PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko bezorgd om racisme in Spanje



Mark
13-11-03, 09:47
Marokko bezorgd om racisme in Spanje

- Bron: Map.co.ma


Marokko is ongerust over de recente toename van racistische en xenofobe aanvallen tegen Marokkanen die in Spanje leven. In een communiqué, dat deze week door het Marokkaanse ministerie van buitenlandse zaken werd vrijgegeven, spreekt de regering haar verontrusting uit. Marokko roept daarin de Spaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van vreemdelingenhaat.

Afgelopen week nog werd een Marokkaanse Spanjaard in het zuiden van het land met ijzeren staven bewerkt en in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Drie mensen tussen 18 en 22 jaar zijn door de politie daarvoor aangehouden. De aanvallen tegen Marokkanen, die meestal werkzaam zijn in de landbouw, vinden gewoonlijk aan het begin de dag plaats dichtbij plekken waar de Marokkanen werken.

taouanza
13-11-03, 10:01
Nou ben benieuwd wat MO6 van plan is.
Er worden ook in Marokko zelf mensen met ijzeren staven bewerkt ik begrijp het verschil niet zo goed.

Mark
13-11-03, 10:09
Geplaatst door taouanza
Nou ben benieuwd wat MO6 van plan is.
Er worden ook in Marokko zelf mensen met ijzeren staven bewerkt ik begrijp het verschil niet zo goed.

Kijk als een Nederlander me met staven bewerkt dan is het wel ok, maar zo'n buitenlander moet met zijn staaf van me afblijven.

;)

taouanza
13-11-03, 10:11
Geplaatst door Mark
Kijk als een Nederlander me met staven bewerkt dan is het wel ok, maar zo'n buitenlander moet met zijn staaf van me afblijven.

;)


Okay bedankt voor je uitleg, nu kom je zeker ter sprake. ;)

nefertiti
13-11-03, 11:43
Marokko roept daarin de Spaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van vreemdelingenhaat.

Spanje roept al jaren de Marokkaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van illegale emigratie vanuit Marokko, dacht ik.

taouanza
13-11-03, 11:58
Geplaatst door nefertiti
Spanje roept al jaren de Marokkaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van illegale emigratie vanuit Marokko, dacht ik.

Dan zou MO6 de armoede in heel Afrika moeten bestrijden.
Want zolang er armoede is zullen er stakkers blijven die hun leven wagen voor een kans op een beter leven.
Dus het westen moet keuzes maken
Willen ze alles spotgoedkoop willen hebben tenkoste van mens en milieu in Afrika of willen ze een emigratie-stop.
Alles binnen halen en vervolgens de brug ophalen pikt niemand.

Shaheed
13-11-03, 12:16
MO6 moet de racistische incidenten gooien op de term " anti-islamisme".


Effe kijken of de europese unie dan haar excuses zal aanbieden.

Hoerriya
13-11-03, 12:23
Spanje roept al jaren de Marokkaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van illegale emigratie vanuit Marokko, dacht ik.

Klopt ja. Maar "illegale immigratie" is geen vrijbrief voor racisme. Trouwens Nefje, zou de migratie van Marokkanen naar Spanje misschien komen door het grote verschil tussen arm en rijk in de wereld, de bittere armoede in Marokko zelf, en de mensenrechtenschendingen door de Marokkaanse overheid? Of.........snap je dat weer niet, Nefjelief?

Ma3salama,

Hoerriya.

P.S.

:hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:

thijs
13-11-03, 12:37
Geplaatst door Hoerriya
Klopt ja. Maar "illegale immigratie" is geen vrijbrief voor racisme. Trouwens Nefje, zou de migratie van Marokkanen naar Spanje misschien komen door het grote verschil tussen arm en rijk in de wereld, de bittere armoede in Marokko zelf, en de mensenrechtenschendingen door de Marokkaanse overheid? Of.........snap je dat weer niet, Nefjelief?



Maar Hoerriya,

Wat stel je dan voor? De EU stuurt haar leger naar Marokko om de corrupte regering af te zetten en een echte democratie en kapitalistische staat op te zetten? Lijkt me dat daar niemand voor te porren is. Wat mij vaak zo stoort is dat wij in Europa de rotzooi mogen opruimen die andere landen zelf creëeren maar nooit in mogen grijpen want dan zijn we arrogante imperialistische westerlingen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de armoede in Afrika. De mensen die dat beweren zien niet in dat die landen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen welzijn. De Oost Aziatische landen zien dat wel in, en kijk nog even en ze zijn rijker dan het Westen... het gaat allemaal om eigen inzet. Als je je eigen falen niet onder ogen wil zien maar anderen de schuld blijft geven, zul je nooit verder komen.

Ik heb trouwens een triest en waargebeurd verhaal. Twee vrienden van mij zijn onlangs een dagje naar Marokko geweest toen ze in Zuid Spanje waren. Ze waren nog geen kwartier in Marokko tot allerlei mensen begonnen te roepen dat ze Joden waren en achter ze aan kwam lopen. Nu waren ze ook Joodse Nederlanders, en hadden die mannen waarschijnlijk hun davidsster gezien, maar ze zijn letterlijk onder bedreiging naar de boot terug gerend. Wat een heerlijk gastvrij en tolerant land denk ik dan. Die brief aan Spanje lijkt dan een beetje op die brief van Sudan - waar nog slaven worden gehouden door de arabieren in het noorden, uiteraard zwarte en niet islamitische slaven - aan de VVD over Ayaan Hirsi Ali. Dat kan je niet serieus nemen... neemt niet weg dat ik discriminerend gedrag naar Marokkanen toe absoluut AFKEUR overigens...

Tomas
13-11-03, 12:40
Spanjaarden racistisch tegen Marokkanen? Ik wist niet dat al die buitenlanders elkaar onderling ook nog discrimineerden...

Mark
13-11-03, 13:21
Geplaatst door Tomas
Spanjaarden racistisch tegen Marokkanen? Ik wist niet dat al die buitenlanders elkaar onderling ook nog discrimineerden...

Knap dat ze elkaar zelf uit elkaar kunnen houden.

Tomas
13-11-03, 13:27
Geplaatst door Mark
Knap dat ze elkaar zelf uit elkaar kunnen houden.

Ja, verbazingwekkend. Of zullen ze gewoon willekeurig op goedgeluk discrimineren?

MocroStyle
13-11-03, 13:34
Geplaatst door Tomas
Ja, verbazingwekkend. Of zullen ze gewoon willekeurig op goedgeluk discrimineren?

MocroStyle
13-11-03, 13:34
Geplaatst door Tomas
Ja, verbazingwekkend. Of zullen ze gewoon willekeurig op goedgeluk discrimineren?

zolang er geen onderscheid wordt gemaakt op basis van ras, religie, sexe, blabla (je kent het verhaal wel), heb ik geen enkele moeite met deze vorm van discriminatie:)

Zagora
13-11-03, 13:49
Geplaatst door Mark
Marokko bezorgd om racisme in Spanje

- Bron: Map.co.ma


Marokko is ongerust over de recente toename van racistische en xenofobe aanvallen tegen Marokkanen die in Spanje leven. In een communiqué, dat deze week door het Marokkaanse ministerie van buitenlandse zaken werd vrijgegeven, spreekt de regering haar verontrusting uit. Marokko roept daarin de Spaanse overheid op om maatregelen te treffen die een eind maken aan de golf van vreemdelingenhaat.

Afgelopen week nog werd een Marokkaanse Spanjaard in het zuiden van het land met ijzeren staven bewerkt en in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Drie mensen tussen 18 en 22 jaar zijn door de politie daarvoor aangehouden. De aanvallen tegen Marokkanen, die meestal werkzaam zijn in de landbouw, vinden gewoonlijk aan het begin de dag plaats dichtbij plekken waar de Marokkanen werken.

Helaas is het zo dat met de komst van de illegalen daar in Zuid-Spanje de criminaliteit explosief is toegenomen. Dit wil niet zeggen dat deze aanvallen op deze personen goed te keuren zijn. Er zitten duizenden jongens die niets anders doen dan voor een hongerlloontje zwaar werk te verrichten. Maar aan de andere kant zijn er weer een hoop jongens die hun dagen vullen met stelen, dealen en rotzooi trappen. Dat je dit soort incidenten krijgt was eigenlijk wel te verwachten.

ReTiCeNtt
13-11-03, 14:05
Geplaatst door taouanza
Nou ben benieuwd wat MO6 van plan is.
Er worden ook in Marokko zelf mensen met ijzeren staven bewerkt ik begrijp het verschil niet zo goed.

Maar dat is anders. Dat is justice. Daar wordt je geijzerstaafd als je je mening verkondigt die heel toevallig verschilt met die van de King. Dat mag wel.

:o

Z.

Royce
13-11-03, 14:08
Geplaatst door ReTiCeNtt
Maar dat is anders. Dat is justice. Daar wordt je geijzerstaafd als je je mening verkondigd die heel toevallig verschilt met die van de King. Dat mag wel.

:o

Z.


:verward: VerkondigD

Ik kan wel huilen.

ReTiCeNtt
13-11-03, 14:18
Geplaatst door Royce
:verward: VerkondigD

Ik kan wel huilen.

*SHAME*

Typefout...!

Z.