PDA

Bekijk Volledige Versie : de geschiedenis herhaalt zich



Abou Jassem
10-11-03, 12:02
"The common goal of 22 million Afro-Americans is respect as human beings, the God-given right to be a human being. Our common goal is to obtain the human rights that America has been denying us. We can never get civil rights in America until our human rights are first restored. We will never be recognized as citizens there until we are first recognized as humans."
"Racism: the Cancer that is Destroying America," in Egyptian Gazette (Aug. 25 1964).

"You can’t separate peace from freedom because no one can be at peace unless he has his freedom."
"Prospects for Freedom in 1965," speech, Jan. 7 1965, New York City (published in Malcolm X Speaks, ch. 12, 1965).

"The Negro revolution is controlled by foxy white liberals, by the Government itself. But the Black Revolution is controlled only by God."
Speech, Dec. 1, 1963, New York City.

"I believe in the brotherhood of man, all men, but I don’t believe in brotherhood with anybody who doesn’t want brotherhood with me. I believe in treating people right, but I’m not going to waste my time trying to treat somebody right who doesn’t know how to return the treatment."
Speech, Dec. 12 1964, New York City.

"There is nothing in our book, the Koran, that teaches us to suffer peacefully. Our religion teaches us to be intelligent. Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone; but if someone puts his hand on you, send him to the cemetery. That’s a good religion."
"Message to the Grass Roots," speech, Nov. 1963, Detroit (published in Malcolm X Speaks, ch. 1, 1965).

"It’s just like when you’ve got some coffee that’s too black, which means it’s too strong. What do you do? You integrate it with cream, you make it weak. But if you pour too much cream in it, you won’t even know you ever had coffee. It used to be hot, it becomes cool. It used to be strong, it becomes weak. It used to wake you up, now it puts you to sleep."
"Message to the Grass Roots," speech, Nov. 1963, Detroit (published in Malcolm X Speaks, ch. 1, 1965).

"Sitting at the table doesn’t make you a diner. You must be eating some of what’s on that plate. Being here in America doesn’t make you an American. Being born here in America doesn’t make you an American."
"The Ballot or the Bullet," speech, April 3 1964, Cleveland, Ohio (published in Malcolm X Speaks, ch. 3, 1965).

"If violence is wrong in America, violence is wrong abroad. If it is wrong to be violent defending black women and black children and black babies and black men, then it is wrong for America to draft us, and make us violent abroad in defense of her. And if it is right for America to draft us, and teach us how to be violent in defense of her, then it is right for you and me to do whatever is necessary to defend our own people right here in this country."
Speech, Nov. 1963, New York City.


"We are nonviolent with people who are nonviolent with us."
Malcolm X

"We didn't land on Plymouth Rock, Plymouth Rock landed on us."
Malcolm X

"Concerning nonviolence, it is criminal to teach a man not to defend himself when he is the constant victim of brutal attacks."
Malcolm X

"A race of people is like an individual man; until it uses its own talent, takes pride in its own history, expresses its own culture, affirms its own selfhood, it can never fulfill itself."
Malcolm X.

"I for one believe that if you give people a thorough understanding of what confronts them and the basic causes that produce it, they'll create their own program, and when the people create a program, you get action."
Malcolm X.

"If you're not ready to die for it, put the word 'freedom' out of your vocabulary."
Malcolm X.

"I feel like a man who has been asleep somewhat and under someone else's control. I feel that what I'm thinking and saying is now for myself. Before it was for and by the guidance of Elijah Muhammad. Now I think with my own mind, sir!"
Malcolm X.

"The thing that you have to understand about those of us in the Black Muslim movement was that all of us believed 100 percent in the divinity of Elijah Muhammad. We believed in him. We actually believed that God, in Detroit by the way, that God had taught him and all of that. I always believed that he believed in himself. And I was shocked when I found out that he himself didn't believe it."
Malcolm X.

"I believe that there will ultimately be a clash between the oppressed and those that do the oppressing. I believe that there will be a clash between those who want freedom, justice and equality for everyone and those who want to continue the systems of exploitation."
Malcolm X.

"It is a time for martyrs now, and if I am to be one, it will be for the cause of brotherhood. That's the only thing that can save this country."
Malcolm X, February 19, 1965 (2 days before he was murdered by Nation of Islam followers).

"Without education, you're not going anywhere in this world."
Malcolm X.

"...I shall never rest until I have undone the harm I did to so many well-meaning, innocent Negroes who through my own evangelistic zeal now believe in him even more fanatically and more blindly than I did."
Malcolm X, on those he encouraged to follow Nation of Islam leader Elijah Muhammad

"When a person places the proper value on freedom, there is nothing under the sun that he will not do to acquire that freedom. Whenever you hear a man saying he wants freedom, but in the next breath he is going to tell you what he won't do to get it, or what he doesn't believe in doing in order to get it, he doesn't believe in freedom. A man who believes in freedom will do anything under the sun to acquire . . . or preserve his freedom."
Malcolm X.

"You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."
Malcolm X.

"Dr. King wants the same thing I want. Freedom."
Malcolm X.

"I want Dr. King to know that I didn't come to Selma to make his job difficult. I really did come thinking I could make it easier. If the white people realize what the alternative is, perhaps they will be more willing to hear Dr. King."
Malcolm X, in a conversation with Mrs. Coretta Scott King.

"I am not a racist. I am against every form of racism and segregation, every form of discrimination. I believe in human beings, and that all human beings should be respected as such, regardless of their color."
Malcolm X.

"Have I gotten any threats? All I get is threats. I get at least six or seven a day."
Betty Shabazz, in an interview shortly before Malcolm's murder.

"…I always had a deep affection for Malcolm and felt that he had a great ability to put his finger on the existence and the root of the problem. He was an eloquent spokesman for his point of view and no one can honestly doubt that Malcolm had a great concern for the problems we face as a race."
Dr. Martin Luther King, Jr. in a telegram to Betty Shabazz after the murder of Malcolm X.

inshallah zal abou jahjah niet dezelfde einde krijgen als onze broeder malcolm x heeft gekregen

observer
10-11-03, 12:27
nu heeft x meer authenticiteit in zijn nagel dan jahjah met zijn bende in het geheel

het is ook handig om te weten dat hij aan het eind van zijn leven veel van de harde geweldadige boodschappen niet meer steunde

daarom is hij ook (door zijn zogenaamde broeders) aangevallen

nefertiti
10-11-03, 13:21
"Have I gotten any threats? All I get is threats. I get at least six or seven a day."
Betty Shabazz, in an interview shortly before Malcolm's murder.

ja! jahjah krijgt ook threads nietwaar! Van de hezbollah weliswaar, maar we gaan niet moeilijk doen!

Hoerriya
10-11-03, 14:33
ja! jahjah krijgt ook threads nietwaar! Van de hezbollah weliswaar, maar we gaan niet moeilijk doen!

1. Een "thread" is een draad. Een "threat " is een bedreiging.

2. Diyabs achternaam is Abou Jahjah, niet Jahjah.

3. Diyab is nooit lid geweest van de Hezbollah, laat staan dat hij door hen bedreigd is. Als echte Diyab-addict zou je z'n boek toch wel moeten hebben........Misschien wil hij je er wel één geven uit dank voor bewezen diensten.......Kom op Nefje, zet je beste beentje voor.......

Ma3salama,

Hoerriya.

P.S.

Go Nefje, go Nefje, go, go, go!

:melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :fpiraat: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Abou Jassem
10-11-03, 14:39
Geplaatst door Hoerriya
1. Een "thread" is een draad. Een "threat " is een bedreiging.

2. Diyabs achternaam is Abou Jahjah, niet Jahjah.

3. Diyab is nooit lid geweest van de Hezbollah, laat staan dat hij door hen bedreigd is. Als echte Diyab-addict zou je z'n boek toch wel moeten hebben........Misschien wil hij je er wel één geven uit dank voor bewezen diensten.......Kom op Nefje, zet je beste beentje voor.......

Ma3salama,

Hoerriya.

P.S.

Go Nefje, go Nefje, go, go, go!

:melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :fpiraat: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

tenminste iemand die het begrijpt

Charkiya
10-11-03, 14:46
Geplaatst door observer
nu heeft x meer authenticiteit in zijn nagel dan jahjah met zijn bende in het geheel

het is ook handig om te weten dat hij aan het eind van zijn leven veel van de harde geweldadige boodschappen niet meer steunde

daarom is hij ook (door zijn zogenaamde broeders) aangevallen

Je zegt het! Radicaal als hij was kwam hij aan het eind van zijn leven tot nieuwe inzichten. inzichten die hun oorsprong hadden in zijn bedevaart naar Mekka en de ontdekking van de Ware islam :Iluvu:

Abou Jassem
10-11-03, 14:50
Geplaatst door Charkiya
Je zegt het! Radicaal als hij was kwam hij aan het eind van zijn leven tot nieuwe inzichten. inzichten die hun oorsprong hadden in zijn bedevaart naar Mekka en de ontdekking van de Ware islam :Iluvu:

en nu moet jij mij eens vertellen wat malolm x ging doen nadat hij terugkwam van zijn bedevaart uit mekka?

Charkiya
10-11-03, 15:00
Geplaatst door Abou Jassem
en nu moet jij mij eens vertellen wat malolm x ging doen nadat hij terugkwam van zijn bedevaart uit mekka?

Bidden? :verward:

ik hou niet van raadsels :dood:

of nee, je bedoelt natuurlijk dat hij ging preken dat de witten, die zich boven de zwarten hadden geplaatst, en de zwarten, die zich boven de witten hadden geplaatst, bestwel gelijk waren eigenlijk qua hoogte en laagheid

ouarda-ward
10-11-03, 15:05
ik begrijp het ook wel :lol: :verward: :boeps: :eek: :eek: :gek: :duim:

Abou Jassem
10-11-03, 15:11
Geplaatst door Charkiya
Bidden? :verward:

ik hou niet van raadsels :dood:

of nee, je bedoelt natuurlijk dat hij ging preken dat de witten, die zich boven de zwarten hadden geplaatst, en de zwarten, die zich boven de witten hadden geplaatst, bestwel gelijk waren eigenlijk qua hoogte en laagheid

hahaha, ja precies hij kwam er achter dat er geen onderscheid was tussen mensen op grond van hun uiterlijk
maar er zijn hier mensen die beweren dat hij daardoor anders is gaan preken te opzichte van onrecht en gelijkheid

observer
10-11-03, 15:27
er zat wel degelijk een verschil in

de pre x was bezig met het benadrukken van verschillen
de post x bezig met mensen bij elkaar brengen

de pre x dacht dat geweld de oplossing was
de post x dacht daar anders op

des te wreder zijn lot

jahjah is een grandstander, een beetje type mussolini

een bullebak die, vol van dogma's en symboliek, kritiek met dreigen en het sturen van knokploegen wil oplossen, maar bij serieuze tegenstand als een kaartenhuis in elkaar stort

nefertiti
10-11-03, 16:39
Geplaatst door Hoerriya
1. Een "thread" is een draad. Een "threat " is een bedreiging.
Nou! je hebt gelijk! hoe meer ik met engels-onkundigen praat, hoe slechter mijn eigen taalgebruik wordt. Bovendien stond het er nog netjes bovenaan!


2. Diyabs achternaam is Abou Jahjah, niet Jahjah.
Naar het schijnt! Voor zover ik weet vergelijk ik Dyab Abou met Pieter Jan... ik ben geen libanees zie je! Voor mij kan Abou vanalles zijn, inVlaanderen kom je die naam nooit tegen!



3. Diyab is nooit lid geweest van de Hezbollah, laat staan dat hij door hen bedreigd is.
Dit is wel een hele moeilijke natuurlijk.
Ik ga niet beweren dat Abou Jahjah (zie eens hoe snel ik leer!) een leugenaar is! Op zijn asielaanvraag staat echter het volledige verhaal van de reden waarom hij asiel wenste aan te vragen in dit racistische land (het moest toch wel al héél erg zijn om in Belgie asiel aan te vragen).

Toch noemt u België 'het meest racistische land ter wereld'. En in pamfletten stelt de Liga dat 'zionisten en fascisten in Antwerpen de lakens uitdelen'. Riekt dat niet naar hetze ?

,,Dat Belgen de meest racistische Europeanen zijn, heb ik niet verzonnen. Dat blijkt uit een officieel onderzoek van de Europese Unie. Ik begrijp het zelf niet zo goed, hoor. Komt het omdat dit een rijk maar vergrijzend land is? Of hebben de Vlamingen door hun geschiedenis van eeuwenlange onderdrukking zo weinig zelfvertrouwen dat ze alles wat anders is als een bedreiging zien?''
http://www.arabeuropean.org/nederlands/intervewdestandaard.html

Dat is een heel ander verhaal dan u bij uw asielaanvraag vertelde. U zei toen dat u een Hezbollah-commando was, ter dood veroordeeld door zijn eigen leiding en clandestien naar Europa gevlucht.
,,Dat zegt Filip Dewinter en ik wil daar niet op reageren.

Inderdaad, FDW "beweerde" dat en heeft dan uiteindelijk de asielaanvraag op de website gezet in pdf formaat! zie hier:
http://www.vlaamsblok.be/pdf/jahjah.pdf

Wat ik bij mijn asielverzoek verteld heb, is mijn zaak. (aarzelt) Ik wil u wel vertellen hoe het is gegaan. Nee, ik had geen reden om voor mijn leven te vrezen. Maar Libanon was een land in oorlog. Mijn familie heeft driemaal haar huis verloren, is telkens opnieuw moeten beginnen. Ik was negentien, ik wilde weg, naar Europa. En de enige manier waarop dat kon, gegeven de immigratiestop, was een asielaanvraag in te dienen. Ik heb mijn kans gewaagd, zoals zovelen. Het is niets geworden. Maar toen de beslissing viel, zat ik hier al vier jaar. Ik studeerde .''


Bovendien heeft HIJZELF verzocht om politiebescherming omdat hij bedreigingen van het Hezbollah gekregen had! (Goed te begrijpen als hij ginder maar net aan de doodstraf ontsnapt is natuurlijk)

Waartoe harde confrontatiepolitiek leidt, zien we nu al. Zelfs bij dit interview zit u met een bodyguard in de kamer. Een Belgische primeur.
,,Dat is geen dikdoenerij. Bedreigingen schrikken me niet af. Ik krijg er zoveel via e-mail en de telefoon. Op het internetforum van Gazet van Antwerpen roepen mensen op me te liquideren: ,De oplossing voor Abou Jahjah kost vijf cent.' Het is blijkbaar onvermijdelijk als je op het publieke toneel een beetje uit de band springt. Kijk naar Pim Fortuyn.''

,,Deze zomer is het plots ernstig geworden. Iemand tipte ons dat Israël een moordcommando van Libanezen op me had afgestuurd. Niet onwaarschijnlijk: ze houden daar van preventieve opruimingen, zeker als die daarna als een aanslag van extreem-rechts kunnen worden vermomd. We hadden namen en de nummers van autoplaten en die hebben we aan de federale politie bezorgd. Later zijn die nog een andere ernstige moorddreiging op het spoor gekomen. Ze hebben me bezworen niet meer zonder lijfwacht in het openbaar te verschijnen.''

Och! ik zie het al! het waren gewoon LANDGENOTEN van hem die hem wilden liquideren! Die racistische Libanezen toch!




Als echte Diyab-addict zou je z'n boek toch wel moeten hebben........Misschien wil hij je er wel één geven uit dank voor bewezen diensten.......Kom op Nefje, zet je beste beentje voor.......

Nou! ik heb evenmin Mein Kampf gelezen, heb ik daar dan ook iets aan gemist?


http://www.standaard.be/assets/images_upload/shop_abou.jpg http://www.avofilm.it/images/3832.jpg :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :fpiraat: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :melig2: :haha: :engel: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/QUOTE]

freya
10-11-03, 17:06
Geplaatst door nefertiti

Naar het schijnt! Voor zover ik weet vergelijk ik Dyab Abou met Pieter Jan... ik ben geen libanees zie je! Voor mij kan Abou vanalles zijn, inVlaanderen kom je die naam nooit tegen!



De vlaamse kranten staan er anders vol mee :hihi:



Bovendien heeft HIJZELF verzocht om politiebescherming omdat hij bedreigingen van het Hezbollah gekregen had! (Goed te begrijpen als hij ginder maar net aan de doodstraf ontsnapt is natuurlijk)

Waartoe harde confrontatiepolitiek leidt, zien we nu al. Zelfs bij dit interview zit u met een bodyguard in de kamer. Een Belgische primeur.
,,Dat is geen dikdoenerij. Bedreigingen schrikken me niet af. Ik krijg er zoveel via e-mail en de telefoon. Op het internetforum van Gazet van Antwerpen roepen mensen op me te liquideren: ,De oplossing voor Abou Jahjah kost vijf cent.' Het is blijkbaar onvermijdelijk als je op het publieke toneel een beetje uit de band springt. Kijk naar Pim Fortuyn.''

,,Deze zomer is het plots ernstig geworden. Iemand tipte ons dat Israël een moordcommando van Libanezen op me had afgestuurd. Niet onwaarschijnlijk: ze houden daar van preventieve opruimingen, zeker als die daarna als een aanslag van extreem-rechts kunnen worden vermomd. We hadden namen en de nummers van autoplaten en die hebben we aan de federale politie bezorgd. Later zijn die nog een andere ernstige moorddreiging op het spoor gekomen. Ze hebben me bezworen niet meer zonder lijfwacht in het openbaar te verschijnen.''

:)

Wat heb jij toch een uniek inzicht in de wereldpolitiek :duim:
Hezbollah die zich laat inhuren door Israel om een sympathisant te liquideren :alien:

nefertiti
10-11-03, 17:48
nou, het is - weerom - gewoon informatie van de aelsite hoor!
Don't shoot the messenger! (of was het the pianist?)

Ik meende gewoon dat ze dat doodvonnis kwamen uitvoeren nietwaar!

freya
10-11-03, 17:52
Geplaatst door nefertiti
nou, het is - weerom - gewoon informatie van de aelsite hoor!
Don't shoot the messenger! (of was het the pianist?)

Ik meende gewoon dat ze dat doodvonnis kwamen uitvoeren nietwaar!

Jij hebt een heel bijzondere manier van teksten interpreteren :duim:

Je ziet ook dingen staan waar ieder ander overheen kijkt :D

zoals ondertekeningen bv :argwaan:


Heel bijzonder! echt waar :jumping:

Orakel
10-11-03, 17:54
Your either free or you're a slave. There is nothing in between. Ther is no such thing as second class citizenship.

Was er ook eentje van 'm en works both ways.

Maslov
10-11-03, 18:00
,,Dat Belgen de meest racistische Europeanen zijn, heb ik niet verzonnen. Dat blijkt uit een officieel onderzoek van de Europese Unie.

Dit snap ik dus niet, ik dacht dat Nederland het meest racistische land was in europa.

Als je sommige mensen hier en op andere sites hoort is het hier toch wel het ergst :knipoog:

Qwertyno
10-11-03, 18:03
Geplaatst door Maslov
Dit snap ik dus niet, ik dacht dat Nederland het meest racistische land was in europa.

Als je sommige mensen hier en op andere sites hoort is het hier toch wel het ergst :knipoog:

Ik dacht dat Nederland het meest tolerante land in de wereld was.
Ik begin het ook steeds minder te begrijpen.

nefertiti
10-11-03, 18:21
Nou ik moet toegeven, we waren slechts DERDE keus hoor!

In eerste instantie wou Dyab (en niet Diyab , Hoerriya FOEI! FOEI! FOEI!) enfin, in eerste instantie wou Dyab naar - je raadt het nooit:

DE JOENAITED STEETS !!! :lole: :lole: :lole:

Als België dan toch zo'n racistisch land is, waarom hebt u in 1992 dan uitgerekend hier asiel gevraagd?

,,Eerst wilde ik naar de Verenigde Staten , maar dat kon niet door de Golfoorlog. Toen heb ik Frankrijk geprobeerd en ben uiteindelijk hier terechtgekomen.''

Nou! stel je voor dat Bush Sr. die golfoorlog niet begonnen was! Weten jullie wel wat je dàn zou gemist hebben?

Dan had Dyab géén gratis studies kunnen doen, géén studiebeurs ontvangen, géén vlaamse schone kunnen huwen.......

Dyab zou Bush op zijn blote knieën moeten bedanken!

Orakel
10-11-03, 18:40
Geplaatst door nefertiti
Nou ik moet toegeven, we waren slechts DERDE keus hoor!

In eerste instantie wou Dyab (en niet Diyab , Hoerriya FOEI! FOEI! FOEI!) enfin, in eerste instantie wou Dyab naar - je raadt het nooit:

DE JOENAITED STEETS !!! :lole: :lole: :lole:

Als België dan toch zo'n racistisch land is, waarom hebt u in 1992 dan uitgerekend hier asiel gevraagd?

,,Eerst wilde ik naar de Verenigde Staten , maar dat kon niet door de Golfoorlog. Toen heb ik Frankrijk geprobeerd en ben uiteindelijk hier terechtgekomen.''

Nou! stel je voor dat Bush Sr. die golfoorlog niet begonnen was! Weten jullie wel wat je dàn zou gemist hebben?

Dan had Dyab géén gratis studies kunnen doen, géén studiebeurs ontvangen, géén vlaamse schone kunnen huwen.......

Dyab zou Bush op zijn blote knieën moeten bedanken!

En als me tante een snikkel had gehad, dan had ik 'r nu ome Dirk genoemd. What's ur point?

Maslov
10-11-03, 18:47
Hij is gewoon een opportunist. :knipoog:

Orakel
10-11-03, 19:01
Geplaatst door Maslov
Hij is gewoon een opportunist. :knipoog:

Among other things. :wink:

freya
10-11-03, 19:07
Geplaatst door Orakel
En als me tante een snikkel had gehad, dan had ik 'r nu ome Dirk genoemd. What's ur point?

:haha:

Abou Jassem
12-11-03, 11:47
Geplaatst door Maslov
Hij is gewoon een opportunist. :knipoog:

waar haal jij deze wijsheid over dyab vandaan ?