PDA

Bekijk Volledige Versie : Twintig doden bij aanslag in Nasriye 12-11-2003



youssef_007
12-11-03, 13:11
Twintig doden bij aanslag in Nasriye 12-11-2003
Verslag NOS-Journaal Bij een zware explosie bij het hoofdkwartier van de Italiaanse strijdkrachten in de Zuid-Iraakse stad Nasriye zijn twintig doden gevallen: twaalf Italianen en acht Irakezen. Bij de ingang van het hoofdkwartier werd vanmorgen een vrachtwagen tot ontploffing gebracht. Er is ook een onbekend aantal gewonden. Nasriye ligt vlak bij de grens met de provincie al-Muthanna, waar 1100 Nederlandse militairen zijn gelegerd.

Er zijn ook zeker twaalf gewonden gevallen. In het zuiden van Irak zijn zo'n 2300 Italiaanse militairen en politie-agenten (carabinieri) gelegerd, van wie de meesten in Nasriye. Tot nu toe was het daar betrekkelijk rustig. Ten noorden van Bagdad is een Amerikaanse militair omgekomen toen het voertuig waarin hij reed, werd opgeblazen.

Gisteren vielen in de Zuid-Iraakse havenstad Basra vier doden en vier gewonden, toen een busje werd opgeblazen. Alle slachtoffers waren Irakezen.

De Amerikaanse inlichtingendienst CIA waarschuwt voor een verdere verslechtering van de veiligheidssituatie in Irak. Volgens de dienst krijgt niet alleen de bezettingsmacht in het midden van het Irak, waar het al langer onrustig is, met meer geweld te maken, ook in het zuiden en noorden van het land zal het onveiliger worden.

De rapportage van de inlichtingendienst is gisteren door de chef van de CIA in Irak naar Washington gestuurd, meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN.

Maslov
12-11-03, 14:44
Ik lees dat het er nu (14.45 uur) 14 zijn.

Nou nog een 150 kilometer omlaag, daar zitten de Nederlanders.
Voor alle moslims in het Europa hoop ik dat er niet meer aanslagen op stabilisatie troepen zullen volgen.

youssef_007
12-11-03, 15:33
Geplaatst door Maslov
Ik lees dat het er nu (14.45 uur) 14 zijn.


Voor alle westerse in het midde-oosten en het verre oosten hoop ik dat de bezetters irak snel zullen verlaten.

youssef_007
12-11-03, 15:34
Geplaatst door PalastinaWarior


praat geen poep aub,
amerikanen zijn vijand nummer een, die mogen de klappen vangen

ZbaqZbaq
12-11-03, 15:56
Geplaatst door youssef_007
praat geen poep aub,
amerikanen zijn vijand nummer een, die mogen de klappen vangen

uhhhh...gaan we hypocriet doen ?

Ook de Nederlanders moeten daar gewoon optyftuh.

Sama
12-11-03, 16:13
Geplaatst door Maslov
Ik lees dat het er nu (14.45 uur) 14 zijn.

Nou nog een 150 kilometer omlaag, daar zitten de Nederlanders.
Voor alle moslims in het Europa hoop ik dat er niet meer aanslagen op stabilisatie troepen zullen volgen.

Goh, zijn nu ineens alle moslims in Europa verantwoordelijk voor alle aanslagen door 'moslims'?

'Als Joden in NL worden gediscrimineerd om hetgeen in Israël gebeurd dan is dat verkeerd en moet je hetgeen dat in Israël door de Israëliers gedaan word niet gaan koppelen aan de Joden in Europa?' Het waren jouw woorden bij genoeg andere discussies?! Ben je spontaan schizofreen geworden (of altijd al geweest)?

Kortom: Hoeveel meetlatten heb jij in je la liggen? Hypocriet....

Simon
12-11-03, 16:21
Ik ben benieuwd wat de nederlandse regering besluit als er nederlandse doden gaan vallen.

DEN HAAG Defensie laat naar aanleiding
van de aanslag op een Italiaanse basis
in Irak onderzoeken of de maatregelen
ter bescherming van de Nederlandse
militairen in Zuid-Irak afdoende zijn.
De chef-defensiestaf brengt zo spoedig
mogelijk verslag uit aan minister Kamp.

De terreuraanslag van vanochtend op het
Italiaanse hoofdkwartier in Nasriye
vond plaats op 30 kilometer afstand van
de basis met Nederlandse helikopters en
op 80 kilometer van de grootste basis
van de Nederlandse mariniers.

De Nederlanders hebben als voordeel dat
ze in een woestijngebied gelegerd zijn,
zodat gevaar eerder valt waar te nemen.

youssef_007
12-11-03, 16:27
Geplaatst door Simon
Ik ben benieuwd wat de nederlandse regering besluit als er nederlandse doden gaan vallen.

DEN HAAG Defensie laat naar aanleiding
van de aanslag op een Italiaanse basis
in Irak onderzoeken of de maatregelen
ter bescherming van de Nederlandse
militairen in Zuid-Irak afdoende zijn.
De chef-defensiestaf brengt zo spoedig
mogelijk verslag uit aan minister Kamp.

De terreuraanslag van vanochtend op het
Italiaanse hoofdkwartier in Nasriye
vond plaats op 30 kilometer afstand van
de basis met Nederlandse helikopters en
op 80 kilometer van de grootste basis
van de Nederlandse mariniers.

De Nederlanders hebben als voordeel dat
ze in een woestijngebied gelegerd zijn,
zodat gevaar eerder valt waar te nemen.

ik denk dat ze een pak wc papier kopen om de reet van amerika te vegen.

Maslov
12-11-03, 17:05
Goh, zijn nu ineens alle moslims in Europa verantwoordelijk voor alle aanslagen door 'moslims'?

Zeg ik dat?

Ik hou er rekening mee dat er mensen zijn die wel vijandig zullen reageren als NEDERLANDERS daar gedood worden door terroristen die zeggen in naam van Allah en de islam te acteren.

Blade20
12-11-03, 18:24
Laat youssef_007 maar lekker in zijn eigen sop gaarkoken Maslov. Hij heeft de strijt tegen zichzelf al verloren en wil dus niemand anders gelijk geven als ze niet mijn zijn kleine hersentjes delen.

Zijn redenatie is ongeveer als volgt: Tijden Saddam zou Irak nooit een moslimstaat worden met Sharia. Saddam is nu weg, de Amerikanen zijn slecht. Jaag de Amerikanen weg zodat er een moslimstaat met sharia kan komen.

Slechte redenatie aangezien alles erop wijst dat Amerika aan het winnen is. Meer slachtoffer betekend niets als je veel meer troepen hebt als het verzet.

youssef_007
12-11-03, 19:12
Geplaatst door Blade20
Laat youssef_007 maar lekker in zijn eigen sop gaarkoken Maslov. Hij heeft de strijt tegen zichzelf al verloren en wil dus niemand anders gelijk geven als ze niet mijn zijn kleine hersentjes delen.

en nu in het nederlands aub

Zijn redenatie is ongeveer als volgt: Tijden Saddam zou Irak nooit een moslimstaat worden met Sharia. Saddam is nu weg, de Amerikanen zijn slecht. Jaag de Amerikanen weg zodat er een moslimstaat met sharia kan komen.[/QUOTE]

Irak is al 15 eeuwen een moslimstaat oen. En de sharia is voor mij een detail en geen must Ik ben al blij wanneer de moslims het goed hebben en in vrede leven.


Slechte redenatie aangezien alles erop wijst dat Amerika aan het winnen is. Meer slachtoffer betekend niets als je veel meer troepen hebt als het verzet. [/QUOTE]

Amerika aan het winnen...hahaha....mag ik even lachen.
Zij zijn daar zogenaamd om vernietigingwapens te vinden.......oooh nee shit er zijn geen vernietigingswapens.........nee zij zijn daar om saddam te verjagen...oep ooooh nee saddam is al weg.....neeee zij zijn daar om terrorisme te besrijden.....klopt ook niet, door de aanwezigheid van de amerikanen werkt irak als een magneet op buitenlandse strijders.

vroeger zeiden de bezetters altijd "wij zijn hier om jullie te helpen ontwikkelen, wij zijn hier om een moderne samenleving van jullie te maken....nee hoor wij zijn hier niet om jullie te bezetten"

ga eens wat geschiedenis lessen volgen man, uiteindelijk moet de bezetter het veld ruimen, hoe langer hij er blijft des te groter zullen de verliezen zijn die hij moet incaseren.

Blade20
12-11-03, 19:23
Geplaatst door youssef_007
en nu in het nederlands aub
Zijn redenatie is ongeveer als volgt: Tijden Saddam zou Irak nooit een moslimstaat worden met Sharia. Saddam is nu weg, de Amerikanen zijn slecht. Jaag de Amerikanen weg zodat er een moslimstaat met sharia kan komen.

Irak is al 15 eeuwen een moslimstaat oen. En de sharia is voor mij een detail en geen must Ik ben al blij wanneer de moslims het goed hebben en in vrede leven.


Slechte redenatie aangezien alles erop wijst dat Amerika aan het winnen is. Meer slachtoffer betekend niets als je veel meer troepen hebt als het verzet.

Amerika aan het winnen...hahaha....mag ik even lachen.
Zij zijn daar zogenaamd om vernietigingwapens te vinden.......oooh nee shit er zijn geen vernietigingswapens.........nee zij zijn daar om saddam te verjagen...oep ooooh nee saddam is al weg.....neeee zij zijn daar om terrorisme te besrijden.....klopt ook niet, door de aanwezigheid van de amerikanen werkt irak als een magneet op buitenlandse strijders.

vroeger zeiden de bezetters altijd "wij zijn hier om jullie te helpen ontwikkelen, wij zijn hier om een moderne samenleving van jullie te maken....nee hoor wij zijn hier niet om jullie te bezetten"

ga eens wat geschiedenis lessen volgen man, uiteindelijk moet de bezetter het veld ruimen, hoe langer hij er blijft des te groter zullen de verliezen zijn die hij moet incaseren.

Kip, ik heb je!
Ziehier de agressieve reactie van hem, daarom hoeft niemand zijn mening serieus te nemen.

Aboe Qataadah
12-11-03, 19:30
In de naam van Allaah de Erbarmer de meest Barmhartige

Democratie heeft ons geleerd dat alle bezetters terroristen zijn!!!
Dit is de waarheid, het hele wetboek van de VN gaat daarover.Het is niet toegestaan om andersman's grond te bezetten en de naam "Democratie" te gebruiken voor dit soort fabels!! Het is onaanvaardbaar van wie dat land is, van je pa,ma of je verre neef.Ik vindt het wel triest voor die Italiaanse soldaten, ze lagen gewoon aan een bord spagh. te smullen toen de bom ging, niet slim,maar wel zielig! Waarom? nou, 17 Italiaanse gezinnen die de toekomst ingaan zonder pa.Arme dochtertje :traan2: :traan2: pa pa

Blijkbaar zullen de Nederlandse gezinnen wakker worden,en hun echtgenoten oproepen tot terugkeer naar Hollandse aarde.Wie weet heeft Saddam op de tweede lijst 1100 Nederlanders!!En dat wil ik niet meemaken als Nederlander :kwaad:

Dat blijft een :verrassin

youssef_007
12-11-03, 19:31
Geplaatst door Blade20
Kip, ik heb je!
Ziehier de agressieve reactie van hem, daarom hoeft niemand zijn mening serieus te nemen.


Allereerst beschuldig je iemand van agressief gedrag die hellemaal niet agressief is en die alleen maar feiten op tafel legt.
En daarna nog eens zo een domme beredenering erachter van..dus we hoeven hem niet serieus te nemen.

Ik krijg steeds meer het idee dat jij een israelier bent.

Aboe Qataadah
12-11-03, 19:38
Nu pas, aghie youssef?Hij is ook een Jood!

Blade20
12-11-03, 19:57
Geplaatst door youssef_007
Allereerst beschuldig je iemand van agressief gedrag die hellemaal niet agressief is en die alleen maar feiten op tafel legt.
En daarna nog eens zo een domme beredenering erachter van..dus we hoeven hem niet serieus te nemen.

Ik krijg steeds meer het idee dat jij een israelier bent.

jammer, die beschuldiging was dus bedoeld om je ware aard boven tafel te krijgen.

Enne, Israelier, onder welke rots heb jij gezeten?! Je kunt uit bijna alle forums waar ik reageer uithalen dat ik een Nederlandse Atheist ben.
Volgens mij probeer je anderen te overtuigen dat ik een Israelier ben om zo mijn mening af te zwakken, sorry dat werkt dus bij mij niet.