PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie verijdelt aanslag op azc Dokkum



000NobelPrizes
10-11-03, 17:18
Bron: nu.nl Uitgegeven: 10 november 2003 17:06

DOKKUM - De politie in Friesland heeft maandag vijf jongeren opgepakt op verdenking van het voorbereiden van brandstichting in het asielzoekerscentrum (azc) in Dokkum. De mannen en jongens hadden molotovcocktails gemaakt die ze mogelijk van plan waren op het azc-terrein te gooien, zo heeft het Openbaar Ministerie in Leeuwarden maandag gemeld.

Het is nog niet duidelijk of het trio uit racistische motieven handelde. Het gaat om drie jonge mannen van 18 jaar oud, een van 15 en een van 14. De oudste drie worden ook verdacht van het ingooien van ramen bij het azc.

Op vrijdag 25 oktober zijn er hakenkruisen en davidssterren op het fietspad nabij het azc gespoten. Of de vijf verdachten daar iets mee te maken hebben, is nog niet duidelijk. Destijds werden ook vijf jongeren opgepakt. Een had niets met de zaak te maken. De andere vier worden verdacht van het gooien van stenen en kluiten naar de bewoners van het azc. Zij zijn vrijgelaten, maar blijven verdacht.

De politie werkt met vier rechercheurs aan de zaak en sluit meer aanhoudingen niet uit. De bezetting van het politiebureau in Dokkum is verhoogd van vier naar zes agenten. De Koninklijke Marechaussee maakt ook deel uit van het onderzoeksteam, omdat een van de verdachten militair is.

Het gemeentebestuur van Dongeradeel stelde eerder dat de verdachten deel uit maken van een groep van 25 jongeren uit Noordoost-Friesland met neonazistische sympathieën. Wethouder J. Appelhof (Welzijn) zei dat de gemeente het niet langer accepteert dat de jongeren asielzoekers in het azc in Dokkum belagen. "Deze groep zorgt al drie maanden voor ongeregeldheden bij het centrum in Dokkum. Dat moet nu afgelopen zijn."

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) wil niet reageren op de arrestatie van de vijf jongeren. "Bewoners voelen zich bedreigd, maar wij kunnen daar weinig mee. Het is een zaak van de politie", aldus een woordvoerder van het COA in Friesland.

Simon
10-11-03, 17:32
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) wil niet reageren op de arrestatie van de vijf jongeren. "Bewoners voelen zich bedreigd, maar wij kunnen daar weinig mee. Het is een zaak van de politie", aldus een woordvoerder van het COA in Friesland.

Wat een stomme reactie van het COA. Iets meer menselijkheid zou ze niet misstaan.

Simon

000NobelPrizes
10-11-03, 17:35
Geplaatst door Simon
Wat een stomme reactie van het COA. Iets meer menselijkheid zou ze niet misstaan.

Simon

Het kan een zelf gekozen quote zijn van de journalist uit een langer statement.

De onmenselijkheid betreft vooral dit quintet dat potverdorie brand wilde stichten zeg... Ik ben er ondersteboven van.
Wrede stommiteit: het went nooit.

Simon
10-11-03, 17:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het kan een zelf gekozen quote zijn van de journalist uit een langer statement.

De onmenselijkheid betreft vooral dit quintet dat potverdorie brand wilde stichten zeg... Ik ben er ondersteboven van.
Wrede stommiteit: het went nooit.

Ja walgelijk. Ik snap al niet hoe je verder kan leven met het idee dat je iemand gedood hebt. En dat je dan dat risico neemt !

Simon

000NobelPrizes
10-11-03, 18:01
Deze tieners waren oud genoeg om te beseffen wat ze van plan waren. Mensen angst aanjagen, treiteren, zich onveilig/ongewenst laten voelen: al die consequenties zijn te overzien. En ze zullen in hun ranzige clubblaadjes ook wel troep hebben gevonden over die neo's in Rostock die hetzelfde flikten, maar waarbij mensen zijn omgekomen.
Afschuwelijk. Dat die ouders ook niets hebben gezien/gedaan. Of misschien zijn ze zelf ook zo. Die mogen van mij mee de bajes in, zondermeer.

Maslov
10-11-03, 18:22
Stelletje randdebielen zeg.

Flink aanpakken die hap, en de ouders ook.

Blade20
10-11-03, 18:26
Oppakken die hap en opsluiten bij die andere reljongens, kunnen ze het daar lekker in de cel uitvechten wie er nu het stomst is.

nefertiti
10-11-03, 18:32
Gelukkig dat ze die boefjes op tijd hebben kunnen onderscheppen.

Ik neem aan dat er niemand een probleem mee heeft dat hun afkomst (Noord-oost Friesland) en levensovertuiging (neo-nazi) hier netjes bij vermeld werd?

Maslov
10-11-03, 18:36
:hardlach: Geen enkel :stout:

sadeeQ
10-11-03, 18:41
Geplaatst door nefertiti
Gelukkig dat ze die boefjes op tijd hebben kunnen onderscheppen.

Ik neem aan dat er niemand een probleem mee heeft dat hun afkomst () en levensovertuiging (neo-nazi) hier netjes bij vermeld werd?

:giechel: :giechel: onze slimme mormeltje weer :maf:

Waarschijnlijk zijn het toch belgen die in Noord-oost Friesland wonen ? of duitsers? of zal het toch rotterdammers zijn.het zijn toch etterbakken :vreemd:

Orakel
10-11-03, 18:48
De tand des tijds is toe aan een wortelkanaalbehandeling.
Of is dat iets te dramatisch?

Blade20
10-11-03, 18:53
Geplaatst door Orakel
De tand des tijds is toe aan een wortelkanaalbehandeling.
Of is dat iets te dramatisch?

Ow please hou op man, ben pas nog bij de tandarts geweest. Ben in mijn
kies geboord, natuurlijk wel zonder verdoving als een echte bikkel! :D
Mag ik nu mijn tjoepatjoep meneer de tandarts?

Orakel
10-11-03, 18:58
Geplaatst door Blade20
Ow please hou op man, ben pas nog bij de tandarts geweest. Ben in mijn
kies geboord, natuurlijk wel zonder verdoving als een echte bikkel! :D
Mag ik nu mijn tjoepatjoep meneer de tandarts?

:p Ben ik vandaag dus ook geweest en ben nog steeds onder de indruk.
Ik heb namelijk nog zo'n ouderwetse Duitse tandarts. Is it safe?

freya
10-11-03, 19:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Bron: nu.nl Uitgegeven: 10 november 2003 17:06

DOKKUM - De politie in Friesland heeft maandag vijf jongeren opgepakt op verdenking van het voorbereiden van brandstichting in het asielzoekerscentrum (azc) in Dokkum. De mannen en jongens hadden molotovcocktails gemaakt die ze mogelijk van plan waren op het azc-terrein te gooien, zo heeft het Openbaar Ministerie in Leeuwarden maandag gemeld.

Het is nog niet duidelijk of het trio uit racistische motieven handelde. Het gaat om drie jonge mannen van 18 jaar oud, een van 15 en een van 14. De oudste drie worden ook verdacht van het ingooien van ramen bij het azc.

Op vrijdag 25 oktober zijn er hakenkruisen en davidssterren op het fietspad nabij het azc gespoten. Of de vijf verdachten daar iets mee te maken hebben, is nog niet duidelijk. Destijds werden ook vijf jongeren opgepakt. Een had niets met de zaak te maken. De andere vier worden verdacht van het gooien van stenen en kluiten naar de bewoners van het azc. Zij zijn vrijgelaten, maar blijven verdacht.



Neo-nazi's en antisemitisme.

Is daar tijdens de kristalnachtherdenking ook over gesproken, de opkomst van nieuwe neo-nazigroepen?
Of ging het daar alleen om het zwart maken van Marokkanen en anti-zionisten? :loens:

Blade20
10-11-03, 19:47
Geplaatst door Orakel
:p Ben ik vandaag dus ook geweest en ben nog steeds onder de indruk.
Ik heb namelijk nog zo'n ouderwetse Duitse tandarts. Is it safe?

Die van mij doet langs de normale klanten ook de gevangenen voorzien van tandcontrole. Maar hij is wel altijd extreem relaxed, die vertrouw ik wel met een boor in mijn mond. :)

Dutchguy
10-11-03, 20:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Deze tieners waren oud genoeg om te beseffen wat ze van plan waren. Mensen angst aanjagen, treiteren, zich onveilig/ongewenst laten voelen: al die consequenties zijn te overzien. En ze zullen in hun ranzige clubblaadjes ook wel troep hebben gevonden over die neo's in Rostock die hetzelfde flikten, maar waarbij mensen zijn omgekomen.
Afschuwelijk. Dat die ouders ook niets hebben gezien/gedaan. Of misschien zijn ze zelf ook zo. Die mogen van mij mee de bajes in, zondermeer.

Rostock, dat was inderdaad afschuwelijk. Die beelden hebben toen veel indruk gemaakt. Laat het hier in godsnaam nooit zo ver komen.

sadeeQ
10-11-03, 20:28
Geplaatst door Blade20
Die van mij doet langs de normale klanten ook de gevangenen voorzien van tandcontrole. Maar hij is wel altijd extreem relaxed, die vertrouw ik wel met een boor in mijn mond. :)
gezien de lege inhoud van je kop.kan er haast niets beschadigd worden,al wordt zo een boormachine gebruikt

http://www.leonenkarin.nl/webpagina/758243.jpg

:knipoog: dat is denk ik een van de weinige voordelen als je hersenen in je r**t zitten :verrassin

Blade20
10-11-03, 20:55
Geplaatst door sadeeQ
gezien de lege inhoud van je kop.kan er haast niets beschadigd worden,al wordt zo een boormachine gebruikt

http://www.leonenkarin.nl/webpagina/758243.jpg

:knipoog: dat is denk ik een van de weinige voordelen als je hersenen in je r**t zitten :verrassin

Gezien de lege inhoudt van jouw reacties hoef ik me niets van jouw opmerkingen aan te trekken. :moe:

Oigineel die boor, hele avond op zitten denken?!?

Anyway, dit is nog maar het begin.

taouanza
11-11-03, 10:57
Geplaatst door Orakel
:p Ben ik vandaag dus ook geweest en ben nog steeds onder de indruk.
Ik heb namelijk nog zo'n ouderwetse Duitse tandarts. Is it safe?


:haha:

Ik heb een Zuid-Afrikaanse tandarts en die heeft weer een Duitse tandarts-assistente, probeer maar normaal terug te praten.:verward:

et_2000nl
11-11-03, 11:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Bron: nu.nl Uitgegeven: 10 november 2003 17:06

DOKKUM - De politie in Friesland heeft maandag vijf jongeren opgepakt op verdenking van het voorbereiden van brandstichting in het asielzoekerscentrum (azc) in Dokkum. De mannen en jongens hadden molotovcocktails gemaakt die ze mogelijk van plan waren op het azc-terrein te gooien, zo heeft het Openbaar Ministerie in Leeuwarden maandag gemeld.

Het is nog niet duidelijk of het trio uit racistische motieven handelde. Het gaat om drie jonge mannen van 18 jaar oud, een van 15 en een van 14. De oudste drie worden ook verdacht van het ingooien van ramen bij het azc.

Op vrijdag 25 oktober zijn er hakenkruisen en davidssterren op het fietspad nabij het azc gespoten. Of de vijf verdachten daar iets mee te maken hebben, is nog niet duidelijk. Destijds werden ook vijf jongeren opgepakt. Een had niets met de zaak te maken. De andere vier worden verdacht van het gooien van stenen en kluiten naar de bewoners van het azc. Zij zijn vrijgelaten, maar blijven verdacht.

De politie werkt met vier rechercheurs aan de zaak en sluit meer aanhoudingen niet uit. De bezetting van het politiebureau in Dokkum is verhoogd van vier naar zes agenten. De Koninklijke Marechaussee maakt ook deel uit van het onderzoeksteam, omdat een van de verdachten militair is.

Het gemeentebestuur van Dongeradeel stelde eerder dat de verdachten deel uit maken van een groep van 25 jongeren uit Noordoost-Friesland met neonazistische sympathieën. Wethouder J. Appelhof (Welzijn) zei dat de gemeente het niet langer accepteert dat de jongeren asielzoekers in het azc in Dokkum belagen. "Deze groep zorgt al drie maanden voor ongeregeldheden bij het centrum in Dokkum. Dat moet nu afgelopen zijn."

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) wil niet reageren op de arrestatie van de vijf jongeren. "Bewoners voelen zich bedreigd, maar wij kunnen daar weinig mee. Het is een zaak van de politie", aldus een woordvoerder van het COA in Friesland.

Ik word hier zo verdomde misselijk van.... Je kunt het met alles niet eens zijn. Stem dan LPF of zo. Of ga zelf in de politiek. Of neem een pen en schrijf een boek. Ga al je frustraties uitleven op maroc.nl (doe ik).... En dat is dus alleen maar omdat ik anders bommen ga gooien....

Goh, voel me in ene een stuk beter.... En sorry, de edele prikker is per definitie MIJN slachtoffer..... :ego: