PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestuur Moslim Omroep naar huis 10-11-2003



NIS
11-11-03, 07:47
Het bestuur van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) is na de reguliere zittingstermijn van twee jaar naar huis gestuurd door de Nederlandse Moslimraad (NMR). De NMR beheert de zendmachtiging en vindt dat het bestuur zijn taak 'slecht heeft uitgevoerd'.

NMR-voorzitter Madoe zegt dat het bestuur 'absoluut geen beleid heeft gevoerd. "Het bestuur heeft in de afgelopen twee jaar geen programmaraad kunnen oprichten en heeft niets terecht gebracht van de tien beleidspunten die het van de NMR had meegekregen." Daarom is besloten het bestuur te vervangen. "Wat schetste mijn verbazing toen ik opeens een persbericht zag op 7 november waarin stond dat het bestuur zelf zou zijn opgestapt."

De NMO beweert, bij monde van secretaris Mohamedajoeb, dat het bestuur zelf is opgestapt uit onvrede met de directeur William. Die zou juist zijn taken niet hebben uitgevoerd en geweigerd hebben het bestuur te informeren.

Een vreemde reden, vindt Madoe. "Je gaat niet twee jaar wachten en niets zeggen en dan op je laatste dag nog even melden dat je uit onvrede opstapt." Ook William maakt duidelijk zelf niets te weten van enige onvrede over zijn functioneren "Ik heb zelf nog nooit klachten gehad, integendeel. Ik ben de hemel in geprezen. Als het bestuur niet met de directeur kan samenwerken, stap je niet op maar stuur je de directeur weg", aldus William.

:duim: