PDA

Bekijk Volledige Versie : Klopt dit?



lennart
08-11-03, 22:28
Ik heb een stuk op internet gelezen over 'De Mahdi', maar het is niet geschreven door een moslim, dus ik vertrouw het niet...

Maar hier staat dat volgens de overleveringen zal De Mahdi tot ons komen wanneer moslims over de hele wereld worden onderdrukt en dit zal gebeuren in de heilige maand Ramadan, wanneer er in de Ramadan zowel een zonsverduistering als een maansverduistering plaats vindt.

Nu toevalligerwijze is het nu Ramadan en is 9 november een maansverduistering en 23 November een zonsverduistering.

Als het echt zo omschreven staat in de Koran dan zie ik die Al-Qa'ida figuren er nog wel voor aan om te denken dat het deze maand is.

Mark
08-11-03, 22:30
Dat vind ik nou zo leuk aan NVDD, altijd weer een spannend jongensverhaal :duim:

lennart
08-11-03, 22:31
"And the great city was divided into three parts, and the cities of the nations fell: and great Babylon came in remembrance before God, to give unto her the cup of the wine of the fierceness of his wrath."

Revelation 16:19

In die waarschuwing afgelopen week van "Al-Qa'ida" gaf men het advies aan moslims om New York City, Los Angeles, and Washington DC te verlaten. Divide in three ;)

lennart
08-11-03, 22:33
Geplaatst door Mark
Dat vind ik nou zo leuk aan NVDD, altijd weer een spannend jongensverhaal :duim:

Wel daarom vraag ik of het waar is he... Ik denk genoeg Islamieten hier die de Koran en Islam uit hun hoofd kennen en mij kunnen vertellen of ze dit bekend voorkomen ;)

lennart
08-11-03, 22:55
http://www.salamiran.org/Religion/Imam12/

The Signs of the Reappearance (Qiyam) of the (Imam) who undertakes the Office (al-Qa'im), Peace be on him, the Period of Time of his Appearance, an Explanation of his Life and an Extract of what is revealed about his State. Traditions have been reported mentioning the signs for the time of the appearance of the Imam who will arise (qa'im), peace be on him, and the events which will take place before his appearance, together with the indications and features of it. Among them are: The Sufyani will come out in revolt; the Hasanid will be killed; the Abbasids will dispute over worldly kingdom; there will be an eclipse of the sun in the middle of the month of Ramadan; there will be an eclipse of the moon at the end of that month in contrast to ordinary happenings;

Haha cool... klopt ook nog dat verhaal.. Alleen dus een beetje ruim geinterpreteerd ;)
Maar ik ben wel benieuwd of men dit verhaal nu ook gaat gebruiken bij de analyses.

MokroMike
08-11-03, 23:45
Geplaatst door lennart
Wel daarom vraag ik of het waar is he... Ik denk genoeg Islamieten hier die de Koran en Islam uit hun hoofd kennen en mij kunnen vertellen of ze dit bekend voorkomen ;)

Er komt helemaal niets en niemand.

het is gewoon wachten op de dag des oordeels.

helaas, spannender kan ik het niet maken.

freya
09-11-03, 08:32
Geplaatst door lennart
Ik heb een stuk op internet gelezen over 'De Mahdi', maar het is niet geschreven door een moslim, dus ik vertrouw het niet...

Maar hier staat dat volgens de overleveringen zal De Mahdi tot ons komen wanneer moslims over de hele wereld worden onderdrukt en dit zal gebeuren in de heilige maand Ramadan, wanneer er in de Ramadan zowel een zonsverduistering als een maansverduistering plaats vindt.

Nu toevalligerwijze is het nu Ramadan en is 9 november een maansverduistering en 23 November een zonsverduistering.

Als het echt zo omschreven staat in de Koran dan zie ik die Al-Qa'ida figuren er nog wel voor aan om te denken dat het deze maand is.

Dat is iets shiitisch en dan nog van een bepaalde groep.

Victory weet daar vast meer van.

Victory
09-11-03, 16:02
Er is inderdaad een hadith dat zegt dat er aan het begin van de maand van ramadhan een maansverduistering komt en in het midden of het eind van ramadhan een zonsverduistering(samen met een zootje andere gebeeurtenissen). Dat de zon opkomt uit het westen, b.v (je zou de solar flares als zoiets kunnen zien). Dat zou een van de grote tekenen zijn dat de komst van Imam Mahdi(as) niet ver meer is. Maar ik weet niks van de validiteit van deze hadith.

Wat ik wel weet is dat Imam Mahdi(as) volledig onverwacht komt op een moment dat absoluut niemand het verwacht. Alleen Allah(swt) weet wanneer dat is. En kan dus niet voorspeld worden door mensen.

Verder is Imam Mahdi(as) niet iets van alleen de shia moslims, Dat hij ons LAATSTE IMAM is, is wel iets van de shia moslims.

sadeeQ
09-11-03, 17:26
Geplaatst door lennart
Ik heb een stuk op internet gelezen over 'De Mahdi', maar het is niet geschreven door een moslim, dus ik vertrouw het niet...

.

http://www.endoftimes.net/index2.html



http://www.endoftimes.net/08mahdiandtheendtimes.html




:knife_hea

lennart
09-11-03, 17:29
Thnkx sadeeQ!

Tijd om naar DE vuur te gaan. :)

sadeeQ
09-11-03, 18:11
Geplaatst door lennart
Thnkx sadeeQ!

Tijd om naar DE vuur te gaan. :)

:student:

ik sta in vuur en vlam op dit moment :zegniets: