PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL start vanavond met vier teams burgerpatrouilles in Mechelen



Marsipulami
12-11-03, 17:45
AEL start met burgerpatrouilles in Mechelen


MECHELEN -- De Arabisch-Europese Liga (AEL) start vanavond met burgerpatrouilles in Mechelen. Vier teams zullen in de binnenstad de politie controleren op vermeende misbruiken. De rechtstreekse aanleiding voor deze patrouilles is de overlasttaks die in 2002 op initiatief van voormalig burgemeester Bart Somers (VLD) werd ingevoerd en die volgens de AEL vooral allochtone jongeren viseert. Burgemeester Koen Anciaux (VLD) ontkent dat laatste.


De overlasttaks, die onder andere ook in Lokeren en Gent werd ingevoerd, is een boete die de politie kan uitschrijven tegen wie na klachten van overlast naar het politiecommissariaat werd overgebracht. Omdat overlast als dusdanig niet ter plekke beboet kan worden, betaald de betrokkene de rit naar het politiebureau. In Mechelen bedraagt die overlasttaks 49 euro.

De AEL zegt nu dat de Mechelse politie de overlasttaks misbruikt en systematisch allochtone jongeren viseert. Ze baseert zich daarvoor op getuigenissen van enkele jongeren, vaak minderjarigen, die zeggen dat ze zonder reden meegenomen en beboet werden. ,,De jongeren hebben ook vaak de indruk dat autochtone jongeren meestal met rust gelaten worden als zij eens lawaai maken op straat'', zegt Ahmed Azzuz van de AEL.

Burgemeester Koen Anciaux (VLD) ontkent dat de overlasttaks enkel bij allochtone jongeren wordt toegepast. ,,Naar mijn aanvoelen was slechts een kleine minderheid van de uitschrijvingen gericht tegen allochtone jongeren'', zegt hij. Wel erkent Anciaux dat er mogelijk al onterechte boetes zijn uitgeschreven. Hij wijst er wel op dat betrokkenen altijd bij de stadsontvanger beroep kunnen aantekenen tegen de overlasttaks.


12/11/2003 - belga

nefertiti
12-11-03, 18:10
TIP:
Misschien kan het AEL begeleid vervoer naar het politiekantoor aanbieden, dan hoeven ze de rit in de politicombi niet te betalen!

Marsipulami
12-11-03, 18:26
Geplaatst door nefertiti
TIP:
Misschien kan het AEL begeleid vervoer naar het politiekantoor aanbieden, dan hoeven ze de rit in de politicombi niet te betalen!

Ben jij nou een racist of gewoon een bezorgde autochtoon ? :fpiraat:

nefertiti
12-11-03, 18:34
Een strenge moeder denk ik.

Zo eentje die de(dan volwassen) kinderen op handen dragen éénmaal ze door de jaren van de puberteit heengewrochten zijn.

Streng! maar rechtvaardig! :aanwal:

Eva Appelmoes
12-11-03, 21:26
Geplaatst door nefertiti
Een strenge moeder denk ik.

Zo eentje die de(dan volwassen) kinderen op handen dragen éénmaal ze door de jaren van de puberteit heengewrochten zijn.

Streng! maar rechtvaardig! :aanwal:

Ik denk dat je streng verwart met geschift. Ik ben streng, maar liefdevol en mijn kinderen ervaren dat niet als streng.

Streng zijn wil niet zeggen dat er niets mag kunnen. Er ken heel veel in mijn gezin, maar onrechtvaardigheid en destructief gedrag wordt niet getolereerd. Er heeft hier niemand redenen om frustraties te ontwikkelen, dus...

Maslov
12-11-03, 22:35
Oh jeetje, daar is Eva van de Belgische AEL ook alweer :blowen:

nefertiti
13-11-03, 00:10
wat heeft streng met geschift te maken?

Blade20
13-11-03, 07:21
Zodra het hier in Nederlands gaat gebeuren gaan wij ervoor zorgen dat er burgerpatrouilles komen die controleren of de burgerpattrouilles van de AEL de politie wel onpartijdig controleren.

taouanza
13-11-03, 10:03
Geplaatst door Blade20
Zodra het hier in Nederlands gaat gebeuren gaan wij ervoor zorgen dat er burgerpatrouilles komen die controleren of de burgerpattrouilles van de AEL de politie wel onpartijdig controleren.


Je doet maar wat je niet late kunt.

Sama
13-11-03, 11:23
Geplaatst door nefertiti
TIP:
Misschien kan het AEL begeleid vervoer naar het politiekantoor aanbieden, dan hoeven ze de rit in de politicombi niet te betalen!


Aaahhhh wat attent van je..... :moe: