PDA

Bekijk Volledige Versie : Een op de vijf werknemers drinkt excessief



Waterval
11-11-03, 15:38
Een op de vijf werknemers drinkt excessief

Uitgegeven: 11 november 2003 15:14

WOERDEN - Een op de vijf werknemers drinkt excessief. Dat is voor mannen, gemiddeld meer dan twintig glazen alcohol per week of minstens één keer per week meer dan zes glazen achter elkaar. Bijna 40 procent drinkt wel eens alcohol vlak na het werk. Een op de twintig is een probleemdrinker.

Werknemers in de horeca, bouwnijverheid, landbouw, visserij en cultuur drinken het meest. Dat blijkt uit een enquête die het Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen en Verslaving in opdracht van de ministeries van Sociale Zaken en Volksgezondheid heeft verricht onder 4289 werkende mensen. Het onderzoek is dinsdag op een congres over alcohol en werk in Woerden gepresenteerd.

nu.nl



Die werd afgesloten met een borrel...

Maslov
11-11-03, 15:42
Drinken voor of na werk is echt uit den boze.
Als iemand met een dranklucht op het werk komt dient deze direkt geschorst te worden.

In mijn ogen mag er op de werkplek geen alcohol geschonken worden, dus ook niet in kantines.
Het is ook oneerlijke concurentie voor de horeca.

Waterval
11-11-03, 15:43
Geplaatst door Maslov
Drinken voor of na werk is echt uit den boze.
Als iemand met een dranklucht op het werk komt dient deze direkt geschorst te worden.

In mijn ogen mag er op de werkplek geen alcohol geschonken worden, dus ook niet in kantines.
Het is ook oneerlijke concurentie voor de horeca.

Ik denk dat het voornamelijk na het werk is ....

et_2000nl
11-11-03, 15:47
Geplaatst door Maslov
Drinken voor of na werk is echt uit den boze.
Als iemand met een dranklucht op het werk komt dient deze direkt geschorst te worden.

In mijn ogen mag er op de werkplek geen alcohol geschonken worden, dus ook niet in kantines.
Het is ook oneerlijke concurentie voor de horeca.

Misschien wel waar en zo hoor.... Maar als ik in Duitsland kom hebben ze bier in de kantine. In Frankrijk gaan ze tussen de middag uitgebreid lunchen met de nodige wijn. In Engeland gaan ze tussen de middag naar de pub. Ik generaliseer niet, ik maak het zelf elke keer weer mee als ik er ben. Is gewoon de cultuur daar....

Het is wel heel erg nederlands....