PDA

Bekijk Volledige Versie : STOP de JODENHAAT!



barfly
09-11-03, 17:21
In Nederlandse is sprake van een hernieuwd en toenemend antisemitisme, dat met regelmaat tot uiting komt onder islamitische jongeren op scholen. Moslimjongens die tijdens de geschiedenisles sissend gasgeluiden nabootsen of ontkennen dat er joden zijn vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog. Docenten die de lesstof van de holocaust niet meer durven te behandelen. Het is een mengeling van onwetendheid, provocatie en echte haat onder deze groep leerlingen. Maar de woekerende jodenhaat kan niet langer onbesproken blijven: docenten en schooldirecteuren, vooral uit de grote steden, vinden dat de grenzen zijn bereikt. Morgen is er een landelijke demonstratie tegen het antisemitisme, bij het monument voor het joods verzet bij de hoofdstedelijke Stopera. De Anne Frank Stichting ontwikkelt lesmateriaal om geschokte en bedreigde leraren te helpen. En de Amsterdamse onderwijswethouder Rob Oudkerk bezocht deze week een school waar openlijk wordt gepraat over het grensoverschrijdende gedrag: „Als we er nu geen aandacht aan besteden, lopen we het gevaar dat de jodenhaat de stad splijt.” Wangedrag islamitische jongeren op Amsterdamse scholen loopt spuigaten uit.

Wangedrag islamitische jongeren op Amsterdamse scholen loopt spuigaten uit

STOP de JODENHAAT!

door ARIANNE MANTEL


AMSTERDAM, zaterdag
Op het schoolplein van het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) ASA in Amsterdam-Noord loopt een leerling, van wie gedacht wordt dat hij joods is, naar de deur. „Hij krijgt elke dag een paar tikken van Marokkaanse jongens. Om te laten zien dat zij de baas zijn. En altijd als wij het niet zien. Van dat geniepige geweld schrik ik nog altijd het meest.”
Docent Rijk Vlaanderen, die sinds vijf jaar les geeft op het ROC aan de Rode Kruislaan, wijst naar de overkant van het schoolgebouw. Daar staat het politiebureau Waddenweg. „Bekend terrein voor ons. Al vaak aangifte gedaan. Van bedreiging, geweld of discriminatie door leerlingen. Er is een kleine groep, vooral Marokkaanse jongens, die hier de boel verstiert. Docenten worden angstig en zo zijn we in de sfeer van bewakers en politiecontrole op wapens terechtgekomen.”
De onderwijswethouder Rob Oudkerk en burgemeester Cohen, beiden joods, hebben alle scholen in de hoofdstad gevraagd zich te melden als er sprake is van antisemitisme of andere vormen van discriminatie. Het ROC ASA was de eerste en Oudkerk nam er afgelopen woensdag een kijkje. „Alle scholen kunnen een voorbeeld nemen aan deze onderwijsinstelling. Want als je de problemen verzwijgt, komen we nergens. Op dit ROC wordt gezegd: we pikken dat gedrag niet langer, maar we kunnen er best wat hulp bij gebruiken van de gemeente. En daar ben ik toe bereid.”

Concrete afspraken
Hoewel Oudkerk zelf voor de klas wilde staan en praten met de leerlingen over de joodse achtergrond van de stad, is er door de schooldirectie fijntjes op gewezen dat de wethouder daar niet veel mee bereikt. „Ik zie zelf ook wel in dat zoiets een korte termijneffect heeft. En ook mijn idee om te korten op de kinderbijslag als ouders weigeren mee te werken wanneer leerlingen de regels overtreden, wordt door deze school niet als oplossing ervaren. Met dit ROC heb ik andere, zeer concrete afspraken gemaakt. Zo denk ik aan het geven van subsidie om het Anne Frankhuis te bezoeken met leerlingen. Uitwisseling van joodse en islamitische leerlingen kan ook goed helpen voor meer begrip. Daarnaast komen er bijeenkomsten van de school, werkgevers en de gemeente waarin het onaanvaardbare gedrag op de agenda wordt gezet. De werkgevers willen we erbij betrekken omdat allochtone jongeren op hun beurt ook aangeven gediscrimineerd te worden tijdens de stages op leerwerktrajecten.”

„Vrouwelijke docenten zijn hoeren, de Tweede Wereldoorlog was een zegen en homo´s zijn abnormale mensen”

In de lerarenkamer van het ROC ASA staat op het bord welke leerlingen deze week zijn geschorst vanwege bedreigingen. Geen Nederlandse namen en wat nog meer opvalt: er staan ook meisjes bij. „Ja, die kunnen er ook wat van hoor. Ik sta er nog elke dag versteld van dat nog niemand een mes in zijn rug heeft gehad. Dat gevoel van onveiligheid overkomt me vaak”, zegt een vrouwelijke docente. „Maar ik zet me in voor de groep leerlingen die wél graag verder wil komen. En dat is toch het merendeel”, nuanceert ze. Twee andere docenten geven aan dat vooral bij het vak Handel het normoverschrijdende gedrag het meeste voorkomt. „Daar zitten de meeste Marokkaanse, zeer mondige jongens. En die kunnen zó bedreigend zijn.”

Palestijnen
Vrouwenhaat, antisemitisme en homofobie. Vlaanderen en zijn mededocenten lopen er elke keer weer tegenaan. „Vrouwelijke docenten worden voor hoer uitgescholden, de Tweede Wereldoorlog was een zegen voor joden en homo´s zijn geen normale mensen”, schildert Vlaanderen het gedrag van de groep jongens. „Marokkaanse jongens vereenzelvigen zich met de Palestijnen. En dat geeft ze op de een of andere manier ook dat onderdrukte minderwaardigheidscomplex, waardoor ze dit ´stoere´ gedrag gaan vertonen. Palestina betekent in hun ogen anti-joods en dus anti-Amerika, wat zich bijvoorbeeld uit in het verstoren van de les tijdens behandeling van de holocaust. Of ze ontkennen glashard dat er concentratiekampen of jodenvervolgingen zijn geweest. Turkse leerlingen vertonen overigens bijna nooit dat slachtoffergedrag.”
Dit is niet zomaar een ROC, geeft Vlaanderen toe. „De Marokkaanse jongens die onderdeel uitmaken van de harde criminele kern in Amsterdam-West gaan in andere buurten naar school. In West wil geen enkele school ze meer hebben. Soms is een jongen er een paar dagen niet en dan blijkt dat hij in de gevangenis zat. Maar wij hanteren geen wachtlijst, wij nemen elke leerling aan. We schorsen wel leerlingen als ze bijvoorbeeld discrimineren, stelen of vechten. Maar in de tussentijd blijven we praten met die leerling én de ouders. Je hoopt toch die ene, die nergens meer terecht kon vanwege een vergrijp of wangedrag, weer op het rechte pad te brengen of genuanceerder te leren denken. Idealistisch misschien , maar soms boek ik echt resultaat. Zo was er vorige week een islamitisch meisje dat graag een boek wilde bespreken over het afdoen van de sluier. Dat vind ik geweldig. Helaas zijn het meestal de meisjes die meer openstaan voor andere meningen en bereid zijn tot discussie.”



--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom
• Jihad op de Dam: Een openlijke anti-Israël demonstratie in Amsterdam liep vorig jaar uit op rellen, mei gebroken ruiten, brandstichting en gofveld. Ook de vlag van Israël werd in brand gestoken.
FOTO: DAIMON XANTHOPOULOS

• Wethouder Rob Oudkerk (links) en ROC-directeur Jitze Ramaker praten, in bijzijn van enkele leerlingen, na afloop van het bezoek aan de school nog even na over het antisemitisme.
FOTO: HANS PETERS

• Docent Rijk Vlaanderen: ”Je schrikt van de anti-joodse houding van de Marokkaanse jongens. Ze zijn prima geïntegreerd, spreken Nederlands en zijn in het bezit van een mobieltje. Maar ze hebben vaak radicalere ideeën dan hun ouders."
FOTO: RUUD VAN DER LINDEN


De openheid van deze school brengt het gevaar van te veel aandacht voor alleen de problemen met zich mee, beseft directeur Jitze Ramaker. „Wij zijn immers geen toeristische attractie en het gros van de leerlingen gedraagt zich prima. Maar we hopen dat andere schooldirecties nu óók durven toegeven dat er sprake is van homofobie, vrouwenhaat en antisemitisme. Scholen in grote steden die zeggen dat het bij hen niet voorkomt, staan volledig buiten de werkelijkheid. Locatiemanager Kees Dietvorst: „We willen de antisemitische leerlingen op deze school ook niet overtuigen van een ander geloof of een ´betere´ mening, maar we willen ze genuanceerder leren denken. En let op mijn woorden: juist door onze houding en ons pleidooi om bijvoorbeeld antisemitisme op scholen aan de kaak te stellen, zal er een moment komen dat joden-, vrouwen- en homohaat bespreekbaar wordt. De discussie komt onder onze leerlingen al goed op gang.”

Open kaart
Dat moment lijkt op sommige scholen nog ver weg, stelt de Anne Frank Stichting. Na een bijeenkomst van leraren met als thema antisemitisme heeft de stichting geconstateerd dat de jodenhaat vooral in grote steden voorkomt en onder alle schooltypen. Er waren zelfs zoveel aanmeldingen dat de stichting 19 november een nieuwe groep docenten informeert. Duidelijk is dat op vmbo´s en de ROC´s vaker sprake is van antisemitische uitlatingen, door de veelheid allochtone moslimjongeren daar. Medewerker educatie Karen Polak van de Anne Frank Stichting: „Toch zijn er grote verschillen. Er zijn scholen die zeggen nauwelijks iets te merken, er zijn lovenswaardige scholen waar – zoals op dit ROC in Noord – open kaart wordt gespeeld. En er zijn schooldirecties die hun leraren zelfs verbieden hulp te zoeken voor een juiste aanpak van het groeiende antisemitisme.”
Of een school nu één keer te maken krijgt met een leraar die de jodenvervolging niet meer durft te behandelen of tien keer met een joodse leerling die wordt gepest: „Elk incident is er één te veel”, zegt Polak. Oudkerk sluit zich hierbij aan: „De gemeente is verdomme al circa een jaar met het Rijk aan het onderhandelen over extra beveiliging van de joodse scholen in de stad! Dat is toch verschrikkelijk. Deze stad kan na de catastrofe van de holocaust waarin een deel van de bevolking is vermoord, nooit accepteren dat dit onbespreekbaar wordt. Jongeren die geen boodschap hebben aan deze geschiedenis en die onze verworven vrijheid niet respecteren en onze regels schenden, behoren niet vrijuit te gaan.
We moeten hen blijven confronteren met onaanvaardbaar gedrag.”

--------------------------------------------------------------------------------

Terug naar pagina
Bron: Www.telegraaf.nl

Tja ik heb er mede daarom de Telegraaf gekocht. En wat mij opvalt is inderdaad een bepaalde tendens die rustig anti-Marokkaanse kan worden genoemd.

Het feit dat de Telegraaf na WW2 30 jaar lang niet mocht uitkomen had dan ook een goede reden vind ik!

Het lijkt me een goede zaak om d'r nog eens 30 jaar tegen aan te smijten :)

lennart
09-11-03, 17:36
Vlaanderen en zijn mededocenten lopen er elke keer weer tegenaan. „Vrouwelijke docenten worden voor hoer uitgescholden, de Tweede Wereldoorlog was een zegen voor joden en homo´s zijn geen normale mensen”, schildert Vlaanderen het gedrag van de groep jongens. „Marokkaanse jongens vereenzelvigen zich met de Palestijnen. En dat geeft ze op de een of andere manier ook dat onderdrukte minderwaardigheidscomplex, waardoor ze dit ´stoere´ gedrag gaan vertonen. Palestina betekent in hun ogen anti-joods en dus anti-Amerika, wat zich bijvoorbeeld uit in het verstoren van de les tijdens behandeling van de holocaust. Of ze ontkennen glashard dat er concentratiekampen of jodenvervolgingen zijn geweest. Turkse leerlingen vertonen overigens bijna nooit dat slachtoffergedrag.”


Dit soort mensen voert men graag op, mensen die het gedrag proberen te verklaren, met allerlei soorten complotheorien. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat Marokkanen dit soort gedrag vertonen omdat ze het bloed van door Marokkanen gedode kinderen in hun couscous gerechten verwerken, maar dat doet te veel denken aan een andere mythe.

ronald
09-11-03, 17:38
Geplaatst door lennart
Dit soort mensen voert men graag op, mensen die het gedrag proberen te verklaren, met allerlei soorten complotheorien. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat Marokkanen dit soort gedrag vertonen omdat ze het bloed van door Marokkanen gedode kinderen in hun couscous gerechten verwerken, maar dat doet te veel denken aan een andere mythe.



Gut....complottheorieën.....kinderbloed.....

Waar heb ik dat toch eerder gehoord??

lennart
09-11-03, 17:40
Geplaatst door ronald
Gut....complottheorieën.....kinderbloed.....

Waar heb ik dat toch eerder gehoord??

De Telegraaf van de jaren dertig :confused:

sadeeQ
09-11-03, 17:48
Geplaatst door barfly



Tja ik heb er mede daarom de Telegraaf gekocht. En wat mij opvalt is inderdaad een bepaalde tendens die rustig anti-Marokkaanse kan worden genoemd.

Het feit dat de Telegraaf na WW2 30 jaar lang niet mocht uitkomen had dan ook een goede reden vind ik!

Het lijkt me een goede zaak om d'r nog eens 30 jaar tegen aan te smijten :)

:D je moet maar niet op zoek gaan naar wie achter de telgraaf en holdingmaatschapij de telgraaf zitten :loog: je kan voor onaangename verrassingen komen te staan.

ach joh ,de hetze van de joodse journalisten is een poging om wraak te nemen op marokkaanse jochies die met kransjes hebben gevoetbald.

een verloren strijd aangezien de betreffende marokkaanse jongentjes geen kranten lezen,staan die arme journalisten voor jan lul te janken . :watte?:

ronald
09-11-03, 17:53
Geplaatst door lennart
De Telegraaf van de jaren dertig :confused:

Nee dat kan niet . Toen leefde ik nog niet en ik lees geen Telegraaf....

Even verder denken.....

Zwarte Schaap
09-11-03, 17:59
Alles lijkt zich alleen af te spelen in Amsterdam. Vrijwel alle negatieve nieuws aangaande marokkanen komt uit Amsterdam.

Hadden de Duitsers die rotstad niet plat kunnen bombarderen i.p.v. Rotterdam?

ronald
09-11-03, 18:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alles lijkt zich alleen af te spelen in Amsterdam. Vrijwel alle negatieve nieuws aangaande marokkanen komt uit Amsterdam.

Hadden de Duitsers die rotstad niet plat kunnen bombarderen i.p.v. Rotterdam?

Dat is ook een manier van oplossen. Als je er zelf maar zo onbeschaamd uit komt.

lennart
09-11-03, 18:18
Geplaatst door ronald
Nee dat kan niet . Toen leefde ik nog niet en ik lees geen Telegraaf....

Even verder denken.....

Het zal vast wel een keer in de Telegraaf hebben gestaan destijds...

Vanaf 1933 zat de Telegraaf namelijk al Goebbels propaganda te spuwen.

sadeeQ
09-11-03, 18:20
Geplaatst door lennart
Het zal vast wel een keer in de Telegraaf hebben gestaan destijds...

Vanaf 1933 zat de Telegraaf namelijk al Goebbels propaganda te spuwen.

die overstap van nazisme naar zionisme heeft weinig moeite gekost :bril:

Blade20
09-11-03, 18:23
Tis weer zo'n klein groepje rel-marokkanen, je weet wel, van die gasten die later vuilnisman worden of van WW leven. Zielige typjes die verloren zijn en geen goede opvoeding krijgen. In pricipe de vuile was van de marokkanen. (iedereen heeft vuile was, maar deze hangt buiten waar iedereen het kan zien)

Ach, of het wordt opgelost, of http://www.kooltuintje.nl/gastenboek/images/smileys/zanim_shoot.gif

nl-x
09-11-03, 18:27
Het is een woensdagmorgen en ik kom casual-te-laat op mn werk aangereden. Passeer daarbij een aso-BMW die op de stoep geparkeerd staat voor het hek van het gebouw waar ik dagelijks werk.

De BMW was duidelijk van een of ander rijkaard die zich te goed voelde om, net zoals ik, zijn auto in een parkeervak te stoppen voordat hij verder gaat.

Het gebouw waar ik werk was vroeger het Waterlant College. Deze bestaat niet meer. Het pand is nu onderverdeeld in 2 vleugels. In een van de vleugels zit ons bedrijf gehuisvest. En tot een paar maanden terug waren wij daar als enigen gehuisvest in dat vleugel.

In de andere vleugel staat een nieuwe school. Een zwarte school. Een school met alleen negers, Turken, Marokkanen en vrijwel geen enkele autochtoon. Opmerkelijk is dat ik daar NOG NOOIT een gevecht heb gezien. Nog nooit iemand gezien die een ander een schop geeft. En nog nooit iemand een paar tikken zien krijgen, al was het alleen maar omdat ie Joods zou zijn.

Maar natuurlijk gaat mijn zicht niet verder dan het schoolplein. Het (nieuwe) schoolgebouw zelf ga ik nooit in. Ik ga immers de andere vleugel in. Maar ik verwacht dat als er rottigheid zou zijn, dat dat zich juist buiten zou afspelen. Binnen zijn immers de docenten.

Ik heb net geparkeerd en denk terug aan de tijd dat ik zelf mijn auto altijd non-chalant op het schoolplein parkeerde. Daar had ik vroeger nooit problemen mee, al was het het schoolplein van een zwarte school. Zelfs de autoradio liet ik altijd in zn slotje zitten. Maar tot voor kort kan dat niet meer. Er zit namelijk een 2de school daar. In dezelfde vleugel zelfs als waar ik werk. Een school voor moeilijk opvoedbare kinderen.

Je zou denken dat deze school voor moeilijk opvoedbare kinderen dé school is waar je de meeste Marokkanen zou tegenkomen. Maar dan vergis je je. Veel zwart. Maar ook veel autochtoontjes. Creme de la scum. Het is niet meer veilig om je auto op het plein te parkeren. Niet meer de radio in zn slot laten. Geen dag voorbij dat er niet 10x belletje wordt getrokken. En om de twee dagen een lolbroek die het brandalarm indrukt. (Ik heb zelfs al een keer een autochtoon het zien doen. De enige keer trouwens dat ik ooit iemand betrapte.)

Ik pak mijn attachekoffer, doe mijn auto op slot en loop naar het gebouw. Voor het hek zie ik weer die aso-BMW staan. Ik loop verder richting het hek. En een bekend gezicht komt naar buiten gelopen. 'Stoer' in zn uppie, maar toch met 2 sneaky bodyguards 2 meter achter hem. Ik denk ... "Dat gezicht, dat ken ik".

Vier meter verder stop ik en draai ik me om terugkijkend naar die ene persoon. Ik denk verrek! Das Rob 'kut_Marokkaan' Oudkerk himself. Terwijl ik daar sta zie ik m in zn BMWtje stappen. Ik draai me om en loop verder naar mn gebouw. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan! Dit was het uitgerekende ogenblik dat ik hem op zn minst eens terug kon schelden. Ik laat de ROC ASA-vleugel aan mijn rechterhand en loop verder mijn gebouw in.




Vandaag lees ik dus pas hierboven waarom hij wel niet daar was. Mr kut_Marokkanen ging dus verder op kut_Marokkanenjacht in Noord. 'Een nieuwe harde kern' vinden blijkbaar. Nou, ik geef het je zwart op wit mee. Er gebeurt nooit was op die school. Anders dan op de school dat in onze vleugel zit... Waar om iedere maand de brandweer moet komen omdat een prullebak of gymzaal in de fik staat.


Met vriendelijke groet,
NL-X

sadeeQ
09-11-03, 18:51
Geplaatst door nl-x
Het is een woensdagmorgen en ik kom casual-te-laat op mn werk aangereden. Passeer daarbij een aso-BMW die op de stoep geparkeerd staat voor het hek van het gebouw waar ik dagelijks werk.

De BMW was duidelijk van een of ander rijkaard die zich te goed voelde om, net zoals ik, zijn auto in een parkeervak te stoppen voordat hij verder gaat.

Het gebouw waar ik werk was vroeger het Waterlant College. Deze bestaat niet meer. Het pand is nu onderverdeeld in 2 vleugels. In een van de vleugels zit ons bedrijf gehuisvest. En tot een paar maanden terug waren wij daar als enigen gehuisvest in dat vleugel.

In de andere vleugel staat een nieuwe school. Een zwarte school. Een school met alleen negers, Turken, Marokkanen en vrijwel geen enkele autochtoon. Opmerkelijk is dat ik daar NOG NOOIT een gevecht heb gezien. Nog nooit iemand gezien die een ander een schop geeft. En nog nooit iemand een paar tikken zien krijgen, al was het alleen maar omdat ie Joods zou zijn.

Maar natuurlijk gaat mijn zicht niet verder dan het schoolplein. Het (nieuwe) schoolgebouw zelf ga ik nooit in. Ik ga immers de andere vleugel in. Maar ik verwacht dat als er rottigheid zou zijn, dat dat zich juist buiten zou afspelen. Binnen zijn immers de docenten.

Ik heb net geparkeerd en denk terug aan de tijd dat ik zelf mijn auto altijd non-chalant op het schoolplein parkeerde. Daar had ik vroeger nooit problemen mee, al was het het schoolplein van een zwarte school. Zelfs de autoradio liet ik altijd in zn slotje zitten. Maar tot voor kort kan dat niet meer. Er zit namelijk een 2de school daar. In dezelfde vleugel zelfs als waar ik werk. Een school voor moeilijk opvoedbare kinderen.

Je zou denken dat deze school voor moeilijk opvoedbare kinderen dé school is waar je de meeste Marokkanen zou tegenkomen. Maar dan vergis je je. Veel zwart. Maar ook veel autochtoontjes. Creme de la scum. Het is niet meer veilig om je auto op het plein te parkeren. Niet meer de radio in zn slot laten. Geen dag voorbij dat er niet 10x belletje wordt getrokken. En om de twee dagen een lolbroek die het brandalarm indrukt. (Ik heb zelfs al een keer een autochtoon het zien doen. De enige keer trouwens dat ik ooit iemand betrapte.)

Ik pak mijn attachekoffer, doe mijn auto op slot en loop naar het gebouw. Voor het hek zie ik weer die aso-BMW staan. Ik loop verder richting het hek. En een bekend gezicht komt naar buiten gelopen. 'Stoer' in zn uppie, maar toch met 2 sneaky bodyguards 2 meter achter hem. Ik denk ... "Dat gezicht, dat ken ik".

Vier meter verder stop ik en draai ik me om terugkijkend naar die ene persoon. Ik denk verrek! Das Rob 'kut_Marokkaan' Oudkerk himself. Terwijl ik daar sta zie ik m in zn BMWtje stappen. Ik draai me om en loop verder naar mn gebouw. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan! Dit was het uitgerekende ogenblik dat ik hem op zn minst eens terug kon schelden. Ik laat de ROC ASA-vleugel aan mijn rechterhand en loop verder mijn gebouw in.




Vandaag lees ik dus pas hierboven waarom hij wel niet daar was. Mr kut_Marokkanen ging dus verder op kut_Marokkanenjacht in Noord. 'Een nieuwe harde kern' vinden blijkbaar. Nou, ik geef het je zwart op wit mee. Er gebeurt nooit was op die school. Anders dan op de school dat in onze vleugel zit... Waar om iedere maand de brandweer moet komen omdat een prullebak of gymzaal in de fik staat.


Met vriendelijke groet,
NL-X

:vreemd: verdomd , niet zolang geleden zag ik die somalische geit ook in amsterdam-noord grazen ,riekt naar samenzwering :duizelig:

Orakel
09-11-03, 19:33
Geplaatst door Blade20
Tis weer zo'n klein groepje rel-marokkanen, je weet wel, van die gasten die later vuilnisman worden of van WW leven. Zielige typjes die verloren zijn en geen goede opvoeding krijgen. In pricipe de vuile was van de marokkanen. (iedereen heeft vuile was, maar deze hangt buiten waar iedereen het kan zien)

Ach, of het wordt opgelost, of http://www.kooltuintje.nl/gastenboek/images/smileys/zanim_shoot.gif

De in dit stuk besloten poging tot nuance is een jammerlijke en bewijst maar weer eens dat het woord het voertuig van de ziel is. :zwaai:

Orakel
09-11-03, 19:35
Geplaatst door nl-x
Het is een woensdagmorgen en ik kom casual-te-laat op mn werk aangereden. Passeer daarbij een aso-BMW die op de stoep geparkeerd staat voor het hek van het gebouw waar ik dagelijks werk.

De BMW was duidelijk van een of ander rijkaard die zich te goed voelde om, net zoals ik, zijn auto in een parkeervak te stoppen voordat hij verder gaat.

Het gebouw waar ik werk was vroeger het Waterlant College. Deze bestaat niet meer. Het pand is nu onderverdeeld in 2 vleugels. In een van de vleugels zit ons bedrijf gehuisvest. En tot een paar maanden terug waren wij daar als enigen gehuisvest in dat vleugel.

In de andere vleugel staat een nieuwe school. Een zwarte school. Een school met alleen negers, Turken, Marokkanen en vrijwel geen enkele autochtoon. Opmerkelijk is dat ik daar NOG NOOIT een gevecht heb gezien. Nog nooit iemand gezien die een ander een schop geeft. En nog nooit iemand een paar tikken zien krijgen, al was het alleen maar omdat ie Joods zou zijn.

Maar natuurlijk gaat mijn zicht niet verder dan het schoolplein. Het (nieuwe) schoolgebouw zelf ga ik nooit in. Ik ga immers de andere vleugel in. Maar ik verwacht dat als er rottigheid zou zijn, dat dat zich juist buiten zou afspelen. Binnen zijn immers de docenten.

Ik heb net geparkeerd en denk terug aan de tijd dat ik zelf mijn auto altijd non-chalant op het schoolplein parkeerde. Daar had ik vroeger nooit problemen mee, al was het het schoolplein van een zwarte school. Zelfs de autoradio liet ik altijd in zn slotje zitten. Maar tot voor kort kan dat niet meer. Er zit namelijk een 2de school daar. In dezelfde vleugel zelfs als waar ik werk. Een school voor moeilijk opvoedbare kinderen.

Je zou denken dat deze school voor moeilijk opvoedbare kinderen dé school is waar je de meeste Marokkanen zou tegenkomen. Maar dan vergis je je. Veel zwart. Maar ook veel autochtoontjes. Creme de la scum. Het is niet meer veilig om je auto op het plein te parkeren. Niet meer de radio in zn slot laten. Geen dag voorbij dat er niet 10x belletje wordt getrokken. En om de twee dagen een lolbroek die het brandalarm indrukt. (Ik heb zelfs al een keer een autochtoon het zien doen. De enige keer trouwens dat ik ooit iemand betrapte.)

Ik pak mijn attachekoffer, doe mijn auto op slot en loop naar het gebouw. Voor het hek zie ik weer die aso-BMW staan. Ik loop verder richting het hek. En een bekend gezicht komt naar buiten gelopen. 'Stoer' in zn uppie, maar toch met 2 sneaky bodyguards 2 meter achter hem. Ik denk ... "Dat gezicht, dat ken ik".

Vier meter verder stop ik en draai ik me om terugkijkend naar die ene persoon. Ik denk verrek! Das Rob 'kut_Marokkaan' Oudkerk himself. Terwijl ik daar sta zie ik m in zn BMWtje stappen. Ik draai me om en loop verder naar mn gebouw. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan! Dit was het uitgerekende ogenblik dat ik hem op zn minst eens terug kon schelden. Ik laat de ROC ASA-vleugel aan mijn rechterhand en loop verder mijn gebouw in.

Vandaag lees ik dus pas hierboven waarom hij wel niet daar was. Mr kut_Marokkanen ging dus verder op kut_Marokkanenjacht in Noord. 'Een nieuwe harde kern' vinden blijkbaar. Nou, ik geef het je zwart op wit mee. Er gebeurt nooit was op die school. Anders dan op de school dat in onze vleugel zit... Waar om iedere maand de brandweer moet komen omdat een prullebak of gymzaal in de fik staat.

Met vriendelijke groet,
NL-X

Kwam ie niet z'n eigen koters halen?

nl-x
09-11-03, 19:41
Geplaatst door Orakel
Kwam ie niet z'n eigen koters halen?
Nee, die bodyguards lijken niet op hem :)... (gelukkig)

Maar wat bedoel je eigenlijk? Hij kwam dus net van dat gesprek dat in de eerste post van deze thread is genoemd.

Goodnight
09-11-03, 19:51
``Terug naar pagina
Bron: Www.telegraaf.nl

Tja ik heb er mede daarom de Telegraaf gekocht. En wat mij opvalt is inderdaad een bepaalde tendens die rustig anti-Marokkaanse kan worden genoemd.

Het feit dat de Telegraaf na WW2 30 jaar lang niet mocht uitkomen had dan ook een goede reden vind ik!

Het lijkt me een goede zaak om d'r nog eens 30 jaar tegen aan te smijten ``

200% mee eens!!
KUT Krant!!

Orakel
09-11-03, 19:53
Geplaatst door nl-x
Nee, die bodyguards lijken niet op hem :)... (gelukkig)

Maar wat bedoel je eigenlijk? Hij kwam dus net van dat gesprek dat in de eerste post van deze thread is genoemd.

Het had me niet verbaasd als ie z'n eigen kinderen kwam halen of brengen naar die ZMOK-school. Zo vaak als die beamer van 'm er staat.

nl-x
09-11-03, 20:14
Geplaatst door Orakel
Het had me niet verbaasd als ie z'n eigen kinderen kwam halen of brengen naar die ZMOK-school. Zo vaak als die beamer van 'm er staat.
SMOK school :) ... (School voor moeilijk opvoedbare kinderen)

nl-x
09-11-03, 20:16
Geplaatst door nl-x
SMOK school :) ... (School voor moeilijk opvoedbare kinderen)
Ow, beide termen bestaan zie ik nu :)

Zwarte Schaap
10-11-03, 08:24
Raar, ik mis enkele berichten in deze dicussie die ik eerder geplaatst heb. Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ze er niet meer zijn?