PDA

Bekijk Volledige Versie : Buikdans onder vuur in Egypte



Puk
11-11-03, 21:26
Buikdans onder vuur in Egypte


Door een onzer redacteuren


ROTTERDAM, 11 NOV. Buitenlandse buikdanseressen zijn in het geweer gekomen tegen het besluit van de Egyptische regering om hen niet langer in Egypte te laten werken. De regering zegt dat ze de inheemse buikdansindustrie wil beschermen, en geeft daarom sinds kort geen werkvergunningen meer uit aan buitenlandse buikdanseressen.


De in Iran geboren Britse Liza 'Laziza' Gray aan het werk als buikdanseres in Kairo. Foto AP

De Australische Caroline Evanoff en een Russische die bekend staat als Nour hebben de rechter ingeschakeld om het regeringsbesluit aan te vechten. En de Franse Ketty heeft haar minister van Buitenlandse Zaken, Dominique de Villepin, geschreven om hen te vragen in Kairo tussenbeide te komen. ,,Moet ik mijn carrière opgeven?' schreef Ketty. ,,Ik vertegenwoordig de goede betrekkingen tussen Frankrijk en Egypte, door mijn nationaliteit en mijn beroep.'' Het antwoord van de minister is niet bekend.

De vraag is: is de maatregel echt bedoeld om de eigen danseressen te beschermen of gaat het om de zoveelste concessie van de autoriteiten aan de machtige moslim-fundamentalisten, die een gestage islamisering van de maatschappij hebben afgedwongen? Kortom: weg met de zedenbedervende, zondige buikdanseressen, kan niet schelen dat de traditie tot op de tijd van de farao's teruggaat?

Alles wijst erop dat dit vooral een nieuwe stap is in de strijd tegen de buikdanseressen, die al tientallen jaren aan de gang is. Want er zijn nauwelijks Egyptische danseressen meer, en niet zozeer door de concurrentie met de buitenlandsen maar omdat zij gestaag zijn afgeknepen. President Nasser decreteerde al in de jaren vijftig dat Egyptische danseressen hun buik moesten bedekken. Begin jaren negentig dreigden extremisten elke buikdanseres die ze tegenkwamen te geselen, en probeerde hun meer geciviliseerde vleugel de buikdans via de rechter te verbieden. De groot-mufti, Egyptes hoogste islamitische rechtsgeleerde, bepaalde in 1999 dat Egyptische buikdanseressen (en actrices) alleen op Haj, pelgrimstocht, naar Mekka mochten als ze beloofden hun werk op te geven. In de tussentijd zijn tal van verdere regels voor kleding en dans - niet te sexy - afgekondigd die door de zedenpolitie scherp worden gecontroleerd.

Onder die omstandigheden is het aantal Egyptische buikdanseressen verminderd van meer dan 5.000 in de jaren vijftig tot ongeveer 350 nu. Het is geen beroep meer waarmee je voor de dag kunt komen. En er is ook geen vraag meer naar voor een voorstelling op trouwpartijen, zoals vroeger gebruik was. Dat past immers niet in de huidige moraliteit.

Voor de buitenlandse danseressen gelden de regels niet. Maar zij moeten er nu helemaal uit.



Shit! Voor niks de cursus gevolgd! :boos:

Qwertyno
11-11-03, 21:35
Geplaatst door Puk
Shit! Voor niks de cursus gevolgd! :boos:

Maak je niet druk joh, je kan toch nog altijd hier dansen met die lekkere buik van je. :)

Puk
11-11-03, 21:42
Geplaatst door Qwertyno
Maak je niet druk joh, je kan toch nog altijd hier dansen met die lekkere buik van je. :)

Tsjah... maar mijn lekkere buik met op de achtergrond de piramides van Gizeh... is toch anders. Jammer.

et_2000nl
11-11-03, 21:52
Geplaatst door Puk
Tsjah... maar mijn lekkere buik met op de achtergrond de piramides van Gizeh... is toch anders. Jammer.

Maak je geen zorgen.... Als ze onderwezen zijn straks door ex -Taliban leden, zijn die pyramides zo weg....

Qwertyno
11-11-03, 21:59
Geplaatst door Puk
Tsjah... maar mijn lekkere buik met op de achtergrond de piramides van Gizeh... is toch anders. Jammer.

Heb je nog nooit gehoord van een blauw scherm?

Puk
11-11-03, 22:31
Geplaatst door et_2000nl
Maak je geen zorgen.... Als ze onderwezen zijn straks door ex -Taliban leden, zijn die pyramides zo weg....

Tsjah... afgoderij... dat mag niet. Daar ben ik het wel mee eens.
Maar buikdans verbieden vind ik echt onzinnig.

Puk
11-11-03, 22:34
Geplaatst door Qwertyno
Heb je nog nooit gehoord van een blauw scherm?

Maar dat is net zoiets als ontploffen voor een blauw scherm en dan daarop een filmpje draaien van de Twin Towers die instorten. Niet het echte werk.

Qwertyno
11-11-03, 22:51
Geplaatst door Puk
Maar dat is net zoiets als ontploffen voor een blauw scherm en dan daarop een filmpje draaien van de Twin Towers die instorten. Niet het echte werk.

:haha: oke dan.. Ja, ik geef je gelijk dat blauwe scherm is maar nep.

Puk
11-11-03, 22:53
Geplaatst door Qwertyno
:haha: oke dan.. Ja, ik geef je gelijk dat blauwe scherm is maar nep.

Yep! Want dan kan ik ook met mijn buik gaan dan dansen en de Twin Towers laten instorten. Dat gelooft geen mens.

Simon
11-11-03, 22:54
Wel typerend voor dat repressieve bewind daar.

et_2000nl
11-11-03, 22:55
Geplaatst door Puk
Tsjah... afgoderij... dat mag niet. Daar ben ik het wel mee eens.
Maar buikdans verbieden vind ik echt onzinnig.

Inderdaad, die pyramides bekijk ik wel op een foto. Maar inderdaad die buikdanseres, die moet blijven.
Nou, ik heb net besloten, dat ik Egypte boycot als eventueel vakantie land. En nou worden ze bang, wedden?

Puk
11-11-03, 23:00
Geplaatst door et_2000nl
Inderdaad, die pyramides bekijk ik wel op een foto. Maar inderdaad die buikdanseres, die moet blijven.
Nou, ik heb net besloten, dat ik Egypte boycot als eventueel vakantie land. En nou worden ze bang, wedden?

Ik sluit me daar bij aan! Goed initiatief!! :duim:

Boycot Egypte!!

Leve de Buikdans!

et_2000nl
11-11-03, 23:03
Geplaatst door Puk
Ik sluit me daar bij aan! Goed initiatief!! :duim:

Boycot Egypte!!

Leve de Buikdans!

We gaan de AEL vragen om daar wat propaganda tegen aan te gooien.... Maar dat zal wel weer een averechts effect opleveren.....

Puk
11-11-03, 23:04
Geplaatst door et_2000nl
We gaan de AEL vragen om daar wat propaganda tegen aan te gooien.... Maar dat zal wel weer een averechts effect opleveren.....

Wij eisen een standpunt hierover van de Arabische Europese Hezbollah!!
ZZ? Nabil?? Hoe denken jullie hierover?

et_2000nl
11-11-03, 23:10
Geplaatst door Puk
Wij eisen een standpunt hierover van de Arabische Europese Hezbollah!!
ZZ? Nabil?? Hoe denken jullie hierover?

ZZ is mijn vriend :ego: Pest hem toch niet zo.....

Puk
11-11-03, 23:14
Geplaatst door et_2000nl
ZZ is mijn vriend :ego: Pest hem toch niet zo.....

ZZ heeft graag aandacht. Nabil is een goeie jongen.

freya
12-11-03, 09:12
Geplaatst door Puk
Buikdans onder vuur in Egypte


Door een onzer redacteuren


ROTTERDAM, 11 NOV. Buitenlandse buikdanseressen zijn in het geweer gekomen tegen het besluit van de Egyptische regering om hen niet langer in Egypte te laten werken. De regering zegt dat ze de inheemse buikdansindustrie wil beschermen, en geeft daarom sinds kort geen werkvergunningen meer uit aan buitenlandse buikdanseressen.


De in Iran geboren Britse Liza 'Laziza' Gray aan het werk als buikdanseres in Kairo. Foto AP

De Australische Caroline Evanoff en een Russische die bekend staat als Nour hebben de rechter ingeschakeld om het regeringsbesluit aan te vechten. En de Franse Ketty heeft haar minister van Buitenlandse Zaken, Dominique de Villepin, geschreven om hen te vragen in Kairo tussenbeide te komen. ,,Moet ik mijn carrière opgeven?' schreef Ketty. ,,Ik vertegenwoordig de goede betrekkingen tussen Frankrijk en Egypte, door mijn nationaliteit en mijn beroep.'' Het antwoord van de minister is niet bekend.

De vraag is: is de maatregel echt bedoeld om de eigen danseressen te beschermen of gaat het om de zoveelste concessie van de autoriteiten aan de machtige moslim-fundamentalisten, die een gestage islamisering van de maatschappij hebben afgedwongen? Kortom: weg met de zedenbedervende, zondige buikdanseressen, kan niet schelen dat de traditie tot op de tijd van de farao's teruggaat?

Alles wijst erop dat dit vooral een nieuwe stap is in de strijd tegen de buikdanseressen, die al tientallen jaren aan de gang is. Want er zijn nauwelijks Egyptische danseressen meer, en niet zozeer door de concurrentie met de buitenlandsen maar omdat zij gestaag zijn afgeknepen. President Nasser decreteerde al in de jaren vijftig dat Egyptische danseressen hun buik moesten bedekken. Begin jaren negentig dreigden extremisten elke buikdanseres die ze tegenkwamen te geselen, en probeerde hun meer geciviliseerde vleugel de buikdans via de rechter te verbieden. De groot-mufti, Egyptes hoogste islamitische rechtsgeleerde, bepaalde in 1999 dat Egyptische buikdanseressen (en actrices) alleen op Haj, pelgrimstocht, naar Mekka mochten als ze beloofden hun werk op te geven. In de tussentijd zijn tal van verdere regels voor kleding en dans - niet te sexy - afgekondigd die door de zedenpolitie scherp worden gecontroleerd.

Onder die omstandigheden is het aantal Egyptische buikdanseressen verminderd van meer dan 5.000 in de jaren vijftig tot ongeveer 350 nu. Het is geen beroep meer waarmee je voor de dag kunt komen. En er is ook geen vraag meer naar voor een voorstelling op trouwpartijen, zoals vroeger gebruik was. Dat past immers niet in de huidige moraliteit.

Voor de buitenlandse danseressen gelden de regels niet. Maar zij moeten er nu helemaal uit.



Shit! Voor niks de cursus gevolgd! :boos:

De regels voor buikdanseressen zijn altijd al streng geweest in Egypte. Er was altijd een vakbond die vergunningen afgaf aan danseressen nadat ze een test hadden afgelegd.
Als ik nu lees dat buitenlandse danseressen zich aan die regels onttrokken, dan vind ik het niet meer dan terecht dat zij nu worden aangepakt.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is "buik"dans een kunst die niet door zomaar elk buitenlands huppeltrutje wordt beheerst en begrepen. (uitzonderingen daar gelaten)

Dat gedoe met miniscule kostuums was zoiezo eem westerse uitvinding die helemaal niets toevoegde aan de dans. Integendeel het haalde de aandacht van de dans zelf af.
Eeuwenlang is er gedanst in volledig bedekkende kleding met alleen een accent op de heupen met een sjaal o.i.d.

Buikdans is een uitdrukking van de emoties die door de muziek worden opgewekt. De danseres vertolkt deze emoties voor het publiek, dat zelf niet kan/mag dansen. Deze dans heeft niet meer met erotiek te maken dan welke andere dansvorm dan ook.

De huidige buikdanseressen, met blote buik en benen en halfblote borsten, zijn alleen maar een vervulling van westerse fantasieen over de vermeende wulpse oosterse vrouw.

Ik vind het dus een prima maatregel, als het betekent dat de echte Egyptische dans daarmee beschermd wordt. :strik:

Mark
12-11-03, 09:18
Geplaatst door freya
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is "buik"dans een kunst die niet door zomaar elk buitenlands huppeltrutje wordt beheerst en begrepen. (uitzonderingen daar gelaten)

Die domme kutbuitenlanders ook altijd.....

et_2000nl
12-11-03, 09:26
Geplaatst door freya
De regels voor buikdanseressen zijn altijd al streng geweest in Egypte. Er was altijd een vakbond die vergunningen afgaf aan danseressen nadat ze een test hadden afgelegd.
Als ik nu lees dat buitenlandse danseressen zich aan die regels onttrokken, dan vind ik het niet meer dan terecht dat zij nu worden aangepakt.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is "buik"dans een kunst die niet door zomaar elk buitenlands huppeltrutje wordt beheerst en begrepen. (uitzonderingen daar gelaten)

Dat gedoe met miniscule kostuums was zoiezo eem westerse uitvinding die helemaal niets toevoegde aan de dans. Integendeel het haalde de aandacht van de dans zelf af.
Eeuwenlang is er gedanst in volledig bedekkende kleding met alleen een accent op de heupen met een sjaal o.i.d.

Buikdans is een uitdrukking van de emoties die door de muziek worden opgewekt. De danseres vertolkt deze emoties voor het publiek, dat zelf niet kan/mag dansen. Deze dans heeft niet meer met erotiek te maken dan welke andere dansvorm dan ook.

De huidige buikdanseressen, met blote buik en benen en halfblote borsten, zijn alleen maar een vervulling van westerse fantasieen over de vermeende wulpse oosterse vrouw.

Ik vind het dus een prima maatregel, als het betekent dat de echte Egyptische dans daarmee beschermd wordt. :strik:

Maar Freya toch.... Lees ik hier "Eigen volk eerst?"

freya
12-11-03, 09:31
Geplaatst door et_2000nl
Maar Freya toch.... Lees ik hier "Eigen volk eerst?"

Nee er staat authentieke kunstuitingen niet laten verneuken door types die denken dat ze dat ook wel ff kunnen.

et_2000nl
12-11-03, 09:34
Geplaatst door freya
Nee er staat authentieke kunstuitingen niet laten verneuken door types die denken dat ze alles wel ff beter kunnen.

Maar waarom zouden "buitenlanders" zich niet kunnen houden aan de daar geldende regels en Egyptenaren wel.... Je moet mensen beoordelen op hun prestatie, niet op hun afkomst! Dat geld niet alleen hier maar ook in Egypte....

Mark
12-11-03, 09:43
Geplaatst door freya
Nee er staat authentieke kunstuitingen niet laten verneuken door types die denken dat ze dat ook wel ff kunnen.

Juist, daarom ben ik er ook tegen dat niet-blanken hier een beetje landschappen komen schilderen.

et_2000nl
12-11-03, 09:50
Geplaatst door Mark
Juist, daarom ben ik er ook tegen dat niet-blanken hier een beetje landschappen komen schilderen.

Dank je Mark.... Als we dat in Nederland invoeren ben ik ook met de stelling van Freya eens....

Waarom ben ik toch zo bekrompen.... Elke discriminerende regel kan je rechtvaardigen met weer een ander....

Mark
12-11-03, 09:53
Geplaatst door et_2000nl

Waarom ben ik toch zo bekrompen.... Elke discriminerende regel kan je rechtvaardigen met weer een ander....

- * - = +

Zo mooi als van die overpolitiekcorrecte mensen hun eigen racisme niet inzien :D

et_2000nl
12-11-03, 10:07
Geplaatst door Mark
- * - = +

Zo mooi als van die overpolitiekcorrecte mensen hun eigen racisme niet inzien :D

Freya is lief.... Voor cultuur behoud moet je soms harde maatregelen nemen, ter bescherming van authenticiteit.

Weet jij waar die van Gogh ook weer schilderde? Zundert toch?

Mark
12-11-03, 10:18
Geplaatst door et_2000nl
Freya is lief.... Voor cultuur behoud moet je soms harde maatregelen nemen, ter bescherming van authenticiteit.

Weet jij waar die van Gogh ook weer schilderde? Zundert toch?

Ik weet eigenlijk weinig van cultuur, ik ben een barbaar.

Maar zoals je onder mijn avatar kunt zien ben ik wel politiek correct :hardlach:

freya
12-11-03, 10:24
Geplaatst door et_2000nl
Maar waarom zouden "buitenlanders" zich niet kunnen houden aan de daar geldende regels en Egyptenaren wel.... Je moet mensen beoordelen op hun prestatie, niet op hun afkomst! Dat geld niet alleen hier maar ook in Egypte....

Sommigen kunnen dat wel maar het gros doet dat niet.

Ik zei al eerder dat er uitzonderingen zijn :moe:

Het heeft buitenlanders altijd vrij gestaan om ook een test bij de vakbond af te leggen, maar daar kwamen ze maar heel moeilijk doorheen.

Buikdans is een vorm van cultureel imperialisme. Sinds de wereldtentoonstelling in Chicago in de 19e eeuw is deze dans gekaapt door westerse danseressen, die er een commercieel slaatje uit sloegen.
De dans heeft zich in de VS en later ook in Europa langs heel andere lijnen ontwikkled dan in het M-O. In het westen werd in eerste instantie de nadruk gelegd op het vermeende erotische karakter van de dans. Later werden er steeds meer elementen van westerse theaterdans aan toegevoegd, waarmee in feite een vrijwel nieuwe dansvorm ontstond.

Gebruik van grotere ruimte, opvoering op podia ipv tussen de mensen, steeds bloter wordende kostuums, toevoegingen van arabesken en andere ballet houdingen/bewegingen, het gebruik van sluiers en choreografieen enz
Allemaal toevoegingen om het westerse publiek te plezieren en tegemoet te komen aan het westerse orientaalse droombeeld.

Vervolgens ging men ook de typisch M-O bewegingen categoriseren, benoemen en standaardiseren, om ze vervolgens in steeds ingewikkelder combinaties te vervormen. Dit alles op muziek die geschikt was voor westerse oren en dus een slap aftreksel van de oorspronkelijke geinproviseerde muziek.

Totdat danseressen in het westen van overtuigd waren dat die dansmariekes in het M-O het eigenlijk niet zo goed konden als zijzelf.
En die types bedoel ik dus als ik het over het vervuilen van een authentieke dansvorm heb.


De materie is natuurlijk veel complexer dan ik hier ff kan opschrijven.
Mss schrijf ik nog wel eens een boek :strik:

In het westen is ook weer een tegenbeweging ontstaan die juist op zoek ging naar de oorspronkelijke dans. Deze danseressen willen de naam buikdanseres niet gebruiken. Zij noemen hun dans raqs sharqi of zijn zelf nog preciezer en geven aan welke dansstijl zij in het bijzonder dansen bv belledi of gawazi. Zij dansen ook op authentieke muziek en improviseren weer.

Er zijn echt wel westerse danseressen die net zo als Egyptische danseressen kunnen dansen, je moet ze alleen met een lantaarntje zoeken.

Mark
12-11-03, 10:27
Geplaatst door freya
Sommigen kunnen dat wel maar het gros doet dat niet.

Ik zei al eerder dat er uitzonderingen zijn :moe:

Het heeft buitenlanders altijd vrij gestaan om ook een test bij de vakbond af te leggen, maar daar kwamen ze maar heel moeilijk doorheen.

Buikdans is een vorm van cultureel imperialisme. Sinds de wereldtentoonstelling in Chicago in de 19e eeuw is deze dans gekaapt door westerse danseressen, die er een commercieel slaatje uit sloegen.
De dans heeft zich in de VS en later ook in Europa langs heel andere lijnen ontwikkled dan in het M-O. In het westen werd in eerste instantie de nadruk gelegd op het vermeende erotische karakter van de dans. Later werden er steeds meer elementen van westerse theaterdans aan toegevoegd, waarmee in feite een vrijwel nieuwe dansvorm ontstond.

Gebruik van grotere ruimte, opvoering op podia ipv tussen de mensen, steeds bloter wordende kostuums, toevoegingen van arabesken en andere ballet houdingen/bewegingen, het gebruik van sluiers en choreografieen enz
Allemaal toevoegingen om het westerse publiek te plezieren en tegemoet te komen aan het westerse orientaalse droombeeld.

Vervolgens ging men ook de typisch M-O bewegingen categoriseren, benoemen en standaardiseren, om ze vervolgens in steeds ingewikkelder combinaties te vervormen. Dit alles op muziek die geschikt was voor westerse oren en dus een slap aftreksel van de oorspronkelijke geinproviseerde muziek.

Totdat danseressen in het westen van overtuigd waren dat die dansmariekes in het M-O het eigenlijk niet zo goed konden als zijzelf.
En die types bedoel ik dus als ik het over het vervuilen van een authentieke dansvorm heb.


De materie is natuurlijk veel complexer dan ik hier ff kan opschrijven.
Mss schrijf ik nog wel eens een boek :strik:

In het westen is ook weer een tegenbeweging ontstaan die juist op zoek ging naar de oorspronkelijke dans. Deze danseressen willen de naam buikdanseres niet gebruiken. Zij noemen hun dans raqs sharqi of zijn zelf nog preciezer en geven aan welke dansstijl zij in het bijzonder dansen bv belledi of gawazi. Zij dansen ook op authentieke muziek en improviseren weer.

Er zijn echt wel westerse danseressen die net zo als Egyptische danseressen kunnen dansen, je moet ze alleen met een lantaarntje zoeken.

Niet te geloven dit :rolleyes:

Die kut-egyptenaren moeten gewoon wat meer integreren naar de rest van de wereld. In het westen is nu een mooie multiculturele mix van die dans ontstaan, alleen een fundamentele racist zou die mooie integratie van culturen verwerpen.

et_2000nl
12-11-03, 10:31
Geplaatst door freya
Sommigen kunnen dat wel maar het gros doet dat niet.

Ik zei al eerder dat er uitzonderingen zijn :moe:

Het heeft buitenlanders altijd vrij gestaan om ook een test bij de vakbond af te leggen, maar daar kwamen ze maar heel moeilijk doorheen.

Buikdans is een vorm van cultureel imperialisme. Sinds de wereldtentoonstelling in Chicago in de 19e eeuw is deze dans gekaapt door westerse danseressen, die er een commercieel slaatje uit sloegen.
De dans heeft zich in de VS en later ook in Europa langs heel andere lijnen ontwikkled dan in het M-O. In het westen werd in eerste instantie de nadruk gelegd op het vermeende erotische karakter van de dans. Later werden er steeds meer elementen van westerse theaterdans aan toegevoegd, waarmee in feite een vrijwel nieuwe dansvorm ontstond.

Gebruik van grotere ruimte, opvoering op podia ipv tussen de mensen, steeds bloter wordende kostuums, toevoegingen van arabesken en andere ballet houdingen/bewegingen, het gebruik van sluiers en choreografieen enz
Allemaal toevoegingen om het westerse publiek te plezieren en tegemoet te komen aan het westerse orientaalse droombeeld.

Vervolgens ging men ook de typisch M-O bewegingen categoriseren, benoemen en standaardiseren, om ze vervolgens in steeds ingewikkelder combinaties te vervormen. Dit alles op muziek die geschikt was voor westerse oren en dus een slap aftreksel van de oorspronkelijke geinproviseerde muziek.

Totdat danseressen in het westen van overtuigd waren dat die dansmariekes in het M-O het eigenlijk niet zo goed konden als zijzelf.
En die types bedoel ik dus als ik het over het vervuilen van een authentieke dansvorm heb.


De materie is natuurlijk veel complexer dan ik hier ff kan opschrijven.
Mss schrijf ik nog wel eens een boek :strik:

In het westen is ook weer een tegenbeweging ontstaan die juist op zoek ging naar de oorspronkelijke dans. Deze danseressen willen de naam buikdanseres niet gebruiken. Zij noemen hun dans raqs sharqi of zijn zelf nog preciezer en geven aan welke dansstijl zij in het bijzonder dansen bv belledi of gawazi. Zij dansen ook op authentieke muziek en improviseren weer.

Er zijn echt wel westerse danseressen die net zo als Egyptische danseressen kunnen dansen, je moet ze alleen met een lantaarntje zoeken.

Habiba, alles wat je hier schrijft lijkt me zeer aannemlijk. Maar waarom moeten we regels opleggen ter bescherming van kunst. Dan zou er geen kunst meer zijn.... Daarom mijn vergelijking met van Gogh, ik ben blij dat ie niet in Zundert is gebleven....
Ook commercieel lijkende kunst is een stroming, Warholl, Coones enz. Ze doen maar. Maar die zogenaamde verloedering heeft ook een publiek....
Wat ik in al mijn bescheidenheid denk, is dat je smaak over het resultaat van de verloedering verward met het behoud van authenticiteit. Dat is jouw goed recht, maar het is niet mijn mening.....

Beslama,

Barbaar in spe....

et_2000nl
12-11-03, 10:34
Geplaatst door Mark
Niet te geloven dit :rolleyes:

Die kut-egyptenaren moeten gewoon wat meer integreren naar de rest van de wereld. In het westen is nu een mooie multiculturele mix van die dans ontstaan, alleen een fundamentele racist zou die mooie integratie van culturen verwerpen.

Jij bent helemaal geen barbaar....

Jokkert!

000NobelPrizes
12-11-03, 10:42
Uit je frustraties over medeprikkers maar elders! [mod]

et_2000nl
12-11-03, 10:46
Geplaatst door 151 NobelPrizes


En wat nog veel erger is. Ze kwam niet opdagen op die date.... :hihi:

Mag Rai wel volgens Freya, of gaan we het haar zelf vragen.... Nee dat is niet leuk, via een omweg is veel leuker?

000NobelPrizes
12-11-03, 10:51
Geplaatst door et_2000nl
En wat nog veel erger is. Ze kwam niet opdagen op die date.... :hihi:

Mag Rai wel volgens Freya, of gaan we het haar zelf vragen.... Nee dat is niet leuk, via een omweg is veel leuker?
Freya komt alleen als je haar per kameel afhaalt en het woestijnzand nog in je wenkbrauwen hebt zitten. Dan ben je haar pure, zuivere Sahara-prins aan wie ze haar zelfgemaakte tagine van voeren.

et_2000nl
12-11-03, 10:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Freya komt alleen als je haar per kameel afhaalt en het woestijnzand nog in je wenkbrauwen hebt zitten. Dan ben je haar pure, zuivere Sahara-prins aan wie ze haar zelfgemaakte tagine van voeren.

Shit die kameel is voor de elite.... Wij hebben ezels.... Maar voor die zelfgemaakte tajine, wil ik me gaarne verlagen tot het niveau van arabische prins.....

Zie je nou wel dat ze lief is....

freya
12-11-03, 11:04
Geplaatst door et_2000nl
En wat nog veel erger is. Ze kwam niet opdagen op die date.... :hihi:

Mag Rai wel volgens Freya, of gaan we het haar zelf vragen.... Nee dat is niet leuk, via een omweg is veel leuker?

Zoals ik al zei de materie is veel te complex om even op een forum uit te leggen.

Maar de kern van mijn betoog is dat een verandering van een cultuuruiting niet van buitenaf mag worden opgelegd. En dat een land het recht heeft te proberen de eigen cultuur te conserveren.

Als er in de jazz soms wordt samengespeeld met Arabieren of Indiers en er dus niet westerse elementen in de muziek sluipen is dat leuk en interessant. Zolang er maar wel de mogelijkheid blijft bestaan om ook ergens authentieke jazz te blijven horen. Zouden de Arabieren de hele scene over dreigen te nemen dan zouden er hier ook overheidsmaatregelen genomen worden om de originele jazz te kunnen bewaren.

Rai is een vermenging van verschillende muziekstijlen die door de Algerijnen zelf is bedacht en heeft dus niks met cultureel imperialisme te maken.

Wat weer wel cultureel imperialisme is: een Nederlandse modern klassiek ensemble dat probeert kwart tonen te spelen en met uitgestreken gezicht een compositie van een moderne Libanese componist zit te verkrachten, omdat ze te belazerd/ hoogmoedig zijn om bv les te nemen bij een Arabier. Want zij zullen dat wel even doen. En dan het Nederlands publiek in de zaal dat het allemaal heel interessant vind om naar valse muziek te luisteren en denkt dat ze nu echt iets Arabisch hebben gehoord :moe:

Mark
12-11-03, 11:07
Geplaatst door freya
Maar de kern van mijn betoog is dat een verandering van een cultuuruiting niet van buitenaf mag worden opgelegd. En dat een land het recht heeft te proberen de eigen cultuur te conserveren.


Copyright Pim Fortuyn 2002

freya
12-11-03, 11:18
Geplaatst door Mark
Copyright Pim Fortuyn 2002

Groot verschil is dat ik andere cultuuruitingen zeker niet wil verbieden.
En ik zie nieuwe culturen ook zeker niet als een bedreiging voor de Nederlandse cultuur.



Dat zou pas het geval zijn als allerlei slecht opgeleidde Arabische violisten het concertgebouworkest kwamen overnemen.
Let wel alleen als ze slecht opgeleid zijn, als ze aan de gebruikelijke kwaliteitscriteria voldoen is er natuurlijk niks aan de hand.

De kwestie met de danseressen in Egypte lijkt op dit voorbeeld. Allerlei huppeltrutjes uit het buitenland, zullen wel even de Egyptische danswereld overnemen. Als deze dames echt goed zouden dansen en zich aan dezelfde regels als de Egyptische danseressen zouden houden, dan was er niks aan de hand.

et_2000nl
12-11-03, 11:26
Geplaatst door freya
Zoals ik al zei de materie is veel te complex om even op een forum uit te leggen.

Maar de kern van mijn betoog is dat een verandering van een cultuuruiting niet van buitenaf mag worden opgelegd. En dat een land het recht heeft te proberen de eigen cultuur te conserveren.

Als er in de jazz soms wordt samengespeeld met Arabieren of Indiers en er dus niet westerse elementen in de muziek sluipen is dat leuk en interessant. Zolang er maar wel de mogelijkheid blijft bestaan om ook ergens authentieke jazz te blijven horen. Zouden de Arabieren de hele scene over dreigen te nemen dan zouden er hier ook overheidsmaatregelen genomen worden om de originele jazz te kunnen bewaren.

Rai is een vermenging van verschillende muziekstijlen die door de Algerijnen zelf is bedacht en heeft dus niks met cultureel imperialisme te maken.

Wat weer wel cultureel imperialisme is: een Nederlandse modern klassiek ensemble dat probeert kwart tonen te spelen en met uitgestreken gezicht een compositie van een moderne Libanese componist zit te verkrachten, omdat ze te belazerd/ hoogmoedig zijn om bv les te nemen bij een Arabier. Want zij zullen dat wel even doen. En dan het Nederlands publiek in de zaal dat het allemaal heel interessant vind om naar valse muziek te luisteren en denkt dat ze nu echt iets Arabisch hebben gehoord :moe:

Als het te complex is had je die kuil niet moeten graven....

Ik had zelf ooit het idee om met de muziek mijn brood te verdienen, zelfs op het conservatorium gestudeerd.... Maar ik hoop toch echt dat dit soort ideeen ver van die wereld verwijdert blijven. Mijn muzikale interesses, inderdaad geen rap, zouden mij niet in mijn brood kunnen voorzien. En met het spelen van bijv rap zou ik mij hoer van de muziek vinden, da's overigens geen waarde oordeel over de muziek, gewoon niet mijn interesse. Maar ook het idee om via een soort krampachtige spagaat authenticiteit te gaan lopen forceren vind ik wellicht nog veel erger. Met je dwang gedachten wil je muzikanten laten hoereren. Laat die mensen lekker creatief zijn zonder regels....

Schat het publiek ook wat hoger in.... Die kunnen een concert naar waarde schatten. Kunst, cultuur en muziek is niet alleen voor elite die het op authenticiteit beoordelen....

BTW ben bezig om (hard)rock met arabische invloed te mengen.... Lekker veel percussie, violen en jankende gitaren. Kun je een concert voor me regelen?

Mark
12-11-03, 11:28
Geplaatst door freya
Groot verschil is dat ik andere cultuuruitingen zeker niet wil verbieden.
En ik zie nieuwe culturen ook zeker niet als een bedreiging voor de Nederlandse cultuur.



Dat zou pas het geval zijn als allerlei slecht opgeleidde Arabische violisten het concertgebouworkest kwamen overnemen.
Let wel alleen als ze slecht opgeleid zijn, als ze aan de gebruikelijke kwaliteitscriteria voldoen is er natuurlijk niks aan de hand.

De kwestie met de danseressen in Egypte lijkt op dit voorbeeld. Allerlei huppeltrutjes uit het buitenland, zullen wel even de Egyptische danswereld overnemen. Als deze dames echt goed zouden dansen en zich aan dezelfde regels als de Egyptische danseressen zouden houden, dan was er niks aan de hand.

Slecht opgeleide muzikanten komen het conservatorium niet in. Maar daarbuiten mogen ze overal hun gejammer laten horen.

Mooi he vrijheid?

Mark
12-11-03, 11:28
Geplaatst door et_2000nl
BTW ben bezig om (hard)rock met arabische invloed te mengen....

Blijf met je vieze poten van onze hardrock af! :haha:

et_2000nl
12-11-03, 11:31
Geplaatst door Mark
Blijf met je vieze poten van onze hardrock af! :haha:

Dat was toch een inkoppertje he Mark?

Ooopsss, sorry.... :haha: Ben blij dat jij en Freya het eens zijn....
Deed dat pijn?

et_2000nl
12-11-03, 11:33
Geplaatst door Mark
Slecht opgeleide muzikanten komen het conservatorium niet in. Maar daarbuiten mogen ze overal hun gejammer laten horen.

Mooi he vrijheid?

Ahum.... Jij hebt wel een heel goed idee van het conservatorium....

Mark
12-11-03, 11:34
Geplaatst door et_2000nl
:haha: Ben blij dat jij en Freya het eens zijn....
Deed dat pijn?

Je realiseert je toch wel dat 90% van mijn berichten niet mijn echte meningen weergeven? :confused:

Mark
12-11-03, 11:35
Geplaatst door et_2000nl
Ahum.... Jij hebt wel een heel goed idee van het conservatorium....

Dat kan wel zo zijn, maar dan ligt de lat voor iedereen laag. Of is het zo dat buitenlanders aan hogere criteria moeten voldoen om toegelaten te worden?

freya
12-11-03, 11:38
Geplaatst door et_2000nl
Schat het publiek ook wat hoger in.... Die kunnen een concert naar waarde schatten.

Vergeet het maar.
Ik gaf dus een beschrijving van een concert waarbij ronduit tenenkrommend vals werd gespeeld, maar het Nederlands publiek dacht dat het zo hoorde en vond het interssant.
En nee, de componist had het niet vals geschreven.

Dit terwijl er dus Arabische musici in de zaal zaten, die de compositie wel naar behoren hadden kunnen spelen, of in ieder geval de Nederlandse musici hadden kunnen adviseren (les geven dus) bij de repetities :moe:

et_2000nl
12-11-03, 11:40
Geplaatst door Mark
Je realiseert je toch wel dat 90% van mijn berichten niet mijn echte meningen weergeven? :confused:

Een echte mening bestaat niet.... Kijk maar allemaal gelul, er is er hier maar een die een echte mening heeft en je weet wie dat is....

freya
12-11-03, 11:40
Geplaatst door Mark
Slecht opgeleide muzikanten komen het conservatorium niet in. Maar daarbuiten mogen ze overal hun gejammer laten horen.

Mooi he vrijheid?

precies, maar slechte danseressen nemen wel het werk over van Egyptische danseressen. Begin je het een beetje te snappen?

Mark
12-11-03, 11:43
Geplaatst door freya
precies, maar slechte danseressen nemen wel het werk over van Egyptische danseressen. Begin je het een beetje te snappen?

Blijkbaar vindt het publiek die Egyptische danseressen dan slechter :rood:

En ik snap goed wat je bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens :)

freya
12-11-03, 11:45
Geplaatst door et_2000nl
BTW ben bezig om (hard)rock met arabische invloed te mengen.... Lekker veel percussie, violen en jankende gitaren. Kun je een concert voor me regelen?

Je loopt achter, dat bestaat al.

Vraag me niet naar namen, maar mijn zoon liet me laatst zoiets horen.


Onbedoeld is mijn zoon daar ook al mee bezig, hij speelt punk/rock en in zijn eigen nummers sluipen steeds weer oosterse elementen binnen, omdat ie die muziek nu eenmaal zo vaak gehoord heeft :D

Maar als ik hem daarop wijs, heeft ie de pest in :strik:

Mark
12-11-03, 11:46
Geplaatst door freya
hij speelt punk/rock en in zijn eigen nummers sluipen steeds weer oosterse elementen binnen, omdat ie die muziek nu eenmaal zo vaak gehoord heeft :D

Dat doet vast pijn

freya
12-11-03, 11:48
Geplaatst door Mark
Dat doet vast pijn

Bij mij?

Nee hoor, vind t gewoon leuk dat ik toch nog indirect enige invloed op zijn smaak heb gehad :D

freya
12-11-03, 11:50
Geplaatst door Mark
Blijkbaar vindt het publiek die Egyptische danseressen dan slechter :rood:

En ik snap goed wat je bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens :)

ben jij het ook niet met me eens dat de kwaliteit van het concertgebouworkest bewaakt en beschermd moet worden?

nefertiti
12-11-03, 11:55
Ik vind dat ze de Egyptische cultuur moeten gaan verrijken door Geisha's in te voeren!

Mark
12-11-03, 11:57
Geplaatst door freya
ben jij het ook niet met me eens dat de kwaliteit van het concertgebouworkest bewaakt en beschermd moet worden?

Jazeker wel. Maar jij vindt dus dat buitenlandse muzikanten die niet voldoen aan de eisen van het conversatorium nergens anders in Nederland mogen optreden? Geen werkvergunning dus?

Mark
12-11-03, 11:58
Geplaatst door freya
Bij mij?

Nee hoor, vind t gewoon leuk dat ik toch nog indirect enige invloed op zijn smaak heb gehad :D

Ik doelde er uiteraard op dat de mooie Oosterse muziek nu verkracht wordt door een punck/rock band die niet de juiste opleiding daartoe hebben gehad :)

freya
12-11-03, 12:01
Geplaatst door Mark
Jazeker wel. Maar jij vindt dus dat buitenlandse muzikanten die niet voldoen aan de eisen van het conversatorium nergens anders in Nederland mogen optreden? Geen werkvergunning dus?

Wat heeft een conservatoriumopleiding met werkvergunning te maken?

Iedereen die blokfluit piept en daar geld voor kan krijgen, heeft het recht als muzikant te werken, zolang dat maar niet zwart gebeurd.

freya
12-11-03, 12:03
Geplaatst door Mark
Ik doelde er uiteraard op dat de mooie Oosterse muziek nu verkracht wordt door een punck/rock band die niet de juiste opleiding daartoe hebben gehad :)

Zolang ze maar niet pretenderen echt Arabisch te spelen

Mark
12-11-03, 12:37
Geplaatst door freya
Wat heeft een conservatoriumopleiding met werkvergunning te maken?

Iedereen die blokfluit piept en daar geld voor kan krijgen, heeft het recht als muzikant te werken, zolang dat maar niet zwart gebeurd.


Buitenlandse buikdanseressen zijn in het geweer gekomen tegen het besluit van de Egyptische regering om hen niet langer in Egypte te laten werken. De regering zegt dat ze de inheemse buikdansindustrie wil beschermen, en geeft daarom sinds kort geen werkvergunningen meer uit aan buitenlandse buikdanseressen.


:zwaai:

freya
12-11-03, 12:44
Geplaatst door Mark
:zwaai:

dat is appels met peren vergelijken

In Egypte hebben danseressen een speciale werkvergunning nodig.

In Nederland bestaan zulke regels niet.

Mark
12-11-03, 12:55
Geplaatst door freya
dat is appels met peren vergelijken

In Egypte hebben danseressen een speciale werkvergunning nodig.

In Nederland bestaan zulke regels niet.

Jouw morele afwegingen over het recht om op een vrije manier kunst te maken baseer je op vergunningstelsels in Egypte? :lol:

freya
12-11-03, 13:06
Geplaatst door Mark
Jouw morele afwegingen over het recht om op een vrije manier kunst te maken baseer je op vergunningstelsels in Egypte? :lol:

Ach in Nederland wordt gewoon de subsidie ingetrokken als de kwaliteit daalt :)


Buikdans wordt in Egypte niet gesubsidieerd.
In Nederland bestaat geen speciale dans-werkvergunning.

Ieder land heeft zo z'n eigen methodes om zaken te sturen.

freya
12-11-03, 13:08
Stond er eerst boven jouw avatar niet topic-verkrachter?

dat was tenminste eerlijk :moe:

Mark
12-11-03, 13:14
Geplaatst door freya
Stond er eerst boven jouw avatar niet topic-verkrachter?

dat was tenminste eerlijk :moe:

:hihi:

Maar even serieus, ik vind het mooi geweest. Ik ga even tegen een andere muur praten :wink:

Puk
12-11-03, 14:03
Geplaatst door et_2000nl
En wat nog veel erger is. Ze kwam niet opdagen op die date.... :hihi:

Mag Rai wel volgens Freya, of gaan we het haar zelf vragen.... Nee dat is niet leuk, via een omweg is veel leuker?

Mocro met gitaar... geen gezicht!
Mocro op ezeltje... okay.

et_2000nl
12-11-03, 14:06
Geplaatst door Puk
Mocro met gitaar... geen gezicht!
Mocro op ezeltje... okay.

Dank je.... Gooi gelijk de gitaar weg, was toch al zo'n duivels apparaat... En ga die ezel berijden....

Puk
12-11-03, 14:07
Geplaatst door freya
Groot verschil is dat ik andere cultuuruitingen zeker niet wil verbieden.
En ik zie nieuwe culturen ook zeker niet als een bedreiging voor de Nederlandse cultuur.



Dat zou pas het geval zijn als allerlei slecht opgeleidde Arabische violisten het concertgebouworkest kwamen overnemen.
Let wel alleen als ze slecht opgeleid zijn, als ze aan de gebruikelijke kwaliteitscriteria voldoen is er natuurlijk niks aan de hand.

De kwestie met de danseressen in Egypte lijkt op dit voorbeeld. Allerlei huppeltrutjes uit het buitenland, zullen wel even de Egyptische danswereld overnemen. Als deze dames echt goed zouden dansen en zich aan dezelfde regels als de Egyptische danseressen zouden houden, dan was er niks aan de hand.

Niet zo generaliseren, Pukje [mod]

Ansari
12-11-03, 14:18
niks mis mee met die maatregel. Je ziet westerse landen toch ook altijd hun eigen economie beschermen. Zodra de economie in gevaar komt komen ze ineens opdraven met allerlei sanctie's en maatregelen, puur voor eigen belang.

Puk
12-11-03, 14:23
Geplaatst door freya
Zoals ik al zei de materie is veel te complex om even op een forum uit te leggen.

Maar de kern van mijn betoog is dat een verandering van een cultuuruiting niet van buitenaf mag worden opgelegd. En dat een land het recht heeft te proberen de eigen cultuur te conserveren.

Als er in de jazz soms wordt samengespeeld met Arabieren of Indiers en er dus niet westerse elementen in de muziek sluipen is dat leuk en interessant. Zolang er maar wel de mogelijkheid blijft bestaan om ook ergens authentieke jazz te blijven horen. Zouden de Arabieren de hele scene over dreigen te nemen dan zouden er hier ook overheidsmaatregelen genomen worden om de originele jazz te kunnen bewaren.

Rai is een vermenging van verschillende muziekstijlen die door de Algerijnen zelf is bedacht en heeft dus niks met cultureel imperialisme te maken.

Wat weer wel cultureel imperialisme is: een Nederlandse modern klassiek ensemble dat probeert kwart tonen te spelen en met uitgestreken gezicht een compositie van een moderne Libanese componist zit te verkrachten, omdat ze te belazerd/ hoogmoedig zijn om bv les te nemen bij een Arabier. Want zij zullen dat wel even doen. En dan het Nederlands publiek in de zaal dat het allemaal heel interessant vind om naar valse muziek te luisteren en denkt dat ze nu echt iets Arabisch hebben gehoord :moe:

Cultuur imperialisme. Bij Allah! Hoe kom je erop.

Maar goed freya. Omdat westerse danseressen naar Egypte gingen en daar hun blote buik lieten zien aan het Egyptische publiek kwam de meer authentieke maar vooral zedigere variant onder druk te staan. Iedereen wilde liever de westerse buikdans. Daardoor is het aantal Egyptische danseressen afgenomen; er was minder markt voor. Die Egyptenaren vonden de westerse variant interessanter.

Kwestie van vraag en aanbod, lijkt me.

Als de regels nou wat soepeler waren ten aanzien van de buikdans, dan was er genoeg plaats voor Egyptische danseressen. Maar ja... dat mag niet van die culturele fundies. Het gevolg is dat bijna niemand nog een buikdanseres bestelt omdat er teveel de lucht van ouwe sokken aan hangt.

freya
12-11-03, 14:29
Die Egyptenaren vonden de westerse variant interessanter.

Het zijn tegenwoordig vooral toeristen die naar buikdanseressen kijken in Egypte :moe:

Ik betwijfel of die buitenlandse danseresen veel op Egyptische bruiloften dansen, de plaats bij uitstek waar een echte danseres nodig is.

Puk
12-11-03, 14:35
Geplaatst door freya
Het zijn tegenwoordig vooral toeristen die naar buikdanseressen kijken in Egypte :moe:

Ik betwijfel of die buitenlandse danseresen veel op Egyptische bruiloften dansen, de plaats bij uitstek waar een echte danseres nodig is.

Maar in dat artiekel bovenaan deze draad kan je lezen dat er nog nauwelijks vraag is naar de echte, serieuze buikdans. Hoe kan dat? Kan je mij dat uitleggen?

Misschien hebben ze liever een feestbandje met keiharde westerse rock?

freya
12-11-03, 14:47
Geplaatst door Puk
Maar in dat artiekel bovenaan deze draad kan je lezen dat er nog nauwelijks vraag is naar de echte, serieuze buikdans. Hoe kan dat? Kan je mij dat uitleggen?

Misschien hebben ze liever een feestbandje met keiharde westerse rock?

Er staat:


Onder die omstandigheden is het aantal Egyptische buikdanseressen verminderd van meer dan 5.000 in de jaren vijftig tot ongeveer 350 nu. Het is geen beroep meer waarmee je voor de dag kunt komen. En er is ook geen vraag meer naar voor een voorstelling op trouwpartijen, zoals vroeger gebruik was. Dat past immers niet in de huidige moraliteit.
Voor de buitenlandse danseressen gelden de regels niet. Maar zij moeten er nu helemaal uit.

Het is idd waar dat de fundies die alle muziek en dans haram vinden steeds meer terrein winnen :kwaad:

Maar zulke periodes zijn altijd tijdelijk gebleken :)

Echte dans laat zich niet uitroeien :p

Sama
12-11-03, 15:23
Geplaatst door Mark
Juist, daarom ben ik er ook tegen dat niet-blanken hier een beetje landschappen komen schilderen.

Landschappen? Je bedoelt zeker de files van 135 km......... :rolleyes:

Sama
12-11-03, 15:26
Geplaatst door Puk
Cultuur imperialisme. Bij Allah! Hoe kom je erop.

Maar goed freya. Omdat westerse danseressen naar Egypte gingen en daar hun blote buik lieten zien aan het Egyptische publiek kwam de meer authentieke maar vooral zedigere variant onder druk te staan. Iedereen wilde liever de westerse buikdans. Daardoor is het aantal Egyptische danseressen afgenomen; er was minder markt voor. Die Egyptenaren vonden de westerse variant interessanter.

Kwestie van vraag en aanbod, lijkt me.

Als de regels nou wat soepeler waren ten aanzien van de buikdans, dan was er genoeg plaats voor Egyptische danseressen. Maar ja... dat mag niet van die culturele fundies. Het gevolg is dat bijna niemand nog een buikdanseres bestelt omdat er teveel de lucht van ouwe sokken aan hangt.

Het is beledigend als iemand met zulke zwakke argumenten je citaat 'draagt' :moe:

Mark
12-11-03, 15:27
Geplaatst door Sama
Landschappen? Je bedoelt zeker de files van 135 km......... :rolleyes:

Die staan soms in het landschap ja :)

Sama
12-11-03, 15:29
Geplaatst door Mark
Die staan soms in het landschap ja :)


Dat zeg je verkeerd, het zou moeten zijn: 'er staat weleens een boom langs de snelweg'................. :moe:

Mark
12-11-03, 15:31
Geplaatst door Sama
Dat zeg je verkeerd, het zou moeten zijn: 'er staat weleens een boom langs de snelweg'................. :moe:

Ik hou wel van snelwegen :) Moeten ze er nog veel meer van bouwen wat mij betreft! :p

Sama
12-11-03, 15:34
Geplaatst door Mark
Ik hou wel van snelwegen :) Moeten ze er nog veel meer van bouwen wat mij betreft! :p

Ja......dan kun je er op gaan liggen.... :nerveus:

Mark
12-11-03, 15:43
Geplaatst door Sama
Ja......dan kun je er op gaan liggen.... :nerveus:

wat onaardig! :verrassin

Sama
12-11-03, 15:52
Geplaatst door Mark
wat onaardig! :verrassin

Hoezo onaardig? Het is voor je eigen bestwil en je doet er veel mensen een plezier mee.............. :gniffel:

et_2000nl
12-11-03, 15:52
Misschien hebben ze liever een feestbandje met keiharde westerse rock?

Is er werk?

Maar dan komt Freya weer dat die duivelse "buitenlandse" nep artiesten er uit geknikkerd moeten worden ter bescherming van die hoog opgeleide athentieke orkesten....

Nah.... Ik heb al geen zin meer....

Mark
12-11-03, 15:53
Geplaatst door Sama
Hoezo onaardig? Het is voor je eigen bestwil en je doet er veel mensen een plezier mee.............. :gniffel:

Wat een hatelijk meisje ben je!

Ik hoop dat je tegen de mensen in je omgeving aardiger bent :traan1:

nefertiti
12-11-03, 15:54
Freya schreef: Het zijn tegenwoordig vooral toeristen die naar buikdanseressen kijken in Egypte


De huidige buikdanseressen, met blote buik en benen en halfblote borsten, zijn alleen maar een vervulling van westerse fantasieen over de vermeende wulpse oosterse vrouw.

Ik betwijfel of die buitenlandse danseresen veel op Egyptische bruiloften dansen, de plaats bij uitstek waar een echte danseres nodig is.

Het is idd waar dat de fundies die alle muziek en dans haram vinden steeds meer terrein winnen

Ik vind het dus een prima maatregel, als het betekent dat de echte Egyptische dans daarmee beschermd wordt

:maf3:

Sama
12-11-03, 15:57
Geplaatst door Mark
Wat een hatelijk meisje ben je!

Ik hoop dat je tegen de mensen in je omgeving aardiger bent :traan1:

Meisje?...... :duizelig:
er staat toch duidelijk: onzijdig :ego:

Mark
12-11-03, 16:11
Geplaatst door Sama
Meisje?...... :duizelig:
er staat toch duidelijk: onzijdig :ego:

Aha, je twijfelt dus nog over je sexe.

Ik vind persoonlijk Sama een meisjesnaam maar goed.

We zijn nu een beetje aan het afdrijven van het onderwerp, namelijk dat Freya duidelijk hypocriet bezig was met haar opmerkingen vandaag :)

Sama
12-11-03, 16:22
Geplaatst door Mark
Aha, je twijfelt dus nog over je sexe.

Ik vind persoonlijk Sama een meisjesnaam maar goed.

We zijn nu een beetje aan het afdrijven van het onderwerp, namelijk dat Freya duidelijk hypocriet bezig was met haar opmerkingen vandaag :)

Waarom vind je haar hypocriet? Alleen omdat haar mening niet de jouwe is?

Mark
12-11-03, 16:24
Geplaatst door Sama
Waarom vind je haar hypocriet? Alleen omdat haar mening niet de jouwe is?

Nee, omdat ze met twee maten meet en zichzelf meerdere keren tegen spreekt.

Sama
12-11-03, 16:27
Geplaatst door Mark
Nee, omdat ze met twee maten meet en zichzelf meerdere keren tegen spreekt.

Nou ze klinkt als een echte Hollander! Nou moeten jullie niet meer zeuren dat Marokkanen niet integreren...........

Mark
12-11-03, 16:33
Geplaatst door Sama
Nou ze klinkt als een echte Hollander!

Dat komt waarschijnlijk omdat ze een echte Hollander is :)



Geplaatst door Sama

Nou moeten jullie niet meer zeuren dat Marokkanen niet integreren...........

Doe ik ook niet :D

Puk
13-11-03, 01:26
Geplaatst door Sama
Het is beledigend als iemand met zulke zwakke argumenten je citaat 'draagt' :moe:

Says who?? Bij Allah... bij jou bespeur ik geen enkel argument. Alleen maar de geur van ouwe islamitische sokken.

Puk
13-11-03, 01:29
Geplaatst door Sama
Dat zeg je verkeerd, het zou moeten zijn: 'er staat weleens een boom langs de snelweg'................. :moe:

Mijn God... wat een verstand.

Wist je dat die bermen van die snelwegen van onschatbare waarde zijn? 90 Procent van de Nederlandse plantensoorten vind je alleen in de Nederlandse bermen. Alsjeblieft!

Sama
13-11-03, 10:25
Geplaatst door Puk
Says who?? Bij Allah... bij jou bespeur ik geen enkel argument. Alleen maar de geur van ouwe islamitische sokken.

Je ruikt het spek dat tussen je tanden is blijven haken... :moe:

Sama
13-11-03, 10:28
Geplaatst door Puk
Mijn God... wat een verstand.

Wist je dat die bermen van die snelwegen van onschatbare waarde zijn? 90 Procent van de Nederlandse plantensoorten vind je alleen in de Nederlandse bermen. Alsjeblieft!

Nou..je vind ze in ieder geval niet in de Duitse bermen.. :rolleyes:

ps: get a life.....

taouanza
13-11-03, 11:54
Ik heb smakelijk gelachen om dit topic.:hihi:

freya
13-11-03, 11:55
Geplaatst door taouanza
Ik heb smakelijk gelachen om dit topic.:hihi:

:(

nefertiti
13-11-03, 12:41
En ik maar denken dat de schaarsgeklede buikdans ontstaan was in de harem van de heer des huizes..... om mijnheer op temperatuur te brengen. Foei toch!

freya
13-11-03, 12:45
Geplaatst door nefertiti
En ik maar denken dat de schaarsgeklede buikdans ontstaan was in de harem van de heer des huizes..... om mijnheer op temperatuur te brengen. Foei toch!

Waarom verbaast het me niet dat jij dat denkt? :moe:





:denk:

Omdat je ene post nog dommer is dan de andere :hihi:

Mark
13-11-03, 12:54
Geplaatst door taouanza
Ik heb smakelijk gelachen om dit topic.:hihi:

Bah! reageer ik eens serieus krijg je dit






:hihi:


p.s. het is DEZE topic :moe:

taouanza
13-11-03, 12:59
Geplaatst door Mark
Bah! reageer ik eens serieus krijg je dit






:hihi:


p.s. het is DEZE topic :moe:


Het was toch dit topic en deze thread?:cheefbek:

Mark
13-11-03, 13:02
Geplaatst door taouanza
Het was toch dit topic en deze thread?:cheefbek:

Deze topic en deze thread.

Hoewel die nep-hollander van een Tomas er anders over denkt.

Don't believe me? Kijk in het woordenboek :duim:

Puk
13-11-03, 17:09
Geplaatst door Sama
Je ruikt het spek dat tussen je tanden is blijven haken... :moe:

O Sama. Die islamitische sokken zitten onder je hersenpan... dus.

Puk
13-11-03, 17:11
Geplaatst door Sama
Nou..je vind ze in ieder geval niet in de Duitse bermen.. :rolleyes:

ps: get a life.....

O Sama. Hopeloos geval. Neen... daar vind je voornamelijk Duitse plantensoorten. My God!