PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijkt er wel eens iemand naar Salto



GroteWolf
13-11-03, 13:29
Salto is een TV zender waar altijd vier of vijf mensen, waarvan soms één vrouw en altijd één allochtoon rond een slecht uitgelichtte tafel zitten. Die praten dan de hele nacht en vallen niet zelden gedurende de uitzending zelf in slaap. Niet vreemd aangezien ze vaak zinnen gebruiken die de hele uitzending duren. Waar het over gaat wisten ze wellicht toen het rpogramma begon maar als de kijker er in valt weet niemand het meer. Ik neem aan dat we met zijn allen betalen voor deze pracht TV dus ik vraag me af: Kijkt men wel eens? En waarom?

Simon
13-11-03, 13:46
Nee , niet meer. Vroeger was er een programma op Salto wat ik erg leuk vond. Dan kwamen allerlei politici of bekende en minder bekende naar het Rembrandplein naar een kleine studio en kletsten de hele nacht door. Het was wel een aardig soort TV maar ik geloof niet dat dat nog bestaat. Ik weet ook niet meer hoe dat programma genoemd werd.

lennart
13-11-03, 14:45
Kan ik Salto-TV ook ontvangen in Eindhoven?

Simon
13-11-03, 14:50
Geplaatst door lennart
Kan ik Salto-TV ook ontvangen in Eindhoven?

Ik dacht het niet hoor.

GroteWolf
13-11-03, 14:51
Kan ik Salto-TV ook ontvangen in Eindhoven?


Nee. Deze enquete heeft ook eigenlijk weinig zin. Maar als Amsterdammer sta je er soms niet bij stil dat Nederland buiten de ring doorgaat. Sorry.

000NobelPrizes
13-11-03, 14:55
ik heb een veel te grote mond om de hele nacht passief naar pratende (en deels slapende) mensen te kijken. van mij mag die zender opgedoekt worden.

Mark
13-11-03, 15:21
Val ons niet lastig met jullie dorpsproblemen.

Donna
13-11-03, 15:43
Ik kijk af en toe wel eens... de programmering staat op www.salto.nl Dit lijkt me nou echt leuk, vanavond: PARK 4DTV, 1 uur, 1 ding, puur beeld en geluid (zie eigen info)!

[email protected]

Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Gaan ze dan een uur een willekeurig ding in beeld brengen ofzo..?

Maar die radiozender van ze is nog leuker. Ook oeverloos gepraat over allerlei vage thema's. Heerlijk om bij in slaap te vallen inderdaad.

GroteWolf
13-11-03, 16:23
Wat ik wel erg goed vind is HL TV, dus scholieren van het hervorm lyceum die een avondvullende uitzending maken van de klasseavond en dergelijke.

Ook uniek en briljant was een eenmalige uitzending (die wel herhaald is gelukkig) van iemands enorm burgerlijke huwelijksfeestje. Zeker drie uur lang een halfvolle danszaal vol oude van dagen en kinderen.

000NobelPrizes
13-11-03, 16:44
Wat zou een hoofdredacteur van zo'n zender opstrijken, denk je, gezien de briljante ideeen zoals het integraal uitzenden van een of andere boring bruiloft?

GroteWolf
13-11-03, 17:15
Wat ie opstrijkt weet ik niet. Hij is net vertrokken. Had ook iets te maken met een groepje 'jongelui' die hem thuis bedreigden ivm een uitzending.

000NobelPrizes
13-11-03, 17:16
Geplaatst door GroteWolf
Wat ie opstrijkt weet ik niet. Hij is net vertrokken. Had ook iets te maken met een groepje 'jongelui' die hem thuis bedreigden ivm een uitzending.
Vertel 's?

Zagora
13-11-03, 22:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Vertel 's?


Baas Salto-tv versneld weg na bedreiging
PAUL VUGTS

AMSTERDAM - Erik van der Schaft, zowel directeur van de Amsterdamse stadszender AT5 als van de lokale tv- en radio-omroep Salto, stapt vervroegd op bij Salto na 'ernstige bedreigingen' door een groepje jongens dat hem afgelopen weekend thuis opzocht. De bedreigingen vloeien waarschijnlijk voort uit een vechtpartijtje tweeënhalve week geleden in een Salto-studio waar de Stedelijke Marokkaanse Raad (SMR) een radio-uitzending verzorgde. Van der Schaft heeft aangifte gedaan.

De Stedelijke Marokkaanse Raad beweert overigens dat Van der Schaft de bedreigingen heeft verzonnen vanwege een ruzie met een SMR-medewerker.

Salto heeft 'een open kanaal' waar allerhande clubs en stromingen vrijelijk kunnen uitzenden. In de studio aan het Rembrandtplein van waaruit de SMR bij Salto uitzendt, brak op 26 oktober een vechtpartijtje uit tussen programmamakers en enkele ex-medewerkers. Daarbij ging het alarm af, waardoor onder meer de brandweer onnodig naar de Salto-studio's kwam. Uiteindelijk vertrok de jongen die de vechtpartij zou zijn begonnen.

Vanwege de ongeregeldheden en 'het niet respecteren van de huishoudelijke reglementen' werden de uitzendingen van SMR enige tijd 'geschorst'. Een medewerker van de SMR-redactie ging verhaal halen op het hoofdkantoor van Salto aan de Amstel, waar hij zich, zegt het Salto-bestuur, 'zeer bedreigend en agressief' opstelde. Directeur Van der Schaft en een beveiligingsmedewerker probeerden hem 'aan de arm het pand uit te geleiden', maar dat mislukte. In 'de worsteling' die volgde, vielen klappen. De medewerker van SMR, die uiteindelijk op straat belandde, deed aangifte bij de politie vanwege mishandeling door onder anderen Van der Schaft.

De SMR-medewerker zegt in zijn aangifte dat Van der Schaft hem met zijn vuist in het gezicht heeft geslagen en vervolgens enkele keren op het achterhoofd gestompt. Vervolgens zou de medewerker op straat zijn gegooid. Het Salto-bestuur ontkent dat Van der Schaft heeft geslagen.

Vervolgens stond dit weekend een groepje jongens bij Van der Schaft thuis op de stoep. Die wil niet zeggen wat vervolgens precies gebeurde. Hij verwijst daarvoor naar Salto-voorzitter Gerard Hulshof. ''Wat duidelijk is, is dat Van der Schaft in zijn huis ernstig is bedreigd. Anderhalf jaar geleden is hij ook al eens bedreigd na een conflict rond uitzendingen van Salto. Hij is zeer ontdaan.'' Op details, als dat een achtjarig neefje van Van der Schaft bij het incident in zijn huis zou zijn overlopen, gaat Hulshof niet in.

Secretaris Ahmed Abaida van de SMR gelooft niet dat Van der Schaft is bedreigd. ''Toen ik op laatst bij hem was om over de problemen te spreken, zei ik dat onze medewerker aangifte ging doen. 'Dan ga ik ook aangifte doen', zei hij toen. Ik vrees dat hij de bedreigingen heeft verzonnen.''

Van der Schaft en het bestuur van Salto hadden al besloten dat hij zijn directeursfunctie bij Salto zou neerleggen, omdat hij het te druk heeft met stadszender AT5. Dat besluit is nu vervroegd.



© Het Parool, 12-11-2003

Ron Haleber
14-11-03, 08:13
Het onderdeel Migranten TV van eindredacteur Gerard Reteig is erg goed.

Het Marokkaanse deel wordt al decennia verzorgd door Abdou Faher, camera en progr. maker.

Enkel de tijden lijken me bezwaar. Vroeger hele avond herhalingen ervan. Nu om vijf uur net als je iets anders doet.