PDA

Bekijk Volledige Versie : Limburg experimenteert met gezinscoach



NIS
10-11-03, 12:32
ROERMOND - Twintig gezinnen in Limburg krijgen een gezinscoach die hulpverlening aan de families coördineert. Op zeven plaatsen in Limburg begint dit experiment met deze coach op vrijwillige basis. Dat heeft een woordvoerder van het Bureau Jeugdzorg in Roermond maandag gezegd.

Staatssecretaris Ross van Volksgezondheid begint het project gezinscoach in Limburg. Het zal later in heel Nederland worden ingevoerd. De coach moet een in moeilijkheden verkerend gezin ondersteunen en de hulpverlening aan dat gezin op elkaar afstemmen. Het idee van zo'n coach ontstond na de brand in de Jupiterstraat in Roermond in juli 2002, waarbij zes kinderen om het leven kwamen.

Het huis was door de vader in brand gestoken. Uit onderzoek bleek dat de hulpverlening aan het gezin te wensen over had gelaten, omdat instanties langs elkaar heen werkten en onvoldoende met elkaar communiceerden. De coach krijgt een soort regiefunctie, waardoor dit soort communicatiestoornissen vermeden worden.

~Panthera~
10-11-03, 13:34
Het bekende: als het kalf verdronken is, dempt men de put. :moe:

Pixelshade
10-11-03, 14:56
Geplaatst door NIS
ROERMOND - Twintig gezinnen in Limburg krijgen een gezinscoach die hulpverlening aan de families coördineert. Op zeven plaatsen in Limburg begint dit experiment met deze coach op vrijwillige basis. Dat heeft een woordvoerder van het Bureau Jeugdzorg in Roermond maandag gezegd.

Staatssecretaris Ross van Volksgezondheid begint het project gezinscoach in Limburg. Het zal later in heel Nederland worden ingevoerd. De coach moet een in moeilijkheden verkerend gezin ondersteunen en de hulpverlening aan dat gezin op elkaar afstemmen. Het idee van zo'n coach ontstond na de brand in de Jupiterstraat in Roermond in juli 2002, waarbij zes kinderen om het leven kwamen.

Het huis was door de vader in brand gestoken. Uit onderzoek bleek dat de hulpverlening aan het gezin te wensen over had gelaten, omdat instanties langs elkaar heen werkten en onvoldoende met elkaar communiceerden. De coach krijgt een soort regiefunctie, waardoor dit soort communicatiestoornissen vermeden worden.

:eek: das een tijd geleden NIS

Blade20
10-11-03, 16:26
Een goed initiatief. En Panthera, het is maar goed dat de put wordt gedempt, ik heb al vaak genoeg in Nederland gezien dat de put helemaal niet werd gedempt naar een ongeluk.

Ik ken de buurt waar het is gebeurd met die kinderen. Het is een soort van achterstandswijk, kleine huizen met weinig extra's. Ik zou kunnen beweren dat ik altijd al had gedacht dat het zou gebeuren, maar dat zou een leugen zijn. Niemand kon dit weten. Het is moeilijk om een put te dempen voor er een ongeval mee gebeurd als je niet weet waar de put is.

Orakel
10-11-03, 20:18
Geplaatst door NIS
ROERMOND - Twintig gezinnen in Limburg krijgen een gezinscoach die hulpverlening aan de families coördineert. Op zeven plaatsen in Limburg begint dit experiment met deze coach op vrijwillige basis. Dat heeft een woordvoerder van het Bureau Jeugdzorg in Roermond maandag gezegd.

Staatssecretaris Ross van Volksgezondheid begint het project gezinscoach in Limburg. Het zal later in heel Nederland worden ingevoerd. De coach moet een in moeilijkheden verkerend gezin ondersteunen en de hulpverlening aan dat gezin op elkaar afstemmen. Het idee van zo'n coach ontstond na de brand in de Jupiterstraat in Roermond in juli 2002, waarbij zes kinderen om het leven kwamen.

Het huis was door de vader in brand gestoken. Uit onderzoek bleek dat de hulpverlening aan het gezin te wensen over had gelaten, omdat instanties langs elkaar heen werkten en onvoldoende met elkaar communiceerden. De coach krijgt een soort regiefunctie, waardoor dit soort communicatiestoornissen vermeden worden.

En omdat de afstemming in de hulpverlening te wensen overliet, voegt me nu een extra hulpverlener toe? Logisch, heel logisch.

~Panthera~
10-11-03, 23:27
Geplaatst door Orakel
En omdat de afstemming in de hulpverlening te wensen overliet, voegt me nu een extra hulpverlener toe? Logisch, heel logisch.
--------------------------

Het kalf, zodat men na de volgende tragedie, er in ieder geval weer een put mee kan dempen. :moe:
Heel logisch.

*Hoeveel kinderen zijn de volgende keer het slachtoffer, Coach ??*

Ach, who the fuck cares, jij hebt tenminste weer een vetbetaalde baan, Coach. :aftel:

taouanza
10-11-03, 23:40
Geplaatst door Orakel
En omdat de afstemming in de hulpverlening te wensen overliet, voegt me nu een extra hulpverlener toe? Logisch, heel logisch.

dat dacht ik dus ook nog meer verwarring nog meer langs elkaar heen werken.
Ik zag laatst ook dat het geld voor thuisloze jongeren helemaal niet gaat naar thuisloze jongeren maar allerlei beleidmakers achter bureau en de kinderen merken niks van die extra miljoenen.
Er komen geen plaatsen meer bij.Wat is de oplossing? Meer geld?
Nou dan moet daar weer een beleid op gemaakt worden hoe het uitgegeven moet worden en als ze klaar zijn is het geld ook meteen op.
Meer geld?