... ARABIE) en niet SAUDI - Arabie.... Er zal echt niks veranderen met de relatie met de V.S als er weer een ander wahhabi aan de macht komt. Ze blijven vrienden..... het is tijd voor een echte islamitische revolutie!


wa allah'o alam.

Al Sawt
09-11-03, 01:28
Geplaatst door Victory


PS: Al Sawt..... Wat is het verschil tussen Al-Qaida, Taliban & de Saud familie(zelf ook wahhabi)? Ik snap je antwoord niet..... deze behoren allemaal tot elkaar. Zonder de wahhabis (met hun engelse vrienden) was de Saud familie nooit aan de macht gekomen in Arabie (Ja, want so heette het vroeger...... ARABIE) en niet SAUDI - Arabie.... Er zal echt niks veranderen met de relatie met de V.S als er weer een ander wahhabi aan de macht komt. Ze blijven vrienden..... het is tijd voor een echte islamitische revolutie!


wa allah'o alam. Victory, waar ik op doelde was; dat de huis van Saoed een ernstige probleem heeft. Haar draagvlak onder de bevolking is klein, terwijl de militante stromingen aan invloed en macht winnen. Mijn verwijzing naar Al-Qaida, is met name gericht tegen de Westerse propaganda machine dat de beweging van OBL een wereld omvattende netwerk is. Dus (in)direct is Al-Qaida schuldig aan de vandaag gepleegde aanslagen. Wat klinklare onzin is!
De groeperingen die aanslagen gepleegd hebben, hebben geen enkele band met Al-Qaida of haar zusterorg.(als die bestaan). De Noordelijke Alliantie is buiten Afghanistan actiever dan Al-Qaida.

En hun doel, is het omverwerpping van de Amerikaanse vazallen!

Je hebt gelijk over het feit dat de daadwerkelijke toestanden in SA, nog erger zijn dan dat we voorgeschotelt krijgen via de media.

Ik heb zelfs gehoord, dat er meer wapens vanuit SA Irak binnenkomen, dan omgekeerd!
En dat de intensiteit van de aanslagen, nog heviger zal worden dan het nu het geval is!


wa allah'o alam.

Al Sawt
09-11-03, 01:30
Andries, je hebt gelijk!

Je bent geen demagoog, want dat is te veel misplaatse eer voor jou!

Laten we het maar houden op een onwetende en naieve doemdenker!

et_2000nl
09-11-03, 01:41
Geplaatst door Al Sawt
Victory, waar ik op doelde was; dat de huis van Saoed een ernstige probleem heeft. Haar draagvlak onder de bevolking is klein, terwijl de militante stromingen aan invloed en macht winnen. Mijn verwijzing naar Al-Qaida, is met name gericht tegen de Westerse propaganda machine dat de beweging van OBL een wereld omvattende netwerk is. Dus (in)direct is Al-Qaida schuldig aan de vandaag gepleegde aanslagen. Wat klinklare onzin is!
De groeperingen die aanslagen gepleegd hebben, hebben geen enkele band met Al-Qaida of haar zusterorg.(als die bestaan). De Noordelijke Alliantie is buiten Afghanistan actiever dan Al-Qaida.

En hun doel, is het omverwerpping van de Amerikaanse vazallen!

Je hebt gelijk over het feit dat de daadwerkelijke toestanden in SA, nog erger zijn dan dat we voorgeschotelt krijgen via de media.

Ik heb zelfs gehoord, dat er meer wapens vanuit SA Irak binnenkomen, dan omgekeerd!
En dat de intensiteit van de aanslagen, nog heviger zal worden dan het nu het geval is!


wa allah'o alam.

Maak het niet zo moeilijk joh! Elke terrorist is van Al Qaida! Daar hebben die westerlingen het al moeilijk genoeg mee. Segregatie bestaat in de arabische wereld niet, alleen in de westerse.

Je wilt toch niet dat die twee halve hersencellen van Mr Bush moeten overwerken. Het is allemaal de schuld van Al Qaida!

et_2000nl
09-11-03, 02:13
Ff nog een ander puntje.... Bij dit soort conflicten gaat de olieprijs toch onmiddelijk omhoog..... Ik ga morgen effe tanken scheelt toch zeker weer 1 euro!!!!!

En daar hebben die terroristen dus helemaal geen begrip voor. Dat deze arme burger zich vanaf maandag weer de pleuris moet betalen aan benzine!!!!

Qwertyno
09-11-03, 02:52
Geplaatst door splijtstof
Zamerika en Zengeland eisen de hoofden van de Saudische
Kon huis wegens het steunen voor de bevrijding van de
Tempelberg.

Daarom besloot het kon huis om zelf aanslagen tegen zijn eigen
moslims en op een paar lege huizen van de aan
syfilis leidende prinsen te plegen.

zo dat ze aan Zamerika en Zengeland laten zien van
Dat zij OBL ook een hele erge grote klootzal vinden,
ze spelen het speletje gewoon mee ,
zo dat ze nog meer syfilis kunnnen leiden in Marbella
i.p.v. Guantanamo.

plus ze hebben de intenationale gemeenschap mee
zo dat het voor Zamerika en Zengeland moeilijker word
om de Olie te jatten,om zo de strijd voor de Tmpelberg
te staken.

Splijtstof.


Goeie Zmorgen...

Ben je nog uit je Zdak..
Als dat zo is had je ff wat langer moeten Zdoorgaan....
Of ben je er uitgeknikkerd?