PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitse Christen-Democraat in Bondsdag schoffeeert ingeburgerde Turken en Moslims.



Zwarte Schaap
10-11-03, 09:25
Bondsdaglid schoffeert ingeburgerde Turken

Door onze correspondent Wierd Duk

Berlijn - Opnieuw is een christen- democratisch lid van de Duitse Bondsdag in opspraak geraakt wegens discriminerende opmerkingen. Ditmaal gaat het om belediging van Turken en moslims, nadat eerder opschudding ontstond wegens als antisemitisch waargenomen uitlatingen van de parlementariër Martin Hohmann.

In een tijdschiftinterview beweert de afgevaardigde Henry Nitzsche uit de deelstaat Saksen dat Turken eerder geneigd zouden zijn hun 'hand af te hakken' dan dat zij op de CDU zullen stemmen. ,,Ik vind het vergeefse moeite om te proberen de stemmen van ingeburgerde Turken af te dwingen,'' zei Nitzsche tegen het blad van de 'Bond van Zelfstandigen'. ,,Eerder hakt een moslim zijn hand eraf dan dat hij op het stembiljet een kruis zet bij de christen-democraten.''

Duitse media sprongen boven op de zaak, mede omdat er in Duitsland juist een verhit debat woedt over anti-joodse opmerkingen van de afgevaardigde Martin Hohmann. Die werd door de partijleiding berispt omdat hij in een toespraak de joden een 'volk van daders' had genoemd wegens het vermeende joodse aandeel in de bolsjewistische terreur tijdens en na de Russische Revolutie.

De oppositie, de kerken, joodse woordvoerders en nu ook woordvoerders van Turks-Duitse organisaties eisen dat Hohmann en Nitzsche uit de fractie worden gezet en worden geroyeerd. Partijleidster Angela Merkel wordt verweten de zaak-Hohmann niet krachtig genoeg te hebben aangepakt. Ook binnen de partijtop en in het Turks-Duitse Forum binnen de CDU gaan er stemmen op om beide parlementariërs de laan uit te sturen. Nitzsches Saksische chef Georg Milbradt noemde de uitspraak van zijn partijcollega 'onverdraaglijk'. ,,Stamtafelgezwets hoort niet thuis in de politiek,'' reageerde Milbradt.

Groenen-woordvoerder Volker Beck wil een Bondsdag-debat over 'antisemitisme in Duitsland'. ,,,Gezien de wijze waarop Angela Merkel en haar fractie-leiding de zaak-Hohmann onder het tapijt proberen te schuiven.'' In zo'n debat zou ook vreemdelingenhaat aan de orde moeten komen.

Stemgerechtigde Turken in Duitsland stemmen in meerderheid op de sociaal-democratische SPD (60 procent), gevolgd door de Groenen (17 procent) en de CDU/ CSU (12 procent). Analisten wijzen erop dat de conservatieve CDU eigenlijk goed past bij de mentaliteit van de meeste Turken. Ook onder christen-democraten zijn gezin, traditie en religie belangrijk.


Bron: Rotterdams Dagblad 08/11/03

Zwarte Schaap
10-11-03, 10:01
Geplaatst door Dave20
Over de antisemitische uitingen van Hohmann werd hier een topic geopend dat hij eindelijk een taboe had doorbroken. Maar nu is het natuurlijk weer tijd om lekker knus in de slachtofferrol te kruipen. :eek:

En kun jij weer lekker je gal spuwen, verder kom je toch niet....

Zo..., is het cirkeltje weer rond?

et_2000nl
10-11-03, 10:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
En kun jij weer lekker je gal spuwen, verder kom je toch niet....

Zo..., is het cirkeltje weer rond?

En dave heeft toch een punt. Twee keer fout is niet gelijk aan 1 keer goed....

Marokkanen laten zich te snel in de slachtoffer hoek drukken. Ik zou niet weten waar ik op dit moment slachtoffer ben....

Antisemitisme is net zo verwerpelijk als discriminatie. Het gekke is dat mensen dus ook Dave20, deze selectief gebruikt....

Grappig he....

Zwarte Schaap
10-11-03, 10:20
Geplaatst door et_2000nl
En dave heeft toch een punt. Twee keer fout is niet gelijk aan 1 keer goed....

Marokkanen laten zich te snel in de slachtoffer hoek drukken. Ik zou niet weten waar ik op dit moment slachtoffer ben....

Antisemitisme is net zo verwerpelijk als discriminatie. Het gekke is dat mensen dus ook Dave20, deze selectief gebruikt....

Grappig he....

Ik snap je berichtje niet. Wat wil je nu zeggen ?

et_2000nl
10-11-03, 10:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap je berichtje niet. Wat wil je nu zeggen ?

Semitisme word door sommige verward met antizionisme. En dus word antisemitisme door mensen gebruikt om zionisme te bestrijden.

Diezelfde groep mensen van hierboven, staan op hun achterste poten als zij zich gediscrimineerd voelen.

Zowel antisemitisme als discriminatie en racisme zijn verwerpelijke fenomenen. Je kunt het een niet gebruiken om het ander te bestrijden....

Maslov
10-11-03, 10:51
Zwart Schaap jij lijkt wel oostindisch dom hoor :moeilijk:

Zwarte Schaap
10-11-03, 10:56
Geplaatst door et_2000nl
Semitisme word door sommige verward met antizionisme. En dus word antisemitisme door mensen gebruikt om zionisme te bestrijden.

Diezelfde groep mensen van hierboven, staan op hun achterste poten als zij zich gediscrimineerd voelen.

Zowel antisemitisme als discriminatie en racisme zijn verwerpelijke fenomenen. Je kunt het een niet gebruiken om het ander te bestrijden....

Leuk en aardig je lettertjes , maar je zegt echt helemaal niets. Je hele stelling klopt voor geen meter. Je doet te moeilijk waardoor je niets je zegt.

Mafkees
10-11-03, 10:57
Word @et_2000nl

Zwarte Schaap
10-11-03, 10:57
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap jij lijkt wel oostindisch dom hoor :moeilijk:

je bedoelt waarschijnlijk Oost-Indisch doof. Als ik iets vraag dan is mijn vraag gemeend, ik speel geen spelletjes.

et_2000nl
10-11-03, 10:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leuk en aardig je lettertjes , maar je zegt echt helemaal niets. Je hele stelling klopt voor geen meter. Je doet te moeilijk waardoor je niets je zegt.

Sorry, ik had je te hoog ingeschat....

Maslov
10-11-03, 11:01
Sorry, ik had je te hoog ingeschat....

:hihi:

Dat doen er wel meer :p

Zwarte Schaap
10-11-03, 11:02
Geplaatst door et_2000nl
Sorry, ik had je te hoog ingeschat....

Ik ben verheugd om weer met beide voeten door de modder te moeten ploeteren.

et_2000nl
10-11-03, 11:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben verheugd om weer met beide voeten door de modder te moeten ploeteren.

Join the club brother.... Don't we all.... :hihi:

nefertiti
10-11-03, 11:40
Zijn arabieren en noordafrikanen niet allemaal SEMIETEN? Is dat een stam of zoiets? Een ras? Een weetikveel?

Zwarte Schaap
10-11-03, 11:43
Geplaatst door nefertiti
Zijn arabieren en noordafrikanen niet allemaal SEMIETEN? Is dat een stam of zoiets? Een ras? Een weetikveel?

Joden en arabieren zijn semieten, Marokkanen zijn hamieten.

nefertiti
10-11-03, 11:48
En zijn hamieten en semieten dan een apart "ras"? of wat is het verschil tussen beiden?

Dus de arabische marokkanen zijn semieten en de berbers zijn hamieten? Blond haar, blauwe ogen of zoiets? wat ishet verschil?

Zwarte Schaap
10-11-03, 12:02
Geplaatst door nefertiti
En zijn hamieten en semieten dan een apart "ras"? of wat is het verschil tussen beiden?

Dus de arabische marokkanen zijn semieten en de berbers zijn hamieten? Blond haar, blauwe ogen of zoiets? wat ishet verschil?

Er bestaat maar één ras , dat is het mensenras.

Arabische marokkanen zijn alleen arabier in hun taal voor de rest zijn het gewoon imazighen. Je afstamming wordt niet door je taal bepaald maar door je genen.

Maslov
10-11-03, 12:09
Zijn Imazighen dan een ras? Of noem JIJ dat dan een stam?

Badr Maghrani
10-11-03, 12:12
Er zijn daadwerkelijk Marokkanen die Arabisch zijn, die kom je alleen weinig tegen...

nefertiti
10-11-03, 12:15
Dus de arabieren en de Joden zijn semieten en de Imazighen zijn hamieten!

Zijn de palestijnen dan semieten of hamieten?

Zwarte Schaap
10-11-03, 12:15
Geplaatst door Maslov
Zijn Imazighen dan een ras? Of noem JIJ dat dan een stam?

Ik waag me zelf niet tot een uitspraak hierover.

In de biologie hanteert men verschillende termen zoals Rijk, Afdeling, Klasse, Orde, Familie, Geslacht, Soort en Ras. Ik weet niet in hoeverre dat soort termen ook toepasbaar zijn op de mens.

Maar wat vast staat is dat er maar 1 mensenras bestaat dat is de homo sapiens. Daartoe behoren wij allen.

Zwarte Schaap
10-11-03, 12:16
Geplaatst door nefertiti
Dus de arabieren en de Joden zijn semieten en de Imazighen zijn hamieten!

Zijn de palestijnen dan semieten of hamieten?

semieten

Abou Jassem
10-11-03, 12:21
ik herinner me een vers uit de koran die zegt: Wij hebben jullie tot stammen en volkeren gemaakt opdat jullie elkaar zouden leren kennen(of iets in die trant)

je afstammeling wordt dus niet bepaald door je genen of door ras zoals veel wetenschappers zonder bewijs ons doen geloven om ons op een dwaalspoor te brengen
wij mensen stammen allemaal van adam af
allah(swt) heeft ons tot stammen en volkeren gemaakt zodat we van elkaar zouden leren kennen

Tomas
10-11-03, 12:31
Geplaatst door Abou Jassem
ik herinner me een vers uit de koran die zegt: Wij hebben jullie tot stammen en volkeren gemaakt opdat jullie elkaar zouden leren kennen(of iets in die trant)

je afstammeling wordt dus niet bepaald door je genen of door ras zoals veel wetenschappers zonder bewijs ons doen geloven om ons op een dwaalspoor te brengen
wij mensen stammen allemaal van adam af
allah(swt) heeft ons tot stammen en volkeren gemaakt zodat we van elkaar zouden leren kennen

Ik hoop voor je dat je al jong school verlaten hebt voor je door de dwaalsporen het bos niet meer zag.

Maar volgens mij, als ik mij goed herinner, is de mens wel degelijk een soort volgens de door Schaap geschetste hirarchische boom, bestaamd uit diverse rassen. Biologen kunnen de rassiale kenmerken wel definieren, zoals huidskleur, gemiddelde lengte etc.

Alleen door de misbruik van de rassen indeling door racisten, wordt er een beetje met een taboe over gesproken. Liever doen we alsof wee 1 ras zijn, ook al weten we dat wijzelf, de eskimo, indiaan, aboriginal, de bosjesman etc allemaal uiterlijk sterk van elkaar verschillen.

nefertiti
10-11-03, 12:43
Ok Thomas, waarschijnlijk heb je gelijk, maar ondertussen is men dus afgestapt van de opdeling in rassen.

Bijgevolg wordt er nu opgedeeld in "stammen": de semieten, de hamieten, de germanen etc....

Wat is nu het probleem tussen de semieten onderling? en tussen de semieten en de hamieten ?

Zwarte Schaap
10-11-03, 12:44
Geplaatst door Tomas
Ik hoop voor je dat je al jong school verlaten hebt voor je door de dwaalsporen het bos niet meer zag.

Maar volgens mij, als ik mij goed herinner, is de mens wel degelijk een soort volgens de door Schaap geschetste hirarchische boom, bestaamd uit diverse rassen. Biologen kunnen de rassiale kenmerken wel definieren, zoals huidskleur, gemiddelde lengte etc.

Alleen door de misbruik van de rassen indeling door racisten, wordt er een beetje met een taboe over gesproken. Liever doen we alsof wee 1 ras zijn, ook al weten we dat wijzelf, de eskimo, indiaan, aboriginal, de bosjesman etc allemaal uiterlijk sterk van elkaar verschillen.


(uit het blote hoofd)

Als je de biologische definitie toepast van ras, dan bestaat er maar één mensenras. De homo sapiens sapiens. Ik meende gelezen te hebben dat de toepassing van ras bij de mensen een verkeerde gebruik is van de biologische definitie van ras.

De verschillen bij mensen zijn puur van externe aard, dat is niet voldoende om de biologische term ''ras'' te gebruiken.

nefertiti
10-11-03, 12:46
Geplaatst door nefertiti
Ok Thomas, waarschijnlijk heb je gelijk, maar ondertussen is men dus afgestapt van de opdeling in rassen.

Bijgevolg wordt er nu opgedeeld in "stammen": de semieten, de hamieten, de germanen etc....

Wat is nu het probleem tussen de semieten onderling? en tussen de semieten en de hamieten ?

Zwart Schaap, kan je me daarop een antwoord geven aub?

Tomas
10-11-03, 12:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
(uit het blote hoofd)

Als je de biologische definitie toepast van ras, dan bestaat er maar één mensenras. De homo sapiens sapiens. Ik meende gelezen te hebben dat de toepassing van ras bij de mensen een verkeerde gebruik is van de biologische definitie van ras.

De verschillen bij mensen zijn puur van externe aard, dat is niet voldoende om de biologische term ''ras'' te gebruiken.

Ik heb de britannica er even bijgehaald, dat is teveel om te citeren. Het begint namelijk met een heel verhaal over de diverse toepassingen van het woord ras, misbruik door politici, religie, taal, cultuur en sociologen etc.

Maar volgens de officiele Biologische klassificatie is de mens een soort (species). De mensheid als ras is toch te breed volgens deze Biologische klasseindeling.

De rassen zijn o.a.: Negroide, Kaukasisch (europees), mognolide, australoide, melanesisch, Micronesisch, Polunesisch, Amerikaanse indiaan en indisch.

Tomas
10-11-03, 12:57
Oh, en als je het over hamieten en semieten hebt, dan heb je het over etnische groepen, die een taal, leefgebied en/of cultuur gemeenschappelijk hebben. Zoals de bewoners van de laaglanden met de taal nederlands en cultuur van zuingiheid.

Maslov
10-11-03, 13:00
je afstammeling wordt dus niet bepaald door je genen of door ras zoals veel wetenschappers zonder bewijs ons doen geloven om ons op een dwaalspoor te brengen

Is de genenwetenschap dan een misleiding?

Hoe kan het dan dat men middels de genen kan ingrijpen in ziektes en de bestrijding ervan?

Aan de andere kant kan ik ook nergens een sluitende verklaring vinden voor het bestaan van "rassen" onder het mensenras.
Wat we wel weten is dat rassendiscussies in het verleden vreselijke gevolgen hebben gehad.

Tomas
10-11-03, 13:03
Geplaatst door Maslov
Aan de andere kant kan ik ook nergens een sluitende verklaring vinden voor het bestaan van "rassen" onder het mensenras.


Hoe bedoel je verklaring?



Wat we wel weten is dat rassendiscussies in het verleden vreselijke gevolgen hebben gehad.

Rassendiscussie? Hoe bedoel je dat nou? Het is slechts een biologische indeling. De discussie wordt gevoerd door de niet-biologen, die er groepen mee willen mobiliseren.

Maslov
10-11-03, 13:11
Dus Thomas is het niet (nog niet) wetenschappelijk goed te beargumenteren.
Zodra de wetenschap sluitend bewijs levert van het bestaan van zoiets als "rassen" onder de mensheid, dan pas kan er ook zinnig over gepraat worden.
Hopelijk zal de wetenschap nooit zo'n sluitend bewijs vinden, want dan is volgens mij de beer echt los.
Dan kan men ook een wetenschappelijke basis leggen dat het ene ras beter/intelligenter is dan de andere.
En dat is dan weer een stevige basis om oorlogen te starten, en elkaar nog meer te bestrijden.

Tomas
10-11-03, 13:17
Geplaatst door Maslov
Dus Thomas is het niet (nog niet) wetenschappelijk goed te beargumenteren.
Zodra de wetenschap sluitend bewijs levert van het bestaan van zoiets als "rassen" onder de mensheid, dan pas kan er ook zinnig over gepraat worden.
Hopelijk zal de wetenschap nooit zo'n sluitend bewijs vinden, want dan is volgens mij de beer echt los.
Dan kan men ook een wetenschappelijke basis leggen dat het ene ras beter/intelligenter is dan de andere.
En dat is dan weer een stevige basis om oorlogen te starten, en elkaar nog meer te bestrijden.

Sorry hoor, maar je kletst nu echt en eind uit je nek. Je hoeft een klasse indeling niet te bewijzen om deze toch te kunnen gebruiken. Je hoeft ook niet te bewijzen dat je auto's kunt indelen in hatchbacks, stationwagens, terreinwagens en vrachtwagens. Dat is slechts classificeren.

Is het je dan nog nooit opgevallen dat negers zwart zijn? En is dat de enige reden dat je nog geen oorlog bent begonnen tegen de afrikanen?

Het is wetenschappelijk te bewijzen dat de genen van een aboriginal verschillen tov die van een amerikaanse indiaan. En dat dit altijd verschilt op dezelfde genen, wat je terug ziet in de lichaamsbouw en kleuren.

Dat iemand daar een klassificatie omheen verzint en dat dit als Het Klassificatie systeem wordt bestempeld is slecht orde aanbrengen in de chaos die de natuur ons biedt. Geen wetenschappelijk bewijs.

Zwarte Schaap
10-11-03, 13:19
Geplaatst door nefertiti
Zwart Schaap, kan je me daarop een antwoord geven aub?

Volgens mij is er geen probleem op grond van de termen semiet en hamiet. Het enige probleem dat ik weet is het landjepik van de zionisten.

nefertiti
10-11-03, 13:22
Waarom mag de ene semiet ergens wonen en de andere semiet niet?

Zwarte Schaap
10-11-03, 13:55
Geplaatst door nefertiti
Waarom mag de ene semiet ergens wonen en de andere semiet niet?

Vraag dat aan de Zionisten zou ik zeggen, en de imperialisten/kolonisators die dat bedacht hebben.

Tanzaoui1
10-11-03, 14:36
Geplaatst door Dave20
Over de antisemitische uitingen van Hohmann werd hier een topic geopend dat hij eindelijk een taboe had doorbroken. Maar nu is het natuurlijk weer tijd om lekker knus in de slachtofferrol te kruipen. :eek:



een woord: Stinkert :kotsen:

Zwarte Schaap
10-11-03, 18:54
Geplaatst door Badr Maghrani
Er zijn daadwerkelijk Marokkanen die Arabisch zijn, die kom je alleen weinig tegen...

Als je dat taalkundig bekijkt wel, genetisch gezien is dat klinklare onzin. Zo een bewering kan wetenschappelijk gezien nooit stand houden.

Abou Jassem
12-11-03, 12:37
Geplaatst door Tomas

[QUOTE]Ik hoop voor je dat je al jong school verlaten hebt voor je door de dwaalsporen het bos niet meer zag.

er is ook nog zoiets als onderwijs dat geen rekening houd met de
ontdekkingen die er wetenschappelijk worden gedaan
mij is onderwezen de leer van darwin en andere achterhaalde
wetenschappelijke ideologien, daar kon ik niks aan doen


Maar volgens mij, als ik mij goed herinner, is de mens wel degelijk een soort volgens de door Schaap geschetste hirarchische boom, bestaamd uit diverse rassen. Biologen kunnen de rassiale kenmerken wel definieren, zoals huidskleur, gemiddelde lengte etc.

volgens mij hadden we het hier over afstamming?
en ik neem aan dat jij beweert te zeggen dat afstamming 100%
behoort tot de afstammming van alleen 1 ras waartoe hij door biologen wordt gerekend?
tuurlijke zijn er uiterkijke kenmerken aan mensen die men ook wel raciale kenmerken noemt maar dat betekent nog niet dat een persoon
al zijn afstmming alleen daaraan ontleent


Alleen door de misbruik van de rassen indeling door racisten, wordt er een beetje met een taboe over gesproken.

ik heb geen taboe's hierover, spreek liever voor jezelf


Liever doen we alsof wee 1 ras zijn, ook al weten we dat wijzelf, de eskimo, indiaan, aboriginal, de bosjesman etc allemaal uiterlijk sterk van elkaar verschillen.

ik doe niet alsof wij alleen behoren tot 1 ras???
ik beweer dat wij allen afstammen van 1 mens
en dat is de eerste mens adam
dus hou op met begrippen door elkaar te halen

Abou Jassem
12-11-03, 12:39
Geplaatst door Maslov
Dus Thomas is het niet (nog niet) wetenschappelijk goed te beargumenteren.
Zodra de wetenschap sluitend bewijs levert van het bestaan van zoiets als "rassen" onder de mensheid, dan pas kan er ook zinnig over gepraat worden.
Hopelijk zal de wetenschap nooit zo'n sluitend bewijs vinden, want dan is volgens mij de beer echt los.
Dan kan men ook een wetenschappelijke basis leggen dat het ene ras beter/intelligenter is dan de andere.
En dat is dan weer een stevige basis om oorlogen te starten, en elkaar nog meer te bestrijden.

precies malov ben het helemaal met je eens
het rassenideologie is gewoonweg niet wetenschappelijk te verklaren
daarom is het onzin want het heeft gewoon geen basis

Tomas
12-11-03, 12:57
Geplaatst door Abou Jassem
er is ook nog zoiets als onderwijs dat geen rekening houd met de
ontdekkingen die er wetenschappelijk worden gedaan
mij is onderwezen de leer van darwin en andere achterhaalde
wetenschappelijke ideologien, daar kon ik niks aan doen


Nee, dat begrijp ik dat je daar niks aan kunt doen. Maar je kunt nu wel zelf op onderzoek uitgaan, boeken lezen, internet gebruiken etc. Je kunt je nu niet altijd beroepen op het feit dat je slechte scholing hebt gehad. Er is namelijk ook nog zoiets als zelfstudie en bijscholing.


volgens mij hadden we het hier over afstamming?

Nee. Ik niet. Over het aanbrengen van ogenschijnlijke orde in de wanorde van de natuur. Zo zegt het definieren van auto-types niks direct over de ontwikkeling van de auto. Is de hatchback een afstammeling van de station wagon? Of een kruizing tussen de sedan en de station wagon? Dat staat er in principe los van.



en ik neem aan dat jij beweert te zeggen dat afstamming 100%
behoort tot de afstammming van alleen 1 ras waartoe hij door biologen wordt gerekend?

Heb ik niet geprobeerd. Maar eignelijk begrijp ik de hele zin niet.


tuurlijke zijn er uiterkijke kenmerken aan mensen die men ook wel raciale kenmerken noemt maar dat betekent nog niet dat een persoon
al zijn afstmming alleen daaraan ontleent

Nee. Nog maar eens terug lezen waar ik dat ook maar in de verste verte gesugereerd zou kunnen hebben.... Nee. Ik zie het niet. Heb het niet over afstamming gehad. Ook kan ik niet terug lezen dat ik ergens ontken dat er zoiets als resessieve genen bestaat. Nee. Niks.

Ik ga er nog altijd vanuit dat mijn biologieles van vroeger nog altijd redelijk klopt en dat er resessieve en dominate genen bestaan. En dat je dus niet kunt beoordelen op de uiterlijke kenmerken uit welke rassen iemand is smanegesteld.

Zo heb je in zuid-afrika regelmatig, nou ja, soms dan het fenomeen dat alledaagse racistische blanken spontaan een zwart kind krijgen. Overtuigd van hun eigen 100% zuivere blanke bloed denken ze dat het een ziekte moet zijn. Maar eigenlijk is het gewoon zo, dat er nauwelijks zuiver blanke mensen in zuid-afrika wonen, tenzij ze natuurlijk vers uit europa afkomstig zijn. Maar ook dan weet je het natuurlijk nooti zeker.


ik heb geen taboe's hierover, spreek liever voor jezelf

Fijn voor je. Ik sprak echter voor de nederlandse maatschappij. Waar een rassenindeling wel degelijk een taboe onderwerp is. Zoals je zelf kunt zien aan het de reacties in deze thread en die andere waar Schaap met een artikel kwam over rassen.

Maar betrek jij zulke uitspraken van een ander altijd zo op jezelf?



ik doe niet alsof wij alleen behoren tot 1 ras???


Ik ook niet. Maar ik hecht dan ook niet veel waarde aan het begrip ras. Het is in mijn optiek niet meer dan een speeltje voor biologen dat misbruikt wordt door xenofoben en andere racisten.



ik beweer dat wij allen afstammen van 1 mens
en dat is de eerste mens adam


Dat lijkt mij sterk.

Maar geloof je dan ook zoals de christelijke racisten dat de zonen van noach: sem cham en javet (als ik het me goed herinner) de stamvaderen zijn van de drie rassen die deze christenen onderkennen? Zij erkenenn slechts de neger, de blanke en de aziaat. Waarbij de zoon die noach heeft uitgelachen omdat deze dronken was de negers zijn geworden die door noach zijn vervloekt.


dus hou op met begrippen door elkaar te halen

Huh? Al die begrippen die jij, volkomen onterecht, in mijn mond hebt gelegd, soms?

Abou Jassem
12-11-03, 13:17
Geplaatst door Tomas

[QUOTE]Nee, dat begrijp ik dat je daar niks aan kunt doen. Maar je kunt nu wel zelf op onderzoek uitgaan, boeken lezen, internet gebruiken etc. Je kunt je nu niet altijd beroepen op het feit dat je slechte scholing hebt gehad. Er is namelijk ook nog zoiets als zelfstudie en bijscholing.

ik zeg ook niet dat ik mezelf nooit bijgeschoold heb
ofnog verder bijschool, integendeel zelfs


Nee. Ik niet. Over het aanbrengen van ogenschijnlijke orde in de wanorde van de natuur.

nou moet jij mij eens haarfijn uitleggen hoe je (wetenschappelijk onderbouwd) kunt beweren dat de natuur van zichzelf wanorde en chaos is???????


Zo zegt het definieren van auto-types niks direct over de ontwikkeling van de auto. Is de hatchback een afstammeling van de station wagon? Of een kruizing tussen de sedan en de station wagon? Dat staat er in principe los van.

dit is ook een debiele en onlogische vergelijking meneer
je vergelijkt de evolutie van de mens met de evolutie van een
materie terwijl een materie juist is gemaakt door de mens zelf!
een stationwagen gaat zichzelf heus niet vanzelf kruisen met een vrachtwagen waardoor er een jeep uitkomt??????????
dat slaat toch nergens op deze vergelijking?


Heb ik niet geprobeerd. Maar eignelijk begrijp ik de hele zin niet.

oke dat is dan mijn fout, is cool


Nee. Nog maar eens terug lezen waar ik dat ook maar in de verste verte gesugereerd zou kunnen hebben.... Nee. Ik zie het niet. Heb het niet over afstamming gehad. Ook kan ik niet terug lezen dat ik ergens ontken dat er zoiets als resessieve genen bestaat. Nee. Niks.

ook mijn fout sorry voor deze beschuldiging


Ik ga er nog altijd vanuit dat mijn biologieles van vroeger nog altijd redelijk klopt en dat er resessieve en dominate genen bestaan. En dat je dus niet kunt beoordelen op de uiterlijke kenmerken uit welke rassen iemand is smanegesteld.

dat van de genen daar ben ik het mee eens dat is wetenschappelijk bewezen en up to date maar dat over rassenklasificatie op basis van uiterlijke kenmerken is en onjuist en is wetenschappelkijk onverklaarbaar


Zo heb je in zuid-afrika regelmatig, nou ja, soms dan het fenomeen dat alledaagse racistische blanken spontaan een zwart kind krijgen.

dus het heeft niks met rassen te maken


Overtuigd van hun eigen 100% zuivere blanke bloed denken ze dat het een ziekte moet zijn.

eerder de ziekte van onwetendheid


Maar eigenlijk is het gewoon zo, dat er nauwelijks zuiver blanke mensen in zuid-afrika wonen, tenzij ze natuurlijk vers uit europa afkomstig zijn. Maar ook dan weet je het natuurlijk nooti zeker.

nogmaals het is dus genetisch en heeft niks met ras te maken


Fijn voor je. Ik sprak echter voor de nederlandse maatschappij. Waar een rassenindeling wel degelijk een taboe onderwerp is.

behoor ik niet tot de nederlandse maatschappij ofzo???


Zoals je zelf kunt zien aan het de reacties in deze thread en die andere waar Schaap met een artikel kwam over rassen.

komt omdat ze erover praten zonder dat ze daarover voldoende en juiste kennis hebben over dit onderwerp


Maar betrek jij zulke uitspraken van een ander altijd zo op jezelf?

ik zie mijzelf als burger van de nederlandse maatschappij
en heb jij een onderzoek gedaan ofzo naar de taboe die heerst in nederland over de rassenkwestie?


Ik ook niet. Maar ik hecht dan ook niet veel waarde aan het begrip ras.

ik ook niet want het is namelijk achterhaald


Maar geloof je dan ook zoals de christelijke racisten dat de zonen van noach: sem cham en javet (als ik het me goed herinner) de stamvaderen zijn van de drie rassen die deze christenen onderkennen? Zij erkenenn slechts de neger, de blanke en de aziaat. Waarbij de zoon die noach heeft uitgelachen omdat deze dronken was de negers zijn geworden die door noach zijn vervloekt.

geloof ik niet


Huh? Al die begrippen die jij, volkomen onterecht, in mijn mond hebt gelegd, soms?

oke dat was mijn fout zoals ik hierboven al had gezegd

Tomas
12-11-03, 13:42
Geplaatst door Abou Jassem
ik zeg ook niet dat ik mezelf nooit bijgeschoold heb
ofnog verder bijschool, integendeel zelfs[/qupte]

OK. Dan begreep ik jou dus ook niet.

[quote]nou moet jij mij eens haarfijn uitleggen hoe je (wetenschappelijk onderbouwd) kunt beweren dat de natuur van zichzelf wanorde en chaos is???????

Ik ben geen wetenschapper, dus dat kan ik niet en wil ik niet. Maar ik kan het wel proberen op mijn eigen persoonlijke manier:

Wanorde is hetzelfde als chaos. Dus je vraagt eigenlijk waarom ik de natuur als chaos ervaar?

Dat komt vooral omdat ik de ontwikkeling natuur (Mijzelf en alles wat er om mij heen gebeurt) niet kan voorspellen. Ook al zoek ik instinctief altijd naar structuren en meen die tegen beter weten in altijd weer te ontdekken in al mijn hoogmoed. Maar altijd weer blijken ze slechts tijdelijk te zijn, op los zand gebasseerd of beter: een illusie.

Daarom vind ik de natuur chaotisch. En is de wetenschap niet meer dan een poging om deze te ordenen. Ode in deze chaos te scheppen. Maar niet fysiek, dat kan niet. Maar slechts in hoe wij mensen deze natuur waarnemen.

Zo iets ongeveer.


dit is ook een debiele en onlogische vergelijking meneer
je vergelijkt de evolutie van de mens met de evolutie van een
materie terwijl een materie juist is gemaakt door de mens zelf!
een stationwagen gaat zichzelf heus niet vanzelf kruisen met een vrachtwagen waardoor er een jeep uitkomt??????????
dat slaat toch nergens op deze vergelijking?

Ik vind de vergelijking nog altijd prima, omdat ik het (nogmaals) niet heb over ontwikkeling of evolutie in het kader van deze rassenindeling.

Voor jouw gemoedsrust kan ik ook een ander (natuurlijk) voorbeeld nemen: honden. Je kunt de hondenrassen definieren zonder dat je je ook maar enigszins bezighoud met de ontstaansgeschiedenis van deze rassen of over de ontwikkeling.


rassenklasificatie op basis van uiterlijke kenmerken is en onjuist en is wetenschappelkijk onverklaarbaar

Ik begrijp niet wat nu onverklaarbaar is?


dus het heeft niks met rassen te maken

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Als je uiterlijke kenmerken onderverdeelt in raskenmerken, dan heeft het er wel degelijk iets mee te maken. Maar als je dat niet doet, niks nee. Maar die keuze is aan jou.

Nogmaals: classificaties zijn niet wetenschappelijk te bewijzen omdat het zoiets is als je cd verzameling op sorteren op type muziek. Dat doe je omdat je op basis van je eigen typeringen, je eigen smaak en dus gewoon omdat je dat fijn vind, niet omdat je dat wetenschappelijk hebt bewezen. Dat heeft er gewoon niks mee te maken.


behoor ik niet tot de nederlandse maatschappij ofzo???

Weet ik niet. Dat bepaal jij zelf.

En toch blijf ik van mening dat rassentheorieen een taboe is in nl. Net zoals drugs, ook al maken er genoeg mensen gebruik van.


komt omdat ze erover praten zonder dat ze daarover voldoende en juiste kennis hebben over dit onderwerp

Ja. Maar ik denk vooral omdat het woord ras direct verbonden wordt met de begrippen superieur en inferieur. Ergens zit dat er ingebakken. Dat komt door de oorlog.


en heb jij een onderzoek gedaan ofzo naar de taboe die heerst in nederland over de rassenkwestie?

Nee. Ik heb slechts de illusie dat ik orde zie in de vorm van een taboe in de chaos van onse maatschappij.


oke dat was mijn fout zoals ik hierboven al had gezegd

Thanks voor je excuses. :)