PDA

Bekijk Volledige Versie : Nordin



barfly
09-11-03, 17:55
De ontvoerde Goudse krantenjongen Nordin Ahmari was niet ontvoerd. Hij had het zelf verzonnen. Bij de ontvoering dacht ik al niet aan losgeld. Miljonairszoontjes hebben namelijk geen krantenwijk. Die slapen uit en kijken 's ochtends op de beurspagina hoeveel rijker ze de afgelopen vierentwintig uur zijn geworden. Die krant is voor dag en dauw bezorgd door een Nordin. Daarna geeuwen ze zich door de Quote om te kijken hoe het met het saldo van de buren is.

Hoeveel Nordins torsen dagelijks de kilo's zinloos nieuws door ons land? Wat voor nieuws? Dat er sinds Mabelgate niet een Mabel meer geboren is. Voor die tijd kregen zes kinderen per maand deze tutnaam. Ik hoop dat Máxima en Alex zoveel gevoel voor humor hebben dat ze hun dochter keihard Mabel noemen. Marie Antonette Beatrix Eline Louise mag ook. Dat kan je mooi afkorten. Hoe ze een jongen moeten noemen? Gewoon Charly.

Wat de krant niet haalt, maar wel door de stad gonst is de roddel dat het hartstikke uit is tussen Friso en zijn Wisse Smitje. Het niet meer verloofde paar deelt dat echter pas mee als de baby van Máxima en Alex wordt geboren. Dan zijn alle ogen gericht op de koninklijke pamper en wordt de scheiding niet meer dan een futiel berichtje op pagina vijf. Ik zou als journalist dit soort geruchten nooit opschrijven. Dat laat ik liever aan Henk Krol van de Gay-krant over.

Over Henk hoorde ik dat hij al jaren op eerste kerstdag het konijn, voor het in de pan gaat, seksueel misbruikt. Even een konijntje klaarmaken, heet dat in huize Krol. Zijn hitsige echtgenoot duwt op dat moment zijn roede in de eitunnel van een tegenstribbelende volwassen vrouwtjeskalkoen. Onderhand wensen de heren elkaar Zalig Kerstfeest. Hoe ik dit weet? Van anonieme bronnen. De hoofdredacteur van Panorama schijnt al jaren na afloop van het diner bij de Krolletjes op tafel te springen om de truc met de kerstballen te doen. Hoe die truc gaat? Hij duwt negentien middelgrote kerstballen in zijn hol en tovert ze zonder te breken terug. Tot slot komt als verrassing en tot grote hilariteit van de overige gasten de piek uit zijn bilspleet. Die had hij er thuis al ingestopt. Ik vind het ook een raar verhaal, maar anonieme bronnen hebben mij verteld dat het allemaal waar is. Anders schrijf ik dit soort dingen toch niet op?

En de duizenden Nordins moeten deze letters rondbrengen. Hoeveel bomen kost die onzin? Hoeveel bos en inkt wordt er gespendeerd aan de Britse kroonprins Charles, die geruchten, die nog niemand kent, op voorhand bespottelijk noemt? Er wordt iets beweerd, maar wat er beweerd wordt weet niemand. De prins ontkent. Het schijnt om een seksueel akkefietje van de kreunprins te gaan. En Nordin moet dit soort cryptogramberichten achterop zijn fiets nemen. Net als de recensie over de bejaarde Blondie, die furore maakt in het steunkousenpopcircuit en het bericht dat de Tweede Kamer zich serieus gaat buigen of er op kerstmarkten langer dan twaalf dagen glühwein geschonken kan worden. Tijdens het debatje worden er in de Rotterdamse haven zeven containers coke gelost en doet de Ahold-directie een laatste poging om betrouwbaar over te komen. Ze hebben alleen vijf miljard nodig.

Dezelfde Nordins mogen ook het bericht verspreiden dat de Beckhammetjes in een Madrileens hotel in drie maanden voor 635.000 euro gegeten en geslapen hebben. Als je voorzichtig fluistert dat je met dat bedrag half Eritrea een jaar in leven kan houden, ben je een geitenwollensokkenmoralist. Nee, Beckham is een man die door volle stadions toegejuicht moet worden. Het domme klootjesvolk scandeert zijn naam, roemt zijn kapper en koopt massaal zijn witte shirt met het heilige rugnummer 23.

Nordin leest deze dagelijkse onzin en denkt terecht: daar wil ik ook wel eens tussen staan. Hoe doe je dat? Gewoon fiets achterlaten, ontvoering verzinnen en je in Roosendaal bij de politie melden. En als ze er later achterkomen dat het niet waar is, dan kom je er nog een keer in. Of ik hem snap? Volkomen. Hij krijgt van mij de meer dan dik verdiende Jules Croiset-trofee.

Youp van 't Hek

Kon t jullie niet onthouden :D

bron: http://www.nrc.nl/youp/index.html

Waterval
09-11-03, 18:17
:)

Ramzi
10-11-03, 00:42
Geplaatst door Waterval
:)

Super!

:haha:

Lang leve sarcasme... ;)