PDA

Bekijk Volledige Versie : Open brief aan Ayaan Hirsi Ali.



Hoerriya
09-11-03, 07:50
(door Miriyam Massop)


Selam Aleykum,

Omdat ik genoeg heb van het gezeur van Ayaan hirschi Ali heb ik een email aan haar gestuurd.

Deze wil ik graag met jullie delen:

Zondag 2 november 2003

Beste Ayan,

Ik schrijf je deze email omdat ik je wil laten weten dat je mij en vele vrouwen kwetst met je uitlatingen. Dit is mijn mening en ik hoop dat je die kunt respecteren.
Ik begrijp dat je heel erge dingen hebt mee gemaakt met je familie. Dit betreur ik ten zeerste en ik denk dat vele van ons niet eens kan voorstellen wat het is om door te maken wat jij hebt doorgemaakt. Dit is waarschijnlijk mede de oorzaak waarom je zo verbitterd bent. Na wat ik over je gelezen heb kan ik me deels voorstellen dat je atheiste bent geworden. En ik vind het ook zeer betreurenswaardig dat je ouders zo weinig met je te maken willen hebben.
Eerst zal ik je een korte inleiding over mezelf geven voordat ik overga tot de kritiek die ik op jou heb. Zelf ben ik geboren en getogen in Amsterdam uit een Nederlandse moeder en een Turkse vader. Ik ben trots op mijn beide nationaliteiten. Ik heb altijd gemerkt dat Islam en mijn turkse nationaliteit werden weggestopt door mijn moeder. Daarnaast heb ik altijd gemerkt dat Islam in Turkije als een taboe werd gezien en heb ik vaak mijn grootmoeder stiekum zien bidden omdat het eigenlijk als achterlijk werd gezien om in het zogenaamde moderne Turkije moslim te zijn. Dit heeft mij altijd zeer geraakt. Uiteindelijk ben ik gaan lezen over Islam, over de dingen die mensen er over hebben beweerd en ben ik er achter gekomen dat Islam juist een heel positieve religie is in tegenstellling tot jou ervaringen. Uiteindelijk ben ik dus Moslima geworden.
En ik heb geen van de dingen die jij aanhaalt over Islam terug gevonden in Hadith en geschriften en overleveringen en wat de profeet (vzmh) zou hebben gezegd. Ik denk dat het een kwestie van interpretatie is.
Dat je Atheiste bent geworden is jou keuze en daar heb ik of wie dan ook niets over te zeggen. Alleen is er iets dat mij wel degelijk stoort aan je uitlatingen. Ik vind dat je te weinig respect toont naar mensen die wel geloven zoals bijvoorbeeld naar die man in het programma van Barend en Van Dorp van afgelopen vrijdag. Die man was katholiek in hart en nieren en ik vond dat je erg extreem was in je mening en weinig ruimte liet voor die man en ik vond zelfs dat je op hem neer keek omdat hij wel een gelovige is.
Je zit in de tweede kamer als volksvertegenwoordigster. Ik weet niet wie je vertegenwoordigt, maar ik kan je zeggen dat je mij en vele vrouwen met mij , absoluut niet vertegenwoordigt. Wat jij zegt over Islam werkt onze emancipatie juist tegen. Wij moeten dagelijks vechten om onze rechten als Moslimvrouw in deze maatschappij te waarborgen. En als we er voor uitkomen dat we moslim zijn dan gaan nederlanders met ons in discussie en verwijzen ze o.a. naar jou ervaringen.
Ik vind dat je een negatief signaal afgeeft over Islam naar de nederlandse samenleving toe. Jou verhaal is niet relevant voor het leven van andere moslimvrouwen. En jouw houding staat onze ontwikkeling deels in de weg. Ik vind dat je voor jezelf moet spreken en niet moet zeggen dat jouw situatie en jouw ervaringen gelijk zijn als hoe Islam is en hoe het wordt uitgelegd.
Jouw ervaringen hebben niets met Islam te maken. Wat mensen jou hebben aangedaan is naar mijn mening absoluut verwerpelijk en dit heeft Islam in een negatief daglicht gezet. Dit is het werk van mensen geweest en niet van Allah. En ik vind het niet eerlijk dat je de daden van gewone stervelingen aan een prachtige religie toeschrijft. En mocht je dat alsnog vinden dan moet je het brengen als jou mening en niet als een feit. Want anders ben je net zo erg als de mensen die je dit hebben aangedaan.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je overkomt als een atheistische-extremiste die de levensstyl van anderen niet respecteert. Veel mensen respecteren jou als mensen maar vinden ook dat jij hen moet respecteren en ik geef ze groot gelijk. Ik vind namelijk dat een ieder het recht moet hebben te geloven wat hij wil en wij geloven in Allah en zijn profeet (vzmh). Dit is ons goedrecht.
En wij vinden dat wij het recht hebben om Hijab te dragen zonder dat we daar steeds discussie over krijgen en steeds naar ons hoofd geslingerd krijgen dat we onderdrukt zijn, en dat we achterlijk zijn en dat we conservatief zijn en ga zo maar door.
Vrouwen in Turkije met Hijab worden dagelijks onderdrukt maar daar hoor ik je niet over. Vrouwen in Nederland met Hijab worden vaak niet aangenomen op grond van het laptje stof dat zij met trots om hun hoofd dragen. Maar daar hoor ik je niet over. Dat moslima's onderdrukt worden is net zo erg. Vrouwen moeten niet verplicht worden om Hijab te dragen maar moeten zeker niet verplicht worden om Hijab niet te dragen.
En als wij als moslims onze kinderen liever naar een islamitische basisschool sturen omdat daar onderwijs gegeven wordt dat beter aansluit bij onze normen en waarden dan is het niet eerlijk dat jij ineens deze scholen gaat bestempelen als kweekvijvers voor jihad.Of ga je er soms van uit dat alle moslims in Nederland per defenitie achter extremisten aan hollen zonder er bij na te denken. Nou ik heb nieuws voor je. Moslims kunnen wel degelijk zelf denken. Als mannen of vaders hun vrouwen of dochters mishandelen dan is dit het werk van mensen en niet van Allah. Ook al beweren ze dat dat wel zo is.
Je mag dan wel goed kunnen leren en je titel politicologie hebben behaald dit maakt je nog geen goed tweede kamer lid. En je media training zal je er zeker niet uitredden als er kritische vragen worden gesteld. Ik vind je een aardige meid, zonder mening, die met alle winden mee waait, en je staat naar mijn mening voor vage idealen die verdeeldheid onder mensen saaien. Daarnaast vind ik je een marionet van de VVD. En dat de portefeuille integratie aan jou is gegeven snap ik niet. Jij bent geen goed voorbeeld van integratie want als alle nieuwkomers jou voorbeeld zouden volgen dan zouden ze hun identiteit en religie dus de rug toe moeten keren, en dit is in onze vrije democratie toch zeker niet de bedoeling.
Nogmaals Ayan: Jij hebt jou vrijheid, gun ons onze vrijheid................. want dat is pas de real spirit van een echte liberaal.
Misschien heb ik je gekwetst maar zo moet je dat niet opvatten. Amsterdammers zijn namelijk nog al direct. We zeggen altijd wat we op ons hart hebben. En ik ben een echte Amsterdammer...................................... ......



Met vriendelijke groet,

Miriyam Massop.

Sawda
09-11-03, 08:55
Miriyam :duim:

Jammer genoeg ziet zij niet in dat ze als doorgeefluik wordt gebruikt door de VVD. Deze partij heeft haar niet voor niets aangenomen.

Simon
09-11-03, 09:35
Geplaatst door Hoerriya
[I]We zeggen altijd wat we op ons hart hebben. En ik ben een echte Amsterdammer...................................... ......

Met vriendelijke groet,

Miriyam Massop.

Goede brief. Ik ben het niet overal met je eens maar ik vind deze brief goed opgesteld en inhoudelijk ook goed. Waar je zegt dat haar ervaringen niet relevant zijn voor andere moslimvrouwen daar ben ik het niet met je eens. Waarschijnlijk is er best een groep die iets aan haar ervaringen hebben. Maar het is inderdaad zeer de vraag hoe groot die groep is. Fatima Elatik hoorde ik eens voor de televisie zeggen dat zij zelf vanuit de Islam bezig is met emancipatie en dat Hirshi Ali dat vanuit haar eigen ervaringen doet. Dat vind ik zelf een betere houding. Je moet Hirshi Ali ook niet belangrijker maken dan ze is. Het gaat erom dat vrouwen zoals jij hun visie ook naar voren brengen en zich niet van de wijs laten brengen door de andere visie van Hirshi Ali. Misschien doet ze in die zin indirect veel aan emancipatie: veel vrouwen die naar Hirshi Ali luisteren zullen denken dat er nog een ander geluid is dat te weinig gehoord wordt en hun stem laten horen. Dat is ook positief.

Simon

et_2000nl
09-11-03, 09:37
Salaam Miriyam,

De macht van de pen wordt vaak onderschat.... Go girl go!!!! En ja nu herken ik de amsterdammer, heel direct ook al heb je ongelijk, net als ik :hihi:

Maar mag ik je wat vragen. Ik vind het een ieders recht om te leven zoals ie dat zelf wil. Ik ben ook liberaal, maar dat maakt mij nog geen VVD-er, of D66-er.... In tegendeel....

De nederlandse situatie is nogal wat overspannen op het moment. Van twee kanten. Ik ben ook van mening dat het dragen van de hoofddoek soms ongewenst is. Zonder een discussie uit te lokken wanneer dat wel is en niet is. Het vaststellen van die grenzen doe je toch in een onderling debat.

Mijn vrouw word steeds door zusters en ik door broeders, er op aangesproken dat ze geen hoofddoek draagt. Er is haar een baan op een islamitische school geweigerd omdat ze geen hoofddoek wilde dragen. Dat terwijl ze 100% moslim is.

Nu ben ik de propogandist van : "Twee keer fout is niet gelijk aan een keer goed" Ik zeg het dus ook niet om mijn gelijk te halen in de discussie. Ik zeg het alleen dat er nuance is in de discussie en dat de macht van de pen en het debat, de juiste weg is om de grenzen vast te stellen. Niet alleen in de gespannen nederlandse politieke situatie, die repressie als middel gebruikt, maar ook in de marokkaanse cultuur waar diezelfde repressie het middel is....

En dan kom ik toch weer terug: "Twee keer fout is niet gelijk aan een keer goed." Repressie is nooit goed, of je nu het nederlandse wetboek ter hand neemt of de koran.

Mee eens?

Waterval
09-11-03, 09:37
Geplaatst door Simon
Misschien doet ze in die zin indirect veel aan emancipatie: veel vrouwen die naar Hirshi Ali luisteren zullen denken dat er nog een ander geluid is dat te weinig gehoord wordt en hun stem laten horen. Dat is ook positief.

Simon


Precies.....

Maslov
09-11-03, 09:44
Goed dat je je mening aan anderen laat weten, dat le het parlement gebruikt om je mening duidelijk te maken. Dat is in Nederland de enige weg.


Ik vind dat je voor jezelf moet spreken en niet moet zeggen dat jouw situatie en jouw ervaringen gelijk zijn als hoe Islam is en hoe het wordt uitgelegd.

Maar dat jij niet de ervaringen hebt van enige of ernstige onderdrukkingen als vrouw, wil niet zeggen dat anderen die niet hebben.
Misschien ben jij wel niet goed op de hoogte van al die vrouwen in 'blijf van mijn lijf' huizen.
Misschien ben jij niet helemaal goed op de hoogte van de strijd die meerdere vrouwen voeren om los te komen uit hun milieu, wat hen op ernstige bedreigingen komt te staan, en erger ernstige mishandelingen.

Het is dus goed dat je jouw mening duidelijk maakt aan een kamerlid, maar denk nou niet dat de problemen die HA aankaart er niet zijn, omdat jij ze niet meemaakt of ziet.

taouanza
09-11-03, 09:49
Geplaatst door Maslov
Goed dat je je mening aan anderen laat weten, dat le het parlement gebruikt om je mening duidelijk te maken. Dat is in Nederland de enige weg.

.

Maar dat jij niet de ervaringen hebt van enige of ernstige onderdrukkingen als vrouw, wil niet zeggen dat anderen die niet hebben.
Misschien ben jij wel niet goed op de hoogte van al die vrouwen in 'blijf van mijn lijf' huizen.
Misschien ben jij niet helemaal goed op de hoogte van de strijd die meerdere vrouwen voeren om los te komen uit hun milieu, wat hen op ernstige bedreigingen komt te staan, en erger ernstige mishandelingen.

Het is dus goed dat je jouw mening duidelijk maakt aan een kamerlid, maar denk nou niet dat de problemen die HA aankaart er niet zijn, omdat jij ze niet meemaakt of ziet.


En waar maak JIJ uit dat vrouwen in opvangtehuizen het met Ayaan eens zijn?
En ik zie ook nergens dat problemen ontkend worden.
Waarom staat oneens zijn met Ayaan gelijk aan problemen ontkennen?!

et_2000nl
09-11-03, 09:53
Geplaatst door Maslov
Goed dat je je mening aan anderen laat weten, dat le het parlement gebruikt om je mening duidelijk te maken. Dat is in Nederland de enige weg.

.

Maar dat jij niet de ervaringen hebt van enige of ernstige onderdrukkingen als vrouw, wil niet zeggen dat anderen die niet hebben.
Misschien ben jij wel niet goed op de hoogte van al die vrouwen in 'blijf van mijn lijf' huizen.
Misschien ben jij niet helemaal goed op de hoogte van de strijd die meerdere vrouwen voeren om los te komen uit hun milieu, wat hen op ernstige bedreigingen komt te staan, en erger ernstige mishandelingen.

Het is dus goed dat je jouw mening duidelijk maakt aan een kamerlid, maar denk nou niet dat de problemen die HA aankaart er niet zijn, omdat jij ze niet meemaakt of ziet.

Had nooit gedacht dat ik hoofddoek dragers zou verdedigen.... Het is een ieders recht om te dragen wat ie wil. Het is echt niet zo dat als je vrouw een hoofddoek draagt dat je automatisch het recht geeft om haar in elkaar te beuken. Anders om als ze geen hoofddoek draagt dat ze NIET in elkaar gebeukt word. Ik weet ook als geen ander dat de hoofddoek een middel KAN zijn van onderdrukking. Maar om een analogie te maken, de pen kan ook gebruikt worden om de meest verschrikkelijke dingen te schrijven. Daarom verbieden we de pen nog niet....
Mishandeling moet bestreden worden, maar geloof je nu echt dat dat verdwijnt na de verbanning van de hoofddoek?

Maslov
09-11-03, 09:53
Toua, jij interpreteert weer mijn woorden.

Weet jij zeker dat er geen vrouwen zijn die achter de akties van Ayaan staan?
Weet jij zeker dat er geen vrouwen zijn die het zeer goed vinden dat nu eindelijk eens hun problemen benoemd worden, op een wijze waarop zij het niet durven?

et_2000nl
09-11-03, 09:55
Geplaatst door taouanza
En waar maak JIJ uit dat vrouwen in opvangtehuizen het met Ayaan eens zijn?
En ik zie ook nergens dat problemen ontkend worden.
Waarom staat oneens zijn met Ayaan gelijk aan problemen ontkennen?!

Go girl go!!!!

:hihi:

Maslov
09-11-03, 09:56
ET, ik heb groot respect voor de manier waarop jij hier discussieert.

Mij gaat het er ook niet om, om de hoofddoekdraagsters te bestrijden, maar wel om op te komen voor hen die door het niet dragen ervan, of de islam te willen loslaten ernstig in de problemen komen.

et_2000nl
09-11-03, 10:00
Geplaatst door Maslov
ET, ik heb groot respect voor de manier waarop jij hier discussieert.

Mij gaat het er ook niet om, om de hoofddoekdraagsters te bestrijden, maar wel om op te komen voor hen die door het niet dragen ervan, of de islam te willen loslaten ernstig in de problemen komen.

We zijn het eens.... En dat deed niet eens pijn.....

Ik ben goed ik ben goed ik ben goed.... :lol:

En ja, het strelen van mijn ego heeft geholpen.... :ego:

taouanza
09-11-03, 10:04
Geplaatst door Maslov
Toua, jij interpreteert weer mijn woorden.

Weet jij zeker dat er geen vrouwen zijn die achter de akties van Ayaan staan?
Weet jij zeker dat er geen vrouwen zijn die het zeer goed vinden dat nu eindelijk eens hun problemen benoemd worden, op een wijze waarop zij het niet durven?


Natuurlijk zijn er vrouwen die het met Ayaan eens zijn alleen ik zie ze niet, het zijn meestal autochtonen die met haar weglopen.
En ik heb trouwens nergens beweerd dat ze geen aanhang heeft.
Maar er zijn ook vrouwen die ook voor emancipatie zijn maar tegen Ayaan zijn.
Hun mening dient ook gerespecteerd te worden.

Elke keer als ik vraagtekens zet bij mevrouw Ali's denkwijze krijg ik een regen van verwijten naar mijn hoofd geslingerd:
Of je bent tegen onderdrukking en voor Ayaan
Of je bent tegen Ayaan en voor onderdrukking
Hoe belachelijk!!!

et_2000nl
09-11-03, 10:13
Geplaatst door taouanza
Natuurlijk zijn er vrouwen die het met Ayaan eens zijn alleen ik zie ze niet, het zijn meestal autochtonen die met haar weglopen.
En ik heb trouwens nergens beweerd dat ze geen aanhang heeft.
Maar er zijn ook vrouwen die ook voor emancipatie zijn maar tegen Ayaan zijn.
Hun mening dient ook gerespecteerd te worden.

Elke keer als ik vraagtekens zet bij mevrouw Ali's denkwijze krijg ik een regen van verwijten naar mijn hoofd geslingerd:
Of je bent tegen onderdrukking en voor Ayaan
Of je bent tegen Ayaan en voor onderdrukking
Hoe belachelijk!!!

Mag ik je helpen?

Ayaan HA staat niet gelijk aan de emancipatie van moslim vrouwen. Zij staat gelijk aan de repressie van moslims.... Dat zij verwerpelijke zaken in de moslim cultuur ter discussie stelt, kan ik waarderen. Maar sinds wanneer is repressie van een totale groep, het middel om de mensen die zich misdragen te corrigeren. Daar hebben we toch het nederlandse strafrecht voor. Voor alle misstanden hoeft het strafrecht nauwelijks verandert te worden. Slechts opgevolgd....

Da's iets heel anders.....

En Maslov, we hadden al besloten dat we het eens waren en dat zijn we nog steeds.... Toch?

taouanza
09-11-03, 10:17
Geplaatst door et_2000nl
Mag ik je helpen?

Ayaan HA staat niet gelijk aan de emancipatie van moslim vrouwen. Zij staat gelijk aan de repressie van moslims.... Dat zij verwerpelijke zaken in de moslim cultuur ter discussie stelt, kan ik waarderen. Maar sinds wanneer is repressie van een totale groep, het middel om de mensen die zich misdragen te corrigeren. Daar hebben we toch het nederlandse strafrecht voor. Voor alle misstanden hoeft het strafrecht nauwelijks verandert te worden. Slechts opgevolgd....

Da's iets heel anders.....

En Maslov, we hadden al besloten dat we het eens waren en dat zijn we nog steeds.... Toch?


Dank je,
Ik heb dit tot in den treuren uitgelegd maar men leest alleen maar wat men wil lezen.verveeld

et_2000nl
09-11-03, 10:23
Geplaatst door taouanza
Dank je,
Ik heb dit tot in den treuren uitgelegd maar men leest alleen maar wat men wil lezen.verveeld

Nee hoor.... Maslov had mij al gelijk gegeven :ego:

Terwijl jij en ik in hetzelfde kamp staan.

De vorm is een nogal onderschatte toevoeging van de discussie..... :hihi:

taouanza
09-11-03, 10:25
Geplaatst door et_2000nl
Nee hoor.... Maslov had mij al gelijk gegeven :ego:

Terwijl jij en ik in hetzelfde kamp staan.

De vorm is een nogal onderschatte toevoeging van de discussie..... :hihi:

Ik prik hier bijna een jaar. En ik heb bijna ruzie gekregen hierover met een vriendin.
Nou is ruzie maken onze hobby en daarom zoeken wij elkaar op maar over Ayaan hadden we bijna echt ruzie. :maf:
Zij is Nederlandse.

et_2000nl
09-11-03, 10:37
Geplaatst door taouanza
Ik prik hier bijna een jaar. En ik heb bijna ruzie gekregen hierover met een vriendin.
Nou is ruzie maken onze hobby en daarom zoeken wij elkaar op maar over Ayaan hadden we bijna echt ruzie. :maf:
Zij is Nederlandse.

Ben jij geen nederlandse dan? Dat is staatsrechtelijk bepaald op het moment dat je een nederlands staatburgerschap bezit. :lol:

AHA is ook een moeilijk onderwerp. Zij speelt, ik neem aan onbewust, in op de gedachte dat liberaal en geemancipeerd denken toch niet iets is waar allochtonen zich tegen moeten verzetten. Dat ze daardoor repressie gebruikt, is dan door velen al vergeten.

MAAR.... Ik blijf geloven in goede argumenten om haar te bestrijden.... En een ruzie is zij mij niet waard.... Dat krediet wil ik haar niet geven :hihi:

taouanza
09-11-03, 10:43
Geplaatst door et_2000nl
Ben jij geen nederlandse dan? Dat is staatsrechtelijk bepaald op het moment dat je een nederlands staatburgerschap bezit. :lol:

AHA is ook een moeilijk onderwerp. Zij speelt, ik neem aan onbewust, in op de gedachte dat liberaal en geemancipeerd denken toch niet iets is waar allochtonen zich tegen moeten verzetten. Dat ze daardoor repressie gebruikt, is dan door velen al vergeten.

MAAR.... Ik blijf geloven in goede argumenten om haar te bestrijden.... En een ruzie is zij mij niet waard.... Dat krediet wil ik haar niet geven :hihi:


Ja ik ben Nederlandse ze3ma ik bedoelde autochtoon.
Nee ik heb ook geen ruzie met mijn vriendin en haar vriend.
Je zou het haast niet geloven maar er zijn mensen die assertieve moslimas waarderen zelf als ze het niet gebruiken om hun geloof af te vallen.:wink:

et_2000nl
09-11-03, 10:50
Geplaatst door taouanza
Ja ik ben Nederlandse ze3ma ik bedoelde autochtoon.
Nee ik heb ook geen ruzie met mijn vriendin en haar vriend.
Je zou het haast niet geloven maar er zijn mensen die assertieve moslimas waarderen zelf als ze het niet gebruiken om hun geloof af te vallen.:wink:

Cynisme is mij niet vreemd.... Lees de disclaimer onder mijn reply....

Maar daar gaan we weer.... Een assertieve moslim is niet gelijk aan een fundamentalistische moslim..... Ik ben zo assertief als de kolere, maar fundamentalist ben ik zeker niet....

Nou moet ik zelf toegeven, ik discusieer liever met mensen die het oneens zijn met mij dan mensen die het wel eens zijn met mij.... Nou heb ik een geluk, er zijn er maar heel weinig die het met mij eens zijn....
Ik heb een prachtig en gelukkig leven....

taouanza
09-11-03, 10:53
Geplaatst door et_2000nl
Cynisme is mij niet vreemd.... Lees de disclaimer onder mijn reply....

Maar daar gaan we weer.... Een assertieve moslim is niet gelijk aan een fundamentalistische moslim..... Ik ben zo assertief als de kolere, maar fundamentalist ben ik zeker niet....

Nou moet ik zelf toegeven, ik discusieer liever met mensen die het oneens zijn met mij dan mensen die het wel eens zijn met mij.... Nou heb ik een geluk, er zijn er maar heel weinig die het met mij eens zijn....
Ik heb een prachtig en gelukkig leven....

:lol:


Nou ik ben het met je eens vervelend he?:duivels:

Sawda
09-11-03, 10:54
Geplaatst door et_2000nl


:lol:



Jouw favoriete smilie zeker.

et_2000nl
09-11-03, 10:56
Geplaatst door Sawda
Jouw favoriete smilie zeker.

Sorry dat je daar aan stoort.... Ik heb mijn bericht gewijzigd, de smiley is weg....

Uw onderdaan!

:hihi:

et_2000nl
09-11-03, 10:58
Geplaatst door taouanza
Nou ik ben het met je eens vervelend he?:duivels:

Nou doei.... Ik vind je saai.... Ik ga gelijk op zoek naar een ander slachtoffer....

:hihi:

PS ik ben net gewezen door een gerespecteerd prikker dat een van mijn smileys hem stoorde.... Ik zal daarom dit gewraakte smiley niet meer gebruiken.....

Sawda
09-11-03, 10:58
Geplaatst door et_2000nl
Sorry dat je daar aan stoort.... Ik heb mijn bericht gewijzigd, de smiley is weg....

Uw onderdaan!

:hihi:

Je mag het gewoon gebruiken hoor. Het viel me alleen op.

et_2000nl
09-11-03, 11:00
Geplaatst door Sawda
Je mag het gewoon gebruiken hoor. Het viel me alleen op.

Dank je, zet ik hem weer terug.... Maar ik wil discusieren en niet over smileys lullen en weet je wat het ergste is.... Ik doe het allemaal zelf....
Nou dat onderscheid mij niet van de gemiddlede prikker....

Maar mijn favoriete smiley is :ego:

Die is o zo groot.... En dat heb je wel nodig....

Sawda
09-11-03, 11:13
Geplaatst door et_2000nl

Die is o zo groot.... En dat heb je wel nodig....

Dat was mij ook opgevallen.

Ik blijf gewoon mezelf daar heb ik deze :ego: niet voor nodig.

ok en nu terug naar het onderwerp AHA.

et_2000nl
09-11-03, 11:18
Geplaatst door Sawda
Dat was mij ook opgevallen.

Ik blijf gewoon mezelf daar heb ik deze :ego: niet voor nodig.

ok en nu terug naar het onderwerp AHA.

Is goed..... Maar een te grote ego is toch waar dit onderwerp over gaat....

Tomas
09-11-03, 11:31
Bah. Die Marokkanen leren wel eng snel. Een jaar geleden kwam de meest erudiete niet veel verder dan klitlozebitch. En nu krijgen we dit. :moe:

Aangezien ik geen eigen mening heb, maar slechts uit reageren besta, word ik dus gedwongen om naar een onmogelijk standpount te zoeken in deze flauwe soep van genuanceerdheid.

Dankzij die klitloze bitch.

taouanza
09-11-03, 11:33
Geplaatst door Tomas
Bah. Die Marokkanen leren wel eng snel. Een jaar geleden kwam de meest erudiete niet veel verder dan klitlozebitch. En nu krijgen we dit. :moe:

Aangezien ik geen eigen mening heb, maar slechts uit reageren besta, word ik dus gedwongen om naar een onmogelijk standpount te zoeken in deze flauwe soep van genuanceerdheid.

Dankzij die klitloze bitch.





:hihi:

et_2000nl
09-11-03, 11:37
Geplaatst door Tomas
Bah. Die Marokkanen leren wel eng snel. Een jaar geleden kwam de meest erudiete niet veel verder dan klitlozebitch. En nu krijgen we dit. :moe:

Aangezien ik geen eigen mening heb, maar slechts uit reageren besta, word ik dus gedwongen om naar een onmogelijk standpount te zoeken in deze flauwe soep van genuanceerdheid.

Dankzij die klitloze bitch.

Gatver de gatver heeft ze geen klit.... Wie neemt zo'n iemand dan ook serieus....

Euhhh.... Nou praat ik wel heel erg stoer....

Maar wat is een klit?

Tomas
09-11-03, 11:39
Geplaatst door et_2000nl
Gatver de gatver heeft ze geen klit.... Wie neemt zo'n iemand dan ook serieus....

Euhhh.... Nou praat ik wel heel erg stoer....

Maar wat is een klit?

Dat kan Taouanza je beter uitleggen.

Ik weet dat kutding toch al nooit te vinden.

taouanza
09-11-03, 11:39
Geplaatst door et_2000nl
Gatver de gatver heeft ze geen klit.... Wie neemt zo'n iemand dan ook serieus....

Euhhh.... Nou praat ik wel heel erg stoer....

Maar wat is een klit?

Klitteband!:student:

et_2000nl
09-11-03, 11:47
Geplaatst door Tomas
Dat kan Taouanza je beter uitleggen.

Ik weet dat kutding toch al nooit te vinden.

Misschien heet je vrouw wel AHA dan....

Kijk dit begrijp ik....

Dank....

et_2000nl
09-11-03, 11:50
Geplaatst door taouanza
Klitteband!:student:

Nou heb ik ooit gelezen dat vrouwen daar iets mee hebben of zo.... En dat je eraan moet likken. Nou vind ik dat zo ie zo vies, ergens aan likken....

Effe me jas pakken en kijken hoe mijn vrouw reageerd als ik daaraan ga likken.....

Bedankt nogmaals.....

Zagora
09-11-03, 12:37
Ik had gedacht en gehoopt dat AHA op meer sympathie zou kunnen rekenen van vrouwelijke moslima's die haar zaak een warm hart toe dragen. Helaas is dit niet het geval en naar het blijkt zal het ook niet gebeuren. AHA, die zegt voor de emancipatie van de moslimsvrouw strijdt zou dat zelf als eerste moeten realiseren en zichzelf hier rekenschap van geven, want ergens doet ze het heel erg fout. Wie zich affilieert met Geert Wilders, Leon de Winter en in haar essays mensen als Paul Fentrop (een journalist die in de HP/Tijd een groot stuk schreef over waarom de islam verboden moet worden) aanhaalt is duidelijk bezig met een heel andere strijd. Zoals ik het zie denk ik dat AHA bepaalde zaken uit haar verleden nog niet helemaal heeft kunnen verwerken waardoor ze met nauwelijks gecontroleerde woede tegen de moslimgemeenschap te keer gaat. Dat is op zich niet gek, want dat gebeurt bij de meeste mensen die pas van hun geloof afvallen (of een ander ideaal), zij het christen, jood of moslims. Sommigen hier noemen haar verbitterd alsof het een misdaad zou zijn om verbitterd te zijn. Gezien haar ervaringen is het logisch dat ze zo boos en rancuneus is en dat ze het niet over haar hart kan verkrijgen om aan te zien dat hetzelfde zou kunnen gebeuren met andere meisjes. Dat ze dit probeert te voorkomen is een moedig ding waarvoor ze lof verdient en geen hoon. Echter, AHA, heeft met haar overstap naar de VVD, de overexposure in de media waar ze aan heeft meegewerkt, Neelie Kroes&Bram Peper, en door zich met nog veel meer idioten te laten misbruiken omdat iedereen graag geassocieerd wil worden met de leider van de derde femininistische golf, hierdoor heeft ze veel van haar geloofwaardigheid verloren. En dan heb ik het nog niet over haar ' zotte ' voorstellen zoals om ' bepaalde vrijheden op te geven' om moslimscholen aan te pakken. Concluderend kun je vaststellen dat AHA's niet ongeringe bijdrage er in heeft bestaan dat ze een discussie heeft opengebroken en dat er nu ook in de moslimgemeenschap over bepaalde zaken kan worden gesproken (zij het maar mondjesmaat). Maar om nou de volledige emancipatie aan haar op te hangen lijkt me te veel eer.

Maslov
09-11-03, 12:46
Maar sinds wanneer is repressie van een totale groep, het middel om de mensen die zich misdragen te corrigeren.

Et, hier ga je in mijn ogen toch de bocht uit.
Ik had je nog niet eerder kunnen betrappen op 'slachtofferdenken', maar dit lijkt er wel erg op.

ER is geen enkele groep mensen waarop repressie vanuit de overheid ligt (uitgezonderd criminelen en lastige jongeren).

AHA is echt niet mijn favoriete politica in de tweede kamer. Erger, ik vind het geen goede politica.
Ik heb wel veel respect voor de vrouw AHA, die zich los wist te wringen uit een voor haar knellend juk van religie en cultuur.
En als ze in de toekomst ook nog iets kan betekenen voor mensen die datzelfde wensen te doen, dan krijg ik nog meer respect voor haar, en dan misschien ook als politica.

Tomas
09-11-03, 12:53
Geplaatst door Maslov
ER is geen enkele groep mensen waarop repressie vanuit de overheid ligt (uitgezonderd criminelen en lastige jongeren).


Feitelijk niet nee, maar als je door politici de volgende uispraken keer op keer moet aanhoren:

- Islamitische scholen vebieden.
- Allochtonen verspreiden.
- Ouders van ***********nen financieel straffen.
- Etc..

Dan moet je je als Moslim wel heel sterk en zekerr voelen wil je niet een beetje repressie voelen.

Zagora
09-11-03, 12:57
Geplaatst door Tomas
Feitelijk niet nee, maar als je door politici de volgende uispraken keer op keer moet aanhoren:

- Islamitische scholen vebieden.
- Allochtonen verspreiden.
- Ouders van ***********nen financieel straffen.
- Etc..

Dan moet je je als Moslim wel heel sterk en zekerr voelen wil je niet een beetje repressie voelen.

En geen van die voorstellen wordt uitgevoerd omdat er geen democratische meerderheid voor te behalen is. Blijft alleen over dat je het psychologische repressie kunt noemen. Dat is niet minder fout natuurlijk maar zolang mensen dit soort uitlangen niet accepteren zie ik het nog niet zo'n vaart lopen met die overheidsrepressie.

Maslov
09-11-03, 12:59
- Islamitische scholen vebieden.

Volgens mij hebben bedoelde politici nooit gezegd de islamitische scholen te verbieden.
Wel die scholen geen subsidie meer geven die emancipatie van vrouwen en homo's frustreren door zaken te onderwijzen die daar niet mee stroken.


- Allochtonen verspreiden.

Volgens mij spreken ze dan namens een meerderheid onder die allochtonen.


- Ouders van ***********nen financieel straffen.

Volgens mij gaat dit gelden voor elke ouder die de kinderen verwaarloost c.q. niet geïntresseert is in het schoolleven van hun kind.


- Etc.. ...... Niks inhoudelijks dus.

Tomas
09-11-03, 13:01
Geplaatst door Zagora
En geen van die voorstellen wordt uitgevoerd omdat er geen democratische meerderheid voor te behalen is. Blijft alleen over dat je het psychologische repressie kunt noemen. Dat is niet minder fout natuurlijk maar zolang mensen dit soort uitlangen niet accepteren zie ik het nog niet zo'n vaart lopen met die overheidsrepressie.

Maar bedenk dat de groep die hiermee bedoelt wordt vaak niet zo goed op de hoogte is van democratie en wat de meerderheid nu echt wil en kan tov een minderheid.

et_2000nl
09-11-03, 13:02
Geplaatst door Maslov
Et, hier ga je in mijn ogen toch de bocht uit.
Ik had je nog niet eerder kunnen betrappen op 'slachtofferdenken', maar dit lijkt er wel erg op.

ER is geen enkele groep mensen waarop repressie vanuit de overheid ligt (uitgezonderd criminelen en lastige jongeren).

AHA is echt niet mijn favoriete politica in de tweede kamer. Erger, ik vind het geen goede politica.
Ik heb wel veel respect voor de vrouw AHA, die zich los wist te wringen uit een voor haar knellend juk van religie en cultuur.
En als ze in de toekomst ook nog iets kan betekenen voor mensen die datzelfde wensen te doen, dan krijg ik nog meer respect voor haar, en dan misschien ook als politica.

Ik heb mijzelf nooit op slachtoffer denken kunnen betrappen. Alleen als slachtoffer van mijn eigen daden en dat is al erg geonoeg.... :hihi:

Het is de vorm en woordkeuze misschien die jou de indruk gaven dat ik uit de bocht vloog. Niet dat dat verder belangrijk is.

Ik ben het met je eens, op dit moment is de toon alleen gespannen en zijn er nog geen echte wetten in de maak om minderheden te onderdrukken, slechts proefballonnetjes.

Maar het voorstel van AHA, om de islamitische scholen te verbieden gaat mij te ver. Da's onderdrukking van een grondwettelijk recht voor een minderheidsgroep. De redenen die zij aanvoerd zijn niet gebaseerd op feiten. En geloof me, ik woon in Amsterdam west. De gemiddelde openbare school doet het echt niet veel beter dan die islamitische school, sterker nog, gebaseerd op resultaten ligt de verhouding anders om.... Goede studie resultaten en een toekomst is het middel voor emancipatie van allochtonen. Haar "feiten" zijn gebaseerd op haar eigen frustratie. Dat heeft niets met slachtoffer denken te maken....

Overigens, ik ben voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Het is een discriminerend systeem.

Tomas
09-11-03, 13:03
Geplaatst door Maslov
- Etc.. ...... Niks inhoudelijks dus.

Wil je het niet begrijpen?

Maslov
09-11-03, 13:08
Maar het voorstel van AHA, om de islamitische scholen te verbieden gaat mij te ver.

Dan zijn we het eens.
Deze islamitische scholen kunnen alleen gesloten worden als ook alle christelijke en vrije scholen gesloten worden, en het openbaar onderwijs geherstructureerd wordt.

Zagora
09-11-03, 13:11
Geplaatst door Tomas
Maar bedenk dat de groep die hiermee bedoelt wordt vaak niet zo goed op de hoogte is van democratie en wat de meerderheid nu echt wil en kan tov een minderheid.

Jammer dat je halverwege blijft steken. Ik begrijp je niet. Omdat die groep niet op de hoogte is moet je.......????? wat?

et_2000nl
09-11-03, 13:11
Geplaatst door Tomas
Feitelijk niet nee, maar als je door politici de volgende uispraken keer op keer moet aanhoren:

- Islamitische scholen vebieden.
- Allochtonen verspreiden.
- Ouders van ***********nen financieel straffen.
- Etc..

Dan moet je je als Moslim wel heel sterk en zekerr voelen wil je niet een beetje repressie voelen.

Dank voor je bijdrage....

Ik ben voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Een achterhaald systeem. Dat bewijst de discussie over een islamitische zuil in nederland. Die er al lang is, maar politici denken dat ze dat kunnen verbieden/bestrijden.... Je kunt niet selectief zijn in die zuilen.

Allochtonen verspreiden werkt, gebeurd hier al in amsterdam. Niet om de marrokanen weg te sturen, maar om de boven klasse de wijk in te krijgen. Goede voorbeelden zijn nieuw geuzenveld, alhoewel het nog veel beter kan. Discussies over marokkanen weg sturen stigmatiseerd alleen maar.

Ouder van allochtonen straffen weet ik niet.... Ouders straffen voor misdaden van minderjarige kinderen zou ik minder moeite mee hebben dus zonder verschil in afkomst. Ik heb er een beetje moeilijk mee om andere mensen te straffen voor de daden van een ander. Je bent en blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen daden.... Niet van die geitenwollen sokken knuffel partijen....

ET

Tomas
09-11-03, 13:13
Geplaatst door et_2000nl

Overigens, ik ben voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Het is een discriminerend systeem.

In principe ben ik het met je eens, maar uit de praktijk blijkt volgens mij nu dat Islamitische scholen DE oplossing zouden kunnen zijn voor het allochtone scholingsdrama.

Op die scholen waar een groot deel van de kinderen "zwart" is en de leraren "wit" zie je dat leraren geen enkel vertrouwen meer hebben in het slagen van deze "zwarte" kinderen. Dat komt misschien deels door onderbewust racisme, maar vooral door de opstandigheid en het slechte contact met de ouders.

Maslov
09-11-03, 13:13
Precies ET.

Maar ja, het is maar net hoe je zaken die gebeuren interpreteert.

et_2000nl
09-11-03, 13:14
Geplaatst door et_2000nl
Nou heb ik ooit gelezen dat vrouwen daar iets mee hebben of zo.... En dat je eraan moet likken. Nou vind ik dat zo ie zo vies, ergens aan likken....

Effe me jas pakken en kijken hoe mijn vrouw reageerd als ik daaraan ga likken.....

Bedankt nogmaals.....

Nou ik kreeg een stofzuiger in me handen gedrukt. Ze zei als je schoon wil maken, begin je onderaan met de vloer....

Heb ik iets niet goed gedaan?

:hihi:

Zagora
09-11-03, 13:14
Geplaatst door et_2000nl
En geloof me, ik woon in Amsterdam west. De gemiddelde openbare school doet het echt niet veel beter dan die islamitische school, sterker nog, gebaseerd op resultaten ligt de verhouding anders om.... Goede studie resultaten en een toekomst is het middel voor emancipatie van allochtonen.

Hier heb je een goed punt te pakken. Ik herinner mij een uitzending van Prem Radhuskin of hoe hij ook heet waarin directeuren van openbare scholen in west smeekten om kinderen van islamitische scholen omdat die in vergelijking met allochtone kinderen op openbare scholen oneindig veel gedisciplineerder waren en tevens betere resultaten behaalden. Waarom dit op die islamitische scholen wel lukt is volgens mij wel een onderzoek waard.

Tomas
09-11-03, 13:18
Geplaatst door Zagora
Jammer dat je halverwege blijft steken. Ik begrijp je niet. Omdat die groep niet op de hoogte is moet je.......????? wat?

Ik bedoel daarmee dat het sterke gevoel van repressie verklaard kan worden. Als je geen vertrouwen of kennis hebt van onze democratie en het recht op gelijke behandeling, dan zie je in dergelijke uitspraken veel eerder repressie. Als koning Hassan (of hoe heet ie?) zegt dat islamitische scholen aan banden moeten worden gelegd, betekent dat heel wat anders dan als AHA dit zegt. Maar dat is dus niet altijd duidelijk denk ik voor Marokkanen die nauwelijks nederlands verstaan of nauwelijks scholing hebben genoten.

Duidelijker?????

leuker kan ik het in ieder geval niet maken.

Tomas
09-11-03, 13:21
Geplaatst door et_2000nl
Nou ik kreeg een stofzuiger in me handen gedrukt. Ze zei als je schoon wil maken, begin je onderaan met de vloer....

Heb ik iets niet goed gedaan?

:hihi:

Een stofzuiger? Kinky. En lekker.

Maar als je schoon wilt maken begin je eerst bovenop de kastjes en als laatste ga je stofzuigen. Tsss... Mannen...

et_2000nl
09-11-03, 13:21
Geplaatst door Tomas
In principe ben ik het met je eens, maar uit de praktijk blijkt volgens mij nu dat Islamitische scholen DE oplossing zouden kunnen zijn voor het allochtone scholingsdrama.

Op die scholen waar een groot deel van de kinderen "zwart" is en de leraren "wit" zie je dat leraren geen enkel vertrouwen meer hebben in het slagen van deze "zwarte" kinderen. Dat komt misschien deels door onderbewust racisme, maar vooral door de opstandigheid en het slechte contact met de ouders.

Tomas, we , ja wie is we eigenlijk.... Ze nou ja wie is ze eigenlijk....

De voorstanders van de eenzijdige afschaffing van islamitische scholen, en zij die het woord integratie in de mond durven te nemen, lopen de spoken achterna die ze zelf gecreerd hebben.

Zwarte scholen zijn het probleem niet slechts de oorzaak!

In A'dam west mijn geliefde stadsdeel, ben er maar gaan wonen, zijn er meer zwarte openbare scholen en zover ik weet maar 1 islamitische school, in mijn stadsdeel dan Overtoomse veld. Ik ken door familie de situatie goed op de openbare scholen. Die zijn net zo zwart als de islamitische scholen. Het hoofddoekjes gehalte van kinderen erg hoog. Veel allochtone leerkrachten enz enz....

Wat nou islamitische scholen afschaffen, welk probleem los je dan op, de problemen op al die scholen zijn gelijk!!!!

Zagora
09-11-03, 13:22
Geplaatst door Tomas
Ik bedoel daarmee dat het sterke gevoel van repressie verklaard kan worden. Als je geen vertrouwen of kennis hebt van onze democratie en het recht op gelijke behandeling, dan zie je in dergelijke uitspraken veel eerder repressie. Als koning Hassan (of hoe heet ie?) zegt dat islamitische scholen aan banden moeten worden gelegd, betekent dat heel wat anders dan als AHA dit zegt. Maar dat is dus niet altijd duidelijk denk ik voor Marokkanen die nauwelijks nederlands verstaan of nauwelijks scholing hebben genoten.

Duidelijker?????

leuker kan ik het in ieder geval niet maken.

Ah okay.... maar ik geloof niet dat het aan kennis of vertrouwen ontbreekt. Tenzij je in elke discussie een aanzet tot onderdrukking ziet. Dan speelt het zich allemaal tussen je oren af.

et_2000nl
09-11-03, 13:24
Geplaatst door Tomas
Een stofzuiger? Kinky. En lekker.

Maar als je schoon wilt maken begin je eerst bovenop de kastjes en als laatste ga je stofzuigen. Tsss... Mannen...

Da's voor de gevorderde dat had zij al gedaan.... Wij zijn gelijk, dat wil niet zeggen dat we alles op hetzelfde niveau doen....

Ik zet mijn zoektocht naar de klit voort, ik heb zo'n gevoel dat ik HET nog niet heb gevonden....

Zagora
09-11-03, 13:24
Geplaatst door et_2000nl
Tomas, we , ja wie is we eigenlijk.... Ze nou ja wie is ze eigenlijk....

De voorstanders van de eenzijdige afschaffing van islamitische scholen, en zij die het woord integratie in de mond durven te nemen, lopen de spoken achterna die ze zelf gecreerd hebben.

Zwarte scholen zijn het probleem niet slechts de oorzaak!

In A'dam west mijn geliefde stadsdeel, ben er maar gaan wonen, zijn er meer zwarte openbare scholen en zover ik weet maar 1 islamitische school, in mijn stadsdeel dan Overtoomse veld. Ik ken door familie de situatie goed op de openbare scholen. Die zijn net zo zwart als de islamitische scholen. Het hoofddoekjes gehalte van kinderen erg hoog. Veel allochtone leerkrachten enz enz....

Wat nou islamitische scholen afschaffen, welk probleem los je dan op, de problemen op al die scholen zijn gelijk!!!!

Bravo! Dan was het zo gek nog niet dat AHA zo te keer ging tegen Maria van der Hoeven die stelde dat segregatie op scholen een onomkeerbaar feit is.

Tomas
09-11-03, 13:27
Geplaatst door et_2000nl

De voorstanders van de eenzijdige afschaffing van islamitische scholen, en zij die het woord integratie in de mond durven te nemen, lopen de spoken achterna die ze zelf gecreerd hebben.


Ja, dat is denk ik wel zo, ja.


Zwarte scholen zijn het probleem niet slechts de oorzaak!

Dit snap ik niet? Wat bedoel je hier nou mee?


In A'dam west mijn geliefde stadsdeel, ben er maar gaan wonen, zijn er meer zwarte openbare scholen en zover ik weet maar 1 islamitische school, in mijn stadsdeel dan Overtoomse veld. Ik ken door familie de situatie goed op de openbare scholen. Die zijn net zo zwart als de islamitische scholen. Het hoofddoekjes gehalte van kinderen erg hoog. Veel allochtone leerkrachten enz enz....

Wat nou islamitische scholen afschaffen, welk probleem los je dan op, de problemen op al die scholen zijn gelijk!!!!

Oh.. Dus volgens jou zijn qua samenstelling openabre scholen daar en Islamitische scholen gelijk? En dan toch scoren de Islamitische scholen beter?

Dat kan ik ook niet verklaren, maar ik heb hier in Gouda de ervaring dat de "zwarte" scholen nog altijd grotendeels worden beheerd door "witte" leraren die de zin van het leven uit het oog hebben verloren.

Tomas
09-11-03, 13:30
Geplaatst door Zagora
Ah okay.... maar ik geloof niet dat het aan kennis of vertrouwen ontbreekt. Tenzij je in elke discussie een aanzet tot onderdrukking ziet. Dan speelt het zich allemaal tussen je oren af.

Je hebt natuurlijk ook de hysterici en de machtruikers die er dankbaar gebruik van maken en het alleen maar willen opstoken voor hun eigen eer en glorie.

Maar toch, ik kan me wel wat voorstellen bij de onzekerheid soms. En ik kan er niet goed tegen als een witte even komt vertellen dat je niet moet zeiken. Die hebben volgens mij dan geen enkele poging gedaan om je in zo'n situatie in te leven.

Zagora
09-11-03, 13:35
Zou beheer AHA niet een keer kunnen uitnodigen om een discussie hier op maroc.nl te voeren, zoals ze dat deden met Rogier van Boxtel? Ze hoeft dan in ieder geval niet bang te zijn dat ze wordt aangevallen ofzo.

et_2000nl
09-11-03, 13:49
Geplaatst door Zagora
Zou beheer AHA niet een keer kunnen uitnodigen om een discussie hier op maroc.nl te voeren, zoals ze dat deden met Rogier van Boxtel? Ze hoeft dan in ieder geval niet bang te zijn dat ze wordt aangevallen ofzo.

Lijkt me een goed plan.... Ik schiet haar helemaal af.... Met mijn machtige pen en scherpe tong natuurlijk....

Tomas
09-11-03, 13:52
OK. Ik sta dan wel voor de volle 100% achter haar, want al heb ik dan geen stabiele mening, met aantrekkelijke vrouwen ben ik het altijd eens.

et_2000nl
09-11-03, 14:02
Dit snap ik niet? Wat bedoel je hier nou mee?]

Er is geen specifiek probleem voor islamitische scholen. Zij hebben zich te houden aan de geldende wetten en richtlijnen. De oorzaak is dat zwarte wijken zijn. Het "probleem: zwrte school is dus niet gerelateerd aan het feit dat het een islamitische school is.
Nogmaals ik ben tegen bijzonder onderwijs, maar eenzijdige afbraak vind ik nog erger.....

Er is geen specifiek probleem voor islamitische scholen. Zij hebben zich te houden aan de geldende wetten en richtlijnen. De oorzaak is dat zwarte wijken zijn. Het "probleem: zwrte school is dus niet gerelateerd aan het feit dat het een islamitische school is.


Oh.. Dus volgens jou zijn qua samenstelling openabre scholen daar en Islamitische scholen gelijk? En dan toch scoren de Islamitische scholen beter?

Beter dan het gemiddelde ja.... En dat kom om dezelfde reden als dat er in de 20-er jaren het verzuilde onderwijs in de grondwet is opgenomen, artikel 26....
Behoud van eigen identiteit stimuleert de ontwikkeling van een zuil, inclusief studie....


Dat kan ik ook niet verklaren, maar ik heb hier in Gouda de ervaring dat de "zwarte" scholen nog altijd grotendeels worden beheerd door "witte" leraren die de zin van het leven uit het oog hebben verloren.

Dat is een ander probleem. Het is nou eenmaal moeilijker om geconcentreerde scholen van lage sociale klasse les te geven. Dat is onafhankelijk van religie en afkomst. Religie en afkomst versterkt selcht een bestaand probleem. Maar is niet HET probleem....

Tomas
09-11-03, 14:15
Geplaatst door et_2000nl

Het "probleem: zwrte school is dus niet gerelateerd aan het feit dat het een islamitische school is.


Dat beweer ik toch ook helemaal niet. Ik beweer juist dat Islamitische scholen DE oplossing kunnen zijn voor het scholingsdrama dat zich volstrekt.



Beter dan het gemiddelde ja.... En dat kom om dezelfde reden als dat er in de 20-er jaren het verzuilde onderwijs in de grondwet is opgenomen, artikel 26....
Behoud van eigen identiteit stimuleert de ontwikkeling van een zuil, inclusief studie....


Daarom ben ik in principe misschien wel tegen vermenging van religie en school, maar leert de praktijk mij ook dat het juist erg zinvol kan zijn voor emancipatie.



Dat is een ander probleem. Het is nou eenmaal moeilijker om geconcentreerde scholen van lage sociale klasse les te geven. Dat is onafhankelijk van religie en afkomst. Religie en afkomst versterkt selcht een bestaand probleem. Maar is niet HET probleem....

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat je het statistisch zal kunnen aantonen dat zwarte kinderen uit een lagere sociale klasse het onder het regime van witte leraren het slechter zullen doen dan onder het regime van zwarte leraren. Ik denk dat latent racisme, de neiging om te generaliseren en cultuur verschillen onder dergelijke omstandigheden erg versterkt kunnen worden en versterkend werken. Een soort negatieve spiraal zegmaar.

Dat een deel van de oorzaak ligt in wijken met grote concentraties aan allochtonen is misschien ook wel waar, maar wat mij opvalt is dat de zwartere scholen en wittere scholen niet aan deze locaties verbonden zijn. Een witte school hier in gouda staat bv midden in een zwarte wijk. En een bizonder zwarte school juist weer in een witte.

Waar ik zwart en wit zeg gaat het om aan te geven dat er sprake is van hoge respectievelijk lage percentage allochtone kinderen. Voor de duidelijkheid.

et_2000nl
09-11-03, 14:36
Geplaatst door Tomas
[B]Dat beweer ik toch ook helemaal niet. Ik beweer juist dat Islamitische scholen DE oplossing kunnen zijn voor het scholingsdrama dat zich volstrekt.

Ik zeg niet dat jij dat beweert, dat is de stelling van de discussie, we zijn het dus eens, laten we ons niet verlagen om over de vorm te discusieren....




Daarom ben ik in principe misschien wel tegen vermenging van religie en school, maar leert de praktijk mij ook dat het juist erg zinvol kan zijn voor emancipatie.

Openbare scholen met reizende maatschappijleer leerkrachten, imams, dominees, wat jij wilt, als je tot die zuil behoort. Mag van mij verplicht. Het regime is openbaar, de zuil is in de openbaarheid vertegenwoordigt....



Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat je het statistisch zal kunnen aantonen dat zwarte kinderen uit een lagere sociale klasse het onder het regime van witte leraren het slechter zullen doen dan onder het regime van zwarte leraren. Ik denk dat latent racisme, de neiging om te generaliseren en cultuur verschillen onder dergelijke omstandigheden erg versterkt kunnen worden en versterkend werken. Een soort negatieve spiraal zegmaar.

Dat een deel van de oorzaak ligt in wijken met grote concentraties aan allochtonen is misschien ook wel waar, maar wat mij opvalt is dat de zwartere scholen en wittere scholen niet aan deze locaties verbonden zijn. Een witte school hier in gouda staat bv midden in een zwarte wijk. En een bizonder zwarte school juist weer in een witte.

Ik zeg niet dat kinderen en hun ouders niet reizen naar hun school. Ik zeg ook niet dat zwarte scholen per definitie slecht zijn. Ik zeg alleen maar dat het lesgeven aan de sociale onderklassen zijn specifieke problemen kent. Ik ben het dus niet met je oneens....



Waar ik zwart en wit zeg gaat het om aan te geven dat er sprake is van hoge respectievelijk lage percentage allochtone kinderen. Voor de duidelijkheid.

Dat had ik al begrepen....

taouanza
09-11-03, 18:37
Geplaatst door Tomas
OK. Ik sta dan wel voor de volle 100% achter haar, want al heb ik dan geen stabiele mening, met aantrekkelijke vrouwen ben ik het altijd eens.


Hmmm Ayaan aantrekkelijk
You dont go out much do you?:rolleyes:

et_2000nl
09-11-03, 18:40
Geplaatst door taouanza
Hmmm Ayaan aantrekkelijk
You dont go out much do you?:rolleyes:

Met een hoofddoek en mond dichtgetaped lijkt ze mij ook heel aantrekkelijk..... Achter het fornuis.....

Tomas
09-11-03, 18:43
Geplaatst door taouanza
Hmmm Ayaan aantrekkelijk
You dont go out much do you?:rolleyes:

Nee, niet echt.

Maar weet je als Ayaan zeurt: "Tomas, wat ben je nou in godsnaam aan het doen? Kan je 't weer niet vinden?" Dan heb ik tenminste eens een goed excuus.

sadeeQ
09-11-03, 18:45
Geplaatst door taouanza
Hmmm Ayaan aantrekkelijk
You dont go out much do you?:rolleyes:

hij is toch wat heel anders gewend,heh. :fucyc:


http://www.jovisca.com/images/Sexy_cat.gif

taouanza
09-11-03, 18:49
Geplaatst door Tomas
Nee, niet echt.

Maar weet je als Ayaan zeurt: "Tomas, wat ben je nou in godsnaam aan het doen? Kan je 't weer niet vinden?" Dan heb ik tenminste eens een goed excuus.


werry funnie.

Maar om ff weer serieus op dit onderwerp in te gaan.
Je suggereert dat de weerstand tegen Ayaan te maken heeft met gebrek aan kennis over de democratie.
Nou ik kan je zeggen dat ik me aan haar irriteer uit democratische oogpunt.
Ik heb als Nederlandse staastburger recht op vrijheid van godsdienst dus als iemand mijn rechten wil afpakken heb ik zoiets van:
Pardon?!
U bent?!

taouanza
09-11-03, 18:50
Geplaatst door sadeeQ
hij is toch wat heel anders gewend,heh. :fucyc:


http://www.jovisca.com/images/Sexy_cat.gif


Nou dan moet dat lang geleden zijn want als ik het zo bekijk moet Ayaan tegenvallen. :zozo:

Tomas
09-11-03, 18:58
Geplaatst door taouanza
werry funnie.

Maar om ff weer serieus op dit onderwerp in te gaan.
Je suggereert dat de weerstand tegen Ayaan te maken heeft met gebrek aan kennis over de democratie.
Nou ik kan je zeggen dat ik me aan haar irriteer uit democratische oogpunt.
Ik heb als Nederlandse staastburger recht op vrijheid van godsdienst dus als iemand mijn rechten wil afpakken heb ik zoiets van:
Pardon?!
U bent?!

Aaarghhh...

Jij begrijpt er ook al geen ene fuk van. Ik heb het niet over irriteren. Ik heb het over Moslims die zich bedreigd voelen. Die de opmerkingen van politici niet kunnen plaatsen, omdat ze weinig kennis en vertrouwen in democratie hebben. Voor hen kan ik me voorstellen dat ze een hetze, danwel aanval ervaren.

Voor jou, als echte vmbo-er zijnde enzo, geldt dat natuurlijk niet.

Voor iedereen die een opleiding heeft genoten en het dan nog niet kan plaatsen geldt mijn oordeel: Volksmenner, ophitser en/of populist.

En buiten dat, aha is niet lelijk. Misschien dat 'r oren wat misvormd zijn, maar verder valt 't wel mee.

taouanza
09-11-03, 19:09
Geplaatst door Tomas
Aaarghhh...

Jij begrijpt er ook al geen ene fuk van. Ik heb het niet over irriteren. Ik heb het over Moslims die zich bedreigd voelen. Die de opmerkingen van politici niet kunnen plaatsen, omdat ze weinig kennis en vertrouwen in democratie hebben. Voor hen kan ik me voorstellen dat ze een hetze, danwel aanval ervaren.

Voor jou, als echte vmbo-er zijnde enzo, geldt dat natuurlijk niet.

Voor iedereen die een opleiding heeft genoten en het dan nog niet kan plaatsen geldt mijn oordeel: Volksmenner, ophitser en/of populist.

En buiten dat, aha is niet lelijk. Misschien dat 'r oren wat misvormd zijn, maar verder valt 't wel mee.


Oh sorry hoor maar onder die catogerie vallen vooral haar beschermelingen allochtonenvrouwen in Blijf-van-lijf-huizen.
Behalve dat hun huwelijk en gezin uit een spat komt er ook nog iemand eisen je geloof op te geven.Daar zit je echt op te wachten hoor!
Ik zeg niet dat ze lelijk is maar niet aantrekkelijk is. dus

Puk
09-11-03, 19:09
Geplaatst door Tomas
Bah. Die Marokkanen leren wel eng snel. Een jaar geleden kwam de meest erudiete niet veel verder dan klitlozebitch. En nu krijgen we dit. :moe:

Aangezien ik geen eigen mening heb, maar slechts uit reageren besta, word ik dus gedwongen om naar een onmogelijk standpount te zoeken in deze flauwe soep van genuanceerdheid.

Dankzij die klitloze bitch.

Yep! Die nuance... daar gaat maroc.nl nog eens aan ten onder. Jammer.

et_2000nl
09-11-03, 19:14
Geplaatst door Puk
Yep! Die nuance... daar gaat maroc.nl nog eens aan ten onder. Jammer.

Terroristen zijn het, ze helpen deze hele aarde naar de klote!

Tomas
09-11-03, 19:15
Geplaatst door taouanza
Oh sorry hoor maar onder die catogerie vallen vooral haar beschermelingen allochtonenvrouwen in Blijf-van-lijf-huizen.
Behalve dat hun huwelijk en gezin uit een spat komt er ook nog iemand eisen je geloof op te geven.Daar zit je echt op te wachten hoor!


Misschien dat ze daarom zo weinig succes heeft.



Ik zeg niet dat ze lelijk is maar niet aantrekkelijk is. dus [/B]

Bij mij maakt dat niks uit. Alles wat niet lelijk is is ook aantrekklijk. En als het een mening heeft, neem ik die op de koop toe. Luisteren fake ik, net zoals vrouwen faken dat...

sjo
09-11-03, 19:19
Taouanza....... AHA is een lekker aantrekkelijk stuk.
.
Allemaal kinnesinne van vrouwen onder elkaar. Zo.

groeten
sjo

taouanza
09-11-03, 19:22
Geplaatst door Puk
Yep! Die nuance... daar gaat maroc.nl nog eens aan ten onder. Jammer.

Daarom ging je er ook een tijdje tussenuit he?:duivels:

taouanza
09-11-03, 19:23
Geplaatst door sjo
Taouanza....... AHA is een lekker aantrekkelijk stuk.
.
Allemaal kinnesinne van vrouwen onder elkaar. Zo.

groeten
sjo

Hoe noemen ze dat ook al weer:Op elke potje past wel een dekseltje.:strik:

et_2000nl
09-11-03, 19:25
Geplaatst door taouanza
Hoe noemen ze dat ook al weer:Op elke potje past wel een dekseltje.:strik:

Dat geld alleen voor potten.... Ehhh sollie potjes....

Puk
09-11-03, 19:29
Geplaatst door et_2000nl
Terroristen zijn het, ze helpen deze hele aarde naar de klote!

Goeie poging ET! :fplet:

Maar ik denk dat het al te laat is. Met jou erbij krijgt de bonafide terrorist op maroc.nl steeds minder ruimte. Face it.

Puk
09-11-03, 19:32
Geplaatst door taouanza
Daarom ging je er ook een tijdje tussenuit he?:duivels:

Jah... dat was in die tijd dat er zich boven maroc.nl steeds meer wolken van gezelligheid samentrokken. Getver!

:stomp:

et_2000nl
09-11-03, 19:33
Geplaatst door Puk
Goeie poging ET! :fplet:

Maar ik denk dat het al te laat is. Met jou erbij krijgt de bonafide terrorist op maroc.nl steeds minder ruimte. Face it.

Gatver de gatver.... Ik heb ze toch niet op andere gedachte gebracht....
Stelletje lafaards!!!! :ego: Het zijn gewoon allemaal wannabe terroristen! Van die muisjes achter een toetsenbord, stoere taal uitspreken.... Niet zoveel anders dan ik dus :hihi: