PDA

Bekijk Volledige Versie : JDL wordt ook aangepakt.



Maslov
11-11-03, 18:15
Aanhangers JDL opgepakt tijdens herdenkingsmanifestatie
10 november 2003

Tijdens de herdenking zijn drie leden van de Joodse Defensie Liga (JDL) opgepakt op verdenking van bedreiging van de openbare orde. JDL is een internationaal opererende organisatie met sinds september ook een Nederlandse tak. Ze willen Joden fysiek beschermen tegen antisemitische uitlatingen.


De JDL leden hadden de organisatoren van de herdenking naar eigen zeggen om toestemming gevraagd voor het leggen van een krans voorafgaande aan de plechtigheid. Toen zij de herdenking vervolgens op persoonlijke titel wilde bijwonen, werden zij door de politie gesommeerd te vertrekken. De drie mannen werden niet veel later in het nabijgelegen restaurant ?King Solomon? opgepakt en voor verhoor naar het politiebureau gebracht. Drie uur later stonden zij weer op straat.

Bron: NRC Handelsblad, 10 november 2003.

Blade20
11-11-03, 18:38
Ja ik weet, het duurde ff, maar uiteindelijk hebben we dan toch eindelijk de boel aan de gang weten te brengen.
Die JDL gasten zijn net zo rot als AEL tuig. (niet de organisatie zelf, maar de reljongeren die rotzooi trappen zoals 'het Borgharense legioen' en die b*llsh*t)

Maslov
11-11-03, 18:41
Kan niemand meer zeggen dat het discriminatie is.

Dat de joodse aktivisten niet aangepakt worden.

Zwarte Schaap
11-11-03, 19:26
Geplaatst door Maslov
Kan niemand meer zeggen dat het discriminatie is.

Dat de joodse aktivisten niet aangepakt worden.

Het is gewoon een hypocriete actie. Deze mensen hadden alle recht om op persoonlijke titel de herdenking bij te wonen.

Waarom mogen zij de herdenking niet bijwonen? Dat snap ik niet ! Ook zou ik niet weten waarom ze als organisatie niet aanwezig mogen zijn.

Ze mogen als organisatie wel in nederland bestaan maar ze mogen weer geen herdenking bijwonen. Hebben zij dan geen familieleden verloren? Hypocriet gedoe !

Als je dan echt eerlijk bent verbied je de hele organisatie en zet je het op de terroristenlijst. Of je laat ze bestaan maar dan moet je hun aanwezigheid wel toestaan tijdens herdenkingen en niet zoals nu schijnheilig oppakken.

Onderstaande berichtje is al eens eerder geplaatst, maar het is altijd leuk om er nog eens aan herrinerd te worden. De oprichter van het jdl in nederland is philip m. awuy. Op het internet kun je een leuk berichtje vinden onder die naam. Lees hoe hij over moslims denkt. Het belooft wat!


2 All
Base: military
Date: Tue, 16 Apr 2002 17:23:22 GMT
From: [email protected] (Philip M. Awuy)

Looking back 2 much will make me stumble and fall, looking forward I see the same touble coming towards me again and I really don't give a sh.. if it was yellow before and having a beard at present, so today let's kill all muslims and let Allah sort out the good ones. Thanks 2 all those "left wingers" we've kept our doors open so now the place is crawling with vermin of all kinds and if you don't know what I'm talking about go visit the Wall in Washington and Manhattan South on the same day...and tell me what you feel.

Bron: http://knossos.shu.edu/HyperNewsV/get/vp/military/444.html

wat kreetjes van hun website:


De JDL ziet het als een noodzaak om het als een onmiddelijke noodzaak om het jodendom te plaatsen boven andere ‘–dommen’ en ideologieën.

JDL steunt het principe van Barzel – ijzer –, de noodzaak om joden overal te helpen en het veranderen van het imago door opoffering en alle noodzakelijke middelen – zelfs door macht, kracht en geweld. Het Galoet-imago van de jood als zwakkeling, als iets waar je makkelijk over heenloopt en die niet terugvecht is een imago dat veranderd moet worden

bron:http://www.jdlholland.tk/

Mijn commentaar: De palestijnen lijken zo als voer voor de hongerige leeuwen die hun zelfrespect/imago via een andere onderdrukte volk willen verkrijgen. Getraumatiseerden loslaten op achtergestelden.

freya
12-11-03, 08:56
Op de site van de JDL wordt alleen maar geageerd tegen vermeend Islamitisch anti-semitisme.

Heel verhelderend is de kreet

Classic anti-semitism: the world free of Jews
The new anti semitism: the world free of a Jewish state

Hiemee wordt duidelijk gemaakt dat de term anti-semitisme eenzijdig geherdefinieerd is.

Vervolgens heeft men dus een excuus om tegen de islam te keer te kunnen gaan.


Dit zet voor mij de accenten die hier in Nederland tijdens de kristalnachtherdenking werden gelegd in een nieuw, verhelderend daglicht.

De zionisten haken duidelijk in op de islamfobie en werken nu bewust mee aan de demonisering van moslims en in het bijzonder de Marokkanen. Dit alles om de steeds groter wordende aandacht voor de terreurdaden van Israel in de doofpot te werken.

jaja
12-11-03, 09:23
Geplaatst door freya
Op de site van de JDL wordt alleen maar geageerd tegen vermeend Islamitisch anti-semitisme.

Heel verhelderend is de kreet

Classic anti-semitism: the world free of Jews
The new anti semitism: the world free of a Jewish state

Hiemee wordt duidelijk gemaakt dat de term anti-semitisme eenzijdig geherdefinieerd is.

Vervolgens heeft men dus een excuus om tegen de islam te keer te kunnen gaan.


Dit zet voor mij de accenten die hier in Nederland tijdens de kristalnachtherdenking werden gelegd in een nieuw, verhelderend daglicht.

De zionisten haken duidelijk in op de islamfobie en werken nu bewust mee aan de demonisering van moslims en in het bijzonder de Marokkanen. Dit alles om de steeds groter wordende aandacht voor de terreurdaden van Israel in de doofpot te werken. dus één organisatie deugt niet (is zelfs in Israel verboden), dus alle "zionisten" deugen niet en zijn met islamfobie behept ... logisch :rolleyes:

Zwarte Schaap
12-11-03, 09:30
Geplaatst door jaja
dus één organisatie deugt niet (is zelfs in Israel verboden), dus alle "zionisten" deugen niet en zijn met islamfobie behept ... logisch :rolleyes:

De zionistische leer deugt per definitie niet. Het is ook niet voor niets door de VN als racistisch veroordeeld. Helaas onder druk van de Amerikanen heeft men dit in de eerste golf oorlog geschrapt als beloning voor Israel.

freya
12-11-03, 09:46
Geplaatst door jaja
dus één organisatie deugt niet (is zelfs in Israel verboden), dus alle "zionisten" deugen niet en zijn met islamfobie behept ... logisch :rolleyes:

Die houding/redenering van het JDL zie ik ook hier op het forum terug en ik herken het ook in de gang van zaken bij de kristalnachtherdenking.

Werd daar bv ook aandacht besteed aan de heropleving van de neo-nazi beweging? daar heb ik niets over gehoord.

Ik zeg niet dat alle aanwezigen daar zo denken, maar ik zie wel dat de discussie bewust in een bepaalde richting wordt gestuurd.


De link anti-zionisme = anti-semitisme is puur emotioneel en is niet met logische argumenten te verdedigen.

En een stel Marokkaanse jongetjes verantwoordelijk stellen voor een opleving van vermeend anti-semitisme is beneden alle peil.

000NobelPrizes
12-11-03, 09:55
Freya
je bewijst de moslims geen dienst door ze steeds als watjes af te schilderen die door iedereen worden geslachtofferd.
Als je zo graag als moeder Theresa wil fungeren, laat dan die neerbuigende houding varen. Ik krijg er kippevel van.

freya
12-11-03, 10:09
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Freya
je bewijst de moslims geen dienst door ze steeds als watjes af te schilderen die door iedereen worden geslachtofferd.
Als je zo graag als moeder Theresa wil fungeren, laat dan die neerbuigende houding varen. Ik krijg er kippevel van.

Zoals wel vaker begrijp je de kern van mijn verhaal niet.

Geeft niet, ik verwacht van jou niet anders.

000NobelPrizes
12-11-03, 10:12
Geplaatst door freya
Zoals wel vaker begrijp je de kern van mijn verhaal niet.

Geeft niet, ik verwacht van jou niet anders.
Oh jawel hoor, ik begrijp jou juist erg goed. En ik krijg de kriebels van mensen als jij. Jij drijft op het tentoonspreiden c.q. opdringen van jouw geweldige inzicht en goedheid, zonder je af te vragen wie er op zit te wachten. Typisch westers, imperialistisch trekje.

freya
12-11-03, 10:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh jawel hoor, ik begrijp jou juist erg goed. En ik krijg de kriebels van mensen als jij. Jij drijft op het tentoonspreiden c.q. opdringen van jouw geweldige inzicht en goedheid, zonder je af te vragen wie er op zit te wachten. Typisch westers, imperialistisch trekje.

:)

Ik ben dan ook fantastisch :strik:

En wat dat opdringen betreft: het is hier een forum, waar het de bedoeling is dat je je mening geeft.
En dat mijn mening jou niet bevalt is jouw probleem.
Dat zal voor mij de laatste reden zijn om van mening te veranderen :D

000NobelPrizes
12-11-03, 10:43
Geplaatst door freya
:)

Ik ben dan ook fantastisch :strik:

En wat dat opdringen betreft: het is hier een forum, waar het de bedoeling is dat je je mening geeft.
En dat mijn mening jou niet bevalt is jouw probleem.
Dat zal voor mij de laatste reden zijn om van mening te veranderen :D
Jouw mening interesseert me geen lor. En wie zin heeft om de bedrieglijke stank van jouw kloekwieken op te snuiven, moet dat zelf weten. We leven in een vrij land. Zodra men erachter komt dat je het alleen maar doet om jezelf een beter gevoel over jouzelf te geven, krijg je die trap onder je reet evengoed wel. En terecht.
Maar in jouw ijver om het voor anderen op te nemen, schoffeer je alles wat buiten jouw doelwit staat. Dat is iets te veel van het goeie, en maakt je volstrekt ongeloofwaardig.

freya
12-11-03, 10:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar in jouw ijver om het voor anderen op te nemen, schoffeer je alles wat buiten jouw doelwit staat.

Voorbeeld?

Zwarte Schaap
12-11-03, 10:59
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Jouw mening interesseert me geen lor. En wie zin heeft om de bedrieglijke stank van jouw kloekwieken op te snuiven, moet dat zelf weten. We leven in een vrij land. Zodra men erachter komt dat je het alleen maar doet om jezelf een beter gevoel over jouzelf te geven, krijg je die trap onder je reet evengoed wel. En terecht.
Maar in jouw ijver om het voor anderen op te nemen, schoffeer je alles wat buiten jouw doelwit staat. Dat is iets te veel van het goeie, en maakt je volstrekt ongeloofwaardig.

Jammer dat je geen argumenten gebruikt in deze discussie en alleen een persoonlijke aanval inzet tegen freya. Kennelijk heeft freya een ijzersterke stelling neergezet waar je geen argumenten tegen hebt.

freya
12-11-03, 11:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat je geen argumenten gebruikt in deze discussie en alleen een persoonlijke aanval inzet tegen freya. Kennelijk heeft freya een ijzersterke stelling neergezet waar je geen argumenten tegen hebt.

:) Schaap vandaag vin ik je lief :strik:

jaja
12-11-03, 11:06
Geplaatst door freya
[B]Die houding/redenering van het JDL zie ik ook hier op het forum terug en ik herken het ook in de gang van zaken bij de kristalnachtherdenking.

Werd daar bv ook aandacht besteed aan de heropleving van de neo-nazi beweging? daar heb ik niets over gehoord.

Ik zeg niet dat alle aanwezigen daar zo denken, maar ik zie wel dat de discussie bewust in een bepaalde richting wordt gestuurd. dat zeg je dus wel ... "Dit zet voor mij de accenten die hier in Nederland tijdens de kristalnachtherdenking werden gelegd in een nieuw, verhelderend daglicht." als conclusie over je uiteenzetting over de website van de JDL.
Vervolgens ga je nog verder ..."De zionisten haken duidelijk in op de islamfobie en werken nu bewust mee aan de demonisering van moslims en in het bijzonder de Marokkanen. Dit alles om de steeds groter wordende aandacht voor de terreurdaden van Israel in de doofpot te werken. " je maakt sowieso geen onderscheid tussen de mensen bij de herdenking, JDL en zionisten in het algemeen.


De link anti-zionisme = anti-semitisme is puur emotioneel en is niet met logische argumenten te verdedigen. dat is een stelling die zo niet te verdeigen valt. Er zijn uitingen van anti-zionisme die antisemitisch zijn. Of vind jij dat als basis voor antizionisme een verwijzing naar de Protocollen van Zion kan?


En een stel Marokkaanse jongetjes verantwoordelijk stellen voor een opleving van vermeend anti-semitisme is beneden alle peil. dat hangt er vanaf wat die "jongetjes" gedaan hebben. Op de demonstratie met de hamas kreten waren die jonghetjes bijvoorbeeld ook boven de 20. Etc etc.
Te doen alsof er in Nederland niets gebeurt is "short-sighted". Niet alles wat antisemitisme wordt genoemd, is antisemitisme. Volledig mee eens. Maar daarmee is niet alles wat antisemitisme wordt genoemd, GEEN antisemitisme. Dan maak je dezelfde fout als degenen die alles antisemitisme noemen. Om ideologische redenen ben je niet bereid om de feiten en gebeurtenissen en uitlatingen op hun eigen waarde te beoordelen.

000NobelPrizes
12-11-03, 11:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat je geen argumenten gebruikt in deze discussie en alleen een persoonlijke aanval inzet tegen freya. Kennelijk heeft freya een ijzersterke stelling neergezet waar je geen argumenten tegen hebt.

:haha:

Surprise. Freya's gewriemel is helemaal in jouw straatje.

Sama
12-11-03, 11:10
Geplaatst door Maslov
Kan niemand meer zeggen dat het discriminatie is.

Dat de joodse aktivisten niet aangepakt worden.

Ach gut, arme Joodse activisten...wel 3 uur lang in een kleine ruimte met alleen muren om zich heen? Terwijl ze van alle kanten in de gaten worden gehouden alsof het beesten zijn?

Nou het zal maar je leven zijn he? <zie bouw van muur in Palestina>

freya
12-11-03, 11:25
Geplaatst door jaja
dat zeg je dus wel ... "Dit zet voor mij de accenten die hier in Nederland tijdens de kristalnachtherdenking werden gelegd in een nieuw, verhelderend daglicht." als conclusie over je uiteenzetting over de website van de JDL.
Vervolgens ga je nog verder ..."De zionisten haken duidelijk in op de islamfobie en werken nu bewust mee aan de demonisering van moslims en in het bijzonder de Marokkanen. Dit alles om de steeds groter wordende aandacht voor de terreurdaden van Israel in de doofpot te werken. " je maakt sowieso geen onderscheid tussen de mensen bij de herdenking, JDL en zionisten in het algemeen.

Ik wil een duidelijk onderscheid maken tussen de initiatiefnemers/organisatoren van de herdenking en de sprekers enerzijds en de belangstellenden anderzijds.

De organisatie komt volgens mij uit zionistische hoek en zij hebben dus ook bepaald welke accenten er gelegd werden. (volgens mij)
tekenend ook dat de organisatie contact had met de JDL en kennelijk toestemming voor een kranslegging heeft gegeven.


dat is een stelling die zo niet te verdeigen valt. Er zijn uitingen van anti-zionisme die antisemitisch zijn. Of vind jij dat als basis voor antizionisme een verwijzing naar de Protocollen van Zion kan?

De protocollen als basis voor anti-zionisme?
Nu zit je te bazelen.
De basis voor anti-zionisme is de ontstaansgeschiedenis van de staat Israel en niets anders.
Op deze manier werk jij dus ook mee aan het demoniseren van de anti-zionistische beweging en werk je mee aan het zionistisch complot.




dat hangt er vanaf wat die "jongetjes" gedaan hebben. Op de demonstratie met de hamas kreten waren die jonghetjes bijvoorbeeld ook boven de 20. Etc etc.
Te doen alsof er in Nederland niets gebeurt is "short-sighted". Niet alles wat antisemitisme wordt genoemd, is antisemitisme. Volledig mee eens. Maar daarmee is niet alles wat antisemitisme wordt genoemd, GEEN antisemitisme. Dan maak je dezelfde fout als degenen die alles antisemitisme noemen. Om ideologische redenen ben je niet bereid om de feiten en gebeurtenissen en uitlatingen op hun eigen waarde te beoordelen.

Als men de termen anti-zionisme en anti-semitisme van elkaar loskoppelt, wordt het allemaal al een stuk duidelijker.

De discussie wordt ook vertroebeld door het feit dat Israel zichzelf een joodse staat noemt. In het M_O gaat men dus te keer tegen de joden terwijl men daar dus de inwoners van Israel en de Israelische regering mee bedoelt.
De zionisten zijn zelf met die ellende begonnen, door te streven naar een joodse staat en nu de term joden tegen ze wordt gebruikt is de term oppeens verboden. :confused:

jaja
12-11-03, 11:40
Geplaatst door freya

De protocollen als basis voor anti-zionisme?
Nu zit je te bazelen.
De basis voor anti-zionisme is de ontstaansgeschiedenis van de staat Israel en niets anders.
Op deze manier werk jij dus ook mee aan het demoniseren van de anti-zionistische beweging en werk je mee aan het zionistisch complot. zie bijvoorbeeld die "beroemde" tv-serie op de egyptische TV die "de geschiedenis van het ontstaan van Israel" aan de bevolking uitlegde met expliciete verwijzingen naar de protocollen. Ook op dit forum zijn de protocollen er al herhaalde malen bij gehaald ...
Het komt dus voor ... en deze vorm van anti-zionisme is ook een vorm van anti-semitisme ... ja of nee?



Als men de termen anti-zionisme en anti-semitisme van elkaar loskoppelt, wordt het allemaal al een stuk duidelijker. jij koppelt ze juist door te stellen dat antizionisme per definitie geen antisemitisme kan zijn ... alsof ze elkaars tegengestelde zijn. Quod non. Het zijn heel verschillende categorien. En soms overlappen ze, soms niet.


De discussie wordt ook vertroebeld door het feit dat Israel zichzelf een joodse staat noemt. In het M_O gaat men dus te keer tegen de joden terwijl men daar dus de inwoners van Israel en de Israelische regering mee bedoelt. sommigen zijn zich dit onderscheid bewust, anderen niet. Degenen die dat niet zijn vervallen dan soms in jodenhaat pur sang. Als men een jood aanvalt op straat, dan kan je toch moeilijk zeggen dat je eigenlijk een israelier aanvalt. Als men in SA in het lesprogramma algemeen alle joden als slecht neer zet, dan begrijpt geen kind het onderscheid ... kortom, dit zogenaamde "slordige" taalgebruik leidt weldegelijk tot echt antisemitisme.

De zionisten zijn zelf met die ellende begonnen, door te streven naar een joodse staat en nu de term joden tegen ze wordt gebruikt is de term oppeens verboden. :confused: nee je hebt gelijk. ze hadden vervolgingen etc gewoon moeten verdragen en "dank je" moeten zeggen.... :rolleyes:
Heb je de geschiedenis van de joden (of Zigeuners of nog een paar van dit soort volken) wel eens bestudeerd? Ze hebben nooit meer dan 4 of 5 generaties ergens kunnen leven zonder dat er onderdrukking of vervolging plaats vond. Dan wil je hen het recht ontzeggen om eens te zeggen "genoeg is genoeg" ... ??

Tomas
12-11-03, 11:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
De zionistische leer deugt per definitie niet. Het is ook niet voor niets door de VN als racistisch veroordeeld. Helaas onder druk van de Amerikanen heeft men dit in de eerste golf oorlog geschrapt als beloning voor Israel.

Geschrapt? Kom nou, het is nooit door de VN geaccepteerd als veroordeling. Dat zou toch ook te zot zijn voor woorden, dan kan je de Islam ook wel veroordelen met haar onderscheid tussen mannen, vrouwen, homo's, mensen van het boek en de echte ongelovigen.

Je moet echt een ware oogklepgelovige zijn om dergelijke veroordelingen in een buiten de religies staande organisaties er door heen te willen krijgen. Dat lukt je alleen bij Islamitische organisaties. Die zijn dan ook racistsich.

freya
12-11-03, 12:00
Geplaatst door jaja
zie bijvoorbeeld die "beroemde" tv-serie op de egyptische TV die "de geschiedenis van het ontstaan van Israel" aan de bevolking uitlegde met expliciete verwijzingen naar de protocollen. Ook op dit forum zijn de protocollen er al herhaalde malen bij gehaald ...
Het komt dus voor ... en deze vorm van anti-zionisme is ook een vorm van anti-semitisme ... ja of nee?

Dat is anti semitisme ja, maar dat is niet de BASIS van het anti-zionisme zoals jij beweerde. Het is er een uitwas van. Zonder zionistisch project in Palestina zou die TV serie nooit gemaakt zijn.



jij koppelt ze juist door te stellen dat antizionisme per definitie geen antisemitisme kan zijn ... alsof ze elkaars tegengestelde zijn. Quod non. Het zijn heel verschillende categorien. En soms overlappen ze, soms niet.

Dat doe ik helemaal niet, ik heb je al eerder gelijk gegeven op dat punt.



sommigen zijn zich dit onderscheid bewust, anderen niet. Degenen die dat niet zijn vervallen dan soms in jodenhaat pur sang. Als men een jood aanvalt op straat, dan kan je toch moeilijk zeggen dat je eigenlijk een israelier aanvalt. Als men in SA in het lesprogramma algemeen alle joden als slecht neer zet, dan begrijpt geen kind het onderscheid ... kortom, dit zogenaamde "slordige" taalgebruik leidt weldegelijk tot echt antisemitisme.

Mensen die uit anti-zionistische motieven joden op straat aanvallen, zijn slecht geinformeerd en gaan er vanuit dat alle joden zionisten zijn.
Dat is dom.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel joden daadwerkelijk Israel steunen, het zijn er veel dat weet ik wel.
En de zionisten gaan er wel van uit dat alle joden in de wereld in Israel zouden willen wonen.
Moeilijk te begrijpen dus voor laagopgeleidde straatjongeren.



nee je hebt gelijk. ze hadden vervolgingen etc gewoon moeten verdragen en "dank je" moeten zeggen.... :rolleyes:
Heb je de geschiedenis van de joden (of Zigeuners of nog een paar van dit soort volken) wel eens bestudeerd? Ze hebben nooit meer dan 4 of 5 generaties ergens kunnen leven zonder dat er onderdrukking of vervolging plaats vond. Dan wil je hen het recht ontzeggen om eens te zeggen "genoeg is genoeg" ... ??

Als dat ten koste van weer een ander volk moet gaan, wel ja.
De manier waarop de staat Israel is ontstaan en in stand wordt gehouden is op alle fronten verwerpelijk.

Zwarte Schaap
12-11-03, 12:47
Geplaatst door Tomas
Geschrapt? Kom nou, het is nooit door de VN geaccepteerd als veroordeling. Dat zou toch ook te zot zijn voor woorden, dan kan je de Islam ook wel veroordelen met haar onderscheid tussen mannen, vrouwen, homo's, mensen van het boek en de echte ongelovigen.

Je moet echt een ware oogklepgelovige zijn om dergelijke veroordelingen in een buiten de religies staande organisaties er door heen te willen krijgen. Dat lukt je alleen bij Islamitische organisaties. Die zijn dan ook racistsich.

10 november 1975: V.N.-resolutie 3379: besluit dat zionisme een vorm van racisme is en van discriminatie op grond van ras





U N I T E D N A T I O N S

General Assembly Distr.
GENERAL

A/RES/3379 (XXX)
10 November 1975


Thirtieth session
Agenda item 68

RESOLUTION ADOPTED BY THE GENERAL ASSEMBLY
[on the report of the Third Committee (A/10320)]

3379 (XXX). Elimination of all forms of racial discrimination


The General Assembly,

Recalling its resolution 1904 (XVIII) of 20 November 1963, proclaiming the United Nations Declaration on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination, and in particular its affirmation that "any doctrine of racial differentiation or superiority is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous" and its expression of alarm at "the manifestations of racial discrimination still in evidence in some areas in the world, some of which are imposed by certain Governments by means of legislative, administrative or other measures",

Recalling also that, in its resolution 3151 G (XXVIII) of 14 December 1973, the General Assembly condemned, inter alia, the unholy alliance between South African racism and zionism,

Taking note of the Declaration of Mexico on the Equality of Women and Their Contribution to Development and Peace, 1/ proclaimed by the World Con-ference of the International Women's Year, held at Mexico City from 19 June to 2 July 1975, which promulgated the principle that "international co-operation and peace require the achievement of national liberation and independence, the elimination of colonialism and neo-colonialism, foreign occupation, zionism, apartheid and racial discrimination in all its forms, as well as the recognition of the dignity of peoples and their right to self-determination",

Taking note also of resolution 77 (XII) adopted by the Assembly of Heads of State and Government of the Organization of African Unity at its twelfth ordinary session,2/ hold at Kampala from 28 July to 1 August 1975, which considered "that the racist regime in occupied Palestine and the racist regimes in Zimbabwe and South Africa have a common imperialist origin, forming a whole and having the same racist structure and being organically linked in their policy aimed at repression of the dignity and integrity of the human being",

Taking note also of the Political Declaration and Strategy to Strengthen International Peace and Security and to Intensify Solidarity and Mutual Assistance among Non-Aligned Countries,3/ adopted at the Conference of Ministers for Foreign Affairs of Non-Aligned Countries held at Lima from 25 to 30 August 1975, which most severely condemned zionism as a threat to world peace and security and called upon all countries to oppose this racism and imperialist ideology,

Determines that zionism is a form of racism and racial discrimination.

2400th plenary meeting
10 November 1975

_____________
1/ E/5725, part one, sect. I.

2/ See A/10297, annex II.

3/ A/10217 and Corr.1, annex, p. 3.

A vote was taken by roll call.
Ghana, having been drawn by lot by the President, was called upon to vote first.
In favour: Grenada, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Hungary, India, Indonesia, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Laos, Lebanon, Libyan Arab Republic, Madagascar, Malaysia, Maldives, Mali, Malta, Mauritania, Mexico, Mongolia, Morocco, Mozambique, Niger, Nigeria, Oman, Pakistan, Poland, Portugal, Qatar, Rwanda, Sao Tome and Principe, Saudi Arabia, Senegal, Somalia, Sri Lanka, Sudan, Syrian Arab Republic, Tunisia, Turkey, Uganda, Ukrainian Soviet Socialist Republic, Union of Soviet Socialist Republics, United Arab Emirates, United Republic of Cameroon, United Republic of Tanzania, Yemen, Yugoslavia, Afghanistan, Albania, Algeria, Bahrain, Bangladesh, Brazil, Bulgaria, Burundi, Byelorussian Soviet Socialist Republic, Cambodia, Cape Verde, Chad, China, Congo, Cuba, Cyprus, Czechoslovakia, Dahomey, Democratic Yemen, Egypt, Equatorial Guinea, Gambia, German Democratic Republic.
Against: Haiti, Honduras, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Ivory Coast, Liberia, Luxembourg, Malawi, Netherlands, New Zealand, Nicaragua, Norway, Panama, Swaziland, Sweden, United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, United States of America, Uruguay, Australia, Austria, Bahamas, Barbados, Belgium, Canada, Central African Republic, Costa Rica, Denmark, Dominican Republic, El Salvador, Fiji, Finland, France, Germany (Federal Republic of).
Abstaining: Ghana, Greece, Guatemala, Jamaica, Japan, Kenya, Lesotho, Mauritius, Nepal, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Sierra Leone, Singapore, Thailand, Togo, Trinidad and Tobago, Upper Volta, Venezuela, Zaire, Zambia, Argentina, Bhutan, Bolivia, Botswana, Burma, Chile, Colombia, Ecuador, Ethiopia, Gabon.
Draft resolution III was adopted by 72 votes to 35, with 32 abstentions (resolution 3379 (XXX)).

72-35-32 (roll-call)

Bron: http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/0/761c1063530766a7052566a2005b74d1?OpenDocument

jaja
12-11-03, 12:52
Geplaatst door freya
[B]Dat is anti semitisme ja, maar dat is niet de BASIS van het anti-zionisme zoals jij beweerde. Het is er een uitwas van. Zonder zionistisch project in Palestina zou die TV serie nooit gemaakt zijn. even goed kijken wat ik schrijf "Of vind jij dat als basis voor antizionisme een verwijzing naar de Protocollen van Zion kan?" daar staat dus niet dat al het anti-zionisme terug gaat op de protocollen, maar ik vraag of men als basis voor antizionisme de protocollen mag gebruiken. Dat is dus wat die egyptische regiseur etc deden .. die namen voor hun anti-zionisme de protocollen als basis en dan zeg ik dat men een grens overschrijd. En deze egyptenaren zijn niet de enige die om hun antizionisme van "bewijzen" en een "fundament" te voorzien naar de protocollen verwijzen, ook op dit forum is het voorgekomen. Wederom wordt er op dat moment grenzen overschreden en wordt die vorm van antizionisme ook antisemitisch.


Dat doe ik helemaal niet, ik heb je al eerder gelijk gegeven op dat punt. in een andere thread die ik pas zag nadat ik mijn bijdrage hier geschreven had.


Mensen die uit anti-zionistische motieven joden op straat aanvallen, zijn slecht geinformeerd en gaan er vanuit dat alle joden zionisten zijn. Dat is dom. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel joden daadwerkelijk Israel steunen, het zijn er veel dat weet ik wel. En de zionisten gaan er wel van uit dat alle joden in de wereld in Israel zouden willen wonen. Moeilijk te begrijpen dus voor laagopgeleidde straatjongeren. allemaal leuk en aardig, maar daarmee blijft het weldegelijk jodenhaat. Als een jood aanvalt omdat hij een jood is ...


Als dat ten koste van weer een ander volk moet gaan, wel ja.
De manier waarop de staat Israel is ontstaan en in stand wordt gehouden is op alle fronten verwerpelijk. Er is heel veel fout aan, maar een redelijk alternatief heb ik nog niet gehoord.

Tomas
12-11-03, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
10 november 1975: V.N.-resolutie 3379: besluit dat zionisme een vorm van racisme is en van discriminatie op grond van ras


Bah. Blijkbaar bestond de vn toen uit een meerderheid van achterlijke dictaturen. Kut-organisatie.

freya
12-11-03, 13:17
Geplaatst door jaja
even goed kijken wat ik schrijf "Of vind jij dat als basis voor antizionisme een verwijzing naar de Protocollen van Zion kan?" daar staat dus niet dat al het anti-zionisme terug gaat op de protocollen, maar ik vraag of men als basis voor antizionisme de protocollen mag gebruiken. Dat is dus wat die egyptische regiseur etc deden .. die namen voor hun anti-zionisme de protocollen als basis en dan zeg ik dat men een grens overschrijd. En deze egyptenaren zijn niet de enige die om hun antizionisme van "bewijzen" en een "fundament" te voorzien naar de protocollen verwijzen, ook op dit forum is het voorgekomen. Wederom wordt er op dat moment grenzen overschreden en wordt die vorm van antizionisme ook antisemitisch.

Nu doe je het gewoon weer :moe:
je beweert dat een deel van het antizionisme is bebaseerd op de protocollen en dat is pertinente onzin.

De protocollen zijn puur anti-semitisch

Je kan zeggen dat anti-zionisme soms wordt vervuild met anti-semitisme en dat de protocollen erbij worden geleept om de verwerpelijkheid van de staat Israel nog eens extra te benadrukken.
Maar dat is iets heel anders dan zeggen dat het anti-zionisme daarop gebaseerd is.

Dat is een mythe die de zionisten graag levend houden: iedereen is gewoon tegen de joden en daarom zijn ze tegen Israel. Hiermee kan alle aandacht voor de werkelijke misstanden makkelijk afgeleid worden.



allemaal leuk en aardig, maar daarmee blijft het weldegelijk jodenhaat. Als een jood aanvalt omdat hij een jood is ...

Nee dus want in zo'n geval wordt iemand aangevallen omdat men er (terecht of onterecht) vanuit gaat dat iemand wel een politieke tegenstander zal zijn.



Er is heel veel fout aan, maar een redelijk alternatief heb ik nog niet gehoord.

Wat vind je ervan om het hele dicriminerende staatsbestel daar op te doeken en een normale staat te stichten waar alle bevolkingsgroepen met volledig gelijke rechten kunnen samenwonen?

freya
12-11-03, 13:19
Geplaatst door Tomas
Bah. Blijkbaar bestond de vn toen uit een meerderheid van achterlijke dictaturen. Kut-organisatie.

Dan verklaar ik mezelf bij deze ook tot achterlijke dictatuur :strik: :fpuh:

jaja
12-11-03, 13:33
Geplaatst door freya
[B]Nu doe je het gewoon weer :moe:
je beweert dat een deel van het antizionisme is bebaseerd op de protocollen en dat is pertinente onzin. ik beweer dat SOMMIGE antizionisten hun antizionisme op de protocollen funderen ... en dat dan fout is. Daarmee zeg ik niets over het antizionisme als geheel, enkel over het antizionisme van sommigen.


De protocollen zijn puur anti-semitisch

Je kan zeggen dat anti-zionisme soms wordt vervuild met anti-semitisme en dat de protocollen erbij worden geleept om de verwerpelijkheid van de staat Israel nog eens extra te benadrukken.
Maar dat is iets heel anders dan zeggen dat het anti-zionisme daarop gebaseerd is. als men (dwz sommige antizionisten) de protocollen als ideologische basis neemt om het zionisme te verwerpen dan is dat een antisemitisch vorm van antizionisme ...


Dat is een mythe die de zionisten graag levend houden: iedereen is gewoon tegen de joden en daarom zijn ze tegen Israel. Hiermee kan alle aandacht voor de werkelijke misstanden makkelijk afgeleid worden. het mag een mythe zijn dat iedereen tegen de joden is, maar de geschiedenis leert wel dat het er verdomd veel zijn geweest. Dat maakt achterdochtig. Nogmaals als je als volk zonder eigen staat niet generaties lang waar dan ook - onder christelijk, islamitische, humanistische of welke variant dan ook van bestuur - kunt leven zonder vervolgd of onderdrukt te worden, dan is de gedachte dat de wereld tegen je is niet zo vreemd als het in eerste instantie lijkt. (Je ziet dezelfde gevoelens ook bij zigeuners. Ook zij hebben een heel sterk de wereld is tegen ons gevoel. De enige op wie kunt bouwen is iemand van onze eigen groep.)


Nee dus want in zo'n geval wordt iemand aangevallen omdat men er (terecht of onterecht) vanuit gaat dat iemand wel een politieke tegenstander zal zijn. bullshit. Ik mag dus iedereen aanvallen onder het mom van hij behoort tot een groep die ik als mijn tegenstander zie ...?? dat is groepsdiscriminatie van het ergste soort. Bij grote groepen heet dat racisme, als het joden betreft dan heet dat racisme antisemitisme.


Wat vind je ervan om het hele dicriminerende staatsbestel daar op te doeken en een normale staat te stichten waar alle bevolkingsgroepen met volledig gelijke rechten kunnen samenwonen? theoretisch heel mooi ...
maar ik blijf zitten met twee millennia waar elke "goede samenleving" binnen een paar generaties is verloederd tot onderdrukking en vervolging. Kun jij beloven dat over 3 generaties de overgrote meerderheid van niet-joden niet weer tot vervolging en onderdrukking over gaat? Ik bedoel maar ... binnen sommige van de islamitische groeperingen leeft oa het idee van de Shariah heel sterk. De geschiedenis van de islamitische overheersing op basis van de shariah heeft toch duidelijk aangetoond dat die toestand voor joden geen pretje is. (En ja, ik weet dat in christelijk europa nog minder was, maar dat neemt niet weg dat "de moslims" de joden ook gewoon onderdrukten.)
Kortom, de historische ervaring moet eerst maar eens uitgewist worden voordat ik van joden ga eisen dat ze zich aan de welwillendheid van anderen onderwerpen. Twee staten - zoals ook Yasser nu heeft benadrukt - lijkt me op dit moment het meest realistisch.

Maslov
12-11-03, 13:34
Is de term "joodse staat" niet gelijk evenredig met een term "islamitische staat"?

Als dat niet zo is, kan men mij dit dan even verduidelijken?
Volgens mij mogen in Israel wel andere gelovigen wonen en werken/leven.
Je hoeft ook niet persé een joodse moeder te hebben om je er te vestigen toch?

Zolang dat zo is, is de term joodse staat een erkende, evenals de term islamitische staat.

Als men andere wetten maakt voor moslims, christenen als hindoe's, dan pas denk ik aan zware discriminatie.
Als men in die zin tegen een joodse staat is, moet men ook tegen een islamitische staat zijn lijkt mij.

jaja
12-11-03, 13:39
Geplaatst door Tomas
Geschrapt? Kom nou, het is nooit door de VN geaccepteerd als veroordeling. Dat zou toch ook te zot zijn voor woorden, dan kan je de Islam ook wel veroordelen met haar onderscheid tussen mannen, vrouwen, homo's, mensen van het boek en de echte ongelovigen.

Je moet echt een ware oogklepgelovige zijn om dergelijke veroordelingen in een buiten de religies staande organisaties er door heen te willen krijgen. Dat lukt je alleen bij Islamitische organisaties. Die zijn dan ook racistsich. het is met meeste stemmen gelden in een paar gremia veroordeeld als racisme. De gremia zijn niet gebonden aan wetten of regels, maar beslissen ad hoc. Als je een meerderheid van de stemmen bij elkaar weet te krijgen kun je elke staat of elke religie veroordeeld krijgen. Het is wel zo dat zulke besluiten alleen handen en voeten krijgen als ook de veiligheidsraad in stemt. Wat hier niet is gebeurd.
Zo'n besluit had ook in de internationale rechtspraak geen waarde omdat het niet was ingebed in internationale verdragen. Maar theoretisch - en dat is een zwakte van de VN - is het mogelijk dat zo'n besluit internationale zeggenschap krijgt en men bijvoorbeeld de islam, het boeddhisme of wat dan ook verbied. Er is namelijk geen wereld--grondwet die dat kan verhinderen.

Tomas
12-11-03, 13:47
Geplaatst door freya
Dan verklaar ik mezelf bij deze ook tot achterlijke dictatuur :strik: :fpuh:

Ja, dat wist ik al.

Zwarte Schaap
12-11-03, 20:22
Geplaatst door jaja
het is met meeste stemmen gelden in een paar gremia veroordeeld als racisme. De gremia zijn niet gebonden aan wetten of regels, maar beslissen ad hoc. Als je een meerderheid van de stemmen bij elkaar weet te krijgen kun je elke staat of elke religie veroordeeld krijgen.

Tot nu is het principe van de meeste ''vrije''stemmen gelden algemeen geaccepteerd als de basis regel voor democratie. Daar stoelt democratie op.


Het is wel zo dat zulke besluiten alleen handen en voeten krijgen als ook de veiligheidsraad in stemt. Wat hier niet is gebeurd.
Zo'n besluit had ook in de internationale rechtspraak geen waarde omdat het niet was ingebed in internationale verdragen. De veiligheidsraad is het meest ondemocratische onderdeel van de VN. Kijk maar hoe vaak de USA bepaalde besluiten inzake de misdaden van Israel heeft getorpedeerd. Kijk maar naar de oorlog tegen Irak hoe de USA de democratie torpedeert door de basisregels aan haar laars te lappen. De hele VN is tot een lachtertje gemaakt door een paar misdadige egoistische staten.


is het mogelijk dat zo'n besluit internationale zeggenschap krijgt en men bijvoorbeeld de islam, het boeddhisme of wat dan ook verbied. Er is namelijk geen wereld--grondwet die dat kan verhinderen. Alles is mogelijk, kijk maar naar de ondermijning van het internationale strafhof inzake misdaden tegen de mensheid die de USA structureel ondermijnt door landen die dat ondertekent hebben onder druk te zetten om aparte verdragen te tekenen die Het internationale strafhof buiten spel zetten.