PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie miljoen Afghanen teruggekeerd



Blade20
09-11-03, 20:21
Drie miljoen Afghanen teruggekeerd

Gepost door Martijn (mrmiddel) - zondag 9 november 2003 @ 20:11 - Bron: Trouw / ANP

De afgelopen twee jaren zijn zeker drie miljoen Afghaanse vluchtelingen teruggekeerd naar hun huis. Dat meldt de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr.

Unhcr hielp 2,2 miljoen vluchtelingen bij hun terugkeer naar Afghanistan. Zo'n 300.000 Afghanen keerden op eigen beweging terug naar hun land. De overige 500.000 verbleven in vluchtelingenkampen in het land zelf.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34532

Blade20
09-11-03, 20:22
Toch positief nieuws vindt ik. Als ze de bevolking terugkeerd zal het inmiddels wel een stuk rustiger zijn in Afghanistan als door sommige mensen wordt gesuggereerd.

taouanza
09-11-03, 20:29
Geplaatst door Blade20
Toch positief nieuws vindt ik. Als ze de bevolking terugkeerd zal het inmiddels wel een stuk rustiger zijn in Afghanistan als door sommige mensen wordt gesuggereerd.


Ja als je van honger en ellende geen puf meer heb is het inderdaad zeer rustig.:moe:

lennart
09-11-03, 20:31
Geplaatst door Blade20
Toch positief nieuws vindt ik. Als ze de bevolking terugkeerd zal het inmiddels wel een stuk rustiger zijn in Afghanistan als door sommige mensen wordt gesuggereerd.

Je bedoelt de UN enzo.. ja die zijn nooit bijster betrouwbaar.

Blade20
09-11-03, 20:32
Geplaatst door taouanza
Ja als je van honger en ellende geen puf meer heb is het inderdaad zeer rustig.:moe:

erg komisch, dan moet je maar niet in Taliban gecontroleerd gebied gaan wonen. Dan moet je naar de geallieerden gaan, daar is electriciteit en zijn de scholen open.

Blade20
09-11-03, 20:37
Geplaatst door lennart
Je bedoelt de UN enzo.. ja die zijn nooit bijster betrouwbaar.

Betrouwbaarder als de Taliban.

lennart
09-11-03, 20:38
Geplaatst door Blade20
Betrouwbaarder als de Taliban.

Ik bedoel meer, dat de VN onlangs had gezegd dat Afghanistan steeds onveiliger wordt...

nefertiti
09-11-03, 21:19
Dat zouden ze snel in Zeebrugge moeten gaan vertellen. Daar zitten ondertussen zo'n 150 afghanen die naar Engeland willen!
Misschien weten die nog niet dat er al drie miljoen landgenoten terug naar huis gekeerd zijn.

(ik begrijp het trouwens niet: hier vertellen die afghanen dat ze niet BINNEN MOGEN in hun eigen land!)

Orakel
09-11-03, 21:58
Geplaatst door Dave20
Nu de Irakezen nog...en dan over een tijdje de Iraniërs?

En daarna?

aliabab
09-11-03, 22:05
Geplaatst door Orakel
En daarna?

de marokkanen ?

taouanza
09-11-03, 22:32
Geplaatst door aliabab
de marokkanen ?


Nee als is het om jou te jennen :strik:

Maslov
09-11-03, 22:51
Touanza, hier blijven om iemand te jennen?

Hoe kan jouw aanwezigheid 'hier' nou iemand irriteren ? ;) :verliefd:

mulan
10-11-03, 12:21
Voor de komst van de Taliban was het inderdaad een feest in Afganistan en sinds de Amerikanen er zijn is er electriciteit.........alleen dan niet in de Taliban gecontroleerde gebieden.Bij Dostum en consorten is iedereen veilig.

Kan iemand Blade20 back to reality schoppen....... :fpuh:

Maslov
10-11-03, 12:46
Mulan waarom zouden Afghanen in grrote getalen teruggaan naar Kabul als ze dat liever niet zouden doen?

Volgens mij zien ze in die gebieden die de VN 'beheert' toch toekomst.