PDA

Bekijk Volledige Versie : Stel,



Mafkees
11-11-03, 22:14
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Puk
11-11-03, 22:17
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Laat mij dat met een wedervraag beantwoorden, if I may.

Iemand heeft een hekel aan jou. Wat dan?

Mafkees
11-11-03, 22:18
Geplaatst door Puk
Laat mij dat met een wedervraag beantwoorden, if I may.

Iemand heeft een hekel aan jou. Wat dan?

Ik haal voor zoiets mn schouders niet eens op.
Maar das niet mijn punt,`kmoet ff wat begrijpen. (Gaat lang duren, maar ben hoopvol)

Puk
11-11-03, 22:21
Geplaatst door Al3arbi
Ik haal voor zoiets mn schouders niet eens op.
Maar das niet mijn punt,`kmoet ff wat begrijpen. (Gaat lang duren, maar ben hoopvol)

Je probeert je eigen anti-semitisme te begrijpen, ofzo?
Anders begrijp ik je vraag niet.

Maslov
11-11-03, 22:21
Dan heeft hij/zij een slechte opvoeding gehad :rolleyes:
In een opvoeding geef je een kind mee, dat ieder mens gelijkwaardig is, en dat hekel aan een relgigie hebben mag, maar niet aan de belijder ervan.
Tenzij die belijder een slecht mens is natuurlijk, maar die zitten onder elke religieuse groepering.

Orakel
11-11-03, 22:22
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan wordt ie lid van een politieke partij, stelt zich verkiesbaar en geheel onverwacht wordt ie dan ook nog es verkozen. Dan meet ie zich een heel raar kapsel aan, gaat op steunbezoek in het MO en dan bedreigen wij hem hier op het prikbord.
Vervolgens kan ie dan roepen dat het Joods onderwijs moet worden verboden en dat er een onderzoek moet komen naar de financiers van synagogen.

taouanza
11-11-03, 22:32
Geplaatst door Maslov
Dan heeft hij/zij een slechte opvoeding gehad :rolleyes:
In een opvoeding geef je een kind mee, dat ieder mens gelijkwaardig is, en dat hekel aan een relgigie hebben mag, maar niet aan de belijder ervan.
Tenzij die belijder een slecht mens is natuurlijk, maar die zitten onder elke religieuse groepering.




Geplaatst door Maslov
Een religie of ideologie bestaat alleen maar omdat mensen het vertegenwoordigen.


:rolleyes:

et_2000nl
11-11-03, 23:04
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Waar leeft die iemand, dat is een wezenlijk verschil?

Zagora
11-11-03, 23:14
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan heeft hij een hekel aan joden

~Panthera~
12-11-03, 00:56
Geplaatst door Orakel
Dan wordt ie lid van een politieke partij, stelt zich verkiesbaar en geheel onverwacht wordt ie dan ook nog es verkozen. Dan meet ie zich een heel raar kapsel aan, gaat op steunbezoek in het MO en dan bedreigen wij hem hier op het prikbord.
Vervolgens kan ie dan roepen dat het Joods onderwijs moet worden verboden en dat er een onderzoek moet komen naar de financiers van synagogen.
------------------------------

:lachu:

~Panthera~
12-11-03, 00:59
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?
---------------

Waarom zou je een hekel aan joden hebben ? das gelul.
Een hekel aan Zionisten hebben, dat kan, niet om wat ze ZIJN, maar om wat ze DOEN.
Das een groot verschil.


Oh...fuckaduck...nu ben ik een anti-semiet natuurlijk. :moe:

Mark
12-11-03, 06:47
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Waarom zou je een hekel aan joden hebben ? das gelul.
Een hekel aan Zionisten hebben, dat kan, niet om wat ze ZIJN, maar om wat ze DOEN.
Das een groot verschil.


Oh...fuckaduck...nu ben ik een anti-semiet natuurlijk. :moe:

dat was de vraag niet :rolleyes:

Mark
12-11-03, 06:49
Als je een hekel aan joden hebt dan heb je zeker wel wat antisemitische denkpatronen.

Maar om er even verder op in te gaan... generaliseer je op die wijze omdat je persoonlijke ervaringen hebt? Of zit een een hele theorie achter waarin je duidelijk hebt besloten dat joden inferieur zijn aan anderen. Dat is duidelijk antisemitisme.

Ik denk dat je met dat soort vragen wat beter kunt destilleren hoe het zit.

freya
12-11-03, 07:16
Geplaatst door Mark
Als je een hekel aan joden hebt dan heb je zeker wel wat antisemitische denkpatronen.

Maar om er even verder op in te gaan... generaliseer je op die wijze omdat je persoonlijke ervaringen hebt? Of zit een een hele theorie achter waarin je duidelijk hebt besloten dat joden inferieur zijn aan anderen. Dat is duidelijk antisemitisme.

Ik denk dat je met dat soort vragen wat beter kunt destilleren hoe het zit.

Het een heeft natuurlijk een verband met het ander.

voorbeeld:
Iemand heeft een aanvaring met een K*t Marokkaantje, of mss wel meerder aanvaringen. Die persoon krijgt een hekel aan k*t-Marokkaantjes. Vervolgens leest hij/zij iets over de 'cultuur' van Marokkanen en is vanaf dan overtuigd van de inferieuriteit van alle Marokkanen.

En als het om Marokkanen gaat dan is dat tegenwoordig een vrij algemeen geaccepteerd verschijnsel. Krantenartikelen waarin de aard van de Marokkaanse cultuur geanalyseerd wordt zijn ook niet verboden.:moe:

Dutchguy
12-11-03, 07:28
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan zou ik zeggen dat die persoon niet een hekel aan Joden heeft maar aan het beeld dat die persoon van Joden geschapen heeft, al dan niet onder invloed van media, eigen ervaringen e.d.

Je kunt niet eens een heel volk haten, je haat bepaalde personen die voor jou het beeld van een heel volk bepalen. Of je haat op politieke gronden, maar dan nog kun je niet een heel volk haten.

Jodenhaat, Marokkanenhaat en Homohaat is dus eigenlijk geprojecteerde haat.

aliabab
12-11-03, 08:07
Geplaatst door Orakel
Dan wordt ie lid van een politieke partij, stelt zich verkiesbaar en geheel onverwacht wordt ie dan ook nog es verkozen.

Hmm.. campagne technisch wel lastig,

De joden spreken gewoon nederlands.
We hebben geen overlast van grote groepen joodse jongeren die de buurt terroriseren,
De joden zitten niet massaal in de uitkering maar werken veelal.
Het percentage joden in de criminaliteit is ook al bar weinig.

Er zal toch eerst heel wat veranderd moeten worden aan de huidige "beeldvorming" van deze groep wil jou plan lukken.

Joesoef
12-11-03, 10:03
En wat te doen bij een hekel aan mensen :maf3:

Simon
12-11-03, 10:54
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dat is meestal een vorm van zelfhaat. De meest gefrustreerde types in de samenleving reageren hun problemen af op anderen door aan deze groep kenmerken te verbinden die als bliksemafleider dienst doen. Dictators maken daar graag gebruik van.

Simon

Sama
12-11-03, 11:05
Geplaatst door Simon
Dat is meestal een vorm van zelfhaat. De meest gefrustreerde types in de samenleving reageren hun problemen af op anderen door aan deze groep kenmerken te verbinden die als bliksemafleider dienst doen. Dictators maken daar graag gebruik van.

Simon

Dank je wel 'Einstein' ....... :moe:


Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan is dat zijn/haar mening en daar heeft hij/zij recht op... :ego:

ps: ga ze alleen niet bij kopspijkers (of waar ook) imiteren....dan krijg je B & D namelijk op je dak :nerveus:

jaja
12-11-03, 11:13
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan? dan is er iets goed mis met hem/haar. Als je een iemand haat omdat hij tot een groep behoort die een religie aanhangen of een ethnische identiteit hebben, dan heb je dus niet het vermogen mensen op hun waarde te waarderen, maar enkel in (grove) categorien te denken. Vervolges speelt dan nog of je gegronde redenen hebt om leden van die groep te haten. Als niet, dan ben je echt rijp voor de psychiater.
Als wel, dan zal je toch moeten leren een onderscheid te maken tussen de mensen die jou gegronde redenen hebben gegeven hen te haten ena dnere mensen die enkele kenmerken met hen delen.

Zoals al eerder gezegd, vind je het ok om alle moslims te haten, alle negers, alle indianen, alle blanken ... Zo ja, dan hoop ik dat je nooit in een positie met macht komt, want de samenleving die uit zo'n mentaliteit voortkomt is niet erg aangenaam.

Sama
12-11-03, 11:19
Geplaatst door jaja
dan is er iets goed mis met hem/haar. Als je een iemand haat omdat hij tot een groep behoort die een religie aanhangen of een ethnische identiteit hebben, dan heb je dus niet het vermogen mensen op hun waarde te waarderen, maar enkel in (grove) categorien te denken. Vervolges speelt dan nog of je gegronde redenen hebt om leden van die groep te haten. Als niet, dan ben je echt rijp voor de psychiater.
Als wel, dan zal je toch moeten leren een onderscheid te maken tussen de mensen die jou gegronde redenen hebben gegeven hen te haten ena dnere mensen die enkele kenmerken met hen delen.

'k vraag me af of je ook zo fel gereageerd zou hebben als het om Moslim-haat ging.....:rolleyes:



Geplaatst door jaja
Zoals al eerder gezegd, vind je het ok om alle moslims te haten, alle negers, alle indianen, alle blanken ... Zo ja, dan hoop ik dat je nooit in een positie met macht komt, want de samenleving die uit zo'n mentaliteit voortkomt is niet erg aangenaam.


zie 'Israël'.......

jaja
12-11-03, 11:52
Geplaatst door Sama
'k vraag me af of je ook zo fel gereageerd zou hebben als het om Moslim-haat ging.....:rolleyes: ik denk het wel ... hoewel ik hier op het forum de vraag zo niet direct gesteld heb gezien.




zie 'Israël'....... oh, de israleische samenleving heeft grote problemen .. en psychiaters hebben er handenvol werk ... absoluut mee eens. Deze oorlog sinds 1947 (en eigenlijk nog veel eerder) heeft zeer schadelijke effecten op de israelische samenleving (en de palestijnse) ...

Waterval
12-11-03, 14:35
Ik voel juist een hele sterke verwantschap met Joden.... Vreemd??

Sama
12-11-03, 14:49
Geplaatst door jaja
oh, de israleische samenleving heeft grote problemen .. en psychiaters hebben er handenvol werk ... absoluut mee eens. Deze oorlog sinds 1947 (en eigenlijk nog veel eerder) heeft zeer schadelijke effecten op de israelische samenleving (en de palestijnse) ...

Ja hoor tuurlijk, laten we het aan de oorlog wijten dat de Israëlische samenleving zo verknipt is......... :rolleyes:

De enige slachtoffers in deze bezetting zijn de Palestijnen, vergeet dat nooit......... :boos:

Maslov
12-11-03, 14:58
'k vraag me af of je ook zo fel gereageerd zou hebben als het om Moslim-haat ging.....

Och gut :zegniets:

Angeldust
12-11-03, 15:06
Geplaatst door jaja
oh, de israleische samenleving heeft grote problemen .. en psychiaters hebben er handenvol werk ... absoluut mee eens. Deze oorlog sinds 1947 (en eigenlijk nog veel eerder) heeft zeer schadelijke effecten op de israelische samenleving (en de palestijnse) ...

Dat geldt evengoed voor de andere kant.
Je argument werpt trouwens gelijk de vraag op waarom men, ondanks het toenemend aantal getraumatiseerden, het oorlogvoeren daar nog bij lange na niet moe (b)lijkt zijn, wat ook weer voor de andere kant geldt.

Sama
12-11-03, 15:24
Geplaatst door Maslov
Och gut :zegniets:

Ach, daar hebben we die zionist weer......... :zwaai:

jaja
12-11-03, 15:35
Geplaatst door Angeldust
[B]Dat geldt evengoed voor de andere kant. als je echt gelezen had wat ik schreef had je gezien dat ik daar ook expliciet naar verwees!

Je argument werpt trouwens gelijk de vraag op waarom men, ondanks het toenemend aantal getraumatiseerden, het oorlogvoeren daar nog bij lange na niet moe (b)lijkt zijn, wat ook weer voor de andere kant geldt. omdat er geen acceptabel alternatief voor het geweld wordt geboden. Nogmaals, er is vaak genoeg in enquettes en in verkiezingen aangetoond dat als er echte vrede en veiligheid zou worden geboden in Israel binnen de 1967 grenzen, met een acceptabele en veilige regeling voor onderhoud en bezoek van de heilige joodse sites, vooral in Jerusalem, maar liefst ook elders op de Westbank, dan is er absoluut wel een grote meerderheid onder de Israeli's te vinden die voor willen stemmen.
Echter als men het gevoel heeft dat dat aanbod aanslagen op joodse doelen niet voorkomt, dan valt de steun daarvoor weg. Ik geef gelijk toe ... volledig vanuit joods standpunt geredeneerd ... maar wat zou jij doen als je jood was ... niet vanuit joods standpunt redeneren??
Men is het zat om voor veiligheid van anderen afhankelijk te zijn, om vervolgingen en onderdrukking en achterstelling te moeten tolleren - of dat nu in Europa, het Midden Oosten of waar dan ook is ... En het vertrouwen in een "goede belofte" is er niet meer na twee millennia van beloften die steeds weer niet nagekomen werden - niet door christenen, niet door humanisten, niet door moslims.
Als je dat element niet OOK in de overweging mee neemt, dan zul je de meeste joden niet overtuigen om niet de huidige toestand te laten voortbestaan, ondanks de duidelijk zichtbare nadelige gevolgen voor de israleische samenleving. Men denkt in meerderheid - en mijns inziens niet helemaal ten onrechte - dat het alternatief - wanneer die veiligheidsclausule niet goed verwerkt is - erger is dan de huidige situatie.

Mill
12-11-03, 15:58
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Overgaan tot de orde van de dag.

MocroStyle
12-11-03, 16:44
Geplaatst door Al3arbi
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan moet je daar ook iets mee doen, anders heb je alleen jezelf ermee.

lennart
12-11-03, 16:47
Ik heb eigenlijk een hekel aan iedereen.

et_2000nl
12-11-03, 16:54
Geplaatst door lennart
Ik heb eigenlijk een hekel aan iedereen.

In dat geval mag je ook een hekel joden hebben, want als je dat namelijk niet zou doen, zou je weer discrimineren. En daar zijn ze heel gevoelig voor.

Dus de nieuwe stelling is:

Als je een hekel hebt aan iedereen, mag je ook een hekel aan joden hebben.


Mijn persoonlijke antwoord is echter:

Als je een hekel aan joden hebt, wordt sympathisant van de AEL, die weten daar op gepaste wijze mee om te gaan....

Zeepaardje
12-11-03, 22:36
Stel iemand heeft een hekel aan joden......dan zal hij of zij niet gauw met een keppeltje worden gesignaleerd.

Zolang het bij een mening blijft en niet tot (geweldadige) daden komt, moet ie het helemaal zelf weten.


Mijn persoonlijke mening: ik ben een anti-zionist.
Maar dat maakt mij niet tot een anti-semiet, wat het CIDI ons ook maar probeert wijs te maken. Ik ben tegen een politiek, niet tegen een persoon. Verstandige mensen weten wat het verschil daartussen is.

nl-x
12-11-03, 23:52
Geplaatst door aliabab
Hmm.. campagne technisch wel lastig,

De joden spreken gewoon nederlands.
We hebben geen overlast van grote groepen joodse jongeren die de buurt terroriseren,
De joden zitten niet massaal in de uitkering maar werken veelal.
Het percentage joden in de criminaliteit is ook al bar weinig.

Er zal toch eerst heel wat veranderd moeten worden aan de huidige "beeldvorming" van deze groep wil jou plan lukken.
En toch maakte dat rond WOII geen flikker uit. Verklaar dat eens...

nl-x
12-11-03, 23:52
Geplaatst door lennart
Ik heb eigenlijk een hekel aan iedereen.
Heb je niet gewoon een hekel aan jezelf?

Royce
13-11-03, 10:30
Dutchguy, thx. Rest van jullie gekken heb ik weer nix an...

Sama
13-11-03, 10:33
Geplaatst door Royce
Dutchguy, thx. Rest van jullie gekken heb ik weer nix an...

Identiteitscrisis?.......... :moe:

Royce
13-11-03, 10:35
Geplaatst door Sama
Identiteitscrisis?.......... :moe:

Neuh. MNS.(Multiple-Nick-Disorder)

Sama
13-11-03, 10:41
Geplaatst door Royce
Neuh. MNS.(Multiple-Nick-Disorder)

Ach zo...........laten we hopen dat het niet besmettelijk is... :moe:

Tomas
13-11-03, 11:15
Geplaatst door Zeepaardje
Mijn persoonlijke mening: ik ben een anti-zionist.
Maar dat maakt mij niet tot een anti-semiet, wat het CIDI ons ook maar probeert wijs te maken. Ik ben tegen een politiek, niet tegen een persoon. Verstandige mensen weten wat het verschil daartussen is.

Een anti-zionist is tegen een ideologie, niet noodzakelijk tegen een politieke beslissing of praktische keuze. Een anti-zionist is niet tegen de muur omdat dit op palestijnsgebied staat, de spanningen verhoogt, de palestijnen in hun bewegingen beperkt, een extreem vijandige daad is. Nee, omdat het uit een vage zionistsiche ideologie voortkomt.

Mochten alle knesseth leden het zionisme afzweren, als ze dat al zijn volgens jouw, Hudnogwat, Yehi of Freya's definitie en daarbij ook nog openlijk hun afkeuring daarover uit spreken... Dan moeten de anti-zionisten zich anders gaan noemen om alsnog iets tegen die muur te hebben.

Terwijl het zo simpel is om iets tegen die muur te hebben, zonder ideologieen met een religieuze basis daarvoor af te keuren. Je kunt ook iets tegen Bush z'n politiek hebben zonder zijn born-again-christian achtergrond daarvoor te gebruiken. Of jezelf anti-amerikaans te noemen. Een anti-amerikaan heeft iets tegen de amerikaanse cultuur en mensen.

Als het je dus echt slechts om de politiek gaat hoef je jezelf geen anti-zionist te noemen.

Maar mischien geldt dit niet voor verstandige mensen. Die hebben vaak een erg sterke overtuiging van hun gelijk. Die twijfelen niet echt.

MocroStyle
13-11-03, 11:23
Geplaatst door Tomas
Een anti-zionist is tegen een ideologie, niet noodzakelijk tegen een politieke beslissing of praktische keuze. Een anti-zionist is niet tegen de muur omdat dit op palestijnsgebied staat, de spanningen verhoogt, de palestijnen in hun bewegingen beperkt, een extreem vijandige daad is. Nee, omdat het uit een vage zionistsiche ideologie voortkomt.

Mochten alle knesseth leden het zionisme afzweren, als ze dat al zijn volgens jouw, Hudnogwat, Yehi of Freya's definitie en daarbij ook nog openlijk hun afkeuring daarover uit spreken... Dan moeten de anti-zionisten zich anders gaan noemen om alsnog iets tegen die muur te hebben.

Terwijl het zo simpel is om iets tegen die muur te hebben, zonder ideologieen met een religieuze basis daarvoor af te keuren. Je kunt ook iets tegen Bush z'n politiek hebben zonder zijn born-again-christian achtergrond daarvoor te gebruiken. Of jezelf anti-amerikaans te noemen. Een anti-amerikaan heeft iets tegen de amerikaanse cultuur en mensen.

Als het je dus echt slechts om de politiek gaat hoef je jezelf geen anti-zionist te noemen.

Maar mischien geldt dit niet voor verstandige mensen. Die hebben vaak een erg sterke overtuiging van hun gelijk. Die twijfelen niet echt.

moeilijk hoor, je haat een passende naampje geven :cheefbek:

freya
13-11-03, 11:32
Geplaatst door Tomas
Een anti-zionist is tegen een ideologie, niet noodzakelijk tegen een politieke beslissing of praktische keuze. Een anti-zionist is niet tegen de muur omdat dit op palestijnsgebied staat, de spanningen verhoogt, de palestijnen in hun bewegingen beperkt, een extreem vijandige daad is. Nee, omdat het uit een vage zionistsiche ideologie voortkomt.

Mochten alle knesseth leden het zionisme afzweren, als ze dat al zijn volgens jouw, Hudnogwat, Yehi of Freya's definitie en daarbij ook nog openlijk hun afkeuring daarover uit spreken... Dan moeten de anti-zionisten zich anders gaan noemen om alsnog iets tegen die muur te hebben.

Terwijl het zo simpel is om iets tegen die muur te hebben, zonder ideologieen met een religieuze basis daarvoor af te keuren. Je kunt ook iets tegen Bush z'n politiek hebben zonder zijn born-again-christian achtergrond daarvoor te gebruiken. Of jezelf anti-amerikaans te noemen. Een anti-amerikaan heeft iets tegen de amerikaanse cultuur en mensen.

Als het je dus echt slechts om de politiek gaat hoef je jezelf geen anti-zionist te noemen.

Maar mischien geldt dit niet voor verstandige mensen. Die hebben vaak een erg sterke overtuiging van hun gelijk. Die twijfelen niet echt.

Wat zit je nou voor onzin te mouwen.
Natuurlijk ben ik als anti-zionist ook tegen de muur vanwege alle redenen die jij nu opnoemt.
Die redenen komen in de allereerste plaats met daarnaast nog de humanitaire en economische gevolgen voor de Palestijnen.

En dan zie ik ook nog het onderliggende plan en weet ik hoelang van te voren dit allemaal is bedacht en begrijp ik wat het uiteindelijke werkelijke doel is.


Maar ik dacht dat jij niet meer over zionisme wilde discussieren?

Tomas
13-11-03, 11:43
Geplaatst door freya

Wat zit je nou voor onzin te mouwen.

Dat moet jij wel zeggen, om er niet inhoudelijk op in te willen gaan.



Natuurlijk ben ik als anti-zionist ook tegen de muur vanwege alle redenen die jij nu opnoemt.

Makkelijk toch? Ik zeg ook niet dat jij dat niet ziet.



Die redenen komen in de allereerste plaats met daarnaast nog de humanitaire en economische gevolgen voor de Palestijnen.

Die zie ik ook.



En dan zie ik ook nog het onderliggende plan en weet ik hoelang van te voren dit allemaal is bedacht en begrijp ik wat het uiteindelijke werkelijke doel is.

Kijk en dit is dus voor mij niet nodig. Ik zie niet in waarom ik zou meedoen aan het geloven in complottheorieen die neigen naar racisme.

Omdat je niet verontwaardigd genoeg kunt zijn over de beslissing om zo'n muur te bouwen? Moet je daarvoor nog meer verzinnen? Waarom dan? Wat is er zo belangrijk aan deze complottheorie? Waarom is deze slechts tot Zion beperkte, belangrijker dan de wereldheerschappij door de moslims of christenen?


Maar ik dacht dat jij niet meer over zionisme wilde discussieren?

Ik had het niet tegen jou. Of is Zeepaardje ook jouw nick?

freya
13-11-03, 11:54
Geplaatst door Tomas


Kijk en dit is dus voor mij niet nodig. Ik zie niet in waarom ik zou meedoen aan het geloven in complottheorieen die neigen naar racisme.

Omdat je niet verontwaardigd genoeg kunt zijn over de beslissing om zo'n muur te bouwen? Moet je daarvoor nog meer verzinnen? Waarom dan? Wat is er zo belangrijk aan deze complottheorie? Waarom is deze slechts tot Zion beperkte, belangrijker dan de wereldheerschappij door de moslims of christenen?


Ik ben niet alleen verontwaardigd over die muur, was dat al voordat de plannen voor die muur algemeen bekend werden.
Er is daar gewoon veel meer aan de hand.
Dat jij daar blind voor wil blijven is jouw keuze en ik heb daar geen last van.

waarom windt jij je steeds zo op over mijn mening?
Omdat je aanvoelt dat ik mss wel gelijk heb soms?


Ik had het niet tegen jou. Of is Zeepaardje ook jouw nick?

Je kon je niet beheersen en noemde mijn naam :hihi:

nl-x
13-11-03, 12:11
Geplaatst door MocroStyle
moeilijk hoor, je haat een passende naampje geven :cheefbek:
Klootzak werkt altijd.

Tomas
13-11-03, 12:14
Geplaatst door freya
Ik ben niet alleen verontwaardigd over die muur, was dat al voordat de plannen voor die muur algemeen bekend werden.

Deze zin begrijp ik niet. Dat kan aan mij liggen.

Nou, ik ben tegen veel meer Israelische politieke beslissingen en militaire daden dan alleen die muur.



Er is daar gewoon veel meer aan de hand.


Ja. Who cares? Ik denk wel eens dat er bij jou ook veel meer achter zit, maar hou dat wijselijk voor me. Denk toch niet dat ik er echt achter kom. En waarom zou ik me daar uberhaupt mee bezig houden?


Dat jij daar blind voor wil blijven is jouw keuze en ik heb daar geen last van.

Blind? Ach joh. Ik denk dat er duizenden... Wat zeg ik? misschien wel miljoenen achterlijke ideologieen op aarde rondspoken in achterlijke koppies. Noem ze maar op: Zionisme, christenfundamentalisme, moslimfundamentalisme, anti-zionisme, anti-semietisme, communisme, anti-commmunisme...


waarom windt jij je steeds zo op over mijn mening?

Omdat ik niet goed kan begrijpen waarom iemand die over het algemeen vrij genuanceerd en intelligent overkomt, zich toch overgeeft aan dergelijke gevaarlijke onzin.


Omdat je aanvoelt dat ik mss wel gelijk heb soms?

Soms twijfel ik daar wel eens aan, ja. Maar niet nu.



Je kon je niet beheersen en noemde mijn naam :hihi:

In hetzelfde rijtje als hudzeflus en yehi.

Miloudx
13-11-03, 12:22
Iemand heeft een hekel aan joden. Wat dan?

Dan heb krijg je problemen :droef:

Zeepaardje
13-11-03, 12:40
Als je mijn post goed gelezen had, had je kunnen begrijpen dat ik een verschil aanbracht tussen de term anti-zionist en de term anti-semiet. Naar mijn mening zijn dat namelijk twee totaal verschillende dingen. Daarnaast bekritiseer(de) ik het CIDI, omdat deze instelling consequent deze beide zaken als anti-joods uitlegt. Moet ik voor je uitspellen dat ik het daar dus niet mee eens ben?

Wat betreft de muur kan ik kort zijn: weghalen dat stomme ding.
En ja, volgens mij is de beslissing om die muur te bouwen een politieke geweest, of niet soms? Het nederzettingenbeleid is een politieke zaak, of niet soms? Het zionisme wordt misbruikt als motivatie om deze POLITIEK te rechtvaardigen. Betekent dit alles dat ik niet tegen deze politiek of zijn motivatie mag zijn? Daggut wel. En dat is nou precies wat ik beweerde. Ik ben tegen de politiek die in Israel wordt gevoerd, maar ik ben niet tegen de joden. Niet als ras, geloofsgemeenschap, samenleving of wat dan ook.

Wat betreft je laatste domme opmerking: ik vind Freya een lieve schat en ik ben het idd vaak met haar eens, maar ik ben haar niet. Ik ben nl. niet zo flauw (zoals sommige andere prikkers) om er meer dan één nick op na te houden. Dus onthoudt: zeepaardje is zeepaardje en spreekt alleen namens zeepaardje.

Nog even voor de volledigheid: als het zionisme mag worden uitgelegd als sec het verlangen van joden om terug te keren naar een bepaald stukje van deze aardbol, prima! Maar dan dienen zij wél het land gewoon op te kopen van diegenen die bereid zijn om te verkopen. en wel tegen een fatsoenlijke prijs. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er iemand is die daar echt bezwaar tegen heeft. Het zijn echter de illegale en asociale manieren waarop het land verkregen wordt die bij mij (en vele anderen) niet door de beugel kunnen.

Tomas
13-11-03, 12:58
Geplaatst door Zeepaardje
Als je mijn post goed gelezen had, had je kunnen begrijpen dat ik een verschil aanbracht tussen de term anti-zionist en de term anti-semiet.

Dat had ik inderdaad gelezen.


Naar mijn mening zijn dat namelijk twee totaal verschillende dingen.

Ik begreep al dat jij dit net zoals Freya, zo vindt, ja.



Daarnaast bekritiseer(de) ik het CIDI, omdat deze instelling consequent deze beide zaken als anti-joods uitlegt. Moet ik voor je uitspellen dat ik het daar dus niet mee eens ben?

Nee, want dat heb je al gedaan.

Wel vreemd eigenlijk, hoeveel moeite mensen soms hebben met een andere mening. Alsof dat neit kan. Alsof dat alleen kan als er neit goed gelezen is.


Wat betreft de muur kan ik kort zijn: weghalen dat stomme ding.
En ja, volgens mij is de beslissing om die muur te bouwen een politieke geweest, of niet soms?

Denk het ook, ja.


Het nederzettingenbeleid is een politieke zaak, of niet soms?

Volgens mij beweerde ik dat eignelijk wel zo'n beetje, ja.


Het zionisme wordt misbruikt als motivatie om deze POLITIEK te rechtvaardigen.

Nee, niet altijd. Nou, ik denk zelfs, meestal niet. De terroristische aanslagen van de Palestijnen worden gebruikt om dee politiek te rechtvaardigen. Dat denk ik.

Zionisme heb ik neit zoveel mee. Net zoveel als de Islam en andere heidense godsdiensten.


Betekent dit alles dat ik niet tegen deze politiek of zijn motivatie mag zijn?

Wat alles bedoel je nou? Dat jij beweert dat zionisme de motivatie is van deze politieke beslissingen? Of dat ik het recht heb okm te bepalen wat jij nu wel of niet mag? Moet ik nu verontwaardigd reageren alsof ik niet anti--anti-zionistisch zou mogen zijn? Ergensom?


Daggut wel. En dat is nou precies wat ik beweerde.

Ja, van mij mag je alles. Ik vind alleen bepaalde redeneringen errug dom. En als jij dat als een verbod ervaart heb je gewoon pech.

Maar belangrijker: mij ontgaat de logica volledig tot nu toe.


Ik ben tegen de politiek die in Israel wordt gevoerd, maar ik ben niet tegen de joden.

Oh god, wat politiek correct.


Niet als ras, geloofsgemeenschap, samenleving of wat dan ook.

Ze zouden je een nobelprijs voor de vrede meoten geven. Dat zouden ze moeten doen!


Wat betreft je laatste domme opmerking: ik vind Freya een lieve schat en ik ben het idd vaak met haar eens, maar ik ben haar niet.

Dat was een terrechte vraag. Het wordt pas dom om dit als een opmerking te lezen.


Ik ben nl. niet zo flauw (zoals sommige andere prikkers) om er meer dan één nick op na te houden.

Ik ga daar bij iedereen eigenlijk wel vanuit, want ik kom er toch niet achter.



Dus onthoudt: zeepaardje is zeepaardje en spreekt alleen namens zeepaardje.

Ik zie wel of ik dit onthou. Vind 't niet boeiend genoeg om er m'n best voor te doen.


Nog even voor de volledigheid:

Zullen we nu dan eindelijk na deze woordenbrei nog iets inhoudelijks, relevants of logisch mee maken?


als het zionisme mag worden uitgelegd als sec het verlangen van joden om terug te keren naar een bepaald stukje van deze aardbol, prima!

Ik denk dat je dit ook zionisme kunt noemen ja.


Maar dan dienen zij wél het land gewoon op te kopen van diegenen die bereid zijn om te verkopen. en wel tegen een fatsoenlijke prijs.

Dan zie ik ook geen bezwaar. Iedereen mag zich van mij overal vestigien als je je maar houdt aan de daar geldende regels.


Ik kan me nl. niet voorstellen dat er iemand is die daar echt bezwaar tegen heeft.

Je bent een beetje naief denk ik wel eens. Kijk eens naar je eigen landgenoten en informeer eens hoe ze over het vestigen van Moslims denken in nl. En hou daar dan ee nstatistiekje van bij. Misschien zul je wat minder politiek-correcte antwoorden horen.


Het zijn echter de illegale en asociale manieren waarop het land verkregen wordt die bij mij (en vele anderen) niet door de beugel kunnen.

Yep. Eens.

Maargoed, ik ben dan ook geen anti-zionist. Ik ben een anti-anti-zionist geloof ik nu....:maf: