PDA

Bekijk Volledige Versie : US soldiers ty up woman and children



862959
12-11-03, 19:16
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/6B135A01-B99C-41C1-B36A-53197281D21E.htm

Hudhaifa
13-11-03, 04:08
De bevrijders van Irak in actie...

Sawda
13-11-03, 05:44
Wat democratie allemaal met zich meebrengt...............

:jammer:

taouanza
13-11-03, 09:23
Dit is nou een typische thread die geen 10 pagina's lang wordt.Tenzij er iemand "dood aan de zionisten'' roept. Dan is men opeens wel verontwaardigd. Niet om de kindjes zelf......

Chatoloog
13-11-03, 12:28
Geplaatst door taouanza
Dit is nou een typische thread die geen 10 pagina's lang wordt.Tenzij er iemand "dood aan de zionisten'' roept. Dan is men opeens wel verontwaardigd. Niet om de kindjes zelf......


DE opmerking van de dag :duim:


Amerikanen willen geen terrorisme bestrijden maar ze willen ALLE ANDERE terrorisme bestrijden zodat niemand met ze kan wedijveren; m.a.w Ze claimen de wereld-titlel Kampioen der Terroristen

Alleen is Israel net te terroristisch voor ze dus hebben ze dit bedacht: If you can't beat 'em join 'em

Mark
13-11-03, 12:34
Allemaal leugens, fundi moslims hadden deze vrouwen en kinderen vastgebonden om te voorkomen dat ze naar buiten zouden gaan.

Dit zijn foto's van de Amerikanen die deze arme schepsels bevrijden van hun onderdrukkers, net zoals bij Sadam.

:huil: ik ben ontroerd

Chatoloog
13-11-03, 12:55
mark

Je komt soms zo ernstig en serieus over dat ik je bijna wil geloven.....


but then again.................. :zwaai:

Mark
13-11-03, 13:07
Geplaatst door Chatoloog
mark

Je komt soms zo ernstig en serieus over dat ik je bijna wil geloven.....


but then again.................. :zwaai:

Ik zal proberen wat losser te doen.

Treurige foto's maar niet onlogisch als er dagelijks mensen om je heen worden opgeblazen.

jaja
13-11-03, 13:23
Geplaatst door taouanza
Dit is nou een typische thread die geen 10 pagina's lang wordt.Tenzij er iemand "dood aan de zionisten'' roept. Dan is men opeens wel verontwaardigd. Niet om de kindjes zelf...... het is heel droevig om te zien, maar het is geen onverwacht beeld. Er werd ooit gezegd dat er Amerikanen naar de Westbank moesten want die zouden bij het toezien op het bewaren van rust en orde zoveel beter functioneren als de Israeli's. Ik zei toen al dat dat wishful thinking was. Een leger dat moet toezien op rust en orde in een gebied waar guerrilla activiteiten plaats vinden, veel zwarte markt activiteiten etc zal vroeg of laat dit soort beelden opleveren. Het maakt niet uit of het Israeli's, Amerikanen, Britten, Duitsers, Saudi's, Egyptenaren, Russen, Chinezen of wat dan ook maar zijn. Het risico voor de troepen is te groot om het niet te doen.
De ellende is dat dit 99 keer onterecht is om die ene keer dat het terecht is een slagpartij te voorkomen. Er zijn zoveel wapens en explosieven in omloop ... en het idee dat vrouwen en kinderen niet deelnemen aan de strijd is al proefondervindelijk verloren gegaan.
Nogmaals ellendig om te zien, maar het hoort bij een maatschappij waar geen orde en rust heerst en de poging om de rust terug te brengen.
(Sadam had een andere oplossing in 1991 ... hij schoot gewoon een stel van de huizen met de bewoners plat.... werkte sneller ... dat is waar. De rust was binnen een paar maanden terug gekeerd.)

lennart
13-11-03, 14:30
Amerikanen laten zwangere vrouwen nog altijd door hun checkpoints wanneer ze op weg zijn naar het ziekenhuis, dat doen Israeli niet. Er is wel degelijk een verschil.

jaja
13-11-03, 14:34
Geplaatst door lennart
Amerikanen laten zwangere vrouwen nog altijd door hun checkpoints wanneer ze op weg zijn naar het ziekenhuis, dat doen Israeli niet. Er is wel degelijk een verschil. Amerikanen hebben al geschoten op auto's met vrouwen en kinderen, onder anderen auto's op weg naar het ziekenhuis. De Amerikanen hebben nog niet een vast systeem van check points opgebouwd ... dat duurt even ... de amerikanen laten nu al mensen lang bij checkpoints wachten ... en dat gaat nog toenemen ...
Zodra er een acuut risico van aanslagen op de troepen is, nemen de veiligheidasmaatregelen toe ... en dat betekent dat de urgers die er mee te maken krijgen het ookz waar te verduren krijgen. De kunst is een balans te vinden tussen veiligheid van de eigen troepen en kwetsbare plaatsen (bijv. gebouwen, bruggen etc) en het in stand houden van een zekere vorm van mobiliteit om de samenleving niet te laten afstorten. Dat lukt maar weinigen, zolang de dreiging hoog is. Ik zou op dit moment niet graag een 8 maanden zwangere vrouw in Bagad zijn ... (om meerdere redenen, maar ook) omdat ik mijn bedenkingen zou hebben over de reisduur van mijn huis naar het ziekenhuis.

lennart
13-11-03, 14:42
De kunst is een balans te vinden tussen veiligheid van de eigen troepen en kwetsbare plaatsen (bijv. gebouwen, bruggen etc) en het in stand houden van een zekere vorm van mobiliteit om de samenleving niet te laten afstorten.


Jij denkt in een strategie voor het voortzetten van een bezetting, de bezetting moet juist worden beeindigd. Dat is ook jouw probleem bij de Israelische bezetting, jij ziet de onmenselijke maatregelen van Israel in kader van het succesvol voortzetten van de bezetting, terwijl elk normaal mens inziet dat het beginpunt van een strategie mbt een bezetting moet zijn, hoe deze zo snel mogelijk kan worden opgeheven.

Het opzetten van checkpoint is dus nooit een goed teken, Israel zet dan ook checkpoints op om het leven van de Palestijnen ondragelijk te maken, de VS om de veiligheid te waarborgen. Al zal ik de eerste zijn die toegeeft dat de Amerikanen naar Iraq zijn gekomen om het land in puin te schieten en chaos te creeeren, niet om daar een democratie te vestigen.

jaja
13-11-03, 14:59
Geplaatst door lennart
Jij denkt in een strategie voor het voortzetten van een bezetting, de bezetting moet juist worden beeindigd. Dat is ook jouw probleem bij de Israelische bezetting, jij ziet de onmenselijke maatregelen van Israel in kader van het succesvol voortzetten van de bezetting, terwijl elk normaal mens inziet dat het beginpunt van een strategie mbt een bezetting moet zijn, hoe deze zo snel mogelijk kan worden opgeheven.

Het opzetten van checkpoint is dus nooit een goed teken, Israel zet dan ook checkpoints op om het leven van de Palestijnen ondragelijk te maken, de VS om de veiligheid te waarborgen. Al zal ik de eerste zijn die toegeeft dat de Amerikanen naar Iraq zijn gekomen om het land in puin te schieten en chaos te creeeren, niet om daar een democratie te vestigen. nee, ik constateer dat een leger in een gebied zit. Als de regering beslist dat ze daar voor orde moeten zorgen, dan krijg je dit soort maatregelen .. het maakt niet uit welk leger je er heen stuurt. Sommige legers zijn hardhandiger ... (checkpoints in Birma bijvoorbeeld, of indonesische checkpoints op Timor een paar jaar geleden).

Bijvoorbeeld in kosovo en Bosnië zijn ook veel checkpoints opgericht door de vredestroepen (checkpoints zijn één van DE kenmerken van vredesoperaties!). In deze gebieden zijn de checkpoints echter "gebruikers-vriendelijker" omdat op dit moment de dreiging voor de soldaten bij de check points minder hoog is ... maar ook Bosnië en delen van kosovo hebben check points met dezelfde grondige doorzoekingen gekend en met dezelfde lange files. In Liberia gebeurt op dit moment ook hetzelfde.

kijk, je kunt zeggen, er mag nooit een leger zitten in gebied waar guerrilla heerst ... is een leuke gedachte ... maar je zult weinig regeringen aan je zijde vinden. bovendien zou de wereld dan erg snel in chaos storten omdat het voor een relatief kleine groep al mogelijk is om guerrilla-achtige toestanden te creëren.

lennart
13-11-03, 15:42
Allereerst over Liberia en Ivoorkust en de rest van West-Afrika, zal spoedig in een bloedige regionaal conflict verwikkeld zijn, mede door de onwil van Westerse land om kapitaal te steken in West-Afrika. Zodra dit conflict in gang is gezet dan zullen we pas echt een volksverhuizing opgang zien komen richting Europa. Ik hoorde gisteren op de BBC dat op dit moment al 175miljoen mensen op pad zijn.



kijk, je kunt zeggen, er mag nooit een leger zitten in gebied waar guerrilla heerst ... is een leuke gedachte ... maar je zult weinig regeringen aan je zijde vinden. bovendien zou de wereld dan erg snel in chaos storten omdat het voor een relatief kleine groep al mogelijk is om guerrilla-achtige toestanden te creëren.


Als het gaat om buitenlandse troepen dan is daar weldegelijk iets voor te zeggen. Buitenlandse of liever troepen van buitenstaanders hebben niets in een gebied te zoeken tenzij ze verzocht zijn om te komen door de lokale bevolking, maar dit zal niet gebeuren vanwege toenemende centralisatie van de macht en dus ook de toenemende belangen van een klein groepje mensen. Hierdoor zullen er langzaam maar zeker steeds meer conflicten in de wereld ontstaan, totdat we daadwerkelijk kunnen spreken van een derde wereldoorlog.

Maar als we terug komen op Iraq, het doel van een guerilla beweging is het aanvallen van de strategie van de vijand. De Amerikaanse strategie lijkt erop gericht om het land bepaalde neoliberale ideeen op te dringen en ze proberen dit op te dringen door de opbouw van het land een multinationaal gezicht te geven, zodat het lijkt dat deze ideeen gedeeld worden door de wereld. Die neoliberale ideeen behelzen een volledig open economie en een sterk gedecentraliseerd Iraq, om zo te voorkomen dat Iraq in de toekomst nog een sterk land kan zijn (divide and conquer). Nu deze strategie is makkelijk te ondermijnen door deze bloot te leggen (veel Iraqi's willen helemaal niet zo'n land) en de multinationale karakter van de opbouw aan te vallen. Dit is allemaal al beschreven door Sun Tzu duizenden jaren geleden.

Nu ik heb zo mijn bedenkingen bij de architecten van de oorlog, zouden ze de huidige situatie daadwerkelijk niet hebben zien aankomen, of hoopten ze juist op deze situatie. Wolfowitz is geen idioot.

Tenslotte De Amerikaanse wandaden tegen het Iraakse volk zijn nog niet te vergelijken met het monsterlijke plan van Sharon, namelijk het wegjagen van een volledige bevolkingsgroep, maar de kaarten kunnen snel anders gedeeld zijn.