PDA

Bekijk Volledige Versie : Ex-lid Vlaams Blok hangt vuile was buiten



barfly
09-11-03, 14:58
BRUSSEL - Het extreem-rechtse Vlaams Blok is een bijna dictoriaal geregeerde partij, waarin kopstuk en ,,opportunist'' Filip Dewinter oppermachtig is. De partij zal er onder zijn leiding nooit goed in slagen een meer gematigd profiel aan te nemen om ooit in de regering te komen.

Dat zei Geert Van Cleemput, het onlangs ontslagen hoofd van het wetenschappelijk bureau van het Blok, dit weekeinde in vraaggesprekken met het Vlaamse dagblad Het Laatste Nieuws en de televisiezender VRT. Van Cleemput zegt naar de media te zijn gestapt, om het radicalisme van de partij en vooral Dewinter aan te klagen.

Het Blok zette Van Cleemput onlangs aan de dijk "wegens persoonlijke problemen''. De medewerker zelf zegt dat de partijtop niet langer tegen zijn kritiek op het gebrek aan democratie binnen het Blok kon.

Van Cleemput trad bij de oprichting in 1977 toe tot het Blok, "omdat dit de enige partij was die echt streefde naar een waarlijk onafhankelijk Vlaanderen''. In 1999 werd hij coördinator of hoofd van de studiedienst, het wetenschappelijk bureau. Zijn opdracht was meer gematigde Vlaams nationalisten aan de partij binden. Volgens Van Cleemput heeft een van de drie kopstukken in de partij, fractievoorzitter in de Kamer en vertegenwoordiger van de Vlaams-nationalistische strekking Gerolf Annemans, het plecht volledig verloren. Antwerps kopstuk Dewinter is intern de echte leider, die volgens Van Cleemput door zijn voortdurend harde opstelling tegen vreemdelingen de partij nooit acceptabel kan maken.

Midden
Dewinter stelde onlangs voor meer naar het midden te willen opschuiven door het project VL-Plus, om meer gematigde centrumrechtse kiezers te trekken. Het Blok hoopt zo ooit aantrekkelijk te worden voor de andere rechtse partijen. "Maar met Dewinter zal dit nooit lukken'', aldus Van Cleemput zondag in het discussieprogramma De Zevende Dag van de VRT. "Zijn betoog en stijl zijn voor een gematigd publiek niet geloofwaardig.''

Partijvoorzitter Frank Vanhecke is volgens Van Cleemput een soort van schoothondje van Dewinter, die alleen alle door hem gestichte brandjes weer mag blussen''. Dewinter is in de ogen van de vroegere medewerker, die zegt niet uit rancune te handelen, alleen uit op macht en in eerste instantie het burgemeesterschap van Antwerpen na de raadsverkiezingen in 2006.

Hoe radicaal hij ook uithaalt naar de aanwezigheid van migranten in Vlaanderen en hoe hij zich ook mordicus verzet tegen stemrecht voor vreemdelingen, Dewinter is eigenlijk een opportunist, meent Van Cleemput. "Toen ik hem vroeg wat zijn politieke ideologie was, kreeg ik alleen maar een brede grijns te zien. Dat zegt toch alles.''

De ontslagen partijmedewerker zegt dat het Blok op sommige punten gelijk heeft met de kritiek op de aanwezigheid van migranten en het gebrek aan integratie. "Die kritiek kun je echter ook hebben op een andere wijze, minder radicaal. Pim Fortuyn heeft daarover in Nederland toch ook goede zaken gezegd op een manier zonder allochtonen te kwetsen.''

bron: http://nu.nl/news.jsp?n=229953&c=21

Ik ben gek op soaps! Ik wist trouwens niet dat het Vlaams blok al sinds 1977 bestaat...

Zwarte Schaap
09-11-03, 15:23
Geplaatst door barfly
De ontslagen partijmedewerker zegt dat het Blok op sommige punten gelijk heeft met de kritiek op de aanwezigheid van migranten en het gebrek aan integratie. "Die kritiek kun je echter ook hebben op een andere wijze, minder radicaal.

Pim Fortuyn heeft daarover in Nederland toch ook goede zaken gezegd op een manier zonder allochtonen te kwetsen.''


Hahaha........zonder allochtonen te kwetsen!

(De Islam is een achterlijk geloof.)

et_2000nl
09-11-03, 15:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha........zonder allochtonen te kwetsen!

(De Islam is een achterlijk geloof.)

1. Hij heeft niet gezegd geloof. Hij zei achterlijke cultuur.
2. En achterlijk is niets anders dan een visie in de tijd.

DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.

Angeldust
09-11-03, 15:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha........zonder allochtonen te kwetsen!

(De Islam is een achterlijk geloof.)

hij zei toen "De islam is een achterlijke cultuur."
Later deed hij een poging tot verzoening en toenadering door te zeggen: "Het is een achtergestelde cultuur." :hihi:

Angeldust
09-11-03, 15:45
Geplaatst door et_2000nl
DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.

Mis...
Dan is er sprake van gelijkwaardigheid... :student:

Zwarte Schaap
09-11-03, 15:49
Geplaatst door et_2000nl
1. Hij heeft niet gezegd geloof. Hij zei achterlijke cultuur.
2. En achterlijk is niets anders dan een visie in de tijd.

DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.

Pimmetjes boek: Tegen de Islamisering van de Nederlandse cultuur.

Pimmetje: "Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen islamiet meer in."

Angeldust
09-11-03, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pimmetjes boek: Tegen de Islamisering van de Nederlandse cultuur.

Pimmetje: "Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen islamiet meer in."

Wat ik zo grappig vond aan Pimmetjes obsessieve aversie tov de islam is dat hij het een achterlijke annex achtergestelde cultuur noemde en dan vervolgens weer panisch gewag maakte van de islamisering van Nederland: ik bedoel, hoe kan een achterlijke annex achtergestelde cultuur dat nu toch presteren?.. :rolleyes:

et_2000nl
09-11-03, 16:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pimmetjes boek: Tegen de Islamisering van de Nederlandse cultuur.

Pimmetje: "Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen islamiet meer in."

Zwarte Schaap, ik zou het graag met je eens zijn. Ik ben en was het niet eens met Fortuyn. Maar kom dan met goede argumenten. Ook dit statement versterkt de vorige niet. Onafhankelijke zaken van elkaar.

Pim Fortuyn heeft van de islam discussie elke rem weggenomen. Er mag over de islam gesproken worden, ook kritisch. Hij heeft allerlei gefrustreerde nietsnutten uit hun onbelangrijke positie wakker geschud om feiten en emotie door elkaar te halen....

De feitenkennis van vele politici is ver te zoeken om nog maar te zwijgen over alle demagogen, en dat is wat we nu noemen het Fortuynisme....

Mee eens?

et_2000nl
09-11-03, 16:14
Geplaatst door Angeldust
Mis...
Dan is er sprake van gelijkwaardigheid... :student:

Dank u.... Is inderdaad nog beter.....

Qwertyno
09-11-03, 16:27
Geplaatst door et_2000nl
1. Hij heeft niet gezegd geloof. Hij zei achterlijke cultuur.
2. En achterlijk is niets anders dan een visie in de tijd.

DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.

De Islam kent niet alleen maar een cultuur.
Dus het klopt niet als hij zegt, de islam is een achterlijke cultuur.

En we leven in de tijd van nu... straks leven we niet meer..


Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.

Wat heeft dit te maken met 'de islamitische achterlijke cultuur'?
heeft dit te maken met het dom of slim zijn van allochtonen?

shalom
09-11-03, 16:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pimmetjes boek: Tegen de Islamisering van de Nederlandse cultuur.

Pimmetje: "Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen islamiet meer in."

ik kan zwarte schaap niet meer dan gelijk geven.

nefertiti
09-11-03, 16:28
DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.



Geplaatst door Angeldust
Mis...
Dan is er sprake van gelijkwaardigheid... :student:

Enig idee hoevéél dommer de Nederlanders dan nog moeten worden? Kwestie van een kijk op de zaak te krijgen natuurlijk.

et_2000nl
09-11-03, 16:31
Geplaatst door Qwertyno
De Islam kent niet alleen maar een cultuur.
Dus het klopt niet als hij zegt, de islam is een achterlijke cultuur.

En we leven in de tijd van nu... straks leven we niet meer..



Wat heeft dit te maken met 'de islamitische achterlijke cultuur'?
heeft dit te maken met het dom of slim zijn van allochtonen?

Lees mijn diclaimer onder mijn berichten....

et_2000nl
09-11-03, 16:33
Geplaatst door nefertiti
Enig idee hoevéél dommer de Nederlanders dan nog moeten worden? Kwestie van een kijk op de zaak te krijgen natuurlijk.

Inderdaad.... Ze moeten zich ENORM aanpassen :lol:

shalom
09-11-03, 16:34
Geplaatst door et_2000nl
Inderdaad.... Ze moeten zich ENORM aanpassen :lol:

niet lachen om je eigen g :nijn: rappen

Angeldust
09-11-03, 16:41
Geplaatst door shalom
niet lachen om je eigen g :nijn: rappen

En als je nu de enige bent die je grappen begrijpt?..

shalom
09-11-03, 16:43
Geplaatst door Angeldust
En als je nu de enige bent die je grappen begrijpt?..


dan ben je ook nog een mislukte clown :D

Zwarte Schaap
09-11-03, 16:43
Geplaatst door et_2000nl
Zwarte Schaap, ik zou het graag met je eens zijn. Ik ben en was het niet eens met Fortuyn. Maar kom dan met goede argumenten. Ook dit statement versterkt de vorige niet. Onafhankelijke zaken van elkaar.

Pim Fortuyn heeft van de islam discussie elke rem weggenomen. Er mag over de islam gesproken worden, ook kritisch. Hij heeft allerlei gefrustreerde nietsnutten uit hun onbelangrijke positie wakker geschud om feiten en emotie door elkaar te halen....

De feitenkennis van vele politici is ver te zoeken om nog maar te zwijgen over alle demagogen, en dat is wat we nu noemen het Fortuynisme....

Mee eens?

De stelling waar ik op reageerde was het volgende:
Pim Fortuyn heeft daarover in Nederland toch ook goede zaken gezegd op een manier zonder allochtonen te kwetsen.''

Om het je nog makkelijker te maken zal ik enkele aanpassingen maken zodat je mischien het effect beter snapt.

1)Het Jodendom is een achterlijke cultuur .
2)Tegen de Verjoodisering van de Nederlandse samenleving.
3)Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen jood meer in.
4)k heb veel gereisd in de wereld. En overal waar joden de baas zijn, is het gewoon verschrikkelijk. Al die dubbelzinnigheid. Het heeft wel iets weg van die oude gereformeerden. Gereformeerden liegen altijd.

Hoe zou het MIDI/CIDI hierop gereageerd hebben? Ik weet niet wat voor argumenten ik nog meer moet hebben om aan te tonen dat pim keiehard allochtonen kwetst.

Qwertyno
09-11-03, 16:43
Geplaatst door et_2000nl
Lees mijn diclaimer onder mijn berichten....

ja.. ik vind je ook lief...

shalom
09-11-03, 16:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
De stelling waar ik op reageerde was het volgende:

Om het je nog makkelijker te maken zal ik enkele aanpassingen maken zodat je mischien het effect beter snapt.

1)Het Jodendom is een achterlijke cultuur .
2)Tegen de Verjoodisering van de Nederlandse samenleving.
3)Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen jood meer in.
4)k heb veel gereisd in de wereld. En overal waar joden de baas zijn, is het gewoon verschrikkelijk. Al die dubbelzinnigheid. Het heeft wel iets weg van die oude gereformeerden. Gereformeerden liegen altijd.

Hoe zou het MIDI/CIDI hierop gereageerd hebben? Ik weet niet wat voor argumenten ik nog meer moet hebben om aan te tonen dat pim keiehard allochtonen kwetst.


jaa dan hoor je heel veel joden schreeuwen en jammeren over de herinneringen van WOII die opeens weer dichterbij komen en al dat jiddisch gejammer.. gelukkig dat er nog joden zijn (zoals ik) die de zaken nuchter bekijken. Mooi voorbeeld schaap

Angeldust
09-11-03, 16:46
Geplaatst door shalom
dan ben je ook nog een mislukte clown :D

Ze moeten mensen die clown willen worden een IQ test laten doen, bij een gebleken hogere IQ dan toegestaan wordt vervolgens het bindende advies gegeven om nieuwslezer(es) of geestelijke voorman te worden.

shalom
09-11-03, 16:48
Geplaatst door Angeldust
Ze moeten mensen die clown willen worden een IQ test laten doen, bij een gebleken hogere IQ dan toegestaan wordt vervolgens het bindende advies gegeven om nieuwslezer(es) of geestelijke voorman te worden.

Dus je wil aangeven dat een lager IQ is gebleken..dat was niet echt moeilijk om op te merken :D

Angeldust
09-11-03, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
De stelling waar ik op reageerde was het volgende:

Om het je nog makkelijker te maken zal ik enkele aanpassingen maken zodat je mischien het effect beter snapt.

1)Het Jodendom is een achterlijke cultuur .
2)Tegen de Verjoodisering van de Nederlandse samenleving.
3)Als ik het juridisch rond kon krijgen, zou ik zeggen: er komt geen jood meer in.
4)k heb veel gereisd in de wereld. En overal waar joden de baas zijn, is het gewoon verschrikkelijk. Al die dubbelzinnigheid. Het heeft wel iets weg van die oude gereformeerden. Gereformeerden liegen altijd.

Hoe zou het MIDI/CIDI hierop gereageerd hebben? Ik weet niet wat voor argumenten ik nog meer moet hebben om aan te tonen dat pim keiehard allochtonen kwetst.

Maar wat is nu eigenlijk je punt?..

et_2000nl
09-11-03, 16:49
Geplaatst door Qwertyno
ja.. ik vind je ook lief...

Dank je en je bent niet eens mijn moeder....

et_2000nl
09-11-03, 16:51
Geplaatst door shalom
niet lachen om je eigen g :nijn: rappen

Van wie niet... Er moet toch iemand om mijn grappen lachen.... :ego:

shalom
09-11-03, 16:51
Geplaatst door Angeldust
Maar wat is nu eigenlijk je punt?..

Dat je onder de IQ vereiste voor clown hebt gescoord. :D

Zwarte Schaap
09-11-03, 16:53
Geplaatst door Angeldust
Maar wat is nu eigenlijk je punt?..

Dat begrijpend lezen wellicht geen overbodige luxe is.

Qwertyno
09-11-03, 16:53
Geplaatst door et_2000nl
Dank je en je bent niet eens mijn moeder....

Nee, dat niet.
Anders had je me horen zeggen,..het is bijna etenstijd.....

Tomas
09-11-03, 16:55
Geplaatst door shalom
jaa dan hoor je heel veel joden schreeuwen en jammeren over de herinneringen van WOII die opeens weer dichterbij komen en al dat jiddisch gejammer.. gelukkig dat er nog joden zijn (zoals ik) die de zaken nuchter bekijken. Mooi voorbeeld schaap

Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

shalom
09-11-03, 16:56
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

Nee die moslims hebben geen reden tot het opzetten van krokodillenoogjes.. die bevinden zich momenteel in een soortgelijke situatie (Irak, palestina)

Qwertyno
09-11-03, 16:56
Geplaatst door Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

Ja, heb je nog nooit gehoord van het Anne Hassan huis?

CIDM, CIDMarokko?

Angeldust
09-11-03, 16:57
Geplaatst door shalom
Dat je onder de IQ vereiste voor clown hebt gescoord. :D

Grappig hoor... :bril:

Wat Zwarte Schaap aantoonbaar wil maken is al aantoonbaar gemaakt, Pim Fortuyn was een fascist, dus mijn vraag aan ZS is: wat is je punt nu eigenlijk?

shalom
09-11-03, 16:58
Geplaatst door Angeldust
Grappig hoor... :bril:



En ik bedoelde het nieteens als grap.. I'm talented :D

Angeldust
09-11-03, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat begrijpend lezen wellicht geen overbodige luxe is.

Nou, dan zou ik als ik jou was daar nu eindelijk maar eens mee van start gaan.

Tomas
09-11-03, 16:59
Geplaatst door Qwertyno
Ja, heb je nog nooit gehoord van het Anne Hassan huis?

CIDM, CIDMarokko?

Wil jij nou echt beweren dat je geen Turkse, Marokkaanse, Arabische en/of Moslim organisaties kent?

shalom
09-11-03, 16:59
Geplaatst door Qwertyno
Ja, heb je nog nooit gehoord van het Anne Hassan huis?

CIDM, CIDMarokko?

Er is toch wel een verschil tussen joodse marokkanen en moslims

Angeldust
09-11-03, 17:03
Geplaatst door shalom
Nee die moslims hebben geen reden tot het opzetten van krokodillenoogjes.. die bevinden zich momenteel in een soortgelijke situatie (Irak, palestina)

Je vergeet Tsjetjenie. Maar ach ja, dat wordt niet uitgevroten door imperialistische kruisvaarderstaat de VS en de zionistische entiteit Israel.

Tomas
09-11-03, 17:07
Geplaatst door shalom
Nee die moslims hebben geen reden tot het opzetten van krokodillenoogjes.. die bevinden zich momenteel in een soortgelijke situatie (Irak, palestina)

Met krokodillenoogjes, bedoel je zeker krokodillentranen?

Dus met Moslims die nu zo protesteren als jammerende Joden heb jij het niet zo op?

shalom
09-11-03, 17:12
Geplaatst door Tomas
Met krokodillenoogjes, bedoel je zeker krokodillentranen?

Dus met Moslims die nu zo protesteren als jammerende Joden heb jij het niet zo op?

exactly traantjes.. bedankt voor je correctie..

Ik vind dat de moslims momenteel niet aan het protesteren zijn (laten we zeggen jammeren) over gebeurtenissen van 50 jaar geleden. Ze protesteren over issue's van nu.. dat vind ik wel een goede zaak.. jij niet dan?

et_2000nl
09-11-03, 17:17
Geplaatst door shalom
exactly traantjes.. bedankt voor je correctie..

Ik vind dat de moslims momenteel niet aan het protesteren zijn laten we zeggen jammeren over gebeurtenissen van 50 jaar geleden. Ze protesteren over issue's van nu.. dat vind ik wel een goede zaak.. jij niet dan?

Niks correctie.... Krokodillen tranen komen uit krokodillen ogen toch?

shalom
09-11-03, 17:18
Geplaatst door et_2000nl
Niks correctie.... Krokodillen tranen komen uit krokodillen ogen toch?

Volgens je moeder ben je ook altijd pietje precies van de klas geweest :D

Tomas
09-11-03, 18:15
Geplaatst door shalom
exactly traantjes.. bedankt voor je correctie..

Ik vind dat de moslims momenteel niet aan het protesteren zijn (laten we zeggen jammeren) over gebeurtenissen van 50 jaar geleden. Ze protesteren over issue's van nu.. dat vind ik wel een goede zaak.. jij niet dan?

Het omgekeerde voorbeeld van Schaap waar jij met Jammerende Joden aan kwam zetten speelt toch ook in op deze issues van nu?

Tomas
09-11-03, 18:17
Geplaatst door et_2000nl
Niks correctie.... Krokodillen tranen komen uit krokodillen ogen toch?

Krokodillen kunnen niet huilen, alleen mensen uit oportunisme.

Qwertyno
09-11-03, 18:21
Geplaatst door Tomas
Wil jij nou echt beweren dat je geen Turkse, Marokkaanse, Arabische en/of Moslim organisaties kent?

Die jammeren om de WOII?
Nee die zijn er niet.

Of bestaat dat Anne Hassan huis toch?



Geplaatst door Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

shalom
09-11-03, 18:24
Geplaatst door Tomas
Het omgekeerde voorbeeld van Schaap waar jij met Jammerende Joden aan kwam zetten speelt toch ook in op deze issues van nu?

dat zeg ik: ''Krokodillentranen'' :D (zion/joodsekant)

Tomas
09-11-03, 18:24
Geplaatst door Qwertyno
Die jammeren om de WOII?
Nee die zijn er niet.


Je moet eens bijhouden hoevaak de ael de oorlog erbij haalt.

Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Waarom focus je nu juist op het jammeren over de oorlog, terwijl het gaat om jammer om beledigingen?

Vreemd dat die oorlog zo overheerst. Bij die Shalom ook al zo.


Of bestaat dat Anne Hassan huis toch?

Bezeten lijkt het wel.

Qwertyno
09-11-03, 18:26
Geplaatst door Tomas
Je moet eens bijhouden hoevaak de ael de oorlog erbij haalt.

Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Waarom focus je nu juist op het jammeren over de oorlog, terwijl het gaat om jammer om beledigingen?
Vreemd dat die oorlog zo overheerst. Bij die Shalom ook al zo.



Bezeten lijkt het wel.


Geplaatst door Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

shalom
09-11-03, 18:26
Geplaatst door Qwertyno

Of bestaat dat Anne Hassan huis toch?


Minoush huisjes in de Mellah wijkjes..(joden die zijn gevlucht in WOII naar o.a. marokko) :D

et_2000nl
09-11-03, 18:28
Geplaatst door shalom
Volgens je moeder ben je ook altijd pietje precies van de klas geweest :D

Nee.... Op school lach ik altijd te slapen.... Is later pas gekomen.... Wel zei ze dat ik altijd het laatste woord wilde hebben.

EN DA'S NIET WAAR.... Oef.... Mijn CAPS-LOCK toets bleef hangen.....

Tomas
09-11-03, 18:30
Geplaatst door Qwertyno


Je zou ook kunnen lezen waar het begint met Schaap's reply. Dat de oorlog er bij wordt gehaald als het om beledigignen gaat. Net zoals de AEL doet als ze vinden dat Joden meer rechten hebben als Moslims in NL.

Het gaat om het jammeren om de beledigingen van Pim. Dat Shalom dan zegt dat Joden dan zouden jammeren met krokodillen tranen. Waarmee hij dus zegt dat Moslims hetzeflde doen.

Dat jij blijft focussen op WO2 valt daarnaast ook erg op, ja.

Qwertyno
09-11-03, 18:30
Geplaatst door Tomas

Je moet eens bijhouden hoevaak de ael de oorlog erbij haalt.


Het Anne Ael huis.

ja, je hebt gelijk.

shalom
09-11-03, 18:32
Geplaatst door Tomas
Je zou ook kunnen lezen waar het begint met Schaap's reply. Dat de oorlog er bij wordt gehaald als het om beledigignen gaat. Net zoals de AEL doet als ze vinden dat Joden meer rechten hebben als Moslims in NL.

Het gaat om het jammeren om de beledigingen van Pim. Dat Shalom dan zegt dat Joden dan zouden jammeren met krokodillen tranen. Waarmee hij dus zegt dat Moslims hetzeflde doen.

Dat jij blijft focussen op WO2 valt daarnaast ook erg op, ja.

Tomas.. ik zeg dat moslims in een situatie verkeren, waar je wel vann kan huilen.. moslim haat.. anti-islamisme.. oorlog, onderdrukking etc etc..

dat joden (niet allemaal) zich beroepen op gebeurtenissen van 50 jaar om hun huidige acties te legitimeren vind ik walgelijk.

duidelijke taal.. dit had pim altijd gewild :D

Tomas
09-11-03, 18:32
Geplaatst door Qwertyno
Het Anne Ael huis.

ja, je hebt gelijk.

Mijn moeder zei altijd: Gij ziet wel de splinter in uw broeders oog, maar niet de balk in uw eigen oog.

Vond ik altijd erg luguber klinken.

Qwertyno
09-11-03, 18:33
Geplaatst door Tomas

Dat jij blijft focussen op WO2 valt daarnaast ook erg op, ja.

volgens mij focus ik daar helemaal niet op.
Maar oke, niet iedereen ziet de dingen als hetzelfde.

shalom
09-11-03, 18:33
Geplaatst door et_2000nl
Nee.... Op school lach ik altijd te slapen.... Is later pas gekomen.... Wel zei ze dat ik altijd het laatste woord wilde hebben.

EN DA'S NIET WAAR.... Oef.... Mijn CAPS-LOCK toets bleef hangen.....

dan heb ik blijkbaar verkeerde informatie van je moeder gekregen.

Tomas
09-11-03, 18:35
Geplaatst door shalom
Tomas.. ik zeg dat moslims in een situatie verkeren, waar je wel vann kan huilen.. moslim haat.. anti-islamisme.. oorlog, onderdrukking etc etc..

dat joden (niet allemaal) zich beroepen op gebeurtenissen van 50 jaar om hun huidige acties te legitimeren vind ik walgelijk.

duidelijke taal.. dit had pim altijd gewild :D

Lees je eigen reacties nog eens na, zou ik zeggen.

Jij maakt er nu heel iets anders van. En wat je nu bedoelt is niet zo heel veel duidelijker.

Wat heeft deel 2 met deel 1 te maken, als we het over Moslims in nl hebben? Daar ging het toch over?

Qwertyno
09-11-03, 18:37
Geplaatst door Tomas
Mijn moeder zei altijd: Gij ziet wel de splinter in uw broeders oog, maar niet de balk in uw eigen oog.

Vond ik altijd erg luguber klinken.


Joden Jammeren door de gebeurtenissen van WOII. mischien wel terecht.

Marokkanen of moslims jammeren NIET om de gebeurtenissen van WOII.

Wanneer ze dit wel doen, doen ze dit alleen om bepaalde zaken te vergelijken of duidelijker te maken.

Die vergelijking van jou dat moslims hetzelde doen, vind ik daarom een vreemde.

Tomas
09-11-03, 18:43
Geplaatst door Qwertyno
Joden Jammeren door de gebeurtenissen van WOII. mischien wel terecht.

Marokkanen of moslims jammeren NIET om de gebeurtenissen van WOII.

Wanneer ze dit wel doen, doen ze dit alleen om bepaalde zaken te vergelijken of duidelijker te maken.

Die vergelijking van jou dat moslims hetzelde doen, vind ik daarom een vreemde.

Ik zal je helpen, aangezien je niet zelf in staat bent om de discussie vanaf het begin te volgen.

Schaap probeert met Joden ipv Moslims als voorbeeld aan te geven hoe kwetsend Pim's uitspraken waren.

Shalog reageert daarop dat Joden dan huilend en jammerend WO2 er bij zouden halen. Alsof het mietjes zijn die nergens tegen kunnen.

Ik vraag aan hem of hij dat dan ook van de Moslims vind die zich zo beledigd voelen door Pim.

Daar gaat hij wijselijk niet op in en probeert met WO2, Moslim ellende in het verre buitenland en wat de Joden in Israel doen, zijn haggie te redden.

Begrijp je het nu? Of moet ik alle voorgaande replies hier nog een keer voor je plakken?

Qwertyno
09-11-03, 18:54
Geplaatst door Tomas
Ik zal je helpen, aangezien je niet zelf in staat bent om de discussie vanaf het begin te volgen.

Schaap probeert met Joden ipv Moslims als voorbeeld aan te geven hoe kwetsend Pim's uitspraken waren.

Shalog reageert daarop dat Joden dan huilend en jammerend WO2 er bij zouden halen. Alsof het mietjes zijn die nergens tegen kunnen.

Ik vraag aan hem of hij dat dan ook van de Moslims vind die zich zo beledigd voelen door Pim.

Daar gaat hij wijselijk niet op in en probeert met WO2, Moslim ellende in het verre buitenland en wat de Joden in Israel doen, zijn haggie te redden.

Begrijp je het nu? Of moet ik alle voorgaande replies hier nog een keer voor je plakken?


Schaaps voorbeeld was een goede voorbeeld.
Shalom zegt terecht dat joden dan de WOII erbij gaan halen en alles en iedereen uit gaan maken voor antisemiet.
en dan kom jij met :

Geplaatst door Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

Ik zeg dan heel simpel:

Geplaatst door Qwertyno
Joden Jammeren door de gebeurtenissen van WOII. mischien wel terecht.

Marokkanen of moslims jammeren NIET om de gebeurtenissen van WOII.

Wanneer ze dit wel doen, doen ze dit alleen om bepaalde zaken te vergelijken of duidelijker te maken.

Die vergelijking van jou dat moslims hetzelde doen, vind ik daarom een vreemde.

verder zegt shalom:

Tomas.. ik zeg dat moslims in een situatie verkeren, waar je wel vann kan huilen.. moslim haat.. anti-islamisme.. oorlog, onderdrukking etc etc..

dat joden (niet allemaal) zich beroepen op gebeurtenissen van 50 jaar om hun huidige acties te legitimeren vind ik walgelijk.

duidelijke taal.. dit had pim altijd gewild

waar wil je naartoe.
Zeg het maar gewoon.

Tomas
09-11-03, 19:00
Geplaatst door Qwertyno
Schaaps voorbeeld was een goede voorbeeld.


Ja.



Shalom zegt terecht dat joden dan de WOII erbij gaan halen en alles en iedereen uit gaan maken voor antisemiet.

Niet met die woorden. Maar ik begrijp wel waarom je dit anders zegt, hoor.



waar wil je naartoe.
Zeg het maar gewoon.

Dat jij lees blind bent. OK. Ik heb het gezegd. Het is er eindelijk uit.

Qwertyno
09-11-03, 19:16
Geplaatst door Tomas
[B]Ja.

oke.

Niet met die woorden. Maar ik begrijp wel waarom je dit anders zegt, hoor.


Shalom
jaa dan hoor je heel veel joden schreeuwen en jammeren over de herinneringen van WOII die opeens weer dichterbij komen en al dat jiddisch gejammer.. gelukkig dat er nog joden zijn (zoals ik) die de zaken nuchter bekijken. Mooi voorbeeld schaap
jammeren in de trant van, ja jullie zijn antisemiet.. is hier logisch uit te halen.

Jij reageert hierop met:

Tomas
Je bedoelt zoals er nu dus veel Moslims jammeren en schreeuwen en herinneringen aan WO2 ophalen?

Nu mijn is mijn vraag aan jou, Wat wil je precies duidelijk maken?

Ik ben namelijk nog steeds van mening dat jij iets probeert te vergelijken wat niet te vergelijken is.

Tomas
09-11-03, 19:21
Geplaatst door Qwertyno
Ik ben namelijk nog steeds van mening dat jij iets probeert te vergelijken wat niet te vergelijken is.

Qwerty ik probeer het nog 1 keer, omdat ik jou niet een ontiegelijke lul vind. Maar als je het dan nog niet begrijpt ligt het toch echt aan jouw beperkingen.

Als Schaap om de beledigingen van Pim, de Joden gebruikt, reageert Shalom daarop met zijn replie die je echt zelf terug kunt lezen.

Dan vraag ik of hij ook zo zou reageren als het dus Moslims betreft ipv Joden, wat het ook ECHT zijn. Hier zijn Joden als voorbeeld gegeveven. Als Shalom dat dan jammerende mietjes vind, dan vind is dat dus ook van Moslims.

Hier moet je het mee doen. Nu sta je echt op jezelf.

Qwertyno
09-11-03, 19:26
Geplaatst door Tomas
Qwerty ik probeer het nog 1 keer, omdat ik jou niet een ontiegelijke lul vind. Maar als je het dan nog niet begrijpt ligt het toch echt aan jouw beperkingen.

Als Schaap om de beledigingen van Pim, de Joden gebruikt, reageert Shalom daarop met zijn replie die je echt zelf terug kunt lezen.

Dan vraag ik of hij ook zo zou reageren als het dus Moslims betreft ipv Joden, wat het ook ECHT zijn. Hier zijn Joden als voorbeeld gegeveven. Als Shalom dat dan jammerende mietjes vind, dan vind is dat dus ook van Moslims.

Hier moet je het mee doen. Nu sta je echt op jezelf.

ja, dit heb ik al begrepen , daarom vind ik ook die vergelijking van jou onjuist.

Joden 50 jaar geleden---> holocaust
Molsims nu---> geen holocaust

verschillende gebeurtenissen
verschillende soort jammeren

maar laten we erover ophouden..ik heb geen zin meer..

heeft ook weinig te maken met vlaams blok..

Tomas
09-11-03, 19:34
Geplaatst door Qwertyno
ja, dit heb ik al begrepen , daarom vind ik ook die vergelijking van jou onjuist.


Ik krijg niet echt de indruk.



Joden 50 jaar geleden---> holocaust
Molsims nu---> geen holocaust

Moslims nu -> Balen van het feit dat de Joden altijd over de oorlog beginnen.


verschillende gebeurtenissen
verschillende soort jammeren


OK. Nu begrijo ik je. Jij vind dus ook dat Moslims jammeren over Pim's beledigingen, maar ze jammeren anders... Dat is het dus..


maar laten we erover ophouden..ik heb geen zin meer..

OK. Is goed.

Ik gebrijp het dus goed dat jij ook Moslims vindt jammeren als ze zich beledigd voelden door pim?


heeft ook weinig te maken met vlaams blok..

Ik reageer uit principe pas als ik een kans zie om het topic te laten ontsporen, Eerder niet.

Qwertyno
09-11-03, 19:42
Geplaatst door Tomas
Ik krijg niet echt de indruk.
komt nog...hoop ik..



Moslims nu -> Balen van het feit dat de Joden altijd over de oorlog beginnen.
durf ik niet te zeggen. moslims is breed heel breed


OK. Nu begrijo ik je. Jij vind dus ook dat Moslims jammeren over Pim's beledigingen, maar ze jammeren anders... Dat is het dus..

Ze jammeren anders ja.


OK. Is goed.
Ik gebrijp het dus goed dat jij ook Moslims vindt jammeren als ze zich beledigd voelden door pim?

Jammeren Jammeren... zullen het hebben over wat we onder jammeren verstaan? Het jammeren van joden en het jammer van moslims?


Ik reageer uit principe pas als ik een kans zie om het topic te laten ontsporen, Eerder niet.

hahah...ja, dan weet ik dat ook weer

nefertiti
09-11-03, 19:50
volgens mij ligt het aan de sandalen.

door eeuwenlang met sandalen door die woestijn te stappen kunnen de tenen extra lang uitgroeien.

en.... is men veel sneller op zijn tenen getrapt;

Oplossing: koop schoenen die te klein zijn! en jammer daarover!
Maar bedenk dat na een tijdje je tenen minder lang zullen zijn!

(Indachtig de chinese vrouwen die met die kleine voetjes rondliepen)

Tomas
09-11-03, 19:50
Geplaatst door Qwertyno
Jammeren Jammeren... zullen het hebben over wat we onder jammeren verstaan? Het jammeren van joden en het jammer van moslims?


Die Shalom weet precies wat ie meet jammeren bedoelt. Hij komt ook daarna met krokodillen tranen. Dat zijn tranen uit hypocrisie.

Het exacte geluid dat Joden en Moslims daarbij maken weet ik niet.

Maar ik vind het dan ook geen gejammer, dat je je beledigd voelt door Pim. Ik vind het wel terecht, ecigenlijk. En als ie hetzelfde over Joden had gezegd, zou ik dat ook voor Joden terecht gevonden hebben.

Jammeren wordt het pas als je er maar eeuwig over door blijft zeuren. En het erger doet voorkomen als het eigenlijk is.

Qwertyno
09-11-03, 20:00
Geplaatst door Tomas
Die Shalom weet precies wat ie meet jammeren bedoelt. Hij komt ook daarna met krokodillen tranen. Dat zijn tranen uit hypocrisie.

Het exacte geluid dat Joden en Moslims daarbij maken weet ik niet.

Maar ik vind het dan ook geen gejammer, dat je je beledigd voelt door Pim. Ik vind het wel terecht, ecigenlijk. En als ie hetzelfde over Joden had gezegd, zou ik dat ook voor Joden terecht gevonden hebben.

Jammeren wordt het pas als je er maar eeuwig over door blijft zeuren. En het erger doet voorkomen als het eigenlijk is.

Is een halve eeuw ook goed?

Tomas
09-11-03, 20:11
Geplaatst door Qwertyno
Is een halve eeuw ook goed?

Over Pim wel, waar het hier omgaat, ja. Maar ik heb het gevoel dat je weer de oorlog erbij wilt halen.

Qwertyno
09-11-03, 20:17
Geplaatst door Tomas
Over Pim wel, waar het hier omgaat, ja. Maar ik heb het gevoel dat je weer de oorlog erbij wilt halen.

hahah...

oorlog was er volgens mij al bijgehaald..wij borduren gewoon verder..

over gevoel gesproken...ik heb gevoel dat het een taboe is om de oorlog erbij te halen...

Tanzaoui1
09-11-03, 20:19
Geplaatst door et_2000nl
1. Hij heeft niet gezegd geloof. Hij zei achterlijke cultuur.
2. En achterlijk is niets anders dan een visie in de tijd.

DUS, over de tijd komt alles goed. Om in de zelfde analogie te spreken. Als de nederlanders wat dommer worden en de allochtonen wat slimmer, is er geen achterlijkheid meer.


He sukkel hij heeft gezegd de Islam is een achterlijke cultuur. JA
Wat zou er gebeurt zij als hij zij Het Jodendom is een achterlijke cultuur.
Nou het antwoord weet je wel............ anti-semiet

Dus ik zou als ik jou was jou mening maar bij je houden want als jij zegt de Islam is een achterlijke cultuur, dan ben je een anti-semiet. :denk:

Tomas
09-11-03, 20:25
Geplaatst door Qwertyno
hahah...

oorlog was er volgens mij al bijgehaald..wij borduren gewoon verder..

over gevoel gesproken...ik heb gevoel dat het een taboe is om de oorlog erbij te halen...

Heb je die aflevering van fawlty towers wel eens gezien met die duitsers? "Don't mention the war!" Dat is misschien wel een van de beste ooit.

Qwertyno
09-11-03, 20:32
Nee, dat niet, het zal wel een goede alflevering zijn...

Angeldust
10-11-03, 14:00
Geplaatst door Tanzaoui1
He sukkel hij heeft gezegd de Islam is een achterlijke cultuur. JA
Wat zou er gebeurt zij als hij zij Het Jodendom is een achterlijke cultuur.
Nou het antwoord weet je wel............ anti-semiet

Dus ik zou als ik jou was jou mening maar bij je houden want als jij zegt de Islam is een achterlijke cultuur, dan ben je een anti-semiet. :denk:

Dat semantische woordspelletje werkt nog altijd ja...
En iemand die jou geen gelijk wilt geven of het niet met je eens 'kan' zijn noem je gewoon een sukkel. Werkt ook nog altijd...
Hou vol hoor... :lole: