PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitsland verbiedt hoofddoekje in onderwijs.



ZbaqZbaq
11-11-03, 19:00
Duitsland verbiedt leraren hoofddoek te dragen

Uitgegeven: 11 november 2003 17:30

STUTTGART - De regering van de Duitse deelstaat Baden-Wurttemberg heeft dinsdag een wetsvoorstel goedgekeurd die het islamitische leraren verbiedt een hoofddoek te dragen in school.

Het parlement moet de wet nog goedkeuren. Dit lijkt slechts een formaliteit, omdat de conservatieve Christen Democratische Unie (CDU) hier in de meerderheid is.

"Het doel van de wet is om leerkrachten in dienst van de overheid te verbieden een symbool te laten dragen dat kan worden opgevat als een politieke", aldus premier Teufel van de deelstaat. Christelijke en joodse geloofssymbolen zijn wel toegestaan.

De conservatieve regering van de deelstaat keurde de wet goed, nadat het Duitse Federale Constitutionele Hof in september had bepaald dat de weigering van een islamitische vrouw als leerkracht wegens het hoofddoekje niet rechtmatig was. Het hof oordeelde toen dat de weigering een schending was van de religieuze vrijheid.

----------------------------------------------------------------------

stoute uitlatingen zijn niet toegestaan. [mod]

Blade20
11-11-03, 19:04
Zo'n kruisje om je nek, geen problemen mee, dat ziet niemand. Davissterk of halve maantje om je nek ook geen problemen mee. Keppeltje of hoofddoek en een sportpetje (Christenlijk hoofddeksel :p), die vindt ik overkill.

Als ze zoiets doorvoeren, dan wel voor ALLE religies en niet voor een enkele religie. Maar ach, het is Duitsland, ze zijn nog niet zo atheistisch of humanistisch ingesteld.

ZbaqZbaq
11-11-03, 19:04
Zi Jermanz.....well i zon't like zem

et_2000nl
11-11-03, 19:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
Duitsland verbiedt leraren hoofddoek te dragen

Uitgegeven: 11 november 2003 17:30

STUTTGART - De regering van de Duitse deelstaat Baden-Wurttemberg heeft dinsdag een wetsvoorstel goedgekeurd die het islamitische leraren verbiedt een hoofddoek te dragen in school.

Het parlement moet de wet nog goedkeuren. Dit lijkt slechts een formaliteit, omdat de conservatieve Christen Democratische Unie (CDU) hier in de meerderheid is.

"Het doel van de wet is om leerkrachten in dienst van de overheid te verbieden een symbool te laten dragen dat kan worden opgevat als een politieke", aldus premier Teufel van de deelstaat. Christelijke en joodse geloofssymbolen zijn wel toegestaan.

De conservatieve regering van de deelstaat keurde de wet goed, nadat het Duitse Federale Constitutionele Hof in september had bepaald dat de weigering van een islamitische vrouw als leerkracht wegens het hoofddoekje niet rechtmatig was. Het hof oordeelde toen dat de weigering een schending was van de religieuze vrijheid.

----------------------------------------------------------------------

stoute uitlatingen zijn niet toegestaan. [mod]

Dank je ZbaqZbaq.... Een keer niet over je weet wel.....

Maar dan over Duitsland, de veroorzaker van al die ellende daar in hoe heet het ook al weer?

Alles goed mijn vriend?

ZbaqZbaq
11-11-03, 19:12
met mij wel...

met jou symathie-jihad wat minder gelooof ik....

geeft niet.....je zult er gauw genoeg achter komen dat cockroaches geen menselijkheid in zich hebben.

et_2000nl
11-11-03, 19:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
met mij wel...

met jou symathie-jihad wat minder gelooof ik....

geeft niet.....je zult er gauw genoeg achter komen dat cockroaches geen menselijkheid in zich hebben.

Dat doet me goed....

Sympathie en jihad, mag dat achter elkaar met een streepje er tussen?

Nou heb ik veel gelezen over cockroaches. Echt waar.... Daar kunnen we nog veel van leren. Het is een dier waarvan ze vermoeden, dat ie elke ramp overleeft, inclusief een atoom aanval, hebben ze na tschernobil geleerd. Ook moeten ze gif om de 4-5 maanden veranderen, omdat die beesten dan al weer imuum zijn. Het is het enige dier dat net zo als de mens in alle klimaten kan leven, van extreem warm tot extreem koud.

Leermoment: Je kunt beter cochroaches hebben als broeders, cockroaches overleven namelijk de menselijke zelfdestructie....

barfly
11-11-03, 19:28
Ik vind dat alle moslim mannen ook een hoofddoekje moeten gaan dragen uit solidariteit met de moslima's :duim:

et_2000nl
11-11-03, 19:29
Geplaatst door Dave20
Hoe kan iemand die zelf om de haverklap racistische uitlatingen doet, in het bestuur terecht zijn gekomen van een organisatie die tegen racisme beweert te strijden? Je moet ons toch eens uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, Nabil!

Met een grote mond? En een voortreffelijke staat van dienst....

Ik blijf er bij, het is Nabil niet.... Die zit toch vast?

nl-x
11-11-03, 19:59
Geplaatst door barfly
Ik vind dat alle moslim mannen ook een hoofddoekje moeten gaan dragen uit solidariteit met de moslima's :duim:
Dat heb ik een tijd lang overwogen, en overweeg het nog steeds.

barfly
11-11-03, 20:03
Geplaatst door nl-x
Dat heb ik een tijd lang overwogen, en overweeg het nog steeds.

Als het massaal wordt toegepast, dan overweeg ik als niet-moslim om er ook een te dragen :)

Qwertyno
11-11-03, 20:11
Geplaatst door barfly
Ik vind dat alle moslim mannen ook een hoofddoekje moeten gaan dragen uit solidariteit met de moslima's :duim:

:haha: ik zie het al voor me..grappig gezicht.

Maslov
11-11-03, 20:21
Ik blijf er bij, het is Nabil niet.... Die zit toch vast?

Nee hij zit niet vast.
Hij is voorlopig vrijgelaten, verder onderzoek wordt nog gedaan.

Hij is het wel, zeker weten!

taouanza
11-11-03, 21:49
Geplaatst door nl-x
Dat heb ik een tijd lang overwogen, en overweeg het nog steeds.


Ja zo'n PLOsjaal net als die gast van Outlandisch ziet er nog stoer uit ook.:duim:

et_2000nl
11-11-03, 21:59
Geplaatst door Maslov
Nee hij zit niet vast.
Hij is voorlopig vrijgelaten, verder onderzoek wordt nog gedaan.

Hij is het wel, zeker weten!

Maar ZZ lijkt me niet een van de domste. Niet dat ik het met hem eens ben, maar dat is je niet ontgaan, hij beheerst het spel van de psychology in de discussie als geen ander, behalve mijzelf natuurlijk. :ego:
Hij weet als geen ander een propaganda en hetze te starten.....

Dat is toch geen laptop jattert?

Vertel, kom met bewijzen/vedenkingen? Mag op story/panorama/weekend niveau.... Als het maar smeuig is.....

:hihi:

ET

Maslov
11-11-03, 22:18
Abou jahjah geeft goede cursussen hoor ET.

Verder worden volksmenners geboren hoor, niet gemaakt.
Evenals die man met de grote 'H' is elke mens die geneigd is tot enorme retoriek, een gefrustreerd mens.
Een geflipte schilder/korporaal was/is geen uitzondering :roker:

et_2000nl
11-11-03, 23:12
Geplaatst door Maslov
Abou jahjah geeft goede cursussen hoor ET.

Verder worden volksmenners geboren hoor, niet gemaakt.
Evenals die man met de grote 'H' is elke mens die geneigd is tot enorme retoriek, een gefrustreerd mens.
Een geflipte schilder/korporaal was/is geen uitzondering :roker:

Toch geloof ik dat (en dat schijnt ook bewezen te zijn), dat sociaal-cultureel en economische invloeden een grotere impact heeft op mensen hun gedrag dat hun genen....

Ik moet zo'n cursus maar eens gaan volgen dan.... Volgens mij zitten er hier trouwens ook wat newbies van die cursus, die lul je binnen een seconde onder de tafel.... Maar ervaring komt met de jaren. En hun falen hier (en waarschijnlijk elders) vergroot de frustratie om nog beter te worden.... Shit ik moet er nu dus mee stoppen, ik creer zonder dat ik het weet nog zo'n monster.....
ZZ is volgens mij een natuur talent..... Maar ik heb nog geen bewijs gezien dat het Nabil is. Maar als je kan bewijzen dat ie een geflipt schilder is, ben ik om.... :hihi:

Zagora
11-11-03, 23:19
Ik heb hier geen mening over

Puk
11-11-03, 23:24
Geplaatst door et_2000nl
Toch geloof ik dat (en dat schijnt ook bewezen te zijn), dat sociaal-cultureel en economische invloeden een grotere impact heeft op mensen hun gedrag dat hun genen....

Ik moet zo'n cursus maar eens gaan volgen dan.... Volgens mij zitten er hier trouwens ook wat newbies van die cursus, die lul je binnen een seconde onder de tafel.... Maar ervaring komt met de jaren. En hun falen hier (en waarschijnlijk elders) vergroot de frustratie om nog beter te worden.... Shit ik moet er nu dus mee stoppen, ik creer zonder dat ik het weet nog zo'n monster.....
ZZ is volgens mij een natuur talent..... Maar ik heb nog geen bewijs gezien dat het Nabil is. Maar als je kan bewijzen dat ie een geflipt schilder is, ben ik om.... :hihi:

ZZ is een geflipte acteur. Zbaq zbaq... die te grote pumps waar hij in rond stapt (met dank aan Taouanza).

et_2000nl
11-11-03, 23:26
Geplaatst door Puk
ZZ is een geflipte acteur. Zbaq zbaq... die te grote pumps waar hij in rond stapt (met dank aan Taouanza).

Dus het is gewoon een of andere relnicht.... OK.... Dat verklaard een hoop.....

Puk
11-11-03, 23:28
Geplaatst door et_2000nl
Dus het is gewoon een of andere relnicht.... OK.... Dat verklaard een hoop.....

My point exactly!! :D

et_2000nl
11-11-03, 23:46
Geplaatst door Puk
My point exactly!! :D

Maar dat mag toch helemaal nie, nichten bij de AEL.... Als je nou crimineel bent ah la. Maar nicht?!?

Trouwens der is weer iets wat ik niet snap, Die Le Pen jongens in Frankrijk, en Vlaamsblok in Belgie, die hebben toch ook iets tegen nichten. En dat vind ik nou zo flauw dat als ze eens een gemeenschappelijk doel hebben, dat ze samenwerking niet eens overwegen..... Boefjes bennuh het allemaal!!!!

Puk
12-11-03, 00:02
Geplaatst door et_2000nl
Maar dat mag toch helemaal nie, nichten bij de AEL.... Als je nou crimineel bent ah la. Maar nicht?!?

Trouwens der is weer iets wat ik niet snap, Die Le Pen jongens in Frankrijk, en Vlaamsblok in Belgie, die hebben toch ook iets tegen nichten. En dat vind ik nou zo flauw dat als ze eens een gemeenschappelijk doel hebben, dat ze samenwerking niet eens overwegen..... Boefjes bennuh het allemaal!!!!

Wat Nabil in bed uitspookt schijnt de Führer niks uit te maken. En wat ie met laptops uitspookt ook niet.

Maar ik las iets interessants van Mars over nieuwe politieke scheidslijnen in België. Te ingewikkeld voor mij, maar hier moet de verklaring gezocht worden voor het feit dat die boefjes niet kunnen samenwerken, denk ik dan.