PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse cultuur = Zieligheid en zuinigheid.



KB75
09-11-03, 12:27
Eerst ontkende ik dat NL een eigen cultuur had. Maar later herrinderde ik de woorden van een wijze Antiliaan, die omschreef hoe je Nederlanders op een Antiliaans strand kon herkennen.
Mijn landgenoten zijn meestal te herkennen aan afgetrapte gympies en een oude spijkerbroek. Als Antilianen naar het strand gaan is het feest. Dan gaat de BBQ mee, en een grote ghettoblaster met muziek en veel drank en eten. Maar als een Nederlander naar het strand gaat, dan komt 'ie met een flesje water en een broodtrommeltje.

Dat is dus Nederlandse cultuur. Namelijk zieligheid en zuinigheid.

De Hollandse cultuur heeft al zijn sporen nagelaten in het buitenland. In Amerika hebben ze zelfs een spreekwoord naar ons vernoemd. Als iedereen voor zichzelf betaalt heet dat "Going Dutch". Dankzij de trieste gewoonte van mijn landgenoten om vooral niet te trakteren.

En dan het Hollandse eten. Dat is het toppunt van gebrek aan smaak en fantasie. Ongekruide en smaakloze gerechten met als overeenkomst: de aardappel. Bijna al onze gerechten zijn gebasseerd op dat smaakloze ding, dat niet eens van oorsprong Hollands is, maar uit 'de nieuwe wereld' is komen overwaaien. Hutspot, boerekool, stampot, enz.
Geen wonder dat de buitenlandse keuken het zo goed doet hier, want van onszelf hebben we geen bijzondere keuken.

En dan onze feesten. Overal ter wereld viert men uitbundig feest. Ga maar eens naar het carnaval in Rio of naar het Chinese nieuwjaar. Maar als Hollanders feest vieren staan ze maar een beetje dom met een vlaggetje te zwaaien. Nou hoera!

Even over moslimcultuur. Als je moslims persoonlijk leert kennen zijn het heel socialere en fatsoelijke mensen dan menig Hollander denkt (je hebt ook heus wel sociale en fatsoelijke Hollanders hoor).
Gastvrijheid is heel belangerijk in de moslimcultuur.
Maar zolang je je als Hollander afsluit voor de moslims, zul je het nooit ervaren. Ik zou zeggen, leer de moslims een beter kennen. Dan zul je merken dat je veel positieve dingen van ze kunt leren.


Nederlanders zijn ook nergens toe te motiveren. Iemand zei ooit eens dat in Nederland geen revolutie mogelijk was. En mochten ze ooit eens een station willen bezetten, dan zouden ze eerst braaf een toegangsbewijsje kopen.

Daarom begroet ik met liefde en open armen al die buitenlandse culturen, in de hoop dat we zo snel mogelijk van die rare, trieste Hollandse cultuur bevrijd mogen worden! :fpiraat:

Waterval
09-11-03, 12:34
Maar later herrinderde ik de woorden van een wijze Antiliaan,





http://www.my-smileys.de/smiley1.gifhttp://www.my-smileys.de/emotlol.gif

Maslov
09-11-03, 12:53
:fpiraat: Ik ben trots op mijn zieligheid en zuinigheid :boogjes:

Die Antillianen plukken nu de vruchten van het gebrek aan zuinigheid, de jongeren vluchten daar allemaal naar het zuinige Nederland, vreemd hoor :confused:

Zagora
09-11-03, 13:00
Geplaatst door KB75


Even over moslimcultuur. Als je moslims persoonlijk leert kennen zijn het heel socialere en fatsoelijke mensen dan menig Hollander denkt (je hebt ook heus wel sociale en fatsoelijke Hollanders hoor).
Gastvrijheid is heel belangerijk in de moslimcultuur.
Maar zolang je je als Hollander afsluit voor de moslims, zul je het nooit ervaren. Ik zou zeggen, leer de moslims een beter kennen. Dan zul je merken dat je veel positieve dingen van ze kunt leren.




Tja....ik blijf er bij dat jullie gewoon Ubermenschen zijn

Waterval
09-11-03, 13:03
Geplaatst door Zagora
Tja....ik blijf er bij dat jullie gewoon Ubermenschen zijn

Valt dat net onder uitverkoren?

Blade20
09-11-03, 13:15
Ik dacht al bijna dat mijn normen en waardenstukje werd aangevallen.

Gelukkig dus niet, onze zuinigheid heeft ervoor gezord dat we altijd 1 van de rijkste landen ter werled zijn geweest.
Zielig, welnee, alleen in de ogen van anderen zoals buitenlanders en mensen die niet goed zijn geintegreerd in onze samenleving.

Ik ben trots op de Nederlandse zuinigheid.

Zagora
09-11-03, 13:16
Geplaatst door Waterval
Valt dat net onder uitverkoren?

je zou het bijna denken, he?

Zagora
09-11-03, 13:18
Alle gekkigheid op een stokje, ik begrijp niet waarom mensen uit frustratie zulke racisistische stukjes moeten schrijven.

The_Question
09-11-03, 13:45
Ach, de markies de Sade schreef ong driehonderd jaar geleden al dat geld het enige is wat een Nederlander boeit. :geld: Worden we in ieder geval toch een beetje genoemd.

Het stukje staat verder bol van de vooroordelen die vaak niet eens meer kloppen. Ooit over dat onderzoek gelezen dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders en dat de Nederlander meer friet eet?? Vooroordelen zijn er om te lachen.

papol
09-11-03, 14:05
We hebben nog veel meer rare dingen. Tenminste, dat vinden uiteindelijk anderen.
We lopen ook allemaal op klompen en we zijn massaal aan de drugs, prostitutie is vrij en we mogen mensen doden middels een euthanasiewet.
Poldermodel en waterbeheersing, wereldmarkt van XTC, tulpen, kaas en molens. We bevoeren de wereldzeeën, waren de enige die voet op Japanse bodem zetten, grondleggers van oa. NewYork en Zuid-Afrika, wereldwijde kolonisatie en schaften als laatsten de slavernij af.
We versloegen de Spaanse Armada, waren hét wereldhandelscentrum en hebben nog steeds de grootste handelshaven Rotterdam.
Carnaval in het zuiden, voetbal in Holland, schaatsen in het noorden, hardcore/house/techno op wereldniveau. Als Nederlander kun je je wereldwijd uitgeven omdat bijna alle culturen vertegenwoordigt zijn, men kent de taal niet, 95% heeft er nog nooit van gehoord en weet niet waar het ligt, kan ook wel eens de deuren sluiten vanwege dat onbekende.

Beluister het lied "15 miljoen mensen", en doe je ogen open.

Overigens, zielig word je gevonden, zuinig kun je slechts zijn.


Daarom begroet ik met liefde en open armen al die buitenlandse culturen, in de hoop dat we zo snel mogelijk van die rare, trieste Hollandse cultuur bevrijd mogen worden! Misschien wil Bush je daar bij helpen?????



Gr.P

et_2000nl
09-11-03, 14:11
Geplaatst door Blade20
Ik dacht al bijna dat mijn normen en waardenstukje werd aangevallen.

Gelukkig dus niet, onze zuinigheid heeft ervoor gezord dat we altijd 1 van de rijkste landen ter werled zijn geweest.
Zielig, welnee, alleen in de ogen van anderen zoals buitenlanders en mensen die niet goed zijn geintegreerd in onze samenleving.

Ik ben trots op de Nederlandse zuinigheid.

En dan blijkt maar weer eens hoe allochtonen zijn geintegreerd.... Die leven hier zo zuinig als de kolere. Huisje met huursubsidie. Kleinbeeld televisie, eenvoudig bankje, ga maar door....

En da's niet omdat ze het zich niet kunnen permitteren, maar omdat ze sparen voor hun huis in Marokko....

En wat is dan het doel van die nederlandse zuinigheid.... Rijk zijn in de hemel?

RinC
09-11-03, 15:08
Geplaatst door et_2000nl
En dan blijkt maar weer eens hoe allochtonen zijn geintegreerd.... Die leven hier zo zuinig als de kolere. Huisje met huursubsidie. Kleinbeeld televisie, eenvoudig bankje, ga maar door....

En da's niet omdat ze het zich niet kunnen permitteren, maar omdat ze sparen voor hun huis in Marokko....

En wat is dan het doel van die nederlandse zuinigheid.... Rijk zijn in de hemel?

:haha:..!!

MocroStyle
09-11-03, 17:09
Geplaatst door AbdouMenebh
Als ik zie hoveel die Hollanders aan onwtwikkelingsgeld weggeven, hoveel buitenlanders door de Hollanders worden onderhouden, dan geloof ik niet echt dat die Hollanders zo zuinig zijn.

Na een hele geschiedenig van uitbuiting en onderdrukking lijkt dit me toch het minst wat men terug kan doen voor deze landen. Overigens weet men nog steeds op sluwe wijze deze landen te ontdoen van haar natuurlijke rijkdommen, door het in stand houden van wrede oorlogen!

et_2000nl
09-11-03, 17:32
Geplaatst door MocroStyle
Na een hele geschiedenig van uitbuiting en onderdrukking lijkt dit me toch het minst wat men terug kan doen voor deze landen. Overigens weet men nog steeds op sluwe wijze deze landen te ontdoen van haar natuurlijke rijkdommen, door het in stand houden van wrede oorlogen!

Ik ken geen land dat zich NOOIT heeft bezig gehouden met uitbuiting en onderdrukking.... Heeft niets met de zuinigheid van de persoon te maken....

Ik snap die "Dutch Way" van die amerikanen nu eindelijk. Bij vrouwen vroeg ik altijd "Your room of mine". En mannen sloeg ik in hun gezicht....

Ooooppppsss, moet effe wat ex collega's mailen.....

Maslov
09-11-03, 17:33
Overigens weet men nog steeds op sluwe wijze deze landen te ontdoen van haar natuurlijke rijkdommen, door het in stand houden van wrede oorlogen!

Of het op sluwe wijze gaat weet ik niet.

Wat ik wel weet, is dat jij er van meeprofiteert :roker:

Qwertyno
09-11-03, 18:01
Geplaatst door KB75
Eerst ontkende ik dat NL een eigen cultuur had. Maar later herrinderde ik de woorden van een wijze Antiliaan

Conto bay

nefertiti
09-11-03, 18:36
Als ik hier lees hoe men over Nederlanders denkt, dan zou ik NOOIT in dat land willen wonen!

Qwertyno
09-11-03, 18:43
Geplaatst door nefertiti
Als ik hier lees hoe men over Nederlanders denkt, dan zou ik NOOIT in dat land willen wonen!

Trouwens, hoe praten wijze Antilianen over belgie?

nefertiti
09-11-03, 18:53
Nog erger denk ik. We hebben hier geen Antillianen! Ze weten wel beter!

MocroStyle
09-11-03, 19:31
Geplaatst door et_2000nl
Ik ken geen land dat zich NOOIT heeft bezig gehouden met uitbuiting en onderdrukking.... Heeft niets met de zuinigheid van de persoon te maken....


Lees ook eens het berichtje waarop ik reageerde, want verder zie je me nergens de link leggen tussen de geschiedenis van koloniserende Nederland en de zuinigheid waar de topicstarter het over heeft.

Enne Maslov, uiteraard profiteer ik van de rijkdommen die het kapitalistische Westen op illegale wijze eigen maakt. Ik maak niet zomaar onderdeel uit van de Nederlandse samenleving;) Als het aan mij ligt is heel Afrika welkom!

taouanza
09-11-03, 19:39
Geplaatst door KB75
Eerst ontkende ik dat NL een eigen cultuur had. Maar later herrinderde ik de woorden van een wijze Antiliaan, die omschreef hoe je Nederlanders op een Antiliaans strand kon herkennen.
Mijn landgenoten zijn meestal te herkennen aan afgetrapte gympies en een oude spijkerbroek. Als Antilianen naar het strand gaan is het feest. Dan gaat de BBQ mee, en een grote ghettoblaster met muziek en veel drank en eten. Maar als een Nederlander naar het strand gaat, dan komt 'ie met een flesje water en een broodtrommeltje.

Dat is dus Nederlandse cultuur. Namelijk zieligheid en zuinigheid.

De Hollandse cultuur heeft al zijn sporen nagelaten in het buitenland. In Amerika hebben ze zelfs een spreekwoord naar ons vernoemd. Als iedereen voor zichzelf betaalt heet dat "Going Dutch". Dankzij de trieste gewoonte van mijn landgenoten om vooral niet te trakteren.

En dan het Hollandse eten. Dat is het toppunt van gebrek aan smaak en fantasie. Ongekruide en smaakloze gerechten met als overeenkomst: de aardappel. Bijna al onze gerechten zijn gebasseerd op dat smaakloze ding, dat niet eens van oorsprong Hollands is, maar uit 'de nieuwe wereld' is komen overwaaien. Hutspot, boerekool, stampot, enz.
Geen wonder dat de buitenlandse keuken het zo goed doet hier, want van onszelf hebben we geen bijzondere keuken.

En dan onze feesten. Overal ter wereld viert men uitbundig feest. Ga maar eens naar het carnaval in Rio of naar het Chinese nieuwjaar. Maar als Hollanders feest vieren staan ze maar een beetje dom met een vlaggetje te zwaaien. Nou hoera!

Even over moslimcultuur. Als je moslims persoonlijk leert kennen zijn het heel socialere en fatsoelijke mensen dan menig Hollander denkt (je hebt ook heus wel sociale en fatsoelijke Hollanders hoor).
Gastvrijheid is heel belangerijk in de moslimcultuur.
Maar zolang je je als Hollander afsluit voor de moslims, zul je het nooit ervaren. Ik zou zeggen, leer de moslims een beter kennen. Dan zul je merken dat je veel positieve dingen van ze kunt leren.


Nederlanders zijn ook nergens toe te motiveren. Iemand zei ooit eens dat in Nederland geen revolutie mogelijk was. En mochten ze ooit eens een station willen bezetten, dan zouden ze eerst braaf een toegangsbewijsje kopen.

Daarom begroet ik met liefde en open armen al die buitenlandse culturen, in de hoop dat we zo snel mogelijk van die rare, trieste Hollandse cultuur bevrijd mogen worden! :fpiraat:


Ik vind het juist bewonderingswaardig hoor nederlandse mentaliteit.
Je kan het zuinig en gierig noemen ik noem het bescheidenheid en nuchterheid.
Wat heeft een baby van een paar weken nou in Godsnaam aan Nikes AirMax?!
Als je bij een Nederlandse gezin uitgenodigd wordt ga je ook niet met een lege maag naar huis.
En stel je voor je kookt voor tien terwijl er maar vijf komen wat gebeurt er met het eten?!Prullenbak?!
Veel gastvrijheid is ook uiterlijke vertoon:kijk ik heb eten ik heb geld.
En aan wie wordt het meeste eten gegeven?!
Mensen die al zelf genoeg eten hebben, arme mensen mogen al blij zijn met brood en restjes.
Als je naar een rijke persoon gaat neem je een zak suiker mee.
Ga je naar een arm persoon dan deel je een suikerbrood met zijn tweeen.
Alles heeft twee kanten hoor.
Nederlandse zuinigheid en Marokkaanse gastvrijheid.

et_2000nl
09-11-03, 19:44
Geplaatst door MocroStyle
Lees ook eens het berichtje waarop ik reageerde, want verder zie je me nergens de link leggen tussen de geschiedenis van koloniserende Nederland en de zuinigheid waar de topicstarter het over heeft.

Enne Maslov, uiteraard profiteer ik van de rijkdommen die het kapitalistische Westen op illegale wijze eigen maakt. Ik maak niet zomaar onderdeel uit van de Nederlandse samenleving;) Als het aan mij ligt is heel Afrika welkom!

Nou sollie dan...

Hudhaifa
09-11-03, 20:31
:D

sadeeQ
09-11-03, 20:41
Bij nederlanse cultuur denk ik gelijk aan



http://www.schandaal.com/media/9/20030924-weedenbier.jpg

Puk
09-11-03, 20:44
Geplaatst door KB75
Eerst ontkende ik dat NL een eigen cultuur had. Maar later herrinderde ik de woorden van een wijze Antiliaan, die omschreef hoe je Nederlanders op een Antiliaans strand kon herkennen.
Mijn landgenoten zijn meestal te herkennen aan afgetrapte gympies en een oude spijkerbroek. Als Antilianen naar het strand gaan is het feest. Dan gaat de BBQ mee, en een grote ghettoblaster met muziek en veel drank en eten. Maar als een Nederlander naar het strand gaat, dan komt 'ie met een flesje water en een broodtrommeltje.

Dat is dus Nederlandse cultuur. Namelijk zieligheid en zuinigheid.

De Hollandse cultuur heeft al zijn sporen nagelaten in het buitenland. In Amerika hebben ze zelfs een spreekwoord naar ons vernoemd. Als iedereen voor zichzelf betaalt heet dat "Going Dutch". Dankzij de trieste gewoonte van mijn landgenoten om vooral niet te trakteren.

En dan het Hollandse eten. Dat is het toppunt van gebrek aan smaak en fantasie. Ongekruide en smaakloze gerechten met als overeenkomst: de aardappel. Bijna al onze gerechten zijn gebasseerd op dat smaakloze ding, dat niet eens van oorsprong Hollands is, maar uit 'de nieuwe wereld' is komen overwaaien. Hutspot, boerekool, stampot, enz.
Geen wonder dat de buitenlandse keuken het zo goed doet hier, want van onszelf hebben we geen bijzondere keuken.

En dan onze feesten. Overal ter wereld viert men uitbundig feest. Ga maar eens naar het carnaval in Rio of naar het Chinese nieuwjaar. Maar als Hollanders feest vieren staan ze maar een beetje dom met een vlaggetje te zwaaien. Nou hoera!

Even over moslimcultuur. Als je moslims persoonlijk leert kennen zijn het heel socialere en fatsoelijke mensen dan menig Hollander denkt (je hebt ook heus wel sociale en fatsoelijke Hollanders hoor).
Gastvrijheid is heel belangerijk in de moslimcultuur.
Maar zolang je je als Hollander afsluit voor de moslims, zul je het nooit ervaren. Ik zou zeggen, leer de moslims een beter kennen. Dan zul je merken dat je veel positieve dingen van ze kunt leren.


Nederlanders zijn ook nergens toe te motiveren. Iemand zei ooit eens dat in Nederland geen revolutie mogelijk was. En mochten ze ooit eens een station willen bezetten, dan zouden ze eerst braaf een toegangsbewijsje kopen.

Daarom begroet ik met liefde en open armen al die buitenlandse culturen, in de hoop dat we zo snel mogelijk van die rare, trieste Hollandse cultuur bevrijd mogen worden! :fpiraat:

Gisterenavond op een Surinaams Riskavondje.
Erg lekker gegeten.

Het was een pandemonium! Gillende moeders, huilende kinderen. Pliesie aan de deur.

Erg gelachen! :lachu:

freya
09-11-03, 20:51
Gastvrijheid is heel belangerijk in de moslimcultuur.

Altijd dat gezeik over gastvrijheid :moe:

Al je bij moslims gaat eten (en dat doe ik vaak) dan heb je maar te eten wat de pot schaft, o wee als je vegetarier bent bv, of gewoon op een zout of suikervrij dieet.

Als je bij Nederlanders voor het eerst wordt uitgenodigd dan wordt er gevraagd of er dingen zijn die je niet wil/kan eten.

Mijn moeder onthield altijd van haar gasten wat ze lekker vonder (eten of drinken) en zorgde altijd als je weer kwamen dat dat dan ook in huis was, al moest ze 3 winkels af om het weer te vinden.

Ik ben de enige die voor een islamitische vriend, die diabeet is, speciaal suikervrije koekjes in huis haalt. Bij zijn moslimvrienden kan hij gewoon bijna niks eten.


En nog zoiets:
Als je bij moslims op bezoek gaat, staat altijd te TV te tetteren.
Ik zet de TV uit als er bezoek komt, want al mijn aandacht is voor mijn gasten.

De gastvrijheid is anders, maar niet echt minder wil ik maar zeggen.

:fpuh:

Tomas
09-11-03, 20:54
Wij laten visite tijdens etenstijd altijd buiten wachten. Vind ik een goeie gewoonte.

taouanza
09-11-03, 20:59
Geplaatst door Tomas
Wij laten visite tijdens etenstijd altijd buiten wachten. Vind ik een goeie gewoonte.


Nou zal ze leren om zomaar op te komen dagen!:mad:

Tomas
09-11-03, 21:05
Geplaatst door taouanza
Nou zal ze leren om zomaar op te komen dagen!:mad:

Die rust kan ik echt van genieten. Als ze het een 2e keer flikken, eten we extra langzaam.

MocroStyle
09-11-03, 21:09
Geplaatst door freya
Altijd dat gezeik over gastvrijheid :moe:

Al je bij moslims gaat eten (en dat doe ik vaak) dan heb je maar te eten wat de pot schaft, o wee als je vegetarier bent bv, of gewoon op een zout of suikervrij dieet.

Als je bij Nederlanders voor het eerst wordt uitgenodigd dan wordt er gevraagd of er dingen zijn die je niet wil/kan eten.

Mijn moeder onthield altijd van haar gasten wat ze lekker vonder (eten of drinken) en zorgde altijd als je weer kwamen dat dat dan ook in huis was, al moest ze 3 winkels af om het weer te vinden.

Ik ben de enige die voor een islamitische vriend, die diabeet is, speciaal suikervrije koekjes in huis haalt. Bij zijn moslimvrienden kan hij gewoon bijna niks eten.


En nog zoiets:
Als je bij moslims op bezoek gaat, staat altijd te TV te tetteren.
Ik zet de TV uit als er bezoek komt, want al mijn aandacht is voor mijn gasten.

De gastvrijheid is anders, maar niet echt minder wil ik maar zeggen.

:fpuh:

Rot weg op je zolderkamertje, met je kennis over moslims.

Tomas
09-11-03, 21:16
Geplaatst door MocroStyle
Rot weg op je zolderkamertje, met je kennis over moslims.

Ja, 't is een irritant betwetertje die Freya.

taouanza
09-11-03, 21:20
Geplaatst door MocroStyle
Rot weg op je zolderkamertje, met je kennis over moslims.



Zeg meneer het is Ramadan.
Je hoort je zowiezo netjes te gedragen maar tijdens Ramadan in het bijzonder.:student:

freya
09-11-03, 21:22
Geplaatst door MocroStyle
Rot weg op je zolderkamertje, met je kennis over moslims.

Heb je een probleem of gewoon lange tenen?

et_2000nl
09-11-03, 21:24
Geplaatst door freya
Heb je een probleem of gewoon lange tenen?

Ik vind jullie allebei lief.... Is het nu over?

PLZZZZZZ.....

MocroStyle
09-11-03, 21:32
Geplaatst door freya
Heb je een probleem of gewoon lange tenen?

Ik een probleem? Welnee, probeerde je alleen duidelijk te maken dat je kennis over de Islam en moslims lang niet is wat je denkt. Is die boodschap overgekomen?

000NobelPrizes
09-11-03, 21:33
Als wij Hollanders toch al de naam hebben om zuinig te zijn, kunnen we ons net zo goed zo gaan gedragen en ophouden met weggeven. Maar dat is juist zielig voor een heleboel andere mensen.

MocroStyle
09-11-03, 21:33
Geplaatst door taouanza
Zeg meneer het is Ramadan.
Je hoort je zowiezo netjes te gedragen maar tijdens Ramadan in het bijzonder.:student:

Sorry juffrouw taouanza (tachelhit?), ik zal me in het vervolg netjes gedragen:)

freya
09-11-03, 21:40
Geplaatst door MocroStyle
Ik een probleem? Welnee, probeerde je alleen duidelijk te maken dat je kennis over de Islam en moslims lang niet is wat je denkt. Is die boodschap overgekomen?

Nee.


Volgens mij heb jij een beetje last van vooroordelen :moe:

Denk je echt dat ik zoiets schrijf als ik 2x bij een vage kennis op bezoek ben geweest? :argwaan:

Maslov
09-11-03, 21:48
:stout: Freya die op haar donder krijgt van een Marokkaan, dat maak ik niet elke dag mee ...... :stout:

MocroStyle
09-11-03, 22:00
Geplaatst door freya
Nee.


Volgens mij heb jij een beetje last van vooroordelen :moe:

Denk je echt dat ik zoiets schrijf als ik 2x bij een vage kennis op bezoek ben geweest? :argwaan:

Donderstraal een endje op, wil je. Die generaliserende uitspraken en alle andere rottigheid van jou daar begin ik last van te krijgen.

taouanza
09-11-03, 22:04
Geplaatst door MocroStyle
Donderstraal een endje op, wil je. Die generaliserende uitspraken en alle andere rottigheid van jou daar begin ik last van te krijgen.


Je zou je netjes gedragen.:droef:

Als mensen een gebrek aan kennis hebben geef je die kennis maar je neemt ze het niet kwalijk.Wij zijn er om van elkaar te leren.
Maar ik begrijp je verontwaardiging niet hoor.
Ten eerste bedoelde Freya het als een grap en ten tweede heeft ze het helemaal niet over de islam.

000NobelPrizes
09-11-03, 22:04
Geplaatst door MocroStyle
Donderstraal een endje op, wil je. Die generaliserende uitspraken en alle andere rottigheid van jou daar begin ik last van te krijgen.

Daar ga je dan, Freya.
Wijd je je leven en ziel en zaligheid aan het slaan van bruggetjes via multiculturele festivalletjes, en dan is dit jouw deel.

Tragisch.
:haha:

freya
09-11-03, 22:05
Geplaatst door MocroStyle
Donderstraal een endje op, wil je. Die generaliserende uitspraken en alle andere rottigheid van jou daar begin ik last van te krijgen.

welke andere rottigheid bedoel je precies?

taouanza
09-11-03, 22:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Daar ga je dan, Freya.
Wijd je je leven en ziel en zaligheid aan het slaan van bruggetjes via multiculturele festivalletjes, en dan is dit jouw deel.

Tragisch.
:haha:

Ik vind het wood tragisch meer een beschrijving voor jou eigenlijk.:argwaan:

Puk
09-11-03, 22:10
Geplaatst door freya
welke andere rottigheid bedoel je precies?

Op je knieën freya!!

MocroStyle
09-11-03, 22:10
Geplaatst door freya
welke andere rottigheid bedoel je precies?

ik neem aan dat je weet wat je schrijft.

MocroStyle
09-11-03, 22:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Daar ga je dan, Freya.
Wijd je je leven en ziel en zaligheid aan het slaan van bruggetjes via multiculturele festivalletjes, en dan is dit jouw deel.

Tragisch.
:haha:

Ik heb zin om die hoofd van je romp te slaan, in het kader van de segregatie.

000NobelPrizes
09-11-03, 22:12
Geplaatst door MocroStyle
ik neem aan dat je weet wat je schrijft.
Weer zo'n cryptisch antwoord. Kom op man, laat die leeuw in je ook 's zijn zegje doen. Of is het een tandeloze?

000NobelPrizes
09-11-03, 22:14
Geplaatst door MocroStyle
Ik heb zin om die hoofd van je romp te slaan, in het kader van de segregatie.

Weet ik, maar dat kun je niet want je zit incompetent achter je PC'tje en ik zit hier. Ik ben er dus niet bijster van onder de indruk.
:jeweetog:

taouanza
09-11-03, 22:14
Geplaatst door MocroStyle
Ik heb zin om die hoofd van je romp te slaan, in het kader van de segregatie.



:ergleuk:

Puk
09-11-03, 22:14
Geplaatst door MocroStyle
Ik heb zin om die hoofd van je romp te slaan, in het kader van de segregatie.

Bij Allah! Jij staat echt strak...

freya
09-11-03, 22:15
Geplaatst door taouanza
Je zou je netjes gedragen.:droef:

Als mensen een gebrek aan kennis hebben geef je die kennis maar je neemt ze het niet kwalijk.Wij zijn er om van elkaar te leren.
Maar ik begrijp je verontwaardiging niet hoor.
Ten eerste bedoelde Freya het als een grap en ten tweede heeft ze het helemaal niet over de islam.

Dank je wel dat je het voor me op neemt :strik:

Ik schreef het om een beetje te plagen, maar het is wel wat mij na ca 25 jaar vriendschappen met moslims is opgevallen.

Het is geen waardeoordeel over moslim-gastvrijheid, maar een kanttekening over cultuurverschillen, waarmee ik wil zeggen dat anders niet per definitie slechter is.

taouanza
09-11-03, 22:17
Geplaatst door freya
Dank je wel dat je het voor me op neemt :strik:

Ik schreef het om een beetje te plagen, maar het is wel wat mij na ca 25 jaar vriendschappen met moslims is opgevallen.

Het is geen waardeoordeel over moslim-gastvrijheid, maar een kanttekening over cultuurverschillen, waarmee ik wil zeggen dat anders niet per definitie slechter is.


Nou ik heb in deze topic ook een lap tekst geschreven.
Waar geen kip op reageerde.:mad:

000NobelPrizes
09-11-03, 22:17
Geplaatst door freya


Het is geen waardeoordeel over moslim-gastvrijheid, maar een kanttekening over cultuurverschillen, waarmee ik wil zeggen dat anders niet per definitie slechter is.
...zei de ene hippie tegen de ander terwijl ze tot hun knieen in de Woodstock-modder stonden.

MocroStyle
09-11-03, 22:17
Geplaatst door freya
Dank je wel dat je het voor me op neemt :strik:

Ik schreef het om een beetje te plagen, maar het is wel wat mij na ca 25 jaar vriendschappen met moslims is opgevallen.

Het is geen waardeoordeel over moslim-gastvrijheid, maar een kanttekening over cultuurverschillen, waarmee ik wil zeggen dat anders niet per definitie slechter is.

Niet moeilijk toch, een genuanceerd stukje schrijven?:) (een glimlachje om de sfeer enigszins weer te herstellen)

freya
09-11-03, 22:17
Geplaatst door MocroStyle
ik neem aan dat je weet wat je schrijft.

Ik weet idd heel goed wat ik schrijf, vandaar dat ik van jou wil weten wat de rottigheid is :moe:

freya
09-11-03, 22:19
Geplaatst door MocroStyle
Niet moeilijk toch, een genuanceerd stukje schrijven?:) (een glimlachje om de sfeer enigszins weer te herstellen)

Te laat, je hebt m'n avond al grondig verpest :(

taouanza
09-11-03, 22:21
Geplaatst door freya
Te laat, je hebt m'n avond al grondig verpest :(


Waarom heb ik bij jullie allebei het idee dat het ergens anders aan ligt.

Come on, tell it to Oprah.:strik:

MocroStyle
09-11-03, 22:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Weet ik, maar dat kun je niet want je zit incompetent achter je PC'tje en ik zit hier. Ik ben er dus niet bijster van onder de indruk.
:jeweetog:

Klopt, verder dan in een topic komen de uitingen van je onderbuikgevoelens niet...krop het maar lekker op.

MocroStyle
09-11-03, 22:26
Geplaatst door freya
Te laat, je hebt m'n avond al grondig verpest :(

Hey stop daarmee, straks ga ik me nog schuldig voelen! :verrassin

000NobelPrizes
09-11-03, 22:29
Geplaatst door MocroStyle
Klopt, verder dan in een topic komen de uitingen van je onderbuikgevoelens niet...krop het maar lekker op.
Ik krop niks op, daarom ben ik zo populair :D
Ik zit hier slechts voor mijn rantsoen fun om jochies die van alles roepen maar nooit wat doen. Blijft hilarisch.

freya
09-11-03, 22:31
Geplaatst door MocroStyle
Hey stop daarmee, straks ga ik me nog schuldig voelen! :verrassin

dat zou dan terecht zijn :boos:

Puk
09-11-03, 22:32
Geplaatst door 151 NobelPrizes
...zei de ene hippie tegen de ander terwijl ze tot hun knieen in de Woodstock-modder stonden.

En nu Neil Young erin! Helpless!! :fplet:

Puk
09-11-03, 22:34
Geplaatst door MocroStyle
Niet moeilijk toch, een genuanceerd stukje schrijven?:) (een glimlachje om de sfeer enigszins weer te herstellen)

:kotsen2:

KB75
09-11-03, 22:35
:regie: Hey jongens let een beetje op jullie bloeddruk :moe:

Puk
09-11-03, 22:36
Geplaatst door taouanza
Waarom heb ik bij jullie allebei het idee dat het ergens anders aan ligt.

Come on, tell it to Oprah.:strik:

Love is in the air.... :stout:

MocroStyle
09-11-03, 22:39
Geplaatst door freya
dat zou dan terecht zijn :boos:

OK OK, ik trek mijn woorden terug en bied je hierbij men excuses aan!

(touanza jij ook tevreden?)

Puk
09-11-03, 22:40
Geplaatst door MocroStyle
OK OK, ik trek mijn woorden terug en bied je hierbij men excuses aan!

(touanza jij ook tevreden?)

Getver! Wat slap zeg!!

MocroStyle
09-11-03, 22:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik krop niks op, daarom ben ik zo populair :D
Ik zit hier slechts voor mijn rantsoen fun om jochies die van alles roepen maar nooit wat doen. Blijft hilarisch.

gebrek aan aandacht is altijd een drijfveer geweest voor zelfmoord, althans dat hoop ik.

Zagora
09-11-03, 22:41
Sex met een moslim is ook al zo'n teleurstelling

freya
09-11-03, 22:42
Geplaatst door MocroStyle
OK OK, ik trek mijn woorden terug en bied je hierbij men excuses aan!

(touanza jij ook tevreden?)

OK aanvaard

MocroStyle
09-11-03, 22:43
Geplaatst door Puk
Getver! Wat slap zeg!!

:vingers:

000NobelPrizes
09-11-03, 22:43
Geplaatst door MocroStyle
gebrek aan aandacht is altijd een drijfveer geweest voor zelfmoord, althans dat hoop ik.
Vandaar al die zelfmoordaanslagen.

Puk
09-11-03, 22:44
Geplaatst door freya
OK aanvaard

Jij bent ook snel tevreden! :maf:

MocroStyle
09-11-03, 22:46
Geplaatst door freya
OK aanvaard

verzoening is altijd al mooi geweest:)

Puk
09-11-03, 22:47
Geplaatst door MocroStyle
verzoening is altijd al mooi geweest:)

Wie had er nou een strijkorkestje hier? Is nu wel op z'n plaats, dacht ik.

MocroStyle
09-11-03, 22:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Vandaar al die zelfmoordaanslagen.

Dat heeft meer te maken met de aanwezigheid van joden en amerikanen in land wat hun niet toebehoort, maar dat is weer een andere discussie.

000NobelPrizes
09-11-03, 22:53
Geplaatst door MocroStyle
Dat heeft meer te maken met de aanwezigheid van joden en amerikanen in land wat hun niet toebehoort, maar dat is weer een andere discussie.
Kan ik ook prima rijmen met aanslagen van moslims op moslims.
Maar da's ook vast iets wat alleen iets met twisted brains als jij kan begrijpen.